6. november 2018

Midterm: Trump til CBS-vært – “That’s okay Lesley. In the meantime I’m the President and you’re not.”

I dag er der midtvejsvalg i USA, og medierne er et væg-til-væg-tæppe af Trumps akkumulerede ondskab, og et næsten messende håb om tilbagevenden til de gode gamle Obama-dage. Økonomien går fremragende, og danske tv-journalister forstår ikke hvorfor Trump går efter ‘migrantkaravanerne’ og spiller ‘indvandrerkortet’. For MSM er det irrationelt og populistisk, at tage udgangspunkt i andet end økonomiske nøgletal.

Fokus er blandt andet på spørgsmålet om valgdeltagelse, og da Trump har nemmere ved at mobilisere sine kernevælgere, anses høj stemmedeltagelse for at være i Demokraternes favør. Jesper Steinmetz mfl. har styr på den demokratiske mobilisering mod Trump, for som han sagde i går – de går efter ‘moderate Republikanere’.

Det amerikanske valgsystem er komplekst, der er lokale forskelle, og emnet er derfor et slaraffenland for politiserende medier. Når Republikanerne vil skærpe reglerne for at modvirke valgsvindel, så kan det eksempelvis tolkes som et forsøg på gøre det sværere for demokratiske vælgere at få stemt. Lørdag morgen på TV2 hed eksperten David S. Miller, og foruden at være autodidakt ekspert i det amerikanske valgsystem, er han talsmand for ‘Democrats Abroad’. Normale journalistiske regler er sat ud af kraft, når emnet er Trump og USA.

Herunder lidt fra en to uger gammel artikel. Siden er Trump gået flere procentpoint tilbage. Demokraterne ser ud til at vinde terræn, men det er helt normalt, når der er en siddende republikansk præsident. Det modsatte er også tilfældet, og Barack Obama blev eksempelvis slagtet i 2010. Uanset hvad, så er der ingen grund til at godtage mediernes analyse. Man kan ikke forstå, hvis man ikke vil forstå. Fra Al.com – Trump’s approval rating tops Obama’s midterm numbers, poll shows (22. oktober 2018).

“President Trump’s approval ratings are higher than those of former-president Barack Obama during the first mid-term elections of his presidency, according to a new poll.

The NBC News/Wall Street Journal poll showed Trump’s approval rating at 47 percent, the highest figures the president has posted in that poll. Obama’s 2010 approval rating for about the same time period was 45 percent.

(Trump i 60 Minutes,: “That’s okay Lesley. In the meantime I’m the President and you’re not.”; Foto: YT)

Oploadet Kl. 14:06 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/96251/trackback

35 Comments »

  1. Vote for freedom and liberty.

    Kommentar by Nielsen — 6. november 2018 @ 14:33

  2. Danske medier er det ultimative tidsspilde. Med mindre man lider af en sygelig hang til at more sig over voksne menneskers barnagtigheder – eller økonomisk masochisme ved at skulle finansiere det ‘væg-til-væg tæppe” af platituder som er lige til at rulle ud og skide i.

    Kommentar by Voldposten — 6. november 2018 @ 15:30

  3. End the FED ! ! !

    Kommentar by Anonym — 6. november 2018 @ 15:35

  4. Kommentar by Voldposten — 6. november 2018 @ 15:30

    Lige netop – jeg kom uforvarende til at se TV2 news hos et familiemedlem i går, da jeg ikke har abb på den løgnagtige møgspreder hjemme.

    Trads var på sammen med andre kulturradikale landsforrædere…og alle mine fordomme om netop det medie og deres valg af deltagere i sendefladen bekræftede det til fulde…Næsten umuligt at holde ud at høre på..og fik da også lov til at skifte væk ret hurtigt – emnet var selvfølgelig Trump og USA- midtvejsvalget.

    Kommentar by Black Watch — 6. november 2018 @ 15:58

  5. Som vi alle véd, så er sandhed, sund fornuft og demokrati menneskehedens værste fjender. Så det er da fint og rigtigt at MSM beskytter os ved at bekæmpe disse fjender. Plus at de forklarer os at kønnet er en politisk/social konstruktion osv. Hurra for vores utrolig dygtige journalister. Uden dem havde jeg ikke forstået en kæft af det hele.

