15. oktober 2020

Ida Auken undsiger radikal partitop: Jeg så Østergaard befamle ‘en ung kvinde mod hendes vilje’, 2017

Forleden delte radikale Karen Melchior det budskab, at alle mænd i seksuelt henseende skulle behandles som ‘potientielle rovdyr’. Om hun har haft Morten Østergaard i tankerne er uvist, men onsdag nåede hans fjerde sag medierne. Sygemeldte Ida Auken rettede et frontalangreb mod Sofie Carsten Nielsen, og omtaler i samme ombæring en hidtil ukendt sag. Her sakset fra Facebook. Hun er i øvrigt niece til den afdøde krænker Svend Auken.

“… allerede fredag under pressemødet vidste jeg, at Sofie Carsten Nielsen ikke fortalte hele sandheden. For jeg har fortalt hende om en anden særdeles alvorlig sag for tre år og fire måneder siden i juni 2017. Jeg har siden erfaret, at denne sag er den ene af de tre personalesager.

I lørdags fortalte jeg folketingsgruppen, hvad jeg vidste. Jeg sendte en fortrolig mail til gruppen, der påpegede, at det ikke var korrekt, når ledelsen siger, at de ikke kendte til flere sager. Jeg opfordrede ledelsen til at give det fulde billede til folketingsgruppen. I mailen fortalte jeg, hvordan jeg i juni 2017 fortalte både den nuværende politiske leder, landsformanden og partisekretæren, hvordan Morten Østergaard på Folkemødet 2017 havde stået og befamlet en ung kvinde mod hendes vilje og med stærkt grænseoverskridende adfærd havde forsøgt at få hende til at gå i seng med sig. Dengang bad jeg udtrykkeligt Sofie Carsten Nielsen om at gribe ind over for Morten Østergaard. Svaret til mig fra ledelsen dengang var, at man var begyndt at mandsopdække Morten og lægge ham i seng, når han blev for beruset. Jeg sagde, at det mente jeg ikke var godt nok.

Sofie Carsten Nielsen har efterfølgende afvist at have hørt en sådan historie om Morten Østergaard…

Ud over den samtale i 2017 havde Sofie Carsten Nielsen og jeg også en samtale på tomandshånd på hendes kontor i efteråret 2018, der angik min opbakning til Morten Østergaard. Der måtte jeg gøre klart, at jeg havde mistet tilliden til ham som leder for det Radikale Venstre blandet andet på grund af hans opførsel over for kvinder. Her nævnte jeg ikke den i mailen omhandlede sag, men alene det generelle billede af Morten Østergaards mangeårige grænseoverskridende adfærd. Så jeg er ikke i tvivl om, at Sofie Carsten Nielsen vidste, hvordan Morten Østergaard opførte sig, og valgte at dække over ham, i stedet for at tage det nødvendige opgør. …”

(Radikale Karen Melchoir på Instagram, 30. september 2020: ‘Alle mænd bør behandles som rovdyr’)

Oploadet Kl. 00:48 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/114124/trackback

22 Comments »

  1. r det socialdemokrater???
    Notarius Umulius bedes notere navnet Auken

    Kommentar by Nielsen — 15. oktober 2020 @ 00:56

  2. Er Karen Melchior en lesbisk afviger, eller er hun bare en frådende feminist? Hvis man vil debattere på den måde, kan man jo også påstå at alle kvinder er nogle blodsugende vampyrer eller snyltende gold-diggers, eller at de er ligesom heksen i pandekagehuset. Det er jo trods alt ikke tilfældet. Det er mere nuanceret: Nogle kvinder er som engle…..andre er som kællinger fra helvede.

    Måske Karen M. bare er lidt småskør? Hun er vistnok klima-fanatiker og en glødende fanatisk tilhænger af EU = Europas undergang.

    Kommentar by Bent A — 15. oktober 2020 @ 01:15

  3. I’d rather treat all leftist women
    as potential gold diggers
    even if they get offended,
    than presume not all leftist women
    are potential gold diggers
    and end up getting conned,
    (as she takes my children,
    my house, my car, and the dog,
    because she’s having a bad day,
    and wants to fuck the foreign pool boy.)

    There, I can play that game too…

    Kommentar by Kimski — 15. oktober 2020 @ 01:21

  4. PS: Nye Borgerlige har på deres hjemmeside et angreb på sexisme-kampagnen som de kalder hul og hyklerisk. Desuden har de noget om kommunal-, struktur- og politi-reformerne. Tre “reformer” der har været til skade for danskerne. (ligesom så mange andre såkaldte reformer)

    I øvrigt viser alle analyser af de radikale at de ikke bare er mandsfjendske, men generelt menneskefjendske. Karen M er måske et politisk/feministisk rovdyr?

    Kommentar by Bent A — 15. oktober 2020 @ 01:25

  5. Så faldt tiøren, de skatteyderbetalte taburetklæbere på Christiansborg er indavlede og kan ikke skiftes ud, det virker helt Muhamed dansk, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 15. oktober 2020 @ 01:32

  6. Radikale Karen Melchoir doxing , had til Danske og generelt samfundsskadelig agering, har i årevis stået på , hun sagde ikke engang undskyld i P1 “shitstorm” og eller blev nærmest belønnet i P1 debat.
    Det er måske på tide Hr. Kim Møller laver lidt på denne lands skader.
    Se hende i EU Mickey Mouse parlamentet.
    Selv åbenlyse landsforrædere som Carolina Magdalene Maier,der fra FT taler stol ” vi vil udskifte danskerne og vi er stolte af det ” , kan stadig komme i DR radio og hygge sig.

    Hvis ikke DET siger om den retning , Danmark er i . 3-4 år har vi overhalet sverige

    Kommentar by john M — 15. oktober 2020 @ 01:40

  7. Det lader til at ALLE vidste hvad der foregik og alligevel skal der en kvindelig blotter til før fakta kommer på bordet. Mon ikke de alle har holdt kæft for selv at kunne bruge de oplysninger i deres egen magtliderlige kamp for taburetterne.

    Den slags mennesker er ikke til at stole på, under nogen som helst omstændigheder. Alligevel er det dem der sidder på magten og råder over Vores resurser og den fremtidige politik i Danmark. Intet under at det er gået så galt som det nu er!

    Kommentar by Santor — 15. oktober 2020 @ 02:15

  8. Vær ikke i tvivl om, at nogle feministiske ledere m/k vil udnytte dette absurde #MeToo virak til at få indsat flere kvinder i topposter rundt omkring i organisationer og firmaet.

    Men når kvinder massivt kommer til magt og ære på den måde, vil det få konsekvenser for samfundet: Fra at være et dynamisk udviklende samfund med en risikovillig og banebrydende – men også normbrydende – mandlig avantgarde, går vi ind i en stilstandsperiode med soliditet, konformitet, forsigtighed og regelrethed. Fra en fortid med fantastiske mandlige nyskabelser til en fremtid med beundringsværdige kvindelige karrierer.

    Det får også betydning for historieskrivningen. Fortidens banebrydende mænds imponerende bedrifter nedtones og deres normbrud mistænkliggøres, mens kvinder, der fik mulighed for at udfolde sig inden for datidens mandlige nyskabelser, gøres til beundringsværdige normbrydere og rollemodeller.

    Kommentar by traveler — 15. oktober 2020 @ 07:40

  9. Endnu en af de radikale pinup-piger.

    Kommentar by Bastardo — 15. oktober 2020 @ 09:55

  10. Der er en falsk tone i ‘me-too’ melodien. Når Radikale Karen Melchoir på Instagram, 30. september 2020, skriver: ‘Alle mænd bør behandles som rovdyr’, er det ½ sandhed og ½ løgn.

    Kvinder ønsker opmærksomhed fra mænd (rovdyrene:-). De har et biologisk behov for at opleve, at de fanger hannernes blik. De mange modeblade, der købes af kvinder, giver tips om, hvordan man som kvinde fanger mændenes blik. Kvinders påklædning er deres blikfang.

    Jeg kigger selv ofte på kvinder som blikfang. Nogengange kigger jeg sågar på en kvinde, jeg møder i det offentlige rum, ikke fordi jeg lige har lyst til det på tidspunktet, men fordi jeg synes, det er min gentlemanpligt at gøre det, for at give hende den bekræftelse hun lægger op til og har brug for. Kvinder vil sikkert hellere fange blikket af en flot ung fyr end en gammel gris som mig. Det kan jeg jo ikke vide i det aktuelle tilfælde. For det meste kan jeg ikke lade være med at kigge, når jeg ser et par lange ben på en flot pige. ‘Kunsten’ er at nøjes med at kigge og ikke befamle og ikke tænke på at lyne gylpen i sine bukser op. Alternativet til den daglige flirt ville jo være at alle kvinder skulle gå i burka og det er der vel ingen der ønsker?

    Det er en urgammel kommunikation mellem kønnene, der skyldes genetikken for henholdsvis mænd og kvinder. Den kan vi ikke ændre politisk. Heller ikke den forskellige genetik for henholdsvis m og k. Den er i øvrigt den nødvendig gnist, der kan starte forplantningen:-)

    Kommentar by A-mad — 15. oktober 2020 @ 10:03

  11. En stor tak til Ida Auken for at kaste benzin på bålet. Enhver handling der stiller De radigale i almindelighed og den rædselsfulde Carsten Nielsen i særdeleshed i et endnu dårligere lys bør modtages med taknemmelighed.

    Kommentar by bjarne binee — 15. oktober 2020 @ 10:52

  12. Hvor infantile kan vore “politikere vaere.Lighed, samme ret for alle, alle kvinder er rovdyr. V.H.B en boernehave af ‘feel good'[ navle beskuere.

    Kommentar by dunk — 15. oktober 2020 @ 12:25

  13. @ A-mad — 15. oktober 2020 @ 10:03

    Det er vist almindelig anerkendt at både mænd og kvinder der møder hinanden for første gang inden for de første 10 sekunder afgør med sig selv om modparten er en mulig sex/avls-partner.

    Kommentar by Santor — 15. oktober 2020 @ 12:42

  14. Striden og balladen i RV skyldes måske også at nogle enkelte i partiet var klar over at Morten Østers og So fie Carsten var kommet lidt for langt ud på overdrevet hvad klima-hysteri angår. Hysteriet bygger på falsk videnskab og Greta Tunfisk pladder, og det har måske generet nogle få radikale der stadig havde en lille smule fornuft eller samvittighed i behold? Eller er det ren magtkamp det handler om?

    Kommentar by Bent A — 15. oktober 2020 @ 12:51

  15. I gårsdagens Deadline på DR2 påstod Helle Degn, at der i 70’erne blev afholdt deciderede sexorgier i den socialdemokratiske folketingsgruppe.

    Kneppe Kofoed ærgrer sig nu over, at han ikke blev født lidt tidligere.

    I samme program deltog den gamle afdankede pulverheks Margrethe Auken.
    Ufatteligt at nogen mand frivilligt har stukket pjorten ind i den klamme kost…

    Kommentar by Revisoren — 15. oktober 2020 @ 13:00

  16. Hmmm– (((Melchior))). Har set det navn et eller andet sted før, lmao.

    Kommentar by Krautling — 15. oktober 2020 @ 14:06

  17. Jeg hoerer, at der i det beskyttede vaerksted “Hoppeborgen” er blevet stiftet en forening under navnet “Flittige Haender”. Der er nu aabent for nye med lemmer, og med lem skabet er ikke eksklusivt for radigale…

    Kommentar by krassisten — 15. oktober 2020 @ 17:59

  18. Partiet Det Radikale Venstre blev stiftet i 1905. Altså et parti i dansk politik, der har eksisteret i 115 år, – et sammenrend af spidsborgere, lavadel og husmænd, og hvis politik ingen fornuftige mennesker nogensinde har kunnet se hoved eller hale på, hvad står for! Ser man historisk på, hvilken indflydelse de igennem denne lange periode, er det et langt spor af ulykker for Danmark afløst af ligegyldighed.

    Kommentar by Den sendrægtige — 15. oktober 2020 @ 20:11

  19. Er det ikke den samme Ida Auken, der er fysisk tiltrukket af Rasmus Paludan…

    Kommentar by LarsB — 15. oktober 2020 @ 20:18

  20. …regel nr 1 i de radikale: man skal først træde frem med sexovergreb, når det kan bruges i en magtkamp. Først da er man moralsk forpligtet at træde frem

    Kommentar by h.nielsen — 15. oktober 2020 @ 20:20

  21. Jeg forledes igen, til at sammenligne iSlammets tilbedere med venstrefløjen og RV+:
    Ingen af dem kan få bare to aktive hjerneceller til arbejde sammen med et logisk resultat til følge!
    – Alle står de med ideologier, de ikke selv forstår, men håndhæver som den ypperste pligt i livet, at få andre overbevist om.
    – Alle formår de, ikke at kunne bevisliggøre deres ideologier i en debat på et oplyst grundlag.
    – Og alle falder de, i eget spinatbed, når det gælder, SELV at efterleve de dyder, de har skrevet på deres bannere.
    – Alle nyder de godt af deres mindre intelligente kamptropper på gader og stræder
    – og ALLE beviser, at sex, i segmenternes indskrænkede verden, i den ene eller den anden form, eller “blot” som foragelses-objekt, er den topstyrende faktor, for deres virke :-(

    Der er frit valg for “eliten” og iSlamets “Herrefolk” mellem Stenalderen og H.C.Andersens “en fjer blev til fem høns” og nutidens vestlige oplysthed, men alle ender de i libid tankegang/-magt, der alene tjener egoets egen selvtilfredshed i livet, der hvor det, nu lige/her og nu, kan give egoet et boost*.

    * både som krænket og som krænker/ som alfa og som beta ….

    Kommentar by M.S. Carstens — 15. oktober 2020 @ 22:28

  22. Og løgnhalsen Sofie Carsten Nielsen er stadigvæk formand M)K i RV

    Overborgmester Frank Jensen undskylder nu hans hånd på et damelår i 2012 (tror jeg, der blev sagt)

    Kommentar by tavsen — 16. oktober 2020 @ 23:02

RSS feed for comments on this post.