31. oktober 2007

Dialog med venstrefløjen: Trusler, buhhråb og underlødige associationer

Fra Usenet, hvor en ‘Kim’ går i dialog.

“I dag mente tosserne fra SFU at de skulle vise flaget frem og man bliver naturligvis grebet fat i på gaden, hvor jeg bare erklærer at da venstrefløjen ikke går ind for demokrati kunne jeg ikke drømme om at stemme på det. Den unge pige nægtede kategorisk at de ikke gik ind for demokrati og alles ret til at ytre sig, da hun havde talt sig godt varm, kunne jeg fortælle hende at det synes jeg da var rigtig godt, og fandt så et DF badge frem og satte det på jakken (havde lige fået det ti minutter tidligere), så var det eddermane godt nok så som så med demokrati og ytringsfrihed og en af tosserne (ikke pigen) “synes jeg skulle forsvinde” på en truede måde. Jeg kiggede på pigen og spurgte hende retorisk, i det jeg gik “du tror fortsat på I går ind for ytringsfrihed?”. Hun forblev tavs.

Jeg har i dag sendt en mail til SF, hvor jeg skriver ovenstående oplevelse, men den har de så ikke liiiiiige haft tid til at svare på.”

Mere af samme skuffe. Fra TV2 Online, der har en beretning fra et valgmøde på Århus Statsgymnasium.

“Mens venstrefløjen og De Radikale høstede utallige klapsalver for primært deres uddannelses- og udlændingepolitik, blev buh-råbene og kun få klapsalver vendt mod kandidaterne fra Venstre, De Konservative og i særdeleshed DF’s Messerschmidt.

På halvanden time inkasserede han ni buh-råb.

Den massive modstand var ifølge DF’eren hverdagskost, når partiet gæster landets almene gymnasier…

Nedrivningen af Ungdomshuset i København var et af de emner, der fik intensiteten og den bryske sprogbrug i vejret. SF’eren Jonas Dahl gav Messerschmidt ret i, at tolerancen i Ungdomshuset nok ikke var så høj, at Messerschmidt havde været velkommen derinde.

“Men det har du det sikkert fint med, ligesom jeg har det fint med, at jeg ikke vil være velkommen på nynazisternes højborg i Greve,” sagde Dahl, der efter debatten gav udtryk for, at han spillede bevidst på, at Messerschmidt i B.T. er blevet beskyldt for at have heilet og sunget nazi-sange i tivoli.”


Uwe Max Jensen om hykleriske Politiken

Uwe Max Jensen i dagens Nordjyske Stiftstidende.

Politiken opfører sig hyklerisk
“Først gjorde Jyllands-Posten det af journalistiske årsager, så fulgte en svensk tegner efter for kunstens skyld. Nu gør DF det for at få stemmer.”

Sådan skriver Politiken.dk (“DF laver kampagne med Muhammed”, 25.10.2007) om Dansk Folkepartis valgmateriale, hvor der optræder en tegning af den islamiske religionsstifter Muhammed.

Ovenstående er imidlertid ikke helt i overensstemmelse med sandheden, da Dagbladet Politiken allerede inden Jyllands-Postens, Lars Vilks’ og Dansk Folkepartis tiltag havde offentliggjort sin egen (stødende) tegning af Muhammed. For Politikens vedkommende drejer det sig om en tegning af Muhammed, hvor profeten er fremstillet som psykiatrisk patient. Profeten har problemer, fordi han og det nok så berømte bjerg ikke kan finde ud af at komme hinanden i møde.

Tegningen er lavet af makkerparret Anders Morgenthaler og Mikael Wulff og blev bragt i Politiken i 2004 (?). Det har desværre ikke været muligt at tilvejebringe det præcise tidspunkt for offentliggørelsen af tegningen. Ved henvendelse til Wulffmorgenthaler henviser de til Politikens Bibliotek, og henvender man sig til Politikens Bibliotek, henvises der til Wulffmorgenthaler.

