28. november 2018

Radikaliserede globalister: Man skal ikke partout acceptere folkets vilje, folkeafstemninger er farlige…

Seneste udgave af Huxi og Det Gode Gamle Folketing skal man kun bruge tid på, hvis man vil høre hvor ensidigt en paneldebat kan lyde på en licensfinansieret radiokanal. Gæster var Torben Lund (S), Preben Wilhjelm (VS) og tågehornet Bjørn Elmquist (R). Når Landsbyggefonden bruger 10 mia. på at modernisere ghettoerne, så var problemet ikke at danske lejere reelt tvinges til at finansiere fejlslagen udlændingepolitik. Nej, problemet var at regeringen ikke havde nye penge med (fra skattekassen), og i øvrigt var hele udgangspunktet racistisk.

Da de kom ind på klima og miljø ville de have økonomisk støtte til elbiler, men nutidens politikere stod i vejen. Da det jo reelt var det parlamentariske demokrati, der var problemet, pointerede Elmquist i et anfald af ærlighed, at der jo var ‘en grænse for vor langt man skal accepere folkets vilje’.

Bjørn Elmquist kom fra Venstre, men sad i Folketinget for De Radikale fra 1990 til 1998. Ny Venstre-mand på tinge i 1998 var Jens Rohde, der nu sidder i Europaparlamentet for De Radikale. Torsdag i sidste uge var han i Debatten på DR2, for at diskutere eventuelt hvorvidt Danmark skulle følge England ud af EU. Har var den igen: Folkeafstemninger er farlige…

Jens Rohde (R): Både vor folkeafstemning i ’93, men også det vi ser i England nu, det viser hvor farlige folkeafstemninger rent faktisk er. Vi går jo rundt og bilder hinanden ind, at folkeafstemninger jo sådan er den ypperste form for demokrati, men ret beset så efterlader folkeafstemninger jo ingen mindretalsbeskyttelse, og man giver et billede til befolkning om, at nu træffer I selv en beslutning. Men bagefter er der jo nogen der skal fortolke det her ja, eller nej.

(Jens Rohde, EP-medlem for De Radikale, tidl. Venstre; Foto: Collage)

Oploadet Kl. 11:51 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/96714/trackback

40 Comments »

  1. Forbyd ækle landsforrædere som Jens Rohdehoved og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 28. november 2018 @ 11:53

  2. Vi alene vide. Centralkommiteen i Kina spørger heller ikke befolkningen.

    Kommentar by Iznogut — 28. november 2018 @ 12:01

  3. Hvem, og hvad pokker tror de ondskabsfulde p!khoveder de er?
    De er såmænd folkets tjenere. De forvalter det mandat, de har fået – af folket.
    Deres “vi alene vide”, hvad der tjener os bedst, kan stoppe op, der hvor solen aldrig skinner.
    Stor ros til Huxi Gak, for altid at sammensætte SÅ rigt nuancerede paneler af gl. fallerede brøleaber.
    Det ulyksaglige er jo; dem der har evnerne til køre dette land vil ikke. Og dem der vil, har ikke evnerne til det.

    Kommentar by White knight — 28. november 2018 @ 12:08

  4. Preben Wilhjelm – er det ikke den gamle afdankede betonkommunist, som i sine yngre revolutionære dage agiterede for lovliggørelse af pædofili?

    Jo, det er det…

    Kommentar by Revisoren — 28. november 2018 @ 12:14

  5. De er politikere og ved ikke at grundloven er et af de redskaber der er til at beskytte individets rettigheder.

    En ægte progressiv ville arbejde for direkte demokrati hvor ALLE love og bestemmelser blev vedtaget af befolkningen helst via nettet, eksempelvis en gang om måneden. Hvis det var tilfældet ville vi ikke behøve andet end et embedsværk der kunne føre FOLKETS vilje ud i livet og som så i øvrigt kunne holde deres kæft med deres personlige meninger.

