5. januar 2021

23-årige Tessa på DR2: “Var det Hassan, Wasim, glemt hvad du hed.. ikk’ spild min tid, vis mig din pik”

‘Tessa hyldes’ skrev Politiken, og selvom jeg levede i lykkelig uvidenhed om Theresa Ann Fallesenss eksistens, så kom jeg til at den 23-årige rappere nytårstale i Deadline. Det var en fejl, for selvom tidligere statsminister Helle Thorning mener Tessa er Natasjas efterfølger, så betyder det ikke nødvendigvis at hendes tanker er egnet til en bredere offentlighed. ‘Sexisme mod sexisme’ lyder til at være logikken, og jeg mistede fem minutter af mit liv. Fem minutter jeg aldrig får igen. Gode pointer af ASH i Berlingske – Tessa er blevet hyldet for sin nytårstale, men hvis hun ville fortælle os noget vigtigt om ligestilling, lykkedes det ikke (kræver login).

“Rapperen Tessa er blevet hyldet for sin nytårstale i ‘Deadline’. Men var den virkelig så stærk og you go, girrrrrlagtig? Jeg er i tvivl.

Spørg mig, hvad jeg leder efter i en partner, en der ikk’ er ligesom mig og dater fire andre, jeg ka’ æde dig op eller være din lille killing, knepper dig, betaler din taxa – kalder det ligestilling.’ …

Men var det virkelig så stærkt og you go, girrrrrl-agtigt? Jeg er i tvivl. Tessa leverede et godt show, og hun skal have tak for ikke at tale om corona, men hvis det var meningen, at hun ville fortælle os noget vigtigt om ligestilling, lykkedes det ikke. Tværtimod, faktisk.

‘Jeg rapper om at kneppe, hvem jeg vil, hvordan jeg vil, når jeg vil,’ indleder hun og giver så et eksempel på den lyrik, hun er blevet kendt for: ‘Var det Hassan, Wasim, glemt hvad du hed, vend dig om, sæt dig ned, ikk’ spild min tid, vis mig din pik, selvtillid.’ Lad os lige kort forestille os, at det var en mandlig rapper, der indledte året sådan her. Med at rappe lidt hyggenedladende om kvinder, objektgøre dem og reducere dem til kønsorganer.

Han var selvfølgelig blevet stenet. Nu var det en kvinde, og så er det åbenbart progressivt. … det er lidt komisk at høre hende tale om ligestilling, når den åbenbart kun går en vej – kvindens.”

(Collage: Tessas nytårstale 2020; Foto: Youtube/Instagram)

Reaktioner

“Tessa leverer i sin nytårstale i @dr2deadline dagens absolut vigtigste budskab til forældre: Din teenager – dit barns identitet skabes i høj grad online. Anerkend det. Tag det alvorligt og spørg ind til det. Foldede hænder Tessa!” (Red Barnet, Twitter, 1. januar 2021)

“Tak for talen, Tessa. Seksualitet og lyst er ikke skamfuldt. Hverken for drenge eller pige. Mænd eller kvinder. At slå skammen ihjel er frihedskamp.” (Johanne Schmidt-Nielsen, Facebook, 2. januar 2021)

“Jeg synes, at den er rigtig fed. Jeg er mega begejstret. … Jeg synes, det var dejligt, at hun fik mulighed for at give et stærkt supplement til statsministerens nytårstale.” (Helle Thorning-Schmidt, EB.dk, 2. januar 2021)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/116068/trackback

40 Comments »

  1. Har heller aldrig hoert om damen, hvad var det nu hun hed til efternavn, Fallos’en….?
    Hold dog kaeft kaelling, giv mig Frank Zappa istedet naarsomhelst!

    Kommentar by krassisten — 5. januar 2021 @ 02:21

  2. Jeg kan huske vi gennemgik en artikel i folkeskolen hvor Hanne-Vibeke Holst havde fået nok af “dansk rap”, sådan noget som Suspekt og Niarn og deres nederdrægtige vulgære sprog, der skabte en voldtægts-kultur.

