31. marts 2019

Horsens: AEH-polterabend, et groft tilfælde af kulturel appropriation – “… a form of colonialism”

Nogen vil nok kalde det integration, men der er nu ikke noget mere nederdrægtigt, end når repræsentanter for klodens 400-450 mio. arabere, begår kulturel appropriation imod minoritetskulturer såsom den danske.

AEH-polterabend, set i Horsens Bytorv, lørdag.

“According to critics of the practice, cultural appropriation differs from acculturation, assimilation, or cultural exchange in that this appropriation is a form of colonialism: cultural elements are copied from a minority culture by members of a dominant culture, and these elements are used outside of their original cultural context—sometimes even against the expressly stated wishes of members of the originating culture.

Often, the original meaning of these cultural elements is lost or distorted, and such displays are often viewed as disrespectful, or even as a form of desecration, by members of the originating culture. Cultural elements which may have deep meaning to the original culture may be reduced to ‘exotic’ fashion or toys by those from the dominant culture. Kjerstin Johnson has written that, when this is done, the imitator, ‘who does not experience that oppression is able to ‘play’, temporarily, an ‘exotic’ other, without experiencing any of the daily discriminations faced by other cultures.’ The African-American academic, musician and journalist Greg Tate argues that appropriation and the “fetishising” of cultures, in fact, alienates those whose culture is being appropriated.” (Wikipedia)

Oploadet Kl. 00:29 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/99928/trackback

15 Comments »

  1. Der er mere stil over en flok chimpanser i junglen. Abernes IQ er vist også langt over de her “mennesker”

    Kommentar by k.m. — 31. marts 2019 @ 07:41

  2. Hvor ER de dog allesammen så pumpede og lækre.
    Enhver batik hex’s våde drøm.
    Men, hvor MÅ de ha’ haft de frygteligste kvaler, da de en dag stod midt på Blegdamsvej med det svære valg, ja det tætteste vi kommer den gordiske knude:
    Skal jeg gå ind hér. Eller skal jeg fortsætte videre ad Blegdamsvej til Nørrebrogade og så videre ud mod norddvest. Og en tilværelse som kebabtekniker?
    Til ikke kjøwenhavnere; så ligger hr. Bohrs Institut der.

    Kommentar by Knights Templar — 31. marts 2019 @ 08:01

  3. På Blegdamsvej.
    (burde ha’ været afslutningen på sidste sætning ovenfor)

    Kommentar by Knights Templar — 31. marts 2019 @ 08:03

  4. Hver 2. arbejdsløs i Tyskland har indvandrerbaggrund.
    Og det kalder de en berigelse! tænk på hvor mange det er, ud fra det samlede indbyggertal

    https://www.welt.de/politik/deutschland/article191082027/BA-Statistik-46-Prozent-der-Arbeitslosen-haben-Migrationshintergrund.html

    Kommentar by k.m. — 31. marts 2019 @ 08:39

  5. Drammen i Norge plages af “helvede på jord”
    Sådan går det når man inviterer Mellemøsten indenfor
    https://www.document.no/2019/03/30/gjenger-gjor-drammen-til-et-helvete-pa-jord/

    Kommentar by k.m. — 31. marts 2019 @ 08:48

  6. Ha ha ha, pistol svingende muslimske bøssedansere BAU., og derefter 4 år med kællingen fra helvede aka mette frederiksen – Tillykke Dummark.

    Kommentar by Piphans — 31. marts 2019 @ 09:05

  7. Hm, jeg har da set snart mange etnisk danske polterabender med fyre i diverse dametøj og parykker, med falske patter og helt overmalet i hovedet? De var så drivende fulde og det var deres venner også.
    Nå, gommen skulle så latterliggøres og trækkes rundt i byen, det er vel det samme her?
    At de så ikke helt har forladt barndommen/ungdommen- det ses af det egentligt kulturelt fattige træningstøj, som kun tabere går med offentligt, men de ved ikke bedre, de kommer fra en lavkulturbaggrund.
    Misforstå mig ikke, jeg kan ikke lide dem.
    De fleste vil snart sidde i fængsel, køre pakkevogn og lave småkriminalitet
    og konstant skylde penge væk og være fattige og ganske få har allerede forladt kliken, der helt klart er for langt bagud hvis man ønsker en holdbar fremtid i Danmark.
    Ægteskabet vil ende i skilsmisse hvis ikke yallahen falder til patten og holder opå med evt kriminalitet- og det samme mønster har jeg selv set så mange gange i Ishøj, Greve med etniske antiyallah danske unge mænd og kvinder. Kriminalitet og stoffer (og druk) fører ikke til noget fornuftigt.

    Kommentar by Hul igennem? — 31. marts 2019 @ 09:20

  8. #5
    Moren til gutten sin, har modtaget tekstmeddelelser på KEBAB-NORSK! (Walla, ja’ svaver…)
    Kneppeaffald er en alt for kærlig benævnelse for det halalle kødaffald fra middelalderøsten.
    Raseri, er vist ikke dækkende for mine tanker, når jeg læser noget sådant.
    Hold kæft, hvor ser man frem til den dag, regnebrættet skal gøres op. Og ansvarene placeres..

    Kommentar by Knights Templar — 31. marts 2019 @ 09:30

  9. Lad os da straks få fat på “White lives natter” ( når nej ) og og køre hetz mod berigerene.

    Kommentar by Santor — 31. marts 2019 @ 10:26

  10. De indavlede retarderede kriminelle korandyrkende terrorister efterligner alt fordi de ikke selv er i stand til at opfinde andet end det eksisterende og derfor inviteres de i bage dysten og X faktor for at vise Danskerne at de har skjulte evner vi andre ikke kan se, det næste der sker er når brylluppet skal afholdes vil der blive kørt gaderæs og foregå skyderi, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 31. marts 2019 @ 11:00

  11. Den næste aktivitet på dagen var sikkert skydning i skoven med uregistreret AK47….

    Kommentar by na — 31. marts 2019 @ 15:25

  12. 1. k.m.
    Særlig når de jagter Kød i træerne.

    8. Knights Templar
    Den her kommende folketingsvalg er een af de sidste. Og så bliver regnebrætte opgjort, her vil jeg få krampe et vidst sted.
    Jeg vil nyde at ansvaret bliver plaseret, det er jo ikke for tidlig, nærmere forsent.
    Støt Stram Kurs.

    Der bliver en masse at tale om til Grisefesten her d: 22 Juni.

    Kommentar by Sindsro — 1. april 2019 @ 00:18

  13. 10. emmagad
    Jo: Og jeg gad godt se Shariakællingerne lave godt Dansk National ret. Grisesteg, brune kartofler, rødkål osv osv.

    Men nu da det er løgnekanalen der står for det, (Integrationen) så tror jeg ikke min glæde bliver opfyldt. Jeg betaler ellers skattelicens dertil.

    Skyderi: Ja Det infiltrerede lorte politi stør da bare og griner.
    De fleste af dem er som “Den Røde Betjent” de øretæver indbydende formynderiske typer.

    Kommentar by Sindsro — 1. april 2019 @ 00:27

  14. #2+3
    Med andre ord:
    De ædle vilde retardoer, har nok ikke stået ved en korsvej:
    Skal jeg vælge kernefysikken – eller læse videre til pizzakok og kebabtekniker.

    Kommentar by Knights Templar — 1. april 2019 @ 02:05

  15. #2+3
    Med andre ord:
    Disse pumpede og ædle vilde, har nok aldrig stået ved en korsvej en dag og tænkt:
    Skal jeg gå til højre, og vælge kernefysikken – eller venstre og læse videre til kebabtekniker?
    Jeg napper sgu pizzakok!

    Kommentar by Knights Templar — 1. april 2019 @ 08:11

RSS feed for comments on this post.