1. december 2020

Ræder Clausen (NB): EU skal ikke drive imamskoler – ‘Islam er en religiøst begrundet politisk ideologi’

Tilsendt kommentar fra Henrik Ræder Clausen, folketingskandidat for Nye Borgerlige i Århus.

EU-finansiering af islam skader integrationen
I indlægget ‘Skal EU til at drive imamskoler?’ (Altinget, 24 november) citeres Rasmus Stoklund (S) at ønske EU-drevne imamskoler. Nu er det sådan set ikke en EU-opgave at fremme arabisk overtro, men med et stort, garanteret budget er der altid muligheder for at bruge flere skattepenge. Desværre stikker problemerne dybere end det.

Som integrationsordfører må Rasmus Stoklund være klar over, at islam som sådan modvirker integration. Islam har et lovsystem (Sharia), der er uforeneligt med grundlæggende principper for demokrati og menneskerettigheder. En hovedopgave for integration er at sikre, at muslimer respekterer moderne sekulær lov, ikke middelalderlig religiøs lov.

Det er så også åbenlyst forkert at belønne terrorangreb med etablering af flere islamiske organisationer. Terroristerne har som erklæret mål at udbrede islam – det er derfor, de slår sig selv og andre ihjel – det er helt forkert at bruge skattepenge til at fremme det, de kæmper og dræber for.

Før man investerer skattepenge i et projekt som dette, er det også vigtigt at vide præcist, hvad man støtter. Islam er en religiøst begrundet politisk ideologi (det nævnes blandt andet i Irans Forfatning), og skal vi bruge skattepenge til at støtte specifikke ideologier, skal der være gode og veldokumenterede grunde til det. Center for the Study of Political Islam International har studeret dette i dybden, og bør tages med på råd.

Det er også værd at lytte til Tyrkiets præsident, islamisten Recep Tayyip Erdoğan. Han er, om nogen, ekspert i islam som politisk ideologi, og afviser skarpt tanken om, at der kan eksistere en ‘moderat’ udgave af islam. ‘Islam kan ikke være enten ‘moderat’ eller ‘ikke-moderat’. Islam er kun én ting’, sagde Erdogan på et OIC-møde i 2017, som svar til saudiske tanker om en moderat islam.

For en halv snes år siden var begrebet ‘Euroislam’ ret udbredt i den offentlige debat. Særligt fundamentalisten Tariq Ramadan brugte det ofte, tilsyneladende for at skjule, at han selv var fundamentalist, med nære forbindelser til det Muslimske Broderskab. Begrebet er siden gået af mode, men kan potentielt genoplives med rigelig brug af EU-penge.

I længden vil det dog ikke nytte meget. Islam er defineret af sine bøger, og de er uforanderlige. Så selv hvis EU finansierede uddannelser af imamer, der vil undervise i en udvandet udgave af islam, ville det åbne for fundamentalister, der så kan sige: ‘Det er ikke den rigtige islam. Vi kan undervise i, hvad islam virkelig er’. De ville have ret, for de kan dokumentere det med islams egne bøger. Og de ville have stor fordel af, at EU har givet både legitimitet og ressourcer til træning i islam.

Den rette løsning på islamisk terror er ikke at lade skatter betale mere uddannelse i islam. Den slags kan kun være en privatsag, betalt af private midler. Vores opgave, som forsvarere af Europas frihed og fokestyre, er at være på vagt overfor alle former for islamisk krigsførelse, stå imod indførelse af islamisk lov (Sharia), og beskytte vores grænser mod islamiske krigere forklædt som flygtninge.

Forsvarer vi vores demokratiske traditioner effektivt, åbner det for nye perspektiver: Det gør det muligt (især for kvinder) at tage afsked med islam og den kvindeundertrykkelse, der er en del af islamisk lov. Sharia foreskriver dødsstraf for at forlade islam. Men forsvarer vi de modige mennesker, der tager springet, forsvinder respekten for Sharia til fordel for EU-landenes sekulære, nationale love. Det er vejen til effektiv integration. Og det er et mål, vi kan stå sammen om at opnå.

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/115356/trackback

19 Comments »

  1. EUs politik er at Europa skal afrikaniseres og islamiseres, koste hvad det vil. Det er ihvertfald Merkels, Ursulas og Ylvas politik. Det er også Joy Mogensens og lignende feministers politik.

    EU = Europas Undergang, mener mange. Hvis vi vil overleve, bør vi nok melde os ud.

    Kommentar by BENT A — 1. december 2020 @ 02:18

  2. Selvfølgelig skal vi meldes ud af nEUropa. Og medens vi er ved det skulle vi måske tage og melde os ud af nationalbanken<federal reserve<bank of england

    Kommentar by Nielsen — 1. december 2020 @ 02:34

  3. For et par uger siden havde DF indkaldt til en debat i Folketinget vedrørende den stigende islamisering af Danmark.

    Men samtlige islamofile politikere fra Enhedslisten havde valgt at blive væk, da de ikke anerkendte præmissen for debatten.

    Man skulle jo nødig genere sine kernevælgere…

    Kommentar by Revisoren — 1. december 2020 @ 07:27

  4. Korrektion: Sharia foreskriver ikke dødsstraf for kvinder, hvis de forlader islam. Dødsstraffen gælder kun mænd. Kvinder må nøjes med livsvarigt fængsel (Allah er nådig:-)).

    Kommentar by ino — 1. december 2020 @ 07:28

  5. Lang tid side Vi hørte noget til Henrik Ræder Clausen men godt at han er havnet hos NB.

    Og, han har selvfølgelig ret. Vi skal under ingen omstændigheder give efter for islam, tværtimod. Den eneste måde at af-islamisere Europa på, uden at sende dem alle ud, er at skide dem en lang march og så bure dem inde inden de går i jihad-mode.

    Brug loven som den var tiltænkt uden at undskylde, ville være tilstrækkeligt i det mindste i en del af Europa. Frankrig, Sverige og sikkert også Tyskland kan efterhånden ikke UNDGÅ en borgerkrig i et eller andet omfang.

    Kommentar by Santor — 1. december 2020 @ 08:59

  6. Islam er ikke en religion i vestlig forstand.
    Islam er 80 % fascisme pakket ind i 20 % religion.

    Kommentar by Nissen — 1. december 2020 @ 09:47

  7. Nissen, det var venligt sagt. Så slem er fascisme egentlig ikke.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 1. december 2020 @ 17:38

  8. “ Nu er det sådan set ikke en EU-opgave at fremme arabisk overtro…”

    Det er vist desværre lige præcis hvad klokkeklare aftaler siger det er !!! Ellers fint skriv af hr. Ræder….

    Kommentar by Jamensågådogvæk — 1. december 2020 @ 17:51

  9. “Det er vist desværre lige præcis hvad klokkeklare aftaler siger det er.”

    Ja. På en bizar måde kan vi begge to have ret om dette galskab.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 1. december 2020 @ 19:06

  10. Gennem de seneste 1400 år har muslimerne lært sig arbejdsdeling.
    Et hold imamer fortæller den vantro omverden, at islam er fredens & kærlighedens religion. Et andet hold imamer fortæller de troende, at islam er krigens & hadets politik.
    Begge hold imamer forfølger samme mål. Ved at lyve groft og manipulere, regner de med at forvirre de naive kristne. Tro ikke på nogen imamer – de lyver lige så stærkt som MSM’s fake news medier, når de leger objektive og neutrale.

    Kommentar by Gustav Jensen — 1. december 2020 @ 19:24

  11. Og i mellemtiden er der sket et trafikuheld på en gågade i Tyskland. Fire dræbt og femten sårede.

    Politiet advare mod at spekulerer over hvem, der mon kan have gjort det – og hvorfor. Motivet er fortsat ukendt.

    Lidt som groundhog day.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 1. december 2020 @ 20:47

  12. Lidt som Groundhog Day.

    Ja – fremragende film!

    Men i det mindste er det betryggende for Angela Mærkelig, at Staten har styr på de tyske borgere og hvad de kan tillade sig at tænke og sige.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 1. december 2020 @ 21:10

  13. @12 – 21:10.
    Punxsutawney, tidligere kendt som Berlin, er et provinshul i midten af provinsen Brandenburg i Tyskland, “Det Fjerde Rige”; direkte arvtager til “Det Tredie Rige”.
    Kendt for sin “Murmeltier Tag”; et fænomen for hver eneste dag stort set er en gentagelse af den forrige dag. Det samme idioti udfolder sig ad nauseam.
    Føreren A. Märchelich starter dagen med at flyve 10000 migranter ind til Punxsutawney fra Bumfuckingstan. Derefter jubler hundreder af hjernedøde zombi-journalister i begejstring over kulturberigelsen. De inviterede kulturberigere nedstammer, ligesom tyskerne, fra den asiatiske stamme Hunnerne, hvis führer hed “Attila the Hun”. Da Attila i sin tid erobrede Tyskland omdøbte han sig selv til “Adolf the Hun”. Den næste morgen vågner A. Märchelich præcis kl. 06.00 og dagen gentager dagen i går, med germansk militær idiotisk præcision.
    Guten heute, Leute.

