14. januar 2019

Endnu en ‘fake news’-producent navngivet: “Han betegner sig selv som venstreorienteret…”

Siden amerikanerne gjorde Donald Trump til præsident, har medierne tematiseret ‘fake news’, og rutinemæssigt påstået at russere forsøger at påvirke den folkelige opinion med falske historier. Da det endelig lykkedes NPR at grave en bagmand frem, viste det sig at være Jestin Coler, en Trump-hadende demokrat fra Californien.

DR Nyheders Steffen Kretz har fundet endnu en ‘fake news’-bagmand, en John Prager fra West Virginia, der betegner sig selv som ‘venstreorienteret’. Nu hvor virkeligheden ‘ødelagde historien om højrefløjens diskrete ondskab, så blev det en lang historie om højrefløjens iboende dumhed.

Fra DR.dk – John lever af fake news: Der er ingen grænse for, hvor dumme folk er.

“Fra det beskedne hus på en bakketop i West Virginia kontrollerer John Prager en række internet-sider, som udspyr en konstant strøm af falske nyheder.

Han ved, hvad der skal til for at få folk til at klikke på hans historier. … handler de om kriminelle indvandrere, trusler om våbenkontrol, højrefløjens hadefigurer Barack Obama og Hillary Clinton – eller måske præsident Trumps planlagte mur på den sydlige grænse – så er der sikker gevinst.

– Folk burde ikke kunne lide sådan noget. Det burde de virkelig ikke. De burde ikke besøge vores side løbende. Vi ville ønske, at de var kloge nok til at lukke det ude. Men – det er de ikke, siger han.

… Han kalder sit motiv for at skrive for ‘politisk’. Han betegner sig selv som venstreorienteret… Sammen med en anden internet-trold, Christopher Blair, har John Prager sat sig for at udstille det, de opfatter som had og fordomme hos deres politiske modstandere.

– Først kastede vi os over konservative generelt, derefter Trump-tilhængere. Det er en samling af de dummeste mennesker, du overhovedet kan forestille dig, og de er fuldstændigt ligeglade med fakta. Det er det, jeg vil udstille med mine historier…

Mange af historierne bliver citeret af andre sider, og nogle af dem ender endda på landsdækkende tv – både Fox News og ABC News har viderebragt løgnehistorier opdigtet i stuen her.”

(Christopher Blair, John Pragers samarbejdspartner på ‘Americas Last Line of Defense’; Foto: SMH)

Oploadet Kl. 04:44 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97923/trackback

24 Comments »

  1. At mange af de store medie-kampagner bygger på løgn og digt, véd enhver nogenlunde begavet dansker der følger med i hvad der foregår i Danmark og Europa mv. Om kampagnerne udspringer på grund af korruption, magtkampe, dumhed/uvidenhed, almindelig løgnagtighed eller ren ondskab kan dog være svært at afgøre.

    Medvirkende er også det pres der hviler på journalisterne. Sendefladerne og avisspalterne skal jo hele tiden fyldes med noget, og research er besværlig og tidsrøvende. Så er det meget nemmere at henvise til en anonym “undersøgelse” eller “ekspert”, og så ellers digte løs.

    Den årelange kampagne mod “racister”, danskere der var bekymrede og kritiske mht. indvandring, kommunisme og EU mv., blev vel startet op af de radikale og indvandringsindustrien. Her har korruption, kommunisme/feminisme og mangel på moral vel spillet en stor rolle?

    Kommentar by Ole Jensen — 14. januar 2019 @ 05:38

  2. Fake news findes ikke. Det er et fake udtryk der er opfundet af folk, der hader ytringsfrihed. I virkeligheden betyder det bare, at CNN og Politiken er utilfredse med, at det tillades, at nogen andre end de må sige eller skrive noget.

    Alex Jones er en tosse – ja. Og gudskelov for det. Jeg skal nok selv vælge, hvornår jeg vil tro på ham. Og på Politiken. Det behøver vi ikke Forsvarets Efterretningstjeneste og Facebook til at bestemme.

    Kommentar by Nationalsindet — 14. januar 2019 @ 05:46

  3. Ok, jeg indrømmer, at jeg er dum nok til at tro på følgende, fra Komusuran
    Luciferians to Execute Alien Agenda In Desperation to Keep Control
    https://www.youtube.com/watch?v=K–zVl_XObk

    men hvad ved jeg?

