13. marts 2019

Fakta: Diskret information på produkter fra De danske familiegårde – ‘Kyllingerne er ikke halalslagtet’

Sålænge demografien går i den forkerte retning, vil det afspejle sig i samfundet som sådan, og almindelige markedsøkonomiske principper gør sig gældende. Danskerne flest er ikke politiske forbrugere, i modsætning til muslimer, og det fremskynder naturligvis udviklingen. Det er ikke kontroversielt, at halalslagte dyr og sælge til ikke-muslimer, sålænge ikke-muslimerne ikke råber højt med pengepungen.

En læser har sendt et foto taget i Fakta af et kyllingeprodukt fra De danske familiegårde, hvor det specifikt noteres: ‘Kyllingerne er ikke halalslagtet’. Det fremgår ikke særlig klartden flotte hjemmeside, der under overskrifter såsom ‘Vores velfærdsprincipper’ og ‘Værd at vide’ opridser fordelene ved lige netop deres produkter. De pointerer dog at deres produktion er ‘100 procent dansk’.

De danske familiegårde leverer ifølge hjemmesiden kyllinger under navnene ‘Fritgående’, ‘Gårdkylling’ og ‘Økologisk’, og serien anbefales af Dyrenes Beskyttelse. Støt dem der støtter dig!

(Fritgående dansk kylling, Brystfilet, 247 g., De danske familiegårde; Foto: Tilsendt)

Oploadet Kl. 13:46 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99395/trackback

23 Comments »

  1. Fint, så kan man spise kylling der ikke har lidt unødigt.

    Sjovt nok er både dyreaktivister og Veganere tavse omkring den rituelle, pinefulde aflivning af dyr som Muhamedanerne foreskriver.

    Min salig far var dyrlæge og argumenterede hårdt imod både Halal og Schäctning (den jødiske variant af dyretorturen) men mødte ingen forståelse i hverken veterinærdirektoratet eller hos dyrevennerne

    Kommentar by redneck — 13. marts 2019 @ 13:52

  2. Jeg vil kigge efter dem i min lokale Fakta.

    Kommentar by Johnson — 13. marts 2019 @ 14:13

  3. Hvis politikerne krævede tydelig mærkning af halalslagtet kød og det fik sin egen køledisk (for ikke at blive “urent”), så ville danske forbrugere undgå det i stor stil og dermed stoppe den skjulte støtte til Islam.

    Førhen købte muslimerne halalslagtet kød hos deres egne slagtere, men nu har det sneget sig ind i den øvrige detailhandel. Derudover så bliver langt det meste kød i Danmark halalslagtet og slagteriernes argumentation er, at det er billigst bare at halalslagte alt, i stedet for at skulle dele det op.

    Ergo er det en minioritet i Danmark, som sætter dagsordenen for den øvrige befolknings mad, men så snart majoriteten af danskere forlanger svinekød i institutioner mm., så er det straks et problem.

    Jeg kom til at tænke på en af TV2’s “inspirationshistorier” for et par år tilbage (jeg kunne desværre ikke finde linket), som fortalte om sorte amerikanere, som kun købte hos andre sorte amerikanere. Forestil jer et ramaskrig, hvis det omvendte skete.

    God og vigtig historie Kim. Der er ingen grund til ufrivilligt at støtte Islam. Jeg har aldrig handlet i Lidl og kommer aldrig til det, fordi de solgte varer med fjernede kors på græske kirker. Jeg er meget bevidst om, hvor jeg bruger mine penge og har flere på min boycot-liste.

    Kommentar by Larsen — 13. marts 2019 @ 14:17

  4. Åh tak. Dem vil jeg selvfølgelig støtte…..så undgår man at betale til et islamisk trossamfund, og expation. Hurra for det. Støt SIAD. God onsdag aften. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 13. marts 2019 @ 14:33

  5. Det var en god nyhed der er værd at holde øje med fremover.
    Jeg var i Bilka i går, og der var der en hel kummefuld af billige kyllinger, hvor plasticindpakningen omkring kyllingen var overstrøet med arabiske tegn.
    Man mister helt appetitten.

    Kommentar by Henning Jensen — 13. marts 2019 @ 14:35

  6. ‘Kyllingerne er ikke halalslagtet’

    Burde være reglen, snarere end undtagelsen.

    Kommentar by Hr. Snusk — 13. marts 2019 @ 14:37

  7. Interessant oplysning for tilhængere af god mad og ordentlig behandling af dyrene.

    Bortset fra det vil jeg tillade mig at henlede opmærksomheden på nogle fantastisk gode indlæg under åben tråd den 8. marts. “Dagen hvor feministerne bekæmper naturen”. Både i begyndelsen, i midten og i slutningen af denne debat er der ting der virkelig bør læses!!!

    Kommentar by tp — 13. marts 2019 @ 14:41

  8. Så vidt jeg kan se er Danpos konventionelle kyllinger halal. Derfor køber jeg slet ikke fra den producent. Det er Danpo der står bag danske familiegårde.

    https://www.danpo.dk/da/forbruger/om-os-karriere/halal

    https://www.danpo.dk/foodservice/produkter/gaardkylling

    Køb istedet Gråsten eller Sødam.

    Kommentar by NulTolerance — 13. marts 2019 @ 15:14

  9. Prøv at se denne artikel. Det er når løbet er HELT kørt, og det er 20 km fra København

    Våldet tog död på företagandet – ”nu skjuter man direkt i huvudet”

    https://www.fplus.se/valdet-tog-dod-pa-foretagandet-nu-skjuter-man-direkt-i-huvudet/a/3jWVd0?fbclid=IwAR0lf_r4UAJCj6pyL-ynlGiIOtBb4R73VnLoEusGnV6VcxqywNQgh0v6hkc

    Kommentar by Snaphanen — 13. marts 2019 @ 15:16

  10. Facebook gruppen

    Forbrugergruppen NON-HALAL *JATAK til Tydelig mærkning af Halalfødevarer

    har masser af tip til at undgå halalkød

    Kommentar by Martin — 13. marts 2019 @ 15:47

  11. Hvad er prisen.
    Til nu ved vi jo at vi betalet for hallalh, det gør man jo ikke for disse gårdkyllinger.
    Ja så må de jo være billigere end de hallalh slagtede.
    Logik ikke.

    Kommentar by Sindsro — 13. marts 2019 @ 15:49

  12. Klik på Vores kyllinger.
    Og klik så på, Læs om økologiske kyllinger.
    Der står det på deres hjemmeside,
    at de ikke er halalslagtet.

    Kommentar by Christian — 13. marts 2019 @ 15:59

  13. Når det ikke står halalfri kylling på hjemmesiden, kan det jo tænkes, at slagtningen foregår på et slagteri.
    Opdrætsmetoden, der strækker sig over længere tid end en papkylling, vil alt andet lige blive dyrere, men værd at støtte.

    Kommentar by Menig 442 — 13. marts 2019 @ 16:15

  14. Se, det var for en gang skyld en nyttig og lavpraktisk oplysning. Fremover kigger jeg efter “De danske familiegårde”. Spiser ellers aldrig kylling, men kød fra en fritgående, halal-neutral høne kan umuligt blive værre end det skod-kalkunbryst der lejlighedsvist fortæres med hollandaise.

    Kommentar by DavidK — 13. marts 2019 @ 16:24

  15. Spiser kun svin, halal eller ej.

    Kommentar by River — 13. marts 2019 @ 16:33

  16. Apropos Fakta, her er lidt fakta om satanerne i EU: https://www.youtube.com/watch?v=Y_CrjfToAns

    Kommentar by Nielsen — 13. marts 2019 @ 16:38

  17. Ja undskyld, men hvordan ser en “fritgående brystfilet” ud? Dvs. man ser dem selvfølgelig på stranden om sommeren, men det er nok ikke dem, man finder i køledisken.
    Pas godt på jer selv. Man ved aldrig, hvad eller hvem der venter udenfor.

    Kommentar by NotaBene — 13. marts 2019 @ 18:32

  18. Så må vi i Fakta. Skod butik ellers!

    Kommentar by Winged Hussar — 13. marts 2019 @ 19:03

  19. Fedt, Kim!! Tak for tippet. Vil skrive mig det bag øret.

    Kommentar by Veritas — 13. marts 2019 @ 19:48

  20. tp — 13. marts 2019 @ 14:41

    Og der ligger stadig svar til dig, på din udfordring under:
    http://www.uriasposten.net/archives/99323#comment-5072535
    Se svar nr. 21. Hvis ikke det er for meget forlangt, vel at mærke.

    Kommentar by M.S. Carstens — 13. marts 2019 @ 23:00

  21. Fint at du tog temaet op Kim.
    Jeg vil i den anledning slå et slag for Landsforeningen Non Halal,
    som jeg anbefaler at støtte. De gør et godt stykke politisk arbejde for sagen.
    Læs selv om deres seneste møde på Chr.Borg:

    https://nonhalal.dk/besøg%20i%20folketinget.html

    Kommentar by M.S. Carstens — 13. marts 2019 @ 23:10

  22. Til info skal jeg sige at kyllingen også kan købes i de fleste Bilka og Føtex supermarkeder, samt nemlig.com.

    Kommentar by Casper — 14. marts 2019 @ 01:02

  23. Har lige set en række interviews med deltagere fra dagens såkaldte “klimademonstration”.

    Fælles for dem alle var, at det udelukkende var unge bebumsede teenagetøzer, der havde lært en indstuderet remse.

    De få drenge der deltog i demonstrationerne grinede fjoget, og håbede vel på en gang fjams i dagens løb.

    Det ligner Soros værk…

    Kommentar by Revisoren — 15. marts 2019 @ 19:44

RSS feed for comments on this post.