21. december 2018

Trump trækker USA ud af Syrien: Hvorfor beskytte nogen, der ‘ikke sætter pris på vores indsats’…

Jeg ved ikke helt om jeg er enig i Trumps rationale, men set fra højre flanke er det fantastisk at opleve reaktionen fra centrum/venstre, der nu harcellerer over at USA ikke mere vil lege politimand i Mellemøsten. Ja, faktisk heller ikke i Afghanistan. ‘America first’ var ikke blot et valgslogan. Han mener det.

Enhedslisten har hasteindkaldt udenrigsministeren for at få en forklaring om den amerikansk tilbagetrækning fra Syrien, det der ifølge forsvarsordfører Eva Flyvholm ‘er opstået en dybt bekymrende situation’: “Det er forfærdeligt for de mænd, kvinder og børn, der risikerer at blive angrebet og dræbt…”

Fra DR Online.

“Beslutningen møder stor kritik fra dele af præsidentens eget bagland, adskillige eksperter og politikere fra ind- og udland.

Donald Trump er dog fast besluttet at få tropperne hjem og forsvarer beslutningen i en række beskeder på Twitter.

Har USA lyst til at være politimand i Mellemøsten? USA får intet ud af det, det koster dyrebare liv og billioner af dollars at beskytte nogen, der i næsten alle tilfælde ikke sætter pris på vores indsats. Andre må kæmpe kampen, skriver Donald Trump, der understreger, at beslutningen ikke kan komme bag på nogen, da han har ‘advokeret for det i årevis’.”

“Gennem hele præsidentkampagnen fremturede Donald Trump gentagne gange, at USA ikke længere skal fungere som hele verdens politimand. … Uanset hvad er det hele dybt foruroligende. Hvis Trumps laissez-faire og isolationistiske holdninger videreføres, når han er præsident, går USA’s største rivaler måske i gang med nogle farlige nye projekter…” (Phil Arena oversat til Videnskab.dk, 17. januar 2017: Forsker: Trumps tendenser kan føre til 3. Verdenskrig)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97377/trackback

41 Comments »

  1. Terrorsagen er kendt som ‘Tændstikssagen’ fordi bombematerialet blandt andet bestod af svovlet fra tusindvis af tændstikker.

    En 31-årig syrisk asylansøger er ifølge anklagemyndigheden blevet tiltalt for at have planlagt at angribe tilfældige mennesker i København med knive og en eller flere sprængladninger.

    Hvis den tiltalte bliver kendt skyldig vil anklagemyndigheden nedlægge påstand om udvisning for bestandig, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. december 2018 @ 13:44

  2. Ser heller ikke nogen grund til at Amerikanske soldater skal død for tåbelige syrers manglende evne til at forsvare deres eget land, og for den sags skyld heller ikke at Danske soldater skal lemlæstes og dø for afghanistan. Træk dem hjem og lad tosserne klare sig selv!

    Hvis venstrefløjen er så forhippet på at udkæmpe andres krige kan de selv stille op og bruge deres eget liv som indsats. Det er der som sådan intet der forhindre dem i. Prisen Danmark betaler og har betalt er ganske enkelt for høj.

    Hvad venstrefløjen IKKE vil er at sikre vores egne grænser så vi undgår den dårlige indvandring den slags konflikter skaber. Vi må klare os med et par betonklodser på gågaden i Roskilde

    Put Your Money Where Your Mouth Is!

    Kommentar by Santor — 21. december 2018 @ 13:47

  3. Idiotien og forræderiet fra venstrefløjen, i uskøn forening sammen med den magtfulde fascistiske og krigsskabende globalisme, er både latterlig morsom at opleve og samtidig vildt bekymrende. Som om der med islamismen i sig selv, ikke var fare og bekymring nok i forvejen. Friheden har trange kår i disse år, den er truet og danskheden er også truet, uanset hvad eliten siger. Enhver kan se overgrebene hver evig eneste dag, både inde i den indelukkede muslimsk kultur og udenfor den.

    Kommentar by LarsB — 21. december 2018 @ 14:22

  4. Vi må bare huske at holde Phil Arena ansvarlig for sine udtalelser….forsker?!?! Min bare røv…….

    Kommentar by Michalovich — 21. december 2018 @ 14:24

  5. I min julebrandert tabte jeg fjernbetjeningen, så jeg røg over på kanalen DK4.

    Her har de to gamle afdankede ronkedorer Ellemann og Lykketoft uvist af hvilken grund fået tildelt deres eget program.

    Her sidder de så og belærer pøblen om verdens rette sammenhæng på deres sædvanlige bedrevidende facon.