    Hanne-Vibeke Holst mener sikkert stadig det samme, men da kultureliten nu hylder kvinder uanset hvor sinke-agtige og promiskuøse de er, så er tiden løbet fra Hanne Vibeke-Holst.

    Men bare vent nogle år, så bliver Hanne-Vibke Holst stemme igen populær, kvinderne har i alle tider gået imod denne vulgære liberalisme og omfavnet “patriakiet” igen.

    Kommentar by KineserSnot — 5. januar 2021 @ 02:26

  3. DE POLITISERENDE RØDE KVINDER synes ikke at levere andet end endeløs tåbelighed og galskab. Som regel kombineret med nedbrydning af moral, traditioner og familieværdier m.m.m. Udfald mod hvide mænd og hvid kultur ledsager tit tåbelighederne.

    Tessa er så vulgær at hun naturligvis dyrkes af massemedierne, Helle Dusseda og kommunisten Johanne S-N fra Red Barnet.

    Desværre er tidsånden blevet åndsformørket. Og de mange åndsformørkede venstrefløjsere er stolte af deres åndsformørkelse, som får dem til at dyrke ideologier som i diverse lande forringet eller smadret tilværelsen for over 1000 millioner mennesker. (1000.000.000)

    Desværre er det også sådan at mængden af naive, godtroende, uvidende og let påvirkelige mænd er så stor, at kvindesagskvinderne, feministerne, feltmadrasserne og de rabiate propaganda kvinder har let spil.

    De møder næsten ingen modstand. DR, Pølletiken, Misinformation og de gamle partier lefler alle for dem. Og politikere som Lars Lusk, Jacob Poppedreng, Sofie Carsten, Pernille Weiss og diverse andre sofier og perniller har Merkel, Ursula og Ylva som deres forbilleder.

    Vi lever i en tid hvor kvindepolitik og luder-journalistik vinder frem , med det resultat at Sverige er i opløsning og hele Europa er destabiliseret og på vej mod anarki, kaos, fattigdom og det som er værre.

    Tessa er måske et ret uskyldigt offer for tidens manipulation, og hun er nok blevet hvisket i øret at brug af frække ord kunne sætte skub i hendes karriere som rapper.

    Men alt i alt er der en sådan mangel på sund fornuft og etik i de politiske partier og samfundets “systemer”, at vi har kurs mod grufulde og uudholdelige tilstande. Europas selvmord og undergang var for tyve-tredive år siden en nærmest utænkelig tanke.

    Nu begynder den ultimative katastrofe at ligne en tidsindstillet bombe.

    Læs “Why women destroy families, nations and civilizations”

    Kommentar by BENT A — 5. januar 2021 @ 02:46

  4. …som i diverse lande har forringet eller smadret tilværelsen for over 1000 millioner mennesker.

    Kommentar by BENT A — 5. januar 2021 @ 02:50

  5. Europas kvindestyrede og frivillige selvmord og undergang var en nærmest utænkelig tanke for 20-30 år siden.

    Kommentar by BENT A — 5. januar 2021 @ 02:57

  6. Kommentar by BENT A — 5. januar 2021 @ 02:57

    Søg på The jolly Heretic bedre kendt som Edward Dutton.

    Du vil elske ham. Han har lige fået et professorat, så han skal nok komme i vælte.

    Hans næste bog handler om at radikale feminister er ligesom Hekse i middelalderen og vores trang til at komme af med dem, kan være lige så voldsom.

    Kommentar by KineserSnot — 5. januar 2021 @ 03:05

  7. “Ligestilling”, min bare..
    Næh, nasserøve, hele bundtet, kort sagt.

    Der er sgu ikke noget som helst “ligestillet” i en flok botox-oppumpede imitationer af prostituerede, der intet brugbart producerer og kun kan leve højt på deres udseende, (så længe de kan).
    -Og som derfor kun smider sølle 30% i landets skattekiste, mens de samtidigt hiver 66% ud af den, som de fortrinsvis nyder godt af selv.
    Det er så ikke medregnet de utallige milliarder de forærer væk i godhedsindustriens hykleriske navn, som et patetisk forsøg på at kompensere for at de inderst inde, forståeligt nok, ikke kan fordrage sig selv.

    De gør gudhjælpemig også alt hvad de kan, for at nå dertil.

    At Thorning er vild Tessa kan ikke undre nogen, hun er skåret over præcis den samme læst selv. Og hykleren AHS kom selv frem på en mildere udgave af den samme type navnepillende, ‘hovedet-oppe-i-sin-egen-røv-konstant’-onani i sin tid, så hun skulle være den sidste til at spille hellig.

    Der er da ikke nogen bare rimeligt normale mænd, der kan eller vil respektere kvinder der er så usikre, og har så lidt respekt for sig selv, at de tror at sådan en adfærd er svaret. De skaber jo selv den afsky og det kvindehad, de opponerer så voldsomt imod.

    Kvindelig selvrefleksion er jo tydeligvis en mangelvare af rang nu om dage, så måske var der noget at arbejde på der?
    Og mon så ikke “ligestillingen” nok skal komme af sig selv, som en helt naturlig følge af dette, når man engang er nået frem til, at man altså ikke er helt så ufejlbarlig som man selv går og tror?

    Ja, ja, jeg ved det godt, det kommer aldrig til at ske, men man har jo lov til at drømme, ikke?

    Kommentar by Kimski — 5. januar 2021 @ 05:42

  8. Endnu et eksempel på DDR overflødighed + 900 000 000 kr agitprop- støtte fra den danske skattyder: alt-kommunisterne er begejstrede – Sis`s in arms – Johanne og Helle udstiller deres fælles tanketomme ideologiske standpunkt. En totalt kriseramt venstrefløj er omtrent så konsensus-ramt som en sovjettisk atom-bunker.

    Kommentar by Limewoody — 5. januar 2021 @ 07:48

  9. Umiddelbart syntes jeg der fornedrende for mit land, at det enste der efterhånden bliver betegnet som kunst er når “kunstnere” kan komme med seksuele bandeord!
    Fuck, kneppe, pik og fisse , hvis det er kunst, så var vi store kunstnere da vi gik i første klasse!

    Kommentar by Den Nervøse — 5. januar 2021 @ 08:56

  10. test

    Kommentar by NotariusUmulius — 5. januar 2021 @ 09:23

  11. Enig med 1) :-) :-) :-). Frank Zappa “Joes Garage” fortællingen :-) :-). Ikke fordi jeg politisk overhovedet-tværtimod er enig med Johanne Scmidt Nielsen-enhedslisten?! Men hendes fremviste FAcebook opslag er jeg fuldstændig enig med. Støt SIAD. http://www.siaddk.wordpress.com.

    God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2021 @ 09:24

  12. NotariusUmulius vil aldrig nogensinde stoppe sit utrættelige arbejde for et shariafrit, koranfrit, islamfrit og muhamedanerfrit Kongeriget Danmark.

    Kommentar by NotariusUmulius — 5. januar 2021 @ 09:24

  13. Uden NotariusUmulius‘ virke på og udenfor Uriasposten, så er alt håb slukket for Danmark og det sidste lillebitte glimt af er lys for enden tunnellen vil være slukket, og det VIL jeg ikke kunne leve med og det KAN jeg simpelthen af uegennyttige og landsfaderlige interesser ikke acceptere kommer til at ske, så jeg fortsætter ufortrødent kampen for et hvidt Danmark, og det må Kim og alle andre på Uriasposten bare finde sig i.

