26. marts 2019

“Hvorfor skulle det tillades hvem som helst at købe en trykpresse og udbrede skadelige meninger…”

Jeg har ikke selv oplevet problemer, men flere meningsfæller oplever, at de ikke rigtigt kan bruge Facebook mere. Enkelte er smuttet over på det russiske VK-alternativ, og hænges nu ud i Berlingske: Danske højreradikale strømmer til russisk netværk… “Mindst 11 folketingskandidater fra Nye Borgerlige har profiler på sitet”, skriver journalist Simon Kruse, og trækker tråde til nynazister og omtaler ‘hyldest til Hitlers propagandaminister, Joseph Goebbels’. Ytringsfrihed er en god ting, hvis blot højrefløjen holder sin kæft. Lenin var i det mindste ærlig…

“Ideer er betydeligt mere ødelæggende end kanoner. Hvorfor skulle det tillades hvem som helst at købe en trykpresse og udbrede skadelige meninger beregnet på at sætte regeringen i forlegenhed?” (Lenin, 1920)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99805/trackback

52 Comments »

  1. Facebook lukker min konto indenfor få dage hvis jeg opretter en konto, de må have logget min lokation, da jeg har lagt mærke til facebook kun lukker kontoerne hvis jeg har glemt at slå anonymitet til i browser indstillingen hvor jeg logger eller er logget ind.
    Men der er snart valg så mon ikke der skal laves en ny inden længe

    Kommentar by Prebber — 26. marts 2019 @ 01:47

  2. Jeg forstår udmærket folks flugt fra skidtet. Men hvorfor anvende en kopi, som sandsynligvis er noget nær lige så skadelig?-For ytringsfriheden forstås!Tweet’ser har samme tendenser til censur.Den var jo første”sociale”medie som gik i faecesbooks fodspor tæt fulgt af kinky in.Mon ikke russiske volkskontrol ligner lortet?No matter how much you polish a turd,it remains a turd.

    Kommentar by Nielsen — 26. marts 2019 @ 04:45

  3. Meget enig med Nielsen, eller sagt på en anden måde, man “smutter” ikke lige over til russerne. Det turde i den grad være evident!
    Det kan I lade document om, de har prøvet det før

    Lad os tage et andet eksempel, hvor en anderledes nobel mand ansat på min avis har spillet en væsentlig rolle – når nu kronprinseparret ikke selv kunne finde ud af det.Jeg tænker på den ellers yderst diskrete Thomas Larsen, der har spændt ben for en vis pumpekoncern med store indtægter i Mellemøsten.

    “For et par uger siden blev Kronprinsparrets hofchef, Christian Schønau, udpeget til at være formand for Poul Due Jensens Fond, der ejer Grundfos. Men han har nu valgt at trække sig fra posten som formand for en af landets største fonde, allerede inden han er tiltrådt hvervet.

    Christian Schønau er blevet kritiseret for at have indtaget en dobbeltrolle ved både at være formand for Grundfos’ ejerfond og hofchef for Kronprinsparret. Bl.a. har Berlingskes kommentator, Thomas Larsen, i en analyse skrevet, at »det giver ikke stor mening, at en hofchef skal være med til at drive Grundfos. Christian Schønaus opgave handler først og sidst om at ruste Kronprinsparret til den dag, de skal stå i spidsen for landet«.

    »Det er ikke holdbart, at der kan rejses tvivl om en sammenblanding af interesser mellem mit hverv som hofchef for Kronprinsparret og bestyrelseshvervet i Poul Due Jensens Fond. Derfor har jeg meddelt bestyrelsen for fonden, at jeg stopper som bestyrelsesmedlem og formand, når fonden har haft rimelig tid til at finde en erstatning, eller senest på næste bestyrelsesmøde i juni måned,« udtaler Christian Schønau som formand for Poul Due Jensens Fond i en pressemeddelelse.

    Ja, går den, så går den, Christian Schønau. Det kan vi andre også finde ud af, men derfor er det alligevel ikke alle, der opfører sig på den måde.

    Hvis NB vil være andet end en parantes i landets bistorie, skal medlemmerne ligledes tænke sig bedre om. Det gælder også bloggere med intense udenlandske forbindelser.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 07:34

  4. Mon ikke Dronning Pestager giver Faecesbook en bøde?

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 26. marts 2019 @ 07:49

  5. Det tænkte EU Kommissionen jo også: “Vi kan ikke have, at alle og enhver idiot skal have ytringsfrihed” Det er også slut med det med artikel 11 i næste måned. Det vil også være godnat med Uriasposten, måske ikke fra dag et, men efterhånden som EU strammer grebet. I dag skriver selv Sydsvenskan:

    EU kan förstöra det största som någonsin hänt för yttrandefriheten

    https://www.sydsvenskan.se/2019-03-26/eu-kan-forstora-det-storsta-som-nagonsin-hant-for-yttrandefriheten

    Kommentar by Snaphanen — 26. marts 2019 @ 08:04

  6. I starten fik man fornemmelse af at internettet var lige så stor sensation som Jesu fødsel. Så kom Facebook som også blev hyldet for at bringe mennesker sammen på kryds og tværs, nærmest en uundværlig ting. Staten mener også alting skal digitaliseres.

    Mennesker har desværre den dårlige egenskab, at så snart noget er en succes, skal denne misbruges og ødelægges. Hackere bryder ind i vores kontoer, og politiske røvhuller med hang til diktatur sætter sig på globale medier, sådan at der kun er adgang for Én bestemt holdning og tankegang.

    Man er bange for Huawei og deres 5G netværk. Bortset fra usikkerheden om det tekniske i systemet(strålingsfare o.s.v.) så tror jeg ikke Kineserne er farligere end hvis Hillary Clinton stod i spidsen for et netværk.

    Vi har jo også et næsten muslimsk styret FN som mange gange underkender Folketingets beslutninger.

    Kommentar by k.m. — 26. marts 2019 @ 08:08

  7. Det er jo Venstres Lars Quisling der har skrevet under på at vi skal have statscensur og flerdoblet indvandring. (Marokko-traktaten) Men Mette Frederiksen fra S er jo også tilhænger af censur og afrikanisering. Politikerne fra de gamle partier mener åbenbart at demokratiet skal afskaffes, og at Danmark bør begå nationalt selvmord ligesom Sverige.

    Berlingeren er nu overtaget af radikale og røde journalister. Simon Kruse er vel en del af dette slæng der ønsker folkestyret udslettet.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 26. marts 2019 @ 08:38

  8. Ho, ho!

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 08:47

  9. Kommer til at tænke på ærede Kim Larsens musical Kiel gasten. Her har landet styringen af tv og presse. Banko, underhold og sang konkurrence holder folket hen.
    Under er der oprøren, frihedskæmperen Kiel gasten.

    Kommentar by p — 26. marts 2019 @ 09:28

  10. Internettet har indtil nu revolutioneret og demokratiseret meningsdannelsen. Men nu arbejder mørke kræfter i EU for tæmme internettet og indføre censurering af de sociale medier. Facebook er ikke længere et medie for fri meningsudveksling.

    Der er ikke andet for at man bliver nødt til at udvikle og bruge alternative medier i forhold til Facebook. Jeg tror ikke befolkningen i det lange løb vil finde sig i igen at få ytringsfriheden trådt under fode af et egenmægtigt EU. Der burde vokse en underskov af alternative informationskanaler frem hvor man frit kan ytre sig om væsentlige emner.

