2. marts 2019

Jurastuderende om ‘Koranklods’-begrebet: Ikke ‘hensynsfuldt’ eller ’sjovt -“Det er rendyrket racisme.”

En 30-årig jurastuderende har anmeldt Pernille Vermund til politiet, fordi han mener det er racistisk at bruge ordet ‘Koranklodser’. Til BT forklarer han, at et bedre navn ville være ‘Vi-har-selv-deltaget-som-en-brigade-i-den-amerikanske-hær-i-en-blodig-krig-hvor-vi-intet-havde-at-gøre-men-ingen-kan-forstå-at-der-pludseligt-kommer-forfærdelige-men-forventelige-reaktioner-i-form-af-terroraktioner-fra-ekstremistiske-grupper-som-intet-har-at-gøre-med-islam-og-koranen-klodser.’, omend han medgiver at det alternative navn ikke er særlig mundret.

Som jeg har skrevet andetsteds, så vil jeg fortsat bruge ordet ‘Koranklodser’. Andre skal være velkommen til at bruge en anden term. Jeg anmelder dem ikke. Jurastuderende Vincent Morris forklarer sig på Facebook.

“Kære Pernille Vermund. Det var mig, Vincent, som anmeldte dig til politiet, men det ved du også godt nu har jeg erfaret. Jeg vil gerne offentliggøre anmeldelsen, så alle kan følge med i en sag, som jeg synes er ekstremt vigtig. Folket skal vide det og Domstolene skal tage stilling!

I min optik, er der opstillet betonklodser forskellige steder i København, for at beskytte ALLE mennesker på trods af kultur, tro og etnicitet mod terrorangreb. Det kan derfor ikke forekomme mere racistisk, primitivt og ydmygende, at kalde disse betonklodser for ‘koranklodser’. Selv når hensynet til ytringsfriheden er iagttaget, er det hverken et meningsfuldt, hensynsfuldt eller et sjovt begreb. Det er rendyrket racisme.

Min anmeldelse sendt til Politiet lød således:

Kære Københavns Politi

Mit navn er Vincent, 30 år, bor i København og er kandidatstuderende ved jurastudiet. Jeg skal hermed indgive en anmeldelse om racisme jf. Straffelovens § 266. Det drejer sig om at det politiske parti Nye Borgerlige på Facebook som led i deres valgpolitik bruger ordet ‘koranklods om betonklodserne, der er til for at hindre terrorangreb i København. …”

(Koranklodser ved Ribe Domkirke, julen 2018 – Vincent Morris på Facebook, 1. marts 2019)

Oploadet Kl. 15:04 af Kim Møller — Direkte link46 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99149/trackback

46 Comments »

  1. Det er jo ret dansk at lave grin med alt mellem himmel og jord. Hvilket ‘koranklodser’ er et meget godt eksempel på. Bliver da ret interessant hvordan denne anmeldelse håndteres. Paragraf 266b skulle iøvrigt afskaffes.

    Kommentar by Jake Sorensen — 2. marts 2019 @ 15:24

  2. Jurastuderende, Pft….

    Kan en korantilbeder bliver retsligt stødt over at en kvinde kalder koranklodser for koranklodser når nu ALLE de sidste par år har kaldt dem koranklodser?

    Det er selvfølgelig IKKE rendyrket racisme. Derimod er det rendyrket idioti at belemre retten med en så ligegyldig sag!

    Kommentar by Santor — 2. marts 2019 @ 15:26

  3. Som det sikkert er Uriaspostens læsere bekendt, var det Uwe Max Jensen der i sin tid fandt på ordet “koranklodser” – et glimrende ord med indbygget slagkraftig alliteration (bogstavrim) af den gode, gamle slags.

    Jeg husker ikke datoen, men Vincent Morris har da levet i en beskyttet osteklokke siden han ikke har stødt på ordet. Han synes heller ikke at have bemærket at lovgivningen er ændret siden 2003. I dag må du gerne sjofle islam til. Ikke muslimer, men gerne islam. Husk det.

