2. januar 2010

Angrebet på Kurt Westergaard – dagen derpå

Politiet har tidligere i dag ransaget gerningsmandens hjem, og har netop afsluttet razzia af en Aalborg-moské, hvor han havde sin gang. Herunder tre billeder taget klokken 15.30 udenfor moskéen i Danmarksgade – det somaliske hjørne.

Forskellige vinkler på samme PET-redegørelse.

  • 2/1-10 BT – Anholdt mand var del af terrornetværk.
  • 2/1-10 DR Online – PET: Attentatmand handlede alene.
  • Mere.

  • 2/1-10 Ekstra Bladet – Politiet gennemsøger terroristens lejlighed (flere detaljer og kort tv-indslag).
  • 2/1-10 TV2 Online – Tegnerangreb: Ransagning i Aalborg (Blåkildevej, Aalborg Øst).
  • 2/1-10 BT – Angreb på Muhammed-tegner i ’Livvagterne’.
  • “En muslimsk kvinde kaster en sko efter Muhammed-tegneren Preben Pedersen.” (billedtekst)

  • 2/1-10 Politiken – Drabssigtet var indblandet i terrorsag i Kenya.
  • Reaktioner.

    “pls pls lad mig nu ikke høre, at det svin der overfaldt Westergaard skal være i Danmark på tålt ophold, fordi de internationale konventioner gør vi ikke kan kyle ham tilbage til Somalia….” (Søren Pind, 2/1-10; facebook via Sappho)

    “Sådan går det, når dansk indelukkhed, hån, spåt og latterliggørelse af alt der er helligt for andre mennesker tager overhånd. :(“ (Sacir Samo, Hjørring Integrationsråd; facebook via Sappho)

    “Nyheden om angrebet på Kurt Westergaard, som politiet heldigvis fik afværget, udstiller på skræmmende aktuel vis, hvor fejlagtig den holdning både Berlingske Tidende og Politiken lagde for dagen efter de seneste terrortrusler mod Westergaard og JP er. Som bekendt var holdningen den, at ”ansvarlighed” gjorde det påkrævet, at undlade at optrykke Westergaards Muhammedtegning igen. Men dagens begivenheder viser – hvis man skulle være i tvivl – at radikale islamister ikke tager bestik af sådanne udmeldinger og at det er nyttesløst at forvente at kunne tale fornuft med folk der er villige til at slå ihjel for en tegning.” (Jacob McHangama, 2/1-10)

    “Det er unge, som måske starter med kriminalitet og stoffer, og når al-Shabaab så rækker hånden ud og lover hjælp, så er de meget nemme ofre… (Mohammed Gelle, Somalisk Netværk; Politiken 2/1-10)

    “Han plejer at være en helt normal fyr. Helt almindelig.” (Abdirashid Nur Artan, Somalisk Ungdoms- og Udviklingsnetværk; Berlingske Tidende 2/1-10)

    “Den somalier som uppenbarligen var ute efter att mörda Kurt Westergaard, är naturligtvis personligen ansvarig för sitt vansinniga mordförsök, men ska man undvika den typen av händesler i framtiden bör nog danskarna och Danmark fundera på hur man ska kunna göra sitt samhälle mer medmänskligt och humant.” (Svensson 2/1-10)

    “180Grader.dk synes, at jo mere voldeligt muslimer opfører sig i islams navn, jo mere er der grund til at kritisere islam. Spred tegningen.” (Ole Birk Olesen; 180 Grader 2/1-10)

    Oploadet Kl. 16:45 af Kim Møller — Direkte link110 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/10829/trackback

    110 Comments »

    1. “Frederikstorv” hed det engang , nu er det kendt som “Little Mogadishu”

      Det er utroligt svært at holde sin kørebane fredag middag igennem Danmarksgade

      Kommentar by KR | leukofobi.dk — 2. januar 2010 @ 16:54

    2. Sappho har en interessant artikel hvor de har en facebook kommentar fra en kendt bosnisk racist der sidder i integrationsrådet.

      Kommentar by Superman — 2. januar 2010 @ 17:05

    3. Tsk, tsk, nu ikke så hård og diskriminerende mod de ædle vilde. Det ødelægger statsministerens drøm, hans “danske drøm”.

      For nemlig:

      Sålangt altså vores statsminister.

      At logikken halter, når de folk kaldes danskere, som altså har en ikke-vestlig baggrund. Danskere, men altså ikke-danskere. Statsministeren gør forræderi mod sin danske drøm allerede ved denne “contradictio in adiecto”. Nu er det på tide, at statsministeren vågner af sin søde søvn. Lars Løkke Rasmussen snorksover, mens hans “åbne samfund” er i fuldt sammenbrud omkring ham – og os alle.

      Kommentar by Thomas — 2. januar 2010 @ 17:06

    4. (Jeg prøver lige igen, denne gang uden html).

      Tsk, tsk, nu ikke så hård og diskriminerende mod de ædle vilde. Det ødelægger statsministerens drøm, hans “danske drøm”.

      “For vi har brug for alle. Det gælder også de mange, der har valgt Danmark til, og som ikke i generationer har været slægts- eller skæbnebestemt til at være danskere.”

      For nemlig: “Om blot en generation vil omkring en halv million danskere have en ikke vestlig baggrund. Vi får brug for hver eneste af jer.” Sålangt altså vores statsminister.

      At logikken halter, når de folk kaldes danskere, som altså har en ikke-vestlig baggrund. Danskere, men altså ikke-danskere. Statsministeren gør forræderi mod sin danske drøm allerede ved denne “contradictio in adiecto”. Nu er det vist på tide, at statsministeren vågner af sin søde søvn. Lars Løkke Rasmussen snorksover, mens hans “åbne samfund” er i fuldt sammenbrud omkring ham – og os alle.

      Kommentar by Thomas — 2. januar 2010 @ 17:08

    5. Hvor er jeg dog rasende på de politikere, der har beriget os med gale nassende idioter, der er ved at gøre Danmark til et skandinavisk Libanon.

      Ikke kun har de bragt Danmark ud i økonomisk kaos, men de har ødelagt mine forfædres arv til mig. Den arv de kæmpede så hårdt for.

      Jeg håber på et retsopgør, hvor de ansvarlige straffes for deres forræderi, og hvor ingen skyldige får lov at slippe som sidste gang. Selv de ringest begavede af politikerne må da vide, at når de lader sig vælge, så følger der en tung forpligtelse med. Den har stort set alle svigtet.

      Gid fanden måtte tage dem. Også selvom han sikkert ikke er meget for at tage imod dem. Selv for ham kan det sikkert blive for meget.

      Kommentar by Børge — 2. januar 2010 @ 17:13

    6. Well, I think I’ll team up with my fav bro – Ali G:
      Them muslims is hoes, not worthy of tasting white man’s jizzz…
      Waste the damn mothers…

      Kommentar by fuck'em — 2. januar 2010 @ 17:52

    7. …eller har jeg misforstået noget?

      Kommentar by fuck'em — 2. januar 2010 @ 17:53

    8. […] det muslimske mordforsøg på Kurt Westergaard (se bl.a. Snaphanen og Uriasposten). Ole Birk Olesen fra 180 grader tror alligevel ikke folk tier af frygt for deres helbred, men kun […]

      Pingback by Polemiken » Blog Archive » Et passende svar? — 2. januar 2010 @ 17:55

    9. Er der nogen af læserne der har set tegningen der vises – ca. 0:43 inde i dette Reuters videoindslag om overfaldet?

      http://www.reuters.com/article/video/idUSTRE60101F20100102?videoId=22368518

      Der vises en tildækket muslimsk kvinde der er (skæbnes)svanger med en bombe. Den tegning er fuldkommen ny for mig. Og ganske betegnende for ‘befolkningseksplosionen’ i de arabiske lande.

      Vækstraten i verdens lande – grafisk.

      http://www.indexmundi.com/g/r.aspx?c=xx&v=24

      Er vækstraten hos en befolkning fx 3,5% om året, fordobles befolkningen på godt 20 år!!!

      I Danmark skulle vi så være 11 mill. mennesker i år 2030,
      hvis vi havde denne vækstrate. Det er altså muligt at hore
      sig til evig fattigdom…

      Konklusion: Sættes der ikke en prop i for indvandring til Vesten,
      så ender vi med at være i mindretal i vor egne lande. Det tager tid,
      men det er det mellemlangsigtede senarie, hvis vil lader stå til.

      Så kom op af sofaen foran fjernsynet kære venner.
      Ladheden går ikke længere!

      Kommentar by Sune — 2. januar 2010 @ 18:06

    10. Og så puster Søren Pind sig op igen, og kræver igen-igen at konventionerne skal ændres, så denne Somaliske kan blive udvist. Det er langtfra første gang Pind har “krævet” det. Han gjorde det bl.a. også i forbindelse med de to Tunesere, der også planlagde at myrde Kurt Westergård. Men det forhindrer altså ham ikke i at rejse ‘kravet’ igen, og så må vi jo se om han næste uge fremlægger i Folketinget et dagsordens-froslag, der opfordrer regeringen til at arbejde for en revision af konventionerne:

      http://sorenpind.blogs.berlingske.dk/2010/01/02/frihedens-ret-til-selvforsvar/#comments

      Personligt tror, at Søren Pind heller ikke denne gang vil gøre noget som helst konket, hvilket i mine øjne gør hans ‘pusten sig op’ direkte patetisk. Men ordet “patetisk” passer vel egentlig meget godt på V&K’s indsats i værdipolitikken i disse år, eller hur??

      Kommentar by JensH — 2. januar 2010 @ 18:26

    11. JensH 10

      Enig.
      Værdipolitikken døde for VK omkring 2004.Da var Fogh brændt ud,og den bekvemme tilpasning til politisk korrekthed påbegyndt.
      Tiltag mod DR,den borgerlige EU skepsis,folkeskolens genopretning osv
      Alle ideologier er udbrændt,og det som leder landet i dag er vel
      nærmest en jovial hyggefætter som er sat til at bestyre en EU nord
      region.
      Forvent ingen konkrete holdnínger,og borgerlige markeringer fra den
      kant.
      Søren Pind er som Lene E og Birthe Rønn-Når situationen kræver det
      råber de lidt op,men tilpasningen til korrektheden får hurtigt
      overtaget igen.Desuden dømmer retsvæsenet som de har lyst til,og
      udviser ingen som ikke kan komme ind igen.

      Kommentar by Henrik -patriot — 2. januar 2010 @ 18:59

    12. @3

      Løkkeridderen er blot endnu en liberal lykkeridder som iscenesætter sig til sit næste job. “Fanden være med konsekvenserne, bare jeg scorer kassen”. Sådan er liberalismen.

      Kommentar by Tolder — 2. januar 2010 @ 19:08

    13. Jeg har kun lyst til at spørge, hvor mange lig af unge kvinder og unge mænd, hvor mange 100der af lemlæstede invalide, der skal til, før vi virkeligt vender islam ryggen?

      Islam skal ud af Danmark. Vi har været tålmodige i 40 år. Slut nu.

      Luk grænserne og indfør enklaver og repatriering.

      Det er svært at bekæmpe nazisme, uden selv at blive nazist. Men hvis man ikke bekæmper nazisme, så bliver man alligevel selv nazist ( eller dør )

      Kommentar by Marco Mekkerskij — 2. januar 2010 @ 19:11

    14. Sacir Samo som sidder i integrationsrådet i Hjørring langer ud
      efter integrationspolitik(k)en og dermed ansvaret for det skete.
      Det kunne tyde på at Sacir Samo ikke passer sit job ret godt,
      specielt i seerbreve i tv2 er han på nakken af alle der tillader
      sig at være kritisk overfor ikke vestlige indvandreres opførsel,
      og naturligvis langer han ud efter regering og støtteparti,ofte
      holdt i et sprog der kan undre at tv2 redaktionenen for seerbreve
      ikke skrider ind!
      Arrestationen af den person der med økse og kniv forsøgte at trænge
      ind hos Westergaard mener Samo er vores egen skyld![…] at den
      anholdte der med disse objekter i hånden ikke ville myrde* tegneren
      er jo det rene vanvid at komme med!
      Måske burde Samo arbejde lidt mere for integrationen,og mindre med
      at jagte personer der formaster sig til at bakke op om fx.DF
      bernadotte36
      02-01-2001

      Kommentar by erik pedersen — 2. januar 2010 @ 19:32

    15. Denne sag har godt nok lokket de fanatiske ekstremister frem – og som sædvanligt, og forventet, er der ikke rigtigt nogle der siger dem imod. Man undres, især når man tager i betragtning hvordan selv samme mennesker tolker det når muslimer ikke i stor stil kritiserer islamisterne. Er konklusionen den samme?

      Kommentar by Århusianer — 2. januar 2010 @ 19:33

    16. -> #11 Henrik – patriot

      “Værdipolitikken døde for VK omkring 2004.Da var Fogh brændt ud,”

      Den borgerlige kulturkamp Fogh annoncerede døde ihvertfald endeligt efter valget i 2007, hvor Fogh blev jobansøger. Men alene det faktum, at man kan udnævne en totalt intetsigende’flinke-pige’ som Carina Christensen til den uhyre vigtige kulturministerpost viser jo med al tydelighed, at V&K ikke har i sinde at udfordrere venstrefløjens og de kulturradikales monopol på kulturlivet, hvorfra de kan yde en uforholdsmæssig stor indflydelse på hele samfundsdebatten.

      Men du har ret i, at Fogh nærmest var en ‘Enmands-hær’ i den borgerlige kulturkamp der kørte fra 2001-2007. Ihvertfald hvis vi kun taler om V&K. DF var (er) trods alt noget mere fremme i skoene end disse administrator-typer som V&K desværre er befolket med i disse år. Bevares, Brian Mikkelsen prøvede da efter bedste evne, men havde (har) naturligvis slet ikke den samme gennemslagskraft som Fogh i hans bedste år.

      Kommentar by JensH — 2. januar 2010 @ 19:33

    17. Margrethe Auken og Vestager ønsker mange flere muslimer til vores land.
      Hvad fejler de kvinder?
      Hvorfor er især kvinder i SOC,SF de gale og Ehl. så glade for muslimer?
      Hvad tænker de på? Vil de så gerne havde deres børnebørn udsat for stening?
      Hvorfor hader de Danmark?

      Kommentar by pk — 2. januar 2010 @ 20:04

    18. Jeg har forlængst gennemskuet Søren pind. Han er et skavt som elsker at puste sig op. Hellere stemme på Enhedslisten end på det fjols.

      Ja kvinder har et stort hjerte, så stort, at de ikke længere besidder den kritiske fornuft.

      “Sådan går det, når dansk indelukkhed, hån, spåt og latterliggørelse af alt der er helligt for andre mennesker tager overhånd.”

      Ja det er rigtigt. Al qaida føler sig trådt på, derfor begår de verdensterror. Den slags mennesker burde søge læge, eller tage på ferie i Helmandsprovinsen og tale med vennerne.

      Nu skal vi igen høre det ævl om, at muslimerne her og der tager afstand. Det er kun de organiserede muslimske organisationer der tager afstand, fordi de har sugerøret ned i statskassen. Kom ikke og sige, at muslimerne ikke har humor.

      Den “almindelige muslim” går ikke på gaden og demonstrerer mod mord, vold og terror. Det må nemlig ikke demonstrere mod Guds fjender.

      Kommentar by dommedag — 2. januar 2010 @ 21:27

    19. 3 franske piger på 5 -11 og 13 år har fået skåret halsen over af muslimsk mand i Frankrig. Alt tyder på, det er deres far. De har let til knivene i den religion.

      Kommentar by dommedag — 2. januar 2010 @ 21:44

    20. Al-Kebab my ass – få så smidt de forpu…. kulturberigere ud af DK!!! Det kan KUN gå for langsomt…

      Kommentar by Mea Culpa — 2. januar 2010 @ 21:46

    21. @ 18. Dommedag.

      Jeg er helt enig i din vurdering af Pind. Han og Vesselbo er de yderste paravaner på venstres minestryger. Beregnet til at tage brodden af kritiske borgerlige.

      Kommentar by Børge — 2. januar 2010 @ 21:53

    22. http://www.bt.dk/kendte/angreb-paa-muhammed-tegner-i-livvagterne

      “Virkeligheden overhaler fiktionen” skriver BT. Ja, DRs fiktion i hvert tilfælde, hvor muhammedtegneren kan nøjes med at få en sko kastet efter sig. Skal vi vædde med, at det viser sig, at tegneren “lidt selv er ude om det” pga et halvracistisk sindelag, og at den muslimske skokaster fremstilles som en nobel og stolt, men grundlæggende fredelig, religiøs?
      I den virkelige verden jagtes 73-årige pensionister rundt i deres eget hjem med økser og knive, fordi de har slået et par streger på et stykke papir. Men det er selvfølgelig for hård kost for DR…

      Kommentar by ex-udlandsdanskeren — 2. januar 2010 @ 22:29

    23. Kurt Westergaard beskrives af nogen som en helt, men den status er ihvertfald røget med denne adfærd:

      “Jeg flygtede ud på badeværelset, som er sikret. Han stod og hamrede på døren med en hammer og råbte trusler. Jeg kan ikke huske, hvad han råbte, men jeg var bekymret for, om døren ville holde. Men det gjorde den.

      Barnebarn var alene med manden

      – Jeg var også bekymret for mit barnebarn, som var alene med ham. Politiet kom i løbet af nogle minutter, sagde Kurt Westergaard sent i aftes til B.T. i mobiltelefonen fra politistationen i Århus, hvor han opholdt sig med sit fem-årige barnebarn Stephanie.”

      http://www.bt.dk/krimi/5-aarig-barnebarn-skal-afhoeres

      Mens øksemanden var i huset alene med en fireårig pige, gemmer manden sig på toilettet..

      Kommentar by Fritænker — 2. januar 2010 @ 23:45

    24. DR2 Deadline havde her til aften Magnus Ranstorp fra det Svenske Nationale Forsvarsakademi til at kommentere mordforsøget på Kurt Westergaard. Det var en spøjs oplevelse.
      Der er ingen tvivl om, at han har en stor viden om terrorgruppernes aktiviteter, deres historiske udvikling, deres samarbejde osv. Meget faktuel oplysende og klinisk var hans gennemgang.
      Men ikke en eneste gang, i løbet af det lange interview, brugte han ordene muslimsk, islamisk eller bare religiøs. I stedet brugte han udtryk som enkelt individ, organisation eller grupper.
      Det svarer til at gennemgå WW2 uden brug af ordet nazisme.
      Det må være utåleligt, at skulle fremstå så politisk korrekt, dresseret og robotagtig.
      Var det mon Mads Brüggers måde, at vise de danske seere, hvor hæmmet den svenske debatkultur er ??

      Kommentar by SUS — 2. januar 2010 @ 23:51

    25. Hvorfor er ham Sapis Samo eller hvad han hedder, ansat indenfor “integration” i Hjørring? Hvad laver den mand i det hele taget i Danmark? Jihad?

      Kommentar by Anna Lyttiger — 2. januar 2010 @ 23:56

    26. Take up the White Man’s burden–
      And reap his old reward:
      The blame of those ye better,
      The hate of those ye guard–
      The cry of hosts ye humour
      (Ah, slowly!) toward the light:–
      “Why brought he us from bondage,
      Our loved Egyptian night?”

      Kommentar by Anna Lyttiger — 2. januar 2010 @ 23:59

    27. “ex-udlandsdanskeren: “Virkeligheden overhaler fiktionen” skriver BT. Ja, DRs fiktion i hvert tilfælde, hvor muhammedtegneren kan nøjes med at få en sko kastet efter sig. Skal vi vædde med, at det viser sig, at tegneren “lidt selv er ude om det” pga et halvracistisk sindelag, og at den muslimske skokaster fremstilles som en nobel og stolt, men grundlæggende fredelig, religiøs?”

      Mere interessant end at se DRs fiktive muhammedtegner synes jeg det bliver at se DRs fiktive muhammedtegning.

      Kommentar by Nils — 3. januar 2010 @ 00:26

    28. Ifølge Politiken, i sep, blev Somalieren Løsladt og sendt hjem fra Kenya. Hjem betyder Danmark i denne forbindelse. Det er landet som betaler hans rejser og fortæring.

      Hvordan hænger det sammen med at staa til raadighed for arbejdsmarkedet som modydelse for kontanthjælp eller anden offentlig ydelse. Vore skattekroner paa arbejde.

      Kommentar by Sailor — 3. januar 2010 @ 04:08

    29. Var han blevet hos barnebarnet, var han sikkert blevet slået ihjel. Men ja et vanskeligt valg.

      Kommentar by dommedag — 3. januar 2010 @ 06:55

    30. @ 23 Fritænker.

      Kurt Westergård er sikkert ikke stolt over, han måtte efterlade sit 4årige barnebarn sammen med en sindsyg galning bevæbnet med både økse og kniv – men hvad ville du ha gjort, hvis du var 76, overvægtig, gangbesværet? Kæmpet?

      Gå hjem og spørg din mor, hun ved trods alt meget bedre, hvad du er for en lille tøsedreng. Husk forøvrigt mens du har hende, at be om et tilskud til kontanthjælpen – det er jo hårde tider vi lever i.

      BYENS LYS.

      Op og ned ad nattens gader rider de,
      jager i flok,
      afregner krumsablens kontanthjælp,
      sandfolkets kulturberigende ret.

      Skænder Jomfru Maria,
      luderen fra kirkeasyl, bedstemor og
      fredsaktivist,
      Job som spritter med tilråb og spyt.

      Fratager Tivolikonfirmanden smsen
      hjem til mor, sidste rest
      af skillinger,
      nedbrænder hele skolers frikvarter.

      Fylder byer med anarki,
      tæv og angst,
      ufejlbarlighedens mindreværd,
      en æreløs flok fra kamelernes land.

      Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 3. januar 2010 @ 08:21

    31. PET må nedlægges øjeblikkelig! De har overhovedet ikke styr på somaliske terrorister: han havde forsøgt at slå Hillary Clinton og skulle naturligvis også have chancen med Kurt Westergaard; og lur mig, om han ikke får en tredje chance,når han inden længe er på fri fod igen!
      Det siges at vi har 17.000 somaliere i DK. Hvor mange af disse er skyldige i terrorforsøg, voldtægter, røverier mm? Kunne være spændende at få at vide! Send dem hjem, og helst uden faldskærm!

      Kommentar by Frode Fredegod. — 3. januar 2010 @ 09:18

    32. -> #28

      “Hvordan hænger det sammen med at staa til raadighed for arbejdsmarkedet som modydelse for kontanthjælp eller anden offentlig ydelse. Vore skattekroner paa arbejde.”

      Jeg tror efterhåneden vi må konstatere, at der er indført borgerløn for de herboende muslimer. Vi så det også i.f.m. evakueringen af 6.000 kulturberigere fra Libanon i 2006. De er åbenbart fritaget for kravet om at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

      Kommentar by JensH — 3. januar 2010 @ 09:27

    33. Tildækket butik som på det nederste foto findes der desværre efterhånden mange af i Danmark. Tæt’ burka’ tildækkede og mørkelagte butikker. Særligt mange kiosker er helt tildækkede og blændet af. De butikker virker både indelukkede og ugæstfri. Vestlig åben og imødekommende bykultur byttes nu desværre flere steder ud med tildækkede samt mørkelagte butikker. Også på det felt er der en værdi- og kulturkamp i gang. Hvis det er så vigtigt at fremstå lukket af og indeklemt og tildækket, så skulle ejerne overveje at rejse tilbage til de lande hvor butikker og mennesker mørkelægges på den ene og anden måde.

      Kommentar by Liva — 3. januar 2010 @ 09:52

    34. @ Klitgaard

      Fritænker stiller et helt legitimt spørgsmål – var det kujonagtigt at lade barnebarnet på fem være alene med øksemorderen? Kunne han have nået at få barnebarnet med ud på badeværelset?

      Jeg synes du er dybt latterlig, når du efterfølgende finder det nødvendigt at inddrage spørgerens mor og hans jobsituation. Hvad har det med sagen at gøre? Pinlig måde at diskutere på!

      Kommentar by fonss — 3. januar 2010 @ 11:23

    35. Havde Kurt Westergaard fået en våbentilladelse, en passende pistol og lidt skydtræning havde det ikke været nødvendigt for ham at lave den svære afvejning, der kunne have kostet barnebarnet livet, og kunne han uden store problemer have sat angriberen ude af spil. Selvfølgelig burde Westergaard også have lov til at medbringe våbnet overalt hvor han færdes.

      Er der nogen der har tænkt over at Somalieren kunne have taget barnebarnet som gidsel og kunne have truet Westergaard til at komme ud, hvis ikke barnet skulle ende som et nyt blodoffer til måneguden?

      Kommentar by Balder — 3. januar 2010 @ 11:31

    36. HVAD ER DET der står på skiltet på døren :

      KULTURAL forening for børn og unge ??

      Kommentar by Vivi Andersen — 3. januar 2010 @ 12:04

    37. Fritænker, den naturlige løsning på at KW lod sit barnebarn være alene er, at han går med pistol. Så havde det hele været overstået på et øjeblik, og somalieren kunne stå ved Helvedes porte og lede efter sine jomfruer.

      PET fungerer grundlæggende set fint. Jeg kender flere, der er ‘kunder’ hos dem, og de er godt tilfredse med kompetence og ressourcer, der stilles til rådighed. I dette tilfælde blev det så sidste forsvarsværk, der holdt – men det gjorde det dog. PET vil bestemt tænke grundigt over det her.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 12:18

    38. @ Fritænker

      Det er ikke noget nemmere end at være helt på andres bekostning. Det er du ret god til. Tillykke.

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 12:27

    39. @ Århusianer

      At en konvertit tager terroristens parti og i stedet problematiserer kommentarerne her kan ikke undre.

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 12:28

    40. Moskeen hedder:

      Kulturel Forening for Børn og Unge, Danmarksgade 41, 9000 Aalborg.

      http://www.islamstudie.dk/aa_moskeer.htm

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 12:33

    41. Ålborg:

      Kulturel Forening for Børn og Unge,
      Danmarksgade 41, 9000 Ålborg, Tlf. 98 13 20 73

      En række, overvejende palæstinensiske, muslimer har her organiseret sig i en lokal moske. Der gives periodisk Koranskole-undervisning i moskeen, der ikke råder over en uddannet imam.

      http://www.relguide.sdu.dk/islam.html

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 12:36

    42. @pet

      Hvad er det du mener at jeg er konverteret til – og fra hvad?

      At du går efter min person fremfor mine argumenter kan nu heller ikke undre – det opleves ofte fra din fløj :-)

      Kommentar by Århusianer — 3. januar 2010 @ 12:37

    43. 10.JensH. Selvfølgelig kan vi uden videre udvise islamister af DK uden retssag iøvrigt. Det var polemik fra venstrefløjen, der forhindrede det sidste gange, der var attentatplaner mo KW. Desværre har vi gennem årene givet asyl til en del islamister, der påstod de var politisk forfulgt i deres hjemland. Nogle har så fortsat deres terror med base i DK. Bl.a. var nogle indblandet i terroranslaget mod WTC 26 februar 1993, hvor en bombe sprang under det nordlige med det formål at vælte begge tårne, hvilket som bekendt mislykkedes i første omgang. Andre har medvirket i jihad og terror i Bosnien. Det er utroligt at vi ikke har udvist disse typer for længst.

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 3. januar 2010 @ 12:51

    44. Foto af indgangen til “Kultural forening for børn og unge”:

      http://www.slagtenhelligko.dk/2009/11/05/bybilledet-6/

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 12:55

    45. Der er ingen ‘konventioner’ der forhindrer os i at udvise uønskede personer, der ikke har dansk statsborgerskab. De er vore gæster og vi kan selvfølgelig sige farvel og tak til gæster, hvis vi er trætte af dem. Og det kræver ingen retssag/dommers indblanding, da de jo ikke har nogen ‘ret’ til at være her. Man skal ikke lade sig skræmme af ‘konventions-artisterne’, der forsøger at lægge røgslør over en nations naturgivne og indlysende ret til at bestemme, hvilke fremmede, der skal have lov til at være i landet. ‘Konventions-artisterne’ legitimerer ubegrænset invasion af fremmede og det kan enhver jo se er logisk vrøvl besmykket med pseudojura.

      Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 3. januar 2010 @ 13:08

    46. Der findes en FN-konvention mod udvisning til lande, der bruger tortur og den slags. I tilfælde som dette bør den ignoreres.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 13:10

    47. @ (T. Klitgaard Fuur) Helten Kurt Westergaard tænkede på sig selv og ikke sit fem årige barnebarn, der måtte være alene med en gal mand med en økse. Han styrtede istedet ud på toliettet, mens han lod hende være alene.

      Den beskrivelse lyder som om han var kujonagtig.

      Har du allerede brugt din ældrecheck for janaur, siden du lyder så bitter?

      Kommentar by Fritænker — 3. januar 2010 @ 13:12

    48. @ Århusianer

      Du er konverteret til islam.

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 13:15

    49. #44. anti-marx anno dazumahl

      Det var en af de ting vor vingummibamse/statsminister/drømmetyder, Lille Lars, slet slet ikke kom ind på.
      Ja rent faktisk er det vist ikke noget “borgerlige” politikere har på dagsordenen? Eller relaterede spørgsmål om totalt forældede konventioner.
      Jo Søren Pind har vist ymtet noget i den retning, dengang han var “vild” men pt. er det vist et ret ledigt standpunkt.

      Kommentar by PB — 3. januar 2010 @ 13:21

    50. @pet
      Det var jeg ikke klar over – hvornår har jeg gjort det? Det må have været under en brandert. Hvordan melder jeg mig ud igen?

      Kommentar by Århusianer — 3. januar 2010 @ 13:21

    51. “Yusra Food v/ Abas Abdi Elmi. Beskrivelse: Uoplyst. Adresse Line 1: Frederikstorv 1. Country: Danmark. Område: Region Nordjylland. Kommune: Aalborg Kommune …”

      http://www.erhvervssiden.dk/listing_output_PDF.php?id=28411

      Jeg ved ikke om, Yusra Food er en somalisk ejet forretning. Der er i øvrigt to andre “etniske” forretninger på det modsatte hjørne af Yusra Food.

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 13:23

    52. Der er i øvrigt to andre “etniske” forretninger på det modsatte hjørne af Yusra Food:

      “Abu-najma Food & Dekoration Art V/ Said Hussein Osman
      Niels Ebbesens Gade 8a, Aalborg”

      http://www.hotfrog.dk/Produkter/Kolonial/Nordjylland/Aalborg

      “Frederikstorv Frugt og Grønt v/ Abdul Rashid Qauomi | Erhvervssiden.dkFrederikstorv Frugt og Grønt v/Abdul Rashid Qauomi – Frugt- og grøntforretninger – Danmarksgade 70 – 9000 Aalborg.”

      http://www.erhvervssiden.dk/Frederikstorv-Frugt-og-Gr%F8nt-vAbdul-Rashid-Qauomi-30819.html

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 13:35

    53. “Gå en tur hen ad Danmarksgade og tæl hvor mange forretninger med indehavere af anden etnisk herkomst end dansk, der rent faktisk ligger. Koncentrationen er størst omkring Frederikstorv (Frederikstorv ligger overfor moskeen Kulturel forening for børn og unge). Der er ret mange og de fleste handler med frugt og grønt. Hvor er det herligt!”

      http://christofferveng.dk/blog/den-bedste-gr%C3%B8nthandler

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 13:37

    54. Når KW selv er ubevæbnet, ville det ikke hjælpe meget at blive og lade sig slå ihjel for øjnene af sit barnebarn…

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 13:38

    55. Ordet “wa-shabaab” kommer op, når man søger på moskeen i Danmarksgade, hvor Kurt Westergaards attentatmand havde sin gang:

      “Al-jam’iah Ath-thaqaafiah li-dhufuulati wa-shabaab
      Last Updated: 2007-02-17
      Address: Al-jam’iah Ath-thaqaafiah li-dhufuulati wa-shabaab
      Danmarksgade 41,
      Aalborg, , DENMARK”

      http://www.islamicfinder.com/getitWorld.php?id=61200&&lang=english

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 13:41

    56. “Denne sag har godt nok lokket de fanatiske ekstremister frem – og som sædvanligt, og forventet, er der ikke rigtigt nogle der siger dem imod. Man undres, især når man tager i betragtning hvordan selv samme mennesker tolker det når muslimer ikke i stor stil kritiserer islamisterne. Er konklusionen den samme?”

      Nu er Uriasposten ikke en organisation, eller religion, med faste trossætninger og et målprogram.

      Så din sammenligning hviler på et noget falsk grundlag.

      Hvis tusinder af mennesker meldte sig ind i en organisation, med den målsætning at anklage politikerne som forræddere og smide muslimerne ud. Nægtede at se denne målsætning i øjnene og forlade organisationen.

      Så var der hold i det du sagde og et problem alá Islam.

      Men dette er en blog, hvor forskellige meninger ytres og brydes.

      Det du siger nu, er at vi ikke skal diskutere, hvad vi ønsker at diskutere, men spilde tid på forbehold, nuanceringer, afstandtagen og god smag.

      Om vi så gjorde det, ville det ikke ændre på motivanalyserne og den stadige leden efter citater som kan fordrejes max.

      Du beder os om at spilde vores tid til ingen nytte.

      Og selvfølgelig kan de smides ud, man kan give dem valget mellem at selvbestemme, hvor de vil smides ud til, eller bliver smidt i en sikker – low budget – interneringslejr langt borte, hvor de frit kan gå, hvis de ikke ønsker at opholde sig der mere.

      De bør smides ud, vi må se på hvordan de gør det i Frankrig, for der smider de nogle af de værste ud.

      Ligeledes burde man kunne bruge en Al Capone metode, til at undersøge om der har været fusk med det grundlag som der blev opnået ophold på.

      Det kunne Holland sjovt nok finde ud af med Hirsi Ali og ikke Hoffstadtgruppen – det siger vel sit?

      Der skal trækkes nogle streger i sandet og de skal trækkes meget synligt.

      Det som staten gør her, er den samme passitivitet, som ofte udvises når et menneske overfaldes på gaden.
      Står og kigger på og gør ikke en skid.

      Det kommer vi ingen vegne med, har personer forbindelse med radikale grupper, prædiker en iman noget reaktionært, så er det ud af landet.

      En Humanist ville ikke kræve at løverne fik lov til at gå frit rundt, eller at man skulle holde en giftslange ind til sit bryst.

      De vil ikke engang acceptere, at de personer bliver smidt ud – landsforvist.

      Hvad gør muslimerne selv? de bruger sandelig ikke fløjlshandskerne, selv Saudi Arabien er bedre til at bekæmpe terrorisme, end vi er.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 3. januar 2010 @ 14:05

    57. Længere oppe ad Danmarksgade finder man en islamisk halalslagter:

      “Aalborg Slagtergården v/ Abbas Nagi Safaa

      Slagter- og viktualieforretninger

      Danmarksgade 80 kl
      9000 Aalborg”

      http://www.erhvervssiden.dk/Kategori/Brancheindex-DB-07/Slagter–og-viktualieforretninger/

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 14:06

    58. “Når KW selv er ubevæbnet, ville det ikke hjælpe meget at blive og lade sig slå ihjel for øjnene af sit barnebarn…

      Kommentar af Henrik R Clausen — søndag 3. januar 2010 @ 13:38”

      Når ens nærmeste er truet, er det mest nærliggende at bringe dem i sikkerhed. Først børn og kvinder, sidst mænd og gamle. KW er både mand og gammel.

      OT:

      “Fængslet somalier risikerer terroranklage” – Ritzau – “Risikerer”

      http://jp.dk/indland/krimi/article1935324.ece

      Kommentar by Fritænker — 3. januar 2010 @ 14:06

    59. @54 Henrik R Clausen
      Ja, det må have været en frygtlig situation at have være i, og kunne holde hoved klart.
      Jeg tror intet menneske kan forudsige, hvordan reaktionen vil være i en så presset situation og tingene sker hurtigt og voldsomt og med livet som indsats.
      Nogle kan blive handlings lammede, gå i chok eller angribe, flygte, nej, jeg tror ikke nogen kan vide sig for sikre på, hvordan der reageres i en så presset situation.
      Umiddelbart må KW’s handlemåde have været den rigtige, fordi han måske ikke kunne nå at få barnebarnet med sig, så får han trukket den islamiske volds psykopaten efter sig og kan slå alarm.
      Hvis han derimod havde løbet den modsatte vej ind i stuen efter barnebarnet, så ville hans muligheder for at slå alarm og få hjælp have været umulig, og måske have medført at både han og barnebarnet var blevet dræbt af islamisten.
      Desuden kunne det være, at islamisten ikke vidste noget om barnebarnets tilstedeværelse, og så længe KW kunne hører at islamisten brugte sin tid på at hamre døren ind og barnebarnet formodentligt er blevet informeret om hvordan der skal reageres ved uroligheder, så tro jeg ikke på KW, har handlet kujonagtigt!! som nogle naive fjolser prøver at tilsmudse KW med. Nej, KW er ikke en kujon, som de politiske korrekte krybende dhimmier.
      Så stop den hetz!

      Kommentar by li — 3. januar 2010 @ 14:20

    60. ‘Fritænker’, hvis du har været ude at flyve, har du set en klar instruktion:

      Hjælp dig selv først. Derefter andre.

      Det er sund fornuft.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 14:26

    61. Er der ikke noget med, at man i flyet bliver instrueret i at tage sin egen ilt masken på først, før man fumler med at få barnet iført ilt masken, og hvis man ikke kan finde ud af at tage sin egen ilt masken på, så skal man bede barnet om hjælp!!!
      :o)

      Kommentar by li — 3. januar 2010 @ 14:36

    62. Er der ikke noget med, at man i flyet bliver instrueret i at tage sin egen ilt masken på først, før man fumler med at få barnet iført ilt masken, og hvis man ikke kan finde ud af at tage sin egen ilt masken på, så skal man bede barnet om hjælp!!!
      :o)

      Kommentar by li — 3. januar 2010 @ 14:36

    63. @Thomas Bolding
      Og selvfølgelig kan de smides ud, man kan give dem valget mellem at selvbestemme, hvor de vil smides ud til, eller bliver smidt i en sikker – low budget – interneringslejr langt borte, hvor de frit kan gå, hvis de ikke ønsker at opholde sig der mere.

      Hvis vi snakker om personer uden dansk statsborgerskab ja – personer med dansk statsborgerskab er ligeså meget danskere som du og jeg lovmæssigt og kan ikke bare smides ud. Hvor skal de i øvrigt smides hen, de er ikke andre landes statsborgere og dermed ikke andre landes problem.

      Hvad gør muslimerne selv? de bruger sandelig ikke fløjlshandskerne, selv Saudi Arabien er bedre til at bekæmpe terrorisme, end vi er.

      Jeg finder det ret irrelevant hvad et udemokratisk og fundamentalistisk diktatur foretager sig i en diskussion omkring hvad Danmark kan og skal foretage sig. At andre handler slet er ikke et argument for at gøre det samme. At andre handler meget slet er ikke et argument for at det er i orden at handle slet så længe det ikke er så slemt som de andre.

      Kommentar by Århusianer — 3. januar 2010 @ 14:45

    64. Nu argumenterer jeg ikke for at efterligne SA. Jeg argumenterer for at efterligne Frankrig – kan de – kan vi også.

      SA hører med fordi, det faktisk er et fundamentalistisk muslimsk land, som alligevel bekæmper de mest fundamentalistiske og gør det effektivt, uden at det hele er tortur, det er efterretningstjenesten som tager hensigter alvorligt, før de bliver til virkelighed. Det var pointen!

      Jeg er fuldt uenig i at man ikke skal kunne udvise danske statsborgere.

      Hvis de ikke er født med det statsborgerskab, skal de heller ikke nødvendigvis dø med det.

      Ligeledes kunne man i grove tilfælde, genundersøge deres ansøgninger om statsborgerskab og se om man ikke kan finde et eller andet, som er løgn.-
      Så er statsborgerskabet ugyldigt, for det er opnået på falsk grundlag, det er muligt inden for lovens eksisterende rammer, det er at fradømme et statsborgerskab af andre årsager måske også? Ellers må loven laves om.
      Man kan godt lade sig inspirere af Al Capone metoden der.

      Det kræver indgreb, at standse disse grupper. Det kommer ikke af sig selv. Det er dem som er problemet, sammen med de kriminelle.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 3. januar 2010 @ 14:59

    65. 58

      “Når ens nærmeste er truet, er det mest nærliggende at bringe dem i sikkerhed. Først børn og kvinder, sidst mænd og gamle.”

      Hvor nobelt. Det ville være rigtig godt og humant hvis den danske stat – og den vestlige verden og politikere i det hele taget – ville begynde at tænke i de baner. Som det er nu er det netop børn, kvinder, gamle (og handicappede) og mænd (politi betjente, brandmænd, ambulance, tegnere, journalister, præster osv.) der ofres på multikulturens grumme alter.

      Titanic multikultur orkesteret spiller udsøgt kammer tone musik, mens danske borgere – og vores frihedsrettigheder – det der gør os til Vesten og demokratiske folk – grumt lades i stikken. Vestlige borgere – store som små, mænd som kvinder – drukner i de multikulturelle iskolde bølger. Senest gik det ud over en ældre bladtegner i Århus.

      Kommentar by Liva — 3. januar 2010 @ 16:06

    66. De apologeter her på siden, der er faldet for DRs smæde-nazikampagne om at Kurt W skulle forsvare sit barnebarn, som om det hele er en dårlig amerikansk socialist film, de skulle tænke over det indlysende:

      Det var Kurt W, der skulle slagtes, rituelt, ikke barnet.

      Jeg undrer mig over Kurt W.s snarrådighed i dette splitsekund, hvor han har et valg. Og han vidste jo politiet var udenfor.

      Men det er latterligt. Havde manden haft en maskinpistol, var Kurt W. og samtlige andre, forlængst døde.

      Og maskinpistoler kan man som bekendt købe hos banderne, nærmest som at trække een i en automat. Danmark flyder med våben og narko – islamiseringen kører på fuldt blus.

      FAT DET RØVHULLER. VI BLIVER SLAGTET!. – der er ikke tid til at sidde og lege lillepige-tvivler… det er også en hån mod Kurt W. og alle andre der prøver at gøre noget ved det. I vil blive husket for jeres ynkelige medløberi.

      Kommentar by Marco Mekkerskij — 3. januar 2010 @ 16:54

    67. Det er en tåbelig diskussion uden morale. For det første ved ingen hvordan man reagerer, hvis man sad i en lignende situation. Så man skal ikke opstille nogle helte og forbryderroller. Det er kun på film.

      Desuden har westergaard vel tænkt – hvis han har tænkt – at han var ofret og ikke barnebarnet. Han kan også have tænkt, at alene med en bevæbnet galning havde han ikke haft en chance. Eller også mistede han besindelsen af bare skræk og flygtede ind i sikringsrummet. Når man er truet et antal gange, får man et forstærket angstproblem.

      Ingen har ret til at rette moralske angklager mod manden. Tænk jer om.

      Kommentar by dommedag — 3. januar 2010 @ 17:02

    68. “Ransagning skaber utryghed i Aalborg-kvarter

      Af LARS SEJR

      Offentliggjort 03.01.10 kl. 14:21

      Politiet bekræfter, at den somaliske mand, der forsøgte at dræbe tegner Kurt Westergaard, har tæt relation til ransaget lejlighed i Aalborg.

      En lejlighed på Blåkildevej i Aalborg Øst er blevet bevogtet af Aalborg Politi hele natten, skriver nordjyske.dk.”

      http://jp.dk/indland/krimi/article1935343.ece

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 17:27

    69. Henrik R Clausen. Udvisning af ikke-statsborgere. Hvis der er medlemslande af FN, der anvender tortur, må vi evt klage til FN og bede dem undersøge det og gøre noget ved det. DK skal ikke lege dommer over andre lande og vi kan udvise til alle lande, der har tilsluttet sig FNs forbud mod tortur(og det har de vist alle?)

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 3. januar 2010 @ 17:32

    70. “Attentatmand har tæt relation til Aalborg

      02. januar 2010 16:42

      Charlotte Rørth og Steffen Bek

      Den 28-årige mand, som er fængslet for drabsforsøg på tegneren Kurt Westergaard, har relation til en lejlighed i Aalborg Øst. Politiet har ransaget lejligheden på Blåkildevej. Opdateret kl. 17.20.

      Den mand, der fredag aften forsøge at slå tegneren Kurt Westergaard ihjel, har “tæt” relation til Aalborg.

      – Jeg vil godt sige, at han har en tæt relation, bekræfter politiinspektør Ole Madsen, Østjyllands Politi overfor NORDJYSKE.dk”

      http://nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3462009%2c5%2c3

      Kommentar by pet — 3. januar 2010 @ 17:33

    71. Selvfølgelig synes børnene fra rødt samtalekøkken, at Westergaard skulle have ladet sig slå ihjel. Det er jo derfor, at rød køkken har allieret sig med muslimerne.

      Jeg fatter ikke, at fornuftige mennesker gider lege med dem. Selvfølgelig er det sjovt at få en betonmur at spille bold op af, men legen skal vel have en ende.

      Kommentar by Børge — 3. januar 2010 @ 17:54

    72. 66

      Hvordan kan det næsten være anderledes. I aften underholder den landsdækkende og licensbetalte TV kanal DR familien Danmark med angreb på en dansk bladtegner.

      Kommentar by Liva — 3. januar 2010 @ 18:07

    73. “‘Fritænker’, hvis du har været ude at flyve, har du set en klar instruktion:

      Hjælp dig selv først. Derefter andre.

      Det er sund fornuft.

      Kommentar af Henrik R Clausen — søndag 3. januar 2010 @ 14:26”

      Jeg har fløjet en del, men aldrigt set det “råd”.

      Nu har jeg selv oplevet indbrud og at en indbrudstyv – Dansker – truede mig på livet. Det første jeg tænkte på var de andre i familien – ikke mig eller indboet og ikke gemme mig på toilettet.

      Kommentar by Fritænker — 3. januar 2010 @ 19:26

    74. @ Frilænket……til idiot holdninger!

      Du fatter intet, ganske enkelt.
      Nu venter jeg bare på, du udråber den somaliske islamist jihadkriger som hædersmand, fordi han forsvarede islamist pædofeten muhammeds ære og ikke dræbte det vantro barn!

      Forøvrigt har jeg også oplevet uinviterede personer på min matrikel, min første reaktion var at samle jagtgeværet.

      Kommentar by li — 3. januar 2010 @ 19:52

    75. ‘Fritænker’, næste gang du flyver, bør du læse (og forstå) sikkerhedsfolderen. Det burde du faktisk have gjort allerførste gang.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 21:20

    76. ” Alt i alt tyder sagen på, at det er en forkert tyv med forkert hudfarve, der udvalgte det forkerte hus på det forkerte tidspunkt, og dermed har jeg en lille fornemmelse af, at denne sag handler i bund og grund om indbrudstyveri!”

      Over på http://gulaykocbay07.wordpress.com/

      Kommentar by Anders Kusk — 3. januar 2010 @ 21:36

    77. # 76

      Langt, langt ude indlæg på Kocbays blog. Langt ude… jeg bliver simpelthen så vred.
      En INDBRUDSTYV??? Der smadrer en armeret rude i et oplyst hus kl 22, derefter jagter beboeren rundt og råber at han vil dræbe ham, forsøger at smadre døren ind til panikrummet med øksen altimens han råber og skriger om hævn. En indbrudstyv, der for få måneder siden sad fængslet i Kenya mistænkt for terror?

      Op i røven med naziheilende Kcobay! Hun skulle skamme sig!!

      Kommentar by ex-udlandsdanskeren — 3. januar 2010 @ 21:47

    78. Bemærk iøvrigt når vi ser hvordan mordforsøget på KW, hurtigt fik overskrifter drejet over på svigt af pigen.

      Kan I huske da Villy Løgnhals vendte ryggen til Henning Svensmarks kollaps på direkte TV. Der var forsiden forklaringer og undskyldninger fra psykologer der forsvarede at man ikke kan bebrejdes hvordan man reagerer i en krisesituation, om man ved det ikke før man står i den. De mennesker er vist ikke ringet op af journalisterne denne gang for et citat, kan jeg forstå?

      Kritikken er ynkelig og helt forfejlet, og er et glimrende billede på hvorfor disse problemer er blevet så store, og åbenbart skal blive endnu større før selv Århusianer, Fritænker og ligesindede kan se det.

      Kommentar by LWB — 3. januar 2010 @ 21:56

    79. Henrik R. Clausen: “Der findes en FN-konvention mod udvisning til lande, der bruger tortur og den slags. I tilfælde som dette bør den ignoreres.”

      Formentlig vil den skyldige få adskillige års fængselsdom og efterfølgende udvisning. Så må man se til den tid, om det er muligt at udvise i henhold til de konventioner Danmark har tilsluttet sig.

      Efter min mening ville det være fuldstændigt uacceptabelt hvis Danmark udviste til lande hvor den udviste risikerede dødsstraf eller tortur. Det er vores samfund og dets syn på menneskets værd der gælder og fortsat skal gælde. Jeg ønsker ikke et Danmark der lukker øjnene for despoti og menneskets fornedrelse.

      Kommentar by Niels P. — 3. januar 2010 @ 21:58

    80. må lige moderere mit ovenstående indlæg – kocbay heilede ikke, det var en anden person på Rådhuspladsen den dag for ~1 år siden. Min fejl.
      Kim, hvis du ser dette, vil du så venligst slette sidste linje af min kommentar #77, evt. denne kommentar også?

      På forhånd tak.

      Kommentar by ex-udlandsdanskeren — 3. januar 2010 @ 22:04

    81. Efter min mening ville det være fuldstændigt uacceptabelt hvis Danmark udviste til lande hvor den udviste risikerede dødsstraf eller tortur.

      Ikke enig.

      Jeg er selv ubetinget modstander af dødsstraf, men hvis et andet land skulle henrette en udvist terrorist, er det ikke vores problem. Det må være landets egne borgere og regering, der løfter opgaven med at afskaffe de middelalderlige straffe.

      Potentielle terrorister, der ikke vil udvises til Tunesien eller den slags lande, må bare holde sig i skindet og lade være med at angribe vores avistegnere, journalister eller jernbanestationer.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 22:11

    82. Nej, Kocbay (det gælder begge søstre) heilede ikke selv, og anråbte ikke Hitler om hjælp til at udrydde jøderne. På den anden siden forlod hun ikke demonstrationen, selvom andre gjorde det.

      De forlod fornufigt nok bestyrelsen for “Muslimer i Dialog” efter hændelsen. Men angiveligt kun pga. den direkte ulovlige forstyrrelse af jødernes demonstration med en sirene, ikke pga. det pinlige nationalsocialistiske indslag i deres egen demonstration.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 3. januar 2010 @ 22:14

    83. Til 77 (Niels P)
      “Efter min mening ville det være fuldstændigt uacceptabelt hvis Danmark udviste til lande hvor den udviste risikerede dødsstraf eller tortur. Det er vores samfund og dets syn på menneskets værd der gælder og fortsat skal gælde. Jeg ønsker ikke et Danmark der lukker øjnene for despoti og menneskets fornedrelse.”
      Det er jo noget vrøvl, for udlændinge har intet moralsk krav på at opholde sig på dansk territorium. Hvis en udlænding på grund af terrorvirksomhed er forfulgt i hjemlandet, er det hans egen skyld, hvis tilbagesendelse medfører tortur eller dødsstraf. Menneskets værd er en meningsløs floskel, der i princippet kunne bruges som indvending mod enhver hård straf, som bare var inhuman.
      Hvorfor skulle det rage os, om somalieren så med 100 % sikkerhed blev udsat for tortur 5 minutter efter tilbagesendelsen?
      Torturforbuddet handler om, at staten ikke må udøve tortur, men at udvide det til et pålæg om, at staten ikke må udvise en udlænding til et andet land er uacceptabelt. Uanset om torturen så finder sted i et andet land, er det jo ikke et direkte resultat af de danske myndigheders politik men en indirekte virkning af udlændingens ændrede territoriale opholdssted. Kravet om at land a ikke må udvise til land b, fordi udlændingen ved tidsubestemt ophold i land a kan undgå en uønsket opførsel fra land b’s myndigheder fremelsker en pervers incitamentsstruktur.

      Kommentar by PerH — 3. januar 2010 @ 22:15

    84. Det er da helt klart at vi skal beskytte(og forsørge) muslimer som prøver at myrde vores landsmænd, det ville være barbarisk hvis der skulle ske dem noget, det må da være logik for selv den sygeste socialist, ikk os.

      Kommentar by Fritz — 3. januar 2010 @ 22:25

    85. Enig med 83.PerH. Det kan ikke soges bedre end dit: “Kravet om at land a ikke må udvise til land b, fordi udlændingen ved tidsubestemt ophold i land a kan undgå en uønsket opførsel fra land b’s myndigheder fremelsker en pervers incitamentsstruktur.” Tak. Deler også 84. Fritz ironi. Las os lave en meningsmåling blaandt danskerne: Mener du vi har for mange eller for få 1)terrorister i DK? 1. suppleres samme med 2)islamister og 3.muslimer. Svært at gætte resultatet?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 3. januar 2010 @ 23:43

    86. http://www.bt.dk/krimi/ekspert-politi-fejlbedoemmer-terrortruslen

      Bemærkselsværdigt hvordan Jytte Klausen har ændret synspunkt i denne sag, og bemærkselsværdigt hvor kraftigt hendes kommentar i grunden er.

      Kommentar by Superman — 4. januar 2010 @ 00:01

    87. Til 85 (anti-marx ).
      Det er ligemeget, hvad befolkningen mener, for fredningen af de internationale konventioner er en nærmest universel konsensus, fra hvilken ingen politiker vil afvige, hvis vedkomne har sin karriere kær.
      Jeg læser i Jyllands-Postens internetavis, at Venstre nu foreslår terrorstramninger. Alene tilknytningen til en terrororganisation skal kunne resultere i udvisning.
      Intet andet end blålys, for så længe de internationale konventioner umuliggør effektuering af udvisningen, er det uden betydning, om dansk lov formelt set ophæver udlændingens opholdsret. Selv en udlænding udvist efter de skærpede udvisningsregler kan i praksis forblive på tålt ophold resten af sit liv, fordi tilbagesendelse vil overtræde EMRK. V og K forsøger at høste gratis stemmer på forslag, som de udmærket ved intet fører med sig.
      Politikerne er fulde af bedrag og kan prise sig lykkelige for, at ikke flere bruger Infomedia. For det der bliver lovet idag blev også lovet før systemskiftet i 2001. V og K lovede at rette op på problematikken omkring tålt ophold men endte med at foretage sig ingenting, fordi det naturligvis allerede dengang var klart, at konventionerne blokerede for effektiv udvisning.
      Det blev også dengang forudset, at en udlænding på tålt ophold en gang kunne blive involveret i terrorhandlinger mod danske interesser.
      Jeg må indrømme, at jeg efterhånden er apatisk, for når danskerne ikke gør op med menneskerettighedshumanismen, fortjener de det samfun, den medfører. Selv ikke abstrakte moralske valg er uden konsekvenser.

      Kommentar by PerH — 4. januar 2010 @ 00:08

    88. Ligesom Milosovich skulle være dømt i Jugoslavien, skal forbrydere dømmes i deres egne lande efter de love der gælder. Det må også gælde ham der smuglede og blev henrettet i Kina.

      Det var min første tanke, men om det er rigtigt ved jeg ikke.

      Kommentar by dommedag — 4. januar 2010 @ 00:11

    89. Tilbage i 1990’erne var det en stående klage fra Egypten, at vi beskyttede deres værste forbrydere med henvisning til internationale konventioner. Disse konventioner er for stive og alt for præget af ønsketænkning om, at alle lande snarest vil leve op til vestlige idealer for retssikkerhed.

      Udenlandske statsborgere, der udøver aktiviteter uforenelige med deres ophold (som det hed under den Kolde Krig) skal ud. Deres videre skæbne er ikke Danmarks problem.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 4. januar 2010 @ 00:33

    90. Forresten enig om Jytte Klausen. Hun ser ud til at have forstået en stribe vigtige ting.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 4. januar 2010 @ 00:33

    91. Et land kan suverænt bestemme, hvem der – udover landets statsborgere – må opholde sig i landet. Det er en grundlæggende ret, der kke kan fratages og som overtrumfer alt andet. Nogle stikker blår i øjnene på folk om denne enkle kendsgerning. Hvis denne rettighed ophæves er der ikke nogen nation længere.

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 4. januar 2010 @ 09:11

    92. –> 63 århusianer: ‘Hvis vi snakker om personer uden dansk statsborgerskab ja – personer med dansk statsborgerskab er ligeså meget danskere som du og jeg lovmæssigt og kan ikke bare smides ud. Hvor skal de i øvrigt smides hen, de er ikke andre landes statsborgere og dermed ikke andre landes problem.

      Nu er der heldigvis en del lande der ikke anerkender deres borgeres nye statsborgerskab, c.q. betragter dem som egne statsborgere; f.eks. Marokko og Israel (der er formentlig en del flere).

      Derudover burde de danske myndigheder gå lidt mindre op i formaliteter mht. udvisning ad fremmede, og give dem mulighed for at rejse til et andet arabisk land, eventuelt ved hjælp af lidt fusk.

      Jeg synes det er idiotisk at danske myndigheder ikke tillader Irakere til at rejse til hvilket sted i Irak de nu måtte foretrække. Fra et dansk juridisk synspunkt er der ét land vedkommende er statsborger i; Irak. Som lydige skolepiger der forsøger de danske papirnussere nærmest at overholde flere regler end der måske rent faktisk er. Og hvorfor ikke tillade en Iraker der ønsker det udrejse til et andet land (udenfor vesten) hvis der er nogen der gider at lukke ham / hende ind. Også af humanitære hensyn.

      For en del år siden landede et hollandsk militærfly fyldt med Somaliere på en landingsbane i Somalia, lukkede de illegale fremmede ud på landingsbanen i løbet af få sekunder, og lettede igen uden at have slukket motorerne. Helt så aktivistisk behøver et sådant tiltag ikke en gang at være. I humanismens navn kan man vel se stort på en del af papirnusseriet. Så kunne man undgå at returnerede fremmede arresteres af de hjemlige myndigheder, som man selvfølgelig ikke kan stole på altid har rent mel i posen, og den deraf følgende hjemlige virak.

      Men (u)myndighederne vil ikke forholde sig til virkeligheden og hellere forestille sig at man lever i en verden der svarer til duksedansk papirnusseri med fem ankenævn.

      fritænker prøver iøvrigt at score nogle billige point med sine anklager om fejhed mod Kurt Westergaard.

      Hvis denne moral (pligten til hovedløst selvmordsangreb) skal være gældende (frem for fornuften om hvad er bedst i situationen) hvorfor så ikke også moralen om pligten til at hævne sine slægtninge og fælles klanmedlemmer?

      I så fald kan fritænker jo beskylde os alle sammen for fejhed.

      Hverken van Gogh eller Pim Fortuyn blev nogensinde hævnet.

      Kommentar by Balder — 4. januar 2010 @ 10:31

    93. Et land kan suverænt bestemme, hvem der – udover landets statsborgere – må opholde sig i landet.

      Sådan var det før denne forbandede strøm af ‘konventioner’ begyndte at blive opfattet som lov…

      Kommentar by Henrik R Clausen — 4. januar 2010 @ 12:31

    94. I øvrigt kan vi ikke lægge en skabelon ned over mennesker og kræve, at de opfører sig lige modigt allesammen.

      Medmindre alle danske borgere tilbydes skydetræning og får ret til at bære våben :)

      Kommentar by Henrik R Clausen — 4. januar 2010 @ 13:29

    95. Når man skal fifle for at fremhæve sin sag, er man sunket dybt. Det ser ud som om, jeg skulle have skrevet “kommentar” nr. 53., hvilket jeg ikke har. En eller anden snæversynet og bange amatør har fusket og indsat et TILPASSET citat fra min blog. Det er endda fra et indlæg, som slet ikke handler om indvandrere, politik eller noget som helst andet end gode grønthandlere i Aalborg. Hvor er det bare patetisk!
      Jeg vil overveje, om jeg finder det injurierende og derefter forbeholder jeg mig min position.

      Kommentar by Christoffer Veng — 4. januar 2010 @ 13:52

    96. Det er vanligt infantilt at entré en debattråd med at kalde andre personer “fanatiske ekstremister” og dernæst pive som en skøge og kryber i offerposition, når nogen kalder vedkommende selv noget grimt.

      Det er ikke noget mirakel, at VKO selv med inkompetente politikere og tvivlsomme politiske strategier styrer imod valgsejr nummer 4, hvis venstretroldene her på stedet er udtryk for det intellektuelle niveau hos folkets helte til venstre.

      Kommentar by DaLi — 4. januar 2010 @ 16:07

    97. @ 63/Århusianer:

      “Hvis vi snakker om personer uden dansk statsborgerskab ja – personer med dansk statsborgerskab er ligeså meget danskere som du og jeg”.

      Nej de er ej. De er lige så meget statsborgere i staten Danmark som du og jeg er, men det gør dem ikke til “danskere”. Det første er et juridisk gode, det andet et etnisk tilhørsforhold.

      “At andre handler slet er ikke et argument for at gøre det samme”.

      Bolding udtaler sig om effektiviteten af terrorbekæmpelse. Hvor finder du slet-hed henne?

      Kommentar by Henrik — 4. januar 2010 @ 21:49

    98. @Henrik
      Hvor finder du slet-hed henne?

      I metoderne til terrorbekæmpelse i Saudi Arabien og lignende stater.

      Kommentar by Århusianer — 4. januar 2010 @ 22:06

    99. Til 98 (Århusianer ).
      TBJ har vist ikke forsvaret specifikke saudiske terrorbekæmpelsesmetoder men har så vidt jeg kan udlede fremkommet med et komparativt udsagn om saudisk effektivitet i bekæmpelsen af terrorisme.
      Danmark og de øvrige vestlige lande kunne begynde med konsekvent at tilbagesende udenlandske terrorister til deres hjemlande, hvorved vores lande ville ophøre med at være en safe haven for udenlandske terrorister, der både udgør en trussel mod hjemlandet og mod vesterlændinges frihed og tryghed.
      Hvad slet er der i det?

      Kommentar by PerH — 5. januar 2010 @ 05:11

    100. @PerH
      Hvad slet er der i det?

      Så længe disse hjemlande torturerer eller henretter disse mennesker, så er det ikke kompatibelt med vores egne rettigheder på området. At vi får nogle andre end os selv til at gøre arbejdet fjerner ikke ansvaret fra os. Alle mennesker har krav på de samme rettigheder, også de største idioter iblandt os. Det er en af de vigtige ting der adskiller os fra bla. fundamentalistiske grupper som dem vi bekæmper.

      Kommentar by Århusianer — 5. januar 2010 @ 10:20

    101. >Århusianer. Alle danske statsborgere har krav på de samme rettigheder. De 7 mia. andre har deres egne nationale rettighederrettigheder, som danske statsborgere ikke har. Hvor svært kan det være?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. januar 2010 @ 11:40

    102. >Århusianer. Alle danske statsborgere har krav på de samme rettigheder. De 7 mia. andre har deres egne nationale rettigheder, som danske statsborgere ikke har. Hvor svært kan det være?

      Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. januar 2010 @ 11:42

    103. @ Christoffer Veng

      Du er citeret for dette udsagn:

      “Gå en tur hen ad Danmarksgade og tæl hvor mange forretninger med indehavere af anden etnisk herkomst end dansk, der rent faktisk ligger. Koncentrationen er størst omkring Frederikstorv (Frederikstorv ligger overfor moskeen Kulturel forening for børn og unge). Der er ret mange og de fleste handler med frugt og grønt. Hvor er det herligt!”

      Ovenstående er citeret korrekt. Der er desuden angivet en korrekt kildehenvisning efter citatet:

      http://christofferveng.dk/blog/den-bedste-gr%C3%B8nthandler

      Alligevel skriver du:

      “Når man skal fifle for at fremhæve sin sag, er man sunket dybt.”

      Hvori består “fifleriet” medmindre, du har skrevet noget, der ikke er korrekt?

      “Det ser ud som om, jeg (Christoffer Veng)skulle have skrevet “kommentar” nr. 53., hvilket jeg ikke har.”

      Det ser ikke ud som om, du har skrevet kommentar nummer 53, men der er henvist til din blog som kilde til en miljøbeskrivelse af kvarteret omkring moskeen “Kulturel forening for børn og unge”, hvor Westergaards overfaldsmand havde sin gang.

      “En eller anden snæversynet og bange amatør har fusket og indsat et TILPASSET citat fra min blog.”

      Du påstår ukorrekt, at citatet er tilpasset. Det passer ikke. Citatet er ikke tilpasset. Der er citeret korrekt fra din blog imodsætning til, hvad du hævder. Desuden er der i forlængelse af citatet fra din blog en korrekt kildeangivelse og -henvisning.

      Du beskylder “pet” for at være en snæversynet, bange amatør, der fusker og tilpasser citater. Som det lige er påvist, er det dig, der ukorrekt påstår, at citatet er tilpasset.

      Du skylder “pet” en undskyldning.

      “Det er endda fra et indlæg, som slet ikke handler om indvandrere, politik eller noget som helst andet end gode grønthandlere i Aalborg.”

      Citatet fra din blog er anvendt som en (upolitisk) miljøbeskrivelse af kvarteret omkring “Kulturel forening for børn og unge”.

      “Hvor er det bare patetisk!”

      Citatet fra din blog eller din kommentar her på Uriasposten?

      “Jeg vil overveje, om jeg finder det injurierende og derefter forbeholder jeg mig min position.”

      Hvis den person, der bliver citeret, finder indholdet af citatet injuriende, så har personen virkelig et stort problem, der næppe kan løses med en advokats mellemkomst. Det er sandsynligvis en opgave for distriktspsykiatrien:

      http://www.psykiatri.rn.dk/

      Kommentar by 3900 — 5. januar 2010 @ 13:17

    104. @3900
      Jeg kan se at Christoffer har fjernet indlægget fra sin side nu.

      Det er dog tale om citatfusk fra pet’s side.

      Han har indsat sætningen mellem parenteserne : “(Frederikstorv ligger overfor moskeen Kulturel forening for børn og unge)”

      Pågældende sætning var ikke en del af Christoffers oprindelige indlæg, og pet har ikke skrevet (.red) eller lign. efter at han selv har sat det ind. Altså har Christoffer alt mulig ret til at klage over pet.

      Kommentar by Århusianer — 5. januar 2010 @ 13:54

    105. -> Århusianer

      “Pågældende sætning var ikke en del af Christoffers oprindelige indlæg, og pet har ikke skrevet (.red) eller lign. efter at han selv har sat det ind. Altså har Christoffer alt mulig ret til at klage over pet.”

      Når jeg en sjælden gang overvejer, at kommentere på nogle af dine indlæg, så tænker jeg på ræsonnementer som ovenstående og undlader.

      Kommentar by Kim Møller — 5. januar 2010 @ 15:52

    106. Som blogger burde du, Kim, om nogen forsvarer en person der klager over at være blevet citeret forkert og ude af sammenhæng.

      Du ville måske ikke have noget imod at jeg citerede dig og selv satte indskudte sætninger ind i det citerede uden at gøre opmærksom på det?

      Kommentar by Århusianer — 5. januar 2010 @ 17:30

    107. @ Århusianer

      Du har ret.

      “pet” burde have citeret Christoffer Veng således:

      “Gå en tur hen ad Danmarksgade og tæl hvor mange forretninger med indehavere af anden etnisk herkomst end dansk, der rent faktisk ligger. Koncentrationen er størst omkring Frederikstorv (Frederikstorv ligger overfor moskeen Kulturel forening for børn og unge, red.). Der er ret mange og de fleste handler med frugt og grønt. Hvor er det herligt!”

      http://christofferveng.dk/blog/den-bedste-gr%C3%B8nthandler

      Kommentar by 3900 — 5. januar 2010 @ 22:17

    108. Christoffer Veng har fjernet sit indlæg om Danmarksgade, hvor Kulturel forening for børn og unge ligger. I stedet er der denne meddelelse skrevet af Christoffer Veng:

      “Som følge af Uriaspostens misbrug af citater og fusk med samme, har jeg valgt at fjerne dette indlæg. Uriasposten er et stærkt højreorienteret og fremmedforskrækket medie. Deres store indlæg i kølvandet på attentatet mod Kurt Westergaard er suppleret med en meget lang citater fra forskellige onlinemedier og bragt fuldstændigt uden for sammenhæng. For citatet af min blogs vedkommende er det endda tilpasset, altså indholdet er redigeret for at støtte deres sag, som absolut ikke er og aldrig nogensinde bliver min.”

      Christoffer Veng skriver desuden, at han overvejer at stævne Uriasposten.
      _

      “Som følge af Uriaspostens misbrug af citater og fusk med samme, har jeg valgt at fjerne dette indlæg.”

      Citatet stammer fra kommentarsporet. Christoffer Vengs udfald mod Uriasposten er derfor ikke acceptabelt.

      “For citatet af min blogs vedkommende er det endda tilpasset, altså indholdet er redigeret for at støtte deres sag, som absolut ikke er og aldrig nogensinde bliver min.”

      Citatet fra Christoffer Vengs blog er tilføjet en parentes med opklarende indhold, der efter den mest udbredte citatskik burde være afsluttet med et “red.”. At Christoffer Veng på den baggrund kalder citatet tilpasset virker en smule overdrevet. Christoffer Veng burde selvsagt nøjes med at kræve “red.” tilføjet parentesen.

      Kommentar by 3900 — 5. januar 2010 @ 22:44

    109. Jeg ved ikke om jeg vil betegne hans klage som overdrevet.

      Den indsatte sætning ændrer på meningen af det citerede og citatet er taget ud af sammenhæng. Som jeg læser afsnittet efter “pet” har været inde over det forekommer det ironisk ment. Altså at det er alt andet end herligt at der er så mange butikker med indehavere af anden etnisk herkomst end dansk – og tilmed en moske.

      Dette er fuldstændig det modsatte af hvad Christoffer mente hvis man læste hele hans blog indlæg.

      Kim Møller beskriver f.eks. forskellige områder på Roskilde Festival :

      http://www.uriasposten.net/?p=6952

      “Skaterne havde deres egen område (inden for synsafstand af det gratis bade område med koldt vand, hvor mange nøgne og meget unge piger opholdt sig – og tæt på en pusher hvor man kunne finde billig heroin), og her hang vi ofte ud.”

      Det er samme princip – selvfølgelig overdrevet for at fremme forståelsen :-)

      Kommentar by Århusianer — 6. januar 2010 @ 12:43

    110. Lidt mere om tortur, nå nej, hvorfor mange efterretningstjenester ser på hvordan SA løste problemet med terrorisme, læs gerne Martin Sieffs the political incorrect guide to the middleeast.

      http://logisksnit.blogspot.com/2010/01/terrorister-og-rettigheder.html

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 6. januar 2010 @ 21:12

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper