27. december 2018

Vandstær, Stryget, Horsens, 27. december 2018

Jeg har set Vandstær adskillige gange, også ved Stryget (Bygholm Park) i Horsens. Altid på afstand, og billederne er aldrig blevet acceptable. I dag tog jeg chancen igen, og da den var travlt optaget af fourageringen, nægtede den at forlade stedet. I flere minutter poserede den, småtrippende, kun afbrudt af lejlighedsvise dyk efter sandorme. Rimelige håndholdte billeder på endnu en overskyet dag.

“Arten lever især af vandinsekter og andre smådyr, som den fanger, mens den bevæger sig under vandet. Den er i stand til at være neddykket i længere tid.” (Wiki)

Oploadet Kl. 16:50 af Kim Møller — Direkte link8 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97499/trackback

8 Comments »

  1. Flot

    Kommentar by k. m. — 27. december 2018 @ 17:17

  2. thumbs up, knivskarpe

    Kommentar by Jack Nille — 27. december 2018 @ 17:42

  3. Naturen omkring Horsens er velsignet med storslået natur, Bygholm med Erik Mendveds borg, Horsens fjord med mange stenalderfund samt skove i lange baner, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 27. december 2018 @ 20:22

  4. Super flotte billeder!

    Kommentar by M.S. Carstens — 27. december 2018 @ 21:48

  5. Hr. Møller er Uriaspostens svar på Poul Thomsen.

    Godt nytår!

    Kommentar by Revisoren — 28. december 2018 @ 13:34

  6. https://www.dr.dk/radio/p1/p1-morgen/p1-morgen-2018-12-28/#!

    06:37 Amatørornitolog kørte i tre timer for at se en sjælden fugl.

    Du er ikke alene Kim..! Din fuglefælle har ca. 380 forskellige fugle fotograferet i DK. Han hævder der er nogle få der har omkring 440!

    Jeg har i øvrigt aldrig set en vandstær – det har jeg nu – Tak for det.

    Kommentar by Thorbjørn — 28. december 2018 @ 15:08

  7. Kære Kim, Dine fuglebilleder behøver Du heldigvis ikke at advare imod. Det er fotokunst af høj kvalitet.

    Kommentar by Ole Madsen — 28. december 2018 @ 17:19

  8. Vandstæren forekommer også ved den oldgamle Ejby Mølle (som er nævnt i skrifter første gang i 1242) ved Odense Å, hvor kommunen har sat tavle op som fortæller at Vandstæren er Norges nationalfugl, hvor den i øvrigt kaldes Fossekarlen. Nogle meget flotte billeder som Kim har lavet.

    Jeg ønsker alle Nationalister og Patrioter et Godt Nytår, på trods af den elendighed med alle de invasive arter vi møder til daglig. Og en særlig tak til vores Jydske Kæmpe Kim Møller, for sin ihærdige indsats for Land og Folk.

    https://www.odense.dk/brug-byen/fritid-og-udeliv/ud-i-det-blaa-odense-aa/ud-i-det-blaa/post-9-odensedkejbym

    Kommentar by Balder — 31. december 2018 @ 21:49

RSS feed for comments on this post.