    Kommentar by NotariusUmulius — 5. januar 2021 @ 09:25

  14. Mit arbejde for et perkerfrit Danmark er et farligt arbejde, men det ef et fædrelandsnyttigt arbejde for et hvidt Danmark, forbyd islam og alt dets hæslige væsen i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by NotariusUmulius — 5. januar 2021 @ 09:25

  15. Hvad jeg skal mene om Tessa aner jeg ik…

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2021 @ 09:25

  16. Enig med 12!!!!. Tak. (Islam er alt for modbydeligt og fjendtligt imod den frihed vi fik i arv fra bl.a Churchill)

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2021 @ 09:27

  17. Der er altid dåser, der forsøger at jobbe kusseprisen op..!

    Kommentar by Hul igennem? — 5. januar 2021 @ 09:39

  18. Hvem er hende den i baggrunden i grøn frakke?
    Hun ligner en afrakket luder.

    Kommentar by Bastardo — 5. januar 2021 @ 09:51

  19. “Feminisme” har aldrig handlet om ligestilling.
    Det handler om HAD imod mænd.

    “Anti-Racisme” har aldrig handlet om at være imod race-baseret diskrimination.
    Det handler om HAD imod hvide mennesker.

    “LGBTQ” har aldrig handlet om “tolerance” eller “accept” af seksuelle minoriteter.
    Det handler om HAD imod den traditionelle kernefamilie.

    Kommentar by Peter Nielsen — 5. januar 2021 @ 10:12

  20. -> NotariusUmulius

    “… jeg fortsætter ufortrødent kampen for et hvidt Danmark, og det må Kim og alle andre på Uriasposten bare finde sig i.”

    PT. bruger du kommentarsporet på en anden måde end tiltænkt. Du skal være velkommen til at tage kampen, men resten af januar bliver det ikke her på siden. Nyd den friske luft.

    Kommentar by Kim Møller — 5. januar 2021 @ 10:13

  21. Kommentar by Den Nervøse — 5. januar 2021 @ 08:56.

    Ja, der er tydeligvis nogen, der ikke er kommet over anal-fasen endnu, og som, forunderligt nok, alligevel forlanger at blive betragtet som voksne.

    “Like leaves on a stream, completely unaware of the underlying current, and where it is taking them.”

    Kommentar by Kimski — 5. januar 2021 @ 10:30

  22. Vulgaritet + stupiditet + massiv promovering = Det kan kun blive en succes

    Kommentar by Crass Børsting — 5. januar 2021 @ 10:58

  23. Jeg har engang set Helle Thorning topløs på terrassen i Ishøj Planen, det var dengang i firserne.

    Kommentar by CPH — 5. januar 2021 @ 11:00

  24. Er det et halsbånd, den kulturglade eliteslave har fået på af Helle Thorning fra Facebook?

    Kommentar by Skatteyderen — 5. januar 2021 @ 12:26

  25. En ko der rapper…lol….nåja…så fik vi også det med..

    Kommentar by Jp — 5. januar 2021 @ 12:29

  26. Ligner lidt en små-stupid reaktion på internettets normale reaktion på ligegyldige argumenter :

    Hvis nogen starter et argument med “jeg er kvinde så jeg ved/kan/skal ….” er den første reaktion altid – Tits. Hvilket betyder “vis os dine patter eller hold kæft med dine absurte argumenter”!

    Men, synd for skøgen så virker det ikke den anden vej ;)

    Kommentar by Santor — 5. januar 2021 @ 12:45

  27. Vi lever i absurde tider.. Stakkels børn og unge der hjernevaskes 24/7 til at tro at det groteske og unormale er normalt.
    Sådan ender samfundet med at være fyldt med dumme, ligeglade og landskadelige voksne, hvilket desværre allerede nu er en udbredt kendsgerning.
    Dansksindede repræsenterer den historiske normalitet, men udskammes som det modsatte. God aften til jer ligesindede

    Kommentar by Jakob — 5. januar 2021 @ 14:24

  28. KineserSnot — 5. januar 2021 @ 03:05:

    Helt enig i forhold til Dr. Edward Dutton. Han er 100% data-drevet, uden politisk korrekthed. Virkelig interessant.

