11. marts 2018

Kris Kristofferson (1970): “… the beer I had for breakfast wasn’t bad; So I had one more for dessert”

Jeg er lidt af en dinosaur når det kommer til musik, og det kan ikke blive melankolsk nok. Kris Kristoffersons fantastiske ‘Sunday Morning Coming Down’ fra 1970, som Johnny Cash udødeliggjorde, rammer fint stemningen efter en hård bytur. Magasinet Rolling Stones har benævnt den som den 6. mest triste countrysang overhovedet, og den hører klart til på listen, måske under Townes van Zandts ‘Marie’, men det er ikke målbare størrelser.

Når denne blogpost kommer online er jeg på vej på job efter Århus by night. Uden lommelærke, måske med tømmermænd.

“Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad
So I had one more for dessert

Then I fumbled in my closet through my clothes
And found my cleanest dirty shirt
And I shaved my face and combed my hair
Stumbled down the stairs to meet the day” (Lyrics)

Oploadet Kl. 12:04 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer
Arkiveret under:


10. marts 2018

Forsker: Flere anmeldelser og sigtelser, men omfanget af vold og overfald er ‘nærmere faldet en smule’

Så kom der endelig en nyhedshistorie, der ikke fokuserede på faldende kriminalitet, men den eksplosive udvikling i voldsanmeldelser – en 60 procent stigning siden 2012. De tre citerede, offerrådgiver Bodil Kofoed, vicepolitiinspektør Riad Tolba samt analytiker Ingrid Soldal Eriksen, mener alle udviklingen skyldes stigende fokus på problemet, at folk er mere tilbøjelige til at anmelde vold. Quadratisch. Praktisch. Gut.

(Grafik: DST.dk)

Værst er også denne gang Ingrid Soldal Eriksen, der ligefrem hævder at ‘omfanget af vold og overfald’ ikke er steget, men ‘nærmere faldet en smule’. Hun henviser ikke til eksakt kilde, men Danmarks Statistik dokumenterer faktisk også at antallet af sigtelser er stigende – 18 procent for ‘Voldsforbrydelser i alt’, 59 procent for ‘Vold og lignende mod offentlig myndighed’ og en en seks-dobling af ‘Opløb/forstyrrelse af offentlig orden’.

At antallet af anmeldelser stiger mere end sigtelser, kunne eksempelvis være fordi episoder med umotiveret vold er stigende. Det kunne også være med til at forklare, hvorfor den generelle tryghed er faldende, selvom ‘kriminaliteten’ overordnet set er faldende.

Det eksemplificerende overfald på homoseksuelle Marko Pogacar blev der aldrig sat etnicitet på, men som P4 København skriver, så er Region Hovedstaden et af de steder, hvor der har været en ’stor stigning’. Forbind selv punkterne, for hverken forskere eller medier gør det for dig.

Lidt fra P4 København-artiklen – Marko fik brækket næsen i S-tog: Flere anmelder vold.

“For et halvt år siden var Marko Pogacar var på vej hjem fra byen og sad i S-toget og talte med sin ven om fyre, de synes var flotte. … Marko Pogacar brækkede næsen og fik skadet sit øje så meget, at han fik synsforstyrrelser. Men selvom han var slået ud, anmeldte han overfaldet til politiet. …

I de sidste fem år er antallet af anmeldelser om vold steget med 60 procent og var sidste år på godt 27.000 anmeldelser. Det viser tal fra Danmarks Statistik.

Et af de steder man har set en stor stigning i voldsanmeldelser er i Region Hovedstaden.

I Det Kriminalpræventive Råd er man også enige i, at borgerne er blevet bedre til at sige fra overfor vold. For dykker man ned i tallene, er omfanget af vold og overfald ikke steget, det er nærmere faldet en smule.

– Det tyder nærmere på, at folk er blevet mindre tolerante overfor vold og derfor anmelder det, end det betyder, at vi er blevet mere voldelige, siger Ingrid Soldal Eriksen, analytiker i Det Kriminalpræventive Råd.”

(Grafik: Udtræk fra Statistikbanken, DST.dk)

Oploadet Kl. 15:18 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

Ø: “Det ville berige menneskerne på Strandvejen at møde nogle mennesker, der ikke ligner dem selv..”

Hvis man stemmer på kommunister, så får man kommunisme i en eller anden aftapning. I det konkret tilfælde ville det måske være meget godt, for islamiseringen af Danmark stopper ikke sålænge den fortrinsvis rammer de lavere socialklasser. Den røde borgmester vælger at ignorere, at mange af er dyre boliger netop er dyre, fordi rigtig mange danskere ikke gider bo med den multikulturelle pøbel. Man betaler for tryghed i hverdagen.

Enhedslistens Ninna Hedegaard Olsen for fuld ideologi i et interview med Berlingske. Her citeret fra B.dk – Borgmester om ghettoplan: ‘Det ville berige menneskerne på Strandvejen at møde nogle mennesker, der ikke ligner dem selv’.

“Giv os råderet over nogle af lejlighederne i private andelsboligforeninger og giv os lov og ret til købe ejerlejligheder og villaer, som vi så kan udleje til de mest udsatte af vores borgere.

Sådan lyder nogle af de mere opsigtsvækkende opfordringer til regeringen fra teknik- og miljøborgmester i Københavns Kommune, Ninna Hedeager Olsen (EL), efter at regeringen i forbindelse med sin ghettoplan har medddelt, at højest 40 procent af boligerne i de mest udsatte boligområder i 2030 må være almene boliger.

… kunne kommunen få lov til at bevæge sig ind på det private boligmarked og efterfølgende med boligtilskud leje boligerne ud til udsatte borgere, ville den have bedre mulighed for at genhuse husstande fra de såkaldte ghettoer. …

‘Jeg ser gerne, at man kunne tage dyre private udlejningsboliger på Østerbro og den indre by, hvor der næsten ikke er almene boliger, og så have anvisningsret til dem til en husleje, som folk kunne betale,’ siger hun.

‘… Kunne vi anvise flere boliger, så tror jeg faktisk, at det kunne være med til berige byen. Også for dem på Strandvejen. Det ville berige menneskerne på Strandvejen at møde nogle mennesker, der ikke ligner dem selv, for det er jo netop der på Strandvejen, at folk er allermest homogene. Ikke i Mjølnerparken, hvor folk er super forskellige’.”

Oploadet Kl. 14:24 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

Lektor om islam-apologetiske Foucault: “… selvmodsigende og tåget, omend retorisk forførende”

Jeg ved ikke helt om jeg kan anbefale den omtalte Deadline-debat, men det er dog saftige sager der kommer frem om den franske filosof Michel Foucault, som påvirkelige studerende har som pensum på flere længerevarende uddannelser. Han var ikke bare kritisk overfor Vesten og vestlig kultur, men omfavnede den iranske revolution, og havde overordnet en positiv tilgang til Islams spiritualitet.

Fin kommentar af lektor emeritus Henrik Jensen i Jyllands-Posten – Foucaults mange masker (kræver login).

“Ingen af dem – to af de faste ‘Deadline’-korrespondenter, Rune Lykkeberg fra Information og Stefan Hermann fra Københavns Professionshøjskole Metropol – havde læst bogen, som derfor ikke blev diskuteret. Det var nok for dem, at den angiveligt handlede om ’spiritualitet’ og derfor lagde sig i forlængelse af Foucaults ‘hjerneblødning’ i slutningen af 1970’erne, hvor han på trods af sin evige ‘dominanskritik’ pludselig så Islam som verdens lys.

… Lykkeberg mente, at Foucault, hvad det normative angik, spillede kritisk op mod Sartre, men de var nu en del af det samme projekt, hvor Vesten, og især ‘det borgerlige projekt’, sås som den identitetsgivende ‘Anden’. Fanden, med et andet ord.

De hadede begge Vesten og bourgeoisiet. Derfor havnede Foucault i den blindgyde at elske Islam, fordi Islam også hader Vesten. Og det giver god mening, at Sartre og Foucault i forskellige tider har gennemsyret den danske akademiske verden, som også mest hader Vesten og især alt, hvad der er borgerligt.

Begge debattører mente, at Foucault nok skulle blive hængende i danske uddannelsesinstitutioner i de næste 50 år. Det håber man ikke. Han er ikke uinteressant, men utallige som sandskorn er de studerende, der er blevet konfuse af at læse ham. Hans arbejde er ikke et eksempel på akademisk stringens, ofte historisk-empirisk mangelfuldt, selvmodsigende og tåget, omend retorisk forførende, så læseren hypnotiseres til at se en ikke påvist sammenhæng mellem begreber som borgerlighed, familie, patriarkalsk, autoritær, magt, vold og legitimitet.

(Ny bog om Michel Foucault Les aveux de la chair, ‘Kødets bekendelser’)

“Jeg føler mig ikke tilpas i at kalde det islamiske styre for en ide eller endda et ideal. Det har istedet imponeret mig som en form for politisk vilje. Det har imponeret mig i sit forsøg på at politisere strukturer, som er socialt og religiøst uadskillelige i måden de løser aktuelle problemer. De imponerer mig også, fordi de forsøger at åbne op om en spirituel dimension.” (Michael Foucault om den iranske revolution i 1979, cit. af Sigge Winther Nielsen)



9. marts 2018

Krudttønden afviser film om forholdet ml. ytringsfrihed og terror, tematikken er ikke ‘passende mere’

En dansk-amerikansk filminstruktør kontaktede forleden Krudttønden, med henblik på at leje lokale til offentlig fremvisning af hans film ‘Killing Europe’. En film der blandt andet sætter fokus på forholdet mellem ytringsfrihed og islamisk terrorisme. Det kunne dog ikke lade sig gøre, da ‘tematikken’ er følsom, og “det måske ikke var passende mere”. Argumentationen er til at forstå, men konsekvensen taler for sig selv. Samtalen kan høres herunder.

Mere om filmen på Killingeurope.com.

Tilsendt transskription.

‘Michael Hansen’, filminstruktør: Hvornår er der et ledigt lokale i Krudttønden?

Krudttønden: Jeg skal jo høre lidt mere om arrangementet.

MH: Det er en film, der hedder ‘Killing Europe’, der handler om ytringsfrihed og sådan nogle ting. Og hvordan terrorisme har haft en effekt på Danmark og det vestlige Europa. Så jeg ville komme og give et foredrag, eventuelt vise outtakes fra filmen.

K: Ja. Nu har vi jo haft alt det, du ved herude, omkring den sag, der var her. Og de afholder jo ikke – Brix – de afholder jo ikke deres arrangementer her mere. Det ved du vel også godt, ikke?

MH: Nej, det vidste jeg ikke.

K: Det gør de jo ikke mere her hos os. Det gør de inde på Christiansborg, og det er jo sikkerhedsmæssige hensyn blandt andet, at man gør det.

MH: Ok.

K: Det har du ikke fulgt med i måske?

MH: Det er jo ikke fordi at nogle af de der tegnere skal være der. Det er ikke nogle af tegnerne, der kommer.

K: Nej, men det er jo tematikken og alt det. Det er jo ligesom dét, det beror på. Så derfor er vi meget påpasselige med hvordan og hvorledes. Og PET har også sagt, at det skal man være påpasselig med. Det er jo også derfor deres arrangementer ikke er her mere.

MH: Min film handler jo mere om selve ytringsfriheden, og hvordan den har skadet ytringsfriheden.

K: Det er jeg med på, men det er hele den tematik, hvis du forstår.

MH: Det værste jeg tror der kan ske, det er så, at venstrefløjen og de autonome dukker og laver lidt ballade. Men det er jo ikke…

K: Nå nej, men dét der med ‘det værste vi tror, der kan ske’ kan vi slet ikke overlade til, hvad vi selv tror. Vi ved bare, at den slags arrangementer, Helle Merete Brix-arrangementer holder vi ikke her. De er lagt hen et andet sted. Det er der en god grund til. Vi kan jo ikke på nogen bedømme hvad og hvorfor. Det er der jo andre, der skal tage stilling til. Der er jo en grund til, at man ikke holder den slags arrangementer her mere. Det vurderede man, at det måske ikke var passende mere, ikke. Så derfor er de rykket hen et andet sted. Det er jo klart, at man skal have det in mente.

[…]

MH: Det er jo bare lidt ironisk, at et arrangement der handler om ytringsfrihed ikke kan blive holdt specifikke steder på grund af terrortruslen, som filmen jo handler om. Så man næsten sige, at terroristerne efterhånden har vundet.

K: Jo, men lige her omkring er det måske lidt mere følsomt pga. historien i det, hvis du forstår.

MH: Det her er måske lidt idealistisk. Men tror du så ikke at det er vigtigt, at et sådan arrangement bliver holdt på Krudttønden for netop at vise, at terroristerne/islamisterne ikke har vundet?

K: Jo, jeg kan godt se din holdning. Men så skulle Helle Merete Brix-arrangementerne også blive afholdt her. Og der valgte man at sige, at det ikke er sådan man gør det. For mit syn handler det også om mine medarbejdere, der blev meget rystet. Der er ikke nogen grund til at sætte dem ind i den situation igen. Derfor er der andre steder, der ikke har den historik bag sig. Der er en masse personlige og sikkerhedsmæssige hensyn, hvis du forstår.

MH: Betyder det så at I ikke har nogen politiske arrangementer, der handler om det område?

K: Vi tager stilling fra sag til sag. Det er vi nødt til. Men der er en masse sikkerhedshensyn ligesom, der er i Politikens Hus med alt det, der er sket.

MH: Så det bliver ikke jeres sted så?

K: Jeg siger bare, det jeg har sagt. Jeg kan næsten ikke sige det tydeligere.

Oploadet Kl. 22:26 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

Pia Olsen Dyhr: Den integrationsmæssige ‘liberalisme’ har slået fejl, ‘traditionel klassekamp’ er løsenet

Som blogger har jeg altid forsøgt at være strigent. At skrive det jeg føler og mener, uden at tænke for meget over hvilke partier og organisationer det berører. Det lykkedes måske ikke altid, men jeg gør mit bedste. Det handler om Danmarks fremtid, og tilfældige navne og partier er uvæsentligt om 100 år. Det kræver iøvrigt også en god hukommelse at lyve, selvom den gennemsnitlige vælger har en dårlig hukommelse.

Det udnytter politikerne, ikke mindst de venstreorienterede. Her kan man den ene dag skose politiske modstandere for at indføre tvang, og den næste dag indføre det samme med disclaimeren: “Det handler ikke om, at man vil tvinge nogen.” På samme måde kan man i årtier kaste tvangsinddrevne skattekroner efter indvandrere, og hermed efter forklare det med, at ‘vi på venstrefløjen’ har “været liberalister alt for længe, når det gælder integrationsområdet”. Det der for år tilbage var Apartheid og Holocaust in spe er nu ‘traditionel klassekamp’.

Det er fint at SF følger folkestemningen, men det ville være rart hvis Pia Olsen Dyhr sagde undskyld, og ikke forsøgte at tørre årtiers skæbnesvanger politik af på den udlændingepolitiske avantgarde. Her lidt fra Hans Mortensens interview med Pia Olsen Dyhr i Weekendavisen – Nødvendig tvang (2. marts 2018).

“Da Holger K. Nielsen i 2001 forsøgte sig første gang, kom modstanden fra en gruppe, der var tæt på Villy Søvndal. Da et partiudvalg i 2004 foreslog en kvoteordning, der skulle sikre en bredere beboersammensætning i visse områder, kaldte samme Søvndal det for en ‘Pol Pot’sk indstilling’. Siden skulle han som bekendt begive sig ud på sin egen udlændingepolitiske rejse, der endda blev for lang efter mange partifællers opfattelse.

Og i dag siger hans efterfølger Pia Olsen Dyhr: ‘Vi skal sprede integrationsopgaven mere ved at fordele elever i skoler og børn i daginstitutionerne bedre, så de netop bliver integreret fremfor parkeret i parallelsamfund. Og her er nedrivninger nødvendige, hvis vi vil integrere boligområder rent fysisk med det omkringliggende samfund, så vi ikke fastholder disse borgere med alt for gunstige muligheder for at oprette og håndhæve egne love og regler og tyrannisere alle andre.’ Ikke alene taler SF’s formand i dag om de kvoter, der for godt ti år siden blev afvist som totalitære i hendes eget parti. Hun fastholder også, at det på ingen måde er i strid med partiets klassiske værdier.

‘Man har ikke villet puste til en diskussion, der handler om dem og os. Men det er forkert set. Det er faktisk traditionel klassekamp. Mange af dem vi taler om, er de socialt svageste, og kampen må handle om, at deres børn får lige muligheder. Der skal vi ikke holde fingrene væk. … Jeg kan ikke se, at man som venstreorienteret kan synes, det er i orden at svigte børn på den måde.’

[…]

‘Ja, vi skal have tvang. … Det handler ikke om, at man vil tvinge nogen. Det er, fordi man vil give dem nogle rettigheder. Jeg er ikke særlig glad for at bruge redskaber, som fratagelse af ydelser. Men her virker det, fordi det er manden, der vil holde sin kone hjemme, som bliver ramt på pengepungen. Det er ham, der oftest sidder på økonomien i de her familier,’ siger hun og afviser indvendinger om, at hun har overtaget borgerlig politik og retorik.

‘Det er altså ikke nyt, at vi bruger tvang i vores samfund, hvis der er noget, vi vil have ændret. Det er sådan set ikke nyt for socialister. Faktisk har vi på venstrefløjen været liberalister alt for længe, når det gælder integrationsområdet. Vi har sagt, at det måtte være op til den enkelte. De skal nok selv bryde fri, hvis vi lader dem være i fred. Og det er der bestemt smukke eksempler på. Der er kvinder, der har taget den kamp helt alene, men det er da liberalisme at mene, at den enkelte unge skal tage den selv. I stedet må vi sige, at det her er et strukturelt samfundsproblem. Der skal lovgivning og regler til og om nødvendigt tvang. Det burde ikke være så fremmed for venstrefløjen.'”

Oploadet Kl. 10:53 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer

Birkerød: Flygtningeboliger på tidl. nonnekloster ransaget af PET – Talstærkt politi, terrormistanke?

Nordsjællands Politi fortæller på Twitter, at baggrunden for ransagelse var “en formodning om, at der kunne være våben på adressen”. PET var involveret, og der deltog ifølge EB.dk ‘mere end 25 køretøjer’, så man må nok gå ud fra at det ikke drejer sig om en kasse pebersprays, men en potentiel terrorsag. Intet blev dog fundet på adressen.

Ransagningen fandt sted på det tidligere nonnekloster Nordvanggaard, som Rudersdal Kommune købte af den katolske søsterorden tilbage i maj 2015, med henblik på at benytte den firelængede gård til flygtningeboliger. Fra SN.dk – Flere anholdt ved flygtningeboliger.

Der har torsdag omkring middagstid været et massivt politiopbud ved flygtningeboligerne i det tidligere nonnekloster Nordvanggård i Birkerød. Ifølge Nordsjællands Politi er der anholdt en række personer ved aktionen.

– Nordsjællands Politi, PET (Politiets Efterretningstjeneste, red) og Københavns Politi er ude og foretage nogle ransagninger i forbindelse med en igangværende efterforskning, og det er det, jeg kan sige på nuværende tidspunkt, siger Henriette Døssing, der er kommunikations- og pressekonsulent i Nordsjællands Politi til Frederiksborg Amts Avis.”

(Nonnekloster Nordvanggaard; Foto: Missionssøstre af det dyrebare Blod)

Oploadet Kl. 00:29 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer
Arkiveret under:


8. marts 2018

Rødovre: 33-årig død efter strid ‘om parkeringsarealer’, mindst fem involveret i overfald, Cihan Calis…

Mindst fem personer var involveret i overfaldet, og i den forbindelse efterlyser København Vestegns Politi 28-årige Cihan Calis, der ejer et autoværksted på adressen. Afdøde er en 33-årig britisk statsborger, der således endte sine dage i en banal strid ‘om parkeringsarealer’. Det multikulturelle samfund er ved at komme i gear.

En historie fra EB.dk – Ung mand død efter overfald.

“En mand, der blev overfaldet i Rødovre mandag, er afgået ved døden. En mand sigtes for drab, oplyser politikommissær Ole Nielsen fra Københavns Vestegns Politi. …

Politiet har tidligere meldt ud, at volden udspandt sig i forbindelse med en strid, der muligvis bunder i tvist om parkeringsarealer.

Foruden den nu anholdte mener politiet at have identificeret mindst én person mere, der kan sættes i forbindelse med sagen. Det drejer sig om den 28-årige Cihan Calis, som er bosiddende i Brønshøj, har tilknytning til et autoværksted beliggende ved gerningsstedet, og som Københavns Vestegns Politi efterlyser til sagen.”

(Korsdalsvej 127, Rødovre, adresse for ‘CC Service IVS’ mfl.; Foto: Maps)

Oploadet Kl. 15:45 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer
Arkiveret under:

Enna Sofie, 22 år: Frygt for islamisering er ‘irrationel’, frygt ‘fik tyskerne til at myrde’ seks mio. jøder

22-årige Enna Sofie Vendelbo Petersen har gået på Det Frie Gymnasium, og har uvist af hvilken årsag fået en blog på BT. Sidste år forklarede hun, at hun så med misundelse på muslimske kvinder, da de ikke var underlagt den vestlige kulturs ‘kønsnormer’. Her lidt fra den antropologistuderendes seneste blogpost, der meget sigende taler om ‘vores integration’ i det nye fælles multikulturelle vi – 22-årige Enna Sofie: ‘Helt ærligt, hr og fru Danmark? Hvad er det egentlig, I er bange for?’.

“Jeg ærgrer mig over, at så mange godhjertede personer i Danmark lader sig styre af deres frygt. Frygt for islamisering af Danmark er ikke bare irrationel, men også farlig. Den frygt, som vokser i mange danskere dag for dag, er den samme form for frygt, som fik tyskerne til at myrde omkring seks millioner jøder under 2. verdenskrig. Jeg kan kun håbe på, at vi er blevet klogere siden da.

… helt ærligt, hr og fru Danmark? Hvad er det egentlig, I er bange for? Er i bange for, at velfærdsstaten krakelerer, og der ikke længere er råd til skattelettelser til de rigeste? Er i bange for, at Danmark erstatter kirkeklokkerne med, at der bliver kaldt til bøn fra moskéerne? Eller frygter i for den gruppering og kriminalitet, som vi desværre ser som resultat på vores helt elendige integration. …

Forandring kan være skræmmende, men forandring er det eneste, der er konstant. Jeg håber inderligt, at vi alle sammen vil begynde at arbejde med vores frygt og i stedet erstatte det med medmenneskelighed, forståelse og tillid.

Empati, sympati og medfølelse med de mennesker, som flygter fra krig og kommer til Danmark med ønsket om at finde tryghed og et godt liv for dem selv og deres familie. Lyt, forstå og lær, så vi en dag kan blive ét.

(22-årige Enna sofie, ude af sync med egne læsere; Grafik: BT.dk)


Sydafrika: Marxistisk partileder fik flertal for lov om ekspropriering af ‘hvide menneskers ejendom’

Da Zimbabwe ekspropierede hvide farmers jorde for 15 år tilbage, endte det med forarmelse og hungersnød. Nu planlægges der lignende tiltag i Sydafrika, lovformelig iscenesat af den revolutionære marxist Julius Malema (EFF). Han er tidligere leder af ANC’s ungdomsgren, men blev ekskluderet fordi han var for radikal. Tilbage i 2010 blev han dømt for hatespeech, fordi han sang ‘Dubul’ ibhunu’ (Skyd boeren), ikke ulig Mandelas ‘kill the ‘AMA-Bhulu’-sang (Dræb boeren, ca. 1991). Julius Malema er Breivik med et statsapparat i ryggen, og medierne er helt tavse.

Modig kommentar af den gode Caspar Stefani på B.dk – Racistisk lovgivning er åbenbart ok, så længe det går ud over de hvide.

“Den hvide mand har det ikke sjovt for tiden. Men det er eskaleret lidt fra sidste års angreb på typer som undertegnede, der, som jeg lod mig forstå af debatten, åbenbart har et iboende ønske om at undertrykke alt, hvad vi kan komme i nærheden af.

Det har Sydafrika taget konsekvensen af, idet et overvældende flertal har besluttet sig for at give mulighed for at ekspropriere hvide menneskers ejendom – uden kompensation.

Jeg tror næppe, at omverdenens reaktion havde været den larmende tavshed, man ser netop nu, såfremt man havde byttet om på lovgiver og offer. Så skulle NGOer såsom Amnesty og deslige, nok være kommet på banen. End ikke FN er kommet med en udtalelse. Deres hykleri er tydelig. …

Slår man ordet ‘apartheid’ op kan man se, at det handler om politisk, økonomisk og social adskillelse af hvide og ikke-hvide. Det vakte derfor naturligvis stor jubel, da Sydafrika afskaffede apartheidstaten i 1994.

Men i 2018 ser man nu ud til at ville genindføre dele af det vederstyggelige system. Nu blot med omvendt fortegn.

(Julius Malema, leder af marxistiske EFF; Foto: News24)

In March 2010, at a rally on a university campus Malema sang the lyrics ’shoot the Boer’ (Dubul’ ibhunu) from the anti-apartheid song ‘Ayasab’ amagwala’ (The cowards are scared). ‘Boer’ is the Afrikaans word for ‘farmer’, but is also used as a term for any Afrikaans-speaking white person. His singing was compared to similar chants by deceased Youth League leader Peter Mokaba in the early 1990s, to ‘kill the Boer’, which had previously been defined as hate speech by the South African Human Rights Commission.” (Wiki)

“We cannot allow white people to do as they wish in this country. … Let us meet them toe to toe. Let us teach them who owns South Africa. … Let us send them toe to toe. Let us show them who is in charge in this country. This is our land. This is our country.” (Julius Malema, Youtube; Se evt. her)

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 

« Forrige sideNæste side »



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper