19. december 2018

‘Ligebehandlingschef’ advarer mod målrettet politi-indsats: “… risiko for, at de sætter for meget fokus”

TV2 News rapporterer i dag om ‘Operation Greed’-retssagen, der blotlagde omfattende systematisk svindel blandt herboende pakistanere. Mediet fortæller samtidig, at seks ud af otte sager med ‘kædesvig’ de seneste to år, har haft ikke-danske gerningsmænd. Af samme årsag målretter politiet efterforskningen. Jeg vil have fuld forståelse for at politiet ‘prioriterer deres resurser’, forklarede en Venstre-ordfører. S-retsordføreren var helt på linje.

Uvist af hvilken årsag, havde TV2 News bedt Maria Ventegodt fra Institut for Menneskerettigheder kommentere historien. Hun vqr bekymret, ikke over herboende udlændinges snyd og svindel, men for en eventuel forhøjet opklaringsrate. Vi lever i absurde tider.

TV2 News-vært: Men man skal holde tungen lige i munden, og politiet skal passe meget på, for ikke at gå efter bestemte etniske grupper. Det lyder advarslen fra Ligebehandlingschefen fra Institut for Menneskerettigheder.

Maria Ventegodt, Dansk Institut for Menneskerettigheder: Jeg mener, at det der er vigtigt ved politiets indsats, helt generelt. Det er at de skal være bevidste om, at de ikke behøver være blinde for etnicitet, men at der er en risiko for, at de sætter for meget fokus på etnicitet. Det har forskningen på området vist. Altså, at politiet har en tendens til at sigte og anholde flere mennesker i etniske minoritetsmiljøer, som senere ikke bliver dømt. Det vil sige, at der ikke rigtigt var nok i sagerne, senere. At de måske har en tendens til at forvente, at de her minoritetsmiljøer er skyldige i højere grad end andre.

(Affotografering: TV2 News, 19. december 2018: Hovedparten af de dømte har udenlandsk baggrund)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97270/trackback

36 Comments »

  1. Forbyd grimme, perkersvin fra Perkistan og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 19. december 2018 @ 16:55

  2. Er enig med Kim Møller

    Kommentar by Jack Nille — 19. december 2018 @ 16:57

  3. De danske mainstream medier er en vittighed. De har for længst passeret sidste salgsdato.
    Den fjerde statsmagt min bare røv.

    Kommentar by Hagmann — 19. december 2018 @ 17:04

  4. Nordjyllands politi efterlyser en formodet gerningsmand. Manden er udstillet med navn og meget vellignende billede. Efterlyste har et særpræget fornavn, men myndighederne har ingen skrupler med at slå det stort op.

    Paki’ernes identitet holdes sikkert for dobbelt lukkede døre.

    Staten er danskernes værste fjende

    Kommentar by k.m. — 19. december 2018 @ 17:40

  5. Ja Maria Ventegodt…..og skal vi så ikke nævne at den slags intet har med Islam at gøre….Det er godt vi har -vantro- som Maria Ventegodt til at fokusere væk fra det væsentlige i den sammenhæng….(sort humor). Støt SIAD. God jul og godt nytår. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 19. december 2018 @ 17:42

  6. Hurra for Institut for Meneskerettigheder!
    ER det noget vi betaler til over skatten?
    Ser frem til vi snart får et Institut for Etniske Danskeres Rettigheder I Samfundet.
    “Staten er danskernes værste fjende” ja, det er uhyggeligt KM, men vi er under afvikling!

    SIAD. Ud af EU/FN. Stem på NB(hvis du vil overleve!)Direkte Demokrati!
    P.

    Kommentar by Piotr — 19. december 2018 @ 17:52

  7. Søren Ventegodt er der én der hedder; alskens slibrigheder er forbundet med det navn.
    Og der nasses, og der spasses og der rages ned i de store lommer.

    Kommentar by Hul igennem? — 19. december 2018 @ 18:27

  8. Kan ikke sætte noget på. Et teknisk problem??

    Kommentar by Ole Jensen — 19. december 2018 @ 20:23

  9. Er hun gift med Søren Ventegodt? Ham med vaginal akupressur og mærketerapi.

    Kommentar by Vakse Viggo — 19. december 2018 @ 20:36

  10. Vaginal akupressur?

    Er det den metode som muhammedanerne bruger på unge lyshårede piger, inden de saver deres hoved af?

    I øvrigt kan jeg sagtens huske Søren Ventegodt, som blev taget med bukserne nede, og fingrene dybt begravet i småkagedåsen.

    Han passer glimrende sammen med terrororganisationen Institut for Menneskerettigheder…

    Kommentar by Revisoren — 19. december 2018 @ 20:44

  11. Og det var PRÆCIST den tilgang der gjorde at det engelske politi endte med at få tusinder af børn voldtaget af en pakistansk pædofili-ring i årevis, fordi de ikke ville kaldes racister!!

    Kommentar by Per — 19. december 2018 @ 21:27

  12. Konen har desværre ret, for det er præcist hvad Løkke-drengen skrev under på i sidste uge – ingen profilering af kriminelle migranter – og IMR skal holde politiet i ørerne:
    17.33.d:
    “Establish mechanisms to prevent, detect and respond to racial, ethnic and religious profiling of migrants by public authorities, as well as systematic instances of intolerance, xenophobia, racism and all other multiple and intersecting forms of discrimination, in partnership with national human rights institutions, including by tracking and publishing trend analyses, and ensuring access to effective complaint and redress mechanisms;”
    -Et punkt ingen rigtigt har diskuteret.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 19. december 2018 @ 21:32

  13. Maria Ventegodt…… endnu en politiserende kvinde med en lav IQ.

    Kommentar by tp — 19. december 2018 @ 21:35

  14. Hvad fanden er det også for en tilgang til sagen? “En gruppe pakistanere er afsløret i svindel, lad os ringe til institut for menneskerettigheder”!?!?

    Tak for at sætte fokus på hvem de betragter som ofre på TV2, for det er tydeligvis ikke danskerne.

    Kommentar by Per — 19. december 2018 @ 21:36

  15. Er hun ikke endnu en selvmords smovs?
    Hun ligner en. Een der aldrig har hørt om empiri?
    Kalder os hånligt for leverpostejsfarvede danskere.
    Det er naturligvis helt berettiget og acceptabelt.
    Ikke noget med unge blonde piger her.
    Jamen, jeg håber da, hun har noget GodtiVente.

    Kommentar by White knight — 19. december 2018 @ 21:37

  16. Hun tager ihvertfald forskud på Marokko-pagten, for den er ikke trådt i kraft endnu.

    At rette ind efter den, er måske nok politisk korrekt, men i længden vejen til Danmarks totale ødelæggelse.

    Kommentar by tp — 19. december 2018 @ 21:39

  17. @jørgen nielsen: Ja og nu er det kommet frem at marrakesh aftalen alligevel ER bindende når 2/3 af landene er enige om den! TV2 burde måske bruge tiden på at spørge lars løkke hvorfor han ikke nævnte det, men de har åbenbart mere travlt med at forsvare kriminelle pakistaneres menneskerettigheder!!

    Kommentar by Per — 19. december 2018 @ 21:41

  18. Ifølge Morroco World News filmede terroristerne mordene på de to turister og videoen har cirkuleret på sociale medier. En video viser ifølge det marrokanske nyhedsmedie en mand med en kniv, der skærer hovedet af en kvinde.

    En video blev kortvarigt lagt op i en tråd på Maren Uelands facebookprofil, men er blevet slettet igen. B.T. nåede at se videoen, inden den blev fjernet og der er tale om dybt rystende billeder.

    Det er hverken lykkedes B.T. eller Morocco World News at verifere om videoen reelt stammer fra drabet på de to nordiske kvinder eller om der er tale om en anden halshugningsvideo.

    Ingen terrororganisation har taget ansvaret for drabene.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 19. december 2018 @ 21:56

  19. Ifølge det marrokanske indenrigsministerium havde kvinder tegn på vold omkring nakken.

    De tre formodede gerningsmænd camperede 600 meter fra Louisa og Maren. Efter drabet flygtede de fra gerningsstedet og forlod deres telt, hvor en af dem glemte sit ID-kort.

    De mistænkte blev ifølge politiet filmet på et overvågningskamera i en butik i Imlil.

    Politiet vil nu hive de tre mænd tilbage til gerningsstedet, hvor de skal forklare, hvad der er sket, fortæller en politikilde.

    Ifølge New York Post blev den ene af kvinderne fundet uden for teltet og den anden inden i teltet. Den ene havde ifølge mediet fået halsen skåret over, mens den anden havde fået hovedet skåret af.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 19. december 2018 @ 21:56

  20. Gad vide hvornår vores medier begynder at behandle udenlandske kriminelle som de behandler Danske?

    Det er racistisk nedladenhed når man ikke vil rapportere fakta blot fordi der er tale om udlændinge.

    Kommentar by Santor — 19. december 2018 @ 22:12

  21. Gad vide, hvad den små fru Ventesnot vil sige til at hendes brune protegeer sådan har taget forskud på Julen og allerede skåret i den danske leverpostej og norske sylte?
    Det er jeg sikker på, hun har et godt forsvar for
    Ækle kost.
    O.T.
    Var jeg den eneste, der undrede sig over de STÆRKT beskårede tv-billeder af årets 2. Eid-fest orkestreret til tonerne af Frellsens kaffes orkester?

    Kommentar by White knight — 19. december 2018 @ 22:37

  22. Skulle lige se afslutningen på Babylon Berlin; så Maria Ventegodt slipper for min kommentar i denne omgang – Jeg har dog en kommentar til den flaske Petrus som Stadtrat August Benda (Matthias Brandt) hev op af skrivebordsskuffen. jeg giver ham ret; den duer! – I 1996 købte jeg en flaske Petrus kr. 2.200 (i dag vil den koste kr. 22-26.000) hos en vinhandler i Randers; den delte jeg med en medarbejder og en forretningsforbindelse, efter en vellykket afleveringen af et byggeprojekt – Men ellers må jeg fraråde, at spendere, ret meget mere end kr. 300 for en flaske rødvin. Priser derover, eller gældende de fleste, er priser over kr. 500, efter min mening ren spekulation – Hvis jeg skal anbefale et godt køb, så er det MORTIES – PIC SAINT LOUP kr. 160,00 pr. flaske + forsendelse (årgangen er ikke afgørende for vine fra Sydfrankrig, da de som regel, har den sol som behøves for modningen/nødvendigt sukkerindhold) – Vinen kan, med noget/meget besvær, købes på nettet. Det er en af sønnerne der kører løbet; han taler/skriver engelsk – God fornøjelse og god jul til alle herinde på Uriasposten!

    Kommentar by T. Flodur — 19. december 2018 @ 23:00

  23. Ville elske at høre et af Egon Olsens legendariske raserianfald gå ud over Marocco-Lars:
    “Man er omgivet af en anløben lille falleret mide, en ussel løgnagtig lille lus og koncertarrangør. En forræder og fedladen grødbonde af en foræder. Og og og…”
    Han ku’ også ha’ valgt at svine manden til.

    Kommentar by White knight — 19. december 2018 @ 23:01

  24. Tak i lige måde Flodur!

    Kommentar by White knight — 19. december 2018 @ 23:03

  25. @White knight 23:01: Det er det samme hver gang. Man har en plan, en genial plan! Og så er man omgivet af hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og socialdemokrater!

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 19. december 2018 @ 23:11

  26. @T. Flodur 23:00. Lækker vin, du anbefaler: https://www.midi-vin.com/red-wines/aop-pic-saint-loup/morties-pic-saint-loup-2017-p-725-en.html

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 19. december 2018 @ 23:18

  27. Carlo 23:11 👍!

    Kommentar by White knight — 19. december 2018 @ 23:47

  28. Det er næppe tilfældigt, at madammen ligner den gamle afdankede radikale sæk Elsebeth Gerner Nielsen…

    Kommentar by Revisoren — 20. december 2018 @ 00:15

  29. Er der overhovedet noget/nogen skattebetalt/e, der ikke falder på knæ og lefler for Fandens tilbedere?

    Selv Ventegodt/efterkommere og lignende sympatisører, vil ende i Burka, hvis de vil undgå, at ende livet som Fandens urene!

    Men hvad i alverden tillader dem, at hive alle vi andre med, blot for et aldeles absurd håb om, selv at gå fri?

    Fandens Religion hytter sine, men hykleriske leflere forbliver nyttige, URENE, idioter!

    Kommentar by M.S. Carstens — 20. december 2018 @ 00:20

  30. De er ikke så kriminelle igen, de er bare mere forfulgte.

    Kommentar by Uno — 20. december 2018 @ 00:54

  31. Politiet skal gå efter kriminelle. Løkke-Fondens muhammedanere er netop det på alle tænkelige måder og handlinger.

    DE SKAL UD.

    Kommentar by Iznogut — 20. december 2018 @ 00:56

  32. Revisoren 00:15
    Den radikaliserede og tørklud indsmurte Elskebæ Gnaver Nielsen, ligner en rotte, der har drukket pis. (Som Ole Ernst så poetisk siger om sin søn i filmen “Rembrandt”.)
    Hun kommer af en dysfunktionel familie med psykisk syge selvmordere.
    Small wonder kællingen har taget varig skade.

    Kommentar by White knight — 20. december 2018 @ 03:48

  33. Først vil de skabe en verdensregering, og så vil de udrydde os alle, det er sandheden, hvad ellers?

    Mike Adams on Various Subjects
    https://www.youtube.com/watch?v=7pc9Vcxobq4

    Kommentar by Jack Nille — 20. december 2018 @ 04:20

  34. Der ER en grund til, det hedder Ali Baba – og IKKE Allan Bjarne – og de fyrreTYVE røvere!
    Er dét tydeligt nok for dig, Ventegodte?

    Kommentar by White knight — 20. december 2018 @ 06:48

  35. Er svinet i familie med søren ventegodt for så er hun måske undskyldt for sit svineri. Men ellers så lad os samle ind til en billet til hende til marokko og håbe på at hun bliver “kulturberiget” af de vidunderlige muslimer/kommende danskere.

    Kommentar by Piphans — 20. december 2018 @ 09:13

  36. TV 2 vaert “forsigtig med at gaa efter etniske grupper”,det er da rigtigt,de skal nemlig gaa efter forbryderne,at de saa i 8 ud af 10 er af anden bla bla,maa jo vaere trist for nogen men de to andre var da heldigvis “lokale”,ubegribeligt

    Kommentar by dunk — 20. december 2018 @ 23:35

RSS feed for comments on this post.