11. marts 2019

Niddal El-Jabri: På arabisk er “… verbale trusler det primære pædagogiske redskab i op dragelsen.”

I kulturelle spørgsmål dominerer man eller man bliver domineret (Huntington), og lige netop derfor har moderne vestlig kultur intet forsvar overfor tilvandrede arabiske varianter. Hvor den vestlige intelligentsia ser skældud som verbal vold, så dyrkes den af modparten, som værende en leveregel. En måde at hævde autoritet på.

Herrunder lidt fra en kommentar af Niddal El-Jabri i Berlingske – Mændene skal også frigøres fra patriarkatet.

“Kvindefrigørelsen i den minoritetsetniske familie er vores tids vigtigste kamp, hvis vi skal lykkes med at nedbryde de strukturelle barrierer for integration. Den kamp starter med et afgørende opgør mod patriarkatet og en selvransagelse hos mændene om at slippe behovet for at være dominerende og kontrollerende.

… et mindretal af mænd med ikke-vestlig baggrund skiller sig stadig ud: Cirka hver femte med ikke-vestlig baggrund mener, at homoseksualitet ikke bør være accepteret af samfundet. At kvinder, der går udfordrende klædt, selv er skyld i seksuelle overgreb. Og at en mand om nødvendigt bør forsvare sit omdømme med magt. …

Min far døde i 1999, og gennem arbejdet med denne kronik går det op for mig, at jeg her 20 år senere har et meget anderledes forhold til ham end mine brødre. … Hans minde fremstår i meta-billeder. Han satte rammen og reglerne, og så var det min mors opgave at sikre dem i hverdagen. Vold var ikke en del af vores hjem, jeg mindes kun et par enkelte gange, hvor min far anvendte fysisk straf i form af vold, men i det arabiske sprog – som jeg har lært det – var verbale trusler det primære pædagogiske redskab i opdragelsen. I får lige top tre gloser, direkte oversat: ‘hiver ørerne af dig’, ‘Du kan få lov til at spise tæsk’ eller den lidt mere direkte: ‘Jeg smadrer dig’. …

Ifølge forfatteren Fred Edmund Jandt er det normalt, at arabisk i sin retorik er konfronterende, bestående af verbale trusler og flamboyante udtryk. Forfatteren konkluderer sågar, at det forhindrer fysisk vold. Men den patriarkalske dominans er ikke til at tage fejl af i sprogets anvendelse.

… Skal vi nedbryde patriarkatet i minoriteten, skal vi især ind og kigge på hverdagslingo- og trends. Jeg må ærligt indrømme, at jeg har opgivet forældregenerationen. De er blevet gamle. Mit fokus ligger på de unge. De, der er kommet hertil som børn eller født her.”

Oploadet Kl. 21:23 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99364/trackback

26 Comments »

  1. Spot on!

    Kommentar by Jakob — 11. marts 2019 @ 21:50

  2. Der kommer til eddermame godt nok til at gå mange årtier før de bliver vendt i en anden retning, især når arabiske mænd ser moderne 35 årige vesteuropæiske mænd ligge på ryggen og tisse dem selv op ad maven, når der skal skiftes et blandingsbatteri…. det kan også gå for meget i den anden retning og det bliver deres åbenlyse argument.

    Kommentar by Flaskeposten — 11. marts 2019 @ 22:05

  3. DET HER LYDER lidt som teorier fra et par feminiserede SF’er, gør det ikke? Hvorfor skulle vi dog nedbryde patriarkatet? Matriarkatet har da vist sig at være meget værre. Bare se Sverige hvor feministerne er ved at udskifte civilisation med barbari. At ændre islamisternes syn på bøsser, kvinder, vold, terror og krig mod kristne, urene og vantro, kan nok nemt komme til at blive et langvarigt projekt. Mon 5OO år er nok?

    Kommentar by Bent Nielsen — 11. marts 2019 @ 22:13

  4. Hvad er det flaskeposten fabler om?? Blandingsbatteri? Ligge på ryggen osv.?

    Kommentar by Bent Nielsen — 11. marts 2019 @ 22:16

  5. DEN VESTLIGE intelligentsia? Er der ikke snarere tale om de sinker og pseudo-intellektuelle som er radiGALE, som lever i fantasi-bobler, og som er så marxistiske og pladderhumanistiske, at de finder at “skæld ud” under alle omstændigheder er forkastelig, mens blodig vold og terror sagtens kan undskyldes med forbrydernes kulturelle baggrund.

