22. oktober 2018

Debat: “Hvorfor i alverden skulle Løkke lykkes med det, som Thorning, Fogh og Nyrup ikke formåede..”

Læserbrev i Berlingske af Michael Thestrup.

Debat: Lykkes det, Løkke? (20. oktober 2018)

Regeringens udspil til efterårets finanslovsforhandlinger indeholder elementer fra en ghettoplan som blandt andet sigter mod ‘omdannelse’, ‘udvikling’ og ‘nedrivninger’ i ‘udsatte’ boligområder. Hurra! – endelig bliver der gjort op med de indvandrer tætte parallelsamfund og den medfølgende fattigdom, ufrihed, sociale kontrol, kriminalitet og sikkerhedsrisiko.

Men hov, i 2013 gjorde Helle Thorning (S) og SRSF-regeringen nøjagtigt det samme -uden resultat. I 2004 var det VK-regeringen og Anders Fogh Rasmussen (V), som søsatte en kostbar ’strategi mod ghettoisering’ – uden held. I 2000 var det SR-regeringen og statsminister Poul Nyrup Rasmussen (S), som iværksatte en ‘handlingsplan mod ghettoisering’ for at ‘undgå yderligere ghettoisering og forslumring’ – som også fejlede. Denne plan kom som en opfølgning på Nyrups første store ghettopakke fra 1994, som heller ikke løste problemet.

Danmarks Statistik dokumenterer år for år, at herboende muslimer i gennemsnit er underuddannede, underbeskæftigede, underintegrerede, overkriminelle og oversygelige i såvel første som anden og nu også tredje generation. Hvorfor i alverden skulle Løkke lykkes med det, som Thorning, Fogh og Nyrup ikke formåede, når antallet af muslimske indvandrere og efterkommere er større end nogensinde og fortsat vokser?

(Regeringen.dk, Ét Danmark uden parallelsamfund, 2018)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/95899/trackback

64 Comments »

  1. Et samfund uden ghettoer.
    Løkke er binde gal. Så gal, at det er næsten det rene vanvid.

    OT. NYT NYT
    Igen en kulturberigelse pålagt af regeringens indvandreimport.

    https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10953580/18aarig-pige-prajede-taxa-og-blev-voldtaget-politiet-har-efterlyst-falsk-taxachauffoer/

    18-årig pige prajede taxa og blev voldtaget: Politiet har efterlyst »falsk taxachauffør«
    Sydøstjyllands Politi beder offentligheden om hjælp til at finde den mistænkte mand.
    ——————————
    Pigen var nok ikke advaret af hendes forældre, siden hun tog denne taxa.
    For hun kunne da se at Chaufføren havde mospudehår, og ørering i samme side som HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoMoer.

    De unge piger i konfirmationsalderen bliver heller ikke advaret. Så fremtiden for regeringens import af skadedyr er gunstig. Der er masser at tage af.

    App. Hjørring/ Paludan, som fik en flaske i hovedet.
    Flaskekasteren: Er vedkommende blevet anholde, eller har vedkommende fået lidt “Bøllebank” ??

    Kommentar by Sindsro — 22. oktober 2018 @ 12:39

  2. VKLA har overhovedet ikke til hensigt at løse nogetsomhelst. Man satser ganske enkelt på vælgernes dårlige hukommelse og uvidenhed. Planen vil jo intet hjælpe, men blot sprede problemerne. Men Lars Luskebuks satser på at planen vil give indtryk af handlekraft og god vilje.

    Det er 1OO% hykleri. For kort tid siden skrev VKLA i Marrakech under på at Danmark og Europa gerne vil modtage mange, mange flere afrikanere og arabere til evig forsørgelse. Flere hundrede millioner. Luskebuksens er den meget villige medhjælper og deltager i Merkels plan om at opløse og udradere Europas nationer, kultur, fred og sikkerhed. Se snaphanen om “Angela, the destroyer of civilization”. Se “Social atombombe over Europa”.

    Kommentar by Bent Nielsen — 22. oktober 2018 @ 12:48

  3. Orientering

    Jeg har slettet et indlæg fra Michael Laudahn ang. ‘diaspora-jødernes top-lag’.

    Kommentar by Kim Møller — 22. oktober 2018 @ 12:53

  4. “Ét Danmark uden parallelsamfund. Ingen ghettoer i 2030”

    Jeg ville tro mere på udspillet, hvis underoverskriften havde været:

    “Ingen moskéer i 2030”

    River man ghettoerne ned, spreder man i øvrigt bare problemerne.

    Det er ikke bygningerne, der er problemet. Det er menneskene, kulturen og den religiøse og politiske ideologi.

    Kommentar by np — 22. oktober 2018 @ 13:07

  5. Ja, fodsoldaten har fået slet-ordre helt oven fra. Man skal ikke leje med den jødiske hierarki, for ellers kunne selv DU bemærke hvem dine sande herrer er!

    Kunne det antyde, at jeg faktisk har opdaget noget? At de er bange for at det spredes? Hvis det var irrelevant, som de lader være; hvis jeg bare gjorde mig til idiot, ville de jo lade det stå…

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 13:08

  6. Hvis man vil finde ud af hvem der hersker over os,så spørg hvem du ikke må nævne og kritisere. ((( ))).

    Kommentar by dan.c — 22. oktober 2018 @ 13:15

  7. Det er fordi, at han har startet et nyt parallelsamfund, som han håber vil tage fokus fra det andet parallelsamfund fra år 2030:

    – Gode speltædende samfundsborgere, uden- eller med EL biler.