    Kommentar by Jack Nille — 14. januar 2019 @ 07:14

  4. Kors i røven…vores selvbestaltede løgne-bekæmper kunne jo starte med at fortælle, nøjagtig HVILKE historier han med succes har plantet hos Fox og andre farlige fakta resistente?

    Jeg kunne forestille mig, at mediet, som har bragt historien med vores løgne-jæger, var mere interesseret i at slå den plantede løgn og ditto det højreekstreme, dumme medies hoppen-på-limpinden op til alle undermenneskers skam, end “bare” at tage denne hædersmands udtalelser for gode varer? Den historie kommer måske næste gang…?

    Og når han nu er i gang, kunne han jo fortsætte med at blotlægge de fakta, som berettiger til en undersøgelse af Trump, små 2 år skulle vel række?

    Kommentar by Henrik Larsen — 14. januar 2019 @ 09:14

  5. Med fake news skal fake news bekæmpes – is that it?

    Kommentar by Henrik Larsen — 14. januar 2019 @ 09:15

  6. En fransk avis har en kort undersøgelse om Trump og Macron.

    Popularitet : Trump 50%, Macron 18%
    Arbejdsløshed Trump 3,9% Macron 9,1%
    Vækst Trump 3,5% Macron 0,4%

    https://www.dreuz.info/2019/01/14/juste-pour-rappel/

    Kommentar by k.m. — 14. januar 2019 @ 09:37

  7. k.m. 09:37
    Fake news;-)

    Kommentar by Hagmann — 14. januar 2019 @ 11:31

  8. Hagmann 11:31
    Kommer an på øjnene der ser

    Kommentar by k. m. — 14. januar 2019 @ 12:04

  9. Stampe-sinken er også leveringsdygtig i løgn. Læs søndagens meget fine artikel om dansk haderen: https://fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com/

    Kommentar by Nielsen — 14. januar 2019 @ 12:25

  10. Og den forhenværende radikaler og folketingskandidat for Gøglerpartiet, Manu Sareen, har netop proklameret, at han har fået tildelt sit helt eget program på P1.

    Tak til DF for at sørge for, at vi nu alle er tvangsindlagt til at betale til den kommunistiske/islamistiske løgnefabrik…

    Kommentar by Revisoren — 14. januar 2019 @ 13:10

  11. En gammel kommentar på Urias:

    Steffen Kretz var, som “klima korrespondet” i Grønland, her hvor jeg bor. En af mine venner er fisker og fanger og Steffen Kretz opsøgte ham og forklarede ham at han i et interview gerne ville have ham til at sige: “Man kan ikke længere skyde sæler på isen pga klimaforandringer”, min ven svarede at det ville han ikke, for det ville være en løgn, godtnok forandrer naturen sig, måske menneskeskabt, måske ikke, men sæler kan man altså stadig skyde på isen. Steffen Kretz sagde så: “Men kan du så henvise mig til en fanger der vil sige det?”.
    Hvad driver mon sådan en journalist!

    Kommentar by Hodja — 14. januar 2019 @ 13:22

  12. https://www.youtube.com/watch?v=SkXkS70Co-o

    Kommentar by Hodja — 14. januar 2019 @ 13:30

  13. “Sjovt” nok så er Steffens kone Lillian Gjerulf Kretz også ansat som “korrespondent” for DDR i USA.

    Mon det yndige par også har fået fløjet en licenshest over Atlanten på vores regning?

    Bonus-info:

    Den spejlblanke blondine Lillian Gjerulf Kretz blev i øvrigt taget med bukserne nede som en simpel butikstyv i Københavns Lufthavn for et par år siden.
    Udbyttet var lidt kosmetik…

    Kommentar by Revisoren — 14. januar 2019 @ 14:11

  14. 13:30 I kan jo se, at de medier i refererer til lyver om det i ved noget om, så hvorfor anvende dem?

    Min kilde længere oppe forudså, at Trump ville vinde, og forudså også, hvordan hans effekt ville være.

    CNN? Er i alvorlige?

    Kommentar by Jack Nille — 14. januar 2019 @ 15:51

  15. Revisoren, i betragning af disse propagandisters eksorbitante lønninger, så er der absolut ingen grund til at nedlade sig til simpelt butikstyveri … medmindre man har en karakterbrist, naturligvis.

    Kommentar by Hr. Snusk — 14. januar 2019 @ 16:06

  16. Som Daniel Greenfield forklarer i bloggen Synopsis-Olsen, så tjener de førhen nødlidende medierne gode penge på at tilsvine Trump. Havde Hillary eller en Obama-klon vundet, var medierne gået fallit.

    Drivmotoren i Trump Derangement Syndrome er således skruppelløse, men succesrige venstreorienterede journalister, der udspyder en lind strøm fake news, der passer ind i det rette venstreorienterede narrativ. Russian collusion fake news har vist sig at være særlig profitabel, så det blive bare ved og ved i det uendelige.

    Kommentar by traveler — 14. januar 2019 @ 16:58

  17. Gode nyhedskanaler:
    X22Report, Jerry Eldred, Martin Brodel, The Duran, The Still Report, redpill phil, Tommy Robinson, American Patriot, Nicolai Sennel, Resistance News, Judicial Watch, RedPill78, Golden State Times, dickmorrisreports, The White House

    UK Yellow Vests
    James Goddard
    Government Persecution
    https://www.youtube.com/watch?v=5j4UO_PYt6k

    Kommentar by Jack Nille — 14. januar 2019 @ 19:24

  18. At Trump fans skulle være uintelligente, falder tungt tilbage på ham selv, når man nu ved hans ærinde netop er fake news. Hvilken tosse, formentlig i øvrigt en gravhund for den dybe stat.

    Kommentar by LarsB — 14. januar 2019 @ 21:48

  19. 19:24 Åh, videoen forsvandt igen :D James har nok ikke slettet den igen, som det fremgår af kommentarerne :)

    Kommentar by Jack Nille — 14. januar 2019 @ 22:19

  20. Vi kender jo alle James Goddards “forbrydelse” :D At kalde en politiker for “Nazist”, som hun og alle deres meeningsfæller har gjort mod os og James i årtier :)

    Kommentar by Jack Nille — 14. januar 2019 @ 22:27

  21. Hodja 13:22
    Fru Lillian Gjerulf Schiøtz Kretz Hørsholm (ka’ det blive mere svulstigt?) og hendes løgnagtige husbond er sammen med P.E.Skrammelsen og vor U.S. udsendte læderhømo, nogle af de mest ondskabsfulde sataner DR har fostret de seneste år.
    Et er de spreder deres gift på DR. Men at vi samtidig er tvangsindlagt til at betale til deres underhold, er som at blive afkrævet penge for den patron man skal henrettes med.
    Og som om dette ikke var nok for fru Schiøtz Kretz Hørsholm. Så supplerer hun fan’me vore subsidier med lidt “håndarbejde” i landets butikker.
    Enestående.

    Kommentar by White knight — 14. januar 2019 @ 23:20

  22. Videoen er tilbage nu, hvis man ikke forstår, hvorfor man nu ikke må kalde folk nazister, racister og “nationalister” er vist også et skældsord ifølge satanisterne, så kan man høre deres eget sprog her, som man altså IKKE bliver anholdt for(???!!!??):

    Anna Soubry abusing EU leave voters live on Sky News 24.
    (slå youtube-videoen op selv)

    Kommentar by Jack Nille — 15. januar 2019 @ 07:26

  23. >9 Nielsen

    Morten Mellemøsten har lige udtalt løgnen om ingen skydevåben konfiskeret ved grænsen 2 gange i Folketinget.
    Ingen reagerede.

    Kommentar by Erik — 15. januar 2019 @ 14:47

  24. “har medierne tematiseret ‘fake news’, og rutinemæssigt påstået at russere forsøger at påvirke den folkelige opinion med falske historier. ”

    Shit hvor er denne forfatter fuldstændig faktaresistent. Ja russerne gør alt hvad de kan for at påvirke os de steder det giver mening for dem. Det er hel håbløst det her, Kim. Russerne vil os ikke noget godt pt, da Putin er en lille fornærmet kgb agent.

    Kommentar by Søren — 15. januar 2019 @ 22:50

RSS feed for comments on this post.