6. marts 2019

Etik: Mediejurist kritiserer TV2 for et konfrontatorisk interview med Jamilla Hayat på privatadressen…

Onsdag i forrige uge konfronterede TV2 Nyhederne Jamilla Hayat på privatadressen i Hvidovre, i forsøget på at få en kommentar til nye dokumenter, der påviste at at hun har fået et større millionbeløb fra sin svindelsigtede mor Britta Nielsen. Jamilla og hendes søster er sigtet for ‘groft hæleri’, i en sag om svindel for op imod 120 mio. kr.

(TV2 Nyhederne konfronterer hæleri-sigtede Jamilla Hayat, 27. februar 2019; Foto: Redigeret)

Interviewet var høfligt, men konfrontatorisk, og i indslaget ser man blot en mørk (talende) skygge. I seneste udgave af Q & A på Radio24syv forsvarede TV2-redaktør Jacob Kwon metoden, omend han blev hårdt kritiseret af mediejurist Vibeke Borberg, der pointerede at det ikke var i ‘overenstemmelse med god presseskik’: “Det er bestemt ikke i orden…”

Det får mig til at tænke på ‘Nethaderne’, sendt på TV3 tilbage i 2015. Her blev flere danskere hængt ud for problematisk online-ageren, herunder en folkepensionist, der havde skrevet ‘hadefulde kommentarer’ til Zenia Stampe. Hun blev ufrivilligt interviewet i døråbningen, og i det omfang udsendelsensrækken gav debat, så var det om problemet med… nethaderne.

Kvinden blev i øvrigt anholdt her til formiddag, angiveligt fordi hun havde delt den marokkanske halshugningsvideo.

Jeg blev anholdt klokken 9 i morges og løsladt igen 11:30..Politiet konfiskerede min stationære, den bærbare og min mobil..Jeg fik taget foto, fingeraftryk og målt min højde .. så nu kommer jeg vel i forbryderalbummet..Min forseelse er, at jeg har delt islams grusomheder … videoen af de to nordiske kvinder, der fik skåret hovederne af i Allahs navn i Marokko … Jeg må jo være meget farlig, siden politiet har tid og resurser til mig … Måske vælger jeg at tage det som en ære i kampen mod islam … Jeg var heldig at få min mobil igen, da jeg blev løsladt, den var åbenbart hurtig at tjekke for afsløringer af islams grusomheder … det hårde arbejde står min computer for i det daglige … Der kan gå måneder før, jeg får mine to computere igen … Men mon ikke Elgiganten kan hjælpe … Til sidst vil jeg lige tilføje, at der muligvis kan være nogle fra min venneliste, der nu er skræmt fra vid og sans, nu jeg er havnet i forbryderalbummet … men det klarer I nok selv” (Maj-Britt Krittenstein, 6. marts 2019)

(TV3’s Vincent Hendricks konfronterer Maj-Britt Krittenstein på privatadressen, 2015)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99222/trackback

38 Comments »

  1. Hvorfor fanden sidder de to løgnagtige Hayat-søstre ikke allerede i spjældet?

    Er man bange for at de trækker racistkortet?

    Kommentar by Revisoren — 6. marts 2019 @ 20:20

  2. Moral er godt, dobbeltmoral er bla bla derudaf.

    Kommentar by Flaskeposten — 6. marts 2019 @ 20:32

  3. Var det i morges, den 6-3-2O19, at kvinden blev anholdt? Er det ulovligt at viderebringe hvad der skete med de to kvinder i Marokko? Er der tale om et nyt censur-forbud?

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 20:33

  4. De hvide er modbydelige slavepiskere uanset hvad de gør
    De brune og sorte er slaver og altid ofre uanset hvad de gør

    Det er sådan medierne vil have vi skal tænke

    Kommentar by Kratos — 6. marts 2019 @ 20:37

  5. Hvori ligger det ulovlige i at dele den video?

    Kommentar by Johnson — 6. marts 2019 @ 20:37

  6. tp — 6. marts 2019 @ 20:33 Ifølge paragraf 264d kan det være strafbart. Det er noget med at “uberettiget” videregive privat indhold. ligesom f.eks som med alle de der sexvideoer folk optager af hinanden og deler.

    Kommentar by Flaskeposten — 6. marts 2019 @ 20:40

  7. Heltinde, tak og kys. Hvorfor indrømmer de røde ikke bare at de er konverteret direkte til jihad?. Burde være en stor fond for kæmpere mod islam vold i dk. Invasionen SKAL stoppes som Hitler før dem. Men kan den, når politi er islams raske drenge?..

