26. december 2018

Masoud W, rollemodelskoordinator: Vi bør behandle ‘udviste asylansøgere’ med ‘respekt og værdighed’

Nu hvor jeg lige har blogget om behandlersystemet, kan jeg da lige illustrere pointen med lidt fra et læserbrev af afghanske Masoud Watandost. Han er ifølge Linkedin ‘Koordinator for rollemodeller’ i Vejle Kommune, har en fortid i Dansk Røde Kors, og en årelang tilknytning til Dansk Flygtningehjælp. Han understreger i indlægget herunder, at ikke alle kan bo i Danmark, men argumenterer ikke desto mindre for at afviste og udviste skal have bedre levevilkår i Danmark. Masoud Watandost sakset fra JP.dk – Kan vi stadig med rette være stolte af Danmark?

“I Danmark kan vi med rette være stolte af den hjælp og støtte, som vi har ydet op igennem historien. Når jeg rejser rundt i verden, er det altid med stolthed, når snakken falder på Danmark, uagtet, at der også har været store fejltrin iblandt, herunder krigene i Irak og Afghanistan.

Spørgsmålet er, om alt det er ved at være fortid?

… vi kan som minimum behandle de flygtninge, som er her, med en smule respekt og værdighed – og det er desværre ikke tilfældet længere.

Jeg har igennem mit arbejde været i berøring med gruppen af udviste asylsøgere, som vi af forskellige grunde ikke kan sende hjem. Det kan skyldes, at situationen i deres hjemland ikke er stabil nok, eller at de risikerer deres liv ved at blive sendt hjem igen. Men det er alligevel dybt deprimerende at være vidne til den situation, som de utilsigtet er endt i af forskellige grunde.

… Idéen om, at stramninger og utålelige forhold skal motivere folk til at rejse hjem, blandt andet i form af at sende udviste kriminelle til Lindholm eller helt generelt levevilkår i de forskellige udrejsecentre for udviste asylsøgere, er en misforståelse.

Spørgsmålet er, om dette bevidste og målrettede forsøg på at nedbryde mennesker kan forenes med vores selvforståelse som land.

(Masoud Watandost, ‘medlem i Team Succes Vejle’; Foto: Youtube)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97481/trackback

25 Comments »

  1. Hvad skal jeg sige? ; “Skrid”.

    Kommentar by Hul igennem? — 26. december 2018 @ 20:25

  2. Der er altid en pæn portion rollemodeller, ngo’er, konsulenter, fagpersoner osv til rådighed, der som skidt fra en spædekalv kan fyre udtalelser af med hensigt at fortsat opdrage danskerne til gode venlige, humanistiske venligboere.

    Kommentar by Uno — 26. december 2018 @ 21:01

  3. “Team Succes Vejle” – Kan det blive mere provinsielt ?

    Kommentar by Henrik True — 26. december 2018 @ 21:10

  4. HVORNÅR VIL CHRISTIANSBORG OG BEHANDLER-SYSTEMET begynde at behandle danskerne med respekt og værdighed? Virkeligheden i dagens Danmark er at danskerne diskrimineres på det groveste på en lang række områder. virkeligheden er at politikerne og systemet er uden respekt for danskerne, som i tusindvis af tilfælde nedværdiges, udnyttes, nedbrydes og tyranniseres. (Men denne diskrimination fortier medierne som regel)

    Migranterne har fået fortrinsret til boliger, møbler, penge, velfærd, gratis fester, jobs, skoler, cykler, pensioner, taxakørsel og særlige ydelser. Oveni tildeles de kæmpebeløb til at “starte på en frisk” eller til diverse særlige formål. Oveni går en stor del af sundhedsvæsnets og politiets resourcer til migranterne.

    Migranter tildeles borger-, familie- og menneskerettigheder fra dag 1, mens danskere i stigende omfang FRATAGES borger-, familie- og menneskerettigheder. Det betyder at danskerne er ved at blive gjort til 3. og 4. klasses borgere i deres eget land.

    Nu planlægger regeringen yderligere tiltag som vil forringe det danske folks situation.

    Kommentar by Bent Nielsen — 26. december 2018 @ 21:12

  5. Med respekt og værdighed! Idiot.

    Man kommer som såkaldt flygtning, får i pose og i sæk, uden at lave en skid. Hvordan behandler man værtsfolket.

    Helt ærligt Masoud Watandost, skrid hjem hvor du kom fra, og lad være med at belære os andre. Dine stammefrænder er halvhjerner, der skider (undskyld udtrykket) i et huld i jorden, og har ikke opdaget, at vi snart skriver 2019 og ikke 632.

    Kommentar by der Adler — 26. december 2018 @ 21:22

  6. Ja. Skrid! Masoud, hvisis du vil have succes.

    Kommentar by Nielsen — 26. december 2018 @ 22:42

  7. Hvem har ansvaret for den ansættelse – hvor mange findes der af hans slags..?

    Kommentar by Bror Lerbror — 26. december 2018 @ 23:26

  8. Han er fupflygtning og boede i Tyrkiet før han kom til Danmark

    Kommentar by Træt — 26. december 2018 @ 23:35

  9. Jeg kan helt tilslutte mig Bent Nielsens kommentar.
    Og tilføje:
    Jeg føler mig dybt krænket, når folk af udefrakommende herkomst, i et og samme betegner Danmarks, gennem DET PRIVATE ARBEJDSMARKED, hårdt oparbejde velfærdsstat og vores TVUNGNE forgyldelse af “flygtninge” fra Langbortistand som VI / VORES og samtid programmerer moralpræken mod os, for ikke at ofre nok for det rakkerpak, som det reelt handler om, for i Danmark har vi kun MEGET FÅ REELLE FLYGTNINGE og det er kvoteflygtninge! :(((
    Tilmed af en, af udefrakommende herkomst, som under det offentlige, lever fedt af, at please og servicere
    horden, af UINDBUDTE FUPFLYGTNINGE, på DANSKE SKATTEBORGERES REGNING !!!

    Jeg føler mig decideret sparket ned i eget hjem, når udefrakommende SNYLTERE tager “patent på VI og VORES Danmark”. Han har sq da på INGEN måde bidraget til, at oparbejde den velfærdsstat, VORES DANMARK !, hvis oprindelige befolkning han nu står og uddeler nedladende morale over!!!

    Og jeg er dybt FORARGET over, at folk, af udefrakommende herkomst, der har fået i hoved og røv på vor regning fra dag 1, mener sig berettiget til, PÅ VORES REGNING, at klandre os for, at HAN ikke mere kan være stolt af VORES, SKATTEBETALTE, livsforsørgelse, til hver en udefra kommende FUPFLYGTNING, der SELV og UINDBUDT har bevæget sig til Danmark fra fredelige lande og påberåbt sig ASYL i Danmark!!!

    Mit indre raser og jeg føler det MEGET PÅTRÆNGENDE, at ALLE disse, udefra kommende snyltere, får stillet stolen for døren, med hvilke midler der end må være nødvendige, og FATTER, at man som snyltende gæst bør holde MEGET LAV PROFIL, bør være yderst taknemmelig for, at vi ikke allerede HAR sparket dem ud som UVELKOMNE SNYLTERE og at de HURTIGST MULIGT bør pakke deres moralprækner i kufferten, forlade landet og SELV OPBYGGE og INDFRI deres forventninger til livet, i de hjemegne hvorfra de har deres rødder!!!

    Snyltende fupflygtninge og datooverskredne gæstearbejdere MED SAMT DERES EFTERKOMMERE, har INTET at gøre i Danmark og skal da slet ikke have talerør til, at krænke og udskamme den danske betalende befolkning!!!

    Oprøret må være under opsejling, for hvor mange DANSKERE vil, stiltiende, blive ved med, at betale for, at fremmede, uindbudte, snyltere krænker, ydmyger og udnytter os???

    Måske er det gule veste der skal til, med påskriften:
    UD MED FREMMEDE
    SNYLTERE NU !!!

    ???

    Kommentar by M.S. Carstens — 26. december 2018 @ 23:38

  10. Forinden denne Masoud Watandost kaster sig ud i at skoser andre nationer, ville det klæde ham, at få styr på forholdene i det shithole som kaldes Afghanistan – Hvis trangen til retfærdighed er så påtrængende, skulle der vist være nok at tage fat på derhjemme!?

    Kommentar by T. Flodur — 26. december 2018 @ 23:56

  11. Kommentar by M.S. Carstens — 26. december 2018 @ 23:38
    Har har…!!

    Der er ikke noget oprør under opsejling…ikke det fjerneste!!

    De vil gerne blive ved med at betale for deres egen undergang og de vil gerne finde sig i at blive pisset på på alle leder og kanter – fra muslimerne, fra politikerne og alle systemets håndgangne mænd og kvinder på alle planer.

