6. marts 2019

Enhedslisten vil have ‘kønsneutrale lyssignaler’, og et kommunalt tørklæde: “.. et godt signal at sende”

Lone Norlander Smith var en af politikerne, der var åben overfor LGBT-symbolik på trafiklys, hvad bizart nok blev markedsført som ‘kønsneutrale lyssignaler’. I aften er der byrådsmøde i Århus, og her skal de folkevalgte diskutere Enhedslistens forslag om et tørklæde som supplement til uniformen hos kommunens mange ansattte. Det vides ikke om denne her sharia-kompatibel påklædning målrettet muslimske kvinder, lader sig forene med den overordnede kompagne for kønsneutralitet.

Pressemeddelelse fra Enhedslisten i Århus – Tørklæde kan blive en del af uniformen.

“Enhedslisten foreslår, at der designes et tørklæde, som passer i farve og kvalitet til medarbejdernes uniformer i Sundhed og Omsorg. Så kan de kvinder, der ønsker at bære tørklæde på arbejde, vælge at gå med et standardiseret tørklæde, hvilket vil være et godt signal at sende.

Enhedslisten byrådsforslag går ud på, at der indføres et standardiseret tørklæde som supplement til uniformen i Sundhed og Omsorg, til medarbejdere der ønsker at benytte dette. Det vil desuden være en god mulighed for at sikre den hygiejniske del, som uniformen er med til at understøtte,

‘Vi signalerer i forvejen med uniformen, at her er en medarbejder fra Sundhed og Omsorg, og vi er enige i, at det er et godt signal. Med vores forslag får vi en opgradering af beklædningen, for de medarbejdere der måtte ønske at benytte sig af et hovedtørklæde,’ siger Lone Norlander.”

(Lone Norlander, Enhedslisten; Foto: Aarhus Kommune)

Oploadet Kl. 11:43 af Kim Møller — Direkte link47 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99259/trackback

47 Comments »

  1. Muslimer er ikke vores største problem, det er danskere som hende.

    Kommentar by Per — 6. marts 2019 @ 12:04

  2. Det vil være en islamificering af det danske sundhedsvæsen, hvis forslaget bliver vedtaget.

    Som bekendt forbød Kemal Atatürk islamisk beklædning i offentlige institutioner for at gøre Tyrkiet til et moderne vestligt orienteret land.

    Lone Norlander Smith vil den modsatte vej. En stemme på Enhedslisten er en stemme på den sorte middelalder og imamers og patriarkers sociale kontrol med muslimske kvinder.

    Kommentar by np — 6. marts 2019 @ 12:06

  3. Har hun lyst til at blive omskåret uden bedøvelse?

    Kommentar by k. m. — 6. marts 2019 @ 12:14

  4. Engang kommunist, altid kommunist

    Kommentar by BB — 6. marts 2019 @ 12:22

  5. Nu kan man jo godt have respekt for andres ret til at blive omskåret uden bedøvelse, selvom man ikke selv kunne tænke sig det, k. m.

    Lone mener uden tvivl, at tørklædet er et frit valg. Og at den baggrund, dette valg træffes på ligeledes er fri. Det er jo ikke alle muslimske piger, der har lyst til at leve på polsk med deres danske kæreste på et kollegieværelse!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. marts 2019 @ 12:24

  6. Morten
    Du har røget for meget fjolletobak

    Kommentar by k. m. — 6. marts 2019 @ 12:32

  7. Jeg kan ikke forestille mig, at forslaget bliver stemt igennem.

    Takket været reformationen og oplysningstiden lever vi i et sekulariseret samfund, hvor religion er nedtonet i det offentlige rum. Den positive udvikling for den enkeltes frihed kan forhåbentligt ikke standses og gå tilbage.

    Det er surrealistisk, at det er kommunisterne i Enhedslisten, som er banneførere for den sorte religions rettighedskamp i Danmark. Har de glemt religionskritiske Marx og halvfjerdsernes kamp mod kirke og traditioner?

    Kommentar by np — 6. marts 2019 @ 12:33

  8. De progressive er blevet de reaktionære.

    Kommentar by np — 6. marts 2019 @ 12:37

  9. Norlander Smidt! Sur over “danskere” i 7eleven
    https://www.bt.dk/samfund/7-eleven-ekspedient-til-danskerne-man-kan-godt-sige-hej

    Kommentar by k. m. — 6. marts 2019 @ 13:14

  10. Bemærk hvilket tørklæde hun bærer på billedet. PLO’s emblem.

    Kommentar by Michael Thestrup — 6. marts 2019 @ 13:19

  11. Nu maa der for fa’en vaere nogen der siger stop for dette toale vanvid
    hvis ikke ??? jeg vil ikke se resultatet,men mine fremad foerte gener vil komme til at lide unddr denne totalt aandsvage fremfaerd . Jeg har et helt andet ordvalg for dette + loesning paa det men det ma faa staa hen

    Kommentar by dunk — 6. marts 2019 @ 13:34

  12. Ingen undskyldning for “Typos” Knights templar du er bedre

    Kommentar by dunk — 6. marts 2019 @ 13:37

  13. Men hvad med tørklæder, de er da ikke kønsneutrale?

    Kommentar by Realist — 6. marts 2019 @ 13:38

  14. Hvis man viser de politiske partier og ideologier på en ring fremfor på en højre-venstre akse, vil man se at kommunister og nazister ligger side om side. Hvis man vil illustrere de mest blodtørstige politiske retninger, vil man på en ring se at kommunister, nazister og islamister slås om førstepladsen. Islamisterne har myrdet flest i tidens løb, på anden pladsen kommer kommunisterne og på 3. pladsen nazisterne. De sidste var dog lige så blodtørstige som kommunisterne, men fik kun 12 år til deres myrderier.

    Hvis man nu om dage er kommunist, er man historieløs, hjernevasket, komplet korrupt eller født bindegal. I Lone Norlanders tilfælde er det nok det sidste.

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 13:49

  15. Desværre findes der også mange BINDEGALE politikere i andre partier. Tag f.eks. Venstre og Socialakrobaterne. Både Lars Quisling og Mette Frederiksen har godkendt den Marokko-traktat som kræver statscensur af ytringsfriheden og den demokratiske debat. Begge går altså ind for diktatur. Traktaten kræver også en mangedobling af invasionen/indvandringen. Både Lars og Mette går altså ind for at Danmark skal gøres til en afrikansk og arabisk koloni. Og de går ind for “svenske” tilstande/gangstervælde og en fordrivelse og udskiftning af den danske befolkning. De slutter altså op om merkels vanvittige, altødelæggende og dødbringende Kalergi- og Marokko plan.

    De gamle partier er gået fra forstanden. De arbejder nu på at afskaffe Danmark og det danske folk. Kan man komme længere ud i politisk vanvid og svineri?

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 14:04

  16. ¤ 2 kl. 12.O6…..Der bliver jo også tale om imamers og muslimers kontrol med danske kvinder, hvis den sorte middelalder kommer igen i form af kommunistisk samarbejde med islam.

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 14:10

  17. Findes der politikere, der ikke er bindegale? (OK, et par enkelte, 95% af dem er squ nogle Kolbøtter!)

    Ja-vist, de etniske nord-europæiske befolkninger er truet af udrydning, lige som torsken i Østersøen!

    Hvis der ellers er nogle Mænd tilbage hos Sundhed&Omsorg i det mørke Jylland/Århus, kan de da bare tage et tørklæde på ligesom deres
    “søde” islamistiske kolleger. De går jo alle i uniform, så tørklæde, så går alle med tørklæde! Det er squ da ligestilling.
    Godaw DO….hvem kan tænde lyset?
    P. SIAD. Ud af EU/FN, direkte Demokrati NU!

    Kommentar by Piotr — 6. marts 2019 @ 14:17

  18. Man må spørge denne kvinde, der er politiker uden at have noget seriøst at bidrage med, hvorfor hun mener, at det er nødvendigt at “designe” speciel beklædning.
    Hvorfor opfinde noget nyt, der allerede findes?

    Der skal selvfølgelig tages hensyn til sterilitet og (åbenbart) muhamedanske regler om, at kvinders hår skal være skjult.
    Indenfor sundhedsvæsenet findes der allerede udstyr, der sikrer begge hensyn, fx operationspersonalets hårnet. Det er (vistnok?) kønsneutralt, Og fordelen ved dette er ovenikøbet, at det ikke signalerer noget om religiøsitet. What’s not to like?

    Kommentar by Bastardo — 6. marts 2019 @ 14:27

  19. Er det virkelig det bedste politbureauet kan finde på i Ejendomshandlerpartiet? Sølle..

    Kommentar by Hul igennem? — 6. marts 2019 @ 14:58

  20. En kvindeundertrykker i højhellig dobbeltmoral, hvad med et kommunalt designet mødomsgitter af rustfrit stål? Eller et kropsdækkende gulvtæppe? Hun hører vist også hjemme hos hvidvinsdrankerne i Kvinfo- forræder er hun, både overfor kvinder især men også overfor sit land.

    Kommentar by Hul igennem? — 6. marts 2019 @ 15:11

  21. Walk – Don’t walk . Har vaeret i brug i dele af den engelsk-talende verden temmeligt laenge . Enhedslisten kan sikkert finde nogle eksperter til at tilpasse dette til de specielle danske forhold formedelst et beskedent forskningslegat . Pokker staa i det , saa bliver farveblinde legasthenikere jo diskriminerede . Det’sgu ikke nemt , det her . Forresten , findes Fredericia’s tapre og ikke specielt koens-neutrale landssoldater ved nogle af fodgaenger-overgangene endnu , eller blev de ofre for en eller anden pacifistisk udrensnings-aktion ?

    Kommentar by krassisten — 6. marts 2019 @ 15:29

  22. I Civilforsvaret havde vi i sin tid hals-klude i forskellige farver til at vise hvilken CF-sektion vi tilhoerte . Det virkede sgu , men det var altsaa osse i starten af 80’erne . Kunne muligvis adapteres til nutidige kommunale forhold i Aarhus , saa der slet ingen grund bliver til at vikle en snotklud omkring hovedet ; den oevelse i forudilende adlydenhed er da alt for nem at faa oeje paa…

    Kommentar by krassisten — 6. marts 2019 @ 15:43

  23. DKA skrev om det i går, hvilket fik mig til, at kommentere flg. OT:

    Lone Norlander, Enhedslisten, Århus Byråd:
    “Vi har brug for at bakke op om de meget loyale og dygtige medarbejdere, der er i Sundhed og Omsorg. Vi vil sende et signal om, at alle er velkomne, om de bærer et tørklæde eller ej”

    Enhedslisten og de andre Lav-intelligente venstrefløjsere KAN bare ikke fatte, at disse “meget loyale og dygtige medarbejdere”, har et HELT andet formål med deres arbejde (end det som de Lav-intelligente fortsat bilder sig selv ind); nemlig at infiltrere sig i vigtige samfundsfunktioner, for derfra at kunne gennemføre deres bestialske, LIVSPLIGTIGE, påbud, fra Fandens Voldsmanual, om UDRYDDELSE AF ALLE, der ikke bogstavtro følger manualens påbud. INKLUSIVE medlemmer af Enhedslisten og Lone Norlander selv!

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. marts 2019 @ 16:10

  24. Fy for helvede et foto af endnu en satans møgso…få det væk…!!!

    Kommentar by Black Watch — 6. marts 2019 @ 16:30

  25. Kommentar by np — 6. marts 2019 @ 12:33

    Det skal der sgu nok blive stemt for…ihvertfald senere hen og overalt i landet…islamificeringen skrider planmæssigt frem…man vil det helt bevidst..tik tak tik tak…!!!

