5. februar 2019

“Karoline Brix Andersen køber… ikke argumentet om, at der i biologiens verden kun findes to køn.”

Jeg har tidligere blogget om krænkelsessagen på Biologisk Institut på Københavns Universitet. Primus motor for sagen var Karoline Brix Andersson, der på Folkemødet sidste år iførte sig burka som en del af venstreradikale Jens Galschøits burka-happening. For LGBT-rettigheder… og sharia.

Fra Uniavisen – ‘Opfattelsen af køn på Biologi er gammeldags’.

“Hun mener, at den konkrete opgave var unødvendig og upassende, fordi det ikke er alle, der kan identificere sig med deres biologiske køn.

‘Det handler ikke om, at jeg personligt føler mig stødt. Jeg identificerer mig med mit biologiske køn, men der er studerende, der har det anderledes, og for dem kan det være ubehageligt at skulle presses ned i en kategori som enten mand eller kvinde.’ …

‘Ideen med opgaven var, at vi skulle finde gennemsnitsalderen på mandlige og kvindelige studerende. Det kan virke harmløst. Men problemet er, at der er studerende, der har en anden kønsidentitet end deres biologiske køn.’ …

Karoline Brix Andersen køber heller ikke argumentet om, at der i biologiens verden kun findes to køn.

‘Så enkelt er det ikke. …,’ siger hun.”

(Folkemødet 2018, flere billeder i tidligere post)

Oploadet Kl. 12:57 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/98447/trackback

32 Comments »

  1. Jeg køber ikke idéen om, at Karoline Brix Andersson hører til på en højere læreanstalt.

    Kommentar by Hr. Snusk — 5. februar 2019 @ 13:16

  2. Hun er syg. Mon ikke også hun hører stemmer og ser blå elefanter?

    Kommentar by k. m. — 5. februar 2019 @ 13:22

  3. hankøn, hunkøn, intetkøn.

    Det må være alt rigeligt!

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. februar 2019 @ 13:25

  4. Hvad er der med alle disse her kællinger?

    Jo de er rablende sindsyge og det mest sindsyge er, at de har adgang til at undervise, præge og fremføre sig offentligt…De skulle satme bare kyles i en permanent burka og ekspederes til IS…så kan de skrige deres vanvid og krænkelser ud fra sprækken i burkaen og derefter miste hovedet i det nærmeste vejkryds…

    Det er et tegn på et depraveret og dekadent skodsamfund, at der er fyldt op i landet af sådanne galninge…og så får de børn…ååhhr de stakkels børn, som ikke må være han eller hun men en hen.

    Kan de da for helvede ikke selv høre hvor sindsyge de er?

    Kommentar by Black Watch — 5. februar 2019 @ 13:51

  5. Hvorfor er Sverige fyldt med konflikter? Fordi de gale kvindemennesker har taget over, og mændene står på sidelinien (iført babysele) og tør ikke være Rasmus modsat.
    Hvem tegner DR-mærkelige kvinder iført mærkelige briller, og fyldt med feel god holdninger. Er der en “mand ” til stede, så er han bøsse!

    Hvordan er det kommet så vidt med vores samfund!

    Kommentar by der Adler — 5. februar 2019 @ 14:07

  6. Norsk kvinde der snakker sort.
    Køn er åbenbart hvad hjernen opfinder.
    https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8w45Px/25-under-25-hvorfor-er-vi-saa-redde-for-et-samfunn-med-et-eller-to-ekstra-kjoenn

    Kommentar by k. m. — 5. februar 2019 @ 14:10

  7. Gad vide hvor mange Hermafoditer som ikke føler de høre hjemme i Deres krop? :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 5. februar 2019 @ 14:17

  8. Aah pk. De har ret. Der er intet kønt på billedet :-)

    Kommentar by Michael Unna — 5. februar 2019 @ 14:17

  9. De fleste vil nok hævde, at opfattelsen af køn er mere gammeldags i islam end på det biologiske studium på et vestligt universitet.

    I det mindste anerkender hun, at den kønsidentitet, hun og andre LGBT-aktivister kæmper for, er en social konstruktion … og dermed intet har med naturvidenskab at gøre.

    Kommentar by np — 5. februar 2019 @ 14:22

  10. #4 Black Watch, har du set hvordan de 18-29 årige stemmer i Sverige?

    http://snaphanen.dk/2019/02/04/et-venligt-selvportraet/#more-193187

    #5 der Adler, Den Lange March Gennem Institutionerne. Marxisterne og de kulturradikale har, i flere årtier, målrettet gået efter de poster i samfundet, hvor de kunne øve stærkest indflydelse på uddannelsessytemet og lovgivningen. Imens har vi andre skabt den positive økonomiske udvikling, i overbevisning om at fornuften altid vil sejre. Vi må erkende at vi ikke, i tide, har forstået konsekvenserne af indoktrinering. For hver årgang, der lukkes ud af uddannelsesinstitutionerne, er det hele blevet lidt mere sindssygt, og grænsen for hvad der er normalt, er efterhånden forrykket ud i noget, der var helt utænkeligt for 50 år siden.

