16. januar 2019

Toxic masculinity: Gillette associerer (hvide) mænd med sexchikane, “Is this the best a man can get?”

Det var egentligt ikke meningen, at jeg ville blogge den meget omtalte Gillette-reklame. Men nu fik jeg set den, og de godt 100 sekunder illustrerer ganske fint den mandefjendske dagsorden i kølvandet på #MeToo-kampagnen, der opsummeres i begrebet ‘toxic masculinity’. En Facebook-ven har nærstuderet reklamen, og fortæller at der ses 43 mænd med ‘uønsket adfærd’ hvoraf 42 er hvide og enkelt sort. Syv mænd udviser ‘ønsket adfærd’, heraf er to hvide og fem sorte. Konklusion: “40 taberpoint til de hvide mænd. 4 vinderpoint til sorte mænd.”

Den politiserende reklamefilm kan ses her.

“Bullying. Harassment. Is this the best a man can get? It’s only by challenging ourselves to do more, that we can get closer to our best. To say the right thing, to act the right way. We are taking action at http://www.thebestmencanbe.org. Join us.” (Gillette, 13. januar 20

(Sort mand redder kvinde fra liderlige hvide mænd, Gillette-reklame, 2019; Fotos: Youtube)

Oploadet Kl. 22:19 af Kim Møller — Direkte link50 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/97984/trackback

50 Comments »

  1. Gillette, the most expensive, a man can get. Muligvis derfor, så mange render rundt med vikingeskæg eller noget.

    Hudfarven interesserer mig ikke. En mand skal under alle omstændigheder opføre sig ordentligt, og lidt klassisk dannelse er ikke at foragte.

    Kommentar by Henrik Petersen — 16. januar 2019 @ 22:37

  2. Det eneste der kan siges til det,er at opfordre til et totalt boykot
    af det modbydelige Gilette Co.

    Hvis på tide at det går op for alle at store multinationale koncerner
    som Gilette er vores fjender,ligeså meget som marxistiske gadebøller er det.

    Kommentar by dan.c — 16. januar 2019 @ 22:40

  3. Jeg har brugt gillette skraber og blade i mange år, men nu fik jeg mærkeligt nok lyst til at prøve noget nyt.. Hvilke alternativer kan anbefales?

    Kommentar by Per — 16. januar 2019 @ 22:44

  4. @3 BiC 3 flex og Wilkinson Sword Hydro 3 ser ud til at være populære blandt købere på Amazon.de

    Jeg starter med BiC når Gillette-bladene er slidt ned

    Kommentar by jønne — 16. januar 2019 @ 22:57

  5. Eller også ser racistiske Gillette bare et samfund, hvor blot 1 ud af 42 mænd er sorte.

    Jeg er solgt!