    Kommentar by Black Watch — 6. marts 2019 @ 16:34

  26. https://www.aftenposten.no/verden/i/kaAEK9/Norsk-tobarnsmor-28-har-flyktet-fra-IS-omradet-i-Syria–vil-tilbake-til-Norge

    her er sgu tørklæde for alle pengene.
    Nu vil de selvfølgelig tilbage til bistandskontoret igen

    Kommentar by k.m. — 6. marts 2019 @ 16:49

  27. Hvis det danske folk ikke kan finde ud af at skaffe flere læsere til Uriasposten, den korte avis, 24nyt.dk og you tube mv., ved noget så let og enkelt som at uddele løbesedler eller indrykke småannoncer i lokalaviser, hvis vi danskere ikke orker at støtte NB og Stram kurs så begge partier kan få et godt valg, hvis vi heller ikke gider advare andre danskere mod den katastrofe og etniske udrensning som de gamle partier planlægger, ved at gå i gule veste eller lignende….. jamen så beder vi jo næsten selv om at få det ligesom svenskerne, hvor velfærdstab, nye sygdomme, hverdags-terror, overfald, vold, brand og mord allerede har ramt titusinder, og hvor de gamle blodrøde partier har lagt op til statsbankerot, massemord og folkedrab.

    Kommentar by tp — 6. marts 2019 @ 17:23

  28. Det skal nok komme. Var det ikke lige oppe at vende med sygeplejerske uniform var gennemsigtig i sol. Så kommer kysen nok også samtidig.

    Kommentar by P — 6. marts 2019 @ 17:37

  29. Tysk politiker ser ingen hindring for en muslimsk bundeskanzler

    https://www.focus.de/politik/deutschland/ralph-brinkhaus-2030-durchaus-denkbar-cdu-fraktionschef-kann-sich-muslim-als-bundeskanzler-vorstellen_id_10413221.html

    Kommentar by k. m. — 6. marts 2019 @ 18:16

  30. I århus vil de have Wikinger i lyssignalet. (Det kan jeg selvfølgelig gå med til :-)). At Enhedslisten vil hylde et Islamisk undertrykkelsesklæde, som symbolisere at kvinder er halvt så meget værd som mænd, kan jeg godt brække mig over. At de så endda lægger langt afstand til Karl Marxes mening om religion, for det for mig til at sige at de er overdopet med Folkeopium (- Ud fra hans teorier og mening om religion). Fy for helvede for et forslag fra Enhedslisten. Deres hjerne må vel være overtaget af Hitz Buth Tahir siden de kan komme med så perverst et forslag. Støt SIAD. God onsdag aften. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. marts 2019 @ 18:59

  31. Det er vistnok en muslim som vil have det – ha ha:

    https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/staa-viking-gaa-viking-raadmand-vil-have-trafiklys-med-groenne-og

    Men det er da i orden:-)

    Til k.m. (indlæg 6):

    Det kaldes også Desmond Tutu tobak!

    Kommentar by Acharya Tuisto — 6. marts 2019 @ 19:13

  32. En burka ville gøre underværker på den klamme og fedladne væmligso…

    Kommentar by Revisoren — 6. marts 2019 @ 19:17

  33. Hvad er klima påvirkningen ved at skulle skifte alle disse skilte?

    Tænk på diesel til transport , fremstilling af skilte osv.

    Men PYT det er nok ikke noget der betyder noget, når bare forslaget kommer fra de rigtige

    Kommentar by Anders Nielsen — 6. marts 2019 @ 19:25

  34. Tuisto
    Ja, en Radikaliseret muslim

    Kommentar by k. m. — 6. marts 2019 @ 19:35

  35. Lad dog Grimhøjmoskeen overtage trafikreguleringen og de hjemvendte syrienskrigere og -brude sundhedsvæsnet i Århus.

    Røde og grønne halvmåner. Og kommunalt designede burka- og niqab-sygeplejeuniformer.

    Jeg tror, at der er en stor længsel blandt de folkevalgte politikere efter at overgive magten til det islamiske kalifat.

    Bøvlet med danske borgere og vælgere vil være slut. Koranen bestemmer. Og Amnesty International, Macron og New York Times vil indstille Danmark til Nobels Fredspris for inkludering af islamiske værdier i det danske samfund.

    Kommentar by np — 6. marts 2019 @ 19:40

  36. Piskning og stening af kvinder og afhugning af lemmer må blive det næste.

    Kommentar by np — 6. marts 2019 @ 19:43

  37. Det er ufatteligt at et sekulært parti i et sekulært samfund kan promovere noget så tåbeligt som en religiøs påklædning (jvf. koranens påbud) Hvad var det lige Marx sagde om religion “at det var opium for folket” Enhedslisten er og bliver et quasi religiøst parti, der har et guddommeligt forhold til andre folks penge og de stakkels, stakkels undertrykte minoriteter!
    For øvrigt er ordet uniform afledt af stavelsen “uni” der betyder ens altså ens klædt.
    Det er derfor muslimske kvinder går i en religiøs uniform og mange offentlige ansatte går i forskellige uniformer!
    Nej til religiøse uniformer – det er og bliver en privat sag – enhedslisten ønsker at promovere religiøse uniformer i et sekulært samfund, føj for satan!

    Kommentar by BeCool — 6. marts 2019 @ 19:43

  38. Måske man lige skulle spørge personerne i målgruppen, før man tager dem som gidsler i et ideologisk projekt.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/stine-er-maalloes-under-bagatelgraensen/7542601

    Endelig noget fornuft….og så oven i købet fra en kønsforsker på RUC!?

    Kommentar by Larsen — 6. marts 2019 @ 19:48

  39. Hun er beskrevet på aarhus.dk, og det første der nævnes om hende er:

    “Lone Norlander er forældremyndighedsværge for to uledsagede syriske drenge gennem Dansk Røde Kors”

    “Moden” ,ikke alt for attraktiv dame, der tilfældigvis har taget den hårde opgave på sig at gelejde to unge varmblodige mænd dybt dybt ind i det danske samfund.

    Med de stød af forskellig styrke det nu kan give undervejs….

    Selvfølgelig er hun vild med multikulti i Århus,det er jo billigere end at købe en billet til Ghana.

    https://aarhus.dk/demokrati/politik/byraadet/byraadets-medlemmer/lone-norlander-smith/

    Kommentar by jønne — 6. marts 2019 @ 20:04

  40. >24 Black Watch 16:30
    Ja det var også min nære tanke.

    Kommentar by Nielsen — 7. marts 2019 @ 06:23

  41. Hvilket afskyeligt afdanket fedladent kvindemenneske. Og hér gik jeg og troede batikhäxor var forbeholdt failed state Sverigstan. (Og æblet? er heller ikke faldet langt fra stammen ser jeg)
    Lone Hotel Nordland Smith,Ejendomsmæglerlisten(priceless!!), du bliver ikke kønnere som skaldet. Og det sker jo nok en dag. HER vil et tørklæde derimod være helt på sin plads.
    PLO SO.

    Kommentar by Knights Templar — 7. marts 2019 @ 10:35

  42. #39
    En nærliggende tanke.
    Læste at det seksuelle element ved de ibenholtsfarvede svedglinsende hulemænd, tiltrækker totalt udkne..ede batikhäxors sammensunkne underliv, som spyfluer på en varm kolort.

    Kommentar by Knights Templar — 7. marts 2019 @ 10:40

  43. Hvorfor kommer Århusianerne aldrig over gaden?

    – De er bange for små grønne mænd.

    Kommentar by Bastardo — 7. marts 2019 @ 10:49

  44. Dunk 13:37
    Mange tak.
    Skriver fra mobilen.
    Vil langt hellere male en korridor gennem brevsprækken på dens hoveddør. Langt lettere.
    Kim: Hvorfor er skrivefeltet så småt og svært at navigere rundt i?
    Det sagt: STOR TAK, for den eneste danske blog, der er værd at læse og kommentere på!

    Kommentar by Knights Templar — 7. marts 2019 @ 11:30

  45. På vej hjem fra arbejde i dag, så jeg en dreng på cykel der var ved at blive kørtover af en traktor, fordi der ikke er nogen cykelsti !
    Cykelstier er der ikke råd til, men LGBTQXDTERWWWW lyskruds er der penge til.
    Fuck hvor jeg GLÆDER mig til det væbnet opgør det snart kommer.

    Kommentar by HMAK — 7. marts 2019 @ 17:35

  46. handler det om hygiejne, så må DFere vel også gå med DF-kasket? Nå ikke, nej det er kun muslimer, der må.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 7. marts 2019 @ 17:40

  47. Spild af penge at skifte lyssignaler. Det ændre ingenting.

    Kommentar by Jane — 12. marts 2019 @ 15:06

RSS feed for comments on this post.