    #6 k.m. de sindssyge marxister er ligesom muslimerne. Giver man efter for det første lille krav, så står de straks klar med et større krav osv. osv. De kloge mennesker, som sagde at indførelsen af abort, var en glidebane, har nu tydeligvis fået ret. I New York er det nu tilladt at aflive barnet, lige inden fødslen går igang, hvis den kommende mor synes, at det hele ser lidt besværligt ud. I Sverige har de diskuteret en grænse ved 6 måneder. Det er kun et spørgsmål om tid.

    Kommentar by Hr. Snusk — 5. februar 2019 @ 14:23

  11. Mine ganske vist begrænsede stikprøver viser at der kun findes tissemænd og tissekoner

    Kommentar by redneck — 5. februar 2019 @ 14:43

  12. Mine damer og herrer: det post-faktuelle, videnskabs-benægtende, subjekt-først, urækkelige ideologiske overdrev. Hvor det, du føler indeni, er vigtigere end det, der kan observeres udefra. Hvor epistemologi må vige pladsen for rendyrket indbildskhed.

    Kommentar by Quark — 5. februar 2019 @ 14:46

  13. Mht. til det eneste der reelt kan kaldes “et tredje køn” er der tale om kromosom-afvigelser. Men prøv du at fortælle det til en postfaktuel LGBTQPAPHJERNE som ikke tror på genetik.

    Kommentar by Quark — 5. februar 2019 @ 14:56

  14. Det er ikke alle kvinder, der forstår, hvad statistik går ud på.

    Kommentar by Bastardo — 5. februar 2019 @ 15:09

  15. Jeg føler mig ikke personligt stødt.

    Men jeg føler det stødende, at en stakkels førsteårsstuderende (Karoline Brix Andersen) af en gammeldags Universitetsverden skal føle sig presset ind i en situation, hvor hun er nødt til, af hensyn til videnskabens fremme, og angiveligt på vegne af medstuderende, at prioritere belæring af sine undervisere.

    Det kan jo ikke undgå at gå ud over hendes faglige tilegnelse.

    Kommentar by Bastardo — 5. februar 2019 @ 15:17

  16. Vi er ikke født med èt bestemt køn – men vi er født homosexuelle!? Det er denne form for pludren der kommer fra rød stue.Men hvad kan man forvente fra en evolutionær blindgyde?!

    Kommentar by Elvadatter — 5. februar 2019 @ 15:17

  17. np har allerede nævnt det, men der er altså mere eller mindre bizarre unge og yngre, gerne sociologistuderende eller tilsvarende, der mener, at køn er en social konstruktion. At der så også er en ‘et-eller-andet’ på et naturvidenskabeligt studium, er seriøst en fejltagelse.

    Biologien og naturvidenskaben er lettere: Er du født med en penis, er du mand, uanset hvad du du ‘føler’. Er du født med vagina og æggestokke, er du kvinde, uanset hvad du ‘føler’. De ganske få, der bliver født med både og, dér må forældrene så tage en begavet beslutning om operation.

    Senere under opvæksten kan m/k jo så selv afsøge, om de er til mænd eller kvinder eller begge dele. Jeg er ligeglad, andres seksualitet er en privatsag (idet jeg ser bort fra pædofili og voldtægt), jeg gider blot ikke idioter, der tramper rundt i LPTGRQSTWWX+ termer. Og forventer, at vi andre skal respektere deres identitetssøgen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. februar 2019 @ 15:26

  18. Hun trænger vist til kærlighed og omsorg? Som en franskmand engang sagde. “Kvinder skal ikke forstås, de skal elskes”.

    Kommentar by A-mad — 5. februar 2019 @ 16:45

  19. Der er hankøn, hunkøn – og nå ja så; freaks!
    Er det klar nok tale Karolinepigen?
    (Intetkøn og hermafroditter?
    Så er vist ovre i grammatikken og dyrerigets verdener)

    Kommentar by White knight — 5. februar 2019 @ 16:52

  20. Hun hører vel også til den gruppe af idioter, der mener at maskulinitet er en sygdom, som skal bekæmpes med psykofarmaka… Nåh ja. Jeg gætter bare…

    Kommentar by Hr. Snusk — 5. februar 2019 @ 16:59

  21. Hun forveksler hendes egen mening med videnskab og derfor hører hun ikke til på et videnskabeligt fakultet.

    Virkeligheden er ligeglad med hendes mening!

    Kommentar by Santor — 5. februar 2019 @ 17:24

  22. Burkaer og 117 køn, en ægte kulturmarxist. Det kan godt se ud som om den ene hånd ikke ved hvad den anden gør, men deres agenda er klar: had den hvide, heterosexuelle cismand og nedbryd hans kulturelle overherredømme, dvs den vestlige kultur.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 5. februar 2019 @ 17:42

  23. Den eneste grund til at disse helt forvirrede fjolser overlever, er at de allesammen lever af andres penge!

    Kommentar by peerpede — 5. februar 2019 @ 18:10

  24. Se lige de onde lebbe-spelthekse bagved; de står og griner, som om det hele er ååååh, så sjovt!

    De burde tvangsindlægges til at se denne iranske film, The Stoning, igen og igen og igen…! https://www.youtube.com/watch?v=4bi25wSf5W8

    Det er sjovt nok, for der ER vitterligt kun TO køn: mand og kvinde. Hvis der havde været biologisk kludder i dette skaberværk, så ville menneskeheden nok have udryddet sig selv for nogle tusinde år siden.

    Kommentar by Kuffar — 5. februar 2019 @ 18:52

  25. Her er the Stoning i meget bedre kvalitet end den, jeg lige har sat på. https://www.youtube.com/watch?v=66pGaMGHBFM

    Viser meget godt, hvilke diabolske hulemænd, som Løkke tager ind i titusindtal – fordi han vel får en fed check under bordet af Merkel lard-arse og sauderne..

    Kommentar by Kuffar — 5. februar 2019 @ 18:57

  26. Karolinepigen er vel en eller anden form for køn,der ved tankens enorme kraft kan gøre sig selv gravid.
    Eller skal vi over i hemafroditerdenen for at dette kan lade sig gøre.
    Sagt med andre ord ,fuck your selv Wotan.

    Kommentar by Father — 5. februar 2019 @ 19:33

  27. Et perlecitat fra artiklen:

    (Førsteårs-studerende) Karoline Brix Andersson var godt klar over, at det var et sprængfarligt emne, hun kastede på bordet, da hun på et internt evalueringsmøde på Biologi i december sidste år satte spørgsmålstegn ved sin undervisers brug af køn i statistikundervisningen.

    Hun fatter nul.

    Kommentar by Erling — 5. februar 2019 @ 20:38

  28. Tak for linket, dagens bedste griner. Her er et guldkorn mere:

    På det interne møde på studiet tilbage i december havde (førsteårs-studerende) Karoline Brix Andersson håbet på, at de sammen kunne have haft at en faglig dialog omkring brugen og opfattelsen af køn i statistikundervisningen på Biologi.

    Kommentar by Erling — 5. februar 2019 @ 20:41

  29. Vi stammer fra Adam og Eva påstås det.
    Googler man havde Adam en ilith før Eva.
    Gud “took a boone from Adam to created Eva”. Boone er slang for penis. Altså gud skar penis af Adam og skabte Eva.
    Eller er boone haleben. Gud skar halen af aben og skabte mennesket. Det rejste sig op.
    Eller sådan noget.

    Kommentar by P — 5. februar 2019 @ 21:12

  30. Måske vil verden være bedre, hvis kvinderne blev puttet i de smarte affaldssække ?

    Verden er IMO ikke blevet bedre efter kvindernes indtog alle steder. Det var ellers det man blev lovet…..

    Kommentar by TT — 5. februar 2019 @ 21:24

  31. Stakkels forvirrende pigebarn. Som sagen fremstilles i Uniavisen kom det bag på hende, at reaktionen på hendes tåbelige vås blev, som den blev. Det kan være løgn, da hun kan være en af de mange narcissistiske manipulerende psykopater, der flokkes ude på det ideologiske overdrev. Disse afvigende typer har gode eksistens- og vækstbetingelser i dagens samfund og jo flere stunts de laver af denne art, desto bedre. Det kan dog også være sandt at reaktionen kom bag på hende, hvilket i så fald viser, hvor bragende naive, selvoptagne og virkelighedsfjerne hendes segment af unge studerende kan være. Men hvis det er det sidste, kan der være et lille håb, da jeg har set nogle få af den slags blive klogere med tiden, omend alt for få. Hvis det er det første, er der intet håb. Det vil kun blive værre. Men det vil ikke skade hendes karriere.

    Kommentar by JMR HH Jr — 6. februar 2019 @ 01:58

  32. https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/toejgigant-undskylder-er-denne-sweater-racistisk/7506420

    Kommentar by P — 7. februar 2019 @ 21:03

RSS feed for comments on this post.