19. december 2018

Butiksejere hjalp PET med opklaring af droneindkøb til Islamisk Stat: Butiksfacade udsat for hærværk

Søndag den 2. december kunne TV-avisen berette, at to ejere af en dronebutik i København gennem et år havde hjulpet Politiets Efterretningstjeneste med afdækning af herboende islamisters køb af drone og droneudstyr til Islamisk Stat. De to ejere medvirkede velvilligt i indslaget, og var også en del af den supplerende webdokumentar.

Nu kan DR afsløre, at to ejere af et dronefirma i København gennem et år hjalp til i efterforskningen mod den 30-årige mand og andre i et formodet terrornetværk.  …

Toke Suhr og Frederik Skøt fik til opgave at handle med den 30-årige mand, der nu er sigtet for medvirken til forsøg på terror. Dermed kunne PET følge præcist med i, hvad manden købte, og hvordan han ville betale.” (DR.dk, 2. december 2018)

(21 Søndag, 2. December 2018: PET’s hemmelige hjælpere)

“Jeg passerede butikken for 4 dage siden, der stor glarmesteren og satte panserglas i vinduerne. Sådan så der ud, da jeg passerede idag kl 14. (Steen, Snaphanen)

(DJI Store, Fredensgade, København N; Fotos: Snaphanen)

Oploadet Kl. 17:15 af Kim Møller — Direkte link44 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97272/trackback

44 Comments »

  1. …måske er det bare mig! MEN, hvis jeg havde hjulpet PET med at opklare noget ulovligt, der involverer Däesch, der brænder deres fjender levende, ville jeg nok ikke medvirke i en Dhimmi Radio udsendelse på tossekassen!
    P.

    Kommentar by Piotr — 19. december 2018 @ 17:59

  2. Femte kolonnen er her! – Hvem har lukket den ind?

    Kommentar by va sawva — 19. december 2018 @ 18:07

  3. Smadr nogle Domino piss-a ruder, smadr nogle moskeer, smadr nogle ..

    Kommentar by Hul igennem? — 19. december 2018 @ 18:24

  4. Jeg nægter at tro på, at det er PET, som har dummet sig med at udbasunerer oplysninger om de medvirkende agenters identitet (her det omtalte dronefirma) – Indtil andet er bevist, vælger jeg at tro, at det er de to indehavere, som, chokerende naivt, har villet score lidt billig omtale, sic! – Og hvordan fanden kan DR-ledelsen/TV-avisen finde på, at medvirke til, at få de to tosser bragt i en situation, hvor chancen for at de bliver slået ihjel, er overhængende realistisk!?

    Kommentar by T. Flodur — 19. december 2018 @ 19:57

  5. Jeg så udsendelsen og tænkte at det var en mindre god ide at medvirke.

    Kommentar by River — 19. december 2018 @ 20:01

  6. Politiet havde sikkert forudset situationen og arresterede de skyldige, godt politiarbejde! Eller?????????

    Kommentar by Jakob — 19. december 2018 @ 20:08

  7. @T. Flodur: Netop! Hvordan Helvede kunne DR sælge dem, for at få en god historie i kassen? Nok giver jeg ikke mange flade femører for DR, men så naive som de to unggutter, kan de umuligt være.

    Kommentar by Snaphanen — 19. december 2018 @ 20:31

  8. De friske danske butiksejere skal have medaljer og økonomisk støtte fra den danske stat. Og så skal de muslimske forbrydere, som står bag hærværket og chikanen piskes og smides ud af landet. Nu.

    Kommentar by tilfældig — 19. december 2018 @ 20:32

  9. Mon ikke gerningsmændene skal findes i det samme klientel, der udøvede hærværk mod hædersmanden Rasmus Paludans kontor?

    Kommentar by Revisoren — 19. december 2018 @ 21:23

  10. Stammekrig nær basaren hahahaha
    Potten skriver ikke at det er Sandnegere der udfører balladen.

    19.12.2018 KL. 11:19
    Politiet søger vidner: 15-20 personer kom i slåskamp uden for Harald Nyborg
    Østjyllands Politi søger vidner til en episode i Tilst.

    https://jyllands-posten.dk/aarhus/politiretsvaesen/ECE11082911/politiet-soeger-vidner-1520-personer-kom-i-slaaskamp-uden-for-harald-nyborg/

    Men det er dog højest sandsynlig det er den type indavl.

    Kommentar by Sindsro — 19. december 2018 @ 21:30

  11. Ifølge Morroco World News filmede terroristerne mordene på de to turister og videoen har cirkuleret på sociale medier. En video viser ifølge det marrokanske nyhedsmedie en mand med en kniv, der skærer hovedet af en kvinde.

    En video blev kortvarigt lagt op i en tråd på Maren Uelands facebookprofil, men er blevet slettet igen. B.T. nåede at se videoen, inden den blev fjernet og der er tale om dybt rystende billeder.

    Det er hverken lykkedes B.T. eller Morocco World News at verifere om videoen reelt stammer fra drabet på de to nordiske kvinder eller om der er tale om en anden halshugningsvideo.

    Ingen terrororganisation har taget ansvaret for drabene.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 19. december 2018 @ 21:33

  12. Ifølge det marrokanske indenrigsministerium havde kvinder tegn på vold omkring nakken.

    De tre formodede gerningsmænd camperede 600 meter fra Louisa og Maren. Efter drabet flygtede de fra gerningsstedet og forlod deres telt, hvor en af dem glemte sit ID-kort.

    De mistænkte blev ifølge politiet filmet på et overvågningskamera i en butik i Imlil.

    Politiet vil nu hive de tre mænd tilbage til gerningsstedet, hvor de skal forklare, hvad der er sket, fortæller en politikilde.

    Ifølge New York Post blev den ene af kvinderne fundet uden for teltet og den anden inden i teltet. Den ene havde ifølge mediet fået halsen skåret over, mens den anden havde fået hovedet skåret af.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 19. december 2018 @ 21:34

  13. Fjern 5’kolonne med hård hånd, det er den eneste løsning på Islam’s hjælpere: Kolaboratørerne de Væmmelige landsforrædere.

    Kommentar by Sindsro — 19. december 2018 @ 21:34

  14. OT
    Marine Le Pen talks about Yellow Vests protests + Emmanuel Macron, Gilets Jaunes, English subtitles
    https://youtu.be/5jIB97hePDw

    Kommentar by Jack Nille — 19. december 2018 @ 21:51

  15. Der må være mere i den historie end der skrives. Jeg kan ikke forestille mig at PET er så snotdumme at lade deres operative tone frem på en TV-skærm.

    Jeg er selv interesseret i droner og graver måske lidt dybere end andre og jeg er faldet over et tilbud der virker mildest talt utrolige, men skal nok lade være med at oplyse hvor, men tilbuddet var så ufatteligt at jeg var lige ved selv at ringe til politiet, fordi det skreg på sofistikeret overvågning til en relativ, i den her forbindelse, billig penge.

    P.S Hvis policen er interesseret kender de vel nok min adresse ;)

    Kommentar by Santor — 19. december 2018 @ 22:05

  16. Man skal ALDRIG undervurdere alvoren i Fandens Religion; han har en hel hær, der trippende står parat, i hver af hans klaner, for at bevise deres troskab!

    Kommentar by M.S. Carstens — 19. december 2018 @ 23:51

  17. Det hedder kulturberigelse.

    Kommentar by Piphans — 20. december 2018 @ 00:52

  18. Løkke-Fondens muhammedanere/muselmænd på arbejde.

    Kommentar by Iznogut — 20. december 2018 @ 00:54

  19. Jeg kan næsten ikke tro det, men jeg har lige set en svensk politiserie, hvor de tager helt anderledes fat end førhen. Forbryderne er typer, der er vokset ud af flygtningestrømme, forbryderadvokaten er mulat, og lyse hjemmesvenskere holder sammen i trods og nakker kernen af banden en for en. Dog med store tab af politifolk. Der er godt nok en svensk stikker. Der er måske nok noget mudder med noget traumatisering af de tidligere flygtninge, men selvom det er tragisk, bliver det ikke en pæn undskyldning for deres grådige forbrydervirke. Bare tørt konstaterende, at det er det, vore svenskere er oppe imod. “Før vi dør” hedder den. Vil det virkelig lykkes, at man nu ikke længere kan producere politisk korrekte serier? At folket trods alt ikke kan narres længere! Og endda i Sverige

    Kommentar by Uno — 20. december 2018 @ 01:21

  20. Som gode gamle Simon Spies udtalte:

    “Dårlig omtale er bedre end ingen omtale.”

    Kommentar by Revisoren — 20. december 2018 @ 01:29

  21. De to butiksejere har enten været meget tankeløse, eller er blevet lovet at man ikke ville bringe oplysninger der kunne skade dem. Under alle omstændigheder burde journalisterne fra DR haft så megen fornuft og samvittighed at de ikke havde bragt historien.

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 02:07

  22. …have haft så megen…..

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 02:08

  23. Hvad sker der? Intet kan sættes på. “Sorry, no post matched your criteria”. ???

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 02:53

  24. Her kom så een linje på. Men overover ang. de myrdede piger, forsvandt alt. “Sorry, no post matched your criteria”. ???

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 02:55

  25. Hele dagen har der været underlige blokeringer.???

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 02:56

  26. Kim Møller véd måske hvad der er galt? Hvis ja, bedes det venligst forklaret. På forhånd tak.

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 02:58

  27. Lige nu er hele den nyeste blog/artikel forsvundet???

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 03:41

  28. Hr. Møller er sgu nok blevet hacket af russiske bots…

    Kommentar by Revisoren — 20. december 2018 @ 03:59

  29. Kan ikke poste i Off-topic, prøver her
    https://vafo.dk/indland/Ungarn-retter-angreb-paa-EU-specifikt-mod-danskere/artikel/582129

    Kommentar by k. m. — 20. december 2018 @ 08:00

  30. Er der støjsending, eller blokeres signalerne? Der var mærkelige problemer i går, hvor indlæg bare forsvandt i den blå luft. Og nu er den sidste nye blog helt forsvundet. (det er pokkers til tidsspilde at skrive indlæg der ikke kommer på. Der er jo meget andet der også skal passes.)

    Kommentar by tp — 20. december 2018 @ 09:03

  31. Artiklen på VAFO er begået af en navnløs Ritzau påvirkningsagent, fra bureauet der i egen selvforståelse leverer neutral og objektiv journalistik.

    Kommentar by Træt — 20. december 2018 @ 09:28

  32. @12 – Carlo Di Napoli II:

    Det er fuldstændigt som beskrevet i Koranen Sura 47.4:

    https://quran.com/47/4?translations=21,85,95,17,18,19,20,22,84,101

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 20. december 2018 @ 09:57

  33. #22- #30

    Prøv at lette på sølvpapirhatten, det er nok en mangel på kosmiske stråler, så signalet fra Akasha arkivet kun kommer frem som afbrudte åbenbaringer?

    Kommentar by Hul igennem? — 20. december 2018 @ 10:09

  34. Er Kim Møller blevet bedt om at fjerne postering med foto og video af dobbeltdrabene i Marokko? Er det lovligt iflg GRL §77?, og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 20. december 2018 @ 10:18

  35. Uriasposten skriver dette på Facebook:

    OPDATE. En lidt længere sekvens af samme video er kommet for dagen. Her ser man blandt andet liget foran et grønt telt. Pigernes telt var flerfarvet, og man må formode videoen er fra en tidligere episode. Posten er midlertidigt taget offline.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 20. december 2018 @ 10:21

  36. Træt 09:28
    Jeg kommenterede med vilje ikke artiklen. Læsere må selv danne sig indtryk af indholdet.

    Kommentar by k.m. — 20. december 2018 @ 10:58

  37. Jeg ville aldrig blogge videoen, hvis jeg ikke troet på autenciteten. Jeg tog mine forbehold, men vurderede at den var god nok. Senere hører jeg så fra to forskellige, at de har set den tidligere, fra år tilbage. De kan huske forkert, men…. Den ene smider en ni sekunder længere sekvens fra samme video online, og her ser man flere ting. Hovedet foran et mørkegrønt telt (ikke de to kvinders!), en lodret væg (som virker ulogisk i konteksten) og så synes jeg også at pigens hårfarve er væsentligt mørkere i slutsekvensen, hvor man ser hende fra anden vinkel. Hermed må jeg betragte den som fake. Forventer snart at PET kommer til samme konklusion :-)

    Kommentar by Kim Møller — 20. december 2018 @ 11:13

  38. Erna Solberg i Norge reagerer præcis som Lars Løkke, men hun er jo også lige så utroværdig.
    https://www.aftenposten.no/verden/i/m6bWMp/Marokko-drapene-Her-er-mennene-som-er-pagrepet

    Kommentar by k.m. — 20. december 2018 @ 12:26

  39. Til dronesagen er der kun een ting at sige:

    Man skal ikke gøre forretninger med muhamedanere.

    Kommentar by Bastardo — 20. december 2018 @ 12:48

  40. Det er ikke usædvanligt at den butik har smadrede vinduer. Dronerne frister folk — så det er bestemt ikke sikkert at det er muslimsk hævnværk.

    Kommentar by Peter Lund — 20. december 2018 @ 13:49

  41. 40 Peter Lund

    Ja, du har sikkert ret – Jeg tror sgu det er KFUK-spejdere, Benediktinerinderne eller Betaniasøstrene (nonner) som går og laver ballade!?

    Kommentar by T. Flodur — 20. december 2018 @ 14:19

  42. “You cant keep snake in your backyards and expect them only to bite your neighbours” (Du kan ikke have slanger i din baghave og forvente de kun bider dine naboer) citat fra tv- serien “Homeland”. Støt SIAD. God jul og godt nytår. mvh Michael

    Kommentar by Michael Unna — 20. december 2018 @ 18:49

  43. # 41

    Repræsentanter fra Jehovas Vidner kan også optræde særdeles aggressivt, når de uddeler Vagttårnet…

    Kommentar by Revisoren — 20. december 2018 @ 19:36

  44. […] […]

    Pingback by Dronekrigeren – Danmarks farligste terrorist (1:2) « Snaphanen.dk — 8. april 2019 @ 11:20

RSS feed for comments on this post.