    Tiden er inde til Direkte Demokrati og så kan vi straffe de “politikere” der har ført Danmark ud i den krise vi befinder os i nu!

    I en sådan verden ville politikere være nødt til at agitere for deres holdninger for egne penge og i egen tid. Så ville folk med noget på hjertet blive bedømt ud fra logikken i deres argumenter og IKKE hvilke følelser der måtte være involveret.

    Kommentar by Santor — 28. november 2018 @ 12:28

  6. De tre navne på politikerne i artiklen nægter jeg at gentage da de er landsforrædere, når de får en taburet på Christiansborg inddrages de i en kultur hvor de bliver uddannet til ridefogeder, alle Danskere lider under disse underkvalificerede politikeres vanvids opførsel med overbeskatning, korruption og nepotisme, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 28. november 2018 @ 12:56

  7. Jens Rohde er et glimrende eksempel på at hele åndssvageforsorgen i Mohammedanmark har spillet fallit, og er total spild af penge.

    Kommentar by Piphans — 28. november 2018 @ 13:06

  8. Wauw. Jeg elsker når såkaldte Gode mennesker i de anstændige kredse…nu hos Venstre…mener sig så højt hævet over pøblen i sin forståelse for hvor problemet er….at man selvfølgelig ikke skal høre på pøblen, selvom det er dem det går ud over. Logik for Venstre ala Elmquist: Altså når vi har problemer med – integration- og – Ghettoer- har det selvfølgelig intet med Islam, eller muhammedanere at gøre, eller at vi ikke vil lukke grænsen. Nej det er fordi pøblen er racistisk at den ikke vil finde sig i Islamisk undertrykkelse….sååån cirka. Så er det sgu godt man kan pøblen kan blive Dikteret af Elmquist typer, som er langt bedre i Deres moral, selvom det er Pæblen der betaler både moralsk og merkantilt for Elmquist fejhedsblinde øje. :-) :-) :-). Støt SIAD. God onsdag.

    Kommentar by Michael Unna — 28. november 2018 @ 13:07

  9. (beklager trykkestavefejl :-))

    Kommentar by Michael Unna — 28. november 2018 @ 13:08

  10. Hells Rohde har pløk i hovedet :)

    Kommentar by Jack Nille — 28. november 2018 @ 13:37

  11. Danmarksmesterskabt i voldskriminalitet for mænd: Guld til Somalia. Sølv til Libanon. Bronze til Syrien.

    Somaliske mænd indtager en flot førsteplads i statistikken over voldskriminalitet i Danmark.

    I en ny rapport fra Danmarks Statistik om indvandring i Danmark har somaliske mænd et “voldsindeks på 771”.

    Det betyder, at en somalisk mand bliver dømt for voldskriminalitet 7,71 gange så meget som en gennemsnitlig mand i Danmark.

    På en flot andenplads kommer libaneserne, der ofte er statsløse palæstinensere. Deres indeks for vold er 666.

    (En almindelig mand i Danmark er på 100 i indeks)

    Også Syrien klarer sig flot. De syriske mænd placerer sig på tredjepladsen, hvad vold angår. Syriske mænd ligger på indeks 552.

    Syriske mænd bliver altså dømt for voldskriminalitet 5,52 gange så meget som en gennemsnitlig mand i Danmark.

    (Kilde: Danmarks Statistik ’s rapport Indvandrere i Danmark 2018)

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 28. november 2018 @ 13:45

  12. Venstre fostrer nogle virkelige tumper, og det er desværre ikke alle, der forlader partiet som de to

    Kommentar by BB — 28. november 2018 @ 13:47

  13. I Debatten på DR2 fremstod Jens Rohde noget kvabset og fedladen.

    For meget kebab og shawarma sammen med vennerne i Grimhøjmoskeen?

    Kommentar by Revisoren — 28. november 2018 @ 13:59

  14. Grænsen er også nået for, hvad vi gider høre fra Bjørn Elmqvist.
    Lige som han ikke respekterer folket(demokrati), respekterer han måske heller ikke juraen, som han har levet fedt af hele livet.