    Kommentar by Gaflen — 6. marts 2019 @ 20:54

  8. Politiet er overbebyrdet med arbejde på grund af terrortruslerne fra de mange højreekstremistiske danske kvinder – det ved alle jo.

    Men om et par år, når Macron har fået vedtaget sin Europahær, kan de blive aflastet lidt.

    Kommentar by Bastardo — 6. marts 2019 @ 21:01

  9. Er vi kommet dertil at regeringen, Chrborg og politiet mener at det skal være tys-tys når islams muntre sønner skærer halsen over på tilfældige og sagesløse danske/nordiske kvinder?

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 21:22

  10. #3: Det ville jeg også gerne vide, for artiklen virker rodet, hvis det ikke forklares..

    Så forklar os venligst det Kim Møller…

    Kommentar by Christian Kuffar — 6. marts 2019 @ 21:29

  11. I bunden af artiklen, står der 6 marts. 2019, så det kan tyde på, at anholdelsen var foretaget denne morgen…

    Man kan sgu, da ikke blive anholdt for at dele en video, der ligger på nettet, og som man vil bruge til at vise Islams ondskab, med mindre man arbejder for Islams fremme…

    Kan Uriasposten ikke bore lidt i det ?

    Kommentar by Christian Kuffar — 6. marts 2019 @ 21:33

  12. -> tp, Christian kuffar

    Jeg kan vanskeligt være mere præcis. Noterer at anholdelsen skete i formiddag, og sætter dato på hendes FB-opdatering.

    Hun skulle i øvrigt ikke være den eneste…

    Kommentar by Kim Møller — 6. marts 2019 @ 21:59

  13. Det er kvalmende, at iSlammets barbariske MS og ditto økonomiske ragen til sig, også tilskyndet i Fandens Voldsmanual, konstant skal beskyttes, forties og udglattes, alt imens, afkommet af Fandens Tilbedere dag for dag udvider deres beherskelse af begge dele på vore vej og stræder, i en stadig yngre alder. Også kaldet “overfaldet og frarøvet af en gruppe unge drenge”. Jo, jo, Fandens ROS skal skam ikke klantes for MS-udøvelse af deres Religion. Det er enerådigt vedtaget af hele elitens slæng af Lav-Intelligente lige fra den yderste venstrefløj, over VR til deres tentakler udi al politik, medieoplysning og samfundsvigtige organer.
    Vi er allerede, af vore landsegne, både 1:stemplet som vantro, med de rettigheder Fandens Tilbedere påberåber sig og 2: udset til at være etatens legitime ofre, for deres totale fravær af respekt, både for de love de skulle håndhæve og hele folkets ret til, at begå sig ud fra Lands Lov og RET. Endsige vor ret til en fremtid for vore børn og børnebørn i EGET land.
    Hvor er det dog usselt af “vore” tre magter + den 4!!!
    Min afsky for slige stiger kontinuerligt og nærmer sig et UØNSKET omfang, der, for mange med mindre selvkontrol, ville få hadsk tale til at ligne et afbleget foredrag fra søndagsskolen.

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. marts 2019 @ 22:22

  14. Tak kim for godt opslag. Vi er et kønshår fra progromer mod islam kritik, nu via name,n,shame rødmetoden. Mange går i skjul fra invasionen..

    Kommentar by Gaflen — 6. marts 2019 @ 22:29

  15. Flere er blevet arresteret for at viderebringe, at to fredelige sagesløse kvindelige turister blev myrdet i Marokko?? Hvordan harmonerer det med grundlovens ord om at censur ingensinde kan genindføres?

    Bliver det næste at voldsforbrydelser og voldsforbrydere slet ikke må omtales? Sverige omtales nu som Sovjet-Sverige. Er det denne rødbrune bananstat regeringen har som forbillede?

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 22:31

  16. Det kan godt være en uskik med for mange forkortelser, som MS, VR, MR, TK, SB, CBS, FE, PE, TB, SS, SK og SPS osv. (medmindre det af sammenhængen klart fremgår hvad forkortelsen betyder). Og husk så at i tiltale til andre skrives I med stort I.

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 22:40

  17. Det er jo morderne der har optaget videoen. Er det deres privatretslige ret (copy right) til at få honorar for optagelsen politiet vil beskytte?

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 22:48

  18. tp — 6. marts 2019 @ 22:31 :

    Internt på Uriasposten (UP) vil det være enerverende, hvis hver en kommentar skal følges op af forklaringer på forkortelser, som burde være almenkendte / for nye brugere hurtigt forståelige.
    Men jeg tjekkede lige mit fra kl.22.22 igennem og opdagede en trykfejl: VR skulle have været RV (Radikale Venstre)
    Og jeg kan da også, her, oplyse, at MS er et kendt udtryk for Main Stream (dominerende retning) og MSM står for Mainstream Media (på dansk: Mediernes dominerende retning, ofte med Journalistisk Venstreparti i front) Selv bruger jeg ofte forkortelsen IQ som står for intelligenskvotient (en standardiseret vurdering af den menneskelige intelligens). Så skulle det vist være på plads fra min sidde og gerne til fremtidig brug ;-)

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. marts 2019 @ 23:49

  19. Pikpanserne er ikke længere på vores, de etniske danskeres side. Jeg aner ikke efter ordre fra hvem. Det kan ikke være den menige pansers valg.
    Får knopper når jeg hører og læser om Aarhus-modellen. En moderne Aarhus-historie.
    Det er så sindssygt, det kunne være interessant at få sat ansigter på initiativtagerne.
    Er man ved at opbygge et Schalburgkorps med afsæt i “Smilets by”?
    Vi kunne jo give det, det mundrette navn SchallHolburgkorpset. Med Tootsy’s udskamning af dansksindede danskere, er jeg sikker på hun vil føle navnet som en direkte æresbevisning.
    Apropos de to shariafinker; stol ALDRIG på en muhammedaner. De er både dumme, frække og løgnagtige. Husker dem sidde spagt og helt “uforstående” og hælde slam ud af ørerne, ved de første indledende undersøgelser af omfanget af svindlen. Til de senere med flere facts på bordet, helt rimeligt blev opsøgt for en yderligere kommentar. Hvor det spage uskyldsrene, var skiftet ud med en fræk uforsonlig affejning af tv’s reporter, der direkte blev bedt om at fise af.
    Hvad helvede sidder sådan to frække uforskammede pakikoste ikke for længst varetægtsfængslet for?

    Kommentar by Knights Templar — 7. marts 2019 @ 00:15

  20. Jeg skal lige forstå , er dette virkeligt ?

    Danskere bliver anholdt , af ordensmagten for deling” af en video ?

    Det kan ikke være rigtig .

    Jeg er ny I “gamet” det ville DR eller Politikken osv. have skrevet om . Hvad siger loven ?

    Kommentar by Peter — 7. marts 2019 @ 00:23

  21. Muhammedanere er så fulde af bæ, de ikke overraskende er brune i huden.

    Kommentar by Knights Templar — 7. marts 2019 @ 00:30

  22. >18 M.S. Carstens 23:49
    Jeg troede MS er et “kendt udtryk for majestætens skib.

    Kommentar by Nielsen — 7. marts 2019 @ 06:16

  23. Er politiet datidens SA brunskjorter.
    Afa datidens ss korps.
    Er højrefløjen datidens frihedskæmpere.

    Kommentar by P — 7. marts 2019 @ 06:31

  24. MS eller M/S betyder dieselmotordrevet skib;-))

    Kommentar by ino — 7. marts 2019 @ 08:01

  25. Burde Hayat-familien ikke være varetægtsfængslet så de ikke kan forstyrre efterforskningen? Det er jo ikke småpenge det drejer sig om.

    Kommentar by k.m. — 7. marts 2019 @ 08:23

  26. Min hjemmelavede teori går ud på, at jo flere kulturberigere, der lempes ind i institutioner, erhvervslivet og ikke mindst gennem deres integrationsmadrasser får indflydelse, jo større bliver svindlen i samfundet. Men den teori er det nok klogest at holde for sig selv, så længe journalisterne kun sætter fokus på kulturberigernes uundværlighed.

    Kommentar by Menig 442 — 7. marts 2019 @ 09:48

  27. Der sker ikke en korianderlugtende fis. Det er ikke hvide nok i huden til.
    Ellers skulle i bare ha’ set sager. Papfar’s motto om fængslerne:
    “Der er altid plads til een til, der er vasket kridhvid i Rexona”
    Bare spørg “Spyttemanden” og den slovakiske jurist.
    Sidstnævntes stalker, er i øvrigt en venezuelansk eksportvare. Så ka’ Papfar også lave studier i marken uden at behøve forlade landet. Jvf. artiklen ovenover.

    Kommentar by Knights Templar — 7. marts 2019 @ 10:05

  28. Jeg kan godt forstå, at forældrene til de to myrdede piger ikke ønsker, at videoen af døtrenes henrettelse cirkulerer. Der er andre måder at udstille muslimers grusomheder på.

    Kommentar by Ole Madsen — 7. marts 2019 @ 10:09

  29. Lige nu er 14 dømt for islam video.
    (kunne godt tænke mig at vide om det er danske eller udenlandske (muslimske børn)).
    Men ja, hvorfor skal islam grusomheder forties? Hvad de gør ved vantro. Er det for ikke at skabe uro og utryghed. Eller gå højrefløjens ærinde?

    Kommentar by p — 7. marts 2019 @ 10:23

  30. Se den seneste episode med Tommy Robinson hvor The Guardian og voldelige marxister og islamister indtræder på hans private bolig!!!!!!!!!!!!!!

    Kommentar by Moth — 7. marts 2019 @ 10:39

  31. p — 7. marts 2019 @ 10:23

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/14-personer-sigtet-dele-marokko-video
    To sigtet for at billige terrorhandling

    De 14 personer er sigtet for to forskellige ting.

    12 personer er sigtet for uberettiget at have videregivet videoen, selvom den handler om andre personers private forhold.

    Kommentar by tavsen — 7. marts 2019 @ 11:05

  32. Jeg har ikke set videoen, og jeg kunne heller ikke tænke mig at se den, men den er interessant i forhold til, hvad der er berettiget nødværge ved angreb af knivbevæbnede musseliner. Ville de skære halsen over på én eller ville de ikke.

    Kommentar by fidibus — 7. marts 2019 @ 12:00

  33. Hvis man censurerer og bortfjerner alle ubehagelige billeder af islamisternes grusomheder og mord, bliver det selvfølgelig lettere at bilde danskerne ind at den fremadskridende afrikanisering af Danmark er en uskyldig og idyllisk ting. Og så vil de også lettere affinde sig med at Lars Q ønsker at hente ISIS-islamister/terrorister fra Syrien til Danmark, så de kan blive sluppet løs i en række byer.

    I radioavisen udlægges delingen af videoen som en meget alvorlig ting der kan give flere års fængsel. Det er vist lige før billed-sandheden om mordet er værre end selve mordet.

    Så blev det sagt at deling af videoen kunne give 3 års fængsel, mens skriverier om at man støttede mordet kunne give 2 års fængsel. Det lyder da helt skørt. Det burde da være omvendt. At støtte mordet er da virkelig ondskabsfuldt.

    Kommentar by tp — 7. marts 2019 @ 12:17

  34. ¤ 28, 1O.O9: Hvilke andre måder?

    ¤ 29, 1O.23: De er vel endnu kun sigtet? Kan de overhovedet dømmes, hvis grundloven tages i betragtning, og hvis man hævder at der er en stor offentlig interesse i at få at vide hvad turister kan blive udsat for ved at besøge Marokko og andre muslimske lande?

    Eller drejer det juridiske system sig efter hvordan vinden blæser?

    Kommentar by tp — 7. marts 2019 @ 12:31

  35. Det er strafbart at dele en morderisk drabsvideo, men det er indtil videre ikke strafbart at lukke potentielle mordere som dem fra videoen ind i Danmark.
    Jeg forstår ikke noget; jeg er bare fra Amager, du ved nok.

    Kommentar by ino — 7. marts 2019 @ 13:04

  36. Nielsen — 7. marts 2019 @ 06:16:

    Ja, jeg overvejede en udvidelse, lige efter at jeg havde sendt min “ordliste”, men lod den ligge.

    Jeg ville have skrevet:
    at i maritime kredse betyder MS, M/S, MotorSkib.
    Og for lige at modvirke eventuelle misforståelser, så er dette MS ikke at forveksle med M.S. Carstens, hvor M.S. er forkortelser af mit fornavn.

    PS. Og når nu vi er inde på diverse konkretiseringer, skal jeg da lige, for god ordens skyld, meddele, at jeg ikke kender “Carstens kone”.
    M.S. Carstens er mig og jeg er ikke lespisk ;-)

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. marts 2019 @ 13:53

  37. ¤ 35 – 13.O4 Ja, det er til grin som man gravalvorligt fører sig frem overfor video-deling, mens medskyld i talrige tilfælde af overfald, hjemmerøverier, lemlæstelse og mord ikke er spor alvorligt. Hverken her eller i Sverige. Ihvertfald ikke for tiden.

    Kommentar by tp — 7. marts 2019 @ 18:56

  38. Vincent Hendricks – er det ikke den venstreradikale negerprofessor, der ifølge MSM er “ekspert” i stort set alle emner.

    Han kan i øvrigt bedst kendes på sit gigantiske hoved, hvor der vokser krøllede pubeshår overalt…

    Kommentar by Revisoren — 8. marts 2019 @ 12:42

RSS feed for comments on this post.