    Kommentar by JC — 26. marts 2019 @ 09:41

  11. “HØJRERADIKALE”, SKRIVER BERLINGEREN. Er man højreradikal hvis man ønsker at Danmark ikke skal synke ned i en afgrund af kommunisme, diktatur, afrikanisering, islamisering og “svenske tilstande”?? Det er da at vende tingene på hovedet. Men kommunister betragter vel enhver som ikke er rødfascist som “højreradikal”, som en ekstremist, som en landsbytosse. Men sandheden er jo at det er kommunisterne og gak-gak humanisterne som er ved at forandre Danmark til ukendelighed, til en afrikansk koloni, til et land hvor danskerne først skal være 3. og 5. klasses borgere, hvorefter det lidt senere skal fordrives eller etnisk udrenses.

    Det er kommunisterne der er de radikale ekstremister. Mange landes historier viser at kommunisme fører til skrækkelige forhold for den brede befolkning. Lenin var iøvrigt kun “ærlig” på den onde og tyranniske måde. Det er en kendsgerning at han gik ind for terror og massemord. Læs selv bøger om hvilket uhyre han var.

    Berlingeren er ved at være lige så rød som DR og Politiken.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 26. marts 2019 @ 09:50

  12. …hvorefter de lidt senere skal fordrives…..

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 26. marts 2019 @ 09:52

  13. Giv folk serier, og de finder sig i mere, end godt er.

    Hvem gider surfe rundt efter alternative løsninger. De fleste er alligevel trætte af FB og gider ikke mere. Der er masser af muligheder for ar sige sin mening i samvær med andre, men der kniber det til gengæld tit.

    Tag fx de politiske foreninger, aom vi burde vrimle til, så at nogle emre kvalificerede blev til rådighed for opstilling. Det gør vi som bekendt ikke, og resultatet bliver derefter. Der er masser af muligheder for at sige sin mening, det behøver ikke at ske på de sociale medier med al deres fusk.

    I øvrigt er det en tvivlsom påstand, at Internettet har virket demokratiserende, da enhver jo hurtigt kan konstatere, at det på nettet er som i stue rød i børneinstitutionen, den der skriger mest og højest “vinder”. Dumheden har kronede dage på nettet.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 09:56

  14. Intet kan være ringere end FB, TW og istegram, så det russiske VK-alternativ er garanteret bedre.
    Tror I også at Trump bruger det.?? For det er ved at komme gnodninger mellem ham og FB, mht Censuren.

    Kommentar by Sindsro — 26. marts 2019 @ 10:12

  15. Snaphanen — 08:04

    “Det vil også være godnat med Uriasposten” – Ikke så trist Steen!? Jeg kommer til at tænke på Osvald Helmut visen: Kys mig godnat, lyt til vedhæftede link. Det hjælper på humøret ;-)!

    https://www.youtube.com/watch?v=Igmd8IO6tvA

    Kommentar by T. Flodur — 26. marts 2019 @ 11:07

  16. Apropro censur:

    Tavakoli´s blogs efter 25-02-er fjernet på JP!!!

    Googles gemte version af Jaleh Tavakolis blog:https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ah0di_NP2IP4J%3Ahttps%3A%2F%2Fjyllands-posten.dk%2Fdebat%2Fblogs%2Fjalehtavakoli%2FECE11276066%2Fsvar-til-socialtilsynet-der-vil-fjerne-vores-datter%2F+&cd=2&hl=da&ct=clnk&gl=se

    Måske hun selv har valgt at slette blogindlægget?

    Kommentar by Træt — 26. marts 2019 @ 11:30

    Kommentar by Træt — 25. marts 2019 @ 23:45

    Ja det er også fantastisk…Censur for fuld udblæsning!

    Kommentar by Black Watch — 26. marts 2019 @ 11:02

    Og det ser også ud til at de har fjernet alt hvad hun har skrevet efter 25-02-19???

    Hun er nok færdig på JP – censureret væk, da hun har de forkerte meninger…snart kommer turen til Uhrskov og Jalving…!!!

    Kommentar by Black Watch — 26. marts 2019 @ 11:07

    Kommentar by Black Watch — 26. marts 2019 @ 11:33

  17. FB. det lort har jeg aldrig beskæftiget mig med, heller ikke TW og Istagram.
    Jeg vil IKKE censureres, når jeg er inden for lovens og ytringsfrihedens rammer.
    Men flertallet bruger jo lortet, medens censurbossen tjener fedt.
    Bare at se den gadedreng fra FB, giver allergi.

    Kommentar by Sindsro — 26. marts 2019 @ 11:34

  18. Strømmer over til russerne?
    Bliver jagtet derover af amerikanske Facebook, vist nok.

    Ser frem til at Berlingske laver et dansk Facebook.

    Kommentar by Syrienblog — 26. marts 2019 @ 11:46

  19. Det er nærliggende at tro, at Jaleh Tavakolis advokat har anbefalet, at hun lukker med for bloggeriet.

    Hvad man her på stedet konsekvent overser, er at JP i mere end ti år har givet Jalving en platform til løbende eksplosioner, at Uhrskov Jensen omtrent lige så længe har haft sin, Winkel Holm sin, og Selsing også frit har kunnet sende “de liberale” til Bloksbjerg, hver gang han gider at gøre det.

    Det er kun de virkelig liberale, der udviser storsind i det format. FB, Twitter og Instagram udvikler sig lige præcis så totalitært som jeres amerikanske helt.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 12:00

  20. Berlingske hár haft en yderst large blog, som blev ødelagt af typer, som sikkert går igen her på stedet.

    De fik et meget langt tøjr, men idiotien og perversiteterne ville ingen ende tage, og nu er det slut med det psykopat-show. Det umdrer mig, at Berlingske overhovedet orkede at lægge plads og penge til så længe.

    Det er med ytringsfriheden i private fora som med så meget andet. Hvis folk ikke opfører sig ordentligt, smider man dem ud, og så kan de hyle lige så meget op om ytringsfrihed, som de vil.

    FB har allerede ænge været en kloak, og så længe udenlandsk propaganda køber sig ind her og der og allevegne, går ytringsfriheden ad helvede til.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 12:15

  21. Rusland har for nylig vedtaget lovgivning mod falske nyheder, så i princippet kan en tjeneste placeret i Rusland godt blive politisk censureret. Sandsynligvis vil censuren dog ikke omfatte noget skrevet på andre sprog end russisk.

    Faktisk vil jeg tro det dansksprogede internet før den nye EU-censur træder i kraft hører til verdens frieste debatfora. De magthaverkontrollerede amerikanske sociale medier censurerer tilsyneladende kun engelsksproget debat med algoritmerne, hvor vi så på dansk skal undgå at indføje de forbudte engelske ord i den danske tekst.

    Anmeldelser fra andre brugere kan jo altid føre til udelukkelse i henhold til gummibetingelserne for at bruge de fleste sociale medier.

    Kommentar by perhag — 26. marts 2019 @ 12:42

  22. 19. Atterdag.
    FB, Twitter og Instagram udvikler sig lige præcis så totalitært som jeres amerikanske helt.
    Her tager du fejl.

    Trump er ikke totalitær. Han er en politiker der holder sine løfter, hvis han kam få lov til det af sine egne.
    Men selv blandt han egne er der forrædere. FY Fahn.

    Kommentar by Sindsro — 26. marts 2019 @ 12:57

  23. Har nogen prøvet gab.com ?
    Det skulle være som Twitter men bare uden shadowbanning o.a. censur?

    Kommentar by Hertz — 26. marts 2019 @ 12:57

  24. Som perhag tror jeg, at vort danske sprog har givet os nogle fordele, og det kan også forklare, at Kim Møllers overvejnde dansksprogede blog er gået under radaren.

    Om man vil spille russisk roulette med sikkerheden er en privatsag, jeg kommer ikke til at gøre det og synes. at det er at opdramatisere unødvendigt, hvis man ikke i stedet forsøger at udnytte det danske sprogs muligheder. Det har folk da tidligere kunnet.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 13:32

  25. Opdagede at flere links til DDF,s hjemmeside er blevet cencureret. Eller også er det min maskine der ikke får lov.

    Kommentar by Michael Unna — 26. marts 2019 @ 14:10

  26. Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 12:00

    Kan du se hvad det betyder? – censur og chikane af ytringsfriheden for Tavakoli..det er hvad hele sagen mellem socialstyrelsen og hende og hendes mand også medfører for anderledes tænkende…det kommer der garanteret mere af jf. Marokkoaftalen…bare vent!

    Kommentar by Black Watch — 26. marts 2019 @ 14:18

  27. Hvorfor linkes der ikke til Berlingske, men til gmail.com ?

    Kommentar by Lars Hartvig — 26. marts 2019 @ 14:38

  28. Jeg fandt ud af at en Imam er anklaget i en prædiken om Jødehad (Nørrebro)….Teksten skulle i starten lyde-“Dommedag opstår ikke, førend Muslimer …//Jøde had jøde had Jøde had//”. Det jeg lagde mærke til var starten (ved jo godt Muhammedanere hader Jøder- så intet nyt i det). “Dommedag kommer ikke før…” Jamen kære muslimer…så elsk da enhver Jøde, og værd god ved jøden etc etc etc….ifølge teksten så undgår vi jo så dommedag :-) :-) :-) :-)…..Nååh nej. …I skal jo op til de 72 rosiner eller er det Jomfruer??? :-) :-) :-). Til alle andre. Støt SIAD. God tirsdag aften. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 26. marts 2019 @ 15:10

  29. Black Watch — 26. marts 2019 @ 14:18

    Jeg ved godt, at det er halsløs gerning, men jeg prøvede blot at forklare, at ytringsfrihed er et begreb, der blev “markedksført” og siden forsvaret af liberale, som de fleste her på stedet jo hader som pesten.

    Præsident Trump ville for længst have smidt Jalving, Uhrskov Jensen, Winkel Holm og Selsing ud af vagten, men JP lader dem blot skrive videre. I hvert fald indtil videre. De har vel også stadig Per Nyholm, Klaus Ohn eller hvad han nu hedder. Sidst jeg læste JP var forrige sommer hos tandlægen.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 15:36

  30. I morgen er atter en dag på Uriasposten, gerne uden Atterdag til at smide grus i maskineriet

    Kommentar by k. m. — 26. marts 2019 @ 16:02

  31. Den store landevejsrøver forkortede alle de digtere og satirikere han kom i nærheden af. Og “forkortede” skal forstås bogstaveligt.

    Kommentar by Bastardo — 26. marts 2019 @ 16:15

  32. Michael Unna 15:10:

    En muhamedansk hadprædikant slipper for fængsel efter billigelse af jødedrab i københavnsk perker moske.

    I dag faldt dommen over perker prædikanten Monzer Baajour i Københavns Byret, hvor han stod anklaget for at have billiget drab på jøder og brud på racismeparagrafen.

    Anklageren havde krævet en ubetinget fængselsstraf på mellem otte og ti måneder, men den opfattelse delte en enig domsmandsret ikke, og de idømte i stedet prædikanten seks måneders betinget fængsel.

    Sagens kerne var en fredagsprædiken, som perker prædikanten Monzer Baajour holdt i Masjid al-Faruq-moskéen på Heimdalsgade 31. marts 2017. Her lød det:

    – Dommedag oprinder ikke, førend muslimerne bekæmper jøderne, således at muslimerne slår dem ihjel, og jøden vil skjule sig bag sten og træer, og stenen og træerne vil sige: “O muslim, O Guds tilbeder, der er en jøde bag mig, så kom og dræb ham”.

    Forbindelser til Hizb ut-Tahrir

    Det er første gang, at den særlige bestemmelse i straffeloven tages i brug, efter at den blev indført 1. januar 2017. Paragraffen omtales blandt andet som forkynderloven.
    Fra politisk side er målet, at bestemmelsen skal skærpe indsatsen mod radikalisering og religiøse forkyndere.

    Perker moskéen på Heimdalsgade i København er omdiskuteret. Det har været fremme, at den har tætte relationer til den islamistiske forening Hizb ut-Tahrir.

    Og netop trådene til Hizb ut-Tahrir lagde anklageren vægt på.

    – Tiltalte tilhører uden tvivl Hizb ut-Tahrir. Det er også i den kontekst, at vi skal se ytringen. Der er tale om et budskab fra Hizb ut-Tahrirs katalog for at fremme deres fortolkning, siger anklageren Anders Larsson, forbyd perkere og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 26. marts 2019 @ 17:01

  33. k. m. — 26. marts 2019 @ 16:02

    Hyg du dig bare med propagandaen.

    Du kunne jo også sætte dig lidt ind i trykkefrihedens historie, hvor nationale konservative kræfter gjorde, hvad de kunne for at forhindre og begrænse dens indførelse. Der kan man – også for Danmarks vedkommende – virkelig tale om, at de store tyranniserede de små. Bare spørg historikere.

    Jeg skal nok lade være at skrive mere, når sandheden er så ilde hørt.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 17:14

  34. Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 12:00

    Det er nærliggende at tro, at Jaleh Tavakolis advokat har anbefalet, at hun lukker med for bloggeriet.

    Muligvis, men hun skriver selv at JP har fjernet det med begrundelsen “Partsindlæg”

    Kommentar by Træt — 26. marts 2019 @ 17:22

  35. Lars Hartvig

    Fordi det er Googles gemte billede af ytringer bragt i JP:
    Dette er Googles cache-version af
    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/jalehtavakoli/ECE11276066/svar-til-socialtilsynet-der-vil-fjerne-vores-datter/. Det er et øjebliksbillede af siden, som den blev vist den 25. mar 2019 18:04:23 GMT. Den aktuelle side kan være ændret i mellemtiden. Få flere oplysninger.

    Kommentar by Peter Buch — 26. marts 2019 @ 17:36

  36. Træt — 26. marts 2019 @ 17:22

    Tak. Ja vist er det et partsindlæg, men det er bloggernes klummer jo altid, og mon ikke JP selv fik skrevet noget lignende?

    Berlingske var meget hurtigt ude med støtte til Jaleh Tavakoli, og det manglede da også bare, det ligner jo til forveksling magtmisbrug fra myndighedernes side. Stakkels barn og stakkels forældre.

    I betragtning af hvad uhyggeligt mange muslimske børn kan opvise af indoktrinering fra hjemmet, må man vel så gå ud fra, at der forestår man tvangsfjerninger i en nær fremtid, hvis myndighederne får medhold i en retssag mod Jaleh Tavakoli.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 17:52

  37. forestår mange tvangsfjerninger.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 17:55

  38. Gud sagde: »Der skal være lys!« Og der blev lys…

    Der var lyd og billede.

    En stund for en lille udgift, og jeg forstår godt kunstnere, forfattere, fotografer og hvem ved jeg- gerne vil have noget for producerede værker.
    Men alt med måde og rimelige aftaler om hvad ting skal koste er det svært at blive enige om.
    Men fuldstændigt at begrænse udbredelse af diverse med begrundelsen af det er ikke dit men andres juridiske ejendom er ødelæggende for alt for mange og al for meget.

    Kommentar by Peter Buch — 26. marts 2019 @ 18:06

  39. Vil lige tilføje, at man ikke kan fortænke en skrantende avis som JP i ikke at ville inddrages i en retssag med den danske stat som modpart.

    Desuden ligger det implicit i bloggeriets væsen, at skribenterne blot får stillet en platform til rådighed, så længe det passer avisen. Samt at bloggerne ikke er ansat til at fremføre nogle specielle holdninger, men netop er frit stillede under eget ansvar inden for sømmelighedens grænser.

    Selv for alle jer inkarnerede hadere af det liberale og landets store liberale avis må det være indlysende, at der er grænser for, hvad avisen vil lade sig involvere i.Den kommer næppe til at mangle interesserede bloggere og kan sagtens finde nogle nye og interessante emner, der ikke stikker knive i ryggen på den.Jeg forestiller mig også, at mange læsere efterspørger nye ansigter og synspunkter.

    Kommentar by Atterdag — 26. marts 2019 @ 19:17

  40. Til 32) Fair nok. Helt ok, hvis man direkte opfordre til drab- DVS hvis jeg direkte sagde- HYPOTETISK FORSTÅET- at enhver ret-troende muslim skulle dræbes. (Ville ikke have noget imod at depotere dem til Saudi Arabien)….Egentlig var det blot starten af hans udsagn- Dommedag oprinder ikke, førend…//Jødehad Jødehad Jødehad//…der fik mig til at sætte en humoristisksatirisk vinkel på det…Kjære muhammedanere. Elsk alle Jøderne….så undgår vi dommedag (Desværre er de nok sultne efter 72 rosiner i belønning) :-) :-) :-). Støt SIAD. God tirsdag aften (God landskamp). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 26. marts 2019 @ 19:21

  41. Berlingske = Land & Folk

    Kommentar by Revisoren — 26. marts 2019 @ 20:25

  42. Atterdag påstår at Trump ville smide have smidt Jalving og Selsing ud af vagten. Men det er jo gætteri. Måske ville han tværtimod have sympati for deres synspunkter om at man ikke skal overfylde et land med kulturfremmede/kriminelle/fjendtligt sindede migranter.

    Hvad Berlingskes blogs angår, var det avisen selv der ødelagde debatterne. Der var masser af censur overfor saglige og noble indlæg, mens psykopatiske debat-trolde havde frit spil til at sætte skøre og uhumske indlæg på.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 26. marts 2019 @ 21:32

  43. De bedste B.T.-debattører burde være rykket over til Uriasposten. Men Kappelgaard, Bjarne Christensen og Larsen m.fl. har måske helt droppet at blogge??

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 26. marts 2019 @ 21:36

  44. På lidt længere sigt tror jeg ikke man kan genindføre censur. De tekniske muligheder er så omfattende, at der altid vil være udveje for at by-passe censuren. Ikke engang Facebook har muskler til at overvåge alt 100 %. Hvis de forsøger at indføre automatisk skanning at indlæg for mainstreampolitisk uacceptable ytringer, vil der jo blot udvikles et kodesprog så læserne alligevel forstår. Og Facebook vil blive ubrugeligt hvis censuren bliver for skrap. Der vil vokse nye tjenester op som vil kunne udkonkurrere Facebook.

    Men der vil nok blive et konstant teknologisk kapløb mellem censurforanstaltninger og kritisk debat, på samme måde som der i middelalderen var et konstant kapløb mellem udviklingen af angrebsvåben og fæstningsbyggeri.

    Kommentar by JC — 27. marts 2019 @ 10:08

  45. # JC….. Forhåbentlig har du ret. Men man kan godt have sin tvivl. For hvis man idømmer firmaer store bøder for enhver kritik der slipper igennem, vil det sikkert blive så besværligt at være blogger, at de fleste opgiver det. Det var allerede træls at være blogger hos Berlingske, hvor selv Støvring slettede indlæg under alle mulige påskud. Men han blev vel presset af Tom Jensen?

    Vi er sikkert på vej ind i en ny mørk og sort “middelalder”, lidt á lá den der herskede i Tyskland 1933-45. Denne gang kan den dog komme til at vare meget, meget længere.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 27. marts 2019 @ 13:25

  46. -> k. m. — 26. marts 2019 @ 16:02

    Jeps. Atterdag er ulidelig – og optræder under flere pseudonymer. Kommetarsporet er blevet en sump ift. hvad det var i de første år. Det er en dårlig erstatning for facebook, for den frie debat druknes af nogle få selvsmagende fanatikere.

    Kommentar by Kim Poulsen — 27. marts 2019 @ 17:54

  47. Øv.
    In a dramatic shift in policy, Facebook announced today that it is banning white nationalism and separatism on its platform. The decision, which was first reported by Motherboard, comes just under two weeks since a white supremacist killed 50 people in Christchurch, New Zealand.

    In a blog post, Facebook said that any “praise, support, and representation of white nationalism and separatism” would be banned when the new policy goes into effect next week. “It’s clear that these concepts are deeply linked to organized hate groups and have no place on our services,” the blog read.

    Facebook has prohibited white supremacist content for a while now, but hasn’t included white nationalism or separatism until today. Racist and hateful content based on race, ethnicity, and religion has been banned under the former policy, but under Facebook’s new rules, phrases like “Immigration is tearing this country apart; white separatism is the only answer” will also be prohibited.

    “It’s clear that these concepts are deeply linked to organized hate groups”
    “We didn’t originally apply the same rationale to expressions of white nationalism and separatism because we were thinking about broader concepts of nationalism and separatism – things like American pride and Basque separatism, which are an important part of people’s identity,” the blog said.

    According to Motherboard, the new policy was agreed upon by members of Facebook’s Content Standards Forum yesterday.

    Under the new policy, anyone searching for racist content or phrases like “Heil Hitler” will be directed to the Life After Hate organization which provides services for former white supremacists and extremists like educational resources, support groups, and crisis intervention.

    Advocates are hopeful that Facebook’s policy shift might light a fire under other platforms’ feet to make similar changes. “Facebook’s update should move Twitter, YouTube, and Amazon to act urgently to stem the growth of white nationalist ideologies, which find space on platforms to spread the violent ideas and rhetoric that inspired the tragic attacks witnessed in Charlottesville, Pittsburgh, and now Christchurch,” Color of Change president Rashad Robinson said in a statement Wednesday, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 27. marts 2019 @ 19:34

  48. Jøden har da valgt side….. for profittens skyld, naturligvis.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/facebook-indfoerer-nyt-forbud/7573404

    Kommentar by Forarget — 27. marts 2019 @ 21:41

  49. > Alexander Beaumont 08:38
    Ifgl. en kommentator på hanen, har Morten Messer-smidt sutten væk stemt for internetcensuren.Kun 2 -to stemte imod. At en jurauddannet såkaldt dansker kan være så uvidende tror jeg ikke på. Han virker som han er i lommen på bankerne.Som jo reelt set er dem der styrer neuropa.Igen igen.

    Kommentar by Nielsen — 28. marts 2019 @ 07:49

  50. >Atterdag
    Vi har nok gjort os mange lignende erfaringer.Og urias-censor himself har da også travlt med at tage afstand til dig.Jeg må gentage mig selv og sige at han ikke gavner StramKurs

    Kommentar by Nielsen — 28. marts 2019 @ 07:56

  51. >23 Hertz 12:57
    Der er utroig mange internetfora du kan skrive på og mange du kan lægge lyd eller billede/film på.Men du vil som regel løbe ind i en lommeIlPape,som ikke bryder sig om det du siger.I offentligheden kan du sige din mening,men der går ikke længe før du bliver stemplet som racist.På trods af at du er i selskab med en åbenlys fremmed.

    Kommentar by Nielsen — 28. marts 2019 @ 08:06

  52. ->Nielsen / Atterdag:

    Jeg er sikker på, at I har lignende erfaringer. Faktisk helt sikker på, at de er identiske ;)

    Kommentar by Kim Poulsen — 29. marts 2019 @ 18:39

RSS feed for comments on this post.