    Kommentar by k.m. — 28. november 2018 @ 14:00

  15. Jeg syntes på et klinisk plan at kunne se sindssygen i Jens Rodes øjne. Han er ganske enkelt ikke rask.

    Kommentar by Jp — 28. november 2018 @ 14:05

  16. DANMARK er nu et land der risikerer at blive afskaffet…..

    VORES SÅKALDTE demokrati/folkestyre er hverken fugl eller fisk, men en total parodi, et skin- og papnæse demokrati og folket er kørt ud på et sidespor. Uafbrudt skades og mishandles folket af fjolsetingets tumper, klovne, hyklere, løgnere og svindlere.

    Hvad kan vi lære af det? Vi kan lære at når en lovgivende forsamling fyldes med politikerbørn, med halvstuderede røvere, med uvidende og historieløse unge skolepiger og skoledrenge, med kandidater/medlemmer som er udklækket af partiernes egne ungdomskliker, med politik-kvinder/feminister/kommunister/ kvindesagskvinder og pladderhumanister, med folk der kun blev valgt ind fordi der var penge nok til store annoncer, med folk der blev båret frem af løgnens lakajer, DR radio og tv, Pollertiken og Berlingske etc., (f.eks. “Alternativet”), med folk der aldrig blev testet på vælgermøder……….. ja, så ender man med en samling uduelige tåber, pampere og levebrødspolitikere.

    Systemet og selvsupplerende topstyrede partier dur ganske enkelt ikke. Og fjolsetinget har yderligere forringet det ved at give EU lov til at fjernstyre størstedelen af lovgivningen og politikerne. (de sidste via korruption)

    Valgloven skal laves om. Og vi skal have direkte valg. Og politikerne skal kun vælges for 2 år ad gangen. Og ingen under 25 skal kunne vælges ind. Valgretsalderen burde være 21-23 år. Og ingen skal kunne opstilles som kandidat i en lillebitte lukket forsamling. Enkeltkandidater udenfor partierne bør gives en lettere adgang til at blive valgt. Og vi skal tage ved lære af Schweitz.

    Meget burde ændres. Men kan det nås? Indvandringen er allerede ude af kontrol, fordi landets grænser ikke bevogtes ordentligt, og fordi kriminaliteten bekæmpes slapt og lemfældigt. Og den 10. december agter
    Luskebuksen og hans medsammensvorne i Marokko at skrive under på frau Merkels Marrakech traktat. Som af Snaphanen og andre iagttagere betegnes som EUROPAS DØDSATTEST – som en SOCIAL ATOMBOMBE MOD EUROPA –
    som en KRIGSERKLÆRING MOD EUROPAS OG SKANDINAVIENS CIVILISATION, FRED OG SIKKERHED…!!!!!!!!!!!!

    (se black pigeon om Merkels Migrant Crisis, one year on. Se Kalergi planen!! Se STATMINISTEREN RUINERER DANMARK på Snaphanen.

    Se LØKKE HAR UDPINT SUNDHEDSVÆSNET hos 24nyt.dk

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 28. november 2018 @ 14:20

  17. Mindretalsbeskyttelse?

    Altså, beskyttelse til mindretallet der sidder i folketinget, imod befolkningens vilje?

    Kommentar by Quark — 28. november 2018 @ 14:42

  18. Hvad lærte politikerne af Bonelock-skandalen for snart 2O år siden? Tilsyneladende INTET. Skandalen påførte hundredvis af patienter frygtelige lidelser, og der blev advaret om at der skulle strammes op inden nye midler kunne godkendes. Men politikerne snorksov. Nu viser det sig at tingene bare har fået lov til at dalre videre, bare med pace-makere, implantater og andet, som heller ikke blev testet inden patienter fik det indopereret.