    Kommentar by Peter Nielsen — 5. januar 2021 @ 14:24

  29. # Jacob 14.24: Du har helt ret. Folkemordstinget, medierne og partierne er enige om at danskerne skal forvirres, fordummes og underholdes, så man kan udskifte dem uden vrøvl og ballade. Det er bedst hvis de ikke stritter imod “elitens” flotte planer.

    Kommentar by BENT A — 5. januar 2021 @ 17:02

  30. Kommentar by Jakob — 5. januar 2021 @ 14:24

    Det ligesom 20erne i Weimar-Republikken, se hvordan deres eksperiment endte…..

    Kommentar by KineserSnot — 5. januar 2021 @ 18:10

  31. Hvis I kan finde Frank Zappa på youtube, hvor han går op imod -“Moral Majoritie” som søgte at cencurere musik i USA, så er det et interessant perspektiv.

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2021 @ 19:18

  32. 31). Det var en form for kamp for ytringsfrihed i musikken…dengang i USA. (“its just words.”..”But…words have konsekvens” etc).

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2021 @ 19:20

  33. Ellers youtube: Jordan Peterson stumps lefty reporter on free speech argument-power is comptence

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2021 @ 20:28

  34. Mit arbejde for et perkerfrit Danmark er et farligt arbejde, men det ef et fædrelandsnyttigt arbejde for et hvidt Danmark, forbyd islam og alt dets lorte væsen i Danmark, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by CPH — 5. januar 2021 @ 21:13

  35. 2 Ki—-s–) Hanne Vibeke Holst er ikke en ” ægte ” Holst. Hendes far Knud Host blev som barn adopteret af en farbror til en noget ældre svoger til mig. Hans stamfar i lige linje var soldat i starten af 1700 tallet i Rensborg ved grænsen til Holsten i 7-8 år. Da han kom hjem blev han altid kaldt holsteneren. Hans ældste søn fik navnet Frits. Fornavnet er stadig bevaret i familien. Ved navnereformen i 1828 tog hans efterkommere navnet Holst. Ligesom mange andre danskere.

    Kommentar by dansker — 5. januar 2021 @ 22:13

  36. Tessa er nok det bedste argument jeg pt kender for fri abort

    Kommentar by redneck — 5. januar 2021 @ 23:08

  37. >redneck
    Stod det til Bill og Melinda Gates,ville resten af hendes liv være aborter. Sjovt som thorning-tessa billedet fra -jeg formoder- instagram giver ham et udmærket argument,havde de to gimper byttet aldre.

    Kommentar by Nielsen — 5. januar 2021 @ 23:24

  38. Kommentar by Bastardo — 5. januar 2021 @ 09:51

    Jo – det er hun da…en afrakket medieluder!

    Jeg ser og hører ikke mere fra medie-sendefladen da den i dag er totalt tilplastret af alle de her afskyelige unge kællinger, der er så dumme, at de ikke selv kan se og høre det!

    De er så aldeles uden for normal pædagogisk rækkevidde og helt ulidelige at se og høre på!

    Lige meget hvor man kikker hen i medierne ses og høres disse kvidrende egoister…addrrhh for helvede hvor alting nu er forurenet med dette rakkerpak…de er godt i gang med at ødelægge landet indefra…og de får lov af alle mændene!

    Kommentar by Black Watch — 6. januar 2021 @ 01:29

  39. Jeg vil gerne se Tessas tissamissa…☺️😚, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Lirrekassemanden — 7. januar 2021 @ 11:37

  40. Bortset fra Pædofili eller tvangskønslig omgang (f.eks voldtægt) synes jeg ikke man skal skamme sig over lyst, hvor begge parter har del i fornøjelsen

    Kommentar by Michael Unna — 7. januar 2021 @ 15:48

RSS feed for comments on this post.