    Kommentar by ino — 2. marts 2019 @ 15:27

  4. Koranklodser er en både rammende, mundret og korrekt beskrivelse af dette skæmmende nye element i bybilledet.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 2. marts 2019 @ 15:29

  5. Er det ham her?
    https://twitter.com/vincemorrisb

    Kommentar by Hagmann — 2. marts 2019 @ 15:50

  6. Ham der jurist-idioten er bare lidt pro-aktiv og er allerede nu begyndt at hverve kunder til den fremtidige jura-butik. Kunderne er islams muntre sønner og der er jo så rigeligt med potentiale.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Stem D, som D-dag.

    Kommentar by Neuhammer — 2. marts 2019 @ 15:58

  7. Ja, Hagman, det ligner ham på Twitter. Her kalder han sig for cand.jur., men i Berlingske er han beskrevet som kandidatstuderende.
    Han er måske endnu én af dem der ikke kan finde ud af deres egen titel eller uddannelse.

    Kommentar by ino — 2. marts 2019 @ 16:13

  8. Han gør sig kendt, så han med tiden kan få nogen Koran klods klienter

    Kommentar by k. m. — 2. marts 2019 @ 16:16

  9. Kan ham Morris ikke bare begynde at danse Morris dans? Det vil da være mere konstruktivt.

    Kommentar by Acharya Tuisto — 2. marts 2019 @ 16:31

  10. DER ER DET AT SIGE TIL disse beton- eller koranklodser at hvis de ikke er fastgjort til underlaget, udgør de en meget ringe beskyttelse. Det er nærmest en illusion at borgerne sikres med klodserne. Det har praktiske forsøg påvist.

    Vincent Morris er vel en radikal der spekulerer i krænkelser. Endda på muslimernes vegne. Navnet tyder på at han er udlænding? Hvis han er etnisk dansker, er han en forræder. Og det er hverken sjovt eller hensynsfuldt, men nedrigt og fascistisk overfor egne landsmænd.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 2. marts 2019 @ 16:48

  11. Selvfølgelig er det koranklodser, hvad ellers. Vi skal bare se vort land ændre sig hele tiden, da jeg var i et medicinalfirma forleden var der også sat beskyttelse op. Al dette har der aldrig været før. Mere og mere sker nu med islam indførelse.

    Kommentar by IES — 2. marts 2019 @ 17:04

  12. DVS denne afstumpede Jurist mener det er iorden med Islamisk terror i Frankrig, Tyskland, England, og Sverige- hvor man forsætslig går efter civile, imodsætning til dem som vores soldater bekæmper. Svinsk tankegang fra Vincet Morris, som ikke holder i længden fordi antallet at Muhammedanere i sig selv skaber terrormulighed imod alle andre der ikke tænker som Muhammedanere.. Åndsindsnævret idioti fra dette subjekt. Må Koranklodser blive et hurtigt overstået betegnelse, trods den rimeligheds betegnelse, fordi jeg håber og tror at enddag vil Islam som religion uddø. Indtil da er Koranklodser- Koranklodser. Støt SIAD. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 2. marts 2019 @ 17:09

  13. “I min optik er der opstillet betonklodser…for at beskytte ALLE mennesker på trods af kultur, tro og etnicitet mod terrorangreb”
    Citat den små Vincent.

    “En yndet form for polemik
    består i det probate trick
    at dutte folk en mening på
    hvis vanvid alle kan forstå.”
    Citat Piet Hein.

    Den små Vincents udsagn er jo rent nonsens. Han påstår, at Pernille Vermunds pointe er, at koranklodser kun skal beskytte bestemte etniciteter?!? Hvordan skulle de dog kunne det? Drengen kan jo ikke sætte to meningsfulde tanker sammen til et hele.
    Hvilken race mener han bliver krænket af ordet koranklodser? Er det
    – bogracen
    – betonracen
    eller
    – den race, han selv tilhører: klodserne?

    Hvis politi og retsvæsen behandler den slags psykotisk snak som en meningsfuld anmeldelse, så har de de mistet virkelighedskontakten. Giv os fornuften tilbage.

    Kommentar by Sådan er det jo — 2. marts 2019 @ 17:09

  14. »Jeg mener, politikerne skal være varsomme med, hvordan de formulerer sig. Jeg synes ikke, de skal opildne til had og splittelse ved eksempelvis at kalde betonklodser for koranklodser,« siger han. »Det er en forsvindende lille del af alle muslimer, der begår terror i koranens navn, men det er langt fra sådan, muslimer generelt er. Derfor synes jeg ikke, det skal gå stille hen, når man skriver sådan,« siger Vincent Morris.

    https://www.bt.dk/politik/vincent-anmeldte-pernille-vermund-til-politiet-hun-skaber-had-og-splittelse

    Det er jo helt fint, at han synes det, og siger det. Men i et demokratisk samfund skriver man et debatindlæg, når man har en holdning til et politisk spørgsmål. Man anmelder ikke folk med den modsatte holdning til politiet! Sådan gør man kun i et diktatur. Som Vincent siger i den samme artikel: “Jeg har bare den juridiske tilgang til det, at jeg gerne vil have afprøvet, hvor grænsen går.”
    Den grænse han prøver af, er om Danmark er moden til næste trin i afdemokratiseringen. Den lille Stasi-i-svøb kan ikke vente på at få magt til at disponere over andres liv og død med sine angivelser. Sådan en type hører IKKE hjemme i en retssal. Han har en “passion for strafferet” af de helt forkerte årsager!

    Kommentar by Sådan er det jo — 2. marts 2019 @ 17:22

  15. CIRKA 15O IDIOTER, nuller, zombier eller uslinge ud af 179 mener at de er i deres gode ret til at ødelægge Danmark. Mener at det er helt i orden at sende deres fem millioner landsmænd ud i rædselsfulde “svenske” tilstande med vold, mord, kaos, skandaler, velfærdstab og endeløse lidelser. Mener at det er i orden at være asocial, hensynsløs, anti-dansk og folkefjendsk.

    Disse ca. 15O galninge finder det OK at forære vores land, byer, boliger, kvinder, penge, velfærd, arbejdspladser og MEGET MERE væk til afrikanere og arabere. Man rejser ud og inviterer asylanter og migranter til at komme herop i hundredtusindvis, så de kan invadere/besætte/overtage vores land.

    15o mod fem millioner! Hvornår tager vi de gule veste på? Hvornår deler vi løbesedler ud? Hvornår vil vi forsvare børnenes liv og fremtid? Hvornår vågner vi op til dåd?

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 2. marts 2019 @ 17:51

  16. Den menneskelige dumhed er hovedårsagen til koranklodserne, derfor er det dumhed i anden potens, når folk ikke vil erkende dumheden.

    Kommentar by Menig 442 — 2. marts 2019 @ 18:04

  17. “Det er rendyrket racisme”.

    Hmm … hvilken “race” er der tale om? Mig bekendt er “muslimer” ikke en race …?

    Kommentar by HN3 — 2. marts 2019 @ 18:15

  18. Det groteske er faktisk, at hvis han i berlingske betegnes som kandidat studerende, og det ikke er en fejl. Så er det ham der bryder loven ved at skrive at han er Cand.Jur. på twitter. Kandidat titlen er beskyttet under Uddannelsesbekendtgørelsen og må kun benyttes af folk som rent faktisk har taget graden.

    Kommentar by Truthønen — 2. marts 2019 @ 18:42

  19. @17
    Koranklodser er en race. Eller ihvertfald en rasende dyr indretning for danske skatteydere!