    – Onde garagemennesker og deres altødelæggende benzin- og dieselbiler.

    Kommentar by Kurt — 22. oktober 2018 @ 13:17

  8. DET BEGYNDER AT LIGNE en særlig ondartet variant af den virus der fremkalder smitsom hjernebetændelse og kogalskab. Det er fortrinsvis politikere der angribes. Nok fordi politikere ofte er meget sammenspiste og deltager i mange studehandeler, eller deler i porten hvor der kan være koldt og med svampe på væggene. Disse frokostdeltagere, middagsspisere og studehandlere har så smittet hinanden.

    Umiddelbart virker de smittede ikke syge. Men deres forstand skrumper ind, til kun talecentret er tilbage. De holder op med at tænke, men de er stadig i stand til refleksmæssigt at kunne love guld og grønne skove, og al mulig snik-snak og plidder-pladder strømmer stadig fra dem som inden de blev syge.

    Det er en meget uhyggelig udvikling. For politikere af denne syge slags er helt uden dømmekraft, og vi risikerer at deres tankeløse politikker fører os alle i fordærv.

    I den her situation er det ekstra uheldigt at vores serum-institut og vores vaccine-fabrik blev foræret væk til Saudi-Arabien.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 22. oktober 2018 @ 13:20

  9. -> Kommentar by dan.c — 22. oktober 2018 @ 13:15

    Se: Den interessante parallele her er, at vi altid kritiserer muhammedanerne for at ikke protestere mod deres forhold, deres hierarki. I tilfælde af tvivl må vi faktisk regne med, at de vil solidarisere sig med deres hellige krigere, fordi de er simpelthen de stærkeste indenfor hierarkien. Det er en af grundene for at politikerne er så feje.

    Men hvorfor formår ingen hos os at se, at det samme princip gælder for den jødiske hierarki? Skønt fodsoldaternes adfærd ikke er behagelig, kunne det være at nogle af dem er trætte af deres 2’000 år gamle ‘inbetween’-situation. De ville gerne udbryde (og her kan vi give ‘the benefit of doubt’ også til Kim Møller…), men føler at de ikke kan mod de øverste indenfor hierarkien.

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 13:26

  10. Lokke Lars Lusk er en løgnhals. Han er allerede så assimileret at han konstant anvender Taqiya i fordansket udgave. Hvor er det ynkeligt og uskønt dagligt at skulle bivåne.
    Man må dog lade manden, at det er meget godt skuldret af en mand, vis hals ingen har set i 20 år.

    Kommentar by White knight — 22. oktober 2018 @ 13:39

  11. Som 180grader har deres Niels Nullert, således har Uriasposten sin Michael Laudahn, og husk så: Forbyd islam i Danmark og forbyd jødehadere i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 22. oktober 2018 @ 13:44

  12. ‘løgnhals – godt skuldret – [h]vis hals ingen har set’

    Haha…

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 13:45

  13. -> Kommentar by Carlo Di Napoli II — 22. oktober 2018 @ 13:44

    Næ: Vær istedet intelligent og se sammenhængen .)

    Du kan ikke løse det ene uden det andet.

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 13:46

  14. Der er faktisk en morsom skvalder fra Uffe Elleman Jensen i dag, han påstår at der huserer børnebander på Christiansborg, nuvel jamen de har jo selv løsningen, riv Christiansborg ned, Danske politikere er til at dø af grin over, en siger bliv rigtig pilot Uffe Elbæk som om det skulle hjælpe, hvem turde drage i krig med de 179 taburatklæbere på hoppeborgen, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 22. oktober 2018 @ 13:52

  15. Hvis Michael SS Laudahn får mulighed for det, så vil han selv dosere rigeligt med Zyklon B i brusekabinerne for med indædt had at løse sit imaginære jødeproblem. Sicko.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 22. oktober 2018 @ 13:55

  16. – Laudahn

    Du skrev fire kommentarer, mens jeg kørte på job. Fold dig ud i denne tråd resten af dagen. Jeg banner dig permanent i nat.

    Kommentar by Kim Møller — 22. oktober 2018 @ 14:03

  17. -> Kommentar by Carlo Di Napoli II — 22. oktober 2018 @ 13:55

    Du er bare lidt syg i hovedet, håber nogen beføjet bemærker det og kommer snart til din medicinske undsætning. Livet er for kort for at gøre sig besvær om noget der ikke er .)

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 14:04

  18. -> Kommentar by Kim Møller — 22. oktober 2018 @ 14:03

    Du siger det som om jeg havde udnyttet dig. Men jeg vidste jo ikke at du var væk .)

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 14:05

  19. Løkke løser ingenting. Han har så vidt jeg ved allerede godkendt Marrakesh aftalen, den forsvarer Inger Støjberg sørme også, så “lev stærkt – dø tung”.

    Kommentar by k.m. — 22. oktober 2018 @ 14:16

  20. Inger Støjberg er jo bare Luskebuksens handskedukke, der har til opgave at få det til at se ud som om V og Lars Lusk fører en stram indvandringspolitik. Det gør de slet, slet ikke. Tværtimod har Venstre i Marokko sagt JATAK til Merkel, til at vi skal modtage mange, mange flere migranter. Lars Luskebuks vil gå over i historien som en personage værre end Quisling. Se “Merkel destroy civilizations” og “Social atombombe over Europa”. (Snaphanen)

    Kommentar by Bent Nielsen — 22. oktober 2018 @ 14:27

  21. Alle, jeg gentager, alle bebyggelser som betegnes som ghettoer er i princippet statens ejendom. De er opført/finansieret som følge af massive tilskud fra danske skatteydere. Administrationen bestyres af såkaldte boligforeninger; det er de ikke så gode til!

    Hvad så? – Ja sælg, for pokker, samtlige ghettobebyggelser til højestbydende privat ejet boligselskab (gerne for en krone om nødvendigt) Salget til privat investor/kapitalfond følges op med udstykning af ejendommene til ejerlejligheder – I takt med naturlig fraflytningen af oprindelige beboere frasælges lejlighederne, alt i henhold til almindelige privatkapitalistiske principper – Jeg skulle måske lig tilføje, at de oprindelige beboere får, en hjælpende hånd med fraflytningen af den nye ejer, alt i form af markedsreguleret husleje.

    Resultat: Ghettoiseringen stopper OMGÅENDE!! Herefter vil området være renset i løbet af få år; det vil de nye private lejlighedsejere helt automatisk tage hånd om – Elementært min kære Watson!?

    Kommentar by T. Flodur — 22. oktober 2018 @ 14:44

  22. Det er maerkeligt at de forskellige regeringer gennem aarene stadigvaek og i dag ikke fatter islam kan og maa ikke “integrere” vil ikke integreres; islam heorer i det hele taget ikke til i et oplyst frit ikke samfund, og vil oedelaegge alt hvor de kommer frem, saa lad dem bliver i deres ghttoer ,indtil den sidste er rejst/doed/smidt ud,i stedet for at sprede virusen ud over hele landet.Planerne totalt spild af skatte borgernes penge

    Kommentar by dunk — 22. oktober 2018 @ 14:49

  23. Kim Møller — 22. oktober 2018 @ 14:03 :

    Tak Kim.

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. oktober 2018 @ 14:51

  24. # 1

    Kære Sindsro, du taler for døve øren – regeringsspidsen synes, at kulturberigelsen i/ved Vejle var en win-win situation:

    Lars uLøkke har en succesfuld “wir-schaffen-das”-araber, som han vise frem for Frau Merkel, Søren BølgePape ville gerne selv have følt, hvad araberen havde at byde på – og oppe-i-træet-Anders synes at pirattaxaer minder lidt om Uber – win-win på Christiansborg.

    PS: Hvor jeg dog glæder mig til det valg

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 22. oktober 2018 @ 14:54

  25. Forskellen på løkkes plan og de tidligere, er vel at han trods alt har ret i at de nuværende ghettoer forsvinder rent fysisk hvis de bliver revet ned. Det gør ham samtidig til den farligste statsminister af dem alle, for ligesom med hashhandlen der før var koncentreret på christiania, så vil problemerne nu spredes massivt til hele landet. Personligt kan jeg ikke helt vurdere om det er godt eller skidt, for der er sateme mange danskere der stadig ikke har hverken opdaget eller erkendt problemet. Det kommer de til nu!

    Kommentar by Per — 22. oktober 2018 @ 14:57

  26. Det går alt sammen helt efter den EUske islamiseringsplan:
    iSlammet SKAL lukkes ind og når de fylder godt nok et sted, så spred dem og gentag proceduren, indtil de fylder det hele.
    – Men først når iSlammet HAR rodfæstet sine krigere og har ynglet/modtaget nok til besættelse af nye territorier :((((((

    Væk med nuværende FT-partier, UD af EU, Forbyd Islam i Danmark, er eneste vej til overlevelse for vore børn og børnebørn.

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. oktober 2018 @ 15:04

  27. Kommentar by Bent Nielsen — 22. oktober 2018 @ 14:27

    Når jeg hører folk prise Inger Støjberg, så tænker jeg det samme om dem, som jeg tænker når folk tror at Trump vil dræne sumpen. Der er så mange naive, godtroende mennesker.

    Som flere er inde på, så vil opløsningen af ghettoerne blot betyde spredning af problemerne. Små fredelige samfund vil blive påført umulige 5-børns familier, og resultatet kender vi alle på forhånd. Eneste løsning, hvis man virkelig vil opløse ghettoerne, er at sende muslimerne og negrene hjem, hvor de hører til.

    Hvordan mon tosserne på borgen egentlig har tænkt sig at få familierne væk fra de boligområder, hvor de ønsker at bo? Økonomiske incitamenter? Tvang er ihvertfald udelukket iht. lovgivningen, og mennskerettighederne.

    Kommentar by Hr. Snusk — 22. oktober 2018 @ 15:40

  28. Kommentar by T. Flodur — 22. oktober 2018 @ 14:44

    Der er en fejl ved din plan. Hvem tror du vil købe en ejerlejlighed, hvis perkerne stadig er i området? Og hvordan tror du, at de vil blive betragtet af selvsamme perkere? Som bekendt betragter muslimer et territorium, der én gang er erobret, som værende muslimsk for evigt. De nye indflyttere vil blive set som reconquistadores.

    Kommentar by Hr. Snusk — 22. oktober 2018 @ 15:45

  29. > Kim Møller 14:03

    Tak, håber det virker.

    Kommentar by anon — 22. oktober 2018 @ 15:47

  30. Øller-Møller (‘I just earned the ‘Photogenic Brew (Level 65)’ badge on @untappd!’) orienterer mig om hans intention at snart bandlyse mig op evig fra bloggen. Godt, så skal i lige vide at mit første slettede (fordi frygtede) indlæg i tråden findes i dette øjeblik under de første 5 (og i vedhæftet form) på min Twitter-tidslinje – se Google, eller her https://twitter.com/MichaelLaudahn Skynd jer, og muligvis kopiér/arkivér det, også Twitter kunne slette det.

    PS Hvis i ikke er tilfredse med denne blog, kom da regelmæssig til min Twitter-kanal. Ingen bliver censureret. Så livlig som her (dvs under mit nærvær) er det dog ikke, for jeg er der helt alene. Men alligevel kan det til tider være ganske interessant. Og invitationen gælder ikke for M.S. Carstens, der har vist (14.51) at han gerne vil leve videre i sin fantasiboble.

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 15:52

  31. Laudahn censurerer ingen! bortset fra….

    Kommentar by k. m. — 22. oktober 2018 @ 16:18

  32. Michael Laudahn:
    1. Du bliver ikke savnet.
    2. Hvorfor tror du at du er alene på din blog?

    3. I lang tid troede jeg at du var en Redox profil, skabt til at forvirre og ødelægge Uriaspostens ry… Det tror jeg stadig.

    Lad det være sagt, ingen herinde tror på dine dumme konspirationer.

    Kommentar by Realist — 22. oktober 2018 @ 16:29

  33. Det minder om Olsen Banden, hvor den lavere rangerende betjent kommer med et forslag om, hvordan man kan fange kriminelle, der lænser samfundets kasser. Uha nej, det alt for stor en sag for os, vi nøjes med de små fisk.
    Det humanistiske kloarkslam, som lænser den fælles kasse er fredet, den der fortæller den matematiske sandhed, at en reduktion af antallet vil løse problemet, får kærligheden at føle.

    Kommentar by Menig 442 — 22. oktober 2018 @ 16:30

  34. Alle lider af de ved jødernes manipulationer frembragte konsekvenser, som fx den ikke ønskede multkult der blev installeret, og det følgende hjernvask for hele samfundet.

    Når nu nogen kommer og peger på kendsgerningerne, og når han forklarer sammenhængene let forståeligt, så skulle man tro at folk ville være lettet og taknemmelig for denne ‘friske luft’. Men langt fra: De gører sig jødernes løgnagtige kategorier (‘antisemitisme’, = ‘islamofobi’) til egen og skælder oplysningsmanden ud, bare fordi han bryder ud af den slavekæde de selv vansmægter i.

    Er det ikke nogen mærkelige effekter vi oplever her, i herrens år 2018? HC Andersen: Her er stof for endnu et eventyr, der venter på at blive skrevet!

    -> Menig 442 16.30 Haha…

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 16:31

  35. Jeg kommer ikke rigtig til at savne Laudahns “jeg er oplysningsmand og martyr, I er slaver og marionetter” absurd-teater. De findes i alle afskygninger. Det eneste fælles kendetegn…

    …er den fæle stank af desperation. Den lurer altid lige under den arrogante overflade.

    Kommentar by Quark — 22. oktober 2018 @ 16:51

  36. Arrogans? Nej. Jeg er venlig og humorfuld, for at sige det sådan. Hvis jeg konstant støder mod blockheads eller andre skidestøvler, ja så kan det være at det frembringer nogle tydligere formuleringer. Noget helt naturligt, ville jeg mene, selv hvis det ikke falder i Quarks og andres smag.

    Det specielle her er den uafhængige tænkning samt udtale, for det er de fleste blandt jer tydligt ikke i stand til.

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 16:58

  37. Kim:
    Tak for lovet permanent ban af torsken.

    Kommentar by Bastardo — 22. oktober 2018 @ 17:11

  38. Den største fan af mine ukonventionelle indlæg er vist nok the one and only, skønt han nok ikke indrømmer det. Han må have en samling af dem, hjemme i et lukket pengeskab.

    Hallo, Bastard 17.11 .)

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 17:16

  39. 27 Hr. Snusk

    Modellen holder. Privatiser; herefter vil markedskræfterne løse problemet. – Metoden er ikke ny, der fungerer i et utal af (stor)byer. Masser af byernes forslummede arbejderkvarterer, har i løbet af få år ændret karakter til rene rigmandskvarterer. De folk som var vågne og så mulighederne skummer i dag fløden!

    Indrømmet! Det vil i begyndelse være lidt besværligt med alle de Perkere, men udsigten til stor gevinst på investeringen vil virke! – Stol på markedskræfterne, det er sådan set det eneste vi har tilbage!?

    Kommentar by T. Flodur — 22. oktober 2018 @ 17:18

  40. Endnu et guldkorn. Hvis i nogensinde spørger jer hvorfor det er, at politikere behandler jer som de gør, så har jeg svaret. Vær opmærksom på jeres irrationelle reaktion her, når i hører ubehagelige nyheder. Politikerne vil ikke udsætte sig for den slags behandling, i giver mig. Og det må man da også kunne forstå. Skønt jeg i sidste ende ikke er enig med deres dovne konklusioner.

    Kommentar by Michael Laudahn — 22. oktober 2018 @ 17:25

  41. Gør noget. Fortæl folk, at det er godt. Skatteyderne betaler.

    Hvis det ikke virker: Gør noget mere af samme slags. Fortæl folk, at det er en stor ny plan. Skatteyderne betaler stadig.

    20 år senere: Gør det samme for 4. eller 5. gang. Regningen er større end nogensinde, effekten usandsynlig, de dårlige bivirkninger vil eksplodere om ørerne på os.

    Gør det alligevel og stil op til valg med et smil om dit fedtede underansigt.

    Kommentar by Crass Børsting — 22. oktober 2018 @ 17:57

  42. Flodur, men det forudsætter vel, at de nye ejere af ejendommen sætter huslejen så meget op, at det tvinger perkerne ud? Ellers fatter jeg ikke, hvilke økonomisk ressourcestærke personer der vil tage chancen…

    Kommentar by Hr. Snusk — 22. oktober 2018 @ 18:18

  43. Lad mig slå fast at de kosher-nationale eller zionisterne har en ganske anden dagsorden mht. muhamedanere end vi nationale har.

    -opildne til konflikt med de indtrængende og herboende muhamedanere.Formål:at få danskerne til idenficere sig med israelerne.Eksempel: Jensen går en aftentur,her bliver han forulempet af et kobel perkere.Da Jensen kommer hjem åbner han for de zionistiske TV-kanaler,DR/TV2 der beretter at Israel bomber og slagter x antal af mænd,kvinder og børn.Hvad tænker Jensen så:jeg forstår sgu godt Israel.1-0 til Zion.

    -Endnu værrre:få de generelt lav IQ,men højt testerone muhamedanere til at begå vold og terror mod det danske værtsfolk.2-0 til Zion.
    Fordi: det bliver lettere at få danskerne til at gå i mod genrelt harmløse mennesker i lande som aldrig har gjort os noget, lande Israel vil have fjernet. Fordi vi må jo ikke forsvare os selv i Danmark selv
    mod indtrængende fremmede.3-0 til Zion.

    -Håbe på at enkelte danskere vil begå voldelige handlinger mod herboende muhamedanere.En drømmesituation for ZioZog:hvide danske h-ø-j-r-e-k-s-t-r-e-m-i-s-t-e-r og NAZISTER angriber “nydanskere”.Så går
    hele det marxistiske-zionistiske magtsystem i gang med at tilsvine danskerne.Den gennemsnitlige dumsker,som naturligvis ikke kan se at det er de samme der arbejder fra forskellig side,føler sig også lidt skyldig og lover at han ikke mere vil modsætte sig de fremmees overtagelse af landet.4-0 til Zion.

    Kommentar by dan.c — 22. oktober 2018 @ 18:38

  44. 40 Hr. Snusk

    Når man køber en udlejningsejendom, så er den som oftest fyldt med lejere. I forbindelse med ejendomskøbet udstykker den nye private ejer, lovligt, samtlige lejligheder til ejerlejligheder – Fidusen er nu, at lejlighederne sælges successivt, dog kun i forbindelse med fraflytning, da lejeren jo er beskyttet af lejeloven – Det er i forbindelse med udstykningen at gevinsten, for alle parter, ligger gemt.

    Staten får løst sit ghetto problem, mod at afhænde ejendommene ekstremt billigt, f.ex 30-50% af markedsværdien, til investor; denne, i sin tur kan sælge de første lejligheder, ligeledes, til en pris langt under markedsværdien, hermed er udskiftningskarrusellen i gang – Efterhånden som mekanismen virker stiger prisen på ejerlejlighederne, det er det som er den bærende idé!

    Med en ikke urealistisk fraflytningsfrekvens på 10%, er befolkningsudskiftningen gennemført på 10 år – Vil perkeren så også købe? Næppe, da de fleste lejere, i disse bebyggelser, modtager boligsikring, har de dermed ikke umiddelbar fordel af at eje.

    Modellen er for så vidt gennemprøvet, indtil den socialdemokratiske misundelses junta fik den stoppet tilbage i 1970-erne.

    Omkostningsbestemt huslejestigninger er en anden mekanisme, men den forklaring må du have til gode til en anden gang.

    Kommentar by T. Flodur — 22. oktober 2018 @ 19:50

  45. Selv hvis man ser bort fra Venstres løftebrud og katastrofale indvandringspolitik, er partiet stadig et folkefjendsk og YDERST ASOCIALT parti. Man vil nu, iflg. aviserne, sætte varmeudgifterne voldsomt i vejret, så husejere og folk i lejligheder kan komme til at betale mange tusinder af kroner mere pr. år. for fjernvarme. Oveni planlægger man nu en sundheds”reform” bestående af så drastiske nedskæringer, at det iflg. fagfolk vil komme til at koste mange liv. Yderligere har man gennemført mange ubehagelige stramninger siden 2015 og forbereder endnu flere ubehageligheder. Jeg fatter ikke at nogen almindelige danskere stadig gider have mere med dette parti at gøre.
    Iøvrigt forbavser det mig at også DF og S har medvirket til adskellige af de asociale indgreb.

    Hvad nedrivning af boligblokke angår, vil det jo øge boligmangelen. Hvad pokker foregår der i Venstre-toppens hoveder??

    Kommentar by tp — 22. oktober 2018 @ 20:45

  46. #41 Kommentar by dan.c — 22. oktober 2018 @ 18:38

    Det kan ikke siges mere klart og tydeligt! MEN, hjernevasken har været så effektiv at du kun vil møde automatreaktioner. Ingen selvstændig tænkning eller reflektion.

    Kommentar by Danskeren — 22. oktober 2018 @ 20:53

  47. Flodur, jeg vil se det, før jeg tror det. Selv hvis man bringer andelen af perkere ned på 30%, hvilket vil tage sin tid, da perkerne ikke umiddelbart har grund til at forlade deres hjem, når nu kommunen betaler det hele. Deres unger vil fortsat være rigelige i antal, til at gøre livet virkelig surt for de tilflyttede ejere. Det vil rygtes, og købelysten falde. Der skal nok ydes massive offentlige tilskud for at klemme priserne langt nok ned, før folk vil flytte ind. Desuden er de flere og værre end tidligere…

    Hvor skulle perkerne flytte hen, bortset fra en anden ghetto? Det vil blive offentligt byggeri for de fleste, og selv hvis din plan blev gennemført i alle den type boliger, så ville kommunerne sikkert stå overfor et lovkrav om, at skaffe bolig til f.eks. unge par med børn.

    Andre led i lovgivningen skal rettes til, for at få kabalen til at gå op. I sidste ende handler det selvfølgelig om, at få dem til at rejse hjem. De gør det ikke frivilligt, Men så længe vores såkaldte velfærdssytem, i den grad tilgodeser netop disse fremmede nasserøve, så skal der meget mere gennemgribende tiltag til, for at nå en god udvikling.

    I øvrigt synes jeg vi skal passe på, med at omdanne det hele til ejerboliger. Men det er en anden snak.

    Kommentar by Hr. Snusk — 22. oktober 2018 @ 22:19

  48. 23. Migranter gider ikke telte.
    Jeg er fuldt ud klar over at det er som at slå i en dyne.
    Du glæder dig til det kommende valg, ja det gør jeg også.
    Men jeg tror også at det er een af de sidste FT valg.

    Kommentar by Sindsro — 22. oktober 2018 @ 22:57

  49. 45 Hr. Snusk

    Mit forslag er, sådan set, bare et idéforslag, en alternativ idé til det annoncerede finanslovsforslag, således: “omdannelse, udvikling og nedrivninger i udsatte boligområder” – Det forslag vil koste kassen!

    Men ellers er vi enige langt hen ad vejen, mit forslag vil medføre omfattende lovændringer, osv. – Men man kunne måske starte med en mindre bebyggelse; som forsøg – jeg henleder i øvrigt opmærksomheden på, at man i Gellerupplanen, Århus V – (frit efter hukommelsen) nedrev 3 eller 4 blokke/flere hundrede lejligheder, her som et led i fornyelsen af dette område – Det var faktisk gode lejligheder, så det havde sgu da været klogere at udbyde lejlighederne til salg!?

    Kommentar by T. Flodur — 22. oktober 2018 @ 23:01

  50. Kun idioter gentager samme forsøg og forventer et andet resultat.

    Løkke-Fonden har det godt i slipstrømmen af EUrabia og satanisternes penge donationer.

    Kommentar by Iznogut — 22. oktober 2018 @ 23:30

  51. Flodurs forslag er helt iorden,men næppe politisk gennemførlig, idet det sociale boligbyggeri er socialdemokratiets sidste bastion, hvor de kan tappe kassen. Alle deres øvrige “erhvervssatsninger” er gået konkurs og rabundus af helt naturlige årsager, dårlig administration, pamperi, plat og så videre.
    At privatisere hele det sociale boligbyggeri villeslåto fluer med et smæk og spare staskassen for store beløb.
    At kaste milliarder ind i såkaldte ghetto-saneringer er hul i hovedet, de penge er bedre givet ud til hjemsendelse af muslimske migranter en masse -uden ret til at vende tilbage.

    Kommentar by T. Snorrason — 22. oktober 2018 @ 23:31

  52. Skurkagtige “kapitalfonde ” skal ikke have lov at købe de almennyttige lejligheder, kun enkeltpersoner, der til gengæld skal kunne opsige lejeren med 1 års varsel og sætte huslejen til de faktiske udgifter, incl renter og afdrag på lånet.

    Kommentar by Træt — 22. oktober 2018 @ 23:36

  53. EET DANMARK UDEN parallelsamfund. Ingen ghettoer om 12 år. Men stem på os nu. Ha, ha, ha. Det er jo valgflæsk der stinker langt væk af uærlighed. Om 12 år vil Danmark være delt i to, og være præget af rædselsfulde “svenske” tilstande, hvis vi lader de skabsradikale partier V, K, LA, S, SF og Alternativet fremture.

    Regeringens nedrivningsplaner er åndssvage, og må være udtænkt af sinker eller svindlere. At det skal fungere som valgoplæg er helt til grin blandt folk som endnu kan tænke.

    Mere og mere minder regeringens politik om kriminalitet. At love vælgerne/borgerne straksstop, og så bryde løftet med det samme, og importere yderligere 5O.OOO afrikanere/arabere er efter min mening kriminelt og burde kunne straffes. Ihvertfald er det bedrageri, og samtidig endnu en milliardudgift som vi danskere ikke har mindste gavn af.

    Det er vel også kriminalitet at fratage danskerne deres indfødsret og menneskerettigheder og diskriminere dem på det groveste, mens man giver migranter alle mulige rettigheder fra dag 1.

    Behandlingen af arbejdsløse, fraskilte, ældre, syge og pårørende samt hjemløse, voldsofre og trafikofre er vist også mere kriminalitet end politik.

    Men måske slipper de afsted med det hele. Den typiske vælger er jo enfoldig, uvidende, tålmodig og et vanemenneske. Ellers havde V, K, S, SF og R mv. da forlængst været fortid.

    Chrborgs samlede politik begynder at ligne den djævelske folkemords-politik som er blevet moderne i visse kredse i Sverige og Tyskland. Men har bare 25% af danskerne mon forstået hvor farlig, vanvittig og uhyggelig Europas og Danmarks situation er blevet, på grund af undergravning af vores økonomi, civilisation, fred og sikkerhed?

    Nu vil EU, Merkel og Luskebuksen og R have endnu flere millioner af migranter ind i vores lande. Det er uansvarligt og fuldstændig gak-gak.

    Se “Social atombombe mod Europa” og “Merkels plan for Europas ødelæggelse”. Se Snaphanen.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 22. oktober 2018 @ 23:56

  54. Rolig nu drenge, vi taler ikke om at skrotte hele den almene boligsektor, som udgør flere hundrede tusinde boliger. Mit forslag går på at sælge/privatiserer de ca. 20-30.000 boliger som udgør de omtalte ghettoer, jf. ovenstående – Hvor skal beboerne så genhuses? Det løser sig – I første omgang skal de væk, langt væk fra ghettoerne!

    Kommentar by T. Flodur — 23. oktober 2018 @ 00:06

  55. Det allerbilligste og effektive ville være at undlade at opføre såkaldte almennyttige boliger. Almennyttige boliger har indtil for 35 år siden haft det entydige formål at sikre, at fattigrøve kunne erhverve sig boliger, der var langt bedre, end deres mulige egenbetaling kunne berettige, garneret med uopsigelighed og beboerdemokrati på skatteydernes regning og ledsaget af en selvindlysende forventning om, at de begunstigede skulle give stemmer på valgdagen til de partier, der har lavet de lukrative ordninger. I dag, hvor disse ordninger har udskiftet deres eksklusive gammeldanske klientel med et internationalt publikum, er chancen for at få de korrupte ordninger fjernet, større end nogensinde, idet de gammeldanske tabere måske vil vælge andre metoder at tabe på. T. Flodur nævner nogle flere udveje. Hvis pengekassen klappes i for de uønskede beboere, der klemmes ud, skal vi blot sikre, at de kan flytte i barakker eller telte , inden de rejser hjem.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 23. oktober 2018 @ 00:08

  56. PS: Boligpolitikken m.m. er jo i forvejen præget af råddenskab. Hvorfor er der en enorm mangel på boliger hvor huslejen passer til folk med små eller normale indtægter? Regeringen kunne jo bare sætte en masse byggeri i gang. Men man vil hellere spekulere i at presse citronen til sidste dråbe. Lejerne og ejerne malkes som aldrig før. Både varmepriserne, finansieringspriserne og priserne på lys, vand, strøm og meget andet stiger og stiger, og oveni overdænges folk med store bøder og gebyrer for bagateller. Stadig flere må hutle sig igennem eller miste deres bolig. Stadig flere ender på gaden i brutale fogedforretninger hvor alt hvad de ejer beslaglægges, skrottes eller stjæles, hvis de ikke har penge klar til transport og opmagasinering.

    Chrborg er et moralsk og mentalt fallitbo.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 23. oktober 2018 @ 00:12

  57. PS: Mener Flodur og Jørgart også at det er ligegyldigt om arbejdsløse, fraskilte, syge, nedslidte, voldsramte, trafikskadede, studerende, folkepensionister og andre danskere med små indtægter, kan få noget ordentligt at bo i? Og tror de at man bare kan drive islamisterne ud af deres boliger i stort omfang, uden at der kommer voldsomme reaktioner?

    I flere byer har man nedrevet udmærkede boligblokke og rækkehuse. Men hvad har det gavnet? Blev byerne bedre af det? Udgifterne til genhusning m.m. var enorme. At flytte rundt på problemerne, som med politi-indsatsen i Christiania, er jo spild af tid og penge. Det ene steds narko-handel er jo bare flyttet ud til 117 forskellige steder.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 23. oktober 2018 @ 00:26

  58. Michael Laudahn (15:52). Jeg har noteret adressen på din twitterside: https://twitter.com/MichaelLaudahn og jeg har været inde på den. Det er noget rod, fyldt med indgange til myriader af spor og vildspor. Du må gøre dig mere umage. Skulle jøder virkelig have denne forrykte tilbøjelighed til at genere sig selv og deres værtsfolk, som du beskriver i dine mange indlæg på Uriasposten, er det sensationelt, og jeg ville labbe en forklaring i mig med gru og velbehag. Det kræver dog noget bedre argumentation fra din side. I forhold til Uriasposten har dine bidrag karakter af rendyrket spam, og dit af Kim påtvungne farvel til disse sider et nødvendigt skridt for at fastholde Uriaspostens integretet.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 23. oktober 2018 @ 00:31

  59. Alexander Beaumont (0:12, 0:26). Du har ganske ret i det meste. MEN: Der er “en enorm mangel på boliger hvor huslejen passer til folk med små eller normale indtægter”, skriver du. Det skal nok være rigtigt, men det er fordi, man ikke accepterer, at boliger skal koste, hvad det nu koster at bygge dem, og dem, der bor i dem skal betale af deres egen lomme. At stille dyre boliger til rådighed for fattige, som man har gjort igennem det sidste århundrede, bringer så meget ubalance ind i bolig-økonomi og -politik, at der er blevet anlagt en glidebane, der fører lige til de tilstande, vi har i dag med alle rettigheder bortforpagtet til bureaukrater og deres perkere.
    Min prognose: I en fri boligøkonomi, ville konkurrence, udbud og efterspørgsel være fuld garanti for, at både levering og prisniveau ville være rimeligt, som det er i alle andre sektorer, hvor markedskræfterne råder.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 23. oktober 2018 @ 00:57

  60. # Jørgart 00.57……. har engang set et regnskab eller en opstilling som viste at i løbet af 50 år betalte lejerne noget med 20-30 gange mere i husleje, end det havde kostet at bygge boligblokken, selvom inflationen blev indregnet. Hvad siger du til det? Hvad perkerne osv. angår mener jeg at det er en hel anden problemstilling. Og det er groft at de får boliger for næsen af danskerne, der er ved at være 3. og 4. rangs borgere på velfærdsområderne.

    Kommentar by tp — 23. oktober 2018 @ 01:24

  61. > Alexander Beaumont samt tp

    Meget enig med det meste. I Københavns kommune bor omkring 50% alene, men den røde Borgerrepræsentation har nogle ret strikte regler om, at nye lejeboliger helst skal være meget store og dermed meget dyre.

    Derfor er der mangel på betalbare boliger til singler, studerende, ledige, pensionister osv. Der ikke behøver 4 værelser samt det løse.

    Tæt på min ydmyge bopæl i 2100 Ø er der bygget eksplosivt i Ny Nordhavn, 2150 Ø, hvor en 4-værelses lejelejlighed typisk koster 18.000-20.000/måned exc. vand, varme og el.

    Kommentar by anon — 23. oktober 2018 @ 08:33

  62. Den ghettoplan er til grin og fuldstændig tåbelig. Problemet er jo kulturforskellene og ikke de fysiske forhold der tilbydes flygningene. Hvorfor skal murstenene have skylden for den umulige integration. Typisk politisk afmagtshandling. Symbolpolitik, der skal signalere handlekraft for politikernes venner i medierne og naive vælgere.

    I stedet for burde de sørge for at gøre det langt sværere at opnå asyl for fattigdomsflygtningene (det er praktisk talt alle flygtninge) og så sørge for at få de afviste sendt ud af landet så hurtigt som muligt. Og desuden skal al familiesammenføring ske i hjemlandet. De der allerede har opholdstilladelse, skal konsekvent sendes hjem hvis de begår kriminalitet.Afskaf børnepenge, der jo hovedsagelig kommer indvandrere tilgode via deres mange børn. Stem på Nye Borgerlige næste gang.

    Kommentar by JC — 23. oktober 2018 @ 10:06

  63. # 55: Fin ide at stoppe med at bygge almennyttige boliger. Den smukke tanke at skaffe billige boliger til mindrebemidlede, er blevet komplet ødelagt af indvandringen. Hvilken gammeldansker ønsker at bo et sted hvor man ikke kan tale med sin nabo.

    Lars Trier Mogensen forstår i Radio 24syv ikke at arbejdere idag ikke stemmer til venstre. Jeg forstår ikke at der stadig er nogen der stemmer til venstre. Venstrefløjen er jo de største hyklere. De lover guld og grønne skove til velfærd, men samtidig åbner de døren for alverdens fattigdomsflygtninge, så der ikke bliver mange penge til overs til trængende gammeldanskere, bortset fra høje skatter.

    Kommentar by JC — 23. oktober 2018 @ 10:27

  64. Man vil overhovedet ikke forholde sig til at problemet er Islam…….eller man nægter det idiotdumstædigt……..Jamen så kan man godt pakke alle sine forkrommede og alt for dyre planer sammen…..Når man ikke vil se problemet i øjnene og gøre op med det, så kan man intet udrette. God onsdag aften. Støt siad. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 24. oktober 2018 @ 19:39

RSS feed for comments on this post.