Politikens tegning af profeten som psykiatrisk patient er en af flere tegninger, hvor Wulffmorgenthaler beskæftiger sig med islam og muslimer. Blandt andet har Wulffmorgenthaler lavet en tegning, hvor en muslimsk kvinde præsenterer sin ny kæreste for sin familie af burkaklædte kvinder. Kæresten Laust er fremstillet som et svin. Desuden har makkerparret præsteret en tegning, hvor en turbanklædt selvmordsbomber ankommer rygende til paradis. I paradis modtages selvmordsbomberen af fede og forkrøblede burkaklædte liderlige jomfruer.

Jeg opponerer ikke mod makkerparret Anders Morgenthaler og Mikael Wulffs ret til religionskritik. Den ret er de sikret i den danske grundlov. Men jeg finder det ærlig talt mærkværdigt, at Politiken, der altså selv har bragt stødende tegninger af Muhammed og muslimer, bagefter kritiserer Jyllands-Posten og Lars Vilks, når de gør noget tilsvarende.

Det er hykleri af politikensk kaliber. Og med den ny artikel prøver Politiken oven i købet at forvanske historien og skrive sig selv ud af gruppen af aktører, der har lavet tegninger af Muhammed.”

  • 25/10-07 Politiken – DF laver kampagne med Muhammed.
  • 25/10-07 Ligegyldigt Valgnyt – Ligegyldigt Valgnyt afslører hvad Asmaa egentlig tænker.
  • Oploadet Kl. 15:48 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer
    Arkiveret under:
    
    Villy Søvndal talte usandt

    Fra TV2 Nyhederne – Faktapatruljen: Søvndals plejehjemsbesøg

    “SF-lederen Villy Søvndal sagde på valgkampens første dag, at han havde besøgt omkring 20 plejehjem det seneste år, og ifølge Søvndal var der ikke ét af de plejehjem, der havde fået tilført mere personale i de seks år, hvor den nuværende regering har siddet ved magten.”

    To påstande. Den første usand. Den anden formentligt det samme.

    1) Søvndal har ikke besøgt 20 plejehjem som påstået – kun fem.

    2) Søvndal påstår at ingen af de plejehjem han besøgte, havde fået mere personale siden 2001 – ASP Plejecenter (siden 2004)…

    Søvndals bortforklaring til den sidste påstand fortjener fremhævelse…

    TV2: Så holder din påstand jo slet ikke?

    Villy Søvndal: Jov, for det jeg taler om er jo det generelle billede, at hvis man kigger på plejehjemmene som sådan, så er der skåret…

    Opdate.

    Oploadet Kl. 15:33 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
    Arkiveret under:
    
    Paula Larrain: “Nu skal vi rykke, mens jernet er varmt. Og belære den stakkels lille kulturminister…”

    Fra TV2 Online – Larrain: “Stakkels lille kulturminister”.

    “En stakkels lille kulturminister, der er for lille til sin plads. Sådan betegnede Paula Larrain (K) i maj 2007 Brian Mikkelsen (K), oplyser TV2 News.

    Bemærkningen faldt i en mailkorrespondance på Paula Larrains tidligere arbejdsplads DR.

    I mailen skrev hun “Nu skal vi rykke, mens jernet er varmt. Og belære den stakkels lille kulturminister, der er for lille til sin plads.”

    Paula Larrain forklarer til TV2 News, at hun på daværende tidspunkt var meget berørt af situationen i DR og, at hun har formuleret sig lidt for skarpt. Hun beklager situationen.”

    Oploadet Kl. 13:19 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer
    
    Naser Khader mistede kontrollen, da Henrik Qvortrup konfronterede ham med historie

    Dygtigere politikere er fældet for mindre. Se & Hør kan i dag afsløre at Naser Khader har hyret “sorte håndværkere” til at bygge et “et hegn og en skydeport ved hans hus på Frederiksberg”.

    Yderligere interessant bliver det når man ved at Se & Hørs chefredaktør Henrik Qvortrup kender Khader privat.

    Hør interviewet her.

    Interviewet ord for ord.

    Se & Hør-medarbejder: Lige et øjeblik så får du Naser.

    Naser Khader: Ja, det er Naser.

    Henrik Qvortrup: Hej Naser, prøv lige at høre her. Vi bliver nødt til at skrive den historie, fordi jeg har talt [afbrydes]

    Naser Khader: Ved du hvad. Det kan du godt – citere mig for en ting: Du er et svin!, du er et svin!”, det er det eneste du skal citere mig for.

    Henrik Qvortrup: Okay.

    Naser Khader: Du er et svin!

    Henrik Qvortrup: Okay, jamen det gør jeg så.

    Naser Khader: Det gør du.

    Henrik Qvortrup: Det er godt Naser [griner].

    Naser Khader: Du skal nok se – du er et svin er du.

    Læs Se & Hørs appetizer: Khader: Sort arbejde i privaten.

  • 31/10-07 (11.19+) TV2 Online – Khader beskyldes for sort arbejde (flere oplysninger, interview med Qvortrup).
  • 13/10-07 (14.15) Nyhedsavisen – Khader beskyldes for sort arbejde.
  • 31/10-07 (14.42) Politiken (RB) – Khader i slagsmål med Se og Hør.
  • 31/10-07 (14.52) Børsen (RB) – Khader overvejer sagsanlæg mod Qvortrup.
  • 31/10-07 (14.52) TV2 Online – Khader: Overvejer sag mod Qvortrup.
  • 31/10-07 (15.45) DR Online – Khader overvejer injuriesag mod Se og Hør.
  • DR valgte mod sædvane ikke at bringe historien fra Ritzaus Bureau, men holdt dog skansen i 3-4 timer. Havde det været en VKO-politiker så var historien blevet leveret som en afsløring. TV2 valgte en mildere variant – x beskyldes, og DR indleder med modsvaret – påstand-mod-påstand.

  • 31/10-07 (16.57) Nyhedsavisen – Andersen: Khader i knibe – trods fuld skrue på spinnet.
  • “Naser Khader har i valgkampen allieret sig med én af Danmarks dygtigste spindoktorer, journalist Ulla Østergaard, der allerede har vist sig at være alle pengene værd.

    I løbet af det seneste døgn har hun udført sit bedste i kynisk spin med det formål at redde Khader ud af en mulig alvorlig knibe.

    Se & Hør bringer torsdag den 1. november en historie, der måske er sand – måske ikke…

    I Khaders forsøg på at stoppe Se & Hørs kritiske historie kontaktede han Bettina Aller – der ejer bladet – og bad hende stoppe historien.

    I en senere samtale siger Aller, at Qvortrup “hverken er til at hugge og stikke i,” og hendes ord kan tolkes som om at hun helst heller ikke ser historien bragt.

    Beskeden fra Bettina Aller båndes og dygtigt “planter” Khaders spindoktor Ulla Østergaard samtalen hos dagbladet B.T., der bragte historien i går – et døgn før Se & Hør – formentlig i håb om at historien nu ville belaste Henrik Qvortrup, der undsiges af sin øverste chef.

    Det er tale om effektiv spin-taktik, men usympatisk er det:

    Khaders folk prøver at undergrave Henrik Qvortrups autoritet ved at give B.T. adgang til Bettina Allers helt private kommentarer om Qvortrup. Dertil kommer at Khaders folk givetvis håbede at “dræbe” historien ved at give den til et “venligt” dagblad et døgn før den kunne læses i Se & Hør. I B.T. får Khader nemlig god plads til at fortælle, hvordan han føler sig forfulgt som en anden Franz Kafka.

    Khader skal nok blive valgt til Folketinget, og tillykke med det, men valgkampen skal ikke byde på flere overraskelser. Og, Khader, hold din spindoktor i kort snor. Hun kan blive en belastning.”

  • 31/10-07 (10.57) BT – Se og Hør i krig med Khader. Khader beskyldes for sort arbejde.
  • 31/10-07 (17.48) Jyllandsposten – Qvortrup: Khader har et problem (interview med H.Q).
  • 31/10-07 (22.08) TV2 Online – Qvortrup har købt sort arbejde
  • 31/10-07 (22.29) DR Online – En bagsideartist i mediernes tørretumbler (om Mikael Jeppesen).
  • 31/10-07 Observant blog – Naser Khaders troværdighed i fare (sagen kort fortalt).
  • 1/11-07 Se & Hør – Khader og Jeppesen ude i desperat modspin: Faktura fremtryllet!.
  • Mere følger…

    Oploadet Kl. 12:45 af Kim Møller — Direkte link49 kommentarer
    Arkiveret under:
    
    George Gooding: “Norsk presse er gjennomsyret av Bush-hatere og Clinton-elskere”

    Fra norske Dagbladet. En kommentar af George Gooding om mediernes USA-dækning – Elsker Clinton, hater Bush.

    “Journalister og redaktører i norske mediehus liker å hevde at de er objektive og upartiske, til og med når det gjelder amerikansk politikk. Et par uker tilbake ble de alle tatt med buksene nede når de ukritisk gjengav en feilaktig artikkel fra Reuters via NTB som mente Bush hadde erklært at Nelson Mandela var død. Aftenposten trakk tilbake sin artikkel, og det ble debatt på NRK P2 Kulturnytt om norske medier er upartiske når det gjelder Bush. En ting er å mislike Bush og være for kritisk mot den amerikanske presidenten, men en helt annen er å være ukritisk til en kvinne som muligens kan ta hans plass.

    Amerikanske medier har nå i mange uker dekket en sak som tyder på at Clinton-familien ikke har lært leksen sin når det gjelder valgkamppenger. Tilbake i 1996 ble det rabalder når Kina prøvde å innblande seg i amerikansk politikk ved å lure penger inn i valgkampen til Clinton og andre demokrater. Siden august har det blitt avdekket et av historiens største valgkampdonasjonsjuks – en mann ved navn Hsu samlet inn 850.000 dollar for Clintons valgkampanje på ulovlig vis. Herr Hsu hadde vært på rømmen fra myndighetene siden 1992 for svindel, men klarte å bli en av Hillary Clintons største pengeinnsamlere de siste årene.

    I midten av september ble det skrevet tre artikler om denne saken i Norge, på bakgrunn av en pressemelding fra NTB. Selv om New York Times, Los Angeles Times, og Washington Post fortsetter å følge saken, er det ingen norske aviser som har vist noe mer interesse for Hsu. Hillarys manglende ledelseserfaring, kaldt blikk, ja-stemme for Irak, og bagasjen hun har med seg ved navn Bill blir omtalt i Norge, men ikke hennes svindler til pengeinnsamler. Dette er i sterk kontrast til hvordan norske medier dekket en annen sak som involverte en svindler som gav penger til en presidentkandidat.

    I 2006 ble det avdekket at «gangsterlobbyisten» Jack Abramoff hadde fått 100.000 dollar i lommene til Bush-kampanjen under valgkampen i 2004, i tillegg til å ha smurt en rekke republikanske kongressmedlemmer. Amerikanske journalister knivet seg i mellom for å finne bilder av Bush og Abramoff sammen, og lyktes til slutt med å finne et bilde hvor Bush poserer med storinnsamleren Abramoff. Ikke lyktes de med å bevise noe slags vesentlig forbindelse mellom Abramoff og Bush, men bildet hadde de å kose seg med.

    Norske medier skrev over hundre artikler om Bush og Abramoff, blant annet artikler om det spennende bildet. De har ikke skrevet om bildet av Hillary og Hsu på en av mange valgkampbegivenheter. Når Hillarys innsamlingsdirektør ble tiltalt for pengefusk var det ingen norske aviser som skrev om det. Bare når han ble frifunnet nevnte Dagbladet det i en bisetning. Norske journalister skrev over femti artikler når Dick Cheneys stabsjef ble tiltalt og dømt for løgn. Bill Clintons tidligere sikkerhetsrådgiver Sandy Berger ble dømt for å ha stjålet og ødelagt konfidensielle dokumenter ved Det amerikanske nasjonalarkivet, men det var ingen norske journalister som skrev om det heller.

    Det kan virke som det er en viss ubalanse i hva norsk presse velger å dekke når det gjelder amerikansk politikk. NRK, TV2, VG, Dagbladet og Aftenposten har sagt mer om at Bush var tissetrengt på et FN-møte enn de har om at Hillary Clintons stab lot en mann etterlyst i 15 år for svindel samle inn 850.000 for valgkampanjen hennes. Når Bush spøket om hans beste øyeblikk så langt som president, hans fangst av en abbor i innsjøen sin, var dette også dekket av norske medier – som om han mente det seriøst. Men mannen fra Hong Kong som ble roset av Hillarys stab for hans enorme innsats for å skaffe penger har det blitt skrevet relativt lite om…

    Norsk presse er gjennomsyret av Bush-hatere og Clinton-elskere. Det i seg selv er ikke et problem, problemet oppstår når følelser og meninger styrer hva nordmenn flest får vite om verden.”

    Oploadet Kl. 05:06 af Kim Møller — Direkte link3 kommentarer
    
    Klassisk associationstrick i Kristeligt Dagblad: Dansk Folkeparti anno 1942

    Associationstrick. Fra engelsk: Guilt by association. Se Kristeligt Dagblad – Dansk Folkeparti anno 1942.

    Det Dansk Folkeparti, som så dagens lys i 1995 med Pia Kjærsgaard som leder er ikke det første Dansk Folkeparti i Danmarkshistorien. Men dog hidtil det eneste med politisk succes.

    Ifølge professor i kirkehistorie Martin Schwarz Laustens sjette og sidste bind om forholdet mellem folkekirken og jøderne opstod det første Dansk Folkeparti i 1941 eller 1942. Grunden til, at Schwarz Lausten overhovedet er faldet over Dansk Folkeparti, er, at sognepræst Anders Malling forlod nazistpartiet for at stifte det fascistisk inspirerede og antisemitiske Dansk Folkefællesskab i slutningen af 1930’erne. Herfra blev han fjernet som leder.

    I 1941 eller 1942 sluttede de små nazistisk inspirerede partier, Dansk socialistisk Parti, Det nationale Genrejsningsparti og Nationalt Samvirke samt Samvirke-Fagstatsbevægelsen, sig sammen til Dansk Folkeparti.”

    Hvilken timing.

    

    30. oktober 2007

    Rikke Hvilshøj, stadig forfulgt af venstreradikale (opdateret)

    Christianshavn tidligere idag.

    Havde det være Kamal Qureshi der blev udsat for samme, så ville det være blevet et element i valgkampen. Nu er det knap nok en bloghistorie. Mandlige venstrekandidater havde fået påmalet et Hitler-overskæg.

  • 8/6-05 Uriasposten – Svenske forhold i Danmark – påsat brand i integrationsministerens privatbolig.
  • Opdate. Angantyrs hjørne har et lignende eksempel.

    Opdate. Bemærk systematikken.

    Fra Christianshavn.

    Et sted i København.

    Ved Volden.

    Denne postering vil løbende blive opdateret med lignende billeder.

    
    Medierne fik sin historie: Søren Krarup går igen til angreb…

    Man vidste medierne nok skulle lave en sag. Nu blev det så Søren Krarup om burkaer, men havde han sagt at ‘to og to er mindre end fem’, så ville overskriften have lydt: ‘Krarup udelukker ikke at to plus to giver 3,17’.

    Fra dagens Berlingske Tidende.

    Elementært, kære Watson
    Berlingske Tidende ringede til mig og fortalte, at den canadiske regering nu fremlagde et lovforslag, der forbød muslimske kvinder at være iført burka og andre ansigtsskjulende forklædninger, når de stemte til parlamentsvalg. Man skulle kunne identificere dem ved deres ansigt. Hvad sagde jeg til det? Jeg svarede, at forslaget var indlysende rigtigt, for naturligvis skal man i valglokalet kunne identificere den, der vil afgive sin stemme. Der er i dag så megen svindel med kort og attester. I sidste instans er det ansigtet, der angiver identiteten.

    Berlingske Tidende omtalte dette selvfølgelige svar som en mindre sensation, gående på at jeg ville fratage muslimske kvinder deres stemmeret, og de sædvanlige højt begavede radikale folketingsmedlemmer luftede deres dybe forargelse, idet de spurgte, om det nu skulle være forbudt at stemme iført præstekjole.

    Ak, og så er der tale om en selvfølgelighed, der allerede findes i dansk lov. Ifølge lov om folketingsvalg, lovbekendtgørelse 1292 af 8.12.2006, § 47, gælder det, at ved tvivl om en vælgers identitet skal denne fastslås, om fornødent ved fremlæggelse af dokumentation derfor. Dvs. ved fremlæggelse af pas. Og ifølge pasbekendtgørelse 1003 af 6.10. 2006, § 6, stk. 2, pkt. 3 skal pasfotografiet være »taget forfra uden hovedbeklædning«. Elementært, kære Watson. Morten Østergaards forargelse er som så ofte før uden hoved og hale. Kun radikal.

    Søren Krarup, MF, Dansk Folkeparti

  • 27/10-07 (21.19) Berlingske Tidende – Krarup: Burkaklædte skal fratages stemmeretten.
  • “Efter at have holdt lav profil siden sin kontroversielle sammenligning mellem hage­kors og muslimske tørklæder går Dansk Folkepartis Søren Krarup igen til angreb på muslimsk beklædning.

    Krarup vil forbyde muslimske kvinder at stemme ved folketingsvalg, hvis de har dækket deres ansigt af en burka eller niqab.”

  • 27/10-07 (23.01) DR Online – Krarup: Afvis burka ved valgsted.
  • “Både de konservative leder, Bendt Bendtsen og indenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (V) afviser forslaget.”

  • 28/10 (09.54) TV2 Online – Krarup: Burka – nul stemmeret.
  • 28/10-07 (12.44) Politiken – Krarup: Kvinder med burka skal fratages stemmeretten.
  • 28/10-07 180 Grader – Leder: Folkepartisme.
  • Hvilke søm spiser de mon for tiden i Dansk Folkeparti, når ikke alene Søren Krarup, men også Pia Kjærsgaard nu foreslår, at burkaklædte kvinder skal fratages retten til at stemme, med mindre de vil løfte på sløret?… Ja, det er en mærkelig, nærmest tosset tradition ikke at ville vise sit ansigt, når man bevæger sig uden for sin dør, men når det ikke udgør noget praktisk problem, så er der ingen grund til at gribe ind overfor det. Når Dansk Folkeparti alligevel vil gøre det, så skyldes det derfor intet andet end modvilje mod det anderledes…”

  • 28/10-07 Jarl Cordua – Valgrapporten nr. 3 søndag den 28. oktober 2007.
  • “Pia Kjærsgaard er ramlet ind valgkampens første selvmål. Søren Krarup kræver nu at man ikke kan stemme, hvis man bærer burka. Naturligvis er der et publikum for det, men mon ikke de yderste DF-vælgere i stedet står af på et sådant skingert forslag og går til Venstre? Det tror jeg.”

  • 29/10-07 (07.00) 180 Grader – Pia K: Fratag burka-klædte stemmeretten.
  • Det er et frontalangreb på grundlæggende demokratiske frihedsrettigheder. Vi er fuldstændig ligeglade med, om folk kommer iført klaphat, burka eller præstekjole… Sådan er demokrati.” (Morten Østergaard, næstformand DRV)

    
    Claes Kastholm og Jarl Cordua om Kaare R. Schou

    Jeg er træt af TV2s Kaare R. Schou, og jeg er ikke alene.

    Jarl Cordua på sin blog.

    “TV2s gamle Jeronimus “Gårdejer Skov” sidder sgu og siger, at Fogh og alle de andre spidskandidater skulle blive hjemme i stedet for at rende rundt ude og vise sig frem for vælgerne. Det er bare så forkert, og det er en mindre skandale, at TV2 ikke har nogen kompetente kommentatorer, der rent faktisk VED en lille smule om moderne politisk kampagne. Kaare R. Schou hold dig dog til det, som du ved lidt om! Er Bendtsen way over the hill så er Schou aldeles pensionsmoden. Så kan han også med de ormstukne tænder gå og sutte på sine gamle sure piper i stedet for at vrøvle løs. Skulle Schous synspunkt være validt, så blev politikerne inde på Christiansborg og drak kaffe med alle journalisterne. Det gjorde store dele af Nyrup-kampagnen i 2001. Resultatet blev en katastrofe. Her er et gratis råd til alle kandidater om, hvad de skal bruge tiden under valgkampen på: Shake hands and dial for dollars. (Mød vælgere og fundrais valgkampsmidler) Det er, hvad I skal koncentrere jer om, og så glem gamle Jeronimus’ ordskvalder. Det var i øvrigt den samme kloge Kaare R. Skov som i sidste uge på TV2s hjemmeside “fuldstændigt udelukkede” et valg nu. Det ville først komme til næste efterår! Yeah right! Af andre mindeværdige udtalelser kan man også fremhæve hans vurdering af de politiske konsekvenser af Hans Engells spirituskørsel i 1997: “Tro mig, dette har vælgerne glemt om to uger!”. Schou kom som bekendt til at tro om igen.”

    Claes Kastholm i dagens Berlingske Tidende.

    Kaare R. Skous sundhed
    Den socialdemokratiske ledelse fører valgkamp med en klar arbejdsdeling: Helle Thorning-Schmidt er talerobotten, der messer budskaber fuldstændig tømt for politisk indhold, Henrik Sass Larsen er den gavmilde onkel, der lokker alle og enhver med ministerposter, Morten Bødskov er den tavse mand med slipset, der signalerer, at på trods af de to andre er Socialdemokraterne kompetente til at danne regering. Endelig er Kaare R. Skou fra TV2 åbenbart indtrådt i ledelsen med den særlige opgave at udsprede det synspunkt, at Socialdemokraternes rundhåndede løfter om minister­biler til alle – snart formentlig også til alle nordatlantiske mandater samt vælgerne – er udtryk for en sund tilbagevenden til det samarbejdende folkestyre. Sådan sagde Skou i TV2 Nyhederne mandag morgen, og hermed fuldender han en udvikling fra dygtig kommenterende reporter til propagandist mod regeringen, en udvikling der er den naturlige konsekvens af hans helt ustyrlige had til Dansk Folkeparti, som har medført, at han, når han omtaler dette – mod hans vilje – demokratisk valgte parti, ruller så voldsomt med øjnene, at de er på nippet til at falde ud, samtidig med at fråden står ham om munden. Groft sagt håber, at Skou efter nu direkte at have bekendt kulør som fanatisk VKO-modstander vil falde til ro og fremtræde mere behersket på skærmen, da dette vil være godt for hans helbred.

    Oploadet Kl. 14:33 af Kim Møller — Direkte link13 kommentarer
    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    Næste side »

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper