8. januar 2010

Mogens Rukov: “Jeg er ski.. ligeglad med jeres tolkning af islam. Jeg er optaget af vores tolkning af et mordforsøg.”

Kronik af Mogens Rukov i onsdagens Jyllandsposten – Vi vil ikke vakle…

“Den islamiske verden er blevet sakrosankt i offentligheden. Den er de store avisers egen lille baby-boy… Det politiske Danmark har accepteret islam som en religion, mens islam ser Danmark – og Vesten – som en politisk slagmark….

Fanatismen er helt og holdent på deres side, der siger, at sådan noget vil vi ikke have her i landet og alligevel tillader det. Ligesom der er fanatisme bag spørgsmålet om, hvordan sådan noget kunne ske.

Jeg værdsætter de islamiske organisationers fordømmelse af handlingen. Men ikke deres påstand om, at det er anti-islamisk. Det her er ikke en teologisk debat. Ikke engang en debat om et retssyn.

Jeg er ski.. ligeglad med jeres tolkning af islam. Jeg er optaget af vores tolkning af et mordforsøg. Jeg er optaget af sædeligheden og den offentlige ordens tilstand i marken og i hovedet…

I sin indsættelsestale sagde præsident Obama: »Vi vil ikke undskylde for vores livsform, vi vil heller ikke vakle i forsvaret af den. Og dem, der søger at fremme deres mål med terror og nedslagtning af enkeltindivider, til jer siger vi nu, at vores ånd er stærkere og kan ikke nedbrydes, I kan ikke overmande os, og vi vil overvinde jer.«

Men for at det kan ske i marken, må det først komme ind i hovedet, danske politikere og dansk presse.”

Oploadet Kl. 06:30 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/11005/trackback

18 Comments »

  1. Jeg hørte et sjovt forslag i går. Vi burde trykke Muhammedtegningerne på pengesedlerne. Så kan det nok være at muslimerne ville frasige sig bistanden :-)

    Kommentar by Svend P — 8. januar 2010 @ 06:50

  2. Godt! Mogens Rukov, Jeg klapper endnu, men det forandrer ikke noget. Der skal skrappere ting til, men de kommer også. Men det er jo faktisk mærkeligt, at man ikke bastant tager afstand fra en religion med et sådan menneskesyn, nu når de intellektuelle trods alt igennem de sidste årtier har været så optaget af kulturer og det universelle menneskesyn.

    Men det er de radikale, der først og fremmest med deres had til det nationale har ødelagt Danmark og derved gjort det muligt at åbne dørene for en religion og kultur, der hører til i Middelalderen og ikke i det 2100 århundrede. Tænk hvis de kom i en ny regering. Men de er nok også socialdemokratiets største problem. Men dem som alliancepartner har vi intet at frygte.

    Enhedslisten er helt ude i syvende kartoffelrække, og de er også de første der ryger de steder, hvor islamisterne har taget magten. Men det er nok først og fremmest for at hive stemmer i land, de har den horrible støtte til ZZ-Islam. Det må man da håbe. Om 10 år ryger jeg nok i spjældet for at skrive ZZ-Islam.

    Kommentar by dommedag — 8. januar 2010 @ 08:17

  3. Thumbs up for Mogens Rukov!

    Kommentar by Frode Fredegod. — 8. januar 2010 @ 10:27

  4. Vi vil ikke undskylde for vores livsform, vi vil heller ikke vakle i forsvaret af den. Og dem, der søger at fremme deres mål med terror og nedslagtning af enkeltindivider, til jer siger vi nu, at vores ånd er stærkere og kan ikke nedbrydes, I kan ikke overmande os, og vi vil overvinde jer.

    Flot sagt. Nu mangler vi bare, at amerikanerne finder en præsident, der kan og vil omsætte det i praksis.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 8. januar 2010 @ 11:03

  5. En helt anden sag er det, Amesti skriver om olieselskabernes forbrydelser mod befolkningerne. Det er mange gange dem, som skaber terroristerne.