    Det bliver bare ved og ved og ved – læs medierne, se meningsmålinger osv…paradigmeskifte…min bare!!

    Kommentar by Black Watch — 26. december 2018 @ 23:58

  12. Man er ikke flygtning, hvis man flygter fra Mellemøsten, Nordafrika eller andre arabiske lande, gennem flere sikre lande hvor man trygt kan opholde sig og bo indtil freden kommer tilbage i ens eget hjemland. En borger fra Mellemøsten, Nordafrika og andre arabiske lande kan således aldrig blive flygtning i Danmark, bortset fra de flygtningen vi gennem FNs kvoteordning beslutter os for at tage her til.

    Der snakkes, snakkes og snakkes om flygtninge. Ingen siger det som det er, nemlig at der ikke er tale om flygtninge, men blot borgere som søger velstand. De er inviteret af EUs udemokratiske politiske inderkreds, som hen over hovedet på EUs borgere bare taler om uundgåelige flygtninge som vi er forpligtiget til at tage os os. Hvis ikke er vi onde.

    Denne EU inderkreds er manipuleret af den europæiske erhvervselite, som har en hær af lobbyister rendende rundt på gangene i EU. Denne erhvervselite har overbevist de udemokratiske EU-politikere, at Europa vil gå til grunde uden indvandring p.g.a. den dalende befolkningstilvækst. Men dette er bare ikke sandheden. Europa kan sagtens klare sig med en mindre befolkning. Vores teknologi og robotter vil løse mange af disse problemer. Nej problemet er at lønnen vil stige og stige blandt de tilbageværende europærer. Derfor vil erhvervseliten have mere billig arbejdskraft ind i Europa.

    Denne europæiske erhvervselite vil skide på konsekvenserne af denne uhæmmede indvandring af utilpassede og kulturelt lavtstående borgere fra de muslimske lande. De vil skide på at der kommer social uro og borgerkrige. De vil skide på, at deres nationer går til grunde. De har det blot godt med kapital og mere kapital – og at de så blot kan bo og leve i ro og fred i passende afstand fra de problemer de har skabt.

    Vores udemokratiske politikere er i lommen på erhvervseliten. Vores statsstøttede presse det samme. Vi er på vej i opløsning, hvis vi ikke tager det alvorligt nu og her og afsætter dette udemokratiske væsen i EU.

    Kommentar by Erik Skifter — 27. december 2018 @ 00:00

  13. Afgang fre. 11. jan.
    Vælg flyafgang
    7.281 kr.
    Enkeltrejse
    18.45
    Billund Lufthavn BLL
    Rejsetid: 3 t. 35 min.
    00.20+1
    Istanbul Atatürk Lufthavn IST
    Turkish Airlines
    Economy
    Boeing 737
    TK 1488

    Gennemsnitlig benplads (79 cm)
    Video on-demand

    Ventetid på 24 t. 15 min.
    Istanbul IST
    00.35+2
    Istanbul Atatürk Lufthavn IST
    Rejsetid: 4 t. 45 min.
    Om natten
    06.50+2
    Hamid Karzai Internationale Lufthavn KBL
    Turkish Airlines
    Economy
    Airbus A330
    TK 706

    Kommentar by T. Flodur — 27. december 2018 @ 00:06

  14. Han skal bare lukke sin brune af-ghaaaaan røv.
    Sidde og dekretere landet han er kommet til skal rette ind, og behandle de møgdyr, der betalte den danske naivitet tilbage med grov kriminalitet. Masoud Watanakkeost er ikke andet end en skide kolonisator, rosset hos de danske naiiiive hjælpeorganisationer forrædderisk har næret ved deres bryst.
    Skrid, og tag venligst Jørgen Rolex “jeg vil altid være på de (evne)svages side” Poulsen, Balladekarlen, Kamm’en og Kærum’en med dig, når du går.

    Kommentar by White knight — 27. december 2018 @ 00:41

  15. Glemte lige det nye dyr i åbenbaring:
    Den slikkede radigale karriere snog; Christian “Friis i en hornlygte” Bach.

    Kommentar by White knight — 27. december 2018 @ 01:29

  16. Masoud er ikke det største problem, det er Vejle kommune.

    Kommentar by k.m. — 27. december 2018 @ 07:58

  17. Danske soldater har i Afghanistan prøvet på at fjerne Taliban og forbedre levevilkårene og gøre en forskel. Imens sidder den her afghaner og rollemodelskoordinerer her i Danmark. Har han ikke nogen skam i livet?

