22. januar 2021

Samson (2015 – 2021)

Der er løbet meget vand i åen siden jeg bloggede de første billeder af Samson, min skønne langhårede schæferhund, som desværre ikke har været en fast del af mit liv de sidste tre år. Jeg tog en tur i naturen med ham hver anden måned, og så ham sidst i midten af november sidste år. For at gøre en lang historie kort. Samson fik smerter i mandags, og fik en blodprop torsdag morgen. Han døde hos dyrlægen, blot fem år gammel. ‘Plejeforældrene’ var velvalgt, og han havde et godt hundeliv til det sidste.

(Samson, Højstrup Øvelsesterræn, 15. november 2020)

Oploadet Kl. 13:32 af Kim Møller — Direkte link21 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/116437/trackback

21 Comments »

  1. Kondolerer.

    Kommentar by Ole Madsen — 22. januar 2021 @ 13:39

  2. Kondolerer.
    Det er ikke uden grund at hunden bliver kaldt menneskets bedste ven.

    Kommentar by Danskeren — 22. januar 2021 @ 13:54

  3. Han er stadigvæk Fyens dejligste bassemand. Jeg håber han lever med glæde hele hans liv. Sad jeg og skrev,da jeg opdagede teksten. Nu trænger tårerne sig på. Jeg kan ikke lade være med at bebrrejde dig at du gav ham til nogen,som ikke kunne holde ham i live.
    Men jeg er ikke bekendt med historien,så jeg kan ikke andet end sige at jeg er ked af det på jeres vegne. Bliv ikke til en skidtmads eller en hundehader.

    Kommentar by Nielsen — 22. januar 2021 @ 14:02

  4. Menneskets bedste ven, fortæller hvor simpelt det egentlig behøver at være. Trofasthed og tryghed!

    Kommentar by KineserSnot — 22. januar 2021 @ 14:32

  5. Kondolerer.
    En klog ven af familien sagde engang: Du køber ikke et kæledyr – du køber en sorg i fremtiden.

    Kommentar by John — 22. januar 2021 @ 14:50

  6. Kondolere. Han var en flot hund.

    Kommentar by Michael Unna — 22. januar 2021 @ 14:52

  7. Ja, menneskets bedste ven i Danmark, andre steder et urent dyr. HVORFOR, mon det kan forklares?

    Mange danske hundeluftere vil erfare det. Men en hund er aldrig svigefuld som mange særlige mennesker

    Også hvorfor Danmark er målet for mange muslimer, når grise også er urene dyr, men nationalspise i Danmark.

    Ønsker du bacon? https://www.youtube.com/watch?v=io_HLVYN37s

    Skal du logge ind, skal du bare opdatere.

    Samson virkede ellers livskraftig. Fandt nogle flere billeder af den skønne hund. HVIL I FRED.

    http://www.uriasposten.net/archives/109787

    http://www.uriasposten.net/archives/72994

    http://www.uriasposten.net/archives/79404

    Kommentar by tavsen — 22. januar 2021 @ 15:04

  8. Jeg kondolerer. Har selv haft hunde i en halv menneskealder, afskeden var hver gang haard.

    Kommentar by krassisten — 22. januar 2021 @ 16:41

  9. En flot hund der har haft et godt hundeliv. Livskvalitet er ikke det samme som livslængde, det opleves sørgeligt aktuelt i disse dikaturtider

    Kommentar by redneck — 22. januar 2021 @ 19:00

  10. Har selv haft flere hunde, og hjertet bliver flået ud af brystet, når de må til de evige jagtmarker.
    Jo mere jeg lærer mennesker at kende, jo mere kommer jeg til at holde af dyr!

    Kommentar by Finn A. Skov — 22. januar 2021 @ 20:11

  11. Vores nuværende schaefer er den fjerde i rækken, og alle har de med hver deres personlighed gjort vores liv så meget rigere. Eneste ulempe er afskeden, som er næsten ubærlig.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 22. januar 2021 @ 20:34

  12. Jeg kondolerer.

    Det gør umådeligt ondt, når en kær forlader livet, men det kan trøste, når man ved, at smerte og lidelse var kort, mens glæde og aktivitet i livet præger livsforløbet.

    Må Samson følge dig, glad fra sin sky,
    -ja, måske ligge i ly
    ved din side,
    som en gammel ven,
    der fandt hjem igen ;-)

    TAK!
    for at vi også måtte lære Samson at kende!

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. januar 2021 @ 21:56

  13. Kondolerer.

    Kommentar by Emmagad — 22. januar 2021 @ 22:17

  14. Dårlig uge først Biden.
    Så en falden kammerat.

    Sørgelig nyhed.
    Må hans sjæl finde fred i en bedre verden.
    God rejse Samson.

    Kommentar by XXXXX — 23. januar 2021 @ 02:18

  15. Sadface, husker mange fine billeder af Samson AKA tæppetisseren fra Tommerup.

    Kommentar by Systex — 23. januar 2021 @ 07:18

  16. Samsom gjorde forskellen og blev beskrevet som den ultimative modstand imod tyranniet da han lod deres templet vælte for verdenens skyld, det er hårstyrken, vitaminer og mineraler, det handler om…..

    Kommentar by Moth — 23. januar 2021 @ 09:59

  17. Træls…rigtig træls. De er sgu gode venner de der…

    Kommentar by Erik — 23. januar 2021 @ 11:47

  18. Jeg har nu min 6. hund. Man glemmer aldrig deres kærlighed og trofasthed.
    Jeg kondolerer.

    Kommentar by bjarne binee — 23. januar 2021 @ 13:55

  19. F for Samson :-(

    Kommentar by Peter Nielsen — 24. januar 2021 @ 18:57

  20. Kondolerer, intet er værre end miste et kæledyr der er del af familien. Hvis storforbryderen Biden vil gøre noget godt, med sine nye kinesiske venner, kunne han måske lægge pres på Kina ang. deres syge måde at behandle dyr. Hvis de vil være del af den civiliserede verden, er de nødt til at skifte kurs. Så noget godt kunne evt. komme ud af Bidens regime, andet kan jeg ikke pege på.

    Kommentar by LarsB — 24. januar 2021 @ 19:47

  21. “Du kan få kvinder og kager,
    og jordbær for sjov,
    men der er intet så skønt,
    som en vuffelivov.”

    Kommentar by Revisoren — 24. januar 2021 @ 20:40

RSS feed for comments on this post.