12. marts 2019

Henrik tror på multikulturen, trods ‘brækkede ribben’: De rottede sig sammen, og jagtede min dreng…

Henrik Jessen er blevet overfaldet af indvandrere, er utryg i sit lokalområdet, og vil ikke have at børnene leger ved blokkene om sommeren. Trods erfaringskataloget, så fastholder han at problemerne ‘i vid udstrækning bygger på manglende kendskab til hinandens kulturer’. Artiklen er som sådan en hyldest til multikultur, men han er alligevel blevet kritiseret så meget for interviewet, at han tager til genmæle på Facebook. Den er for negativ, alle hændelser har år på bagen, og det er for ham at se en fordel med ‘et bredt udvalg af kulturelle forskelle’, hvad skaber ’synergi og balance’. Alle trosretninger er velkomne, og måske det vigtigste: Desuden ’ser jeg mig selv’, som en ‘ærlig og venlig personlighed’. Selvbilledet som blødhjertet anti-racist trumfer alt, inkl. tre brækkede ribben.

Ekstra Bladet har været en tur på Vestegnen, og talt med Henrik, far til fem i Ishøj: – Det går meget hårdt for sig.

“For omtrent fem år siden var Henrik Kraak Jessen fra Ishøj vidne til, at en gruppe indvandrerdrenge sparkede en fuld mand i ryggen. Han greb derefter fat i en af de unge med ordene, ‘hvad fanden har I gang I forbandede perkere?’.

Det førte til et slagsmål med tre af drengene, som kostede ham tre brækkede ribben og en tur på skadestuen. Drengene tog benene på nakken, da en af hans etnisk danske veninder, som er konverteret til islam, kom ham til undsætning.

– Hun kom løbende med det samme og begyndte at råbe ad dem på arabisk, så de løb. Det er den værste episode, jeg har haft. … Ifølge Henrik Kraak Jessen anmeldte han ikke episoden til politiet, fordi han mente, at processen ville blive for lang. Han var også bekymret over, at det kunne gøre situationen endnu værre, hvis drengene kom efter ham igen.

Den voldelige episode er en af årsagerne til, at Henrik Kraak Jessen og hans kone ikke længere føler sig helt trygge, når børnene leger i boligforeningen Ågården i Ishøj sammen med kvarterets andre børn. …

– Derfor vil jeg ikke have mine børn dernede om sommeren. Jeg synes, at det er forkert, at børnene opdrages til at løse deres konflikter ved at slå på hinanden. …

– Der er også nogle gange, hvor min ene dreng har haft nogle problemer med de børn, som render rundt dernede. De rotter sig sammen for at jagte ham og en af hans venner, siger han.”

(Henrik Kraak Jessen på Facebook, 12. marts 2019)

“Har nu talt med ham Journalisten, som var ude og lave interviewet. Jeg fortalte ham, at jeg var skuffet over den måde artiklen blev drejet negativt, da den oprindelige mening var at vise, at Ishøj faktisk er en fredelig og harmonisk by at bo i. Ydermere fortalte jeg ham, at alt det som står i starten af artiklen, var noget som primært er sket for over 5 år siden.

I dag har jeg en helt anden holdning til de ting, da jeg mener alle har ret til at tro og mene det de vil. Desuden ser jeg mig selv, som er ærlig og venlig personlighed, som kan snakke med alle. Har ingen fordomme omkring andre personer, som afspejler det som står skrevet i denne artikel.

Hvad er min holdning så i dag?
Jeg bor i en by, hvor der er et bredt udvalg af kulturelle forskelle, som er godt i min vurdering, da det skaber synergi og balance. Vi bor i et område, hvor der stort set ikke er ret meget ballade…

Jeg har faktisk venner i Ishøj i alle afskygninger og trosretninger, så kan ikke se det billede som de gengiver i artiklen. Grundlæggende var det en ordentlig omgang negativ kampagne, fra Ekstrabladets side. Jeg savnede mere af det med at bygge broer forskellene imellem, og være mere et samfund end at være opdelt i kulturelle forskelle.