    Og de to afdankede kulturradikale tosser kan stort set ikke sige en eneste sætning uden at svine Trump til på det groveste…

    Kommentar by Revisoren — 21. december 2018 @ 14:24

  6. Man ser i danske medier, at det er OGSÅ galt

    Kommentar by BB — 21. december 2018 @ 14:25

  7. Jeg er grundlæggende enig i det synspunkt at de mennesker der lever i mellemøsten skal skabe deres egen balance i deres egne samfund, uanset hvor mange lidelser de måtte påføre sig selv undervejs.

    Vi mennesker her i vesten har ikke ret til at blande os i mellemøstens kultur, lige som menneskene i mellemøsten heller ikke har nogen ret til at blande sig i vores kultur.

    Dem der (med en overvægt af befolkningen bag sig) foretrækker at have totalitære, religiøse, patriarkalske, kvindeundertrykkende, homofobiske og middelalderlige styreformer (målt efter vestlige standarder) er i deres gode ret til at bestemme selv. Forudsat de holder deres anti-vestlige ideologi hjemme hos sig selv.

    Til gengæld skal bør vi andre lære at holde fast i vores demokrati og øvrige værdier, ved at lade være med at blande os i andre folkeslags valg af kultur og værdier. Og i stedet koncentrere os om at beskytte os selv og vores værdisæt.

    Det giver ingen mening at vi i vesten tror vi har ret til at presse vestlige spilleregler ned over hovedet på andre folkeslag. Det medfører kun endnu mere ufred og endnu mere ringeagt.

    Siger det bare.

    Så….. I denne sag er jeg faktisk temmelig enig i Trumps politiske synspunkt.

    Kommentar by Jens Knudsen — 21. december 2018 @ 14:27

  8. Venstrefløjen lever af at hade.
    Tidligere blev danske politikere overhældt med rød maling for vores indsats i Mellemøsten. Man påstod vi smadrede Irak.

    Nu trækker Trump sig ud af en muslimsk borgerkrig, så er det også galt.

    Venstrefløjen har i virkeligheden ingen holdninger, men zik-zakker frem og tilbage for at finde et hadeobjekt.

    Kommentar by k.m. — 21. december 2018 @ 14:33

  9. Giver ham nok problemer med den mest magtfulde gruppe i USA iht. planen “A Clean Break: A New Strategy for Securing the Real”

    Kommentar by Jake Sorensen — 21. december 2018 @ 15:06

  10. Før blev USA anklaget for at ville være verdens politibetjent. Det var fascistisk påstod de rødradikale. Nu hvor USA vil lade islamisterne selv løse deres konflikter, er det også forkert og fascistisk. De rødradikale er enten sindsforvirrede, eller altid negative kværulanter, hvad USAs politik end er.

    Kommentar by tp — 21. december 2018 @ 15:13

  11. Nu har enhedslisten sagt i de sidste 15 år at flygtninge og alle andre problemer i og fra mellemøsten som eksempelvis terror er på grund af vestens indblanding, men trækker vesten sig ud er det endnu værre? Hvem fanden kan tage det parti seriøst længere?

    Kommentar by Per — 21. december 2018 @ 15:18

  12. @tp, de er begge dele.

    Kommentar by Per — 21. december 2018 @ 15:19

  13. https://www.gofundme.com/TheTrumpWall

    Der er tilsyneladende en del amerikanere, der mener det alvorligt!

    Vi kunne godt bruge en “Trump” statsminister i Danmark.

    Kommentar by va sawva — 21. december 2018 @ 15:25

  14. Venstrefløjen er hovedløse høns der vælter forvirrede rundt på gårdspladsen.
    De/ det er så latterligt, at det næsten ikke er værd at ofre tid på.
    Nu har venstrefjolserne ikke snakket om andet end: “Frygten for ørnens vingeslag”. Så længe jeg husker tilbage. Venstrefjolserne er latterlige opportunister og hyklere. Den ros skal de ha’.

    Kommentar by White knight — 21. december 2018 @ 15:58

  15. USAs udenrigspolitik de sidste mange år har været katastrofal. Bortset fra Koreakrigen, har alle USAs engagementer ført til kaos: Vietnamkrigen, og krigene i Irak, Afghanistan, og Libyen. De bliver ved med at betegne Rusland som den største fare, verden står overfor. Heldigvis er Trump kritisk overfor den nye klimareligion, og det ser ud som om, han er ved at rette op på USAs udenrigspolitik.

    Kommentar by Ole Madsen — 21. december 2018 @ 16:11

  16. Hvis Europa og herunder Danmark så gerne vil kæmpe i mellemøsten, hvorfor går de så ikke igang med at sende alle vores militære styrker fra forsvar og politi derned – vesnstrefløjen må da kunne mønstre en million unge danske venstrefløjsjenser og andre på det hold. Kom nu i gang og før jeres korstog selv og lad USA føre den politik der via et valg blev flertal for!!!

    Venstrefløjen er så hyklerisk og kun en stor gang redeskidere alle til hobe.

    Hvorfor kan det ikke være Europa eller Rusland eller Kina der sætter stenalderfolket på plads? Venstrefløjen hader USA i alt hvad de siger og gør – men bare USA så vil betale gildet med døde soldater og billioner af dollars, så er det fint…ikke?

    Venstrefløjen kan sgu bare fise ned til muslimerne og vifte med en fjerboa…så løser det nok problemerne…ikke lorterøve?

    Kommentar by Black Watch — 21. december 2018 @ 16:22

  17. Rusland har efter israelsk ønske fået Iran til at trække tropper ud. Mod at USA trækker tropper ud. Hvilket Erdogan også ønsker, da det baner vejen for en kommende tyrkisk Syrien-operation mod kommunistiske PKK.

    Det er aftalen og har intet med ISIL at gøre. Aftalen er mellem Rusland (Iran), USA (Israel) og Tyrkiet og tilgodeser delvist alles forskellige interesser i området pt.

    Kommentar by Syrienblog — 21. december 2018 @ 16:33

  18. USA har aldrig forsvaret Syrien. USA har ført en ulovlig og fordækt angrebskrig imod Syrien.

    Kommentar by Jack Nille — 21. december 2018 @ 16:39

  19. Skal jeg nævne de lande, som har angrebet Syrien, eller har i ikke rigtig fulgt med de sidste 7 år?

    Kommentar by Jack Nille — 21. december 2018 @ 16:46

  20. # 17

    Hvor er det stærkt at se Syrienblog her på Uriasposten!

    Hilsen en trofast læser.

    Kommentar by Revisoren — 21. december 2018 @ 16:47

  21. Hvad har USA ikke mistet af soldater i alle krige indstil nu. I lande og områder, der egentlig kan rage dem. Og hvad koster det. Aktier i våben industrien når million materiale affyres og bruges falder nok.
    De havde chancen med det grønne forår, men valgte mere islam. Hvorfor ofre livet for nogle, der ikke ønsker diktatur, men lever efter en bog.

    Kommentar by P — 21. december 2018 @ 17:13

  22. Det undrer mig – og så alligevel ikke – at vi intet hører fra anti-USA slænget med Lykketoft i spidsen..
    De må da være himmelhenrykte over at Trump trækker tropperne ud af Syrien og måske snart også fra de Amerikanske baser i Tyskland..
    Så har Lykketoft & co. da fået det som de gerne har villet have det i mange år..

    Kommentar by frank mathiesen — 21. december 2018 @ 17:19

  23. Patetisk at se og høre på Demokrater som Chuck Schumer og Nancy Pelosi, det er dem der er fjenden i USA, ikke så underligt at mange amerikanere pt. forlader det luskede parti i hobetal.

    Kommentar by LarsB — 21. december 2018 @ 17:23

  24. Rusland og Assad har jo smadret Islamisk Stat reelt. Og godt for det.
    Så kan syrerne i Danmark også tage hjem.

    Kommentar by Hul igennem? — 21. december 2018 @ 17:40

  25. 17:40 Og Syrienskrigerne .. mon vi snart får en lov? Lol

    Kommentar by Jack Nille — 21. december 2018 @ 18:00

  26. OT
    100K SUBSCRIBERS!!!!!! Here’s How We Did It!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=rMpgvlAzY8E

    Kommentar by Jack Nille — 21. december 2018 @ 18:03

  27. 17:40 ISIS blev dels ødelagt ret meget, men de er altså stadig Amerikanske, Israelske, Tyrkiske, NATO proxy-styrker sat op af CIA, og senere frataget krudt, kugler og uniformer af Donald Trump og sendt hjem til os, hvor de bor.

    Kommentar by Jack Nille — 21. december 2018 @ 18:09

  28. Syrien er næsten 100% regeringskontrolleret nu. Frankrig har en århundrede lang forhistorie med Syrien, lad dem tage sig af landet.

    Når USA går ud, vil Tyrkiet genoptage folkedrabet på kurderne, som netop har haft 100-årsjubilæum (folkedrabet). Alle vil have det kurdiske olierige område i Syrien. Om det bliver Tyrkiet, Rusland eller Syrien, der vinder, er svært at sige.