    “Olieselskaber skyld i tragedie i Nigeria
    Indbyggerne i det olierige Niger Delta i Nigeria er ofre for en tragedie, fordi olieselskaberne i årevis har krænket menneskerettighederne og lavet enorme miljøødelæggelser uden at blive stillet til ansvar af regeringen. Hundredvis af olieudslip hvert år, dumping af olieaffald og brændende gasflammer har udsat miljøet for en massiv belastning, som forurener vandet og fiskene og gør det svært at dyrke jorden. Olieselskaberne spinder guld, mens indbyggerne står som tabere, siger Amnesty International i en ny rapport, som sætter særlig fokus på olieselskabet Shell”

    Når disse lande er tømt for olie, slutter mange af taberne sig til Alqida, som timed giver dem nogle få dollars til at leve for.

    Det er fx det, der er sket i Yemen. Der er ikke mere olie, fordi oliselskaberne helt har tømt undergrunden. Derfor er indbyggernes eksistensgrundlag væk, da korrupte regeringspolitikere bruger pengene og ikke skaber produktioner for befolkningen. Derfor hader mange fattige amerikanerne og slutter sig til terror organisationerne.

    Derfor skal vi også tænke på, at folk ikke bare vil være terrorister, men så at sige bliver født ind i terroren. Det undskylder dem ikke, men det forklarer, hvordan USA er med til at bekæmpe de terrorister, de selv og andre rige lande skaber. Udbytning skaber fattigdom, og fattigdom skaber terrorister.

    Derfor kan man naturligvis ikke blive fri for terror ved at forøge fattigdommnen. Og ifølge FN stiger rigdommen i de rige lande, medens de fattige bliver fattigere. Og det vil stige markent, når olien begynder at slippe op. Og det gør den en dag.

    Derfor består både den rige og fattige verden af samvittighedsløse politikere. Men godt nytår.

    Kommentar by dommedag — 8. januar 2010 @ 11:15

  6. “..mens islam ser Danmark – og Vesten – som en politisk slagmark….”

    Det kunne godt se sådan ud – altså med en dansk mark der forsøges dyrket med islamiske retningslinier og tabuer – med de mange islamiske tiltag der nu præger offentlige institutioner i Danmark, ja store dele af Vesten: bederum, tørklæder, halal regler med hensyn til mad, kønsapartheid, ramadan fejring på rådhuse, mænd der beder i gaderne, halal banking, halal slagtning på danske slagterier, faste i folkeskoler, hijab til små piger i folkeskolen, afvisning af håndtryk til kvinder, burka og niqab til kvinder, krav om lændeklæder til mænd i svømmehaller, solo svømmetimer til kvinder, hijab på kvinders pasfoto, forbud mod grisekød og alkohol, forbud mod hunde i flere beboelsesområder, omtale af anderledes troende/tænkende mennesker som vantro, politisamarbejde med imamer, PET samarbejde med imamer, planer om bygning af stormoskeer i de største byer i Danmark, tegningeforbud, skriveforbud, maleforbud, sharialov, flerkoneri, kønslemlæstelse, mødomssertifikater, censurering af skolebøger, religiøse særregler og særbehandling og særhensyn, krav om særlige fridage, særrepræsentationer af imamer på uddannelsessteder, fængsler og hospitaler etc.

    Det glemmes vist at Danmark ikke er en islamisk mark – men netop en Danmark.

    Kommentar by Liva — 8. januar 2010 @ 11:32

  7. Mogens Rukov: “Jeg er ski.. ligeglad med jeres tolkning af islam. Jeg er optaget af vores tolkning af et mordforsøg.”

    Fangede du den Karen Thisted, hva’ smatso? For jeg er ski.. ligeglad med din tolkning af hvad Westergaard skulle have gjort i situationen Jeg er optaget af din tolkning af et mordforsøg.

    Klamme modbydelige smatso!

    Kommentar by Cicero — 8. januar 2010 @ 11:46

  8. 7

    Og elitefeminister kræver kvinde kønskvoter i bestyrelser etc…

    Hvor mange med Thisteds holdninger skal der være plads til?

    Kommentar by Liva — 8. januar 2010 @ 12:44

  9. Flot sagt. Nu mangler vi bare, at amerikanerne finder en præsident, der kan og vil omsætte det i praksis.

    Suk. Ain’t that the truth.

    Kommentar by jdm — 8. januar 2010 @ 13:25

  10. @Liva
    Her gik jeg og troede at, at Karen Thisted var en elitefeminist :-)

    Kommentar by jonas — 8. januar 2010 @ 14:44

  11. @8 Liva
    Ja, den er lige så gal, som den der med, at vi skal have bestyrelser og andre udvalg osv. besat efter befolkningssammensætningen, og ikke efter hvem der er kvalificeret og har viden til varetagelse af det pågældende arbejde.

    Lidt ligesom den der, var det Monrad og Rislund, Frøkken Klokken, hvor en talehæmmet uforståeligt fremstammede noget der skulle lyde som hvad klokken var.

    Kommentar by li — 8. januar 2010 @ 15:09

  12. OT eller er det?:
    ===============================
    Det Multikulturelle Velfærdssamfund
    Inspireret af Hans Christian Andersen
    ————————————–For mange Aar siden levede en Statsminister, som holdt saa uhyre meget af Velfærd, at han gav alle Landets Skatteindtægter ud for at opretholde Velfærden. Han brød sig ikke om Forsvaret, brød sig ei om Folket eller om at fremelske Virkelyst, uden alene for at opretholde Velfærden. Han havde en Velfærdsydelse for hver Time paa Dagen, og ligesom man siger om en Statsleder, han er i Samraad, saa sagde man altid her: “Statsministeren udvirker Velfærd!” I den store Stad, hvor han boede, gik det meget fornøieligt til, hver Dag kom der mange Fremmede, een Dag kom der to Bedragere; de gave sig ud for at være Arbeidskraft og sagde, at de forstode at væve det deiligste multikulturelle Samfund, man kunde tænke sig. Ikke alene Sædvanderne og Kulturmønstret var noget usædvanligt smukt, men den Velfærd og Virkelyst, som blev skabt, havde den forunderlige Egenskab at den være usynlige for ethvert Menneske, som ikke var politisk korrekt, eller ogsaa var utilladelig dum.
    “Det var jo et deiligt Samfund,” tænkte Statsministeren; “ved at skabe det, kunde jeg komme efter, hvilke Mænd i mit Rige der ikke var politisk korrekte, jeg kan kjende de kloge fra de dumme! ja det multikulturelle Velfærdssamfund maa strax væves til mig!” og han gav de to Bedragere mange Penge paa Haanden, for at de skulde begynde paa deres Arbeide.
    De begave sig ogsaa strax til Kommunen, og lode som om de arbeidede, men de havde ikke de mindste Kompetencer at tilbyde uden deres egne Modersmål og Skikke. Rask væk forlangte de de fineste Velfærdsydelser og Penge til egne Bedesteder; Midlerne puttede de i deres egen Pose og arbeidede videre med deres Rettigheder på Kommunekontoret, og det til langt ud paa Natten.
    “Nu gad jeg dog nok vide, hvor vidt de ere med det multikulturelle Velfærdssamfund!” tænkte Statsministeren, men han var ordenligt lidt underlig om Hjertet ved at tænke paa, at den, som var dum, eller var politisk ukorrekt, ikke kunde see det, nu troede han nok, at han ikke behøvede at være bange for sig selv, men han vilde dog sende nogen først for at see, hvorledes det stod sig. Alle Mennesker i hele Byen vidste, hvilken forunderlig Kraft det multikulturelle Velfærdssamfund havde, og alle vare begjærlige efter at see, hvor politisk ukorrekt eller dum hans Naboe var.
    “Jeg vil sende min gamle ærlige Minister hen til Kommunekontoret!” tænkte Statsministeren, “han kan bedst see, hvorledes det multikulturelle Velfærdssamfund tager sig ud, for han har Forstand, og ingen er mere politisk korrekt end Han!” —
