4. februar 2021

139 stemte for rigsret, herunder Khader: ‘Vi kan under ingen omstændigheder acceptere barnebrude’

Tirsdag besluttede et stort flertal i Folketinget, at indlede en rigsretssag imod Inger Støjberg. 139 stemte for, herunder socialdemokraterne Mattias Tesfaye og Lars Aslan Rasmussen, Liberal Alliances Henrik Dahl, og konservative såsom Marcus Knuth og Naser Khader. Sidstnævnte var en af politikerne, der tilbage i 2016 kritiserede daværende udlændingeminister Inger Støjberg: “Vi kan under ingen omstændigheder acceptere barnebrude i Danmark.”

Ligeså utvetydig var Socialdemokraternes udlændingeordfører Dan Jørgensen, der ville kalde Støjberg i samråd, for at høre om hun vidste, at mindreårige boede med ægtefæller på danske asylcentre. Han stemte også for Rigsretssag. Blot 30 MF’ere stemte imod, og hun har tilsyneladende flere kampfæller udenfor sit parti. Mon ikke hun skifter end af dagene. Her er positivlisten…

(Peter Skaarup på Facebook, 3. februar 2021)

Apropos.

“Hvordan kan danske myndigheder have tilladt, at såkaldte barnebrude har boet sammen med deres voksne ægtefæller på danske asylcentre? Det kræver Socialdemokraterne nu svar på fra udlændingeminister Inger Støjberg… – Jeg er meget chokeret over det her. Tænk sig, at sådan noget kan foregå i Danmark, siger Socialdemokraternes udlændingeordfører Dan Jørgensen… (TV2, 26. januar 2016)

“De Konservatives udlændingeordfører Naser Khader vil ikke på nogen måde acceptere, at mindreårige piger indkvarteres med deres ældre mænd. – Vi kan ikke acceptere det i Danmark. Hvis danske borgere gør det samme, så kan de blive retsforfulgt, siger han og fortsætter: – Det er noget jeg og andre ligesindede har forsøgt at bekæmpe i mange år i Mellemøsten. Og så kan vi altså ikke flytte den del af Mellemøsten til Danmark. Det er helt vildt.” (TV2, 26. januar 2016)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/116728/trackback

37 Comments »

  1. Er Khader ikke muslim?

    Kommentar by piphans — 4. februar 2021 @ 01:10

  2. Uanset hvor åbenbare hykleriske og løgnagtige de 139 politikere i FT er…vil i opleve, at ved næste kommunal og folketingsvalg vil de igen blive valgt ind, nogle med store personlige stemmetal!

    Hvad fortæller det os om danskernes intelligens og evner?

    De beder selv om vanviddet og de elsker det kraftstejlende!!

    Danskerne er selv ude om det…og jeg har ingen medlidenhed med dem når hele lortet kuldsejler…når islams overtagelse af magten!

    Kommentar by Black Watch — 4. februar 2021 @ 01:17

  3. HVOR ER DET DOG EN YNKELIG, USSEL OG FORAGTELIG FLOK af åndelige undermålere som har stemt ja til rigsretssagen. Fordi den er helt uden juridisk substans. For det er den! Jacob Poppedreng har endda fortalt om hvor meget han holder af Inger Støjberg. Hykleri af den mest slimede slags. (fik han en kurv?)

    Det er også en skuffelse at Henrik Dahl fra LA stemte ja. Han har dog ellers intelligens nok til at gennemskue hvor tynd og fjollet sagen er. Og han kan da ikke have været udsat for ret meget gruppepres i et så lille parti.

    At narrehovederne i K, enhedslisten og RV-partiet og flertallet i V stemte jatak, er til at forstå, for disse partier er alle vandmeloner, grønne udvendig og røde indvendig.

    Kan godt have medlidenhed de tusinder af danskere der er så trætte at de gamle partier, at de ikke kunne drømme om at stemme på dem. Danmarks undergang vil også gå ud over utallige som er uskyldige i at håbløse anti-danske politikere ruinerer og ødelægger landet.

    Kommentar by BENT A — 4. februar 2021 @ 02:00

  4. Kan godt have medlidenhed med de tusinder….

    Kommentar by BENT A — 4. februar 2021 @ 02:02

  5. Jeg har aldrig forstået hvad den sag handler om, og jeg er også ligeglad. Jeg er formentlig enig i at det var forkert at adskille barnebruden fra sin ejer. De burde være forenet i Syrien. Det er latterligt hvis det er et par sagen handler om, når man tænker på at der kom 50.000 kurdere fra Syrien til Danmark og bosatte sig på Inger Støjbergs vagt. Det burde hun i den grad tiltales for, men det er næsten ingen anklage, sammenlignet med hvad det øvrige Migrantting burde tiltales for, med undtagelse af mandater fra Fremskridtpartiet, Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige.

    Kommentar by Skatteyderen — 4. februar 2021 @ 02:04

  6. Men Black Watch har helt ret i at en stor del af vælgerne selv er skyld i det, hvis de kommer til at opleve en skrækkelig fremtid i et sygt, voldeligt, terror-hærget og kafkask samfund.

    Kommentar by BENT A — 4. februar 2021 @ 02:06

  7. “Mandag aften har Inger Støjberg taget afstand fra, at der findes barnebrude på asylcentrene. På sin Facebook-profil skriver hun, at det er “fuldstændig uacceptabelt”, og at det skal “stoppes omgående”.

    De Radikales udlændingeordfører, Sofie Carsten Nielsen, glæder sig over, at Inger Støjberg vil tage affære.
    Hun undrer sig derimod over, at Dan Jørgensen kalder ministeren i samråd.
    – Jeg er meget enig med ministeren for en gangs skyld, og jeg er mere optaget af, at hun får gjort noget ved det end at få tv-tid på et samråd, siger hun.”

    https://sn.dk/Danmark/Stoejberg-skal-i-samraad-om-barnebrude-paa-asylcentre/artikel/548047

    Kommentar by Jørgen nielsen — 4. februar 2021 @ 03:04

  8. “Det er dybt utilfredsstillende, at sag om barnebrude graves frem af pressen, mener Dan Jørgensen.

    Det er helt ude i hampen, at Udlændingestyrelsen har været opmærksom på, at der findes barnebrude på de danske asylcentre, uden at udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) har reageret.
    Det mener Socialdemokraternes udlændingeordfører, Dan Jørgensen, der nu kalder ministeren i samråd om sagen.

    – Det virker helt utroligt, at man ikke har været opmærksom på det her. Det er dybt utilfredsstillende, at det skal graves op af pressen, før ministeren reagerer, siger han til Ritzau.
    – Derfor kalder jeg hende i samråd for at få hendes vurdering af, hvor stort problemet er, tilføjer han.
    Ifølge en mail fra Udlændingestyrelsen til Berlingske findes der “ganske få tilfælde, hvor mindreårige asylansøgere (under 18 år) har et retsgyldigt ægteskab med en anden mindreårig asylansøger”.

    Udlændingestyrelsen oplyser desuden, at det bliver afgjort fra sag til sag, om en mindreårig asylansøger skal have lov til at bo sammen med sin ældre ægtefælle.
    Men sådan bør det ikke være, mener Dan Jørgensen.
    – Det er muligt, at man i nogle lande og kulturer har en bestemt indstilling, men det har vi ikke i Danmark. Man skal leve efter de regler og normer, som vi har i Danmark.”

    Kommentar by Jørgen nielsen — 4. februar 2021 @ 03:09

  9. Først vil man have at Støjberg skrider ind, og da hun gør det, kræver man hende bagefter for en rigsret. Vendekåber, vejrhaner, hyklere og kolbøtter fylder utrolig meget i FT.

    Kommentar by BENT A — 4. februar 2021 @ 03:24

  10. Jeg undrer mig over spekulationen og profetierne om, at Inger Støjberg “snart skifter parti”. Taktisk set kan man næppe forestille sig noget mere uklogt end et partiskifte eller en udmeldelse på dette tidspunkt i processen. Som medlem forbliver hun Venstres hovedpine, og partiet nødsages til død og pine at sørge for, at der ikke sker hvad som helst – såsom, at hun kendes “uværdig til at sidde i Folketinget” efter den bestilte dom over hende.

    Det arbitrære potentiale i denne proces – hvor eneste karakteristikum (udover, at det handler om asylanter) er dét parlamentariske flertal, som alle rigsretssager forudsætter – er enormt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. februar 2021 @ 03:50

  11. Hvis du læser med her Inger, så er mit råd: bliv i Venstre! – Mød ind hver morgen, hils på dine partifæller, se dem fast i øjnene og indtag så i sædvanlig orden din plads i salen.

    Skammen over den krysteragtige handling som er begået imod dig vil langsomt indfinde sig hos dine modstandere. Når du dagligt, med oprejst pande, ser på skiderikkerne vil de skyndsomt slå blikket ned, dukke nakken og snige sig væk som pryglede hunde!

    At blive i partiet er foreløbig den optimale hån du kan udsætte forræderne for – Selvom de fleste er ret forhærdede, så vil de på sigt ikke kunne klare mosten. Skammen vil stille og roligt, og særdeles velfortjent, nedbryde dem! – Ja, så er der vel kun at tilføje pøj, pøj Inger.