    Kommentar by Gustav Jensen — 1. december 2020 @ 22:15

  14. NB-erne fatter iSlammets dogmer/livsbetingelser og deres hensigter dermed, tillige med .
    DF flød med på rød/lilla fløjs dialogkaffe-princip og står stadig i stampe, med små pip hist og pist, som end ikke nærmer sig noget der ligner greb om nældens rod.

    Tak til Ræder Clausen for det tilsendte og til Kim for publikationen.

    https://nyeborgerlige.dk/principprogram/frihed-folkestyre-og-national-suveraenitet/

    Kommentar by M.S. Carstens — 1. december 2020 @ 23:24

  15. Det er totalt tåbeligt idiot formynderisk EU på den værste måde. 1)En religion, som har udgangspunktet i at tilhængerne er De rettroende, og alle andre er vantro 2) som er en usekulær diktatorreligion med en Førerprofet ideal 3) Som direkte opfordre til terror og mord i sine skrifter, på vantro (F.eks sværdverset) 4) som fortsætslig overfor -Bogens folk- kræver særskat og undertrykkelse af værste skuffe-. 5) som HADER den frihed, som alle andre tillader sig aat have uden dens indflydelse…. Vil man i det idiotiske EU lave en Imamskole for. Altså logik for Muhammedanere -Vantro- vil bestemme hvordan -Rettroende- skal tænke og agere via oprettelse af en fra Venstros side styret Imamskole.
    HVORDAN TROR MAN SELV PÅ DET VILLE KUNNE FOREGÅ MED DEN SELVFORSTÅEDE FORMYNDERISK ANSVARSFORFLYGTIGENDE HOVED I BUSKEN LØSNING????????????? vi skal bare lærer krokKedillen at blive vegetar…det forstår den nok. ARROGANT ANSVARSFRFLYGTIGELSES IDIOTFORMYNDERISKE EU SOM IKKE KAN FORSVARE NOGETSOMHELST FORDI DET ALDRIG VIL FORHOLDE SIG TIL ISLAMS KONTRUKTION,OG DERFOR KOMMER MED SÅDANNE ANSVARSFORFLYGTIGENDE LØSNING PÅ ET CIRKA 1400 ÅRS PROBLEM FOR FRIHEDEN, SOM BLEV DANNET PÅ KRISTEN MENNESKEKÆRLIG BAGGRUND. SELVFØLGELIG VIL ISLAM ALDRIG ANDERKENDE DETTE FEJHEDSDIPLOMATI, ISÆR NÅR MAN HAR SENDT SOLDATER UD 8SOLDATERS LIV PÅ SPIL) FOR AT BEKÆMPE KONSEKVENSEN AF ISLAM, MEN SOM MAN OVERHOVEDET IKKE PGA FEJHEDSDIPLOMATISK ARROGANCE ALDRIG HAR LAGT ANSVARET FOR. HVORDAN KAN DETTE FEJHEDSDIPLOMATISKE LUKKET KOMMISIONS DIREKTIV ARROGANTE MONSTER NOGENSINDE FORSVARE NOGET SOM HELST OVERFOR DE NATIONALE FOLK SOM DE ÅBENBART LADER UDEFRAKOMMENDE MAGTERS LOBBY BESTEMME OVER?????????????????????????mIN ALDERDYBESTE FORAGT FOR EU,S TÅBELIGE SELVFORSTÅEDE ARROGANCE.
    Støt siad.www.siaddk.wordpress.com. God onsdag (God jul). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 2. december 2020 @ 16:10

  16. PS: Beklager stave og trykfejl-8 tallet ved Soldater er selvfølgelig (. ventro er selvfølgelig – Vantro-. …Vil vi bevare friheden til at tænke og tro uden ansvarsunødvedig undertrykkelse af (idiot) religiøs karakter til vores børn, så SKAL islam bekæmpes med alletilstående midler. Støt SIAD. God jul.

    Kommentar by Michael Unna — 2. december 2020 @ 16:49

  17. PPS: Beklager også mit raseri. Det er en god præcis artikel som er skrevet, som også præcist understreger problemet med ISLAM.

    Kommentar by Michael Unna — 2. december 2020 @ 16:52

  18. Tak til Ræder Clausen fra NB for en god artikel.

    Kommentar by Michael Unna — 2. december 2020 @ 16:55

  19. Som da imamer blev ansat i fængslerne, det skulle fremme integrationen.

    Erdogans afsløring af islam https://pbs.twimg.com/media/Brxhgr0CIAAC4hq.jpg

    Kommentar by tavsen — 2. december 2020 @ 17:11

RSS feed for comments on this post.