1. december 2021

Agitprop: Politiken om den unuancerede statistik, og lidt om Mandag Morgens ‘myter om indvandrere’

‘Unge somaliere er bedre end deres rygte: ‘I generelle statistikker for hele gruppen forsvinder nuancerne’, Kunne man læse på Politiken.dk, i en stor opsat artikel om den postulerede vellykkede integration af somaliske indvandrere. Her kan man blandt andet læse om ph.d.-studerende Ayan Yasin, der mener medierne har ‘tendens til at fokusere på det negative’. Et citat fra ekstern lektor Hjarn Zernichow Borberg tager dog prisen.

“Der er tale om en mangfoldig gruppe, så i generelle statistikker for hele gruppen forsvinder nuancerne.” (Hjarn Zernichow Borberg)

Et samfund må i sagens natur tage udgangspunkt i samfundspåvirkningen som helhed, men derudover er det også usandt at medierne fokuserer på det negative. Tværtimod maler medierne ofte med den brede pensel, netop for at sløre hvor galt det i virkeligheden står til med integration af herboende muslimer.

Et dugfrisk eksempel leverer Mandag Morgen, der med udgangspunkt i tal fra Rasmus Bryggers ‘Videnscenter for Integration’ postulerer, at det står langt bedre til med integrationen end danskerne tror. En sidehistorie handler om ‘mediernes ansvar for at beskrive virkeligheden’ – angreb er det bedste forsvar.

TV2 Nyhederne bringer historien som en form for ‘myte’-gendrivelse: Undersøgelse afslører udbredte myter om indvandrere. Humlen er som altid i detaljen. Der fokuseres på ‘ikkevestlige indvandrere’, og der bliver således malet med den brede pensel. Når danskerne taler om indvandrer-arbejdsløshed/kriminalitet tænker de på indvandrere fra MENAPT-lande, muslimer! – ikke indvandrere fra lande som Rusland, Ukraine, Thailand, Kina og Filippinerne. Modsatrettede tendenser forbedrer statistikken.

Holdningsmassage fra Mandag Morgen – Ny undersøgelse: Vi har et helt skævt billede af indvandring og integration.

Tre ud af fire danskere tror, det går værre med integrationen, end de faktiske tal viser. Selvom kriminaliteten blandt unge mænd med ikkevestlig baggrund falder, tror langt de fleste, at den stiger eksplosivt. Danskerne undervurderer også, hvor mange indvandrere, der er i job og uddannelse, og hvor mange, der går ind for ligestilling og demokrati. De unges viden er tættest på fakta.”

(Den fulde undersøgelse kan læses på Videnscenterforintegration.dk)

“Tager man udgangspunkt i de konkrete spørgsmål, tegner der sig nogle bemærkelsesværdige konturer, f.eks. i spørgsmålet om, hvor stor opbakning man tror, ikke-vestlige indvandrere har til demokratiet som styreform. Her er gennemsnitsvælgeren hos Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige, dem der ligger længst væk fra det faktiske niveau, mens gennemsnitsvælgeren hos Alternativet, Enhedslisten og Radikale Venstre er nærmest.” (Videnscenter for Integration)



30. november 2021

Lars Aslan om DR’s velintegrerede eksempel: Kübra Sahan Zekman ‘hylder Tyrkiets diktator Erdogan’

Jeg har flere gange blogget lignende eksempler, og det siger lidt om problemets karakter, at propagandaen også støder en socialdemokrat. Lars Aslan Rasmussen kommenterer på Facebook.

“Jeg har haft en ekstra travl weekend
Det skyldes at en del journalister på Danmarks Radio, har haft travlt med at fremføre en såkaldt ‘case’ som handler om en pige med tyrkiske rødder der hedder Kübra Sahan, der synes det er helt vildt uretfærdigt at hun endnu ikke har fået dansk statsborgerskab, fordi hun virkelig føler sig enorm dansk.

DR har ukritisk givet hende en masse taletid, og de Radikale og Enhedslisten er faldet pladask for denne offerhistorie, og krævet at hun får statsborgerskab.

… Da jeg ikke kender Kübra personligt slår jeg hende op på Facebook
Her tager det mig 2 sek at finde ud af at hun hylder Tyrkiets diktator Erdogan
Så meget dansk er hun!

… Lad være med at fortælle mig at den slags personer er danske eller er integreret
Jeg gør journalisterne på DR opmærksom på dette
Og beder dem om at stille hende bare et kritisk spørgsmål till, hvordan hun kan hævde at være dansker og integreret, samtidig med at hun hylder islamisten Erdogan
Journalisterne svarer aldrig

At DR som public service medie, leverer sådan en omgang ukritisk mikrofonholderi for Erdogans fans i Danmark er virkelig skræmmende!”

(Dokumentation: Facebook)

DR holder mikrofonen – … er ikke danske statsborgere: ‘Det er en dybt bekymrende udvikling’

“Jeg arbejder i et børnehus og er med til at forme fremtidens borgere, men har ikke ret til statsborgerskab. Jeg bliver så frustreret. Jeg har aldrig boet i et andet land. Hvorfor skal jeg kæmpe så meget for at få statsborgerskab. Jeg gider ikke, at mit barn skal stå i samme situation. Det er fuldstændig uretfærdigt. Jeg bidrager til samfundet, har aldrig været en byrde og taler pænt dansk, hvorfor skal der mere til.” (Kübra Sahan)

“Kristian Kriegbaum Jensen er postdoc på Statskundskab på Aalborg Universitet. … Forskningen viser, at efterkommere føler sig lige så danske som etniske danskere, forklarer Kristian Kriegbaum Jensen.” (DR)

Oploadet Kl. 00:36 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer


28. november 2021

LOUD bekæmper polsk abortlov, samler ind til ‘en smuk moské’, “… det herlige’ islamiske fællesskab”

Jeg mindes ikke nogensinde at have hørt et eneste indslag på Radio LOUD, men fredag skete det så. Det blev et heftigt 11 minutters interview med Jens Rohde fra Kristendemokraterne om den polske abortlovgivning. Da praktikanten Josephine Romby begyndte at recitere Enhedslistens argumentation for, at danskere skulle betale for polske kvinders abort på danske hospitaler, blev det for meget for Jens Rohde. Det tjener ham til ære.

‘Hvad med at samle ind til polske aborter?’, spørger en Niels Hjertmann Frederiksen en LOUD-vært på Facebook, og det falder tilsyneladende i god jord. Herunder omtale af torsdagens udgave af LOUD-magasinet ‘Ringdal & Kristensen – Vi samler penge ind til en moské (Anton Ringdal og Kristoffer Kristensen)

“På Bornholm mangler Det Islamiske Fællesskab penge. De vil nemlig gerne have opført en smuk moské til de mange muslimer på Solskinsøen, og det vil vi selvfølgelig gerne hjælpe med. Vi brainstormer med Mujahed Sebastian Abassi, talsmand for det herlige fællesskab på Bornholm. Mohanad Mansour taler vi også med. Han er direktør i Københavns Storfond, der driver Stormoskeen på Nørrebro – han giver god råd til vores fundraising. …”

(Collage: Mujahed Sebastian Abassi, talsmand for ‘Det Islamiske Fællesskab’ på Bornholm)

Oploadet Kl. 11:40 af Kim Møller — Direkte link38 kommentarer

Blüdnikow, Berlingske: ‘Har Berlingske ikke et moralsk ansvar for de falske rygter om Donald Trump?’

Var jeg ung historiestuderende, der stod foran et specialeforløb, så ville jeg skrive om ‘Russian Collusion’-konspirationen. I en tid hvor medier problematiserer falske nyheder, ville det være oplagt med en tung kildebaseret gennemgang af mediernes årelange kildekritiske svigt, tydeligvis motiveret af foragten for Donald Trump. Centralt står etablerede mastodonter som New York Times og Washington Post, som de danske medier stadig mener er guldstandarden for sober journalistik.

Knivskarp kommentar af journalist Bent Blüdnikow, der i parentes… selv skriver for Berlingske.

Har Berlingske ikke et moralsk ansvar for de falske rygter om Donald Trump?

Allerede før Donald Trump blev valgt til præsident i 2016, sivede der rygter ud om hans konspiration med Ruslands præsident Putin om at kuppe sig til magten. I USA fik denne konspirationsteori betegnelsen ‘russian collusion’. Det var en sag, som de næste tre-fire år blev den mest omtalte sag overhovedet i USA.

Rygtet om en konspiration mellem Trump, hans stab og russerne baserede sig på en rapport, som i USA blev kaldt Steelerapporten. Det var udarbejdet af en forhenværende britisk spion, Christopher Steele, der også havde kontakter til USAs efterretningstjeneste, FBI. Dossieret berettede, hvordan russerne havde et greb om Trump, blandt andet fordi der eksisterede hemmelige optagelser af Trump i et hotelværelse i Moskva, hvor han fik prostituerede til at urinere i en seng, hvor præsident Obama havde sovet.

Disse og mange andre oplysninger flød fra FBI og regeringskontorer til medierne, der med anonyme kilder kunne beskrive, hvordan Trump og hans folk havde samarbejdet med russerne. Redaktøren på New York Times, Jim Rutenberg, skrev, at nu var det slut med objektiv journalistik, fordi man måtte afsløre Trump.

FBI indledte en aflytning af en af Trumps medarbejdere ved navn Carter Page, som FBI mistænkte for at samarbejde med russerne, og FBI kunne derved aflytte Trumps stab. En kommission blev nedsat, hvor den tidligere FBI-chef Robert Mueller var formand, og i mellemtiden undersøgte Justitsministeriets ombudsmand, Michael Horowitz, om der i forløbet var sket brud på normale procedurer fra FBIs side.

Mueller-kommissionen fandt ikke grundlag for beviser om en konspiration mellem Trump og Putin. Og Michael Horowitz kom med en sønderlemmende kritik af FBI, hvor Horowitz påpegede, at FBI havde afgivet forkerte, ufuldstændige og endda løgnagtige ansøgninger til retten om at aflytte Carter Page.

Alt dette afholdt imidlertid ikke medierne fra at fortsætte med at skrive om ‘russian collusion’, som om der stadig eksisterede en sådan konspiration. New York Timesjournalister fik endda en Pulitzerpris i 2019 for deres artikler, der alle pegede på eksistensen af en konspiration. Fra amerikanske medier flød anklagerne i en lind strøm til europæiske medier. Blandt andet skrev Berlingske om disse anklager uden at sætte spørgsmålstegn ved anklagerne og i en tendentiøs stil, som efterlod læsere i den tro, at der var noget om snakken.

Berlingskes USA-korrespondents artikel fra 24. november 2017 om Trumps besøg i Moskva i 2013, hvor de prostituerede skulle have tisset, er ikke atypisk. Avisen kilde var angiveligt en forhenværende russisk spion: ‘Så snart de udvalgte gæster var fløjet ind til Sovjetunionen, var der ingen grænser. ‘Alt var gratis. Der var gode fester med dejlige piger. Der kunne være sauna, piger, og hvad ved jeg,’ fortæller han.’ Eller som en anden af Berlingskes korrespondenter skrev 4. marts 2017, da Trump anklagede Obama for at have organiseret aflytning af ham: ‘Trump forsøger at fjerne opmærksomheden fra beskyldningerne om sin forbindelse til Rusland, og at der er tale om en klassisk afledningsmanøvre.’

Problemet med mediernes artikler var ikke alene, at de uden kildekritik gengav løse og anonyme anklager, men også at medierne ikke gengav kilder, der pegede i en anden retning. Berlingskes korrespondenter brugte medier og citerede kilder, der bekræftede påstanden om ‘russian collusion’. Justitsminister William Barr nedsatte en kommission med magtbeføjelser til retsforfølgelse under ledelse af John Durham. Durham har rejst sager mod flere indflydelsesrige personer, som peger på, at Steelerapporten var bestilt og betalt af Hillary Clintons kampagnestab og medarbejdere.

Selvom førende etablerede medier stadig forsøger at nedtone betydningen af afsløringerne fra John Durham, bobler det alligevel frem i både Washington Post, USA Today og blandt andet Axios med erkendelse af, at det var en løgnagtig kampagne betalt og drevet frem af Demokraterne og deres allierede i medierne.

Denne artikel har ikke en snus med Trump, Clinton eller Biden at gøre. Det handler om mediernes sjæl. Hvordan kan medierne, der i årevis fyldte deres læsere med løse påstande og anonyme kilder, ikke have dårlig samvittighed, nu da sandheden er kommet frem? Washington Post er begyndt at rette i deres gamle artikler om ‘russian collusion’ for at fjerne de værste tendentiøse forvrængninger.