    For ikke længe siden solgte tre kvindelige ministre Seruminstitutet, Vaccinefabrikken og know-how til Saudi-Arabien (!!!) for en slik. Handelen gav et milliard-underskud. (hvorfor solgte man så ???)

    Og den nye “Styrelsen for Patientsikkerhed” har vist sig at være en sylte-krukke og et bluff-nummer, der efterlader patienter og pårørende som retsløse mennesker i en primitiv bananstat.

    Så ja til at vores demokrati virker ad H til.

    Kommentar by P Jensen — 28. november 2018 @ 14:54

  19. Huxi Bach – er det en ny tegneseriefigur?

    Kommentar by Revisoren — 28. november 2018 @ 15:03

  20. Eliten har talt: Folket er farlígt …

    År efter år indbetaler jeg høje skatter, som finansierer socialhjælpen til indvandrerne fra de musklimske områder i verden og afvikler den danske fælleskultur. Alligevel er jeg at betragte som kriminel. Fordi der er folkeafstemninger. Fordi jeg bruger min grundlovssikrede ret til at stemme.

    Fordi jeg har blå øjne, min slægt har boet i Danmark siden vikingetiden, og jeg er bekendende kristen, hvilket også gør mig til en fjende blandt de blanke kulturkristne danskere.

    Vi, de etniske danskere, de bekendende kristne, de dansk nationale, er en udrytningstruet gruppe. Vi er Danmarks pandaer.

    Kommentar by np — 28. november 2018 @ 15:29

  21. Løkken strammes – gevær mundinger forude. Panic in D.C.
    Satanisterne vil have en krig og de har en plan.

    https://www.politico.eu/article/the-eu-broke-ukraine-with-help-from-russia/

    Kommentar by Iznogut — 28. november 2018 @ 15:57

  22. Lidt OT:

    Flere medier fortæller, at den flommefede radikaler Klaus Bondam gør comeback som skuespiller.

    Den talentløse skuespiller og ex-politiker har i nogle år været direktør for Cyklistforbundet, men den gamle medieluder savner åbenbart spotlyset.

    Skal vi gætte på, at tossen også stiller op til det kommende folketingsvalg?

    Kommentar by Revisoren — 28. november 2018 @ 16:03

  23. #18

    Spot on.

    Jo mere vi hjælper den musvinske verden…jo mere afvikler vi vores egen kultur takket være politikerne.

    Kommentar by Jp — 28. november 2018 @ 17:01

  24. Ja, Lars Lusk, V, K, LA og R er i færd med at anlægge en folkemordspolitik. (Ved ikke om de øvrige partier er bedre?) Aldrig i verdenshistorien har man set et større vanvid. Idéen om at flytte det halve Afrika til Europa, for at kunne ruinere og ødelægge vores nationer, kan jo kun være være et produkt af åndssvage/sindssyge tankesæt. Idéerne er en slags opfølgning på nazisternes 1939-planer for Europa. Blot i en endnu mere forrykt udformning.

    Men mange danskere læser aldrig netaviserne. De har knap nok hørt om dem. Skriv derfor på twitter og facebook om dem. Eller sæt annoncer i lokalaviserne, eller del løbesedler ud. Næsten ingen bloggere, heller ikke de bedste af dem, er flyttet fra Berlingske til Uriasposten. Sandsynligvis fordi de ikke véd at her er der langt mere ytringsfrihed.

    Læs om madam Merkels djævelske Kalergi-plan hos Snaphanen og you tube/ black pigeon.

    Kommentar by tp — 28. november 2018 @ 17:12

  25. Hvordan er det nu det er? Er der ikke noget med etniske minoriteter? Oprindelige folkeslag/befolkninger ? Som beskyttes af visse FN resolutioner o.l.? Måske også visse landområder? Vi passer da på bl.a. nogle indianerstammer,nogle indfødte på andamenerne ,Borneo, australiens urbefolkning? Tibet? Ukraine?Grækenland?
    I disse sammenhænge er der mange lighedspunkter til danere/danskere og Danmark.
    Skal der ikke gøres opmærksomt på det i de relevante fora?(så gør da noget, sig da noget!!
    Vi skal ihvertfald ikke invaderes nu af fremmede kulturer,som bl.a. har rod i østerlandsk såkaldt kultur fra før den danske vikingetid og fra før middelalderen !!! )
    Vi har krav på beskyttelse!!!t
    Af hvem?

    FN gør det ikke !!!!!

    Det VIL VI SGU’ DA OSSE SELV BESTEMME !!!!!!

    Kommentar by Fri !!! — 28. november 2018 @ 17:35

  26. – Revisoren

    En slags 🤔 Jeg podcastede Cordua og Steno under dagens pooltræning. Brændte en nem bal, da de nævnte ‘Cirkeline’ i mekanikken. Cirkeline…!!!!

    Kommentar by Kim Møller — 28. november 2018 @ 17:55

  27. Der har vel været historisk mange opportunistiske nul-boner og landsforrædere i dansk politik siden 80’erne da medietække og dr-venlighed blev hovedkriteriet for valgbarhed, men Fogh proselytten Rohde og anti-danskeren Elmquist må nu nok alligdvel tage prisen som de to største sække grus som dr har fået hældt ned i samfundets førhen velholdte gearkasse.

    Kommentar by mvjensen — 28. november 2018 @ 18:15

  28. Ja Venstre er sgu (så gud!) et skodparti.
    Tænk at de ikke engang kan holde formandens tykhovede børn væk fra valglisterne. Partiet er fyldt med grådige og ubegavede klovner, disse omtalte er bare nogen af dem..
    Grådighed er ikke det samme som intelligens.
    Ser i øvrigt at man skal kunne tale tysk i Østrig, for at nasse socialhjælp:
    Det skal vi også have, tal dansk eller skrid! Så må alle baby, misse, spotte, rippe,osåvider, monitorere-fjolserne dø- det ville være dejligt- sikken god plads der ville blive på landets aviser og PerkerRadio ville lukke.

    Kommentar by Hul igennem? — 28. november 2018 @ 18:43

  29. Kunne man forstille sig en udsendelse med 3 borgerlige nej. Og her var det jo 4 der tilsvinede at hvad der kan betegnes som værende bekymret over DKs fremtid og islamisering.

    Jeg forstår ikke at Berlingske vil lægge navn til denne radio, for det er en direkte trussel mod alt borgerligt i DK

    Kommentar by Anders Nielsen — 28. november 2018 @ 18:49

  30. # hr. Møller

    Cirkeline – det må helt klart være en venstreradikal feministisk trunte fra Bumzen eller Ungdomshuset, som Radio24syv har i praktik eller jobtræning.

    I øvrigt er det særdeles imponerende, at du er i stand til at multitaske – høre på kulturradikal propaganda og spille pool samtidig!

    Kommentar by Revisoren — 28. november 2018 @ 18:55

  31. Fra Den Store Hukommelse:

    ”Men vi bør nok have med i betænkningen, at der skal være en generel henstilling til anklagemyndigheden om at rejse flere sager om racediskrimination – ikke blot om nazistisk propaganda”.
    (Bjørn Elmquist (tidligere Radikal), Jyllands-Posten 29.11. 1994).

    ”Selv om de (beregningerne over det voksende antal børn af fremmede) holder, er der ikke noget at frygte. Børnene bliver jo født som danskere.”
    (Bjørn Elmquist, (tidligere radikal), formand for Folketingets Retsudvalg, Jyllands-Posten, 1.12.1994.

    Bjørn “Snøvle” burde stilles til ansvar overfor sine i årtier negative udtalelser om Danmark. Jeg vil gerne foretage henrettelsen, alt på betryggende vis, og helt efter de grønne foreskrifter.

    Kommentar by der Adler — 28. november 2018 @ 21:10

  32. VOLDEN HAR INDHENTET MIDDELKLASSEN
    LARS LUSKEBUKS ER KOMPLET UDUELIG
    MARRAKECH PAGTEN ER FOLKEMORDERISK
    TÅREVÆDET BREV FRA FREMTIDENS BØRN
    PARIS: VOLDSOMME UROLIGHEDER
    BERLIN OSV.: STORE PROTESTDEMONSTRATIONER
    MALMØ: HVERDAGSTERROR OG BILBRANDE

    Det fremgår altsammen af Snaphanen, den korte avis, 24nyt.dk, Uriasposten, 180gra og black pigeon/you tube.

    Kommentar by tp — 28. november 2018 @ 21:47

  33. Det værste er, at vores politikere faktisk slet ikke er folkestyrets største problem.

    Folkestyrets allerstørste problem er, at flertallet af vælgerne stemmer som de plejer uden at tænke sig om, at flertallet af vælgerne falder pladask for tom politisk sælgersnak i stedet for at bruge hovedet og bedømme politikerne ud fra deres handlinger.

    Sålænge det fortsætter får vi mere af det samme i een uendelighed.

    Siger det bare.

    Kommentar by Jens Knudsen — 28. november 2018 @ 21:59

  34. En gang buksevand udløser 1 mil hvis du er muslim https://www.gofundme.com/jamal-from-huddersfield-bullied-at-school?fbclid=IwAR2ipfnRmbQEzgMy3CkcYN-jJVmn8hEhXU3wmIebRDi3iDvcD_PiiwCDx9Q

    Kommentar by ReturnTo-Sender — 28. november 2018 @ 21:59

  35. V vil bruge 1O milliarder kr. på at “modernisere” ghettoerne. Ved modernisering forstår V og Lars Lusk NEDRIVNING. Hvorefter migranterne/muslimerne skal fordeles ud over hele landet. Man vil nedrive tusindvis af gode boliger for at kunne sprede ghettoernes indhold til hver en krog af landet. At der vil opstå stor boligmangel, og at planen ikke vil gavne “integrationen” det mindste, siger sig selv.
    Der er tale om endnu en skrupskør V plan.

    Men V fyrer gerne ti tusinde millioner kroner af på rendyrket idioti. selvom pengene kunne gøre langt mere gavn ved at blive brugt til social velfærd til danskerne, til bedre folkepensioner og til nødhjælp til det udpinte sundhedssystem. (hvor V forbereder endnu flere fyringer og forringelser)

    Kommentar by Bent Nielsen — 28. november 2018 @ 22:01

  36. På gågader, i tankstationer, i supermarkeder og mange andre steder kan man uddele hundredvis af løbesedler på kort tid. Løbesedlerne kan f.eks. opfordre til læsning af net-aviserne ang. Marokko-pagten. Og til at kræve stop for de yderligere forringelser som de gamle partier planlægger. Osv.

    Kommentar by Bent Nielsen — 28. november 2018 @ 22:17

  37. @12 BB
    Gad vide om det er indavl i svinestalden der er årsag til alle de vanskabte og mentalt syge Venstre folk der vælter rundt på christiansborg og i eussr.

    Kommentar by Piphans — 28. november 2018 @ 23:12

  38. # Piphans

    Mon ikke Jens Rohde har fået en tur i høet sammen med den gamle udslidte so Birthe Rønn Hornbech?

    Kommentar by Revisoren — 29. november 2018 @ 14:06

  39. Ja, det er mageløst uforståeligt at Bjørn Snotquist stadig trækker vejret. Og her tænker jeg ikke udelukkende grundet hans forsnævring af det store hoved.

    Kommentar by White knight — 29. november 2018 @ 14:36

  40. “Bjørnen” er måske undskyldt.
    Hans hjerne har formentlig ikke set ilt siden fødslen.
    Hvordan forklarer man ellers, et så indædt had mod sit land og sine egne landsmænd?

    Kommentar by White knight — 29. november 2018 @ 15:04

RSS feed for comments on this post.