    Kommentar by eRacist — 16. januar 2019 @ 23:12

  6. Her er min analyse:
    0:01 Eftertænksom sort mand. 0:03 MeToo nævnes ved klip over til hvid mand der ser forskræmt ud 0:16 Overvægtig hvid mor, gamle brune møbler, platter på væggen – white trash – med sin lille nørdede unge 0:20 hvid mand chikanerer sort kvinde 0:21 På TV sort muskuløs mand visende noget der ligner djævletegnet 0:22 Pæn blondine i den sorte mands selskab – et poolparty? – med endnu en ikke-vesterlænding i baggrunden. Ser festligt ud i modsætning til den allerede viste overvægtige hvide whitetrash kvinde 0:22 Lidt slatne kedsommelige hvide drenge der passivt ser på blondinen der fester med de brune. 0:26 Tilsyneladende er det en af drengenes far som med en latterlig ’falde på halen komedie’-agtig opførsel chikanerer den sorte hushjælp – modsat den hvide blondine der frivilligt fester med den seje neger. 0:27 udelukkende hvide mennesker griner fjoget af sexchikanen 0:29 Hov her er en velklædt pæn hvid mand i en lederrolle – men åh han er selvfølgelig en dum skid overfor den hvide kvinde – ser i hvide kvinder: jeres mænd er nogle røvhuller. 0:34 Problematiserer at unge drenge slås for sjov til sammenkomst – de skal jo nødig lære at slå fra sig. Sammen med to overvægtige hvide fædre står en sort familiemand også – de sorte der er blevet familiefædre og ikke revet med hiphop pimp kulturen (de sortes familieliv er fuldstændig ødelagt sammenlignet med f.eks. 50’erne) skal der lige pisses på. 0:38 Lang række af udelukkende hvide mænd der lige skal udskammes for at lade deres drenge lege 0:49 Så skifter vi til ”Best in Men” – her starter vi med en farvet nydelig mand, efterfulgt af en hvid dreng? – hvide skal ikke vokse op og blive til at blive mænd? – til slut en sort der selvfølgelig er ”Best in Men”. 0:54 Velklædt sort i rolle hvor han har andres opmærksomhed opfordrer til at mænd skal opfører sig ordentligt. 0:57 Så skifter vi straks over til lettere overvægtig ung mand (i stribet tøj, der feder på billeder?), som generer to piger men straks kommer en slank sort mand og beskytter pigerne – det er sgu ligesom i Marrakesh! 1:02 En slank nogenlunde pæn hvid mand – men vent han er selvfølgelig også en rigtig skid der lige skal til at genere den kønne kvinde i den stramtsiddende T-shirt og heldigvis for hende er der en sort mand som stopper og belærer den hvide mand før han opfører sig dårligt overfor en kvinde – C’MORN DET ER FOR TYKT DET HER. 1:09 Hvide drenge rotter sig sammen om at jagte én hvid dreng 1:11 Sorte unge mænd i flok løser derimod deres uoverensstemmelser på en rolig og civiliseret måde!!! DET ER LIGESOM I VIRKELIGHEDEN! 1:14 Den er god. En teosoffer. 1. Sort mand er selvfølgelig den ordentlige familiefar, ikke som de hvide mænd der generer kvinder 2. Piger og unge kvinder er stærke. De kan sgu klare sig selv – fuck mændene. Ligesom Lucy Liu i actionfilmene! Ligesom i Marrakesh. 1:19 Hvide drenge slås mens sort dreng sidder pænt og roligt på bænken.

    Gad vide hvad det er for nogle budskaber der sendes, hvilke normer skal fremmes? Hvide mænd er nogle fjollede dumme svin og godt ikke-hvide mænd opfører sig ordentligt og er der til at beskytte kvinderne. Mens de fleste er optaget af at diskuterer kønsroller så bankes det her lige ind i underbevidstheden på folk. Fantastisk lavet reklame i øvrigt.

    Kommentar by Jake Sorensen — 16. januar 2019 @ 23:14

  7. Jeg har fulgt udviklingen på deres Youtube-side, og det ligner fuldtidsarbejde for censorerne. Kommentarer bliver slettet på stribe, mens down votes ikke registreres. Folk er så forbandet sure over at blive svinet til og manipuleret.

    Jeg har selv brugt Gillette i en del år, men det er slut nu. Hvis de ikke vil lytte til fornuft, så må de læse reaktionerne i deres næste regnskab. Og forklare aktieejerne hvorfor det var det hele værd. Fuck dem!

    Kommentar by Hr. Snusk — 16. januar 2019 @ 23:55

  8. Jeg er i det hele taget godt og grundig træt af, at se mænd udstillet som ynkelige, uduelige skvat i reklamer – ofte afhængige af kvinder, som til gengæld har helt styr på sagerne. Og det er altid ALTID hvide mænd, som må stå for skud.

    Kommentar by Hr. Snusk — 16. januar 2019 @ 23:57

  9. Lad os få nogle anbefalinger i kommentarsporet. Gillette laver gode produkter, men der må være fornuftige alternativer. Har hørt at Lidls Cien-skrabere skulle være ok, men har stadig nogle Gillette-blade som skal bruges.