    Kommentar by Jbh — 2. marts 2019 @ 18:43

  20. Må man så godt kalde klodserne for koranklatter?

    Kommentar by Jbh — 2. marts 2019 @ 18:44

  21. Årsagen til Koranklodserne er Islams diktatoriske selvforståelse, og idiottroen på Koranens bogstavstro tolkning, hvor såkaldte Vantro (Mennesker som tænker anderledes) skal slås ihjel, og Den krigsliderlighed der ligger i at man åbenbart mener man kan få 72 Jomfruer, hvis man dør i kamp imod vantro. Derfor er der nogle Muhammedanere (Deres Førerprofet), som oprigtigt ønsker at begå terror, fordi de ikke kan tolere den frihed andre har. Derfor er Koranklodser en rimelig betegnelse, overfor alle ofrene i Stockholm, Berlin, Nice, London, og Israel- hvor en buschauffør åbenbart også mente det var iorden at begå terror imod civile. Pågældende subjekt der har indgivet en anmeldelse for paragraf 266B mener åbenbart ikke man sprogligt m¨å forholde sig til islams inspireret modbydeligheder. Derfor er subjektet rimeligt afstumpet.

    Kommentar by Michael Unna — 2. marts 2019 @ 18:49

  22. Så optag ordet i nye danske ordbog.

    Kommentar by P — 2. marts 2019 @ 19:29

  23. Racisme begrebet er slidt fuldstændigt ned til sålerne og er ikke længere meningsfuldt at bruge. Alt afhængig af definition kan fortolkningen dække så bredt som at alle er racister i den ene yderlighed,til at ingen er racister i den anden yderlighed.

    Kritisk holdning til en religion, har intet med racisme at gøre.
    Ordet koranklodser er meget dækkende og almindeligt anvendt i Danmark. Det er i god overensstemmelse med adskillige påbud i Koranen om at dræbe vantro, og de deraffølgende nødvendige forsvarsforanstaltninger fra de vantros side.

    Kommentar by JC — 2. marts 2019 @ 19:52

  24. Kom bare med flere politianmeldelser mod NB. Det er ubetalelig, gratis reklame for partiet.

    Kommentar by JC — 2. marts 2019 @ 19:58

  25. FolkMedHangTilTerrorStoppere?
    StopDræbergalningeILastbilKlodser?
    Jeg tænker koranklodser forbliver min favorit. Som nævnt tidligere i tråden, er det ligesom mere mundret…

    Kommentar by Lider af danskhed — 2. marts 2019 @ 19:59

  26. ….muhamedanerklodser?

    Kommentar by Va Sawva — 2. marts 2019 @ 20:44

  27. Hvis ordet “koranklodser” bliver strafbart, må vi i stedet kalde dem “perlekæder”. Ordet er knæsat af selveste Politiken.

    Kan du fatte det, Perle?

    Perlekæde i granit skal sikre Christiansborg mod terror

    Kommentar by MartinH — 2. marts 2019 @ 20:55

  28. Hvis ordet “koranklodser” bliver strafbart, må vi i stedet kalde dem “perlekæder”. Ordet er knæsat af selveste Politiken.

    Kan du fatte det, Perle?

    Perlekæde i granit skal sikre Christiansborg mod terror

    Kommentar by MartinH — 2. marts 2019 @ 20:57

  29. Hvorfor er landsforræderne på tosseanstalten christiansborg aldrig blevet afkrævet et svar på hvorfor der pludselig efter 100 år skal laves et værn omkring tosseanstalten christiansborg(og alle andre steder), for de påstår jo at islam er godt.
    Det er sørgeligt at skulle sige det, men Pernille Vermund har større nosser end 80% af de danske “mænd”.

    Kommentar by Piphans — 2. marts 2019 @ 21:58

  30. @9: Morris dances – den var go’. De danse har før vakt ballade i England – tilrejsende fra Afrika ynder dem ikke altid.

    Kommentar by ino — 2. marts 2019 @ 22:17

  31. Hvor ville det dog være ærgeligt hvis nogen skrev KORANKLODS på samtlige koranklodser i hele københavn med en kraftig rød spraymaling..

    Kommentar by Per — 2. marts 2019 @ 23:02

  32. Når jeg læser §266b, så kan jeg ikke se, at Politiets Anklagemyndighed kan have en sag. Er “Jesussandaler” så også racisme? Siden hvornår er Koranen blevet en race? Der er vel højest tale om religionskritik, men det er jo lovligt. Man må godt brænde Koranen af, men ikke kalde betonklodser (sjovt nok hedder de rigtigt betongrise) for Koranklodser?

    Kommentar by Larsen — 2. marts 2019 @ 23:55

  33. Fandens Tilbedere forstår ikke altid sproget. At de studerer jura er ikke garant herfor*. Fandens Tilbedere er altid på mærkerne, for at finde noget at blive krænket over, for hvis de kan få ret/delvis ret gennem en retssag* er det i sig selv en æresbevisning for Fanden selv og de højner derved sig selv i Fandens Klan-hierarki.

    *
    Indvaderings-industrien er godt organiseret. Jeg forledes til at tro, at deres eksklusive kreds af advokater, ligefrem har betalte netværk af væmmeligboere/NGOere* til, at hverve sager for sig? For det er sq ikke de invaderende analfabeter selv, der formår, at påberåbe sig krænkede i forhold til § dit eller dat, i det svært forståelige lovstof.
    * Måske er det (også) derfor, at det er så attraktivt, for afkommet af Fandens Tilbedere at læse jura? Jeg har aldrig kunnet få opklaret hvor mange af dem der ender med et fuldgyldigt eksamensbevis, men det er jo så heller ikke nødvendigt, hvis de, med udvalgt/begrænset lovområde, både kan leve godt af, at være advokatligaens håndlangere og stige i klanens æres-hierarki, ved at vise hvordan Fandens tilbedere kan udnytte vore love, til fremme af Fandens Plan.

    PS.
    Ide til en satiretegning:
    Fandens Tilbeder står på en koranklods. Hans fingre og hænder er klæbet til KOranen med 2-komponentlim og klunkerne er med samme slags limet fast til en kæde, der er boltet fast på koranklodsen, og er for kort til, at han kan hoppe ned, uden at hænge i klunkerne. Rundt om klunkerne svæver en flok hidsige bier med et banner, hvorpå der står “KOranens klodser må ikke betrædes! MVH Alla anno 680”

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. marts 2019 @ 00:17

  34. Jeg kender ikke Vincent Morris, men jeg kender mennesketypen – Der er, med garanti, ingen lange arbejdsdage i den fyr; så privatpraktiserende advokat bliver han aldrig! – Men det er vel heller ikke mandens ærinde – Det vi ser her, er såmænd bare en primitiv ansøgning, til en loppetjans som juridisk konsulent, hos en af de utallige falankser indenfor godhedsindustrien, sic!

    Kommentar by T. Flodur — 3. marts 2019 @ 02:55

  35. HVIS DER ER MANGE jurister lige så tossede som Vincent, forstår man jo bedre de skøre domme der afsiges med korte mellemrum. Som dommen hvor en galning i en narkorus trængte ind i et hus, og begik mordforsøg med to-tre økseslag i hovedet på en ældre dansk mand der blev hårdt kvæstet. Øksemanden fik kun to års fængsel, mens offeret fik to og et halvt års fængsel! Fordi han havde affyret en salonriffel op i luften, i et forsøg på at skræmme øksemanden væk.

    Danmark er blevet så perverst et land, at man kan blive straffet med fængsel, for at forsøge at få en livsfarlig forbryder til at gå sin vej.

    Kommentar by Ole Jensen — 3. marts 2019 @ 07:10

  36. #5 Hagmann
    Der er et billede af ham i BT-artiklen. Dyrk det engang, manden er 100% svans, eller du må få min Lamborghini

    Kommentar by Erling — 3. marts 2019 @ 07:52

  37. Vincent, ku ‘ du ikke bare tage og skære dit ene øre af….nej vent. Ta’ hele lortet med det samme du er i gang Vincent.
    Nævenyttige idiot.
    Endnu een fremmed, der fusker med sin titel?
    Quelle surprise!
    Man må dog gi’ manden kredit for , ikke også at svindle med navnet, og kalde sig Oliver.

    Kommentar by Knights Templar — 3. marts 2019 @ 09:04

  38. Hvis den mørke appetitlige Vincente er til doktorlege og Sport i 2’eren. Er jeg 100 på vores altid hjælpsomme bøssoide læder Sheriff står klar med en hjælpende hånd – eller noget.

    Kommentar by Knights Templar — 3. marts 2019 @ 09:12

  39. Opsætningen af disse terrorværn/koranklodser er direkte associeret til muhammedanere der pløjer køretøjer ind i vestlige folkemængder. Hvor blev min ytringsfrihed af? Jeg sætter pris på at Muhammeds slavehær kalder mig og mine for vantro, mm, således jeg kan genkende min fjende.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 3. marts 2019 @ 10:27

  40. Og granitkuglerne foran Christiansborg er en perlekæde.

    Kommentar by wilty — 3. marts 2019 @ 13:40

  41. Perle + kæde. Ha ha. Hold kæft det er god humor! Prøv at forbyd det ord…

    Kommentar by DS — 3. marts 2019 @ 15:17

  42. Den anmeldelse om “racisme” kan muligvis også ses som en slet skjult jobansøgning.

    Unge Vincent har nu demonstreret, at han tilhører de “anstændige” og multikultisegmentet.

    Han vil formentlig fremover blive inviteret i studiet i Deadline og TV2 News som “juridisk ekspert” i racisme.

    Og hvem ved, måske venter der et folketingskandidatur for De Radikale forude?

    Kommentar by Revisoren — 3. marts 2019 @ 17:32

  43. Koranklodser er et af de nye mundrette og folkelige danske ord,
    der betegner de betonklodser, der skal beskytte folket mod den ondskabsfulde perversion, udbredt blandt koranens folk, at bruge større biler til at lemlæste og gerne dræbe uskyldige mennesker.

    Kommentar by Anonym — 3. marts 2019 @ 23:37

  44. Kommentar 43 var af mig.

    Kommentar by John Niss Hansen — 4. marts 2019 @ 11:50

  45. Gør mig lige en tjeneste og prøv at google “vincent Jonathan Muir”

    Alderen passer, udseende passer, og det kunne forklare at en person med et specielt navn har en meget lille tilstedeværelse på de sociale medier eller på nettet generelt.

    Det er lidt hyklerisk at han nu stiller sig frem som en forkæmper for retfærdighed, når han ikke just selv har vist sig som det bedste eksempel. Såfremt det altså er ham, hvilket jeg er ganske sikker på at det er.

    Kommentar by Claus Christensen — 4. marts 2019 @ 14:28

  46. FREE SPEECH BLOG ER TILBAGE

    Anmeldte Pernille Vermund for racisme: “Vincent Morris” er svindler og indbrudstyv.

    Boligsvindel og tyveri for mindst 90.000 kroner

    “Pas på denne mand!” Sådan kan man læse i Ekstra Bladet i november 2014. Den mand, vi i dag kender som “Vincent Morris”, franarrer flere boligsøgende store summer i et gigantisk svindelnummer.

    Ekstra Bladet, november 2014:

    Ofrene er dybt berørt

    Den boligsøgende Nina Lolle fortæller til medierne, at hun og hendes kæreste er blevet franarret 30.000 kroner af Vincent Morris.

    “Jeg har været rigtig ked af det og sur,” siger svindelofferet Nina Lolle.

    Det viser sig, at Vincent Morris har lejet en lejlighed på Nørrebro i København fra fredag til søndag via firmaet Airbnb. Herefter har Vincent Morris selv udlejet lejligheden via Den Blå Avis, og efterfølgende har han så opkrævet 30.000 kroner i forudbetalt leje fra de interesserede lejere. Flere personer hopper på det smarte fupnummer.

    Medierne får kendskab til mindst tre par, som er blevet svindlet af Vincent Morris. Det samlede svindelbeløb er altså på mindst 90.000 kroner.

    Da sagen mørklægges, kan der i teorien være tale om flere personer, der er blevet narret og frastjålet penge af den politisk korrekte Vincent Morris.

    “Han virkede som en flink fyr,” siger ejeren af den lejlighed, som Vincent Morris brugte til sit svindelnummer i 2014.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 4. marts 2019 @ 21:07

RSS feed for comments on this post.