    Nu gik den gamle skikkelige Minister ind til Kommunekontoret, hvor de to Bedragere sad og arbeidede med deres universielle Borgerrettigheder. “Gud bevar’ os!” tænkte den gamle Minister og spilede Øinene op! “jeg kan jo ikke se noget!” Men det sagde han ikke.
    Begge Bedragerne bad ham være saa god at træde nærmere og spurgte, om det ikke var et smukt kulturelt Mønster og deilige Skikke. Saa pegede de paa deres Bogerrettigheder, og den stakkels gamle Minister blev ved at spile Øinene op, men han kunde ikke see noget multikulturelt Velfærdssamfund, for der var ingen Ting. “Herre Gud!” tænkte han, “skulde jeg være dum! Det har jeg aldrig troet, og det maa ingen Mennesker vide! skulde jeg ikke være politisk korrekt? Nei det gaaer ikke an, at jeg fortæller, jeg ikke kan see det multikulturelle Velfærdssamfund!”
    “Naa, de siger ikke noget om det!” sagde den ene, som krævede!
    “O det er nydeligt! ganske allerkjæreste!” sagde den gamle Minister og saae igjennem sine Briller, “dette Kulturmønster og disse Skikke! — ja, jeg skal sige Statsministeren, at det behager mig særdeles!”
    “Naa det fornøier os!” sagde begge Kræverne, og nu nævnede de Velfærdsrettighederne ved Navn og de sælsomme Skikke. Den gamle Minister hørte godt efter, for at han kunde sige det samme, naar han kom hjem til Statsministeren, og det gjorde han.
    Nu forlangte Bedragerne flere Penge, flere Ydelser og Rettigheder, det skulde de bruge til det multikulturelle Velfærdssamfund. De stak Alt i deres egne Lommer eller sendte det Hjem til hvor de kom fra, paa Kommunen ydede de intet, men de bleve ved, som før, med at kræve fra Fællesskabet.
    Statsministeren sendte snart igjen en anden politisk korrekt Embedsmand hen for at see, hvorledes det gik med det multikulturelle Velfærdssamfund, og om det snart var færdigt. Det gik ham ligesom den anden, han saae og saae, men da der ikke var noget uden de tomme kommunekasser, kunde han ingen Ting see.
    “Ja, er det ikke et smukt Samfund!” sagde begge Bedragerne og viste og forklarede den deilige Virkelyst, som der slet ikke var.
    “Dum er jeg ikke!” tænkte Manden, “det er altsaa min politiske korrekhed, Jeg ikke har? Det var løierligt nok! men det maa man ikke lade sig mærke med!” og saa roste han det multikulturelle Velfærdssamfund, han ikke saae, og forsikkrede dem sin Glæde over de skjønne Velfærdsrettigheder og de deilige Skikke. “Ja det er ganske allerkjæreste!” sagde han til Statsministeren.
    Alle Mennesker i Byen talte om det prægtige multikulturelle Velfærdssamfund.
    Nu vilde da Statsministeren selv see det, medens det endnu var at finde på Kommunekontoret. Med en heel Skare af udsøgte Mænd, mellem hvilke de to gamle politisk korrekte Embedsmænd vare, som før havde været der, gik han hen til begge de listige Bedragere, der nu krævede af alle Kræfter, men uden Skyggen af Indsats.
    “Ja er det ikke magnifique!” sagde begge de politisk korrekte Embedsmænd. “Vil deres Majestæt see, hvilken Virkelyst, hvilke Skikke!” og saa pegede de paa den tomme Kommunekasse, thi de troede, de andre vistnok kunde see det multikulturelle Velfærdssamfund.
