27. oktober 2020

Skilsmisse blandt shia-muslimer: “En lokal imam i Odense kopierede ordene fra den iranske domstol…”

“Det er en måde at blive integreret på.”, lød det fra islamforsker Brian Arly Jacobsen i forbindelse med Imam Ali-moskéens indvielse tilbage i 2014, og allerede dengang lød det virkelighedsfjernt. Det var dog ifølge David Trads “en helt unødvendig fornærmelse mod vores mange muslimer”, at der ikke deltog repræsentanter fra regeringen eller kongehuset. Her en opslag fra iranske Roya Moore, der sætter MeToo-debatten i relief. Via Facebook.

“Jeg er Roya Moore. Jeg er fra Iran. Men jeg er dansk statsborger. Her er min historie med muslimske kvinders muligheder for skilsmisse i Danmark:

‘1. Du må ikke flytte fra byen uden samtykke fra din eksmand.
2. Du må ikke gifte dig med en ny mand.
3. Du skal give afkald på din medgift.
4. Du skal gå med langt tørklæde.
5. Du skal opdrage børnene efter islamiske principper.
6. Alle forældrerettigheder overtages af din eksmands familie i tilfælde af, han dør.

Sådan lød betingelserne i min venindes skilsmissekontrakt. Det er kun en måned siden. Men det var i Iran, ved en islamisk domstol, for sådan er loven i Iran. Desværre er det ikke kun i Iran. I Danmark er der parallelsamfund, hvor imamer forsøger at indrette tingene på helt samme måde.

En lokal imam i Odense kopierede ordene fra den iranske domstol, da han skrev: ‘Du mister dine børn, hvis du bliver gift med en ny mand. Og hvis du krænker din egen eller familiens ære, mister du også forældremyndigheden’ som betingelse for at en muslimsk kvinde kunne blive skilt. Det var altså i Odense. Ikke i Iran.

I efteråret 2014 blev jeg ringet op af en diplomat fra den iranske ambassade. Helt uventet fortalte han mig, at han sad på ambassaden og sagsbehandlede min skilsmissesag. Jeg forklarede ham, at det var spildt arbejde, for den sag havde Familieretshuset i Odense allerede taget sig af. Det stoppede ham dog ikke i at fremføre at min skilsmisse ikke var islamisk gyldig: ‘Vi anerkender den ikke i Iran. Du skal tage til Imam Ali Moskéen i København og få opløst dit muslimske ægteskab hos imamen dér’.

Jeg nåede faktisk at blive så rystet, at jeg blev helt tavs. Men jeg kom dog i gang igen, og fik sagt, at ‘jeg er fløjtende ligeglad med iranske regler’ – ‘jeg bor i Danmark og følger lovgivning og praksis her i landet’.”

(Imam Ali-moskéen, Vibevej, København NV; Foto: Maps)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/114462/trackback

20 Comments »

  1. Den dag hun bliver voldeligt afstraffet for at blæse på de iranske regler, og for at være u-islamisk, holder hun nok op med at være kæphøj og ligeglad.

    Imamerne kan næppe bebrejdes for at være mæglere eller mellemmænd. De er som lus mellem to negle, og i realiteten bestemmer de ikke ret meget i en skilsmisse-sag mellem to muslimske familier eller klaner.

    David Trads er en tølper og anti-dansk tosse.

    Kommentar by Bent A — 27. oktober 2020 @ 03:41

  2. Ingen kirker i Mekka=ingen Moskeer i Danmark. Hvor svært kan det være?

    Kommentar by A-mad — 27. oktober 2020 @ 07:40

  3. Tag dog de involverede “imamer” – og deres familier – ved vingebenet og smid dem ud af Danmark, hvis de afsiger “islamiske domme” i strid mod danske love og erklær alle islamiske “domme” nulliteter uden retsgyldighed.

    Hvor svært kan det være!

    Iøvrigt skal alle muslimer – i følge koranen – når de er i ikke-muslimske lande følge landets love.

    Kommentar by T. Snorrason — 27. oktober 2020 @ 08:10

  4. I Danmark er fascislam/nazislam udtrykkeligt Haram for danskere. Det er Halal for danskere, hvis de følger en af overtroens ‘ofre’ til den nærmeste grænse i retning af Mekka. Har du husket at få krammet på en muslim i dag?

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. oktober 2020 @ 08:34

  5. En minister skal ikke være på facebook, han skal være i ministeriet og folketinget.

    Tesfaye er blot de rødes svar på Inger Støjberg – en masse larm og opslag på some men ingen reelle forbedringer

    Kommentar by redneck — 27. oktober 2020 @ 08:50

  6. Ja, Tesfays såkaldte stramninger er blot symbolpolitik og afledningsmanøvrer. Men masser af vælgere er naive nok til at tro på at regeringen er i fuld gang med at redde Danmark fra invasionen, besættelsen og islamiseringen. Men det er den ikke, tværtimod.

    Kommentar by Bent A — 27. oktober 2020 @ 10:02

  7. Det er selvfølgelig denne perverse undertrykkende religion, som alle andre end DF, NB og Stram Kurs- har leflet for, og især Venstrefløjen har belemret alle andre med Deres pilrådne moralske idioti, uden at forholde sig til de klare udfordringer Islam giver for friheden. Vi skal selvfølgelig aldrig nogensinde tillade nogen gyldighed eler respekt for denne usekulære diktatorreligion med dens Førerprofet. Støt SIAD http://www.siaddk.wordpress.com . God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 27. oktober 2020 @ 10:04

  8. Macron er ifølge “barenakedislam” hjemmesiden, begyndt at storme islamiske ngo’er or moskéer i Frankrig. Terroristerne skal opsnuses og smides ud af Frankrig. Hvornår mon den tapre danske regering får tilladelse af Frau Merkel til at gøre det samme i Danmark; men Mette F. tør vel ikke engang spørge den stormægtige islamofile autokrat i Berlin. Mette F. risikerer kun af få dumpet en muslimkvote mere i hovedet, så hun tør ikke spørge.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. oktober 2020 @ 10:12

  9. Egentlig nogle år siden gået på opdagelse i København, hvis jeg kom idag vil jeg nok få et kulturchok; ornamenterne på Allahs Hus er ikke æstetiske men interesseløse, der er er intet der gør det personalistisk såsom Goyas groteske ansigter eller en død mand på et kors (muhammnedanere ejer ikke evnen at lide for andre) eller såsom kongeskikkelsen Odins symbol på dominans…..

    Kommentar by Moth — 27. oktober 2020 @ 10:38

  10. Egentligt er jeg rystet! Det er voldsomt grænseoverskridende for mig at den Iranske ambassade blander sig i en skilsmissesag i Danmark! Jeg er sikker på at Iran ikke ville finde sig i at den Danske ambassade i Teheran blandede sig i en skilsmissesag i Iran!

    Hvorfor finder vi os i at de mellemøstlige lande finansierer byggeri af moskeer i Danmark, mens de ikke kunne drømme om at Danmark skulle få lov til finansierer kirkebyggeri i f.eks Iran! Man kunne udemærket have en regel om at ingen fremmede magt, organisationer eller enkeltpersoner fra det pågældende land, måtte finansierer religiøst byggeri i Danmark, hvis Danmark ikke kunne få lov til at finansierer kirkebyggeri i det pågældende land!

    Kommentar by Den Nervøse — 27. oktober 2020 @ 11:02

  11. Arabere, Afrikanere, Asiater etc. hører ikke til i Vesten. Vesten tilhører vesterlændinge.

    Hvis man importerer folk fra ikke-vestlige lande, så vil man uværgerligt få ikke-vestlige problemer og tilstande.

    Kommentar by Peter Nielsen — 27. oktober 2020 @ 14:26

  12. Denne moské på Vibevej i København NV ville sikkert passe godt ind i bybilledet i Isfahan, men her i København virker den direkte provokerende.

    Kommentar by Ole Madsen — 27. oktober 2020 @ 14:41

  13. Når nu vestlige “#ME-TOO” kvinder har så travlt med hvad vi vestlige, hvide, mænd foretager os, hvorfor lader de så deres muslimske “søstre” i stikken?.
    Der er noget at tage fat på!.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 27. oktober 2020 @ 15:21

  14. Den Nervøse — 27. oktober 2020 @ 11:02

    Danmark stoppar utländska pengar till moskéer
    https://www.friatider.se/danmark-stoppar-utlandska-pengar-till-moskeer
    Regeringen i Danmark kommer presentera ett lagförslag som ska försvåra utländsk finansiering av moskéer i landet. Det skriver Danmarks utlännings- och integrationsminister Mattias Tesfaye på Facebook.

    Kommentar by tavsen — 27. oktober 2020 @ 16:19

  15. Efter fotoet at dømme, ville denne bygning egne sig glimrende som offentligt toilet, da den er flisebelagt og derfor nem at rengøre. Når Danmark har fået smidt muslimerne ud af landet, kan vi konvertere bygningen til dette nyttige formål – endelig.

    Kommentar by Gustav Jensen — 27. oktober 2020 @ 16:39

  16. Brænd den monstrøsitet ned til grunden, og strø så salt ud over grunden bagefter!

    Kommentar by Kimski — 27. oktober 2020 @ 19:17

  17. Fin kronik i Information. https://www.information.dk/debat/2020/10/islam-loesningen-paa-helst?lst_mst

    Kommentar by LarsB — 27. oktober 2020 @ 22:04

  18. Hvis vi ikke får STEMT iSlamkritiske politikkere nok ind ved næste FT-valg, går iSlamiseringen af Danmark videre i højeste accelerations-tempo:

    Først blev vore fødevarer omdannet til halal-mishandling af dyrene, så blev iSlam til en race, nu er 14-30 årige volds-iSlamister på gader og stræder blevet til “grupper af unge”, mens iSlamets afkom, fra børnehave til gymnasiet kaldes “tosprogede”, skønt de kun kan udtale få ord på dansk, ved hjælpeord som “fuck dig, jeg …”
    Det næste bliver, om mindre end føje år, at vi etniske danskere slet ikke er juridisk gift, hvis ikke en imam har halal-stemplet vielsesattesten!

    – hvem der ikke stemmer NB/SK, må jo ønske det sådan?

    Kommentar by M.S. Carstens — 28. oktober 2020 @ 00:12

  19. Allan Gorm Larsen. — 27. oktober 2020 @ 15:21:
    “muslimske søstre” kan ikke bringe MeToo-kvinder eller Kvinfo-erne til den magt/pampelys, som deres mangel på erfaring/selvstændighed/lærdom/dannelse/handlekraft har bragt dem i.

    – de solgte sig selv i stedet.
    ….

    Hvordan mon det iSlamiske “herrefolk” ser på den slags, når de føler sig mange nok, – tiljublet af venstrefløjen og RV+?

    Kommentar by M.S. Carstens — 28. oktober 2020 @ 00:48

  20. Det ved jeg alt om, det var nærmest skrevet i sarkastisk sprogbrug.
    Me-Too damer tænker kun på DERES EGET EGO, så er de fuldstændigt LIGEGLADE om så hele verden falder sammen om ørerne på dem. Det samme med BLM idioterne.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 28. oktober 2020 @ 10:08

RSS feed for comments on this post.