29. oktober 2019

Tyrkisk islamofobi-rapport (EU): Vigtigt, at muslimer ‘inddrages som kilder i emner, der berører Islam’

Tyrkiske SETA har i samarbejde med EU netop udgivet en rapport om Islamofobi i Europa, og den ligner til forveksling alle tidligere rapporter. I landerapporten for Danmark problematiseres Dansk Folkeparti, Nye Borgerlige og Stram Kurs, samt medier og blogs. Uriasposten nævnes ikke, og det krænker selvfølgelig min forfængelighed.

“SOS Racisme beskrev i efteråret 2018, hvorledes den negative diskurs om muslimer har skabt en differentiering mellem ‘os-og-dem’… Den danske udgave af den internationale bevægelse (SOS Racisme) foregriber, at det stigende antal af diskriminerende lovforslag og tiltag, som flere majoritetsdanskere knytter sig til, ikke holder danske muslimer lige for loven. I året der gik blev den muslimske minoritet endnu engang fremhævet som modstridende med danske værdisæt og uforenelige med danskhed, hvilket både var synlig i den politiske agenda, medierne samt lovgivningen. Således var mange lovforslag og tiltag rettet mod danske muslimer, hvilket b.la kom til udtryk igennem maskeringsforbuddet og kravet om håndtryk. Det dæmoniserede billede af muslimer er infiltreret hos dele af befolkningen

I forsøget på at bekæmpe Islamofobi i Danmark er det særdeles magtpåliggende, at problemet anerkendes som tilstedeværende. Det kan gøres igennem evidensbaseret forskning og en dokumentering af hadprædikanternes forsøg på at skabe frygt og had mod danske muslimer. Manglen på fakta indikerer, at holdningen til muslimer baseres på fordomme skabt gennem den negative mediefremstilling, hvorfor det er særdeles vigtigt, at muslimer aktivt inddrages som kilder i emner, der berører Islam. (Sammendrag, s. 255)

(Grafik: Islamophobiaeurope.com, rapport om Danmark)

“Danish-Iranian Jaleh Tavakoli is known for her criticism of Islam, but when she wrote a post on her blog titled “Even Baby Sex Is Mainstream Islam”45, she was met with resistance from certain media (Figure 5). The blog post was published in Jyllands-Posten, which is known for its anti-Muslim bias and their contribution to the Prophet Muhammed cartoons controversy in 2005.” (s. 267)

“One of the major media events in 2018 that concerned Muslims was when a group of Muslims celebrated the Muslim Eid with a bonfire. The episode went viral in the news where it was alleged that they had violated a fire ban, which at the time was valid throughout parts of Denmark. The story became even more dramatic as the Muslims supposedly attacked the police with wooden sticks. ‘Den Korte Avis‘, Danish news blog, added fuel to the fire with fake news.” (S. 267f)

SIAD (Stop the Islamisation of Denmark) is an organisation that is described as ‘extreme’ by the Danish Security Service (PET). It is working diligently on creating hate against Danish Muslims since 2005 through demonstrations, flyers, blogposts, etc.” (s. 274)

For Freedom (For Frihed) – former PEGIDA that was shut down because of its
violent acts against Muslims
– is another organisation that is mainly visible on Facebook with different supporter groups.”
(s. 274)

“Others are the anonymous writers behind blogs like ‘Free Speech Blog‘ (figure 11) or ‘Kulturradikalisme smadrer Danmark‘ (Cultural Radicalism Destroys Denmark). Free Speech Blog shares hate speech on its blogposts about Muslims…” (s. 275)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/105518/trackback

30 Comments »

  1. Det er jo direkte injurier at påstå at For Frihed skulle have begået vold mod muslimer og faktuelt ukorrekt at hævde at vi skulle være “lukket ned”: Jeg kan som aktiv i For Frihed slet ikke genkende dette billede, så hvor mon rapportens forfattere har disse vidtløftige påstande fra?

    Kommentar by Anders Peter Johnsen — 29. oktober 2019 @ 12:38

  2. “Det kan gøres igennem evidensbaseret forskning og en dokumentering af hadprædikanternes forsøg på at skabe frygt og had mod danske muslimer.”

