8. januar 2019

Vissenbjerg Kirke skændet af ‘unge drenge’: “Det er jo drengestreger. Det er ikke religiøst motiveret.”

Nytårsaftensdag begik ‘en gruppe unge drenge’ hærværk mod Vissenbjerg kirke. Der blev danset på alteret, jongleret med alterlys, hoppet på prædikestolen, og affyret raketter på handikaptoilettet, hvor der også blev fundet madrester og tomme ølflasker. De to drenge der ses i den af TV2 Fyn-slørede video er mørkhårede, men der sættes ikke etnicitet på de pågældende, og menighedsrådets formand påpeger lidt kryptisk, at man ved hvem det er – og slutter at det er ‘drengestreger’: “Det er ikke religiøst motiveret.”

Det kan meget vel være, men jeg gad nu godt se den uslørede video, og selv drage konklusionen. Video kan ses på TV2fyn.dk. Hærværk på toilettet, ses i et længere nyhedsindslag på samme kanal, mandag aften.

“Selv om menighedsrådsformand Hans Peder Christiansen er stødt over handlingerne, er han ikke i tvivl om, at der ikke ligger nogen dybere mening bag hærværket. – Nu er vi jo i den situation, at vi ved, hvem det er. Derfor kan vi sige, at jamen det er .. Det er jo drengestreger. Det er ikke religiøst motiveret hærværk, siger Hans Peder Christiansen.” (TV2 Fyn, 7. januar 2019)

“Ifølge Charlotte Nyborg, som er kommunikationsrådgiver hos Fyns Politi, har politiet ikke registreret hærværket som en anmeldelse, men som en hændelse, fordi der ikke er sket nogen skader på Vissenbjerg Kirkes ejendom.” (Fyens.dk, 7. januar 2018)

“Det er nogle unge mennesker, der opfører sig meget uhensigtsmæssigt… Vi er meget tæt på de unge mennesker. Vi har dialog med de unge mennesker og følger op på den dialog.” (TV2 Fyn, 7. januar 2019)

(Screencap: Snapchat-video, sløret)

Oploadet Kl. 02:50 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97784/trackback

24 Comments »

  1. Gæt : udfra omtalen på div. kanaler, har jeg gættet på at det vist er nogle store/unge drenge syd/øst fra. Da der ikke er nogen som vil kræve en erstatning, henlægger de stedlige myndigheder sagen som “drengestreger” . Kan jeg mon få erstatning for mine Føelser et sted – og sikkert mange andre lokalboende.

    Kommentar by John sch — 8. januar 2019 @ 03:11

  2. Tror ikke at det var muhammeder. Så ville de have været mere destruktive. Mere målrettede. Det er nogle dumme danske drenge, opdraget uden respekt for vores historie og værdier.

    Kommentar by Hr. Snusk — 8. januar 2019 @ 03:28

  3. Hvor er Zenia Stampe? Det er vel i sagens natur en hadforbrydelse …

    Kommentar by DavidK — 8. januar 2019 @ 05:11

  4. HOLD NU KÆFT!
    Men det var da godt, de fik “spyttemanden”.
    Det hér, er jo blot drengestreger.
    Må indrømme jeg synes det lyde och luchte pææææker. Som Hansemann Luchter siger.
    HAVDE det været dumme danske drenge. Var det blevet kommunikeret ud som noget af det første. For at skærme de sarte mullaher for stigmatiseringen.
    Det er ikke det brune affald vi skal ha’ et opgør med. Men alle de danske medløber idioter, der lader det passere. Det konsekvensløse samfund skal nok få sat en stopper for den slags i fremtiden. Ikk’?
    GODT! vi har fået noget proportionalitet ind billedet og fik ram på spyttemanden.
    Hvor tilsløret var hans STORE forbrydelse i grunden. Samnenlignet med disse rene bagateller?

    Kommentar by White knight — 8. januar 2019 @ 06:19

  5. #3 05:11
    Zkede Svampen, Olgas mor, har en tilpas selektiv tilgang til tingene. “En rose er ikke en rose, er ikke…” “En hadforbrydelse er ikke en …osv.”
    Hun har også så stor afstand mellem øjnene. At der er rigelig med plads til et helt tredje øje.

    Kommentar by White knight — 8. januar 2019 @ 06:34

  6. Breaking news: Integrationen virker, flere indvandrere går i kirke!

    Kommentar by marius — 8. januar 2019 @ 06:59

  7. Hvordan var det nu med en mand, som hængte på baconskiver på en mooske i Bristol England….Jo han blev fængslet….og døde der af en overdosis metadon….selvom han aldrig havde været narkoman (fra “Britian first”). Dumme drenge….

    Kommentar by Michael Unna — 8. januar 2019 @ 07:23

  8. Støt SIAD. God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 8. januar 2019 @ 07:24

  9. rettelse…han havde kastet nogle bacon/skinkesandwich imod mooskeen (Det andet var i USA).

    Kommentar by Michael Unna — 8. januar 2019 @ 07:52

  10. Det blødsødne, pædagogiske sprogbrug kunne godt være et tegn på at det var perkere. “Nogle unge mennesker, der opfører sig meget uhensigtsmæssigt” “Vi er i dialog med de unge mennesker”…. “de er stakler, ekskluderede af det danske samfund, det er de racistiske grissedanskeres skyld” “traumatiserede af krig, det er USAs, Israels, Vestens skyld, skam jer.”

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 8. januar 2019 @ 08:09

  11. Der mangler blot et skilt ved kirken i Vissenbjerg.
    https://twitter.com/Skeebo17

    Kommentar by Iznogut — 8. januar 2019 @ 08:17

  12. https://pbs.twimg.com/media/DwWXqqOXcAAhJpn.jpg:large

    Kommentar by Iznogut — 8. januar 2019 @ 08:19

  13. Danskhedens værste fjender er de indre fjender, forrædderne, selvhaderne, redeskiderne, godhedsapostlene, ridderne af den gode tone, de ligeglade. Kampen står først og fremmest mellem dem og de dansksindede frihedskæmpere. De indre fjender er totalt ligegyldige over for samfundets forfald og defaitisme overfor de fremmede erobrere. Hvis det en dag skulle lykkes de nationaltsindede at vinde overlevelseskampen, vil bekæmpelsen af den ydre fjende gå af sig selv.

    Kommentar by JC — 8. januar 2019 @ 08:25

  14. Jeg regner ikke med de unge har sløret sig selv, før de lagde videoen ud på nettet.

    Myndighederne ved åbenbart hvem de er, så det ville være dejlig hvis vi andre også må se deres grimme fjæs.

    Kommentar by k.m. — 8. januar 2019 @ 08:32

  15. Stod kirkedøren åben? Var der ikke en indbrudsalarm? Har der ikke allerede været masser af indbrud i de danske kirker? Er der ikke stjålet nok, har der ikke været hærværk nok til at de selv i Vissenbjerg synes at nok er nok? Eller hvor lang tid gik der, før indbruddet blev opdaget?Dennegang dansede de på alteret. Næste gang bliver der vel tale om omfattende hærværk omkring kirken. Det er jo sket omkring adskellige kirker.

    Kan man få en forklaring på hvorfor tp har været blokeret i flere dage? Er det Marokko-censuren der er begyndt at virke, eller er det noget andet?

    Kommentar by Ole Jensen — 8. januar 2019 @ 08:39

  16. Der var jo også engang en sag med en politimand som angiveligt var kommet til at træde en migrant over tæerne. Det blev der en sag ud af. Og der var en anden sag hvor en betjent var mistænkt for at have sagt perker istedet for “perle”.

    Når danskere trædes over tæerne, så eftertrykkeligt at foden eller fødderne nærmest falder af, når danskere kaldes hvidt affald eller leverpostejfarvede svin, kommer der ingen sager ud af det. F.eks. har DR jo lige besluttet at det var acceptabelt at dansker-haderen, den DR ansatte gammel-kommunist/femi-fascist Christine Cordsen i en tv-udsendelse betegnede alle danskere som griselignende mennesker, med en helt forkert farve.

    Af vores egne “tillidsfolk”, politikerne og deres medsammensvorne, er vi danskere gjort til undermennesker i vores eget land, og efter Merkels Marokko-traktat som V, K, R, S og DF har godkendt, er vi udset til at blive tyranniseret, terroriseret og etnisk udrenset ud af Danmark.

    Om lidt er vi som Sverige og Frankrig hvor terror og mord er noget hverdagsagtigt.

    Kommentar by Ole Jensen — 8. januar 2019 @ 09:10

  17. Den sædvanlige mentalitet. Der er intet godt at sige om halvaberne
    Greenfield Moment: A Late Night Jihadist Psychopath Reading.
    https://www.youtube.com/watch?v=zqVO5sXF7tE

    Kommentar by Jack Nille — 8. januar 2019 @ 09:16

  18. Jeg går ud fra at politiets teknikere har været massivt til stede for at finde fingeraftryk og DNA beviser, ligesom når nogle “Nazister” har været ud og sætte klistermærker op på lygtepæle med racistisk smuds som “det er ok at være hvid”.

    Så vil nok snart få syn for sagen mon ikke?

    Kommentar by Balder — 8. januar 2019 @ 09:19

  19. Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Disse frelste kirkemennesker får nu en kærkommen anledning til lystfuld masochisme. Det gættede jeg med det samme, jeg hørte om det.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. januar 2019 @ 09:23

  20. For et par dage siden indsendte tp et indlæg om skod-avisen BTs lørdags-udgave 5/12. Det er stadig ikke kommet på? Selvom der blev kvitteret med “gentagen kommentar”. Er der tale om en fejl eller hvad?? Er jeg den næste der ikke kan sætte noget på?

    Kommentar by Ole Jensen — 8. januar 2019 @ 09:25

  21. Nå for søren, ikke alene går muhamedanerne i kirke, de drikker også øl.
    Så er integrationen da gået rigtig godt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 8. januar 2019 @ 10:38

  22. k.m. 08:32. Ja, det tænkte jeg også spontant “Jeg regner ikke med de unge har sløret sig selv, før de lagde videoen ud på nettet”

    Minder om de “efterlysninger” af farlige kriminelle på fri fod, som politiet sender ud, kun med signalememtet “unge mænd”. De har både navn, billede og beskrivelse af voldsmanden.

    Det ville selvfølgelig hjælpe på genkendelsen. Men beskrivelsen er ‘hemmelig’ (den fornærmer måske nogen med “racisme”? Kun alders- og kønsracisme er tilladt f.eks som “unge mænd”!:-) – og så kan vi alle sidde og ryste i bukserne i S-toget, når “en ung mand” træder ind i kupeen.

    Kommentar by A-mad — 8. januar 2019 @ 15:20

  23. Islam vil selvfølgelig ramme hvor de sårer mest uden følger. Forå Dk. Og invasionen fortsætter

    Kommentar by Nejslam — 8. januar 2019 @ 15:23

  24. B.T. er svensk

    Kommentar by Hul igennem? — 8. januar 2019 @ 20:40

RSS feed for comments on this post.