Håber at alle i byen, når forstår den hensigt jeg reelt havde i at skabe et billede af vores by, som et godt sted at bo. Beklager hvis Ekstrabladet har fordrejet min historie, så det lød som om vi skulle være negativ anlagt imod andre mennesker og deres holdninger i vores dejlige by. Det var bestemt ikke hensigten med interviewet fra start af, fra min side af.

Jeg prøvede at skabe et billede af vores by, så alle som læser artiklen, kan se at vi faktisk lever i harmoni.” (Henrik Kraak Jessen, 12. marts 2019)

Oploadet Kl. 14:06 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99378/trackback

32 Comments »

  1. Ævle bævle. Han bor der stadigvæk med sin familie og små børn, så selvcencuren ligger lige for, da han ikke skal have noget krydset med de andre muhammedanske familier, til de muhammedansk opdragne knægte. Logisk.

    Kommentar by Michael Unna — 12. marts 2019 @ 14:17

  2. DE LEVER JO NETOP IKKE i tryghed og harmoni, men Henrik kan jo være blevet truet efter at artiklen var i avisen, hvorfor han nu trækker i land. Og det kan man måske ikke bebrejde ham.

    I det hele taget er nutidens danske samfund et utrygt samfund, hvor de danske mænd, familier og børn har mange fjender, og hvor kvinderne i stigende omfang udsættes for overfald, vold og trusler.

    Der har tidligere været en liste over danskernes fjender på en af disse Uriaspost-debatter. Fjenderne finder vi i partierne, bureaukratierne og medierne. Oveni er der så den kriminelle underverden eller parallelverden. Og så er der sundhedsvæsnet som ikke er en fjende, men som er kommet til at fungere så elendigt mange steder på grund af især Venstres centraliseringer, besparelser og forringelser, at et møde med sundhedsvæsnet også kan blive meget ubehageligt, farligt og skæbnesvangert.

    Nu vil Venstres Lars Quisling og Mette Frederiksen fra S så have at importen af potentielle fjender skal fem-dobles. Og Pape fra K ønsker at fanatikere, terrorister og “hellige” krigere fra Syrien får lov til at rejse ind i Danmark.

    Kommentar by Bent Nielsen — 12. marts 2019 @ 14:26

  3. Hvor syg kan man blive.

    Kommentar by Winged Hussar — 12. marts 2019 @ 14:35

  4. Venstreradikale har en underudviklet amygdala, der er ansvarlig for at kunne forudse fare. Konservative er bedre i stand til at fastslå årsag og virkning. Det må være den videnskabelige forklaring på, at f.eks. Jens Rohde kan stå midt i et terrorangreb på et Julemarked i Frankring med lig i gaderne og stadig være overbevist om, at det ikke har noget med Islam at gøre.

    Det er den primære årsag til, at indsatsen mod islamisering af Europa er nyttesløs. De venstreradikale er Islams trojanske hest og demografien arbejder stille og roligt for en total omvæltning af de samfund vi kender i dag. De oprindelige og nationalkonservative europæere kommer til at leve i enklaver rundt om i Europa, som Lars Hedegaard allerede forudsagde for flere år siden.

    https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-human-beast/201104/conservatives-big-fear-brain-study-finds

    Kommentar by Larsen — 12. marts 2019 @ 14:47

  5. Uhjælpelig dansker. Det er den naivitet, der sikrer os en borgerkrig.

    Kommentar by BB — 12. marts 2019 @ 15:21

  6. Sagt på en anden måde: Han kom til at være ærlig, og kom efterfølgende i tanke om at han også skal bo der efter journalisten er kørt hjem. SÅ FLYT DOG FOR HELVEDE HENRIK istedet for at bidrage til at gøre problemerne større ved at lyve om dem! Du VED at det kun bliver værre i fremtiden, og lige nu ofrer du dine børn for at være politisk korrekt. Kan din samvittighed klares med et facebook opslag hvis de en dag bliver stukket ned af de muslimske møgunger du forsvarer? Jeg tvivler, for du ved allerede at du havde ret første gang da du kaldte dem “forbandede perkere”. De ændrer sig ikke bare fordi du lader som om at du gør. Ret din vrede imod de politikere der har ødelagt dit boligområde ved at placere mennesker fra en livsfarlig kultur midt i det, og stem så derefter, istedet for at forsvare hvad de har gjort imod dig og dine børn!

    Kommentar by Per — 12. marts 2019 @ 15:24

  7. Her går det godt, fru kammerherreinde.

    Kommentar by Crass Børsting — 12. marts 2019 @ 15:28

  8. Hvordan kan man være så dum. Der er al for mange danskere der er sådan. Hjælp hvad gør vi!

    Kommentar by IES — 12. marts 2019 @ 15:47

  9. Dhimmi Hendrix
    Pøj med det!

    Kommentar by Knights Templar — 12. marts 2019 @ 15:49

  10. De ristede har allerede taget ham så hårdt og så dybt bagfra, at det har givet ham en permanent hjerneskade.

    Kommentar by Knights Templar — 12. marts 2019 @ 15:53

  11. Det var da vist ikke kun ribbenene han blev sparket i.
    Ja man skulle da nødig anmelde vold. Sæt nu de kom i fængsel eller blev udvist. Uha at have det på samvittigheden. Så hellere krybe og obey.

    Kommentar by p — 12. marts 2019 @ 16:30

  12. En ægte dhimmi…og sådan vil det gå…i takt med at den daglige terror fra muslimerne overalt breder sig og stiger…bukker danskerne sig og vender den anden kind til og underkaster sig og får lige nøjagtig den adfærd og mening som denne her livsforløjede dumrian praktiserer.

    Der kommer aldrig et oprør…kun underkastelse af flertallet…og så kan det sgu være ligegyldigt om nogle tusind danskere gør modstand! Den vil blive knust af myndigheder, politi og retsvæsen…tro mig vi er bare så færdige!!!!!!!!!!

    Kommentar by Black Watch — 12. marts 2019 @ 16:48

  13. Listen over VORES FJENDER var temmelig lang. (se 14.26) Og den er blevet en del længere på få årtier. Før i tiden var der jo ingen indvandrings-problemer. Der var heller ingen problemer med feminister, klimatosser, europater, mandsfjendske familiebureaukrater eller anti-danske journalister. Og skilsmisserne var stadig sjældne. Nu er det helt normalt at opløse hjemmet, at splitte familien, at udplyndre mændene og gøre dem retsløse og børnene faderløse. Kommunisterne har været effektive til at undergrave traditioner og værdier.

    De danske mænd har derfor fået nogle ekstra fjender, som de naturligvis ikke havde havde forventet at få. For ca. 5O år siden, i 1965-7O, var det utænkeligt at politikerne skulle blive så ringe, skøre og usle, at de ville begynde at forære Danmark væk til negre og arabere. Og det var utænkeligt at det skulle blive moderne med rødfascisme, fjern-diktatur, forræderi, løsagtighed, skilsmisser…. samt organiseret tilsvining, udnyttelse og undertrykkelse af mændene og familierne.

    Men med salami-taktik har Chrborg og medierne snigløbet og undermineret demokratiet, velfærden, sikkerheden, vores kulturarv og Danmark som et frit, trygt og fredeligt land.

    Og nu har mange danske mænd fået adskellige ekstra fjender. Det kan være migrant-flodbølgen og hvad deraf følger som giver dem grimme eller farlige problemer. Det kan også være feministerne og kvindesagsfanatikerne. Eller det kan være koner der pludselig ville skilles for at “realisere sig selv”. Ex-konerne udviklede sig så i mange tilfælde til en meget træls fjende, som kunne forpeste mandens liv i årevis, ved at bruge børnene som gidsler i en langvarig og grundig udplyndring af manden, eller ved at behandle børnene så sygt og hæsligt, at de flygtede hen til deres far. Som så magtesløs måtte se på at politiet slæbte dem med tilbage til den forælder som de ikke ville være hos. (Danmark er en rød og uretfærdig politistat overfor børn og retsløse fædre)

    Jeg véd fra en forældregruppe at mange fædre og voksne børn har følt sig i den grad sjoflet og undertrykt af det feministiske familiebureaukrati, at de stadig har traumer og psykiske lidelser mange år efter. De har følt sig direkte mishandlet og terroriseret.

    I fremtiden vil nok alle almindelige danskere komme til at føle sig udsat for grov udnyttelse, undertrykkelse, mishandling og terrorisering. Det er jo den vej det går, efter at V og K, S og SF osv. har tilsluttet sig Merkels og EUs Marokko-traktat.

    Kommentar by Bent Nielsen — 12. marts 2019 @ 17:01

  14. Henrik svagpisser trækker i land efter “de tolerante” har sat focus på hans person. Udbredelse af virkeligheden om kneppe-affaldet er ilde hørt hos “anti-fascisterne”.
    De bliver absolut voldelige på stedet.

    Kommentar by Iznogut — 12. marts 2019 @ 17:08

  15. Jeg tror desværre at der har sneget sig en fejl ind i forbindelse med hans navn, for der skulle have stået Henrik Krank Jessen, hvilket også vil forklare idiotens ytringer.

    Kommentar by Piphans — 12. marts 2019 @ 17:18

  16. Ishøj er et muhammedansk shithole.

    Punktum.

    Kommentar by Revisoren — 12. marts 2019 @ 18:20

  17. Det er uendeligt trættende, at folk altid lige skal vise, at de skam er 100 % politisk korrekte og selvfølgelig tror 100% på den multi-etniske utopi.

    Kommentar by HN3 — 12. marts 2019 @ 18:31

  18. Manden er dum, så dum at det er skadeligt. Pyt med at han er dum, hans udtalelser skader i høj grad os andre uskyldige, men pyt, bare man viser sit åbne og korrekte sind.
    Hvad i alverden laver en Syrer er i landet? Der er nu fred og ro i hans land.

    Kommentar by JEG ER ENIG, DET ER EN LUKKET FEST, SKRID HJEM. — 12. marts 2019 @ 18:45

  19. Tro på det Henrik…

    Kommentar by Johnson — 12. marts 2019 @ 19:22

  20. Hjernedøde feltmadras.

    Kommentar by Flaskeposten — 12. marts 2019 @ 19:30

  21. Hvis man i denne grad har givet op, kan man jo ligeså godt smide sig med sin nøgne røv i vejret i et fængsel – eller tage sig selv af dage..
    Denne krystermentalitet (gudhjælpemig fra ‘berigede’ mennesker) bliver vores undergang.
    Han accepterer simpelthen at sjakalerne rotter sig sammen og jagter hans søn – at man kan se sig selv i spejlet efter sådan en omgang pis er mig en gåde – men stadigvæk står idioten og undskylder for psykopaterne.
    Håber han er stolt af sig selv, sønnike bliver det næppe.

    Kommentar by Lundahl — 12. marts 2019 @ 19:45

  22. Henrik er en typisk dansk underklassemand, der er trængt fra alle sider, og ikke har ret mange chancer. Melodi En sang om Larsen 1. Her er en sang om en mand, der hed Jessen det´ ham du møder i pressen en dag hvor han glad’ligt besvarer interessen for de af perkere tildelte slag. omkv. det var så skidt, men dog kun ganske lidt 2. Men da han igen er hjem’ ved sin kone og ser børnenes angst for den næste dag bli´r han egentlig så ked af den tone og må nu hejse det hvide flag. 3. “Det var jo slet ikke sådan jeg mente det var en gang, for længe sid´n her er ellers så dejligt og ganske gelinde og man bliver klogere med tid’n” 4. Så Jessen ville helst gerne glemme det onde
    hvis man bare man er flink, skal det nok alt sammen gå tale om det grimme får én ud, hvor man ej ka´ bunde da ingen dansker jo offer være må!! omkv. Det var så skidt, men trods alt ik’ så tit!!

    Kommentar by Uno — 12. marts 2019 @ 19:50

  23. En gang imellem kan man godt få ondt af journalister, der forsøger at beskrive virkeligheden, når de af ofret bagefter bliver klandret for at komme for tæt på virkeligheden.

    Kommentar by Menig 442 — 12. marts 2019 @ 19:55

  24. Nanna Skovmand med en kønskifte operation.
    Dhimmi HENRIKs – den skæggede dame.

    Kommentar by Knights Templar — 12. marts 2019 @ 19:57

  25. Oprøret kommer ikke fra de små mænd, der har mange forpligtelser og er opdraget af femistaten til hvordan konflikter løses. De er for mørbankede.Glem ikke Henrik faktisk trods alt reddede en medborger, der lå hjælpeløs. Hans skammelige retræte nu er jo en konsekvens af, at ingen kan kæmpe helt alene. Han kender ikke til, hvordan han kunne have dokumenteret bedre. Han har ikke redskaberne. Oprøret kommer fra nogen i yderkanten af midten, fra nogen, der kun er få af nu, men som vil rejse sig, de standhaftige, de få lysende, der kan tænde en ild, og som ikke gider mere pis. Vi er der ikke nu; men det kommer vi. Blev ved, skriv, skriv, skriv. Vi er i interregnum. Vi skriver danskernes historie. Vi er her endnu.

    Kommentar by Uno — 12. marts 2019 @ 20:26

  26. En mand der lever i en klinisk selvbedrag.

    Kommentar by jrp — 12. marts 2019 @ 20:50

  27. Bare han er tilfreds….så må han gerne forblive i ghettoen, bare vi andre kan blive fri.

    Spasser!

    Kommentar by redneck — 12. marts 2019 @ 22:19

  28. Forældre, der af forfængelighed ikke er på deres børns side, har min dybeste foragt. Og det her handler om ren forfængelighed og gassen sig i egen “godhed”.

    Hans søn, som burde være hans ét og alt, må ikke have en muslimskfødt pige som kæreste, heller ikke de danske piger rundt om ham, som konverterer i stor stil. Og hans dreng kommer til at vokse op i en virkelighed, hvor muslimske drenge – hvis søstres seksualitet er ejet af andre end dem selv – konkurrerer med ham og andre danske drenge om de danske piger på en rå og forsimplende måde. Og forsøger at få os til at acceptere, at “danske piger er ludere”.

    Fy for Satan en klam fuster. Han er ikke far. Det håber jeg hans søn indser. Usselryg.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. marts 2019 @ 22:51

  29. Man kan ikke bebrejde den stakkels mand. Den eneste mulighed han har, er at flytte til et sikkert sted, og hvor skal det efterhånden være, hvis det skal være en almennyttig bolig.
    Men det er efterhånden ganske pudsigt at tænke på, at den eneste grund til at vi har en statsmagt, er at den skulle beskytte os mod udefra kommende farer.

    Kommentar by fidibus — 13. marts 2019 @ 02:59

  30. Han tør ikke sige andet( bor der).22 % af nyfødte er af udenlandsk herkomst. Muslimer vil have sharia-lov, dræbe de vantro og jøder og kvinder behandles som kvæg. Men kom bare and. Vi er parat ,kæmper til sidste blodsdråbe

    Kommentar by H. Nielsen — 13. marts 2019 @ 07:39

  31. “De rotter sig sammen for at jagte ham og en af hans venner”.
    Tak farmand.

    Kommentar by Hagmann — 13. marts 2019 @ 10:36

  32. Stockholmsyndromet.

    Kommentar by Bastardo — 13. marts 2019 @ 12:45

RSS feed for comments on this post.