13. marts 2019

Debat i ‘Venskaber på tværs’: “Kristendom=Tåbedom! … Jeg synes IKKE Islam er en tåbelig religion.”

Jeg følger utallige sider på Facebook, og tidligere i dag røg jeg i debat i gruppen ‘Venskaber på tværs (Mødet mellem flygtninge og danskere)’. En Mogens Voetmann noterer at “Kristendom=Tåbedom!”, og jeg trykker ham lidt på maven, og fik det forventede svar: “Jeg synes IKKE Islam er en tåbelig religion. …”

Meget symptomatisk for anvendt multikultur, benytter en Naveed Mohib lejligheden til at angribe undertegnede, der sådan set blot har vendt Voetmanns religionskritiske kommentar mod Islam. Han bekræfter 1:1 min overordnede pointe. At Islam ikke bare en tåbelig religion, men at dens følgere ofte er dybt prægede af samme. Mohib ejer ikke et gran selvkritik, men har hele tre ord for folk der skriver noget der kan tolkes kritisk overfor Islam: ‘tossen’, ‘tåber og fjolser’.

“… Se ham tossen oven over mig. Han har intet med islam og gør alligevel skal den svines til hver dag. Ulla du kan ikk engang accepter en person siger lille ting om din religion men det er okay at svines andres til det kan man godt accepter. …”

“… Ulla Veng Birch og kim møller det er sku jer der er tåber. Har hverken behov ned gør den ene persob eller religion. Men kun tåber og fjolser går beskylder alt andet… Så gør i hva i vill i siger det jo kun for provokere jeg ku også Kritisere kristendom.. Eller andre. Men har il behov for det.. … Kim Møller det lyder som en trussel at du siger mogens ik tørre sig noget om islam hvorfor sku han tøve han kan da vel også synke ligeås lavt som dig hvis vil. …”

(Facebook, 13. marts 2019)

“… I og med at du bruger ordet ‘tosse’ hvor henne er det så at du adskiller dig fra ham? – Jeg spørger bare. Kun Allah kan dømme. … “ (Ulla Vang Birch)

Oploadet Kl. 16:51 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99404/trackback

22 Comments »

  1. Der er så mange idioter i verden. De værste er dog dem, der tror de blir bedre mennesker af at skide i egen rede.

    Nå, jeg tror jeg vil morse til et rumskib i håb om det zapper tosserne

    Kommentar by Kratos — 13. marts 2019 @ 17:28

  2. Islam er en alvorlig bremse for udvikling af tænkning af overordnede og principielle spørgsmål. Europa er gennemsyret af filosofi, bevågenhed af tankesystemers opståen og udvikling, systemer for uddragelse af det principielle i flere på hinanden følgende lignende situationer. Vi har sprog for det, vi har udviklet begreber for det. Muslimer er fattige på begreber andet end haram og halal. Deres kraft er vold og reproduktion. Selvfølgelig ved ham muslimen godt, at han er understøttet af svagpissere som Mogens. Og så gør det måske lidt ondt at se det udstillet. Hvorfor budbringeren skal skydes.

    Kommentar by Uno — 13. marts 2019 @ 17:37

  3. Jeg har forlængst erkendt at de absolut værste mennesker i det her land ikke er muslimer, men de møgsvin iblandt vores egne der konstant forsvarer dem uden at ane hvorfor! Det er en kollektiv sindssyge der ender med at slå hele europa ihjel, og der vil ikke være EN eneste af dem der siger undskyld bagefter. Bemærk hvor stille de altid er efter hvert terrorangreb!!! Kriminelle indvandrere og religiøse fanatikere kan man lovgive sig ud af, men de danskere er virkelig en kræftsygdom.

    Kommentar by Per — 13. marts 2019 @ 17:39

  4. To middelalderlige, mellemøstlige religioner. Den ene er dog efter 300 års oplysningstid endelig, efter at have skabt umådelig menneskelig lidelse overalt i Europa, blevet sømmet fast til væggen og gør ikke længere nogen skade. Den anden… Ja, det er op ad bakke.

