29. november 2009

Lasse Ellegaard træder på kakkelak og tænker på Dansk Folkeparti

Tilfældigt kom jeg til at bladre lidt i oktobernummeret af Illustreret Bunker, Journalisthøjskolens eget tidsskrift. Et langt interview med Clement Kjersgaard om ludo, Georg Metz på bagsiden, en enkelt side med Peter Mogensen, en valgreklame for en radikal byrådskandidat, og to sider med Lasse Ellegaard.

Oploadet Kl. 15:06 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/9955/trackback

17 Comments »

  1. Jeg kan kun sige, at du får travlt med at trampe i fremtiden lille-lasse, DF har fremgang for hvert valg.
    Jeg har tidligere stemt konservativt, men det er folk som dig lille-lasse der bl.a. er kraftig medvirkende til at jeg stemmer på DF næste gang.
    DF længe leve, hurra hurra huuurraaaaaa ;-)

    ps: lille-lasse, der går en færge over til England endda også en bro over til Sverige, hvis du ikke kan tåle DF mere. – Ciao moron..

    Kommentar by Mike — 29. november 2009 @ 15:18

  2. Sådan har jeg det ikke.

    Når jeg læser noget af en journalist, så tænker jeg på en kakkelak.

    Når jeg ser noget fra DR, så tænker jeg på USSR.

    Når jeg hører noget fra Islam, så tænker jeg på Hitler.

    Når jeg hører noget fra DF, så tænker jeg… – Dansk Fornuft.

    Kommentar by Herbert Hopper — 29. november 2009 @ 16:04

  3. Du skal smile til alle mennesker du møder på din vej.

    Thi i Danmark vil hver 7. person du møder være en fornuftig person, som stemte Dansk Folkeparti ved sidste folketingsvalg.

    Efter næste valg vil det sandsynligvis være hver 6. person.

    Kommentar by Morten Dreyer — 29. november 2009 @ 16:28

  4. Hvor er det nu liiiige, vi tidligere har hørt dele af et lands befolkning omtalt som skadedyr??

    Kommentar by CKH-8700 — 29. november 2009 @ 16:44

  5. Har Uffe Ellemann virkelig sagt sådan om DF? Det var jeg ikke klar over. Av, hvor må han ærgre sig over at der er flere og flere danskere der føler sympati for DF’s venlige og rummelige syn på Danmark og danskere og i det hele taget vestlig, demokratisk og frisindet kultur.

    Kommentar by Janne — 29. november 2009 @ 17:19

  6. Lasse Ellegaard må naturligvis mene, hvad han vil som privatperson. Men problemet med ham er, at han som Mellemøsten-korrespondent er dybt useriøs, der betragter islamisterne som frihedskæmpere, mens Israel er den store skurk.

    Kommentar by Claus Pedersen — 29. november 2009 @ 19:14

  7. Hvem gider egentlig bekymre sig om hvad Lasse Ellegaard mener
    og siger,jeg gør bestemt ikke.
    Uffe Ellemann skal efterhånden have store sko på,hvis han skal
    træde DF´s næsten 500.000 vælgere under fode den halvsure skid.
    Og et stort tillykke til Zchweiz der ved folkeafstemningen idag
    sagde nej til mere islamisering af landet,salamimetoden der er
    den foretrukne taktik gik ikke! 57,5pct sagde nej til minaret-
    byggeri fremover!
    bernadotte36
    29112009

    Kommentar by erik pedersen — 29. november 2009 @ 19:30

  8. Det bliver i øvrigt tydeligere dag for dag, hvor heldig Danmark var da uffe ellemandsen ikke blev statsminister.

    Kommentar by Mike — 29. november 2009 @ 20:33

  9. >8 Helt enig.

    Uffe er en totalt selvoptaget snotdum narrøv, der aldrig blev andet end en smart journalist, alt han bræger ud, handler om at fremhæve ham selv og tale alfaderligt ned til folk.

    Var han blevet statsminister, havde han straks opført en vellignende statue af sig selv, på rådhuspladsen, 50 meter høj.

    Siden havde han påbudt alle mænd og kvinder at gå med grimt overskæg.

    Kommentar by Herbert Hopper — 29. november 2009 @ 20:45

  10. Man burde ikke,økonomisk,støtte journalisters arbejde, men licensen, er glad for TV.
    Stoppede med Politiken ca.1990.
    Er der nogen som kender,godt en journalist? Ved de ikke, at vi bestragter dem som praktiserende landsforrædere?
    Mange af dem.

    Kommentar by pk — 29. november 2009 @ 21:41

  11. Det er ligegyldigt for essensen af historien, men bare for præcisionens skyld, så er Illustreret Bunker ikke Journalisthøjskolens blad, men en uafhængig avis lavet af de journaliststuderende på Journalisthøjskolen.

    Kommentar by info — 30. november 2009 @ 00:42

  12. Stakkels elever på den højskole. De får et chok, når (eller hvis) de en dag kommer ud i det virkelige liv, hvor folk vil skide på Lasse Ellegaard og den type brægende 1968’ere.
    Det tragiske er, at de uddøende gamle mænd får lov at opdrage de næste flere generationer af journalister.
    Hvad kan den jævne dansker gøre? I hvert fald 1 ting: Boykot DR, afmeld licensen.

    Kommentar by Crass Børsting — 30. november 2009 @ 10:15

  13. Man kan undre sig over, at Uffe Ellemann, der på muslimernes vegne er så bekymret for tonen, kan finde på at sige sådan noget. Hvad mon han ville have sagt, hvis profeten Muhammed var blevet be(tegnet) som en nedtrådt kakerlak?
    I øvrigt tiltror jeg trods alt ikke Uffe Ellemann at tale sådan om DF i offentligheden. Mon ikke, det er noget, han har sagt til Ellegaard i en privat sammenhæng? De to færdes vel også i de samme kredse.

    Kommentar by Jan Christensen — 30. november 2009 @ 13:25

  14. En søgning på Infomedia på “Uffe Ellemann” og “kakerlak” (den rigtige stavemåde) gav intet resultat. En søgning på “Uffe Ellemann”, “Lasse Ellegaard” og “Dansk Folkeparti” gav fire træffere, men ingen af artiklerne har det fjerneste med kakerlakker at gøre. Man kan derfor konkludere, at Uffe Ellemann er kommet med bemærkningen i privat regi, men han skal ikke tro, han kan slippe afsted med den af den grund. Det er jo lykkedes at få en kvindelig politibetjent dømt for racisme ved to instanser for en bemærkning på en privat blog, der læses af en 5-6 personer om dagen, så Uffe skal ikke føle sig for sikker. Jeg går som en selvfølge ud fra, landets domstole ikke vil lade nogen slippe afsted med at kalde et parti, der repræsenterer hver syvende dansker for skadedyr.
    Bortset fra det, Uffe: Hvad er det egentlig for en tone, du bruger?

    Kommentar by Jan Christensen — 30. november 2009 @ 15:53

  15. 14.Jan Christensen

    Jo, Jan, det er den tone som primært venstrefløjen ellers har patent på, men som en venstremand der bevæger sig på de bonede og royale gulve anvender i det private regi .

    Det er præcist den tone som “alle de andre”, de ikke stuerene, ikke må bruge – og bliver det opdaget at det er hvad de (også)gør så falder de Gode Menneskers hammer i fuld offentlighed og det med det vuns.

    Dobbelt moralen trives nemlig ganske glimrende hos Gode Mennesker.

    Kommentar by Vivi Andersen — 30. november 2009 @ 23:56

  16. Når jeg tænker på DF, så tænker jeg at her ser vi nynazismen i opblomstring.

    Kommentar by Michael — 1. december 2009 @ 08:20

  17. Michael

    Hvad indgår i opblomstringen, hvilke karakteristika består den af?

    Kommentar by Peter Buch — 1. december 2009 @ 20:01

RSS feed for comments on this post.