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 00:07

  10. Husk at stemme videoen ned. Gilette fik fjernet 100.000 ned-stemmer

    Kommentar by Træt — 17. januar 2019 @ 00:09

  11. IT IS A CRAZY, CRAZY, CRAZY WORLD, hed et blad engang. Det her er virkelig crazy/sindssygt, af mindst to grunde. For det første er mange barberblade, som koster en tiendedel af Gilettes produkter, lige så gode, eller bedre. Så det er skørt af Gilette at genere en stor del af kunderne, som nu har god grund til at droppe firmaet, dels for dets løgne om bedre kvalitet, dels for dets politiske manipulation, som minder om lusket og lyssky påvirkning af underbevidstheden i totalitære samfund.

    For det andet eller tredje er reklame-kampagnen der håner og hetzer hvide mænd, forrykt i sig selv, og en utrolig grov formærmelse mod millioner af Gilettes kunder. Forhåbentlig finder de ud af at skifte til andre mærker. For det her drejer sig afgjort ikke om klassisk dannelse, men om nedladende latterliggørelse eller halvracistisk nedvurdering og mistænkeliggørelse af hvide mænd.

    Hvad er det for et firma der godkender og iværksætter den slags? Er det et firma styret af udenlandske ejere? Er der for mange kvinder/feminister eller ikke-hvide i bestyrelsen? Eller er det reklamebureauet der mener at der bliver lagt mere mærke til provokerende annoncer? (kan det evt. være FN eller lignende der trækker i trådene?)

    Berlingske er jo som bekendt solgt til et belgisk selskab. Det kan man godt mærke på den dalende kvalitet. De udenlandske ejere er formodentlig ligeglade med danskerne, og ligeglade med om journalistikken forringes, hvis bare der stadig sælges aviser nok. Men for danskerne og demokratiet er det et stort tab at tanten og BT er blevet til tarvelige aviser som det ofte er tidsspilde at læse.

    Kommentar by Bent Nielsen — 17. januar 2019 @ 00:20

  12. Kommentar fra YT, som har overlevet i 40 minutter:

    MrGozzah
    I have a screenshot from 23:30 saying 729k Dislikes.
    At 23:38 it says 695k dislikes..
    So they removed 34.000 dislikes in 8 minutes. Gillette, we are done.

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 00:23

  13. PS: For nogle år siden bar der et internationalt tøj-firma som havde pissetravlt med at bekæmpe fordomme og “racisme”, dvs. modstand mod masse-indvandring. Var det Benetton det hed? Deres tøjreklamer var spækket med ævl om multi-kulti berigelse.

    Kommentar by Bent Nielsen — 17. januar 2019 @ 00:28

  14. #13 ja deres reklamer var en kvalmende omgang multikultipropaganda.

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 00:30

  15. PS 2: Hvis vi ser på vores egne erfaringer med somaliere, marokkanere, congolesere og sudanesere, er det jo tydeligt at Gilettes kampagne er løgnagtig.

    Kommentar by Bent Nielsen — 17. januar 2019 @ 00:34

  16. Apropos lortefirmaer, så check dette ved navn Urban Decay. Urban Decay??? Ordet vegansk indgår i overskriften når man googler dem. Fra looniernes højborg Californien:

    https://m.lookfantastic.dk/brands/urban-decay.list

    Eller hvad med et tøjmærke ved navn Invasion fra storbytosserne i København:

    https://www.invasion.dk

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 00:36

  17. Apropos lortefirmaer, så check dette ved navn Urban Decay. Urban Decay??? Ordet vegansk indgår i overskriften når man googler dem. Fra looniernes højborg Californien:

    ht tps://m.lookfantastic.dk/brands/urban-decay.list

    Eller hvad med et tøjmærke ved navn Invasion fra storbytosserne i København:

    ht tps://www.invasion.dk

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 00:37

  18. Selvom man intet har imod de normale og ordentlige kvinder, men tværtimod synes vældig godt om dem, kan man vist godt gå ind for et nyt begreb, nemlig toxic feminism, giftig feminisme. For feministerne og politik-kvinderne ønsker tilsyneladende at forgifte debatklimaet og hele samfundet med deres åndsformørkede forvirring og rødradikale utopier.