    Kommentar by BE — 27. december 2018 @ 09:30

  18. Jeg tænker på, hvad en rollemodelskoordinator er. Som kommunalt ansat leder indenfor ældrepleje, forebyggende børne- og ungearbejde, skoler, daginstitutioner, teknisk og materiel drift kan du helt sikkert ikke undsige dig sådan en kommunal aflønnet infiltrator for blød islamisering og multikulturel dagsorden. At stå fast på danske værdier skal gælde, og kun det, vil nok være en oplagt fyringsgrund. Overhovedet stå op for Danmark vil være udstødelse. Tiderne har så sandelig skiftet. Jeg vil opfordre til, at alle patriotiske danskere, der er brugere af systemet siger fra. Velfærdsbutikken kan ikke lide utilfredse kunder. Det kan godt være du bliver behandlet skidt, men du skal bare forestille dig, at du som en muslim, henholder til dine religiøse følelser eller andet. Derudover skal du, inden du kommer i nød planlægge efter at undgå at skulle bruge dit velfærdssystem, hvis det er for infiltreret af muslimer. F.eks. Som ældre – og børnepasning. Du skal ikke være med til, at de dels aflønnes, dels får mulighed for at dydssignalere. For alt handler om islams fremgang, det kan du godt regne med. Jeg ved godt, at meget få vil gøre noget, men vi må blive ved med at mentalisere vor modstand.

    Kommentar by Uno — 27. december 2018 @ 10:09

  19. Endnu en prægtig “rollemodel” ligesom Asmaa og hendes mand.

    Hvor mange millioner kroner har han mon franarret Vejle kommune?

    Kommentar by Revisoren — 27. december 2018 @ 10:45

  20. RESPEKT er ikke noget, som man har krav på. Uanset om man er mand eller svin.

    RESPEKT er noget man kan få fra andre mennesker, hvis man har gjort sig fortjent.

    Kommentar by Bastardo — 27. december 2018 @ 11:13

  21. Massoud Nakkeost er blot endnu en radikal islamist i forklædning som “moderat” muhammedaner…

    Kommentar by Revisoren — 27. december 2018 @ 11:37

  22. Spørgsmålet er mere, om hans og andres “bevidste og målrettede forsøg på at nedbryde” vores land, kan forenes med deres (?) selvforståelse som danskere.

    Samt om de i virkeligheden bare lyver for sig selv og alle andre, når de nævner at de nogensinde har følt stolthed over noget deres nation har gjort.

    Ingen af dem fatter rigtigt det paradoksale, at de først kan blive stolte over sin nation hvis den holder op med at være en nation.

    Kommentar by Quark — 27. december 2018 @ 11:40

  23. Er der virkelig et problem med at udrejsecentre og Lindholm med tiden ændrer Danmarks omdømme?

    Der er ikke noget problem. Det er lige præcis hensigten. Tag det til efterretning derude.

    Kommentar by BE — 27. december 2018 @ 11:42

  24. Det varmer mit hjerte i den grad, når en indvandre/velfärdmigranter fortæller mig hvordan jag skal leve mit sølle liv, i Danmark!

    Hvordan jag skal behandle/tage imod velfärdsmigranter, der nasser på den rigdom hans värtsfolk möjsommeligt har skrabet sammen under det tunge “Skatte-Åg” i velfärdtyranniets hellige navn.

    Bliv endelig ved Masuud, men vär opmærksom på at der findes en grænse! med dit skriv i morgenfacisten JP rykker du et skridt nærmere den grænse, hvilket du ikke er interesseret i!

    Stor tak til Bent Nielsen, M.S.Carstens, ERik Skifter & UNO, er 100% enig. SIAD. Direkte Demokrati NU. Stem NB! P.

    Kommentar by Piotr — 27. december 2018 @ 12:56

  25. De skal kvæles i kærlighed mener de radigale og venstrefjolserne – dem på begge fløje.
    Ik-ke straffe – stryge MED hårene. For fanden da.
    De sindssyge konventioner gør, at øen er den eneste brugbare løsning, hvis møgdyrene ikke kun er de eneste, der skal tages hensyn til.
    Ellers læg den ned her.
    Og start kreaturvognene østpå.
    Synes “I” stadig øen er en skidt løsning?

    Kommentar by White knight — 27. december 2018 @ 15:13

RSS feed for comments on this post.