9. november 2009

Peter Kurrild-Klitgaard om krænkelse af ikke-kristne italieneres menneskerettigheder

Peter Kurrild-Klitgaard i dagens Berlingske Tidende.

Virkeligt frastødende
Skulle man være i tvivl om, hvor den politiske korrekthed er på vej hen, behøver man såmænd kun at se på, hvorledes Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol i den forgangne uge bestemte, at det er en krænkelse af italienernes menneskerettigheder, hvis disses skolelokaler har et krucifiks ophængt. Vi taler altså her ikke tvungen morgenbøn, endsige tvangsdåb, altergang eller skriftemål, men om at man i et land, hvor op mod 100 pct. af befolkningen har været kristne de seneste 1.600 år, ikke må have et kristent symbol hængende, fordi de syv dommere mente, at korset »kunne virke stødende« på ikke-kristne elever.

Vi ser med interesse frem til, hvad den politiske korrektheds stormtropper vil følge op med herhjemme. Vil dagbladet Politiken føre kampagne for at få fjernet det diskriminerende kors fra Dannebrog, så nationalflaget kan få mediehusets foretrukne farve? Mon det ny-afkristnede Radikale Venstre vil forlange alle kirker omdannet til multikulturelle forsamlingshuse? Vil Enhedslisten forlange skolernes afsyngning af salmer erstattet af noget voldsforherligende fra »Den Store Røde Sangbog« eller kræve Jelling-stenen hakket om til kvadrer, der kan bruges som kasteskyts af De Autonome? På den anden side: Hvis noget kan fjernes fra det offentlige rum, blot fordi det er stødende, er vi vel mange, der dog så i det mindste vil kunne sætte vores lid til, at vi med dommen i hånden kan få permanent bortvist de fleste politikere og en hel del journalister og forfattere fra TV-skærmene.

Mere.

  • 4/11-09 Kristeligt Dagblad – Kors skal fjernes fra klasseværelser i Italien.
  • Oploadet Kl. 13:16 af Kim Møller — Direkte link11 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/9530/trackback

    11 Comments »

    1. Jeg finder det dybt stødende med alle de kvinder der efterhånden render rundt i det offentlige rum med den islamiske hovedbeklædning. Jeg finder det krænker mine menneskerettigheder, at få stukket deres religiøsitet lige op i ansigtet. Kan jeg få min krænkelses-sag taget op ved Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol??? Eller har jeg den forkerte hudfarve og religion til at denne høje domstol vil beskæftige sig med de ting jeg føler mig krænket over???

      Kommentar by JensH — 9. november 2009 @ 13:23

    2. Har man sagt A må man også sige B og med denne dom i hånden, vil jeg anlægge sag hos selvsamme domstol når en stor moske med spir skal rage op i himlen ude på Amager.
      Det støder i den grad min meneskerettigheder, at jeg skal risikere at se på et islamisk krigshus her i et kristent land..
      forvent roligt et søgsmål, men lad os så se hvilke krumspring de gør sig for at tillade terror-uddannelses stedet alligevel..

      Kommentar by Mike — 9. november 2009 @ 13:24

    3. For min skyld må man gerne gå på jagt efter alle kristne symboler i det offentlige rum. BARE man samtidig garentere at alle islamistiske symboler, herunder tørklæder, forbydes i samme moment.

      Kommentar by Jesper Jakobsen — 9. november 2009 @ 13:46

    4. Jeg har ingen ord tilbage for den stupide dumhed som spreder sig i Europa. Det er krystalklart, at vi må ud af den Union som kvæler de nationale staters ret til selv at bestemme deres skæbne. Men det kommer vi ikke, og alle vil komme til at betale prisen.

      Men Italien var jo så glad for Unionen, så nu kan de fordøje ensretningen. Det næste er, at det hvide kors på den røde bund forbydes. Det er kun et spørgsmål om tid, før en idiot fremstammer, at han eller hun bliver krænket, hver gang de står op om morgen.

      Og de radikale, enhedslisten, dele af SF foruden eksperter ud i Unionen vil enstemmigt synge med i det kor.

