8. marts 2019

Blogger blotlagde Alternativets hykleri, Politiken kalder det ‘fake news’: “… Og ja, han fløj derned.”

Journalist Majlinda Urban Kuci kalder det for tre ‘usande historier’ og ‘fake news’, og Alternativets Rasmus Nordqvist betegner det som ‘misinformation’, og associerer artiklerne med det amerikanske valg, hvor ‘det blev et problem’. Alle tre historier holder i det store og hele vand, og artikler bliver ikke til falske, blot fordi de dokumenterede hyklere gerne vil have fodnoter og modsatrettet vinkling.

Journalistisk spin for Alternativets folketingsgruppe set hos Politiken.dk – Alternativet er ramt af flere falske historier på Facebook (kræver login).

De seneste måneder har der floreret tre usande historier på Facebook om politikere fra Alternativet. Det ærgrer og bekymrer folketingsmedlem Rasmus Nordqvist. De falske nyheder betyder, at dyrebar tid, som burde gå til at skabe politik, bliver brugt på at håndtere misinformation, siger han.

13. februar blev et billede af Rasmus Nordqvist fra Alternativet delt på Facebook. På billedet sidder han i en lufthavn sammen med en række kollegaer. I opslaget bliver de kaldt miljøhyklere, og der står, at de er på vej til Mellemøsten med fly for at deltage i et muslimsk motionsløb.

‘Først grinte jeg lidt af det, fordi jeg tænkte, at enhver kunne se, at jeg både var tre år yngre og tre år lettere på det billede’, fortæller Rasmus Nordqvist, der bestrider tretten ordførerskaber i Alternativet, blandt andet er han klima-, udenrigs-, EU-, og politisk ordfører.

Billedet stammer fra en rejse, Ramus Nordqvist var på for tre år siden. Her besøgte han besatte områder på Vestbredden og deltog i motionsløbet Right to Movement. Og ja, han fløj derned. Han var dog ikke ude at flyve 13. februar…

(Alternativets Torsten Gejl og Rasmus Nordqvist i lufthavnen på vej til motionsløb på Vestbredden, 2016)

1. Ja, Alternativet tog flyet til et motionsløb på Vestbredden. Det var dog i 2016, ikke 2019. En fejl der senere blev rettet.

2. Mohammad Sabah Ahmad var kandidat for Alternativet, og når han siger at stening ‘er en del af den religion jeg følger’, så kan det vanskeligt ses som klar afstandtagen.

3. Alternativets valgmøde for Sikandar Siddique havde efter billedmaterialet at dømme ingen kvindelige tilhørere.

– – – – –

“Historien om Alternativets Rasmus Nordqvist, der fløj 6000 kilometer for at løbe 10 kilometer i et pro-palæstinensisk motionsløb, er sand. Den eneste fejl, jeg begik i den sammenhæng, var at datere historien forkert (en fejl jeg straks rettede, da jeg blev gjort opmærksom på den). Det er meget beklageligt, at Politiken uden videre køber Alternativets spin.” (Ballet Magnifique, 3. marts 2019)

Oploadet Kl. 09:08 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99308/trackback

17 Comments »

  1. De palærudeglas den alternativt seksuelle Rasmus fra Norden bærer på foto’et, er ikke til at gå fejl af. Palæstinensisk motionsløb?
    Et særdeles relevant, vigtigt og ædelt formål at afbrænde fossile brændstoffer galore.
    Mht. dateringen:
    Er det først de sidste 3 år de påståede klimaproblemer er opstået? Hvis ikke. Er det klarsynede Rasmus en lille skaldet hykler, ikke sandt?
    Med hensyn til stenings partimedlemmet ligger det jo ligesom i navnet: AhMAD.
    I pik, patter og sambadanse partiet er der åbenbart flere måder “at være stenet” på.
    SKÅÅÅÅL!

    Kommentar by Knights Templar — 8. marts 2019 @ 09:45

  2. Apropos navne:
    Alternaivets påståede miljøengagement må i sandhed siges, at være noget GEJL!
    Lytter du med: Oooh du heilige Magdalena?
    Tror jeg har skrevet det før:
    Den meget klartseende Rasmus Nordtoft må have en stærk dødsdrift siden han ønsker at vise sig på de kanter.
    Gætter på, han ikke flettede fingrer med Øffe på turen.
    Eller var bare ingen højhuse i miles omkreds?

    Kommentar by Knights Templar — 8. marts 2019 @ 10:00

  3. Er det ikke Johanne Stalin Nielsen der sidder helt til højre??? Håber det bliver i Rasmus “Tarmsuger’s” livstid at lortet ramler,når homoer ikke offentligt kan flashe deres sexualitet og Johanne Stalin Nielsen bliver proppet i en burka, hvis hun vil uden for døren i Valby..

    Kommentar by Ignoranten — 8. marts 2019 @ 10:10

  4. … og hvorfor tager Politiken ikke navneforandring til Råddenskabens Avis?

    Råddenskab og fordærv råder næsten overalt i danske medier og politik, og her er enevælden genindført.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 8. marts 2019 @ 10:26

  5. Godt set! Ignoranten 10:10. Jeg tror du har ret. Hende yderst til højre er Johanne Schmidt-Stalin-Chávez-Nielsen. Hun skal ned og danse i Burka?
    https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/111/1119508/20172881-fewfr.jpg

    Kommentar by A-mad — 8. marts 2019 @ 10:33

  6. HA! Politiken er forfaldet til ren venstrefløjsaktivisme. Nu taget med bukserne nede.

    Kommentar by BB — 8. marts 2019 @ 10:35

  7. Hvis der er nogen, der flasher fakenewsbegrebet i tide og utide, er det netop journalister til at miskreditere politiske modstandere. De er angrebet af den lkulturmarxistiske overmennesketeori, hvor det ikke længere er deres opgave at beskrive verden som den er, men konstant forbedre den til deres standarder.

    Kommentar by Uno — 8. marts 2019 @ 11:00

  8. Ejerlejlighedspartiet er stærkt besat på alle poster. Med så prominente navne som Johanne Knaptud Chavez Stalin-Nielsen og Pernille Ninotchka Skipper.
    Kom ikke og sig’ en svulstig ordflom af kuntfærdige navne, er et nyt trofæ-curling-børne-fænomen.

    Kommentar by Knights Templar — 8. marts 2019 @ 11:35

  9. Bøsse-partiet og Enhedslisten er to røde, forrykte og afskyelige partier. Men hvad er palærudeglas for noget? Briller?

    Kommentar by tp — 8. marts 2019 @ 12:01

  10. Den “progressive” venstrefløjs forhold til islamisme er både patetisk og patologisk: Enhedslistens “love story” med salafisten og palæstinensiske Asmaa Abdol-Hamid
    Islamisten Mohammad Sabah Ahmad der var folketingskandidat for Alternativet og
    talsmand for den omstridte salafistiske Grimhøjmoske senere stod han som teenager bag en bombetrussel mod Aarhus Universitet og blev livsvarig bortvist fra uni.
    Først var han tilhænger og talsmand for stening og piskning som profylaktisk sharia tiltag og som han sagde: det hører med til den islamistiske pakke.
    Siden tog han en dubiøs afstandstagen. (Den samme dubiøsitet mht stening så vi også hos den danske konvertit og overløber Abdul Wahid Pedersen.
    Den “progressive” venstrefløjs omgang med islamisme er konstitutionelt patologisk

    Kommentar by BeCool — 8. marts 2019 @ 12:05

  11. Når Kalifatet er fuldstændigt implementeret, er Rasmus Nordqvist alligevel en af de første, der vil blive kastet ud fra højhusene på Bellahøj.

    Problem solved…

    Kommentar by Revisoren — 8. marts 2019 @ 12:28

  12. Nemlig BeCool: they’ll stone you and say that it’s the end
    Then they’ll stone you and then they’ll come back again
    They’ll stone you when you’re riding in your car
    They’ll stone you when you’re playing your guitar

    Yes, but I would not feel so all alone
    Everybody must get stoned

    God weekend! :-)
    (nu hvor proppen heldigvis snart er af flasken)

    Kommentar by A-mad — 8. marts 2019 @ 12:34

  13. Palæ-rudeglas, er ganske rigtigt briller.
    Briller af en helt vanvittig overdreven størrelse – som alt det party begi’r sig i kast med.
    Kunne også ha’ skrevet thermorude glas. Men det ville knappest være dækkende.
    Troede man HAVDE droppet 70’ernes glas stegefade store brilleglas.

    Kommentar by Knights Templar — 8. marts 2019 @ 12:36

  14. I Alternativet har de både en der hedder Fock og en der hedder Gejl.

    “Echt Geil” som de siger sydpå!

    Kommentar by Acharya Tuisto — 8. marts 2019 @ 13:17

  15. BeCool 12:05
    AhMAD-MAN: TAQYIA i sin reneste aftapning.
    Hvem helvede af vore rådne æbler ka’ finde på, at inkludere sådan et gedigent møgdyr?
    Og hvorfor har sandnegeren ikke allerede for længst fået en hvid str.37 lige i sin bæbrune ventil?

    Kommentar by Knights Templar — 8. marts 2019 @ 14:28

  16. Rasmus n er da bare en klam snob, sekundant til rødpræsident uffe-på-skyen. Tale om cloud-computing😊. Rasmus er jo radikal og som dem en hersker elite snob, der laver alt det praktiske hykleri som uffe laver åndeligt. Uden ras er AL død. Hvorfor nedtoner ras at han suttede islam i ferien? Er der nogen der ikke må vide at han er muslim og klimasvin? Invasionen stemmer på AL, deres rambuk til diktaturet, det rødbrune paradis af voldsglæde..

    Kommentar by Gaflen — 8. marts 2019 @ 14:56

  17. Politiken, en skodavis der kun overlever for satanisternes penge. Den formidler alene, hvad satanisterne vil have udgivet.

    Løkke-Fonden bugner i selvfed velfære og velstand.

    Kommentar by Iznogut — 8. marts 2019 @ 17:33

RSS feed for comments on this post.