    Kommentar by tp — 6. november 2018 @ 16:06

  6. Med den stort anlagte og latterlige hetz mod Trump, leverer MSM hver dag nye beviser på at de fleste journalister (dog ikke alle) befinder sig på kravlegårdsstadiet.

    Kommentar by Bent Nielsen — 6. november 2018 @ 16:12

  7. På DR1 er der Manden de kaldte Hest. To af korrespondenterne danner desuden par. Den ene af dem har stjålet dyre pafumer i Københavns Lufthavn uden det fik konsekvenser for hende.

    Så vil jeg trods alt hellere følge dækningen på TV2.

    Kommentar by np — 6. november 2018 @ 16:15

  8. Det var tilsyneladende hudpleje og ikke parfumer, hun stjal:

    http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-25312145%3Av

    De hetzer Trump, men de er selv tyveknægte og får transporteret konens hest til USA på licensbetalernes regning.

    Kommentar by np — 6. november 2018 @ 16:23

  9. Det var kamp frastødende at se Pul Erik Skrammelsen, det lille vinkeljern, i en orgiastisk tete a tete med AbdUlla Therkildsen. De stod og gejlede hinanden op i deres indædte had til den siddende præsident, at de nærmede sig hver sin sprøjteorgasme. Det var ulækkert at se på to nationalt betalte nyhedsformidlere, der er betalt ikke bare af sindssyge rødradigale licensbetalere, men af HELE den licensbetalende del af befolkningen, OGSÅ dem der er af den modsatte overbevisning.
    Danske lorte MSM kvalmeinducerende betalte talerør for udelukkende Marxister og radigale. Hvor er deres højtbesungne liderlighed overfor det mangfoldige lige pludselig blevet af? (Der er ingen præmier for rigtigt svar)

    Kommentar by White knight — 6. november 2018 @ 16:31

  10. Best president ever!

    Kommentar by Jake Sorensen — 6. november 2018 @ 16:40

  11. Nr 6, np, skriver “Så vil jeg trods alt hellere følge dækningen på TV2.

    Så vidt jeg har forstået er TV2 en betalingskanal. Altså kan man lige så godt tørre sig i røven med pengesedlerne. Så går de da til noget nyttigt…

    På den anden side viser det jo, at man kan finansiere lortet på den måde. Hvis man vil. Ligesom aviserne har betalingsmure. At alle vi, som ikke spilder vort liv med dansk presse, så alligevel skal til lommerne er intet mindre end tyveri. Og her må jeg desværre erindre om, at Dansk Folkeparti slæber rundt med et tungt ansvar for denne forhånelse af skatteborgernes intelligens… ved at sætte hele fordummelsesindustrien med dens hærskarer af døgenigte, platugler og øvrige kvartstuderte kanaljer på finansloven.

    Kommentar by Voldposten — 6. november 2018 @ 16:43

  12. #11 Voldposten

    TV2 er et statsligt aktieselskab finansieret af reklameindtægter og abonnnementer.

    Desuden er TV2’s regionale TV-stationer finansieret over licensen (!)

    Muligvis er jeg med til at finansiere TV-stationen over min TV-pakke, men de få sedler rækker højst til et toiletbesøg.

    Grunden til, at jeg trods alt har en lille smule sympati for Jesper Steinmetz, er, at han på valgnatten, da Trump blev valgt som præsident, ærligt erkendte, at han og resten af den journalistiske stand og de politiske kommentatorer havde taget grueligt fejl.

    Det var der mange andre, som ikke gjorde. Der er eksempelvis dem, som stadigvæk mener, at det i virkeligheden var Hillary Clinton som vandt (!). Ligesom der nogle, som mener, at briterne trods brexit skal stemme om EU, indtil de stemmer ja til EU-medlemskab.

    Kommentar by np — 6. november 2018 @ 17:34

  13. Vi får ny vores daglige TV indoktrinering via Yousee efter at have haft en lokal antenneforening. Her så jeg for 4-5 år siden en liste med de 5 dyreste enkeltkanaler. De 4 var som forventet 1/TV3, 3/Kan4, 4/Kan5 og 5/TV3+. Overraskelsen var nummer 2 på listen, TV2 Zulu. Jeg ser det aldrig men et kig i programoversigten afslører ingen dyre programmer. Er det bare en pengemaskine?

    Allerede da Trump første gang nævnte at han stillede op til valget begyndte mediernes hetz mod ham.
    Sjovt at tænke på om det var grunden til at han blev valgt. Har mediernes urimelige opførsel fået folk til at stemme på Trump?

    Kommentar by Erik — 6. november 2018 @ 18:00

  14. Det er meget vigtigt at Trump – øh republikanerne vinder, også for Europa eller måske endda især for Europa. Og jeg føler mig sikker på, at han – øh de tager begge huse. Så jeg har været i Rema og købe bajere nok til hele natten, så jeg kan blive oppe til det hele er overstået, og jeg efter sidste bøvs over et indtaget kilo Haribo kan gå glad i seng.

    Det tegner lyst for den vestlige verden, hvor vi snart skal have taget fat på, hvorledes vi får sendt de fremmede hjem, og får indført og effektueret dødsstraf for landsforræderi.

    Kommentar by Svend — 6. november 2018 @ 18:01

  15. Early voting is record high at 38.000.000. The Red Wave is Yuge (huge).

    Kommentar by Iznogut — 6. november 2018 @ 19:25

  16. # 15.

    Forhåbentlig gælder det ikke afdøde vælgere.Døde amerikanere stemmer nemlig massivt på demokraterne.

    Kommentar by dan.c — 6. november 2018 @ 19:41

  17. Vi så jo også valgsvindel i Sverige. Der var rapporter om valgsvindel ved delstatsvalget i Hessen i sidste uge.

    De kan kun vinde ved at gøre valget riggid. Jeg frygter at det også rammer NB ved næste FV.

    Kommentar by kenneth — 6. november 2018 @ 20:14

  18. Læs også Venstre MF’ere MICHAEL AASTRUP JENSEN, MF (V) læserbrev:

    “Mit håb er, at demokraterne vinder så mange valg som muligt. Den næste kongres, der forhåbentlig består af et demokratisk flertal…”

    og han skal være valgobservatør i Missouri…..

    https://www.jv.dk/debat/Midtvejsvalget-er-Trumps-mulighed-for-en-ny-retning/artikel/2659541

    Kommentar by kenneth — 6. november 2018 @ 20:18

  19. dan.c Det er korrekt, men ikke så mange som tidligere.

    En link til direkte (fair) valgdækning. https://grampshouse.com/click-for-fox-full-screen

    Kommentar by Iznogut — 6. november 2018 @ 20:49

  20. Venstre er søsterparti med Demokraterne.

    Der er nogle, som siger, at liberal betyder noget forskelligt på henholdsvis engelsk/amerikansk og så dansk.

    Det gør det ikke. Løkke og Hillary er repræsentanter for den samme forfejlede ideologi.

    Kommentar by np — 6. november 2018 @ 20:59

  21. Lige nu er overskriften på JP.dk, noget i retning af om demokraternes valgsejr regner væk …

    Gider ikke læse, men hvis regnvejr er udslagsgivende, så må man da vitterligt vride sig af grin :-)

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 6. november 2018 @ 21:00

  22. Det var vist heldigt for amerikanerne, at det var Trump som blev valgt og ikke Hillary. Han lader til at tage almindelige borgeres problemer alvorligt. Hillary ser jo ned på egne landsmænd og foretrækker migranter.

    Nu er også Theresa May, ligesom Merkel, (Jelved og Lars Ulykke) blevet pladderhumanist overfor islamister og salafister. Se den korte og 24nyt.dk. Se Snaphanen og Black Pigeon om den voksende terror-trussel mod Europa.

    Kommentar by Ole Jensen — 6. november 2018 @ 21:45

  23. Ifølge DR journalist Ulla Terkelsen er Trump ikke bare populist, men verdens over-populist (“over-populist” eller “top-populist” mener jeg hun sagde). Det var ikke venligt ment, så meget kunne jeg forstå, men derudover har jeg faktisk svært ved at se, hvad der skulle være i vejen for at være populist-politiker – eller over-populist-præsident, for den sags skyld. Hvad er problemet med, at en politiker går efter at løse de problemer, som folket (populus) ser som problemer? For er det ikke lige netop det, populist-politikeren gør? Dvs. i modsætning til ikke-populist-politikeren som taler om nogle andre problemer, som måske er nogle finere problemer, men altså nogen som ikke rigtig vedkommer folket.

    Kommentar by JMR HH Jr — 6. november 2018 @ 22:42

  24. Nåh, det er TV2 der har fornøjelsen af Ulla Terkelsen. Hermed rettet. Det gør ingen forskel.

    Kommentar by JMR HH Jr — 6. november 2018 @ 22:46

  25. # 23

    Du har så evigt ret. Hvorfor mon politikerne under valgkampe uddeler “valgløfter” (som den vestlige verdens politikere sjældent holder)? Er det ikke populisme, at love skattelettelser, bedre forhold for udvalgte vælgersegmenter?

    Selvfølgelig går jeg ned og stemmer på den politiker, der lover mig det jeg vil have – indtil videre står Pernille Vermund stærkt i min bevidsthed. DF vil sikkert også sige noget, der retter sig imod mig, måske ligefrem også S, K og V – men de fire sidstnævnte har svigtet så groft, at de aldrig får min stemme. Er jeg nu en ringere borger, fordi jeg stemmer efter min overbevisning – og ikke på mennesker der ønsker mig og mine børn det ondt; kalifat, sharia, pædofili, kvindeundertrykkelse, skattemidler til alverdens nasserøve, kriminalitet, voldtægt, narko, ja, fortsæt selv …

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 6. november 2018 @ 23:02

  26. Trump har meddelt at han mener at Merkel har forrådt det tyske folk. Trump er også kritisk overfor klima-alarmisterne og co2-tumperne. Så mon ikke Trumps dømmekraft er OK…?!!!

    Så i en avis at regeringen vil tillade at vores el-net bliver solgt til udlandet. Det kan give store prisstigninger på strøm. Hvad bilder man sig ind?

    Hvad vi danskere skal finde os i, og finder os i, er efterhånden ufatteligt.

    Kommentar by Ole Jensen — 7. november 2018 @ 00:16

  27. Iflg. Black Pigeon er flere tusind salafister og potentielle terrorister på vej mod Nordeuropa. De er allerede i Tyskland og Frankrig.

    Kommentar by Ole Jensen — 7. november 2018 @ 00:22

  28. Gramp’s is off line. Use this one.. https://www.crtv.com/video/nov-6-watch-live-election-night-with-michelle-malkin-and-eric-bolling

    Kommentar by Iznogut — 7. november 2018 @ 01:09

  29. 1.000 salafister? Kan du ikke stave til 1.000.000 Ole J ?

    Kommentar by Nielsen — 7. november 2018 @ 01:24

  30. De døde står op af gravene og vælger demokratisk.
    Det har de gjort før og de gør det igen.

    Kommentar by Sindsro — 7. november 2018 @ 01:29

  31. Den franske klovn Macron vil have en EU hær til at forsvare sig mod Rusland men også mod USA, manden er rablende gal hans eget land er i borgerkrig mod indavlede retarderede kriminelle korandyrkende terrorister, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 7. november 2018 @ 01:41

  32. @27 Ole Jensen
    De har allerede været her i årtier(i titusindvis).

    @31 emmagad
    Jeg vil gå endnu videre og sige – forbyd islam og den nekrofile franske klovn samt hele frankrig i europa, for mage til idioter kan man kun finde i merkels nazi land(og i sverige og dummark).

    Kommentar by Piphans — 7. november 2018 @ 01:58

  33. https://www.youtube.com/watch?time_continue=169&v=pQQAJwuuozg

    Kommentar by Nielsen — 7. november 2018 @ 03:31

  34. Åhhh Nielsen det er så betryggende at se at du stadig ihærdigt forsøger ar overtrumfe de ellers mange loonies her på posten

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. november 2018 @ 05:26

  35. Black Pigeon gør det op på den måde at af de millioner af arabere og negre som EU har importeret, er der nogle tusinder som allerede er trænede soldater og terrorister, der har deltaget i krigene og ISIS/ISIL ondskaben i Syrien og Afrika mv. Disse fanatikere er nu i Europa i gang med at rekruttere andre arabere og afrikanere til “hellig” krig mod europæerne.

    Kommentar by Ole Jensen — 7. november 2018 @ 08:15

RSS feed for comments on this post.