      “Ingen kan se tilværelsen under evighedens synsvinkel” Kloge ord men udviklingen er som at læse i en åben bog. Der bliver virkelig gang i sagerne i de følgende år. Først en højreradikal fremmarch vendt både imod Unionen og Islam. Så vold og terror i nationalstatens, religionens og frihedens navn. Så der bliver ideologier nok at slutte sig til. Nu er de første frø ved at blive lagt i jorden. Det er næsten en drejebog til en fremtidsfilm med titlen: Mod afgrunden.

      Kommentar by dommedag — 9. november 2009 @ 15:22

    5. Bortset fra den inkonsekvente, men korrekte danske stavemåde krucifiks med “c”, faldt jeg lige faldt over noget andet.

      Krucifikset er nu også imod calvinismen og dermed den gamle italienske valdenser-kirke. Det kunne dermed lige så godt have været en valdenser som havde klaget, som en venstreorienteret ikke-troende.

      I de evangelisk-lutherske kirker har vi normalt – normalt – ikke krucifikser længere hængende, bortset fra i de gamle landsbykirker. Thi det var en af de ting, som var Luther imod, med man skulle “fare med lempe” overfor de troende, ingen billedstorm fra hans side, man skulle tage Maria-altrene, relikvierne og de andre katolske billeder og ting væk, når man kunne gøre det uden modstand. I de nybyggede, moderne kirker har vi kun korset hængende, det undrede mig altid som barn, da jeg var vant til at se frelseren på korset i den lokale folkekirke.

      Tid til et lille korstog. Moses Hansen, here we come :-)

      Ja, jeg ville også have valgt Bush hvis jeg var amerikaner, selvom han var alt for Saudi-arabervenlig. Man kan ikke få alt.

      Gud, Konge, Fædreland er ikke gammeldags, det er Konservativt!

      Kommentar by bl — 9. november 2009 @ 17:20

    6. […] 9 november 2009 – Peter Kurrild-Klitgaard om krænkelse af ikke-kristne italienernes menneskerettigheder (Berlingske […]

      Pingback by Åbent oprør mod EU i Italien efter EUs menneskrettigheds-domstol forbyder kors » Balder Blog — 9. november 2009 @ 18:09

    7. Kan kun opfordre alle til at sætte julepynt op i deres vinduer og på deres grund.
      Form lyskæden som et kors.
      Køb jule grise og sæt op.
      Engle.
      Ja, alt hvad der vedrører kristendom.
      Og så flere grise!!!

      Kommentar by flaben — 9. november 2009 @ 19:44

    8. At fjerne kors i Italien svarer vel til at fjerne islamiske religiøse symboler fra det offentlige rum i Iran og i Mekka og Medina. Bliver religiøse symboler nu også fjernet i Iran, Mekka og Medina af EU’s Menneskerettighedsdomstol?

      Det er lidt mærkeligt at lige præcis nu hvor der altså fjernes kors i EU, så bygges der flere og flere moskeer, indføres halal mad, indføres flere tørklæder, burka og niqab i EU, sharia lov, bedes til allah på gader og stræder osv. osv.

      Hvad er egentlig EU’s korstog? Et halvmånetog – i EU?

      Kommentar by Janne — 9. november 2009 @ 22:01

    9. Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol er ikke en del af EU-systemet. Den hører under Europarådet, hvor både Rusland og så europæiske lande som Tyrkiet og Aserbajdsjan er med…

      Kommentar by bl — 10. november 2009 @ 10:11

    10. Enig med JensH, Mike og flere. Der er noget sygt ved denne krænkelsesmani. Hvor kommer den fra? Det startede med at muslimske indvandrere i tide og utide talte om “respekt”. Jeg tror ikke ordet forekom, som et krav en person stillede til sine omgivelser, før muslimerne introducerede ideen? Før ville en person som ligefrem bad om respekt være helt til grin, tror jeg? Nu kører den bare derudaf med Politisk Korrekthed og Respeeeeekt, mand! Det kommer af det multikulturelle samfund, hvor vi skal konkurrere om at være de mest rådne æg, så vi kan kræve at blive behandlet som sådan.

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 10. november 2009 @ 11:41

    11. Tusind tak for dagens artikel i Berl.Tid. den var påkrævet og nødvendig.
      Altid rigtigt at se en sag fra begge sider,men det er svært at dæmme op for klimareligionen…det er næsten et TABU!

      Kommentar by Otto Barreth — 29. januar 2010 @ 13:59

    RSS feed for comments on this post.