24. februar 2019

Værdi-liberale i åbent opgør: Riskær genovervejer støtte til Løkke-regering efter uforsonlig tv-debat

Jeg har ikke meget sympati for Venstres Jan E. Jørgensen, men det er dog umuligt at tage parti for Klaus Riskær. Optimalt vil være, set herfra, at værdi-liberale Venstrefolk samler sig i Riskærs projekt, hvis de af uvisse årsager ikke gider være en del af Det Radikale Venstre. BT omtaler et skænderi mellem de to i Debatten på DR2.

Clement Kjersgaard, DR2: Jan E. Jørgensen, du er godt klar over, at Riskær har gjort det meget klart, at skulle han blive valgt ind, så vil pege han på Lars Løkke Rasmussen som statsminister.

Klaus Riskær, folketingskandidat: – Indtil det her program, i hvert fald. Indtil det her program startede, det vil jeg godt have lov at sige. For når han sender sådan nogle folk efter mig, så kan det være jeg skulle overveje det…

(Officiel valgplakat for partiet Klaus Riskær Pedersen, manipuleret; Foto: Klausriskaerpedersen.dk)

Oploadet Kl. 07:39 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/98953/trackback

32 Comments »

  1. Man siger alle fortjener en ekstra chance, men at sætte Riskær Pedersen ind i Folketinget, det er en hån mod ærlige borgere.

    Flere politikere som har måtte trække sig på grund af dumme sager, men Riskær og hans støtter kan åbenbart ikke se at grænsen er nået.

    Kommentar by k.m. — 24. februar 2019 @ 07:48

  2. I samme debat i Deadline påstod Riskær, at samtlige integrationsproblemer i Danmark allerede er løst, og han “fattede ikke” hvad Nye Borgerliges projekt egentlig går ud på.

    Er der nogen der fatter hvad Riskærs projekt går ud på, bortset fra at promovere medieluderen Riskær?

    Kommentar by Revisoren — 24. februar 2019 @ 08:13

  3. Den officielle valgplakat for partiet Klaus Riskær Pedersen er et kryds bestående af en rød og en BLÅ streg; ikke en grøn.

    Kommentar by KSD — 24. februar 2019 @ 08:35

  4. Korrekt.
    Men, det er formentlig derfor der står: Officiel plakat…..manipuleret, under billedet af plakaten.
    Jeg undrede mig også lige et sekund. Til jeg læste teksten.
    Når det er sagt. Synes jeg faktisk, det er lidt en genistreg (eller streger!). Visuelt, at sige man favner (det bedste) fra begge lejre. Hvis det så ellers var tilfældet.
    I det her tilfælde véd man overhovedet ikke, hvad MAN får.
    Udover at være 100% sikker på, det bliver, hvad der tjener fallenten og ex.tugthusfangen K.R.P. bedst selv.

    Kommentar by Knights Templar — 24. februar 2019 @ 09:20

  5. Who cares? Det flytter næppe det store.

    Kommentar by Rasmus — 24. februar 2019 @ 09:37

  6. Gad vide hvor pengene er gemt? Kan se i medierne at der skyldes millioner til banker. Og skat skyldes også.
    En ommer, men desværre fakta.

    Kommentar by Anonym — 24. februar 2019 @ 09:50

  7. Så også Debatten på dr2. Viste ikke om jeg skulle grine eller græde da Claus the 🤡 åbnede munden.

    Kommentar by Jp — 24. februar 2019 @ 10:08

  8. Jan E. Jørgensen er den levendegjorte politikerlede.

    Kommentar by DavidK — 24. februar 2019 @ 10:50

  9. Tror nu, at man skal tage Klaus Riskær særdeles seriøst. Manden står med den ene fod inde i Folketinget og valget bliver nok også denne gang særdeles tæt mellem fløjene. Så derfor er det naturligvis meget afgørende, hvilken fløj han støtter.
    Jeg tror rigtigt mange unge i R, LA segmentet kunne finde på at stemme på ham. De kender ham ikke fra Yuppietiden og hans domme, dem oplevede de ikke selv. I stedet ser de en medievandt mand, som revser de etablerede politikere og stikker nogle spændende visioner ud.
    At disse visioner er totalt uden substans og at han virker totalt virkelighedsfjern, er så en helt anden sag. Jeg kunne personligt ikke drømme om at stemme på ham, men underholdende, det er han, så længe han er blå.

    Kommentar by Kaj — 24. februar 2019 @ 11:02

  10. Når Riskær går ind for at Danmark skal være en filial af Afrika, går han i realiteten ind for endnu flere milliard-udgifter, endnu mere kriminalitet, endnu mere boligmangel, endnu flere forringelser overfor danskerne.

    Kommentar by Ole Jensen — 24. februar 2019 @ 11:03

  11. Platugle og vindbeutel.

    Kommentar by Bastardo — 24. februar 2019 @ 11:22

  12. I “Debatten” fik vi demonstreret, hvordan en meget intelligent, erfaren og skrubelløs person kan overstråle sine modstandere og dermed sikkert også overbevise nogle dårligt funderede mennesker om, at han vil kun føre dem i sikker havn.

    Vi kunne alle se, hvor tunge og klumpede resten af forsamlingen pludselig virkede. Der var intet overbevisende ved Nikolai Bøgh og den famøse Jan E. som får kvinderne til at løbe skrigende fra Venstre. Jan E må være NB’s næst stærkeste kort efter Pernille Vermund. Selv Clement falmede og blev til ingenting, mens Riskær tog ordene ud af munden på ham.

    Tak for demonstrationen, Riskær. Det vil være en understregning af landets tiltagende moralske opløsning og skam, hvis du også kommer i Folketinget.

    Kommentar by Atterdag — 24. februar 2019 @ 11:54

  13. bt.dk/politik/klaus-riskaer-vil-i-folketinget-og-vil-fyre-150-af-kollegerne
    Alle danskere er mere eller mindre socialdemokratiske.
    udsnit slut

    Personlig vil jeg ikke stemme på dem.

    Nye Borgerliges økonomiske plan sænker skattetrykket med 10 procent, gør den offentlige sektor mindre og den private større…

    Den øgede vækst gennem fjernelse af selskabskatten og de lavere personskatter og afgifter vil tiltrække udlændinge, der ønsker at arbejde og bidrage til det danske samfund.

    Nye Borgerlige ønsker at Danmark skal kunne drage fordel af globaliseringen. derfor skal der være let adgang for udlændinge, der kan forsørge sig selv og bidrage til samfundet.

    Betingelsen er, at udlændinge her i landet køber ind på vestlige værdier og ikke begår kriminalitet.
    udsnit fra
    https://nyeborgerlige.dk/politik/oekonomisk_plan/

    At ville fylde landet med entreprenante typer huer mig dog heller ikke.

    Måske skulle jeg stille op selv?
    Nogle har forleden betalt medlemskabet af Dansk Samling, så der skulle jeg først melde mig ud, og mon det overhovedet kan gøres uden NemId i disse tider?

    Kommentar by Peter Buch — 24. februar 2019 @ 12:40

  14. Advarsel:

    Medierne fokuserer før valget al opmærksomhed på Riskær alene for at undgå fokus på de brændende spørgsmål. Politikerne står nemlig over for befolkningen praktisk talt uden ét eneste troværdigt argument for deres seneste dispositioner, så de vil for enhver pris undgå en tilbundsgående diskussion af:

    – Marrakech-aftalen, som fjerner alle bremser på immigration
    – EUs nye internetcensur forklædt som copyrightlov
    – Gummiloven mod påvirkningsvirksomhed, som giver mulighed for vilkårlig fængsling af magtens kritikere
    – Islamisering af Danmark nu og i fremtiden
    – Terrortruslen
    – De facto tolerancen af Illegal indvandring, der afslører at dansk lov på visse områder er brudt sammen
    – Mediernes, regeringens og politiets slørende tolkning af kriminalitetsstatistikkerne vs. den reelle stigning i personfarlig kriminalitet, især sexovergreb

    Alle disse emner er sikre taberemner for magteliten. Den ønsker ikke at blive tvunget til direkte at definere sin position i forhold til nogen af dem. Mediernes uproportionerede fokus på Riskjær afslører, hvor bange magthaverne pt. er for ENHVER debat om de afgørende ting. De har droppet standardstrategien med at sværte modpartens position, fordi de ved, de står for svagt selv. Deres egen position KAN IKKE LÆNGERE FORSVARES DIREKTE. Så de må gribe til at fortie den. Det er en udsat situation for dem…frem til valgdagen.

    Derfor en opfordring: Alle borgere med interesse for landets fremtid bør i perioden op til valget gøre ALT for at få fokus tilbage på de pågældende emner. Skrive læserbreve og kronikker, gå til politiske møder og stille de pinlige spørgsmål uanset hvad emnet for diskussionen er, minde omgangskreds og kolleger om de store spørgsmål… Det betyder noget netop nu! Pyt med, hvis man kun møder modstand. Det vigtige er selve påmindelsen. The truth will out.

    Ignorerer Riskjær, han tjener kun to formål:

    1 at være lynafleder
    2 at teste, hvor moralsk nedbrudt befolkningen er på nuværende tidspunkt. Vil de virkelig stemme på en dømt svindler med psykopatiske træk? Hvis ja, så er de modne til indførelsen af endnu grovere indgreb i deres borgerret end politikerne hidtil har vovet.

    Forleden læste jeg et eksemplar af Ekstra Bladet, hvor ALT dansk politikstof side op og side ned omhandlede Riskær. Man skulle tro, han var eneste kandidat. Tavsheden er faldet over journaliststanden.

    Kommentar by Sådan er det jo — 24. februar 2019 @ 12:48

  15. Jeg forstår ikke den negative holdning til Riskær på Uriasposten.

    Der jamres 24-7 over de gamle status quo partier.

    Når der så kommer et nyt parti med nye anarkistiske ideer, som kan bryde dødvandet … så jamrer man gud hjælpe mig også.

    Uden en type som Riskær fortsætter søvnens rige. S vil tale pension. V vil tale sundhedsreform. MSM vil for alt i verden undgå at tale om islam, muslimer og indvandring. NB er i sig selv ikke stærke nok til at gøre en forskel.

    Det ville blive den kedeligste valgkamp nogensinde med et resultat, som konsoliderede status quo.

    Riskær er en håndgranat i det scenarium. Hans anarkistiske facon vil åbne debatten op, og det kan skabe egentlige vælgervandringer og et helt nyt folketing.

    Riskærs partiprogram virker på nogen områder gakkelak. Men det gjorde Glistrups også. F.eks. det med telefonsvareren, som på russisk skulle meddele russerne, at vi overgav os – og det under den kolde krig! Glistrup hyldes af og til i kommentarsporet her på siden. Men hvad er Riskær andet end nutidens Glistrup, når man ser bort fra udlændingepolitikken? Disruption, et oprør mod de traditionelle partier og politikere, en katalysator for et jordskredsvalg?

    Jeg har ingen følelser for manden.

    Når Riskær skændes med Jan E. Jørgensen, har jeg det, som når to muslimer eller to venstreorienterede slås. Lad dem slå hinanden fordærvede.

    Så jeg glæder mig til en kaotisk valgkamp, som åbner for en hidtil uset hård udlændingedebat. Og et nyt forandret Danmark, som afvikler islam og muslimernes tilstedeværelse for evigt.

    Kommentar by np — 24. februar 2019 @ 13:17

  16. Halli, hallo og davs,
    mit navn er smarte Klaus.

    Jeg finder altid pladsen,
    hvor jeg kan malke kassen.

    Nu vil jeg styre landet,
    jeg længes helt forbandet.

    Så giv mig trygt din stemme,
    min fortid skal du glemme.

    Her står jeg, fri for snavs:
    Stem straks på smarte Klaus!

    Kommentar by Crass Børsting — 24. februar 2019 @ 14:31

  17. Et borgerinitiativ “så er det nu” ønsker sammen med Danmarks Naturfredningsforening at gøre valget grønt.

    De skriver: “En grøn omstilling, som sikrer at det danske klimaaftryk halveres i 2030 og går i nul i 2040.”

    Alle kræfter sættes ind på at skjule indvandring, og bringe klimaet som altoverskyggende problem.

    Jeg er 100% sikker på at valget kun gør ondt værre.
    Der bliver i hvert fald ingen opgør med indvandring og Islam nu og her. Det er danskere ikke parat til.

    Kommentar by k.m. — 24. februar 2019 @ 14:47

  18. Jeg tror venstrefløjen føler sig sikker på at deres plan om at gøre Danmark multikulturel er lykkedes. Derfor bliver emnet trængt i baggrunden, og nu gælder det klimaet. Når det projekt så har kørt tilstrækkelig længe, og folk kørt træt i at argumentere imod klimatosserne, opfindes en ny ødelæggende plan.

    Kommentar by k. m. — 24. februar 2019 @ 15:17

  19. – np

    En mand der vil (danne front mod DF og NB for at) åbne grænserne… skal redde Danmark!?

    Kommentar by Kim Møller — 24. februar 2019 @ 15:52

  20. Ihvertfald er det ret utroligt hvor mange gange manden kan sige men i sit radioprogram…men men men men men øøøøhh og så slukker man igen.

    Kommentar by Flaskeposten — 24. februar 2019 @ 16:54

  21. Men frisk Mod, Antonius, er halv Tæring, det hielper icke, du maa dertil…
    I skal agte, at Hosbond har toe Bestillinger: Hand er baade Kandestøber og Politicus.
    Det riimer sig meget lidet sammen.
    Vi har og mercket det samme; thi naar hand giør noget Arbeyd, som siælden skeer, saa seer det saa politisk ud, at vi maa støbe det om igien; men vil I ellers tale med ham, saa kand I gaa lige ind i daglig Stuen.

    Den politiske Kandstøber
    Oprindelig forfatter TBro Seneste forfatter Redaktionen

    Den politiske Kandstøber, komedie af Ludvig Holberg, opført 1722 som første danske skuespil på Lille Grønnegadeteatret, trykt 1723 under pseudonymet Hans Mickelsen.

    Komedien handler om håndværkeren, der forsømmer sit arbejde og sin familie til fordel for dilettantisk politiseren i et selvskabt collegium politicum.

    Denne Herman von Bremen gøres til grin ved på skrømt at blive udnævnt til borgmester og må indse sin dårligdom. Ludvig Holberg har dermed sat samfundsmagtens filosofi til debat.

    Referér til denne tekst ved at skrive:Torben Brostrøm: Den politiske Kandstøber i Den Store Danske, Gyldendal. Hentet 23. februar 2019 fra http://denstoredanske.dk/index.php?sideId=143543

    Kommentar by Peter Buch — 24. februar 2019 @ 18:08

  22. Kim Møller 15:52

    Jeg så gerne en flertalsregering mellem DF og NB. Men det er ikke realistisk muligt endnu.

    For mig er Riskær ikke en frelser. Tværtimod. Han er en Mephistopheles. Han er en, som sætter lus i skindpelsen og skaber kaos. Det kaos, der må opstå, inden en ny og bedre orden kan indfinde sig.

    Med Riskær undgår vi forhåbentlig en valgkamp defineret af msm som klimakamp, lavere pensionsalder og sundhedsreform.

    Riskær vil tale skat, og hans angreb på 80/20 procent modellen (lønmodtagere/erhversliv) vil muligvis forfører mange skatteplagede danskere.

    Det er kun til fordel for Pernille Vermod og NB, at Riskær har gjort sin entre. De 3 ultimative krav er falmet lidt efter paradigmeskiftet inden for flygtningepolitikken. (Nu skal flygtningene kun være her midlertidigt. Nu skal de hjem til deres islamiske ørkener). Hun kan eventuelt få fornyet taletid, mens Riskær disrupter mod Venstre og status quo.

    Jeg ønsker Mephistopheles Riskær held og lykke. Må hans parti blive så stort som muligt. Så længe det sker på bekostning af Enhedslisten, S, R, Alternativet, Konservative, LA og Venstre. Den nye verdensorden efter den gammel-liberale fra halvfemserne må en dag også komme til Danmark.

    Kommentar by np — 24. februar 2019 @ 18:42

  23. #15
    Enig.

    Kommentar by Hul igennem? — 24. februar 2019 @ 18:51

  24. “Hul igennem” lever da vist op til sit navn.
    Han er åbenbart aldeles hul i hvert fald i toppen af hovedet.

    Kommentar by bjarne binee — 24. februar 2019 @ 19:52

  25. Takker Crass Børsting for digtet, og sender hermed 10 virtuelle skråtstillede kaskadelussinger.

    Og tak til Hr. Buch for, undtagelsesvis, at skrive så man ikke skal læse teksten igennem flere gange, for at finde meningen.

    Kommentar by Hr. Snusk — 24. februar 2019 @ 20:32

  26. Hr. Snusk

    Som hr. Møller skriver det:
    Uriasposten er ikke Politiken.
    http://www.uriasposten.net/kommentar

    Kommentar by Peter Buch — 24. februar 2019 @ 21:25

  27. Apropos Folketinget

    https://ekstrabladet.dk/112/pet-rykker-ud-til-soeren-pape-poulsens-og-inger-stoejbergs-boliger/7529850

    Kommentar by Anonym — 24. februar 2019 @ 21:42

  28. Mon ikke np bare er ude på at reklamere for Riskær? Det klarer DR og Ekstrabladet ellers i forvejen. Np’s argumenter lyder noget søgte, forvrøvlede og langt ude.

    Kommentar by Ole Jensen — 24. februar 2019 @ 23:11

  29. Kommentaren “Advarsel”, nr. 14, 12.48 er derimod værd at skrive sig bag øret.

    Det er en realistisk tekst som påviser at regeringens og borgens politik er vanvittig og truer med at sende millioner af danskere ind i en mørk fremtid fuld af rædsler.

    Kommentar by Ole Jensen — 24. februar 2019 @ 23:20

  30. Hvorfor kalder DR ham konsekvent “Petersen”?

    Kommentar by Slyrgraff — 25. februar 2019 @ 07:57

  31. Satanisterne forlader Det Radicoole Venstre. Hejsa Riskær, hvor sneer det?

    Kommentar by Iznogut — 26. februar 2019 @ 01:22

  32. Apropos Folketinget
    Man går efter personen,ikke efter emnet.

    https://ekstrabladet.dk/nationen/racistisk-debat-pia-skaeldte-ud-paa-den-forkerte/7531710

    Kommentar by P — 26. februar 2019 @ 10:34

RSS feed for comments on this post.