    “Hvad for noget!” tænkte Statsministeren, “jeg seer ingen Ting! det er jo forfærdeligt! er jeg dum? Ere Jeg politisk korrekt? Det var det skrækkeligste, som kunde arrivere mig! “O det er meget smukt!” sagde Statsministeren, “det har mit allerhøieste Bifald!” og han nikkede tilfreds og betragtede den tomme Kommunekasse; han vilde ikke sige, at han ingen Ting kunde see. Hele Følget, han havde med sig, saae og saae, men fik ikke mere ud af det, end alle de Andre, men de sagde ligesom Statsministeren, “o det er meget smukt!” og de raadede ham at vedtage dette nye, prægtige multikulturelle Velfærdssamfund ved den førstkommende Folketingssamling, som forestod. “Det er magnifique! nysseligt, excellent!” gik det fra Mund til Mund, og man var allesammen saa inderligt fornøiede dermed. Statsministeren gav hver af Bedragerne et Ridderkors til at hænge i Knaphullet og Titel af Krævejunkere.
    Hele Natten før den kommende Folketingssamling, sad Bedragerne oppe og havde over sexten Lys tændte. Folk kunde see, de havde travlt med at faae Statsministerens nye multikulturelle Velfærdssamfund færdig. De lode, som de gav deres Arbeidskraft, de krævede Ydelser fra Kommunen, de forlangte deres Skikke indført uden modydelse og sagde tilsidst: “see nu er det multikulturelle Velfærdssamfund færdigt!”
    Statsministeren, med sine fornemste Cavalerer, kom selv derhen og begge Bedragerne løftede den ene Arm i Veiret ligesom om de holdt noget og sagde: “see her er Bogerrettighederne! her er Bedefaciliteterne! her Minareten!” og saaledes videre fort. “Det er saa let, som Spindelvæv! man skulde troe at det multikulturelle Velfærdssamfund ikke fandtes, men det er just Dyden ved det!”
    “Ja!” sagde alle Cavalererne, men de kunde ingen Ting see, for der var ikke noget.
    “Vil nu deres statsministerlige Majestæt allernaadigst behage at afvikle det gamle liberale demokratiske velfærdssamfund!” sagde Bedragerne, “saa skal vi indføre det multikulturelle Velfærdssamfund, herhenne foran Stormoskeen!”
    Statsministeren afviklede alle eksisterende samfundsinstitutioner, og Bedragerne bare sig ad, ligesom om de gave ham hvert Stykke af det nye multikulturelle Velfærdssamfund, der skulde indføres ved lov, og Statsministeren frydede sig derved.
    “Ved Allah, hvor det multikulturelle Velfærdssamfund klæde godt! hvor de nye Institutioner og Sædvaner er deilige!” sagde de allesammen. “Hvilken Virkelyst! hvilke Skikke! det er en kostbar Transformering!” —
    “Uden for staae de med Nobels Fredspris, som skal tildeles Statsministeren ved Folketingets Åbning!” sagde Imam Pedersen.
    “Ja jeg er jo politiek korrekt!” sagde Statsministeren. “ Ere det multikulturelle Velfærdssamfund det ikke vidunderligt?” og saa spejlede han nok engang i den tomme Kommunekasse! for det skulde nu lade ligesom om han ret betragtede de universielle Borgerrettigheder.
    Journalisterne, som skulde bære Kameraet, famlede med Hænderne hen ad Gulvet, ligesom om de toge Kameraet op, de gik og holdt i Luften, de turde ikke lade sig mærke med, at de ingenting kunde see.
    Saa gik Statsministeren ind i Folketingssalen med sin politisk korrekte Nobelpris og alle Mennesker paa Gaden og i Vinduerne sagde: “Gud hvor Statsministerens nye multikulturelle Velfærdssamfund mageløst! hvilke deilige universielle Borgerrettigheder og politisk korrekte Priser! hvor er der nye Samfundsinstitutioner velsignede!” Ingen vilde lade sig mærke med, at han intet saae, for saa havde han jo ikke været politisk korrekt, eller været meget dum. Aldrig før havde Statsministerens nye multikulturelle Velfærdssamfund gjort saadan Lykke.
    “Men Kommunekassen er jo tom,” sagde et lille Barn. “Herre Gud, hør den racistiske Røst,” sagde Faderen; og den Ene hvidskede til den Anden, hvad Barnet sagde.
    “Men Barnet er jo Racist,” raabte tilsidst hele Folket. Det krøb i Statsministeren, thi han syntes, at Barnet havde Ret, men han tænkte som saa: “nu maa jeg holde fast i det multikulturelle Velfærdssamfund”. Og Journalisterne filmede alle Pengene i Kommunekassen, som der slet ikke var.

    Kommentar by Peter Jensen — 8. januar 2010 @ 17:16

  13. Peter Jensen

    Ikke dårligt, omend jeg foretrækker den oprindelige slutning.

    Kommentar by Peter Buch — 8. januar 2010 @ 18:29

  14. Det var dog en passelig og inspireret opdatering af Kejserens nye klæder. Tak for den.

    Kommentar by Høgsbro — 8. januar 2010 @ 18:32

  15. Den historie fortjener næsten en selvstændig artikel et sted. :-)

    Kommentar by LWB — 9. januar 2010 @ 13:01

  16. Det handler netop ikke om Islam og den generelle og hysteriske debat som denne side blandt andre er eksponent for! Det handler om sædelighed! DET er ikke en teologisk debat end ikke en debat om retssyn men om et simpelt mordforsøg! Fatter i det ikke? Eller hvad fanden er der galt med jer?

    Kommentar by BumBumbambo — 9. januar 2010 @ 15:31

  17. Jeg ved ikke om der er noget galt med os, eller mig specifikt.

    Jeg har ofte nævnt at afspærrede overvågede områder med nærtværende væbnede styrker er en fordel som forholdsregler mod eventuelle mordforsøg. Ligeledes har jeg nævnt at tildeling af ophold og statsborgerskab kan ske under betingelser, der er anderledes end gældende, hvilket kunne mindske muligheden for udefrakommendes mordforsøg på danske.

    Der er sikker noget galt med mig alligevel, jeg skal eksempelvis til tandlæge og have ordnet noget med tænder…

    Kommentar by Peter Buch — 9. januar 2010 @ 18:31

  18. >5.dommedag. Den med “USA selv og andre rige lande skaber terroristerne” holder ikke en meter! Det er venstreorienterede løgne, du har fået galt i halsen. Fordi empirisk er fakta
    1)ludfattige bliver ikke terrorister
    2)de fleste kendte terrorister kommer ikke fra fattige kår
    3)når ludfattige bliver mere velstående og får en uddannelse – som de ofte ikke kan bruge til noget i et tilbagestående samfund – bliver nogle frustrerede og islamister og terrorister
    4)olien har ingen værdi i et primitivt samfund med kameltransport. Vi burde derfor have den (næsten) gratis. Kameldriverne har erobret oliebrøndene og kræver ublu betaling, for noget de ikke selv kan bruge – de kan jo ikke pumpe det i kamelerne! Kameldriverne bliver så syge i hovedet af ikke længere at skulle arbejde for føden og de fordriver tiden med at formere sig hæmningsløst. Shell gjorde det bedre end sultanerne og mullaherne. Persien var på vej frem under shahen, nu er de på vej tilbage. Det samme ser du i alle lande i mellemøsten, hvor diktatorer, sultanerne og mullaher har fået magt over olien.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 12. januar 2010 @ 11:53

RSS feed for comments on this post.