    Samtidigt med at evidensbaseret forskning på det modsatte, og dokumentation af imamernes forsøg på at skabe had mod danskerne, rask væk afskrives som dansk racisme og derefter afvises.

    Den eneste måde at vinde på er ved at undlade at spille spillet, og gøre præcis som det passer os som et nationsbevarende folkefærd, uagtet hvad EU, Tyrkiet, og muslimerne i øvrigt mener om tingene.

    Åh, ja, og mens jeg husker det…Sidste gang jeg kiggede på Dannebrog var Danmark et KRISTENT land med KRISTNE værdier, så “danske muslimer” kan finde sig et land at bo i, hvor Islam er den foretrukne religion. Der er 56 stykker at vælge imellem, som de allerede har fået ødelagt, så det er sgu ikke så svært…

    Kommentar by Kimski — 29. oktober 2019 @ 12:56

  3. Endnu et studie der er betalt af Europæiske skattekroner hvor konklusionen er lige så forudsigelig som årstiderne.

    Hele konceptet med at invitere islam til at forklare islam er Dawah og er en invitation TIL islam. Som om vi ikke har rigeligt islam i Europa. Vores ledere er bare for dumme til at kende det koncept.

    Vi skal ikke diskutere islam for at forstå islam men for at påvise hvordan man institutionalisere massepsykose på et stenalder niveau.

    Alle skal informeres om islams fortrædeligheder og hvordan islam har smadret hele kulture igennem dens “levetid”. 280 millioner mennesker er døde på islams alter, vel at mærke i en tid hvor der var mindre end en milliard mennesker på jorden. Altså Ca. 30% af jordens befolkning har måtte lade livet for en psykopatisk religion der er så afskyelig at alle normale mennesker burde afvise enhver kontakt med den følgere.

    Kommentar by Santor — 29. oktober 2019 @ 13:10

  4. Erdogan er meget krænket.

    Kommentar by Fascist — 29. oktober 2019 @ 13:43

  5. Islamofobi tsk tsk. Alt hvad der vedrører islam skal ud af Danmark og danske territorier. Muslimerne skal UD og alle moskeer skal jævnes med jorden.

    Kommentar by Nielsen — 29. oktober 2019 @ 13:43

  6. “De skal ikke integreres, de skal hjem” synger Rasmus Paludan

    Kommentar by k. m. — 29. oktober 2019 @ 13:51

  7. Jeg ser, at min blog “Kulturradikalisme Smadrer Danmark” er nævnt. Så må jeg jo gøre et eller andet rigtigt ;-)

    Kommentar by KSD — 29. oktober 2019 @ 13:51

  8. Mon de tror det hjælper at inddrage muslimer? Jeg tvivler… des mere folk virkelig kender til dem, des mindre synes de om dem

    Kommentar by redneck — 29. oktober 2019 @ 14:13

  9. […] Uriasposten skriver, at tyrkiske SETA i samarbejde med EU netop har udgivet en rapport om islamofobi i Europa. SETA er en tænketank, der har meget tætte relationer til Erdogans styre. Det er derfor ingen overdrivelse at sige, at SETA styres af den tyrkiske regering. Derfor er det reelt EU og Tyrkiet, der står bag rapporten. […]

    Pingback by EU og Tyrkiet i fælles rapport: Der er meget islamofobi i Danmark – Kulturradikalisme Smadrer Danmark — 29. oktober 2019 @ 14:19

  10. # Santor 13:1O

    Du har 1OO% ret: Man ønsker i kredse præget af vanvid, magtstræb, dumhed og korruption at diktere og bestemme den videre samfundsudvikling, ved at fremkalde en stenalder-agtig massepsykose omkring islamisme, indvandring og barbari.

    (og man kan tilføje at den co2-massepsykose DR, TV2 og andre medier har fremkaldt, er for at aflede vores opmærksomhed fra invasionen og besættelsen, og for at bane vej for en endnu grundigere udplyndring af Danmark og danskerne)

    Ja, alle normale og tænkende mennesker burde give indvandrings-tilhængerne, pladderhumanisterne og feltmadrasserne den kolde skulder, for hvis deres løgne og politikker ikke møder modstand, bliver Danmark et blodigt katastrofe-område inden længe.

    De radikale, enhedslisten, badutspringerne, V, K, S, SF og DF fjoller rundt og fylder danskerne med hyklerisk vrøvl om integration og anden snakken udenom, i stedet for at koncentrere sig om at beskytte Danmark mod fremmedherredømme, og danskerne mod hverdagsterror, vold og mord, barbari og sygdom, uretfærdighed og etnisk udrensning.

    Kommentar by TP — 29. oktober 2019 @ 14:26

  11. Att. Kim Møller.

    Uriasposten nævnes ikke, og det krænker selvfølgelig min forfængelighed. (Citat)

    Således diskrimineres uriasposten det er ekskluderede og skaber et ‘ os-og-dem’.
    Det kan sammenlignes med apartheid. Hvor der var bække, som kun de ’sorte’ måtte benytte.

    Endnu et klart eksempel på ‘Micro-aggression’ det er evident. Ligesom sort kaffe.
    Hvorfor er der f.eks aldrig nogen hvid kaffe?. Hvorfor er der ingen der italesætter det?

    Desuden er det et klart brud på M-E-N-N-S-K-E-R-E-T-T-I-G-H-E-D-E-R-N-E paragraf 117.
    Føj for satan et menneskesyn.
    Det her bliver aldrig tilgivet eller glemt.

    Kommentar by XXXXX — 29. oktober 2019 @ 15:16

  12. .

    SOS racisme har mange aktiviteter i gang i København. Bl.a. en venlig-bo café. Se deres hjemmeside. Foretagendet styres vel af enhedslisten og bøsse-partiet?

    Kommentar by TP — 29. oktober 2019 @ 15:25

  13. Man forstår godt hr. Møllers harme over ikke at være blevet nævnt i dette hæderkronede selskab af onde islamofober.

    Må man anbefale, at der omgående indgives en klage til Mica Oh og Henrik Marstal?

    Kommentar by Revisoren — 29. oktober 2019 @ 16:38

  14. Det er total uforståeligt at de krænkede ikke flytter tilbage til deres muslimske krigerske taberlande, så kan alle leve i fred og fordragelighed og Danskerne kan få gjort op med landsforræderne der forsøgte at udskifte den etniske befolkning med indavlede retarderede kriminelle korandyrkende terrorister, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 29. oktober 2019 @ 17:48

  15. “Uriasposten nævnes ikke, og det krænker selvfølgelig min forfængelighed.”

    Så har du jo et mål at arbejde henimod i 2020;)

    Kommentar by Per — 29. oktober 2019 @ 18:42

  16. >KSD — 29. oktober 2019 @ 13:51
    Jeg har ikke tidligere læst KSD, men nu hvor den får så fine anbefalinger, må jeg naturligvis til at begynde på det. Tak til SETA og EU for den fine læseliste.

    Kommentar by Hertz — 29. oktober 2019 @ 19:25

  17. Undskyld mig, men største parten af danskerne prøvede at møde muhammedanerne med åbenhed og tolerance. Det var dem det startede med ‘Dem & os’. Ikke alene pissede de på vores værdier, de havde osse den arrogance til at forlange særbehandling, under dække af religionsfrihed. De, og jeg mener alle af Muhammeds tilhængere kan rende og hønse. Deres store tavse flertal har været lige så medvirkende til at deres kultur hænger os langt ud af halsen. Sorry i har diskvalificeret jer. Vi har mødt jer, lært jer at kende og vi gider ikke dele vores land med jer længere.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 29. oktober 2019 @ 19:43

  18. Der er ikke noget, der hedder “evidensbaseret forskning”. Det er en kontradiktion og det rene sludder og vrøvl. Lidt det samme med “islamofobi”, som oversat til almindeligt dansk betyder: Sygelig skræk for Islam. Hvis man har bare et minimum af kendskab til Islams historie og de lande, der i dag er domineret af Islam med dertil hørende muslimer, og vel at bemærke også er udstyret med almindelig sund fornuft, så kan man kun, uden at være det mindste sygelig, frygte Islam, f. eks. hvis der er udsigt til at denne åndsvage stenalder, taber og terror religion skulle få indflydelse her i Danmark. Foreløbig nøjes vi danere med inderligt at hade denne lorte overtro (og dens tilhængere), men hvis det kommer dertil, at vi med god grund frygter Islam og muslimerne, fordi de bliver for mange, så vil danerne træde i karakter, og vil sammen med djævelen, vold og magt smide alle muslimer ud af Danmark.

    Kommentar by Svend Gønge Borg — 29. oktober 2019 @ 20:04

  19. .

    Ja, der er virkelig tale om en stenalder-, taber- og terror-religion og ideologi. Det er næsten ufatteligt at mange politikere, journalister og vælgere støtter besættelsen/barbariseringen/ødelæggelsen af Danmark.

    Kommentar by TP — 29. oktober 2019 @ 20:35

  20. Red europa, fjern islamisk folkemorder stat tyrkiet fra jordens overflade.

    Kommentar by Piphans — 29. oktober 2019 @ 23:56

  21. De skal holdes væk de satans muhamedanere, langt væk fra alt, de skal ud, hjemad og herut. Vi har nok at gøre med alt det andet undergravende skidt og kanel vi bliver proppet i knolden af medierne.

    Kommentar by Draugr — 30. oktober 2019 @ 00:07

  22. Tjah nu sanheden jo har aldrig staaet i vejen for islamiske udsagn

    Kommentar by dunk — 30. oktober 2019 @ 00:47

  23. Tjah nu har sandheden jo aldrig staaet i vejen for islamiske udsagn

    Kommentar by dunk — 30. oktober 2019 @ 00:48

  24. Tyrkiet og EU i lykkeligt samarbejde om cencur, som Islam kræver, således at den særdeles undertrykkende og terrorvenlige reklame, som Islam skaber, selvfølgelig skal forbi-gåes med allerstørste bortforklaringer og hovedet i busken tale :-) :-) :-). Gud er så sandelig meget lille :-) :-) :-). StøtSIAD. Generation Identitære. DDF etc.God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. oktober 2019 @ 06:25

  25. Apropos tyrkiet.
    https://www.bt.dk/udland/hotelgaester-chokeret-over-boerneunderholdning-paa-spies-hotel-alvorligt-og

    Kommentar by P — 30. oktober 2019 @ 08:29

  26. Jeg er enig med Dunk,en god tyrk er en død tyrk.

    Kommentar by Nielsen — 30. oktober 2019 @ 15:07

  27. Hvornår fatter islams venner at religion og racisme ABSOLUT INTET har med hinanden at gøre?????!!!!!. Lad MIG slå det fast MED SYV TOMMER SØM!!!. Religion ER INGEN RACE, MEN EN TRO PÅ EN GUDDOM. Så der er ,absolut INTET BELÆG for at benævne religions kritikere SOM RACISTER!!!.
    Racisme handler UDELUKKENDE om hudfarve, intet andet!.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 30. oktober 2019 @ 20:22

  28. 26 Nielsen 15:07
    Den paastand har jeg aldrig fremsat.

    Kommentar by dunk — 31. oktober 2019 @ 09:13

  29. Det kom jeg vist uforvarende at lægge dig i munden i skyndingen. Håber du kan tilgive.
    Det jeg mente (18:07) var at jeg er enig med dig i det du skrev (08:48) OG at jeg mener,at en tyrk ikke har nogen eksistensberettigelse i Danmark.

    Kommentar by Nielsen — 31. oktober 2019 @ 12:50

  30. #25 P, og der var garanteret ikke én eneste neger tilstede, som kunne blive stødt over det.

    Har du set denne oldie but goodie med Eddie Murphy i whiteface?

    https://m.youtube.com/watch?v=l_LeJfn_qW0

    Jeg synes at den er pænt griner, men jeg lider jo heller ikke af krænkelsessyge.

    Kommentar by Hr. Snusk — 31. oktober 2019 @ 13:32

RSS feed for comments on this post.