27. oktober 2020

VU vil have kønsneutrale CPR-numre: “… individers ret til at bestemme, hvilket køn de måtte være.”

De sidste to Venstre-statsministre er tidligere formænd for Venstres Ungdom, der historisk set har stået for skolingen af senere folketingsmedlemmer. Gårsdagens liberale fantaster er morgendagens ministre, men hvis man virkelig ønsker et samfund hvor individer ikke hæmmes af virkeligheden, så kan man jo ligeså godt stemme på Enhedslisten og få det overstået. Pernille Skipper var kortvarigt medlem af VU i Odense, før hun blev aktiv kommunist.

“Dit CPR-nummer skal ikke definere dit køn!🚻
I Venstres Ungdom mener vi, at CPR-nummeret skal være kønsneutralt.
Det er et vigtigt hensyn at tage, når vi ønsker et samfund, hvor der er frihed til forskellig og plads til at være, den man er.🕊Vi undgår problematikker om juridisk kønsskifte og debatten om, hvornår man skal kunne få foretaget dette. Samtidig får vi gjort opmærksom på, at biologisk køn og kønsidentitet ikke er det samme.”
(Venstres Ungdom, 26. oktober 2020)

(Venstres Ungdom på Facebook, 26. oktober 2020)

Politisk ordfører i VU Ivan Al-Hilali om Kønsneutral frihed.

“Mænds personnummer ender på et ulige ciffer, mens kvinders slutter med et lige ciffer. Sådan er det i dag, men behøver det virkelig at være sådan, at de numre staten har udstyret os med, samtidig skal sladre om, hvilket køn vi er? Det synes at være en forældet og, for ikke at nævne, rigid forståelse af, hvordan det er at være individ. Under tiden udvaskes det individuelle i individet, hvis man fra barnsben ikke selv kan vælge.

… Et kønsneutralt person-nummer synes at være et let ‘indgreb’, som har såvel en stærk signalværdi som en reel løsning på, at staten ikke længere internaliserer sig ved noget så intimt som individers ret til at bestemme, hvilket køn de måtte være. Et kønsneutralt personnummer bør være en kamp, som alle liberale i Danmark kæmper for. Friheden til forskellighed, og dermed til at være lige den, man vil være, vægter, i min optik, højere end den administrative- og økonomiske byrde, der potentielt vil være forbundet med indførelsen af et kønsneutralt personnummer. Som det tolerante, oplyste og LGBT-forgangssamfund vi er, bør vi acceptere individers ret til ikke at blive påduttet et køn fra staten.”

Oploadet Kl. 02:43 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/114437/trackback

26 Comments »

  1. Venstre ved du hvor du har.

    Kommentar by Nielsen — 27. oktober 2020 @ 03:14

  2. HVORFOR SLÅR DE GAMLE PARTIER SIG IKKE SAMMEN i eet stort skørt, perverst og radiGALT parti? Det er jo den samme grød hele vejen igennem. Alle de gamle partier er tilhængere af EU-fjernstyring, af totalitær politik, af islamisering, folkeudskiftning og svenske tilstande.

    Og alle de gamle partier er domineret af feminister, levebrødspolitikere, korrupte pampere og liberale bløddyr. Alle de gamle partier er folkefjendske og burde smides på lossepladsen.

    Rekrutterings-systemet dur ikke, ungdomsafdelingerne burde lukkes, og ingen burde kunne stemme før fra 25 år, og ingen burde kunne blive politiker før fyldt 30 år. Og det dur heller ikke at politikere kan “sælges” som sæbepulver og margarine.

    Men der kommer ingen forbedringer, det oplyste, ægte og direkte demokrati bliver aldrig til noget. For længe inden vil Danmark gå rabundus.

    Det er rigtigt at cpr-systemet er forældet. Men VUs forslag er nærmest en kopi af hvad enhedslisten og de radikale går ind for.

    Danmark er ligesom Norge, Frankrig, Tyskland, England og Sverige på vej til at blive et totalt sygt og ødelagt samfund.

    VU bruger deres tid og energi på at diskutere om der findes 2, 17, 117 eller 1000 forskellige køn. Den kæmpestore trussel mod Danmark som invasionen, fjernstyringen, islamiseringen, udskiftningen og den kommunistiske familiepolitik tilsammen udgør, har de ikke opdaget.

    De er verdensfjerne snakkehoveder og blinde fantaster hele bundtet.

    Kommentar by Bent A — 27. oktober 2020 @ 03:31

  3. Måske rammer det endnu mere nøjagtigt, hvis vi kalder dem umodne teoretikere og dagdrømmere?

    Kommentar by Bent A — 27. oktober 2020 @ 03:33

  4. Hvad med datoen. Jeg vil hellere være et sommer barn, end et vinterbarn. Og nogle vil måske endda være ti år yngre.

    Kommentar by P — 27. oktober 2020 @ 05:35

  5. The pedophiles and traitors that are ruling a nation do not want a known peodophile to stay after he has been exposed since that will risk that everyone else are running risk of being exposed and there is a potential risk that they exposed pedophile will rat on the others. pedophiles (politicians) are protected by the corrupt media legacy journalist that fucked or blew somee for their jobs. just as the beta cuck police do not act on radical islam when they torch non muslims protecty or when there are rapes against white women or attacks of all kinds. Cases are immediately closed or within three days (72 hrs) unless the legacy media keeps the case alive with questions.

    You see when someone that fucked for their public sector job, a retarded asswipe and garbage come up with things just because she is mentally ill and have nothing important to do, or contribute. this is her way to “contribute” and advance her sorry career. that is the best she can do, besides trading “services” for a public sector job.

    where is Sorensen, she was so loud and blamed every white man for racism, since she was so well educated and no one wanted to hire a cheating welfare moron.

    Read the handbook for the pedophiles if you have not yet. You will find out that religion of peace is worse than apartheid.

    Stay safe, stay focused and be observant.

    Erwache jetzt!

    Kommentar by Erwache — 27. oktober 2020 @ 06:04

  6. Løsningen er jo bare at finde nogle tal, der HVERKEN er lige ELLER ulige, og som derfor kan bruges til de “kønsløse” CPR-nr ;-) .

    Intet siger “tosse” som et CPR-nr. der ender på ¾. Det er rent Harry Potter og Perron 9¾. Nåh, nej for resten: J. K. Rowling mener jo ikke at kvinder kan have en penis, og er dermed alt for heteronormativ, så hende må vi hellere lade være med at nævne, hvis vi skal sælge ideen,

    Kommentar by Hertz — 27. oktober 2020 @ 06:27

  7. Uanset dit valg af køn eller talsystem burde alle splittergale være indlagt på lukkede afdelinger.
    Flere privatfinansierede lukkede områder, skatten ned.
    På forhånd tak.

    Kommentar by Peter Buch — 27. oktober 2020 @ 07:18

  8. “Dit CPR-nummer skal ikke definere din alder!”
    Den største systematiske diskrimination pga CPR er udenfor al tvivl aldersdiskrimination på jobmarkedet.

    Det skarpe hjørne er når du passerer 50 år, så er alt håb ude som jobsøgende om så meget som blot at komme til samtale om jobbet. Hvorfor ikke fjerne alderen fra CPR?

    (for min skyld kan man ved samme lejlighed fjerne køn, men det vil ikke have nogen betydning for praktisk talt alle kvinder. De vil end ikke overveje at skifte køn, fordi de skal til jobsamtale!:-)

    Kommentar by A-mad — 27. oktober 2020 @ 07:57

  9. Der er nu også datalogiske grunde til at fjerne alle oplysninger fra personnummeret, som bør være et identifikationsnummer og kun et nummer.
    Når man også kan læse fødselsdatoen i et personnummer, skyldes det at man i 1960’erne skulle have ideen om et personnummer til at blive bredt accepteret. Alle mennesker kan huske deres fødselsdato, troede man, så derfor blev fødselsdatoen den største del af nummeret. I dag ved man at ikke alle kender deres fødselsdato, især ikke dem der kommer fra Mellemøsten. I mange år begyndte deres personnummer derfor med 0101, dvs. 1. januar efterfulgt af et muligvis rigtigt år.
    Engang havde jeg en elev fra Irak som betroede mig at hun i virkeligheden var et år ældre end det fremgik af personnummeret. Hvorfor det? spurgte jeg. Det syntes min mor, svarede hun. Stakkels pige, hun kommer til at gå et år senere på pension i den sidste ende, mens moderen indkasserede børnepenge eller andre ydelser i pigens ungdom.
    I dag er cpr-nummersystemet på mange måder nødlidende, flere og flere skifter køn, flere og flere bliver over hundrede år, hvilket systemet heller ikke er ordentligt indrettet efter, flere og flere kommer tilrejsende fra Mellemøsten, og flere og flere snyder med cpr-nummeret, der kun har ét kontrolciffer. Det bør udvides med et ekstra kontrolciffer.
    Det kan kun gå for langsomt med at indføre et nyt personnummersystem. Og da det er Astrid Krag, der er den ansvarlige minister, så kommer det også til at gå for langsomt.

    Kommentar by ino — 27. oktober 2020 @ 08:03

  10. Hvis Bill Gates ikke tager livet af os, gør sindssyge idioter der spiller hasard med biologien.

    Mon ikke venstrefløjens livssyn er mere farlig end corona ? det lader til store dele af den danske befolkning er smittet med noget der får hjernen til at gå amok i “sociale konstruktioner”.

    Klima, racisme, kønsidentitet, og alt pervers indimellem, alt sammen udsprunget af venstrefløjens evige drøm om revolution.

    Kommentar by k.m. — 27. oktober 2020 @ 08:05

  11. Liberalisme er bogstaveligt talt gay.

    Kommentar by Børge-Muhammed — 27. oktober 2020 @ 08:22

  12. Biometriske data i pas og kørekort skal også være valgfri.
    Hvorfor skal staten bestemme, hvor høj jeg er og hvilken øjenfarve jeg har?
    Jeg føler mig 3 meter høj, og med røde øjne.

    Kommentar by Bastardo — 27. oktober 2020 @ 08:39

  13. Min kone mener at (hans?) navn lyder tjetjensk, men det passer jo fint med landsforrædder-Venstre at huse muslimske terrorister.

    Kommentar by Træt — 27. oktober 2020 @ 08:55

  14. Og det var altså VU’s Ivan Al-alalslagtning hun henviste til

    Kommentar by Træt — 27. oktober 2020 @ 08:57

  15. Hvorfor har vi numre? Hvorfor bliver dit CPR-nummer ikke ved lov tatoveret i venstre armhule? Så ved staten altid, hvem du er.

    I vores kultur er vi alle villige slaver af staten. Staten er vor Herre. “Herren giver og Herren tager”.

    I England har de end ikke et folkeregister med folks navne og adresser. De bliver meget overraskede over, at alles wherabouts i DK skal meldes til staten. De mener, at det er lidt ligesom det var i Sovjetunionen. De forestiller sig, at statspolitiet bruger CPR-registeret, når de skal hente folk til lejrtjeneste! (Og så helt ved siden af er det vel heller ikke?:-)

    Kommentar by A-mad — 27. oktober 2020 @ 09:17

  16. Og, Dagens vinder er Hertz :

    “Intet siger “tosse” som et CPR-nr. der ender på ¾”

    😂🤣😍

    Kommentar by Santor — 27. oktober 2020 @ 09:46

  17. Venstre er blevet ødelagt af den ligegyldighed de har haft til tidens udfordringer….(med undtagelse af Fogh, som klarede ytringsfrihedskrisen flot)…især Lalle Lars og hans pop.

    Kommentar by Michael Unna — 27. oktober 2020 @ 10:00

  18. Jeg er født i den triste januar måned og føler mig diskrimineret over at mit CPR nummer afslører at jeg ikke er født i dejlige Maj! Mit CPR nummer afslører også at min dåbsattest er lidt gulnet i kanten, det er aldersdiskriminerende!

    Kommentar by Den Nervøse — 27. oktober 2020 @ 11:08

  19. Man pudser politiet på os for ikke at bruge mundbind.
    Man bilder os ind at 800 dødsfald på ca. 9 måneder er en katastrofe.
    Hvor mange dør af kræft eller organsvigt om året, fordi der mangler donor-emner?

    Der er 1 million coronadødsfald på verdensplan. Kommunister de røde djævle myrdede over 20 millioner enten ved direkte aflivning eller som følge af mishandling i arbejdslejre.

    Det må vi helst ikke snakke om i dag, eller søge information om i gamle arkiver.

    Bill Gates siger verden ikke bliver normal før alle er vaccineret !
    På nettet kan man se ham jage en kanyle i kroppen på et barn i Afrika, for at vise hvor godt menneske han er.

    I dag påstår man for få mennesker danner antistoffer.
    Den skal regeringen nok misbruge til at opretholde eller udvide restriktioner.

    Kommentar by k.m. — 27. oktober 2020 @ 11:25

  20. VU er åbenbart under kulturmarxistisk indflydelse.

    Kommentar by T. H. — 27. oktober 2020 @ 12:29

  21. Børge-Muhammed — 27. oktober 2020 @ 08:22:

    Præcis! Liberalister/Libertarians er Fake & Gay.

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. oktober 2020 @ 14:22

  22. Pernille Skipper er åbenbart stadig holdningsmæssigt VU’er, men sådan noget er ikke sjældent. Pernille Rosenkrantz-Theill tilhører stadig holdningsmæssigt Enhedslisten.

    Kommentar by bjarne binee — 27. oktober 2020 @ 15:19

  23. VU, flyt dog til Sverige, der har de “smeltet” han og hun sammen til “HEN”. Er I så tilfredse?.
    Hvad med at opfostre individer som er både han og hun. “TVETUTTER”?. Så kan de klare forplantningen, alene, helt uden hjælp fra andre.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 27. oktober 2020 @ 15:33

  24. Vi kan også sterilisere alle mænd og kvinder fra fødslen af. Så bliver alle kønsneutrale og samtidig får vi kraftigt reduceret jordens sindssyge overbefolkning. Sterilisér muslimerne først.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. oktober 2020 @ 16:43

  25. En enestående opvisning i kulturradikalt dårlig ånde fremført af en ulveunge fra Venstres Ungdom.

    Kommentar by B. Christiansen — 27. oktober 2020 @ 23:25

  26. Ved kønsneutralt CPR.NR. kan alle muSlimaerne jo pludselig sige, at de er mænd!
    – så bliver der sq opstand i de muSlimske hjem og mås-keerne vil nok ansætte egne læger, for at fastslå hvem der må befinde sig hvor?

    Et CPR.NR. uden billed-/finger-aftryks dokumentation er i forvejen oplagt mulighed for alskens svindel og benyttes sikkert flittigt i de kredse.

    Men jeg ønske sq ikke at stå med et pas/sygesikringskort, der kræver alen lange udredninger for, om jeg skal ligge på stue med mænd eller kvinder på sygehuset eller vaske mig i herre eller dameomklædningen!

    Og hvordan vil “systemet” da kunne håndtere de mange indkaldelser til mammografi, livmoderhalsprøver osv.
    – Hi; Imam Muuuhammed indkaldes til ….
    – ja selv Frank Jensen, Morten Østergård og Ellemand kunne jo blive indkaldt, men mangt en homoseksuel på tinge ville måske fryde sig???

    Politiske ungdomsorganisationer BURDE satse, på at få ungdommen igennem et naturligt forløb af teenageårene, frem for at bistå dem i, at springe processen over!
    – se bare på hovedparten af nutidens FT-medlemmers CV! -> politisk ungdomsdit og -dat frem for livserfaring :-(

    Peter Buch — 27. oktober 2020 @ 07:18:

    Du har helt ret, men der er forvejen ikke plads og skulle det gennemføres, må det blive med en udgrænsning af de iSlam-“tænkende” indvandrere*, for ellers ville der ikke blive plads til de mange fra venstrefløjen og RV+, som mistede deres logiske tanke-kapacitet i ungdomsårene.
    – deres pengetræ ligner i forvejen en udtæret kaktus fra Sahra!

    * som i stedet kunne hegnes inde på Thulebasen, til de vælger hjemsendelse

    A-mad — 27. oktober 2020 @ 09:17:
    Det kommer nok i digitaliseret form, med en corona-vaccine ?

    Kommentar by M.S. Carstens — 27. oktober 2020 @ 23:27

RSS feed for comments on this post.