    Pladderhumanisterne, med Merkel i spidsen, er villige og mere end parate til at ruinere og udslette den europæiske civilisation, i deres iver efter at invitere Afrikas millioner og atter millioner af negre og arabere til at flytte ind i vores lande. Se hvad you tube har af film om hvordan Tyskland igen angriber og underminerer vore landes fred og sikkerhed m.m.

    Kommentar by Bent Nielsen — 11. marts 2019 @ 22:33

  6. OPSTYLTEDE TEORIER har vi ikke brug for. Men kolde kendsgerninger kan være til nytte. I det tidligere så fredelige Østerbro-kvartér er der nu igen sket et hjemmerøveri og mord. Og igen var det en migrant. Og overalt i Danmark foregår der nu overfald, røverier, knivstik, skyderier, narko-dødsfald, påsatte brande og vanvidskørsler. Hertil kommer andre slags ulemper og ulykker. Indvandringen er blevet en kæmpebyrde for danskerne, og en trussel mod deres liv og fremtid.

    Men det ignoreres af Pape, Jelved, Zenia, Elbæk, Lars Q, Mette F og de øvrige pampere i vores skin-demokrati. Og det bortforklares af DRs og andre mediers røde journalister.

    Kommentar by Bent Nielsen — 11. marts 2019 @ 22:47

  7. Bent, du har selv svaret (i #5) på dit spørgsmål, stillet i #4. Det er de uduelige akademiske tåber, som ikke kan stikke en pind i en lort, uden at ødelægge begge dele, som Flaskeposten og du selv taler om. De går helt i baglås, når de står over for en simpel fysisk opgave, som f.eks. at skifte et blandingsbatteri. Eller taget på garagen. Eller lydpotten på bilen. Eller at lappe konens cykel. Tro mig; jeg har mødt temmelig mange af dem, og de er fandme nogle skvat!

    Som du nok har bemærket, så er der ikke mange unge mennesker i vore dage, som ønsker at uddanne sig til håndværker. Det er ikke fint nok. Men de selvsamme uddannelsessnobber, bliver nødt til at betale “undermenneskerne” betragtelige timepriser for ganske simple opgaver, af den simple årsag, at de ikke kan finde ud af en skid, når det ikke kan klares med en app eller smarte ord. Min respekt for disse halve eksistenser kan ligge på et meget lille sted.

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. marts 2019 @ 22:47

  8. #6 Bent, jeg havde en kollega som blev dræbt på Østerbro for små to år siden. Den rareste gamle mand, som du kan forestille dig. Men en syg neger fra Cameroun dræbte ham med 57 knivstik. Negren havde været i Danmark i 9 år. Hvorfor ved jeg ikke, ligesom jeg ikke ved hvorfor han ikke var blevet sendt hjem.

    Når jeg søger efter artikler om drabet, så giver google ingen – INGEN – resultater, trods de rigtige søgeord. Jeg husker de artikler, der blev skrevet. Men sagen eksisterer tilsyneladende ikke længere i cyberspace.

    Ekstra Bladet havde artikler hvor hans navn Karl Rytter Jensen fremgik. Hans arbejdsgiver/kunde blev interviewet – med navns nævnelse. Alligevel er det praktisk taget umuligt at finde sagen omtalt, vha. google, bing, duckduckgo… Der er tydeligvis tale om historisk revisionisme. Vi skal bare glemme. Og vi skal ikke kunne finde dokumentation. Kun dødsannoncen giver en antydning af, at noget frygteligt skete.

    http://forside.afdoede.dk/index.php?page=visannonce&id=1234986780

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. marts 2019 @ 23:01

  9. … fortsat …

    Jeg har tidligere fundet disse artikler ved at søge på “57 knivstik”, og til min store overraskelse fundet, at der var flere sager, hvor netop “57 knivstik” indgik. Nu finder jeg intet. INTET. Der er nogle gode humanister, som har haft virkelig travlt med at slette sporene af deres mangfoldigheds agenda.

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. marts 2019 @ 23:09

  10. Bananplukkere finder intet om bananplantagens ejere. Banan.
    Og det er fordi det er slettet. Banan.

    Kommentar by Hul igennem? — 11. marts 2019 @ 23:30

  11. Snusk. Det lyder skræmmende og desværre sandsynligt.

    Kommentar by Jakob — 11. marts 2019 @ 23:43

  12. Det er igen en tese, der KUN tjener til, endnu en gang, at holde vi etnisk danske borgere stangen, på falske forhåbninger*. Fandens Voldsmanual er højeste pligt i livet for hans tilhængere og at ændre noget i forhold til den, er ensbetydende med et udstødt liv som vantro, med hvad deraf følger, OG den SIKRE enkeltbillet, til et evigt liv i helvede, frem for i himlen med de lovede 72 jomfruer. Nævn mig en mand, med en IQ på langt mindre end 80 og et liv med enemagt over familie, ære og penge, der vil risikere dette?

    * De falske forhåbninger giver kun Fandens Tilhængere mere tid, til dels infiltration og dels forberedelser til Fandens ordre om, at udrydde alle vi vantro, samtid med, at de falske forhåbninger giver Fandens nyttige idioter medvind en tid endnu, idet at de har fået et “våben”, der af dem skal bruges til, fortsat at holde os andre for dårlige mennesker med adresse på vor mangel på medmenneskelighed, mens de selv kan fortsætte det magelige liv som de åhhh så gode mennesker, der lønnes af AFP/vore penge, for deres dødsforagtende håndlanger-liv.

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. marts 2019 @ 00:02

  13. Hvis du ikke gør hvad jeg siger må du smage Niddals spanskrør.
    Sådan er det junior. Fat det eller tag ved lære. -Muhammeds lære forstås.

    Kommentar by Nielsen — 12. marts 2019 @ 00:45

  14. Hr. Snusk — 11. marts 2019 @ 23:01 + 23:09

    Jeg har også flere gange oplevet, at kritisk information af iSlams invasionstropper, som jeg nøjagtigt have indprentet mig overskrift og søgeord til, pludselig var total uopsporligt*. Jeg har derfor taget ved lære, af de mange gode og veldokumenterede kommentarer fra “der Adler”, og gemmer nu selv ALT, hvad jeg finder, af interessante artikler/oplysninger om temaet, i egne dokmenter.

    * Dette indeholder en dobbelt effekt; for det første skal vi ikke mere, kunne gøre brug af den slags fakta i vore dokumentationer og for det andet, KAN sådanne forgæves søgeaktioner hensætte mindre fakta-sikre medborgere, i en tvivl på, om de nu også ha´r deres fulde fem i behold. – et skide smart trick, til at holde “pøblen” nede og fremover forhindre dem i, at tilslutte sig den kritiske fløj, for nu er de blevet usikre på sig selv.

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. marts 2019 @ 00:48

  15. Jeg mener ellers man verbalonanerer rigeligt og advarer om, at “indernettet” aldrig glemmer. Så hvis man først er kommet galt afsted. Har offentliggjort billedmateriale o.l. Ja, så ligger det derude i cyberspace til evig tid.
    Hvilket især mange unge teenagepiger har fortrudt og begrædt. Over beskeden om, det ikke er til at fjerne igen.
    Det er jo tydeligvis løgn.
    Hvem, og på hvis ordre bliver virkeligheden redigeret?

    Kommentar by Knights Templar — 12. marts 2019 @ 04:34

  16. Altså vi er vantro. Araberne regner sgu ikke vores regler for andet en- legaleret lovløshed- og frihed med ansvar for sin næste rent korporligt og venligt, eksistere ikke i Islams opdragelse. Farmand skal helst banke lidt fornuft ind i konen, og børnene skal lære hvem der bestemmer. Trist for datteren som jo desværre er en pige, og drengene skal have lov til at kæmpe om kejserpragten. En (meget sort vittighed) fra Mellemøsten er således. -Sikker sex er når brødrene eller farmand (helst i røven, så hun bevare jomfruhinden) misbruger lillesøster/datter. Hun skal nok holde sin kæft fordi hun ved hun risikere livet, hvis hun krænker familiens ÆRE- (((ja føj for den lede selv i mit univers))). Alt sammen inden for shariauniverset i den fordummende afstumpede islamiske selvforståelse. Støt SIAD. God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 12. marts 2019 @ 07:07

  17. DET SOM NR. 8 kl. 23.O1 og nr. 14 kl. OO.48 fortæller om hvordan informationer slettes, er endnu et tegn på at en rødfascistisk politisk sammensværgelse mod demokratierne, europæerne og danskerne er i gang. Den er ledet af Merkel og EU, og godkendt af Lars Quisling og Mette Frederiksen mfl. (Marrakech-pagten) Det er sandelig hyggelige tider vi lever i. I forvejen gør de gamle partier og medier jo en masse for at skjule at mængden af overfald, røverier, narkodødsfald, vold, mord og anden kriminalitet er mangedoblet pga. masseindvandringen. Igen og igen skjuler man at det er en eller flere indvandrere som har begået en bestemt forbrydelse. Og DR, TV og Pollertiken har fyldt os med løgn om at kriminaliteten bare faldt og faldt. Og i næste måned vil V, K og S starte et stort censur-program!

    Kommentar by Bent Nielsen — 12. marts 2019 @ 07:44

  18. @hr Snusk: Hvis det er morderen Willy Dongmo Kenfack i Aldersrogade fra 2017 der blev dømt i 2018, er der masser af artikler på det https://www.google.com/search?rlz=1CAASUL_enDK821&q=Cameroon+mord+%C3%B8sterbro&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwij7s3ngvzgAhWdwMQBHSanCNgQBQgpKAA&biw=1536&bih=706

    Kommentar by BB — 12. marts 2019 @ 07:57

  19. Hvem fanden har sendt Niddal El-Jabri i byen med den røverhistorie? – Tror han, at vi hopper på den limpind? – Hvis du er udstyret med rigtige nosser Niddal El-Jabri, så start med at blive glatbarberet; helt væk med det muslimske magtsymbol-fjæs!

    Syng herefter dit glade budskab ud i, alle, landets moskeer, gerne i forbindelse med fredagsbønnen. Waw! – Hvis du herefter er i live, så er vi selvfølgelig spændte på at høre, hvordan ture gik – Lykkedes det dig, at få, de andre langskæggede banditter, til at synge med på din vise? – Vi afventer din rapport i spænding!?

    Kommentar by T. Flodur — 12. marts 2019 @ 08:01

  20. Hr. Snusk: Prøv webarkivet
    https://web.archive.org/web/20190312074511/https://ekstrabladet.dk/112/bogholder-draebt-af-knivstik-draebt-inde-i-virksomheden/6681210

    Kommentar by ino — 12. marts 2019 @ 08:47

  21. Internettet har virkeliggjort Fahrenheit 451.

    Med et enkelt tryk på SLET er den artiklen om den ubehagelige kendsgerning slettet.

    Inden de når at slette artiklen kan de bruge det nye EU-direktiv om linkskat til at forbyde henvisninger til den.

    Langt lettere end i sovjettiden, hvor de manuelt måtte retouchere de udrensede ikke-personer væk fra billeder og møjsommeligt måtte indsamle og brænde forbudte bøger.

    Kommentar by Træt — 12. marts 2019 @ 11:26

  22. Og en ting til Niddal El-Jabri, kom nu i gang med at få nu ringet rundt til de øvrige medlemmer af den muslimske lobby, Det Muslimske Broderskab, og for den sags skyld til Statsministeren – det er jo dem der har sendt dig i byen – og fortæl dem så, at danskerne ikke hopper på den omgang hjernedøde valgflæsk!

    Det var ellers, skide smart forsøgt, herop til folketingsvalget, sådan lidt uskyldsrent, at prøve at bilde danskerne ind, at der lige om lidt, er fred og ingen fare for det forestående muslimske overherredømme – Sig mig, hvad fanden bilder I jer egentlig ind!?

    Kommentar by T. Flodur — 12. marts 2019 @ 11:29

  23. Det pædagogiske redskab i form af verbale trusler er ikke meget bevendt, hvis det aldrig bliver fulgt til dørs af noget, der smerter eller sender skarnet over i evigheden.
    Det er vel det, skægaben skriver mellem linjerne.

    Kommentar by Menig 442 — 12. marts 2019 @ 11:30

  24. Løsning. Lav egne databaser med kopier af artikler, statistik, personlige oplevelser. Stort arbejde men vigtig del af modstandsbevægelsen…mod invasionen..

    Kommentar by Gaflen — 12. marts 2019 @ 15:37

  25. #18 BB, men jeg finder intet på offerets navn. De artikler, som jeg har læst, kan jeg ikke finde igen, selvom jeg ved eksakt hvilke ord og navne, der stod i de artikler.

    Kommentar by Hr. Snusk — 12. marts 2019 @ 17:19

  26. Så vidt jeg ved er Niddal El-Jabri gift med den palæstinensiske “debattør og feminist” Natasha Al-Hariri.

    Hun er en af MSM’s mest elskede kælemuslimer, og hun bliver anvendt som “ekspert” i stort set alle emner.

    Tøzen er desuden kendt for at være opvokset i det mondæne og kridhvide Hellerup, og at hun “frivilligt” begyndte at gå med turban, da hun blev kønsmoden.

    Så meget for hendes “moderate” indstilling…

    Kommentar by Revisoren — 12. marts 2019 @ 19:34

RSS feed for comments on this post.