    Vores kultur er defineret af Oplysningstiden. Ikke af Kristendommen, som vi har forladt. Lad os nu ikke begynde forfra med endnu en mellemøstlig religion. En streg i sandet, tak.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 13. marts 2019 @ 18:16

  5. »Islam kan ikke integreres. Islam vil dominere Europa. Og islam er uforenelig med vores værdier. Derfor skal islam sendes ud af Europa.« (Mogens Camre fra DF’s landsmøde, i Berlingske, september 2008).

    »Man kan ikke bare importere muhamedanere og muhamedanere, og det er jo kun for at udrydde og dræbe danskerne, at de kommer her.« (Mogens Glistrup i TV2 Nyhederne, 27.9.1999).

    Vi savner Mogens Camre og Mogens Glistrup. De turde sige højt, hvad vi danskere tænker. Æret være deres minde.

    Kommentar by A-mad — 13. marts 2019 @ 18:51

  6. Der gælder en slags “naturlov” for debatter. En debat mellem en klog mand og en tåbe kan aldrig blive til en fornuftig dialog. Den kloge kan ikke trække tåben med op på et klogt debat-niveau, men tåben kan sagtens trække debatten ned på sit eget niveau. Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

    Kommentar by Ole Jensen — 13. marts 2019 @ 19:06

  7. Islam er ikke en tåbelig religion. Islam er ikke blot tåbelig men morderisk, der er ikke tale om religion men om en terroristisk og morderisk ideologi.

    Kommentar by Henrik Petersen — 13. marts 2019 @ 19:14

  8. Mogens Voetmann er en totalt ubegavet afstumpet moralist, som idiotisk bare tomhjernet intet vil se eller høre. Islam er en fordummende undertrykkende – usekulær diktatorreligion (med dens Førerprofet)….og her tillader jeg mig at være så arrogant overfor dette subjekt, at jeg ikke engang gider at fremvise eksemblerne.

    Kommentar by Michael Unna — 13. marts 2019 @ 19:19

  9. Alle religioner er tåbelige men af alle religioner er islam dog den tåleligste.

    Det har ikke ændret sig og vil aldrig gøre det. islam, og derfor muslimer, sidder fast i det 6. århundrede og har ikke til hensigt at rokke sig ud af stedet!

    Let´s cut our losses.

    Kommentar by Santor — 13. marts 2019 @ 19:19

  10. Støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 13. marts 2019 @ 19:19

  11. PS: Det er selvfølgelig DF der har haft ret i udviklingen (og ikke idioten Voetmann).

    Kommentar by Michael Unna — 13. marts 2019 @ 19:20

  12. enig med 3) Per. Mere rigtigt kunne det desværre ikke siges.

    Kommentar by Michael Unna — 13. marts 2019 @ 19:21

  13. MAN SKAL NOK være forsigtig med at nedvurdere kristendommens positive betydning for oplysningstidens fremkomst og for udviklingen af demokratiet og hele vores kultur, og for anerkendelsen af at det enkelte menneske har visse rettigheder, som magthaverne bør anerkende. Uden kristendommen havde vi sikkert allerede længe levet i et totalitært, åndsformørket og barbarisk samfund. Fremtiden bliver nok også ond og forrykt, men det hænger måske sammen med at folkekirken er blevet infiltreret af kommunister, feminister og pladderhumanister. Der findes jo ikke længere præster der tordner imod tidens partipolitiske udskejelser eller mod løgnekræfternes trækken danskerne rundt ved næsen, og ned i elendighed og undergang.

    Kommentar by Ole Jensen — 13. marts 2019 @ 19:24

  14. Man bør nok ikke glemme, at hedenske filosoffer stadig spiller en rolle i dagens Europa. Platon for eksempel.

    Kommentar by fidibus — 13. marts 2019 @ 19:49

  15. Mogens Voetman er vel medlem af det radikale parti? Det mest landsskadelige parti i tidens løb. Selvom det er ved at blive indhentet og overhalet af Venstre og Socialfiduserne.

    Kommentar by Ole Jensen — 13. marts 2019 @ 20:10

  16. Der findes uskadelige religioner. Der danser man eksempelvis regndans, eller tror at en gud kører i stridsvogn hen over skyerne, når det tordner.

    Og der findes skadelige religioner. De er kendetegnet ved dominans, intolerance, vold og bestialske myrderier.

    Hvorfor man skulle tolerere – endsige respektere- sidstnævnte, er mig en gåde.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 13. marts 2019 @ 20:17

  17. # 16 kl. 2O.17 HW: Vi er meget enige. Hvorfor de falske borgerlige (V og K) og de røde i S, SF og R har så travlt med at påstå at masseindvandringen af fanatikere og islamister fra Afrika og Arabien er en berigelse, har længe været en lidt af en gåde for fornuftige danskere. Men mon ikke forklaringen er korruption plus kynisme og dumhed?

    Kommentar by Ole Jensen — 13. marts 2019 @ 20:48

  18. LOL

    “Alle religioner er tåbelige men af alle religioner er islam dog den tåleligste.”

    Der skulle selvfølgelig stå Tåbeligste.

    My Bad!

    Kommentar by Santor — 13. marts 2019 @ 22:15

  19. Meget rigtigt er allerede sagt, så jeg vil blot komme med min, korte, mening om Islam og dens trofaste tilhængere:
    Islam bør staves iSlam
    islam som gruppe bør iSlammet
    iSlams profet læser jeg som Fanden
    iSlams tilhængere som Fandens Tilbedere
    væmmeligboere, politiske fortalere for iSlammet i DK + medløberne som Fandens nyttige idioter
    Fanden er Djævelen selv!

    Jeg forsager Djævelen og alle hans gerninger og al han væsen!
    Jeg forsager hans tilbedere og afskyr hans nyttige idioter og
    og jeg foragter enhver der tjener penge/præstige der på!
    Og sådan er det, i Faderens, Sønnens og Helligåndens navn. Amen.

    Kommentar by M.S. Carstens — 13. marts 2019 @ 23:45

  20. Kristendommen er en reformationsafdeling af Jødedommen. Der er 4 evngelier at forholde sig til., og diskussion om hvor meget der skal med fra det gamle testamente eller ej. Det er en åndelig kærlighedsreligion til mennesket som individ (Har tidliger beskrevet det mere indgående…men tiden er imod mig nu).
    Islam er en – usekuær diktatorreligion -med en Førerprofet som ideal-som bogstavstro bare drønner derudaf uden hjerne og hjerte til mennesker. Behøver vel ikke at overøse med alle eksemblerne herinde (det vil jeg aldrig have et livstid tid til). Idioterne der lefler videre hjernedødt for dette, med baggrund i fordummende DF had, har fortjent at leve i sharialand. De andre håber jeg undgår det. Ellers Støt SIAD. God Torsdag. vh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 14. marts 2019 @ 08:09

  21. De mennesker som kalder Kristus en tåbe, forsøger mest af alt at overbevise sig selv, i ønsket om at fornægte deres bebrejdende samvittighed.

    Men de narrer ikke samvittigheden, den lille stille stemme, og heller ikke de sande i troen.

    ‘Men de ugudelige er som det oprørte hav,
    der ikke kan falde til ro,
    dets bølger rører op i mudder og dynd.
    De gudløse har ikke fred, siger min Gud.’

    Kommentar by fjotteland — 14. marts 2019 @ 09:03

  22. Mogens Voetmann = Carsten “kraterfjæs” Jensen

    Kommentar by Revisoren — 15. marts 2019 @ 21:14

RSS feed for comments on this post.