Har Berlingske, der formidlede anklagerne fra New York Times og andre medier, ikke et ansvar til at fortælle læserne sandheden, som den nu er kommet frem og tage et medansvar? Og Berlingske var faktisk betydelig bedre end Politiken og Danmarks Radio, men ikke meget. Sagen handler om mediernes sjæl.


Professor Peter Kurrild-Klitgaard om ‘Venstrefløjens ideologiske retoucheringer af historien’

Professor Peter Kurrild-Klitgaard opremser en række eksempler på venstrefløjens omskrivning af historien, fra Josef Stalin til den røde Københavns Kommune. Herunder et citat fra Berlingske – Venstrefløjens ideologiske retoucheringer af historien.

“… Man har de senere år set en lidt blødere udgave herhjemme – især i København – hvor venstrefløjen har gjort meget for at få opkaldt gader, veje og pladser efter venstrefløjskoryfæer eller symboler, alt imens man har blokeret eller i hvert fald systematisk nedprioriteret opkald efter borgerlige. …

Mens man i den borgerlige Frederiksberg Kommune netop har opkaldt otte steder efter et politisk bredt udsnit af Frederiksberg-kvinder, har man i det venstreorienterede København systematisk udrenset politisk. Et helt nyt kvarter – Trekantsgrunden i Sydhavnen – skal således have gader opkaldt alene efter kvindelige, socialdemokratiske kommunalpolitikere, og man har afvist at opkalde efter en eneste ikkesocialistisk kvinde. Argumentet fra Vejnavnenævnet – der består af to socialdemokrater, en fra Enhedslisten og en fra Alternativet – er, at kvarteret i Sydhavnen har en særlig socialdemokratisk status og dermed, at partibog trumfer andre hensyn.

Om ikke andet er det dog rene ord for pengene.”

(Collage: DR Østjylland på ‘Oluf Palmes Allé’ i Århus)

Oploadet Kl. 09:54 af Kim Møller — Direkte link5 kommentarer


26. november 2021

DR’s woke-moderator: Du er velkommen til at debattere, såfremt du ‘respekterer Dina’s pronomener’

DR-artiklen om venstreloonien Dina El Kaisy Friemuth har givet anledning til heftig debat på Facebook, hvor man kan se hende give dobbelt fuckfinger til det racistiske Danmark. Jeg forsøgte at kommentere hendes angreb, men får beskeden: ‘DR Kultur har begrænset, hvem der må kommentere dette opslag’.

(Foto: Facebook)

Andre har gjort det, og får høflige henstillinger af DR-moderator ‘Sofie Amalie’ (Sophie Amalie Erenskjold). Sidst jeg stødte på woke-aktivistiske DR-moderatorer hed de Julie, Amalia, Melissa og Mette.

“Hej Jan. Husk at Dina identificerer sig som nonbinær og bruger pronomenerne og ‘de’ og ‘dem’…” (‘Sofie Amalie’, DR Kultur)

“Hej Frederik. Dina identificerer sig som nonbinær og bruger derfor pronomenerne ‘de’ og ‘dem’. Hvad du selv identificerer dig med, er helt op til dig, og du vil opleve, at også dette bliver respekteret fra vores side af. Du kan imidlertid ikke vælge hvad Dina identificerer sig som. Derfor er du mere end velkommen til at være med i debatten, så længe du respekterer Dina’s pronomener i kommentarsporet, og i forlængelse heraf; de resterende debatregler. Du kan læse dem her, hvis du vil vide mere om hvordan vi modererer…” (‘Sofie Amalie’, DR Kultur)

(Fotos: Facebook)

Oploadet Kl. 02:48 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer

TV2-journalist, der var med til at fælde Jes Dorph, overtog ‘hans værtstjans på Go’Aften Danmark’

MeToo-bølgen ødelagde flere mandlige journalisters karriere, og motivationen har ikke altid været postulerede seksuelle krænkelser. Journalista har bidt sig fast i emnet, og stiller de kritiske spørgsmål en indspist mediebranche ikke tør. Fra Journalista.dk – Janni Pedersen anmelder i rapport der fik Jes Dorph-Petersen fyret – bagefter overtog hun hans job.

“På Journalista.dk har vi spurgt Janni Pedersen, hvad hendes dokumentation er for den påberåbte episode med næsten to årtier på bagen. Ligesom vi også har spurgt hende, hvorvidt det var hende, der var medvirkende til at få Therese Philipsen til at deltage i såvel TV2s advokatundersøgelse som stationens MeToo-dokumentar.

Men i en email oplyser hun, at hun ikke har nogle kommentarer.

Det har heller ikke i forhold til, hvorvidt hun anser det for et problem, at hun på den ene side kan siges at have været med til at fælde Jes Dorph-Petersen, for bagefter at overtage hans værtstjans på Go’Aften Danmark.”

Oploadet Kl. 02:04 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer


25. november 2021

Wisconsin: 39-årig vanekriminel BLM-sympatisør angreb julemarked, “… all six who died.. were white”

‘Bil kørte direkte ind i julemarked i Wisconsin’, skrev DR Online mandag morgen, og her torsdag er der stadig intet konkret, udover at den 39-årige ‘flugtbillist’ er anholdt. Motivet er ukendt, men han havde muligvis været involveret i husspetakler kort forinden. Intet yderligere om gerningsmanden endsige ofrene på ‘hele Danmarks Radio’. Sagen døde, da detaljerne kom frem. Historien blev pludselig irrelevant.

Gerningsmanden var en vanekriminel Black Lives Matter-sympatiserende neger, der under sit rap-alias åbent opfordrer til vold mod ‘white people’ med tilføjelse ‘the old white ppl 2’. Alle seks døde er hvide. Fem af de døde var i alderen 52 til 81 år gammel, og en del af ‘Milwaukee Dancing Grannies’, der optrådte til juleparaden.

Jeg skal ikke gøre mig klog på gerningsmandens motiv, men forestil dig vinklingen, hvis en hvid racist havde myrdet seks gospelsyngende sorte. DR skriver stadig om (skizofrene) James Alex Fields, der tilbage i 2017 kørte en venstreorienteret moddemonstrant ned med sin Dodge Challenger under en demo i Charlottesville.

(39-årige Darrell Brooks Jr. foran sin Ford Escape SUV i ‘MathBoi Fly’-video, 2018); Foto: YT)

Fra New York Post – Darrell Brooks shared pro-Hitler memes, called for violence against white people.

“The ex-con charged over the deaths of six people at a Wisconsin Christmas parade shared social media posts calling for violence against white people — and suggesting ‘Hitler was right’ for killing Jews.

Darrell Brooks Jr. — who has a decades-long rap sheet — shared a series of disturbing memes and messages on social media, most of which have been deleted since his arrest for Sunday’s deadly carnage.

They included numerous posts attacking cops, comparing them to Ku Klux Klan members and calling them ‘violent street gangs’ — as well as calling for violence toward white people, according to screenshots.

‘LEARNED ND TAUGHT BEHAVIOR!!’ he wrote on June 9 last year amid the violent upheaval over George Floyd’s murder by a Minnesota cop, according to a screenshot shared by the Daily Mail.

‘So when we start bakk knokkin white people TF out ion wanna hear it…the old white ppl 2, KNOKK DEM TF OUT!! PERIOD,’ he wrote under his rap name, MathBoi Fly, along with a middle-finger emoji.

Police have yet to announce a motive for Sunday’s carnage, but all six who died — including an 8-year-old boy — were white.

In 2015, he also shared a disturbing anti-Semitic meme that appeared to align with the beliefs of the Black Hebrew Israelites, according to another screenshot shared by the Daily Mail. …

In his rap songs, Brooks also bragged that he was a ‘terrorist’ and a ‘killer in the city,’ according to the Sun.”

(Darrell Brooks truer ‘white people’, 2020; Foto: FB)

(Darrell Brooks, sympatiserer med Black Lives Matter-bevægelsen, 2020 ; Foto: New York Post)

Oploadet Kl. 03:03 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer


24. november 2021

DR om ‘danske værdier’, Berlingske om ‘berygtet slaveejer’: Journalisterne bag holdningsmassagen…

På forsiden af DR.dk kan man lige nu læse, at den nye indfødsretsprøve er for svær, da den “… kræver, at du har styr på ‘danske værdier'”. Ingen grund til anførselstegn her, med mindre man mener danske værdier ikke kan eller bør defineres. Aviser skriver ikke sig selv, så jeg tog lige et tjek.

DR-journalist Isabella Tvede har en bachelor i antropologi, og tjekker man hendes Twitter-profil, så er første opdatering Anders Ladekarl med en kage, hvor han fejrer nødhjælp til Syrien. En slet skjult henvisning til Inger Støjbergs kage-opdatering. Derudover deler hun eksempelvis en Politiken-kronik mod højrefløjen med ordene: “… skam dig Martin Henriksen.”. I andre opdateringer sviner hun DF og Søren Espersen til, agiterer for indvandring og deler en Pernille Skipper-opdatering om feminisme.

(Politiske tweets fra DR-journalist Isabella Tvede; Foto: Twitter)

Man kan ansætte mange venstreorienterede verdensreddere for 4.000.000.000 skattekroner, men den statsstøttede danske mediebranche er jo også borgerlig i udgangspunktet. På forsiden af Berlingske.dk kan man lige nu læse, at en statue af en ‘berygtet slaveejer’ er fjernet efter 187 år samme sted. Den berygtede slaveejer viste sig at være Thomas Jefferson, forfatter af den amerikanske Uafhængighedserklæring, landets 3. præsident. En af det amerikanske demokratis ‘founding fathers’. Måske var den en tilfældig svipser fra en ung studerende?

Berlingske-journalistpraktikant Liv Almer har en mere aktiv profil på Twitter, og her kan man se at hun har stærke værdipolitiske holdninger, og eksempelvis sympatiserer med Black Lives Matter-bevægelsen. Hun deler opdateringer fra folk som Rosa Lund, Anders Jonassen (tidl, Enhedslisten-ansat, venstreradikal), Peter Socevic, og går i flere opdateringer i rette med Socialdemokratiet, som hun mener lefler for højrefløjen.

(Politiske tweets fra Berlingske-praktikant Liv Almer; Fotos: Twitter)

Isabella og Liv må skrive det de vil, men jeg gider virkelig ikke finansiere deres politiske virke. Jeg har fornyligt afmeldt mit abonnement på Berlingske, men jeg kan desværre ikke undgå at betale skat til en statskasse der deler millarder ud til DR, og donerer to-cifrede millionbeløb til større medier.


PolitiFact fik sandheden censureret: ‘Was flagged as part of Facebook’s efforts to combat false news’

PolitiFact er ejet af Poynter-instituttet, der i 2015 etablerede ‘International Fact-Checking Network’ (IFCN), som godkender Facebooks og Googles samarbejdspartnere ud i faktatjek. PolitiFact sætter standarden, men en Pulitzerpris gør ingen forskel, sålænge problemet er ideologisk. Samarbejdet med Facebook omtales herunder.

(PolitiFact, 2020: I & II)

I: PolitiFact, 27. august 2020

“In an Aug. 27 post, one Facebook user said it was ‘perfectly legal’ for Kyle Rittenhouse — who was arrested in Antioch, Ill., after fleeing Wisconsin — to brandish an assault-style rifle on the streets of Kenosha.

‘Carrying a rifle across state lines is perfectly legal,” the poster said. ‘Based on the laws I can find of this area at 17 years old Kyle was perfectly legal to be able to possess that rifle without parental supervision.’

The post was flagged as part of Facebook’s efforts to combat false news and misinformation on its News Feed. (Read more about our partnership with Facebook.)

… the Facebook post claimed that it was ‘perfectly legal’ for the teenager to carry an assault-style rifle in Kenosha. At best, that’s unproven. At worst, it’s inaccurate. Either way, we rate the post False.

II: PolitiFact, 30. august 2020

“In an Aug. 31, 2020 media briefing, on the eve of his visit to Kenosha, Trump defended Rittenhouse’s actions when asked about the teenager.

‘You saw the same tape as I saw,’ Trump said. ‘And he was trying to get away from them, I guess; it looks like. And he fell, and then they very violently attacked him. And it was something that we’re looking at right now and it’s under investigation.’ …

Trump’s comments completely overlook the fact that people started following him after he allegedly shot and killed someone. He also claimed protesters ‘violently attacked’ Rittenhouse, but that is not fully supported by the videos, either. …

Trump said a video shows Rittenhouse ‘was trying to get away from’ protesters’ and ‘fell, and then they violently attacked him.’

Rittenhouse did fall as a crowd followed him, but Trump’s comments leave an incendiary and false picture: By the time he fell, according to criminal charges, Rittenhouse had already shot and killed one person that night.

We rate the claim False.

Oploadet Kl. 02:35 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 

Næste side »



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper