10. februar 2019

Gone birding…

Jeg er gået på vinterferie, men har ikke planlagt noget fancy, så bloggen fortsætter uanfægtet. De kommende dage vil jeg – om vejrguderne vil, forsøge at fotografere en fynsk Grønspætte. Jeg har et par lokaliteter i tankerne, og mon ikke der dukker et par sidegevinster op, som jeg kan bryde dystopien her på bloggen med.

Herunder en Spurvehøj der tidligere i dag poserede på fodreophænget. Fotograferet gennem ruden.

“Forleden gik det op for mig, at der loves sol og 10 grader i næste uge. Jeg blev nærmest boblende af glæde, og begyndte at vandre rundt på stedet med et stort smil på læben. Bare tanken om, at fuglene bliver forårskåde, der er små insekter at finde, blomsterne springer ud og solen rammer en på den mest behagelige måde, lige i det ansigt der trænger til noget D-vitamin. Åh, lad dem ikke ændre vejrudsigten igen. (Vicky Knudsen, 10. februar 2019)

Oploadet Kl. 20:39 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/98598/trackback

24 Comments »

  1. Jeg håber både du, Kim og alle vi andre, vil kunne nyde det milde vinterferie-vejr de har givet os udsigt til.
    Her står de første krokus og lyser op med deres blå farver og til minde om den liden mængde sne vi fik, så nåede jeg at få taget et ret sjældent billede: Forårslyng i blomst under sneen :))

    Kom bare an forår, vi ER klar :))))))

    Kommentar by M.S. Carstens — 10. februar 2019 @ 21:27

  2. Det var her det skulle stå:

    Dagens lyse timer nærmer sig, og det hele går i brunst.
    Samtidig er der en sviner fra Jydepotten.

    https://jyllands-posten.dk/premium/indblik/Indland/ECE11177472/politiet-passer-paa-ham-imens-han-vil-braende-koranen-af/

    Jeg tror potten har samme politik som Carsten Hønge

    Stem NB og giv så lige vælgererklæring til Stram Kurs.
    Støt Rasmus Paludan, den sande Danske patriot.

    Kommentar by Sindsro — 10. februar 2019 @ 21:32

  3. Det er et rigtig godt billede af spurvehøgen. Og så endda lige for vinduet. Det er da ægte berigelse!

    Jeg kom til at tænke på, at rovfuglene jo gerne snupper sig en gnaver til frokost. Gid de også fik smag for iSlamnæser. Nååå nej, mange af dem er jo gemt under Fandens reklameskilte. Men så den “mandlige” del af dem da? Om et er pels der glider med ned eller der kommer noget iSlamskæg med ned, spiller vel ingen rolle?
    Men jeg kan nu godt forstå, at de smukkeste af rovfuglene foretrækker føde fra et rent og roligt miljø ;)

    Kommentar by M.S. Carstens — 10. februar 2019 @ 21:58

  4. Jeg vidste at dette lorte korps var blevet infiltreret.
    Man kan ikke stole på politiet mere. Morten Østergård er vild i varmen.

    5 February 2019
    Muslimsk rundvisning hos Fyns Politi uden ledelsens viden
    Muslimsk magtdemonstration: Muslimsk betjent hos Fyns Politi arrangerer politisk rundvisning uden at informere ledelsen.
    Reelt har en muslimsk betjent fra Fyns Politi i Odense – Elvir Abaz – overtaget magten i politikredsen. Elvir Abaz inviterer politikere på improviserede rundvisninger og kommer med islamistiske udmeldinger på politiets vegne.
    Se mere på:

    https://fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com/2019/02/muslimsk-rundvisning-hos-fyns-politi.html?fbclid=IwAR1YMuCSQrUjuLowgTwO_gx7b1SJzAXlPFXAVFVHV4jCqZ90qyplaiBdi0U

    Kommentar by Sindsro — 10. februar 2019 @ 22:40

  5. Kim, vær forsigtig, fald ikke i vandhullerne, hvis du eftersøger grønspætten i området vest for Odense. Særlig agtpågivenhed bør udvises i området nordvest for Højstrup. Farligst er området nord for Munkerud Gårde – Det forholder sig nemlig sådan, at, i hvert fald ét, af vandhullerne er forgiftet!

    Da jeg var soldat i Odense i midten af 1960-erne, havde jeg garagetjeneste i det nu (vistnok) nedlagte garageanlæg i Højstrup – I frokostpausen tog vi en Jeep, lastede den med 4 canisters (80-100 liter) – passerede vagten (som bestod af rekrutter fra Fredericia, og som gjorde det strammeste honnør, blot ved forevisning af en hvilken som helst lap papir) – Vi fortsatte turen ud til en lille lund hvor der var et vandhul; her gemte vi dunkene inde i et buskads.

    Hen på aftenen trillede vi, i vores private biler, ud til lunden og tankede – Med en kraftig gren, Y-formet i toppen, trykkede vi de tomme dunke ned i vandhullet, blop, blop, blop! – Den omstændighed at dunkene manglede, et eller andet sted i systemet, har sikkert udløst et vist postyr, men vi hørte aldrig noget (vi var nu heller ikke gode til at lytte)

    Resten af aftenen tilbragte vi, ofte, på et værtshus, med levende musik, leveret af to gutter som til daglig var malersvende – Stedet hed vist Montmartre, og blev drevet af en mand som hed Madsen (stedet var også kendt som Korea, vistnok fordi de sloges) – Men det er en anden historie.

    Så, igen Kim, pas på, naturen kan være et giftigt bekendtskab!? – (I hvert fald, når man tvinger sådan nogen som mig, ind under militær disciplin)

    Kommentar by T. Flodur — 10. februar 2019 @ 22:59

  6. Må vi nu igen, som fornylig, skrive om selvvalgte emner? Det gik vel godt nok sidst?

    I denne omgang vil jeg bare lige henvise til at der nu er noget der ligner en folkeligt oprør i gang i Paris, Bordeux, Berlin, Frankfurt og mange andre byer. Folk bærer skilte med tekster som “Jeres EU er vores ruin”, “Stop flodbølgen af muslimer”, “Skrup af Merkel og Macron”, “Vi har fået nok af fattigdom og uretfærdighed”, “Vi protesterer mod jeres plyndring og undertrykkelse”, “Vi kræver ægte og direkte demokrati”, “Vi er folket”, osv. Bare i Paris er vel en halv million med i demonstrationerne.

    Kommentar by Ole Jensen — 10. februar 2019 @ 23:34

  7. …et folkeligt oprør

    Kommentar by Ole Jensen — 10. februar 2019 @ 23:35

  8. Tak for linket Sindsro!
    Ja, det SKAL være total UDELUKKET, at lukke Fandens Tilhængere ind i vore samfunds-institutioner, som f.eks. politi, uddannelse, sundhed, retsvæsen, ældrepleje osv. Fandens Tilbedere er jo forpligtet på livet, til at gøre hvad de kan, hvor de kan og med hvilke midler der end er for hånden, for at tjene Fanden BOGSTAVTRO, efter hans modbydelige Voldsmanual.

    Jeg henviser lige igen til mit skriv om infiltrationen, i kommentar nr. 52, under bloggen “hvornår er Danmark dejligst:
    http://www.uriasposten.net/archives/98226

    Kommentar by M.S. Carstens — 10. februar 2019 @ 23:38

  9. Dette, som jeg postede OT, er også interessant at læse ifb. med politiet:

    Rene ord, fra en med en insiderviden:
    https://ksdha.wordpress.com/2019/02/07/galgenhumoristisk-politibetjent-jeg-har-ikke-tid-til-at-snakke-jeg-er-bagud-med-henlaeggelse-af-anmeldelser/
    Tak for det Benny Bislev. (Benny Bindslev er tidligere kriminalassistent og nuværende folketingskandidat for Nye Borgerlige)

    Kommentar by M.S. Carstens — 11. februar 2019 @ 00:16

  10. POLEN HAR MINDST TO GANGE REDDET EUROPA FRA BARBARI OG MASSEDØD. Den ene gang var ved Wien i 1683. Den anden gang var ved Warzawa i 192O. Se selv filmene om polakkernes heltemodige indsats. Som først reddede os europæere fra de muslimske horder. Og som i 192O reddede os fra de rødes terror og Gulags rædsler. Først er der filmen om “The winged husars”. Dernæst “Poland crushes the soviet invasion in Europe”.

    Kommentar by Ole Jensen — 11. februar 2019 @ 00:44

  11. Dystopia uriaspostii.. Jo jo, men hver gang jeg er ude i den dejlige natur, bliver jeg mindet om at naturen er rationel og logisk og alle arter kæmper for sig selv. En selvhads-nation som dk ville og vil blive slettet fra eksistens lynhurtigt. De røde har drevet verden til vanvid og islamofili. Men naturen er her hele tiden til at helbrede os og glæde os. Lad os beholde den og smide invasionen ud..

    Kommentar by Gaflen — 11. februar 2019 @ 00:59

  12. Farvel til ytringsfrihed
    Farvel til Free Speech Blog
    Goddag til censur

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 11. februar 2019 @ 07:45

  13. Det var vist den her historie, der blev for meget for Big Brother:
    “DR melder ud: Se så at få ansat de universitetsuddannede voldtægtsmænd!”
    “DR Nyheders højtuddannede pakistanske taxachauffør udvist for bestandigt: Voldtog 24-årig kunde…”

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 11. februar 2019 @ 07:49

  14. http://www.uriasposten.net/archives/94209

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 11. februar 2019 @ 07:49

  15. Christiansborg minder efterhånden meget om Kreml. Partierne har forskellige navne, men ligner et rødt eet-parti system. Og medierne er snart lige så ensrettede som medierne i datidens nazi-tyskland. Tag f.eks. hetzen mod Trump og USA, vores allierede som to gange har reddet Europa fra total katastrofe. I første og anden verdenskrig.

    Og alle partierne opfører lange og hykleriske skuespil om hvor uenige de er, men i virkeligheden er næsten alle enige om at det er fint med rød fascisme, masseindvandring, fjernstyring og diskrimination af danskerne, afrikanisering, islamisering, hospitalsskandaler og mangedoblet kriminalitet. Og censur går de også ind for. De har jo alle accepteret Marokko-traktaten. At det hele kan ende med tyranni, terror, statsbankerot, borgerkrig og massedød/folkemord ignorerer de.

    Kun de gule veste i Paris, Berlin, Bruxelles, London, Warzawa, Budapest, Athen og Rom viser at der stadig er håb om at EU og kommunisterne, rødfascisterne, pamperne, tosserne og pladderhumanisterne ikke får det sidste ord. Se selv hvad der sker i gaderne i Paris osv.

    Kommentar by Ole Jensen — 11. februar 2019 @ 08:08

  16. Ja, flere udvises på papiret. Men udvises de også reelt? Tildeles de tålt ophold i næste omgang, eller rejser de bare ind igen under nyt navn? Og hvornår begynder dommerne at uddele straffe som voldsmændene ikke griner af? Hvornår begynder man at give retfærdighed til voldsofrene?

    Kommentar by Ole Jensen — 11. februar 2019 @ 08:12

  17. Bloggen er blevet fjernet

    Bloggen på adressen fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com er desværre blevet fjernet.Denne adresse er ikke tilgængelig for nye blogs.

    -Mon Elbæk og Alternativet står bag?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 11. februar 2019 @ 08:19

  18. Vicky Knudsens natur-webside er ganske charmerende.
    Måske burde hun også, i oplysningens navn, skrive en artikel om de hærgende invasive arter fra Syden, gerne ledsaget af nogle advarende fotos.
    Bagerstræde giver mindelser fra en snart glemt fortid, hvor gaden havde et lille godt spisested der hed “Baker Street”. Det var dengang hvor man uden frygt kunne gå hjem en sen aften på Vesterbro.

    Kommentar by Henning Jensen — 11. februar 2019 @ 08:59

  19. Jeg har en grønspætte herude på Fyns Hoved . Du er velkommen til at besøge, jeg gir kaffen.

    Kommentar by Morten Larsen — 11. februar 2019 @ 09:36

  20. Smukt. Prøv at udforske Helnæs (syd-for Assens) halv (eller hel) øen. Det skulle særskilt være et smukt område. Har meget kort sat nogle familiemedlemmer af der, i tidernes morgen. Holder nok også selv pause, da jeg ellers køre i ring med skriveriererne. Støt SIAD. Godm mandag og uge. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 11. februar 2019 @ 09:57

  21. Jørgen Nielsen — 11. februar 2019 @ 08:19

    Det var trist at høre. Der er kun gemt 3 indlæg på http:// archive .ph/fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com

    og en enkelt her

    Der er altså tale om fake news, når Zenia Stampe hævder, at der INGEN skydevåben er beslaglagt ved den danske grænse de seneste tre år.
    http://web.archive.org/web/20190115133631/http://fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com/

    Kommentar by tavsen — 11. februar 2019 @ 11:44

  22. Fint billede af en stor pipfugl. Men skår i glæden er der jo, og der sker en masse mærkelige ting rundt omkring. Hvad vil klimaidioterne gøre ved, at jordens magnetiske felt er ved at rykke sig? Dyr, både fisk og fugle dør i millionvis ved underlige former for massedød, som ingen rigtigt kan forklare.
    https://www.youtube.com/watch?v=StchQNP5DLc&t=17s

    Så sent som i dag er der på bt eller eb en artikel på forsiden, netversionen, om, at insekter dør i foruroligende tempo.

    Kommentar by Kuffar — 11. februar 2019 @ 12:07

  23. Jørgen Nielsen — 11. februar 2019 @ 08:19

    Der er heldigvis gemt flere i 2018.
    http://web.archive.org/web/20180101000000*/fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com

    Kommentar by tavsen — 11. februar 2019 @ 13:12

  24. Ang. censur:

    https://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE11183194/den-stoerste-indskraenkning-af-ytringsfriheden-siden-anden-verdenskrig/?st=1

    “… det er foruroligende læsning: Ikke ét af de eksempler på russiske påvirkningsoperationer, som Justitsministeriet har taget fra Forsvarets Efterretningstjenestes risikovurdering fra 2017 og brugt som bærende argument for den nye påvirkningslov, kan stå for et faktatjek. Snarere tværtimod, for som det konkluderes i rapporten, er »… ingen af regeringens argumenter […] baseret på en solid, sober eller kritisk analyse, men på udokumenterede eller forkerte postulater fremført af medier, politikere og efterretningstjenester.«”

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. februar 2019 @ 17:24

RSS feed for comments on this post.