    Kommentar by Bent Nielsen — 17. januar 2019 @ 00:46

  19. Det er også en kvinde som står bag Gillette-reklamen. Har desværre glemt hendes navn, så jeg prøvede at google:

    gillette advert 2019 who is behind

    De første fem links var til New York Times, Cosmopolitan, The Guardian (x2, og de har selv lagt den på deres YT-side) og CNN. De er naturligvis jublende begejstrede for propagandaen.

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 00:58

  20. @jønne: Tak, den BIC flex 3 har de i kvickly kan jeg se og den er langt billigere end gillette med samme antal blade. Hold kæft et selvmål de fik lavet der, jeg havde aldrig tænkt på at undersøge den slags før den reklame, og forhåbentlig er der tusinder andre der har det på samme måde. Jeg har heller ikke købt en ben & jerry is siden det her: https://www.benjerry.co.uk/whats-new/2017/01/visit-my-mosque
    Senere lavede de også en is der svinede præsident trump til, den fik samme reaktion som den gillette reklame på youtube. Utroligt at de intet lærer af det.

    Kommentar by Per — 17. januar 2019 @ 01:02

  21. Når vi nu er igang: Berlingske ligner Pollertiken mere og mere. Tit har de store artikler med den evindelige feministiske jamren og hulken over at der “endnu er lang vej til fuld ligestilling”. Gu er der da ej, men feministerne kan aldrig få nok. En dronning, kvindelige biskopper og en kvindelig statsminister burde vel række, men de bliver ligesom konen i muddergrøften først tilfredse, når de bliver ligestillet med Gud selv.

    Kommentar by Bent Nielsen — 17. januar 2019 @ 01:16

  22. @20 super.Jeg undersøgte det først efter reklamen
    Det nemmeste er tit at se hvad der er populært blandt brugere på amazon,så går man nok ikke helt galt i byen.

    BiC har vist også en lidt dyrere type til mere sart hud,og en åbenbart knapt så kundepopulær 4 blads type.
    Flex 3 er så billig så man lige så godt kan prøve den først

    Det er egentligt meget nemmere på den her måde,og billigere

    Kommentar by jønne — 17. januar 2019 @ 01:46

  23. Når vi nu er ved det med barbering, så er Lars Ulykke ved at gøre klar til en RUNDBARBERING af samtlige danskere plus sundhedsvæsnet. Danskerne er alt for dyre i drift, selvom det er dem som betaler det hele. Rundbarberingen kommer ikke til at foregå med elektriske barbermaskiner, men med meget skarpe knive, spareknive. Anvendes de en smule klodset, kan tage livet af de danskere som får brug for velfærd eller sundhed.

    Det er meget sandsynligt at de vil blive brugt både klodset og brutalt, for med i planen er at antallet af behandlinger og indlæggelser skal reduceres dramatisk. En klar spareøvelse som skal finansiere endnu mere indvandring. Der skal centraliseres endnu mere. De lokale lægevagter skal reduceres til een landsdækkende. Ambulance-tjenester skal “effektiviseres”, ditto med hospitaler osv. 13 amter blev reduceret til syv regioner, som Løkke vil have afskaffet, og derpå skal een enkelt minister styre det hele fra København. Bundter af erfarne sundhedsfolk skal fyres, men endnu flere politikere og lignende skal tilbydes ben de kan gnave på. Og der skal nu være fire system-lag hvor der før kun var to eller tre. En håbløs overbureaukratisk og mindre demokratisk konstruktion.

    “Det at erstatte en vidtforgrenet og relativt velfungerende indretning med et nyt og statscentraliseret system har vi prøvet før, og vi kæmper stadig med de ødelæggende konsekvenser”, skriver en iagttager der ikke er tryg ved Løkkes planer. Bl.a. fordi planen ikke er finansieret. En professor taler om valgflæsk. Det er nok heller ikke ret meget andet. Eller Venstre har brug for en afledningsmanøvre ovenpå Løkkes Marokko-udskejelse.

    Kommentar by Bent Nielsen — 17. januar 2019 @ 03:11

  24. Forrige år havde ejerne af Gillette, det Ohio baserede firma Proctor & Gamble, en lignende PC-info reklame om racisme, se nedenstående link:
    https://www.youtube.com/watch?v=ovY6yjTe1LE

    Proctor & Gamble fik dengang en mærkbar nedgang i salget på grund af reklamen. De har åbenbart endnu ikke forstået, at det er en dårlig forretnings model at nedgøre 50-60% af deres kunder.
    Håber at deres aktier rasler ned igen.

    Et mere skånsomt og billigt alternativ til Gillette’s skrabere er de gode gammeldags barber blade.

    Kommentar by grove city, ohio — 17. januar 2019 @ 04:53

  25. komisk promo, ændrer dog ikke mit valg, gilette laver bare de bedste shavers. Man kan ikke sige det samme om deres reklamer )

    Kommentar by poul sørensen — 17. januar 2019 @ 05:16

  26. >3 @Per
    Jeg kan varmt anbefale barberhøvlene fra Harald Skrald:
    https://www.harald-nyborg.dk/p6440/engangsbarberskraber-25-stk (1,20kr/stk.)
    De er fuldt på højde med de selvhadende mærker, meget billigere og væsentlig bedre end Bic.
    Man er er da idiot, hvis man betaler ti gange mere end det, og så oven købet til sit eget fordærv.

    Kommentar by Hertz — 17. januar 2019 @ 06:24

  27. Var der ikke noget med, tager skridtet.

    Kommentar by P — 17. januar 2019 @ 06:35

  28. Gillette – the worst a man can get!

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 17. januar 2019 @ 06:39

  29. Har de ikke skæg alle sammen på reklamen? Undtagen kvinden? Elendig reklame for et barberprodukt :-) :-) :-). Støt SIAD. God torsdag, mvh Michael

    PS: Geffie Cain er død……(Læserbrevskribent….en af de bedste.)…æret være hans minde.

    Kommentar by Michael Unna — 17. januar 2019 @ 06:50

  30. Virkeligheden er ganske anderledes….men den slags detaljer tager Gillette naturligvis fat på i en ny reklame
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/afsloeret-af-foto-britisk-elitesoldat-i-kamp-med-hotel-terrorister/7478364

    Kommentar by redneck — 17. januar 2019 @ 08:29

  31. Jeg tror ‘den kreative’ i reklamebureauet er inspireret af den video optaget med skjult kamera, der for et par år siden var fremme af en ‘hvid’ let påklædt pige, der gik igennem et muslimsk/arabisk kvarter i Bruxelles. ‘Den kreative’ har skiftet de arabiske mænd ud med ‘hvide’ mænd.

    Som kunstneren Andy Warhol tror jeg ikke på reklame, men jeg har altid ønsket mig et ‘maleri’ af Andy Warhol på væggen. Reklame er en kode, der rammer ‘tidsånden’ i din underbevidsthed. Derfor reagerer dine følelser, som de gør.

    Kommentar by A-mad — 17. januar 2019 @ 08:32

  32. Hver gang den går over 800.000 dislikes bliver der slette 100.000

    Kommentar by Træt — 17. januar 2019 @ 08:43

  33. Radio 247 havde et indslag om det. Hvem havde de til at “kritisere” videoen? Carl Mar Møller. .. .. . .

    Kommentar by larebil — 17. januar 2019 @ 08:56

  34. På DRtv 5eren, kører der en reklame for lady-shaver, den ligner en Havanna cigar, bare med et rundskær i enden.
    Der er da vist flere hårfjernerprodukter til kvinder end mænd, så hvis de har så meget imod hvide mænd der bruger Gilette, hvorfor h…..e lader ikke selv håret gro ?

    Kommentar by k.m. — 17. januar 2019 @ 09:36

  35. Min kone bruger heldigvis voks ;-) og jeg selv har en udemærket barberkniv der bare kan blive ved og ved….

    Kommentar by redneck — 17. januar 2019 @ 09:44

  36. Offtopic:

    Kuno Sørensen mener, at politiet bør forfølge systematiske delinger strafferetligt for at demonstrere, at det er ulovligt at dele.

    Denne håndlanger skjuler sit ærinde bag en titel og falsk hensyn til børn. Henrettelses-video fra Marokko af danske kvinder skal ud af folkets bevidsthed.

    https://denkorteavis.dk/ritzau/?ritzau_id=62f2ebac78ac067700e7b2f19ce09a3c

    Kommentar by Men dog ! — 17. januar 2019 @ 09:48

  37. Stereotypisk idé som vi har set før, læs Jacques Ellul!

    Kommentar by Moth — 17. januar 2019 @ 10:27

  38. NU BLEV GILETTES MANIPULATION OPDAGET OG AFSLØRET. I det mindste her hos Uriasposten. Men tænk så på hvor tit partiers og mediers manipulation IKKE bliver taget ved vingebenet. Fordi selv alle netaviserne tilsammen ikke kan overkomme at korrigere den syndflod af løgne, fortielser og forvrængninger der strømmer ud fra DR, tv2, bladhusene og Christiansborg.

    Vi danskere lever nu i et halvkommunistisk/femifascistisk/rødnazistisk samfund hvor organiseret løgn og vildledning er det normale. Invasion, besættelse, udskiftning af befolkningen, nedlæggelse af folkestyret og rekorder i vold og overfald m.m. kaldes for “berigelse”, og modstand mod Danmarks ødelæggelse kaldes for “racisme”.

    Enorme forringelser af velfærden og folkesundheden kaldes “mere nærhed”, “bedre kvalitet”, “effektivisering” og “sikring af patient-sikkerheden” osv. Løgn på løgn på løgn. Skal et valg vindes, loves straks-stop, hvorefter indstrømningen bare fortsætter. Mangedobles kriminaliteten, taler DR og andre om “faldende kriminalitet”. Terroriseres familier af femi-fascistiske bureaukrater….. er familiepolitikken forbryderisk og børnefjendsk/mandsfjendsk, kaldes det familie-service og “barnets tarv”.

    Der er udkommet en bog “Taberfabrikken” der afslører hvordan den såkaldte velfærdsstat producerer tabere på samlebånd, efter at den er blevet “reformeret” af de gamle partier. Efter at velfærden er blevet udhulet og har været på skrump, for at skaffe penge til migranterne. Aldrig før har der været så mange tabermænd, posedamer og taberbørn og -unge. Alene i Århus er der nu optalt 7OO hjemløse. Og dertil kommer sikkert flere hundrede man ikke har fået talt med.

    Når hospitalsdøden hærger pga. kolossale nedskæringer og forringelser, forties og skjules eller bagatelliseres det på mange snedige måder. Osv., osv. Statsmedisteren som næsten egenhændigt har fået smadret/nedlagt hospitaler, skadestuer og andet, taler hyklerisk om alt det gode han nu vil gøre for sundhedsvæsnet, selvom der er tale om endnu flere angreb på kvalitet og standarder. (læs overlæge Niels Høilunds og andre overlægers bøger om unødvendig hospitalsdød)

    I DANMARK ER POLITIK LIGESOM I SVERIGE GENNEMSYRET AF LØGN, HYKLERI, FORRÆDERI OG MAGTMISBRUG.

    Kommentar by Ole Jensen — 17. januar 2019 @ 10:34

  39. @19 Firmaet bag reklamen hedder Grey og her er deres CEO: http://grey.com/us/about/leadership/debby-reiner/434

    Kommentar by Jake Sorensen — 17. januar 2019 @ 11:47

  40. Firmaet Grey er så ejet af WPP, der er grundlagt af en Martin Sorell.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Grey_Global_Group
    https://en.wikipedia.org/wiki/WPP_plc

    Kommentar by Jake Sorensen — 17. januar 2019 @ 11:54

  41. Black man good – white man baaaaad.

    Kommentar by Bastardo — 17. januar 2019 @ 12:09

  42. @39… fifty shades of GREY?

    Kommentar by redneck — 17. januar 2019 @ 12:37

  43. Jamen held og lykke til Gillette med at sælge deres dyre skrammel til deres nye målgrupper, der åbenbart består af stærkt behårede feminister og negre…

    Kommentar by Revisoren — 17. januar 2019 @ 13:40

  44. #38 Ole. Der manipuleres konstant med svage sjæle.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/10.000-elever-i-bruxelles-skriger-indtil-klimaet-er-reddet/7478828

    … og Trump er faktisk Hitler, og han vil starte 3. Verdenskrig…

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 13:49

  45. Hvad med at gå på gaden og starte et gedigent oprør mod alle de nedværdigelser den hvide mand udsættes for? Nok må da snart være nok?
    I tilfældet med firmaet her, er det helt logisk at boykotte deres produkter for evig, men alt i alt, er det så ikke lidt for vagt, når så mange stærke, hvide og stolte mænd rammes på det skammeligste?

    Kommentar by M.S. Carstens — 17. januar 2019 @ 16:08

  46. Fr. Carstens, mange bække små…
    At boycotte Gillette tæller også med. Hvis de svin ikke havde manipuleret med down votes på deres youtube, så ville tallet være over 2 mill. nu. Vi er mange som har besluttet os. Det samme gælder Katjes, som jeg ikke har købt siden denne sviner:

    http://www.uriasposten.net/archives/94154

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 17:01

  47. Som udgangspunkt,køb lokalt og undgå store multinationale som Gilette
    som er en del af Procter&Gamble koncernen.
    Store multinationale er en del globalismen,og de ønsker ikke konkurrence eller et frit marked.Men store multinationale søger monopoler og er dermed en stor hjælp for de politiske globalister.

    Boykot og undgå alle firmaer der er med til at nedbryde vores kultur,f.eks firmaer som bruger racefremmede i deres reklamer.

    Et konkret eksempel er dagligvarekæden Lidl.Efter at Lidl fjernede
    korset fra et mælkeprodukt har vi ikke sat benene i Lidl.

    Kommentar by dan.c — 17. januar 2019 @ 17:51

  48. gillette the best a woman can get, jamen kun i mors dags gave i tyrkiet.

    Fremover bliver det Wilkinson eller også prøver jeg dem Hertz foreslår, gillette ryger i skraldespanden.

    Kommentar by Piphans — 17. januar 2019 @ 22:11

  49. Hr. Snusk — 17. januar 2019 @ 17:01 :

    Det var alle de nedværdigelser den hvide mand udsættes for, jeg mente, for om ikke nok snart er nok til et oprør, fra de betrufne stærke, hvide og stolte mænd.
    Selv køber jeg ikke produkter, der pleaser Fandens Religion, som f.eks. Katjes. Men her er der jo tale om hetzen mod hvide mænd og feministernes udbredte hærgen, som mange mænd ansvarliggør deres fratagelse af mandlig/faderlig indflydelse for og lider under.
    Derfor spørgsmålet:
    “Hvad med at gå på gaden og starte et gedigent oprør mod alle de nedværdigelser den hvide mand udsættes for?”
    Rækker det her, at ramme en enkelt koncern på økonomien?

    Kommentar by M.S. Carstens — 18. januar 2019 @ 00:12

  50. Update af min tidligere post:
    Den nævnte vare hos Harald er nu i mellemtiden erstattet af to andre:
    http://www.harald-nyborg.dk/p8756/sencebeauty-skraber-blade (til hende)
    http://www.harald-nyborg.dk/p8757/body-x-fuze-skraber-blade (til ham)

    Og så må man selv finde ud af, hvad man gør, hvis man hverken er en hende eller en ham ;->. I min (og Harald Nyborgs) verden er der stadig kun to køn.

    Desværre er prisen nu steget til 1,66kr/ stk., men det er stadig ret billigt, og så støtter man jo ovenikøbet ikke fjendtlig propaganda.

    Kommentar by Hertz — 10. august 2019 @ 16:50

RSS feed for comments on this post.