22. januar 2019

Ali forsvarer søster efter ‘Jahiliyyah’-drabsforsøg: Min søster har ikke gjort noget galt, er ‘gift islamisk’

Hizbollah-sympatisøren Al-mashahadi, lillebror til den 21-årige kvinde, der fornyligt blev forsøgt myrdet af deres 53-årige far, er blevet interviewet til flere medier. Herunder Berlingske, hvor Ali forsøger at portrættere sig selv som en progressiv muslim, selvom fortællingen blot understreger, at den kultur de kommer fra er sort i sort – Alis søster blev stukket ned i Vollsmose: ‘Jeg tror, at det var planlagt’ (kræver login).

“Ali mener, at faderen har en middelalderlig tankegang, der stammer fra tiden før islam. En ‘Jahiliyyah-mentalitet’ fra en tid, hvor man begravede nyfødte piger levende, inden de kunne nå at bringe skam over familien, forklarer han. …

For syv år siden forsøgte faderen også at tage livet af søsteren, fortæller Ali. Han gik i 7. klasse, da familien i 2012 skulle på ferie… Da onklen og fætrene en dag var væk fra huset i Irak, ville Ali tage et bad, da han hørte sin søster skrige, fortæller han.

‘Jeg tog tøjet på igen og kiggede ind i soveværelset og så, at han havde lagt puden i ansigtet på hende og pressede, så hårdt han kunne.. Og så sagde han: ‘Dø. Jeg vil gerne have, at du dør nu’. Det eneste, jeg kunne gøre, var at slå på ham og tage et vandglas og ødelægge det i hovedet på ham. Jeg kunne ikke gøre andet for at redde min søster. Jeg skubbede ham væk, og så blev han ved med at slå på mig. Men vi fik skubbet ham ud af huset og låste døren. Min søster, hun havde det ad helvede til. Hendes øjne var helt røde. Der var blå mærker over det hele,’ siger Ali.

[…]

Da søsteren blev gift 1. januar i år, flyttede hun midlertidigt hjem til forældrene i lejligheden i Vollsmose.

‘Fordi hun blev gift islamisk, og hendes mand ikke havde fundet en lejlighed endnu. For familiens skyld, og for at folk ikke snakker, så hun kom ud fra familiens hus som en brud. Jeg hader det med, at folk snakker, og at man lige skal gøre noget, for at folk ikke ser ned på en, men det blev vi nødt til,’ forklarer Ali.

Søsteren nåede at bo hos forældrene i en uge, før hun blev stukket ned.

Ali fortæller, at der var et skænderi aftenen inden knivstikkeriet. Søsterens nye mand kom forbi, og de ville ud, men faderen ville ikke have, at søsteren forlod hjemmet.

‘Men de tog ud, for nu er det jo ikke længere min far, der bestemmer over hende. Det er jo hendes mand, der kan sige, hvad hun må og ikke må,’ siger Ali, der kørte dem på McDonald’s…”

Oploadet Kl. 01:58 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/98088/trackback

18 Comments »

  1. Islamisk Helvede for den stakkels kvinde. Ali forsvarede sin søster, men blot for at overlade hende til en anden muslimsk mand, med hånd- og halsret over hende.

    Men islam har jo intet med islam at gøre…

    Hvor er de moderate muslimer, som klart burde sige fra overfor islamisk kvindeundetrykkelse? (just joking)

    Hvor er hvidvinsklubben Kvinfo? (just joking)

    Kommentar by Hr. Snusk — 22. januar 2019 @ 02:45

  2. Jeg kan, af gode grunde, ikke udtale mig om den stakkels muslimas holdninger. Men jeg kommer til at tænke på Sara Omar, som beskrev lignende social kontrol, og efterfølgende gik i 100% islam-apologetisk offensiv, mod enhver dansker, som måtte mene noget negativt om islam. Lidt som Nanna Skovmand … tæsket til underkastelse.

    Kommentar by Hr. Snusk — 22. januar 2019 @ 02:52

  3. Moderate muslimer findes ikke.

    Kommentar by Sindsro — 22. januar 2019 @ 03:15

  4. Jo Sindsro. Det er dem, der holder offeret mens muhammed fører kniven.

    Kommentar by Hr. Snusk — 22. januar 2019 @ 04:34

  5. Kærlighed i Islam ? Et rent helvede. Bekæmp denne modbydelige religion (-Usekulær diktatorreligion med en Førerprofet, som DIREKTE er skyld i fordummelse, undertrykkelse, terror og krig). Støt SIAD. God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 22. januar 2019 @ 06:47

  6. Jeg er helt stoppet med at have medlidenhed med disse muslimaer, der jamrer og klager over ond tilværelse. Begynder nogen at hjælpe lortet, bliver de som hovedregel angrebet af selvsamme muslimaer. De er stort set alle til hobe bindegale og totalt utilregnelige.
    UD med lortet NU.

    Kommentar by Knud Madsen — 22. januar 2019 @ 06:50

  7. #6 Knud Madsen

    HELT ENIG !

    Kommentar by Danskeren — 22. januar 2019 @ 07:10

  8. Der er kun 6265 km til Mekka.. hvornår rejser de hjem?

    Kommentar by Hul igennem? — 22. januar 2019 @ 08:47

  9. ..Ja, det gør de når der ikke er flere socialnassepenge..
    Det er måske tiden at få genindført fattigdom som eget ansvar, også for etnokulturelle menneskelige affaldsposer og vandrende socialudgifter..

    Kommentar by Hul igennem? — 22. januar 2019 @ 09:02

  10. SINDSSYG, ISLAMISTISK SOCIAL KONTROL, NÅR UNG, SEKULÆR MUSLIMA HENVENDER SIG TIL KOMMUNE FOR HJÆLP:

    Den 22. september 2017 henvendte en ung kvindelig borger, som du var myndighedssagsbehandler for, sig til socialfaglig koordinator [fornavn], og bad om ikke at skulle møde dig mere.

    Dette fordi den unge borger havde en oplevelse af, at du hver gang hun havde kontakt med dig, forsøgte at retlede hende i forhold til islam ved bl.a. ved at sige, at hun skal følge, hvad Allah siger og lægge sin tillid til Allah.

    Du hilste på hende på islamisk, kaldte hende søster, inviterede hende til foredrag om islam, som du afholder i din fritid, forsøgte at overtale hende til at tage tørklæde, som hun havde valgt at tage af, på igen. Du havde også tilsendt hende vers fra koranen.

    Den unge borger oplevede at få et islamisk foredrag fra dig til møderne frem for den objektive støtte, som hun havde brug for. Du satte den unge borger i kontakt med din ekskone, fordi din ekskone skulle snakke med hende om islam, og selvom den unge borger forsøgte at sige fra og sige, at hun ikke havde overskud, pressede du på.

    Hun fik en oplevelse af, at du hentydede til, at det ville være nemmere for hende at få en lejlighed, hvis hun mødtes med din ekskone, og tog derfor i moske med hende. Da den unge borger fandt ud af, at hun var gravid, og var nået frem til, at det ville være bedst for hende at få en abort, forsøgte du at overtale hende til ikke at få en abort. Du sagde til hende, at det ville være haram, og du satte hende igen op med din ekskone, som skulle tale med hende om dette.

    Den unge borger oplevede dette som enormt grænseoverskridende, følte sig presset og oplevede ikke at blive hjulpet ud fra sine behov, hvorfor hun sagde fra overfor dig.

    Herefter oplevede hun dig afvisende, hver gang hun forsøgte at kontakte dig, og du sagde flere gange til hende, at du ikke havde tid, og at der var andre, der har det meget værre end hende, og at du derfor prioriterede dette i stedet for.

    Da den unge borger bad om aktindsigt i sin egen sag, sagde du, at du havde travlt og ikke kunne overskue det.
    Og forbyd islam i Danmark:
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=206498&fbclid=IwAR14hfu-JTYsA3R1v69aBa3gCPTveA48_Lfs73kR_JGX_jPN7H_x59TcUkg

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 22. januar 2019 @ 09:37

  11. De fleste kvindehjælps institutioner og forkæmpere er helt tavse når det drejer sig om musvinerne voldelig adfærd mod kvinder.

    Kommentar by Jp — 22. januar 2019 @ 10:16

  12. Ferie for 7 år siden????? hvorfor blev de så ikke dernede og slap for vores vestlige dekacence som frysepizza og manglende motion?

    Kommentar by redneck — 22. januar 2019 @ 10:16

  13. “Ali mener at faderen har en middelalderlig tankegang, der stammer fra tiden før Islam.”

    Nåh, det var inden man begyndte at save hovedet af unge hvide europæiske piger?

    Kommentar by Revisoren — 22. januar 2019 @ 12:07

  14. Jeg forestiller mig, at datteren har indgået ægteskab uden at aftale det med familien i forvejen. Muligvis med henblik på at skifte faderens dominans ud med en anden mands dominans. Og muligvis en forbedring af hendes levevilkår. Men et problem i en sladder-, rygte-, ære- og skamkultur, hvor det forventes at mænd er kvinders formyndere og er i kontrol.

    Broderen har sympati og forståelse for søsterens “oprør” – så længe det er foregået islamisk korrekt. Han ville sandsynligvis selv have været med til at føre kniven, hvis søsteren – Allah forbyde det – havde allieret sig med en beskidt vantro.

    Kommentar by BE — 22. januar 2019 @ 12:15

  15. Så længe de ikke tør konfrontere sandheden: at problemet er islam selv, bliver intet bedre.
    Men når de gør det! Så sker der dette:

    https://www.youtube.com/watch?v=qRbJ9sXUM_U

    Islam is gone! Song and dance!

    Kan en kvindelig humaniora-collegeprofessor i Canada tænke ud af boksen? Selvfølgelig. Her siger hun om sin “Islam is gone”-video: “Islam made me do it”.

    https://www.youtube.com/watch?v=wdKYjgxRfKE

    Kommentar by Sådan er det jo — 22. januar 2019 @ 17:58

  16. En fed bonus fra samme side er dette seje interview med Tommy Robinson:

    https://www.youtube.com/watch?v=4h4rQISXRQ8

    Kommentar by Sådan er det jo — 22. januar 2019 @ 18:00

  17. Endnu engang bliver Danskerne tvunget til at indregne islam i vores ellers så fredelige hverdag med alt hvad det indebærer af udgifter og menneskelige omkostninger.

    Det rager mig langsomt hvilken barbarisk tid eller religion mordforsøget udspringer af for det foregår i dag, lige nu og her og det skal vi desværre tage stilling til dagligt..

    Kommentar by Santor — 22. januar 2019 @ 22:06

  18. Når disse unge muslimaer vælger at gøre opmærksom på kvinders rettigheder eller forsøge oprør, er det alligevel ikke deres egne, der skal forstødes. Derimod er danskernes opgave at hjælpe dem med at skabe en bedre og mere tålelig udgave af islam. Som Sara Omar, der nok beklager sig over elendigheden, men ikke magter at forlade den, højest leve i en slags selvvalgt eksil med sine sår. Sådan lidt eksklusivt lidende.

    Kommentar by Uno — 22. januar 2019 @ 22:52

RSS feed for comments on this post.