4. januar 2013

Dansk statsmedie: “Hvor grådig er du?” – Partistat: “Forandringerne skal gøre Cuba MERE socialistisk”

“Demonstranter i TV Avisen var instrueret af DR”, skriver BT i dag, og fortæller hvorledes DR havde hyret et filmhold til at iscenesætte en folkelig demonstration foran Retten i Hjørring, i forbindelse med retsagen imod EBH Bank. DR har efterfølgende beklaget, at de bragte optagelserne i TV-avisen. Her så man blandt andet, hvorledes utilfredse demonstranter poserede med papskilte påskrevet slagord såsom “Hvor grådig er du?”.

(BT, 4. januar 2013: Her er beviset: Demonstranter instrueret af DR)

Nyhedschefen på DR Nyheder, tidligere omtalte Naja Nielsen, er ikke mere medlem af Danmarks Kommunistiske Ungdom, men man må formode hun husker noget af det hun lærte på partiskolen i Moskva. Herunder nogle billeder taget forskellige steder i Cuba mellem jul og nytår. Tilsendt undertegnede af Kirsten Damgaard.

(‘Forandringerne skal gøre Cuba MERE socialistisk’)

(‘Til sejren’)

(‘Vi ønsker, at de skal være som el Che, Fidel’)

(‘Fædreland eller død’)

(‘En revolution kan kun være datter af kulturen og ideerne’)



21. december 2012

Brandstifterbanden idømt 15-16 års fængsel, men stadig blot omtalt som ‘unge’ – Ingen ekstremister her

Torsdag faldt der dom i sagen mod Brandstifterbanden, og uanset om man fulgte sagen på TV2 News eller DR Update, så var det politiske helt skrevet ud af historien. De dømte var blot ‘unge’. Forsvarer Thorkild Høyer (tidl. Kommunistisk Arbejderparti) mente straffen var urimelig hård, og det er jo lidt tankevækkende, når nu PET’s aflytninger på tilholdsstedet i Christiania dokumenterede at gruppen selv spekulerede i terrordomme og årelange fængselsstraffe.

(DR Update, 20. december 2012: Brandstiftelse – Fem unge idømt fængselsstraf)

Anklagemyndigheden ankede på stedet. Fra Jyllands-Posten – Brandstiftelse kostede mand over 6 år.

“FP har været varetægtsfængslet siden maj 2011, men kommer til at spendere mere tid i fængslet. Han modtog sagens hårdeste dom på seks år og seks måneder. Den anden hovedtiltalte, PJ, fik en dom på fire års fængsel. Mens AC, DHP og TMH fik en dom på et år og ni måneders fængsel.

Udover tiden i fængslet, skal mændene betalte for deres brandskader. For FP’s vedkommende er det beløb over en million kroner. …
Som den eneste af de fem mænd, måtte FP fortsat tage tilbage til fængslet. Ifølge dommeren var der er en for stor risiko for, at han vil brænde flere bygninger af, hvis han blev løsladt.”

Oploadet Kl. 17:13 af Kim Møller — Direkte link9 kommentarer


15. december 2012

Brandstifter Anders Christtreu: Vi har selvfølgelig holdninger, men brandstiftelserne var ikke ‘ideologisk’

Selvom han kom fast i Ungdomshuset, og lige er dømt for brandstiftelser, så kan journalisten næsten ikke få sig selv til at gøre Anders ‘Snogen’ Christtreu til en del af den radikale militante venstrefløj. Interview på DR Update – Københavns Byret – Frikendt for brandterror.

Louise Hededam Ottenheim, DR Update: En af de fem unge der er frifundet for terror, men dog dømt for brandstiftelse, fortæller her, hvad der fik ham og fire andre til at sætte ild til Politiskolen

Anders Christtreu: Det er jo baseret på frustration. Der har jo ikke været et eller andet overordnede formål med det, andet end det meget lave plan, simpelthen, altså hævn over, og frustrationer.

DR-journalist: Hvorfor har I været så sure på politiet?

Anders Christtreu: Det baserer sig jo på konfrontationer vi har haft gennem tiden – Brorsonskirken, COP15, hvor man virkelig har haft en følelse af repression.

DR-journalist: Men det vil sige, at I er enige i, at I skulle kendes skyldige, og I skal have en straf for det her.

Anders Christtreu: Selvfølgelig er vi det. Altså, brand er meget alvorligt. Så det er helt passende, og derfor har vi jo netop også tilstået det.

DR-journalist: Anklageren har jo givet udtryk for at at I var en del af den, den radikale, ja måske ligefrem militante venstrefløj har. Har anklagemyndigheden haft ret i det?

Anders Christtreu: Man kan sige, at selvfølgelig har vi alle sammen nogle holdninger, men at det på nogen måde skulle blandes ind i den her sag, det har jeg enormt svært ved at forstå, i det det jo som sagt var baseret på personlige årsager, og ikke noget ideologisk. Jeg har enormt svært ved at se, hvordan man skulle lave politik på noget så tåbeligt som brandstiftelse.

DR-journalist: Så du erkender det således i dag, at det var tåbeligt, det I gjorde?

Anders Christtreu: Selvfølgelig var det det. Det er da også noget, jeg fortryder at jeg har gjort. Det er på ingen måde hensigtsmæssigt at brænde ting ned.

Mere fra interviewet i TV-avisen – Terrorsag – Unge frifundet for terror.

Anders Christtreu: Vi er alle tre enormt glade, for at vi kun er blevet dømt for det vi har tilstået. … Jeg har selvfølgelig personligt hele tiden haft den opfattelse, at det kun var almindelig forsøg på brandstiftelse, som jeg jo også har tilstået. Det at terrorsigtelsen har kommet ind er jo enormt ubehageligt, både på det personlige plan, at få en så alvorlige anklag, men også på et mere generelt plan, at det her måske kunne anses for at være terror.



14. september 2012

International Distribute Muhammed Day (30. september)

Selvom den nye Muhammedfilm jo næsten er en filmatisering baseret på islamiske kilder, så omtaler medierne den paradoksalt nok som ‘islamkritisk’. TV-kanalerne har tænkt grundigt over hvorledes de kunne formidle historien uden at krænke de let-krænkelige, og DR Update valgte den nemme løsning – at vise en scene uden Muhammed, og så ellers pakke det ind i Hillary Clintons reflektoriske afstandtagen.

Det er her vi er i dag, og derfor er der i høj grad brug for ‘territorie-afpisning’, såsom International Distribute Muhammed Day. Den 30. september er det syv år siden Jyllands-Posten lod tegningerne trykke. Det bør fejres.

(Orange Armee Fraktion, Hasseris, tidligere i dag; Youtube via Hodjanerne)

Oploadet Kl. 16:35 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer


24. august 2012

Ballademagerne ‘ødelægger det for os’, sagde ‘studerende’ på DR Update – har selv flere voldsdomme

Islamisten Asmaa Abdol-Hamid er en af flere meningsdannere, der i disse dage har travlt med at fortælle, at problemet med Vollsmose slet ikke er så stort endda. Det drejer sig om få personer, der ikke nyder opbakning fra det store velintegrerede flertal. Som repræsentant for sidstnævnte havde DR Update torsdag aften hidkaldt ‘studerende Tarek Abdol-Hamid’, bror til Asmaa.

Fra Odense – Spændt stemning i Vollsmose.

Tarek Abdol-Hamid, studerende: Vi som der bor herude i Vollsmose, vi er trætte af, at der render rundt nogle herude og ødelægger det for os.

DR-journalist: Tarek Abdol-Hamid har boet i bydelen i 15 år, og han kender en del af dem der smadrede skadestuen.

Tarek Abdol-Hamid: Alle kender alle i Odsense, specielt i Vollsmose. Sådan som jeg kender det, så består den hårde kerne af omkring 20 personer. Det er ikke den helt store mængde.

DR-journalist: Men nu har han fået nok. Der skal gøres noget.

Tarek Abdol-Hamid: Altså, os beboere herude i Vollsmose, vi tager stærkt afstand fra at der er 70 mennesker som stormer et sygehus, og handler som de nu engang gjorde

(Tarek Abdul-Hamid, nr 2 fra højre – 5240 Act Now; Uriasposten)

Jeg har tidligere blogget om Tarek Abdol-Hamid, hvis tv-optræden indikerer, at problemet med Vollsmose slet ikke er så lille endda. Tarek Abdol-Hamid har domme for vold, tyveri og trusler på livet. Seneste sag er fra 2008, der gav gav ham seks måneder i fængsel. Her beskrevet i Se & Hør.

“På diskoteket lægger Tarek an på den unge model ved at gribe hende om taljen og tage hende på brysterne. Hun afviser ham blankt ved at skubbe ham væk. I første omgang bliver dette mødt med et vredesudbrud fra Tarek, hvor han kalder hende ”fucking luder” og ”kælling”. … Efter det voldsomme optrin forlader pigen i hast diskoteket sammen med sin veninde. Men Tarek følger efter.

– Jeg kender nogle mennesker i Odense. Bare vent, din familie skal dø, lyder det fra den forsmåede bejler, som løber op til den skræmte model og skriger hende ind i ansigtet.

Skrigeriet efterfølges af et skub, der sender Sofie i asfalten. Hun rammer jorden hårdt, slår hovedet og besvimer, hvilket dog ikke forhindrer Tarek i at slå hende i ansigtet og sparke hende i maven.”

Oploadet Kl. 06:53 af Kim Møller — Direkte link39 kommentarer
Arkiveret under:


1. maj 2012

Odense: Helle Thorning-Schmidts 1. maj-tale udsat på grund af bombetrussel

På grund af en telefonisk bombetrussel rettet mod Flakhaven i Odense, blev statsministeren 1. maj tale forsinket en time. DR Update beretter, “at der gennem længere tid har været mailtrusler, blandt andet mod den lokale LO-formand”, og fortæller at “en ung mand på en cykel” smed en mistænkelig pakke i en skraldespand kort før Helle Thorning-Schmidt gik på scenen.

Fyens Stiftstidende har flere detaljer – LO-formand: Politiet tog ikke trusler alvorligt.

“Efter skandalen om svindel i Odense renovation, fik LO Odenses formand, Helle Nielsen, en række trusler på e-mail. …

Truslerne kom ikke fra nogen med direkte forbindelse til renovationssagen men fra, hvad Helle Nielsen beskriver som “en anarkisttype”. der blev også sendt trusler til hendes mand.

LO-formanden opfattede selv de ubehagelige e-mails som dødstrusler, og hun gik derfor til politiet. men i følge Helle Nielsen mente politiet ikke, at e-mailene var så voldsomme, at der var grundlag for yderligere efterforskning. Derfor gik hun ikke til politiet, da hun for nylig modtog endnu en trussel, hvor mailskriveren bekendtgjorde, at der vil “ske noget stort 1. maj”.”

Oploadet Kl. 14:44 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer
Arkiveret under:


13. juli 2011

Thomas Sæhl Sørensen, Henrik Gade Jensen og Andy Coulson – væsentlighedskriterier…

Sidste fredag bragte BT historien om den tidligere Rebel-aktivist Thomas Sæhl Sørensen, der om et halvt år formentligt bliver Villy Søvndals højre hånd i Udenrigsministeriet. Senere på dagen, da Søvndal havde kommenteret, rundsendte Ritzaus Bureau BT-afsløringen som en citathistorie. En citathistorie bliver normalt gengivet af samtlige større medier, og ender ofte med politisk debat, der giver nyheden flere forgreninger. I det konkrete tilfælde, fravalgte alle større medier historien, herunder DR, TV2, Jyllands-Posten, Berlingske Tidende, Politiken og Ekstra Bladet.

(Uriasposten, 22. maj 2011: Villy Søvndals personlige rådgiver… tidligere venstreekstremist)

I modsætning til historien om ‘nazisten’ Søren Espersen (2001), eller Foghs ‘ultra-liberale’ taleskriver Christopher Arzrouni (2004), så gav det ingen videre omtale. Sagen var død fredag aften, og de efterfølgende henvisninger i avis-databasen henfører til privatpersoners læserbreve – fire alene fra venstreloonien Carsten Kofoed, men også flere der affærdiger Sæhls fortid, som værende holdninger han havde da han var ’16-17 år’.

Simpel hovedregning viser, at Søvndals taleskriver må have været i starten af 20′erne og godt i gang med karrieren, da han muligvis undsagde det totalitære. Da Enhedslisten i 2001 stoppede den økonomiske støtte til Socialisten Weekend, blev beslutningen kritiseret af Enhedslistens yderste venstre flanke. De fremhævede blandt andet avisens artikler om Homo-Aktion, en sag der omtales som “efterretningsvæsenets seneste overgreb på den københavnske venstrefløj”. Blandt underskriverne var den dengang 25-26 årige Thomas Sæhl Sørensen.

(Per Clausen på Facebook, 8. juli 2011)

Det er oplagt, at sammenligne Sæhl-sagen med føljetonen om Henrik Gade Jensen, der rullede i slutningen af november 2003, efter Dagbladet Information hævdede, at ‘Højreekstremist er spindoktor for Tove Fergo’. Kilden til historien var den tidligere Rebel-aktivist René Karpantschof, der som forsker i radikalisme bidrog til postulatet om at Gade Jensen havde “forbindelser til nazistiske kredse”. Det hele var tydeligvis varm luft, delvist baseret på en boganmeldelse i Den Danske Forenings blad.

Ritzaus Bureau gjorde Informations artikel til citathistorie, og de landsdækkende medier kørte hårdt på. Samme eftermiddag mistede Gade Jensen sit job, og flere medier spekulerede i eventuelle konsekvenser for Kirkeminister Tove Fergo. At Henrik Gade Jensen aldrig har dyrket det totalitære blev irrelevant, i samme sekund en landsdækkende avis skrev om ‘spindoktors nazi-forbindelse’ og klummeskrivere vævede om ‘nazisympatiserende spindoktor’.

“Den første besked var indtalt på mobiltelefonen allerede ved fem-tiden om morgenen. Da blev den farlige mand i toget klar over, at noget var galt fat. For der kom flere beskeder. Man ville tale med ham. Man ville have hans kommentar. Man ville have ham i TV-studiet. Med det samme.

Men den farlige mand skulle på arbejde, derfor sad han i toget på vej til arbejde i København og kiggede ud på det tilsyneladende fredelige sjællandske landskab.

Mandens medpassagerer anede denne morgen endnu ikke, hvem de delte kupé med. Men før dagen var omme, skulle de få det at vide. For denne tirsdag i november blev mag.art. Henrik Gade Jensens sidste som presserådgiver i Kirkeministeriet. Da han om aftenen forlod de hyggelige kontorer på Frederiksholms Kanal, var hans computer blevet lukket, han havde måtte aflevere sin mobiltelefon og sin nøgle. Han var som det hedder – »fratrådt med øjeblikkelig virkning.«

Og mens han gik hjemad mod stationen, viste TVs nyhedsudsendelser gamle billeder af hans let åndsfraværende ansigt. Henrik Gade Jensen var en skandale. (Niels Lillelund i Jyllandsposten, 30. november 2003)

Henrik Gade Jensen pudsede en advokat på Dagbladet Information og TV2 (første medie der gengav), og ni måneder senere fik han erstatning og dementi. Det ændrede dog ikke på, at filosoffen der tidligere havde undervist på Københavns Universitet, nu var uden job. Information-journalist Rasmus Lindboe der skrev artiklerne, fik kort efter ansættelse på TV2 Nyhederne.

Hvor medierne valgte ikke at problematisere Sæhls revolutionære fortid, så er der de senere dage talt og skrevet ufatteligt meget om Andy Coulson. David Camerons nuværende spindoktor, der som tidligere redaktør på en engelsk tabloid-avis muligvis har et medansvar for ulovlige telefonaflytninger. Avisen ejes af konservative Rupert (Foxnews) Murdoch, og hvor de danske medier ikke gider skrive om en dansk spindoktors kommunistiske fortid, så har vi her en tophistorie. Også i de danske medier.

(DR Update, fredag d. 8. juli 2011: Spindoktor skal melde sig; 10+ indslag)

Richard Fernandez har en interessant klumme på Pajamas Media – The Lives of Others.

“What is the difference between the News of the World’s invasion of a dead teenager’s phone account and the Julian Assange’s attempts to penetrate classified information? In the first case a missing girls account was accessed by a private detective working in the employ of a newspaper in order to drum up a juicy story. In the second, newspapers negotiated to print information that had been classified in order to get a juicy story. Why is one reprehensible and the other laudable? Is there any consistent litmus test to determine whether one should be hailed as a hero and the other villain?”



29. maj 2011

Grænsekontrol bekymrer EU, Europa, nabolande, pendlere, feriehusudlejere, turistchefer mfl.

Først fortælles det, at den planlagte grænsekontrol, ville medføre en opsigelse af Schengen-aftalen. Da det så endelig gik op for føderalisterne, at det ikke var tilfældet, blev det affærdiget som værende ubetydelig symbolpolitik. Nu er den pludselig ‘skrap’ igen, og Politiken kan slutte cirklen – Grænsekontrol skræmmer tyske turister væk.

Flere tyskere har valgt at aflyse deres sommerhusferie i Danmark på grund af den skrappe grænsekontrol, der nu skal oprettes. Det fortæller Carlos Villaro Lassen, direktør i Feriehusudlejernes Brancheforening. …

Aflysningerne skyldes frygt for lange bilkøer, men også politisk holdning hos tyskerne. … Her er det primært det politiske, der får tyskerne til at aflyse sommerhusreservationerne.

»Det er noget emotionelt. Der er tale om tyskere, der gennem mange år er kommet som gæster i Danmark, men som mener, at vi nu er gået for vidt. De siger, at de er tilhængere af et åbent samfund og slet ikke kan forstå beslutningen om at indføre skrap grænsekontrol, og at det er derfor, de aflyser«, siger han. … I Feriehusudlejernes Brancheforening er man utilfreds med regeringens håndtering af sagen. Ifølge Carlos Villaro Lassen præger misforståelser, der kunne være undgået med ordentlig information fra den danske regering, debatten i Tyskland. … Han fortæller, at debatten er kørt så meget af sporet, at den planlagte faste grænsekontrol visse steder bliver fremlagt, som at Danmark vil opsige Schengen-aftalen.

»Det er vigtigt, at myndighederne kommer på banen nu og udreder misforståelserne…«, siger direktøren for sommerhusudlejernes brancheforening.”

(fra Politiken til DR Update, 29. maj 2011: Grænsekontrol skræmmer tyskerne væk)

Blah blah blah…

“Ny grænsekontrol skrappere end i Sverige” (Jyllandsposten 27. maj) / “Europa langer ud efter dansk grænsekontrol” (Frederiksborg Amts Avis, 27. maj) / “Professor: Danmark risikerer EU-sag” (P4 Radioavisen 15.00, 27. maj) / “Permanent grænsekontrol formodentlig i strid med Schengen-aftale” (P4 Radioavisen 9.00, 27. maj) / “Grænsekontrol bryder Schengen-aftalen” (P3 Nyhederne 8.00, 27. maj) / “Ny grænsekontrol kan bryde Schengen -regler” (P1 Radioavisen 8.00, 28. maj) / “Slesvig-Holsten: Nej til grænsekontrol” (Ritzaus Bureau, 26. maj) / “Kritik hagler ned over dansk grænsekontrol” (Ritzaus Bureau, 26. maj) / “Grænsekontrol bekymrer” (Politiken, 24. maj) / “Pendlere frygter toldkaos” (Politiken, 21. maj) / “Grænsekontrol kan smadre togdriften” (Avisen.dk, 20. maj) / “Grænsekontrol vækker vrede i Skåne” (Politiken, 12. maj 2011) / “Nabolande raser over grænsekontrol” (Midtjyllands Avis, 12. maj) / “Grænsekontrol vækker harme i nabolande” (Ritzaus Bureau, 11. maj) /
“Turistchef: Grænsekontrol skaber kø” (Jyllandsposten, 11. maj)



22. maj 2011

Politiets indsatsleder orkede ikke at håndhæve loven: “Det er ulovligt, hvad folk gør, men…”

Lørdag besatte flere hundrede autonome det privatejede Søminedepot beliggende tæt på Christiania. Besætterne fik som sædvanlig god ukritisk presse, og det bekymrede eksempelvis ikke Metroxpress, at citere en anonym talsmand.

“Talsmand for BZ Minen Emil som ikke vil stå frem med fuldt navn, mener, at det er fuldstændig legitimt at besætte ejendommen, som har ligget øde hen i flere år og i dag er overmalet med graffiti og har lagt areal til flere piratfester.” (Metroxpress, 13. maj 2011: Aktivister planlægger en kæmpe besættelse)

I løbet af lørdagen bragte flere medier interviews med talsmand ‘Emil Vadhave’, af DR Update skiltet som ‘Emil Vadhane’. Ikke ligefrem et almindeligt efternavn, og at dømme efter udseende og argumentation minder BZ-talsmanden, da også om ‘Emil Cold’, der i Politiken 29. oktober 2009, omtales som beboer i den ulovlige bebyggelse ‘Vadestedet’ på Christiania, der i efteråret 2008 var centrum for en større politiaktion.

(DR Update, 21. maj 2011: BZ’ere har indtaget Søminen)

“Jeg er lettet og glad over, at vi fik [politiet] talt til fornuft så hurtigt.” (‘Emil Vadhave’, BZ Søminen)
“Jeg mener, at fornuften skal stå over loven.” (Emil Cold, besætter, Vadestedet)

Derudover bragte DR Update også et interview med “studerende Erik Storrud”, identisk med BZ-veteranen af samme navn, der ofte er tilstede når der er chancer for at komme i håndgemæng med ordensmagten.

(DR Update, 21. maj 2011: BZ’ere har indtaget Søminen)

Hvor medierne bør kritiseres for den ukritiske tilgang til venstreadikale ulovligheder, så er politiets manglende vilje til at håndhæve loven langt værre. Fra Jyllandsposten – Politiet har ladet BZ’erne gå ind på den private grund. Den er nu besat.

“På Refshalevej 96 – ikke langt fra Christiania – ligger den grund, som aktivisterne planlægger at besætte lørdag kl. 14. Stik imod al forventning greb politiet ikke ind mod aktivisterne, da de nåede frem til den private ejendom Søminen. Lidt før klokken 16 kunne aktivisterne erklære grunden for besat. Og trods gentagne advarsler lader politiet alle gå ind.

Det har været vores strategi hele tiden ikke at prøve at stoppe demonstranterne. Det er ulovligt, hvad folk gør, men dette er en afvejning af, hvad der har været mest hensigtsmæssigt,” sagde en politimand til jp.dk, som var på stedet.

På denne måde undgår man slagsmål og kampe mellem politi og aktivister, forklarede han.”

(Politiken TV, 21. maj 2011: Indsatsleder: Vi er jo fornuftige mennesker)

Indsatsleder, Københavns Politi: Vi er jo også fornuftige mennesker. Trods alt, ik’. Man kan så sige, er det værd at kæmpe for, sådan en gammel grund her. Begynde og bruge stav og tåregas og alt det der for det her. Det synes vi ikke lige.

Oploadet Kl. 16:08 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer
Arkiveret under:


8. maj 2011

Kairo, Egypten: Muslimer angriber atter koptere – kirker sat i brand, flere døde

For to måneder siden brændte flere tusinde muslimer en koptisk kirke nogle kilometer længere sydpå, som reaktion på en muslimsk piges forhold til en kopter. Her råbte angriberne også ‘Allahu Akbar’, og eneste konstant lader til at være volden mod den kristne minoritet.

Fra Ekstra Bladet – 500 muslimer bag angreb på kristen kirke i Kairo.

“Mindst 10 mennesker er dræbt og 186 såret under sammenstød mellem muslimer og kristne i den egyptiske hovedstad Kairo. …

Uroen opstod, da henved 500 salafistiske muslimer lørdag gik til angreb på den koptiske St. Mena Kirke i Kairos Imbaba-distrikt. De ville befri en kvinde, som de hævdede blev tilbageholdt mod sin vilje, fordi hun ville konvertere til islam.

Kristne og muslimer kastede sten mod hinanden, og en brandbombe, der blev kastet mod kirken, satte ild til en lejlighed ved siden af.

Senere satte muslimer ild til en anden kirke i samme distrikt, men branden blev hurtigt slukket.”

(Kairo, 7. maj 2011)

“De sekteriske modsætninger er… meget stærke i Egypten i dag.” (Jakob Skovgaard-Petersen, professor; Berlingske Tidende)

“Kopterne er en stadig mindre gruppe i Egypten, og meget tyder på, at gruppen frygter at blive endnu mindre.” (Jakob Erle, direktør for Det Dansk-Egyptiske Dialoginstitut; Berlingske Tidende)

Opdate.

(DR Update, 8. maj 2011: Muslimer og kristne slås)

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 

Næste side »





Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper