16. december 2019

Journalist: Mossad hjalp PET, sandsynligt at jihadister planlagde angreb mod julemarkeder i Danmark

Ekstra Bladet har talt med Nir Dvori fra israelske ‘Keshet 12’, der lørdag kunne afsløre at Mossad har hjulpet PET med at optrævle en gruppe, der planlagde et angreb i ‘den nærmeste fremtid’. Kilden strækkes lidt, og det omtales som sandsynligt, at målet var ‘julemarkeder i Danmark’. I sager som disse er det legitimt med enkilde-historier, men man skal bare huske forbeholdene. Svenske Expressen citerer Ekstra Bladets historie med overskriften: Planerade attentat mot julmarknader, men EB.dk gør det bedre – Korrespondent: Sådan kom efterretningstjeneste på sporet af terrormistænkte.

“Det er på baggrund af Syrien-krigere, at den israelske efterretningstjeneste Mossad har hjulpet de danske myndigheder. Den fortæller den israelske krigskorrespondent og journalist på tv-stationen Keshet 12 Nir Dvori til Ekstra Bladet. Lørdag kunne han afsløre, at den israelske efterretningstjeneste har hjulpet Danmark…

– Oplysninger er omkring en lille gruppe mennesker, der var kommet tilbage fra krigen i Syrien. Denne flok har bekendte eller familie, der bor i Danmark, og de var i gang med at planlægge terrorhandlinger i Danmark. … Oplysningerne inkluderer oplysninger om folk fra Syrien, der har danske identitetspapirer. Det inkluderer oplysninger om islamister fra Pakistan. …

Han vurderer videre, at der er en risiko for, at gruppen ville angribe julemarkeder i Danmark:

– Det ligner det. Jeg ved, at juletiden i Europa er meget sårbar, og der har været flere angreb på julemarkeder i Europa gennem de seneste år.

– Ifølge mine oplysninger planlagde de en terrorhandling, som skulle være foregået i den nærmeste fremtid, siger han.”

Oploadet Kl. 12:23 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/106728/trackback

32 Comments »

  1. Mere fra samme skuffe:

    WATCH: Refugee Camp ISIS Child Tells UK Reporter ‘We Will Slaughter You’
    https://www.breitbart.com/europe/2019/12/15/cubs-of-the-caliphate-isis-boy-tells-reporter-we-will-slaughter-you/

    Der findes ikke “moderate” muslimer, for der eksisterer ikke nogen moderat version af koranen.

    Kommentar by Kimski — 16. december 2019 @ 12:41

  2. Jeg finder det overordentligt sandsynligt tippet er kommet fra udlandet. Det virker komplet ulogisk at vores eget dialogpoliti vil være i stand til at optrevle noget som helst.

    Beviset er nok den 21 årige der viste sig at være 26 og have opholdt sig her ulovligt i 4 år… man fik så en 2. chance for at tilbageholde ham men valgte at lade ham gå igen

    Kommentar by redneck — 16. december 2019 @ 12:45

  3. Muhammed (den satan) hadede digtere, musikere, dansere, malere, tegnere og i det hele taget skabervirke og munterhed. Det gennemsyrer det muhamedanske samfundssyn.

    Derfor netop angreb på julemarkeder.

    Kommentar by Bastardo — 16. december 2019 @ 12:48

  4. Hvor Paludan kommer ind, kommer muslimerne ud.
    Stem SK “P”

    Kommentar by Charles Nielsen — 16. december 2019 @ 12:53

  5. Utroligt at Mossad skal spilde ressourcer på at holde øje med hvad Folketinget lukker ind her i landet, ganske enkelt fordi Danmark er et safe haven for enhver pakistansk ISIS-mullah. Det er jo rent held, at PET er blevet orienteret af Jerusalem om denne store fare i Greve. Naboer har fortalt, at der var mest aktivitet omkring midnat samt at de først vågnede klokken 10 om formiddagen. Var det i realiteten en statsfinansieret terrorrede lige syd for vores hovedstad? Alt tyder på det. Hold kæft, hvor er vi dumme.

    Kommentar by Fascist — 16. december 2019 @ 12:58

  6. Folketinget har ganske enkelt købt en bombe, placeret den i Storkøbenhavn, lukket øjnene og håbet på, at nogen i Jerusalem ville opdage at den tikkede, før den sprang. Helt vanvittigt. Gad vide, hvor mange bomber der tikker rundt omkring os lige nu. Vores eneste håb er tilsyneladende en efterretningstjeneste i Jerusalem.

    Kommentar by Fascist — 16. december 2019 @ 13:00

  7. Der er åbenbart en forbindelse til IS terrorister, så det er vel nok godt at naive danske politikere sørger for at få dem hjem under trygge forhold. Der skulle jo nødigt hænde dem noget!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. december 2019 @ 13:14

  8. @5… det er naturligvis fordi beboerne arbejder for NASA – pga tidsforskellen bliver de nødt til at arbejde sent

    Kommentar by redneck — 16. december 2019 @ 13:16

  9. På trods af svigt og modvilje fra politisk side til at håndtere problemerne, rager PET og Mossad kastajnerne ud af ilden – endnu engang. Mange menneskeliv, herunder uskyldige børn, kunne have været gået tabt hvis det ikke var for dem.

    Når man oplever disse episoder, igen og igen, er det utroligt at visse personer ikke sætter sig ned og tænker tingene igennem.

    Kommentar by NulTolerance — 16. december 2019 @ 13:27

  10. Mossad hjælper altid, når de har mulighed for det. Ikke ligefrem hvad nazister og moslems ønsker fok skal have kendskab til.

    Blandt satanisterne findes også jøder. Det gør ikke alle jøder til satanister.

    Blandt satanisterne findes også danskere…

    Kommentar by Iznogut — 16. december 2019 @ 13:37

  11. Uden Mossad ville Danskerne have fået en uforglemmelig jul.

    Moské folketingets islam-liderlige nu kan gennemskue faren ved islam. Hvis ikke må man antage at de fortsat tillader islamisk indvandring som en bevidst ondskabsfuld og nederdrægtig mod Danske borgere og stille dem til ansvar når tid kommer.

    Tak til Mossad for deres eminente arbejde med at redde Danskerne i Danmark!

    Kommentar by Santor — 16. december 2019 @ 14:11

  12. Det er egentligt utroligt at de vil have ulejligheden, vi bestiller helt åbenlyst ikke andet end at generer dem! Men det er rart at vide hvem der er vores venner og hvem der er vores fjender!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. december 2019 @ 15:07

  13. Værre er det med ham de først arresterede, løslod og arresterede igen. Ansat i sikkerheds firma. Havde falsk navn. Ps. Der er da en weekend endnu med jule marked.

    Kommentar by Anonym — 16. december 2019 @ 16:38

  14. Mette Frederiksen siger at hun er utrolig vred over de muslimer der er radikaliserede og som vil Danmark ondt!
    Ja ja men hvad hjælper hendes vrede? Hun agter absolut intet at foretage sig, Nick Hækkerup siger netop vi vil fortsætte med at leve som vi gør. Det vil så indebærer at modtage IS terrorister, som naive danske politikere har givet dansk statsborgerskab. Det vil samtidigt indebærer at vi kun har sporadisk, utæt og symbolsk grænsekontrol. Vi skal vedblive at være med i de statsopløsende konventioner, statsløshedskonventionen, menneskeretkonventionen og at vi de facto skal være styret af EU domstolen.
    Hun undlader bevist at udstille sin vrede samtidig med at hun undgår at gøre de ting som vil hjælpe! Hun udtrykker kun sin vrede for at holde på de vælgere, som hun har lånt hos DF. Desværre er der ringe udsigt til at vælgerne vender tilbage til DF, da de er fanget med fingrene i kagedåsen!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. december 2019 @ 17:07

  15. I ved godt, at vi er på skideren, ikk? Et andet planlagt terrorangreb blev dk jo advaret om af Serbien eller Polen, husker det ikke nøjagtigt. Denne gang var det så de sublime Mossad-fyre – et stort Tak til Mossad og Israel! Dansk politi må åbenbart konstant have hjælp udefra, og det vil jeg kalde enormt bekymrende. Hvor er det, det går galt? Teknologisk ikke-kunnen? Blødsødenhed? For stort fokus på højrefløjen?? Spørgsmålet til statsministeren: Hvad gør regeringen for at begynde at UDVISE istedet for den idiotiske ævl om at Importere disse terrorister??? Hvor mange lig skal der mon til, før danskerne får nok??

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. december 2019 @ 17:27

  16. 10 – og det er utroligt, når vi har nogle gedigne antisemitter i fx Enhedslisten og radikale, som gør alt for at boykotte Israel. Mon Israel gider at blive ved med at hjælpe Europa, som er i gang med at fordrive jøderne? Den dag, den sidste jøde forlader den synkende EU skude, da gætter jeg på, at hjælpen er slut. Og jeg kan ikke klandre dem. Skam til alle, som hader jøder og Israel!! Det er dumme og onde mennesker, der gør det!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. december 2019 @ 17:32

  17. Morten Østergaard var ude og rose politi og PET for deres opklaringsarbejde kort efter ransagningerne. Hvis det skete på baggrund af Israelske efterretninger, så burde han jo nu gå ud og rose dem, israelerne, også. Det ville nok ikke blive godt modtaget blandt de vælgergrupper han plejer at lefle for, så skal vi gætte på, at der ikke kommer flere tweets fra hans side om denne sag.

    Kommentar by Asger G N — 16. december 2019 @ 17:35

  18. Jeg har selv haft mistanke derom. Det kunne ikke passe at det bare var tilfældigheder. Tak Israel.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 16. december 2019 @ 17:38

  19. Manglen på danske Jo Coxere er vindstyrke 33 ekstrem.

    Kommentar by dansker — 16. december 2019 @ 17:47

  20. #15 “Hvor mange lig skal der mon til, før danskerne får nok??”

    Tja, 3.500 lig på bordet efter 9/11 gjorde ingen forskel. De utallige “nålestik” derefter i Europa med “kun” 100 ofre og derunder har heller ikke gjort nogen forskel.

    Men det er et rigtigt godt spørgsmål.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 16. december 2019 @ 18:32

  21. >15 Løsriv Jylland 1737
    Hvis du kalder Israels regering sublim,hvilket tillægsord vil du så bruge om Amerikes? Har vi ikke brug for et Amerika for amerikenere,et Danmark for danskere og et Israel for israelere? Jeg sætter bevidst lighedstegn mellem regering og efterretningstjeneste.
    En dansk efterretningstjeneste med en smule omløb i hovederne,kunne have regnet ud,at arabere er noget lort,at have inden for dørene. Men hvis de tilbydes penge og gode fremtidsudsigter,glemmer de måske deres danske rødder.

    Kommentar by Nielsen — 16. december 2019 @ 19:25

  22. Så er jeg nødt til at tilføje,at måden,at forhindre massemyrderier på,er at smide fremmede ud af landet.

    Kommentar by Nielsen — 16. december 2019 @ 19:28

  23. Jeg troede ellers at folk som Jens Jørgen Bonnichsen og den islam-begejstrede Jihadiststuderende phd Tore Hamming havde forsikret os om at det var bedre hvis IS-krigerne kom tilbage til Danmark end at de blev i Syrien. For her har vi bedre styr på dem.

    Kommentar by Ole Lukøje — 16. december 2019 @ 19:35

  24. OT Fake News er ude igen
    http://www.dendanskeforening.dk/side598-cid-522-aid-14301-mid-1-params-11.html
    16.12.2019
    Korrektion af TV2’s forkerte påstand
    Forfatter: Rasko Cukic
    “Serberen”, som rejser hjem, er ikke serber.
    Oplyst på Facebook af en ægte serber:

    “NU skal vi lige have et par ting på plads…Fadil som har valgt at rejse hjem fra Danmark til Novi Pazar i Serbien er IKKE !!! serber….

    Kommentar by Charles Nielsen — 16. december 2019 @ 20:28

  25. Nielsen – 1923 – jeg sagde ikke noget om regering, men mossad, som jeg finder uovertruffen. De er helte. Geniale og frygtløse helte. Og Netanyahu er jeg også ret vild med, men USA’s regering har jeg ikke høje tanker om. Løbet er kørt for usa, og trump kan ikke rette op på det bundrådne land. Demokraterne, homoerne og fascisterne har kørt landet i sænk, moralsk og økonomisk. Nielsen, jeg er ikke enig i det, du forsøger at insinuere med “Israel for israelere, Danmark for danskere osv”, for jeg er sikker på, at du insinuerer slet skjult antisemitisme dermed, og gerne ser danske jøder drage til Israel. Du skulle tage at begynde at bede Fadervor og bønfalde om, at danske jøder beskyttes og kan blive i Danmark, for stakkels os, hvis jøderne forlader vores land! Læs Bibelen: Den, som velsigner Israel, vil Herren velsigne, men den, der forbander Israel, vil Herren forbande. Gud vil knuse de nationer, der i endetiden slår sig sammen for at gå imod Israel. Googl det, for det står i både Esajas og Jeremias m fl.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 16. december 2019 @ 21:17

  26. Mine kræfter rækker ikke. Yngre må tage over i den synbare kamp mod iSlams fremhærgen i vort land!

    Kunne det være en blokade af adgangen til Borgen for en dag, hvor hver af de genvalgte partiers folketingsmedlemmer KUN fik adgang bag KOranklodserne, når de (gerne i enerum) havde læst og beviseligt forstået KOranens påbud:
    http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1924

    Jeg spørger bare! og har andre bedre forslag, så sæt gerne i gang!

    Kommentar by M.S. Carstens — 16. december 2019 @ 21:40

  27. Hm, nå ja, efter at have støttet Islamisk Stat med lægehjælp og materiel, sender zionisterne IS-krigere nord på, så de kan geile en stemning op blandt retarderede boomer mod de muslimske mindretal. Ondskabsfuldt.

    Kommentar by Børge-Muhammed — 16. december 2019 @ 22:23

  28. Julemarkeder i Tyskland,med beton og staalgitter beskyttelse, beton juletraer,beton jule pakker i Aarhus groenne sidde klodser,hver eneste een inde paa borgen burde offentligt blive stillet speorgsmaalet er dette ooenskvaerdigt? hvis ikke hvad er saa grunden og hvad boer der goeres , ja er er for naivt.

    Kommentar by dunk — 16. december 2019 @ 23:17

  29. Mossad ringer til det danske politi: “godmorgen, det er Mossad. Vi vil lige gøre jer opmærksom på Mohammed, Muhammed, Mohamad, Ali og Sulejma er ved at planlægge en massakre. De bor der og der, og deres mobilnr er xxx xxx xxx

    Dansk Politi: Tak for tippet, vi sætter straks dialogkaffen over. Har i for øvrigt set en fodboldspiller der løb fra Betjent Kling og betjentinde Klang her til morges?

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/1division/stak-af-fra-politiet-jeg-er-paa-vej-til-sverige/7921220

    Kommentar by redneck — 16. december 2019 @ 23:18

  30. Pis, dvs., at nu skal der bygges endnu større koranklodser. Hvad med at udvise muslimerne/islamisterne så behøves vi ikke længere at leve i frygt, og vores skattekroner kan bruges på vores egne i stedet for til østperkere og sandperkere som alligevel kun er til skade og fare for vores land og for os og vores familier.

    Kommentar by Piphans — 17. december 2019 @ 01:43

  31. > Løsriv Jylland
    Jeg bryder mig ikke om folk fra arabienog omliggende lande. Hvis du mener jeg insinuerer antisemitisme,må det være sådan. Du har ret til din mening. Også hvad biblen og lignende angår. Jeg synes bedre om danskeres historie end om araberes og jøders. Jeg mener ikke at danske jøder skal drage til israel,hvis de indgår i dansk kultur. Men personer som Martin Krasnik og Jonatan Møller Sousa,synes jeg ikke har gjort noget for at tage afstand til vores regering,som fører en mildest talt ansvarsløs politik,på alle områder.

    Kommentar by Nielsen — 17. december 2019 @ 01:45

  32. Terroristen Martin Krasnik burde ligeledes sidde i spjældet for værnemagervirksomhed…

    Kommentar by Revisoren — 18. december 2019 @ 12:00

RSS feed for comments on this post.