5. december 2018

Spurvehøg (hun), Aarup, 30. november 2018

Det er svært at komme tæt på rovfugle, og Spurvehøgen er en af de fugle, der typisk ses et splitsekund mens de jager småfugle i haven. Sidste år fotograferede jeg en han gennem vinduet, og i fredags fik jeg atter chancen. En hun lå på lur i forhaven få meter fra huset, og fløj først da jeg åbnede vinduet for at få uslørede billeder. Det lykkedes ikke, men jeg synes faktisk at ‘gennem rude’-fotoet blev nogenlunde.

Oploadet Kl. 03:55 af Kim Møller — Direkte link9 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/96893/trackback

9 Comments »

  1. Kæft, hvor er hun flot.

    Kommentar by Nielsen — 5. december 2018 @ 05:38

  2. “Nogenlunde” … typisk jyde.

    Hvis Kim Møller vandt i lotto, så kunne der måske findes penge til et par nye snørrebånd til gummistøvleene 😁

    Kommentar by Hr. Snusk — 5. december 2018 @ 08:05

  3. Rigtig flotte billeder. Tillykke.

    Kommentar by Erling — 5. december 2018 @ 08:41

  4. Vi sad en aften og stangede tænder ude på terrassen efter et par solide streaks og en kande vin. Hen over hvedetoppene på marken og ind i haven mellem 2 graner med kurs lige mod os, kom en spurvehøg “sejlende”, lydløst og elegang. Et kraftigt 90 graders drej og en svag stigning (climb) ud af haven igen. 2 hoveder der drejede med fuglens flugt, kiggede måbende efter hullet den fløj ud af. Mellem 2 grene, mellem 2 graner, som står med 1 meters mellemrum.
    Vi kiggede på hinanden uden et ord og igen hen på exit ruten. Hvordan kom den igennem der?

    Tillykke med dit flotte foto af en ualmindelig elegant flyver.

    Kommentar by Iznogut — 5. december 2018 @ 09:00

  5. Smuk fugl, og gode gennem rude foto

    Kommentar by k. m. — 5. december 2018 @ 09:44

  6. Ikke alene er det prægtige billeder – det er også på sin plads at give Kim respekt for at have de mest velpudsede og rene vinduer, jeg kan forestille mig.

    Godt skudt!

    Kommentar by Quark — 5. december 2018 @ 11:35

  7. En smuk men bestemt dame, som jeg vil holde mig lidt på afstand af..

    Kommentar by Sløruglen — 5. december 2018 @ 18:21

  8. Flotte og dejlige billeder.

    Kommentar by Knud Madsen — 5. december 2018 @ 20:18

  9. Hvordan vil veganerne overbevise spurvehøgen om, at den udsætter småfuglene for det rene holocaust, og at den fremover derfor må leve af nedfaldne bær og frugter?

    Kommentar by Revisoren — 6. december 2018 @ 20:58

RSS feed for comments on this post.