    Meget vil afhænge af Facebook.

    Kommentar by Bastardo — 21. december 2018 @ 18:35

  29. Frankrig vil selvfølgelig (via FN) prøve at lokke EU med i en ‘koalition’ af ‘fredsbevarende’ styrker.

    Hvis det lykkes bliver grundstenen lagt til Frankrigs våde drøm om en Europahær.
    Og så er der ikke langt til en verdenskrig (og denne gang bliver den blodig).

    Kommentar by Bastardo — 21. december 2018 @ 18:39

  30. Jeg tænker at det er helt fint på langt sigt. De steder hvor der findes tilstrækkeligt mange kloge mennesker opstår der en samfundsorden ala den vestlige.
    De steder hvor der ikke er tilstrækkeligt med kloge mennesker vil landet synke ned i selvdestruktion ( og de klogeste flygter væk )

    Kommentar by Gregers — 21. december 2018 @ 19:06

  31. Trumg gør rigtig ved at trække ud af Syrien. Trump ved også, at Europa er tæt på intern krig, og den vil han selvfølgelig ikke involveres i.
    Jeg tror også det er sundt for Europa at lære at klare sig selv. Vores politikere lægger jo selv op til krig, så kan vi heller ikke bede USA om hjælp når lokummet brænder

    Kommentar by k. m. — 21. december 2018 @ 19:08

  32. De mest opportunistiske flygter op til os, hvor vi er så dumme at vi ikke tør gøre forskel på vore egne og de fremmede.

    Gør med migranterne som med de fleste hanekyllinger, de er lige så lidt værd.

    Kommentar by Træt — 21. december 2018 @ 20:04

  33. Demografisk set kan det måske holde befolkningseksplosionen nede? Hvis det ender i storkrige mellem alle i Mellemøsten..

    Kommentar by Beach Boy — 21. december 2018 @ 20:55

  34. Tænk sig en præsident, der gennemfører det han gik til valg på.

    Kommentar by na — 21. december 2018 @ 21:29

  35. Mon ikke at Trump ville komme på bedre tanker hvis demokraterne – og hvorfor ikke også europæerne – støttede hans ønske om en mur mod Mexico. Man havde vel ikke forestillet at Trump ville gå med til slet ikke at få støtte til sine løfter, mens han samtidig skulle støtte demokraternes ønsker og fx europæernes i Syrien (kurderne tænker nu at løslade alle de IS krigere de har fanget og det samme kunne Syrien). Ender det med at Europa betaler for muren? :)

    Kommentar by mvjensen — 21. december 2018 @ 22:43

  36. Stranahan kan give jer et realistisk billede af, hvordan situationen er i Syrien:
    WTF? #TrumpResign!? The Resistance has lost their ever loving mind. Power of deep state propaganda
    https://www.youtube.com/watch?v=H-Kx4mrVAw8

    Kommentar by Jack Nille — 21. december 2018 @ 23:43

  37. Hussein og Killery iværksatte “Arab Spring”, hvor barbarer myrdede løs under NWO kontrol.

    Præsident Trump har besejret og nedkæmpet Hussein og Killerys barbarer. Syrien var og er aldrig blevet besejret og erstattet af NWO ledelse.
    Back to normal business in Syria.

    Kommentar by Iznogut — 22. december 2018 @ 01:56

  38. Obama og Hillary fik Gadaffi afsat og leverede våben direkte fra Libyen til al Qaeda og ISIS i Syrien:

    https://youtu.be/QYtU-LmjGOo

    Kommentar by Hodja — 22. december 2018 @ 07:32

  39. Enhedslisten har hasteindkaldt……AAAARRHAHAHAHA:-)
    MAGA og god jul.

    Kommentar by Hagmann — 22. december 2018 @ 08:17

  40. # 35
    Det var ham, der fik Nobels fredspris. Åhja!

    Kommentar by Bastardo — 22. december 2018 @ 10:39

  41. En skam vi ikke længere har Jomfru Ane Band til at kvæde om det imperialistiske USA, nu hvor Trump & co. bakker ud af Syrien. Trumps tiltag rokker jo alvorligt ved den marxistiske dialektik som vores nyhedsmedier og pressecensur samt tilhørende narrativ-ayatollaher er underlagt.

    Hvem ved om det betyder, at vi ser Obama komme på banen i Mellemøsten med regnbueflag og sin berømte Shahada-vielsesring (Shahada = islamisk trosbekendelse) af guld?

    PS: Er en kommunist ikke blot én, der er ansat ved kommunen?

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 22. december 2018 @ 12:27

RSS feed for comments on this post.