    Kommentar by T. Flodur — 4. februar 2021 @ 06:18

  12. Tak for listen over dem, man kan stemme på fremover.
    Det er et utroligt spild af penge på noget som kunne være ordnet for meget længe siden, hvis man havde villet med en næse.
    Men det ville man ikke, hellere give en masse penge ud, så man tror at man har ryggen fri.

    Jeg har forlænget besluttet ikke at stemme på de partier, der har stemt for dette vanvid.

    Tiden og pengene burde bruges på så mange mere fornuftige ting

    Kommentar by Hema — 4. februar 2021 @ 06:27

  13. Sæt ambulancen for retten, efter den er kørt overfor rødt :-) :-) :-). Tak for den liste Kim. Støt Inger Støjberg det I kan. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 4. februar 2021 @ 06:51

  14. PS: Læs forøvrigt også DenDanskeForenings hjemmeside. Der er Ingers indlæg fra FB-blevet trykt- Bravo INGER!

    Kommentar by Michael Unna — 4. februar 2021 @ 06:54

  15. Jo Khader muslim, og det er sikkert rigtigt det Omar Marzouk siger om ham. Skam dig Nasser!

    Kommentar by Johnson — 4. februar 2021 @ 08:58

  16. Hykleriet er pinligt. Hurra, politikere kan både blæse og have mel i munden! I partiernes 20-siders(!)indstilling til rigsretssagen, står der gudhjælpemig: “Partierne er enige om det juridiske, men et flertal mener, det “politisk set” var rigtigt at adskille parrene”(DR 27.JANUAR)
    Nok en slags politisk helgardering, hvis befolkningens støtte til Inger Støjberg bliver for voldsom?:-)

    Kommentar by Amad — 4. februar 2021 @ 08:59

  17. Hvor er det latterligt med den Rigsret, ved man om der har været støtte/moralsk opbakning fra den trinde fadbamse, Lars Marrakesh?

    Kommentar by Johnson — 4. februar 2021 @ 09:00

  18. Hvis den danske stat siger 18 år for ægteskab må den gælde.
    Hvis den danske stat siger 15 år for samleje må den gælde.
    Men de tre år derimellem er problemet.
    Er de gift i hjemlandet, hvad så?
    Rejst hjem for at blive det eller kommet herop som par.
    Altså sex er tilladt, men ikke gift.
    At manden er ældre er snart en sugardaddy.
    Det er ikke nemt. Og når der er barn imellem. For vi er vist også godt med med unge mødre.

    Kommentar by Islamarebad — 4. februar 2021 @ 10:04

  19. Snakker vi Naser “Stop Nazi-Islam” Khader?

    Kommentar by Felix Krull — 4. februar 2021 @ 10:13

  20. Som Johnson nævner ovenfor, så ligger Khader i åben krig med den såkaldte komiker Omar Marzouk.
    Marzouk påstår – sammen med Asmas Abdol Hamid – at Khader skulle have foretaget overgreb på unavngivne muhammedanske kvinder.
    Khader har meldt Marzouk til politiet.
    Men mellemøstlige klanfejder er jo ikke noget nyt fænomen i Danmark…

    Kommentar by Revisoren — 4. februar 2021 @ 10:27

  21. Nu vil Fede-Lars lave et nyt parti, og flere Stine-Bosse typer er igang med lovprise hans projekt. Bliver det mon sådan en hybrid mellem Radikale Venstre og Venstre? Hvorfor skal vi fortsat glo på den landsforræder.

    Kommentar by Johnson — 4. februar 2021 @ 10:30

  22. Mads Fuglede stemte vist alligevel jatak til rigsretssagen. Det påstås af visse kilder. At LA og K også gjorde det, beviser at begge partier ikke er borgerlige, men radigale.

    Kommentar by BENT A — 4. februar 2021 @ 11:14

  23. *BENT A 11:14
    Mads Fuglede står opført på listen over dem der stemte mod rigsretsagen!

    Noget jeg hæfte mig ved var at både Enhedslisten og SF begge sagde at hvis Inger Støjberg i 2016 var blevet gået som minister og havde fået en næse, så var rigsretsagen aldrig blevet til noget! Jamen nu er hun ikke minister længere, og så giv hende dog en næse. Så kunne det blive en æredsnæse!

    Kommentar by Den Nervøse — 4. februar 2021 @ 11:26

  24. Efter at have hørt hende i middagsradioavisen hopper hun nok til den “stramme” udlændingepolitik i S. Chancen for en ministerpost er størst der, og det har hun fået smag for. Se hvor meget hun har ændret sig. Magtens sødme smager godt.

    Kommentar by tavsen — 4. februar 2021 @ 12:11

  25. Nu løsgænger.

    Kommentar by Islamarebad — 4. februar 2021 @ 12:15

  26. Åh Lotte “Lår” Rod igen….

    Kommentar by Moth — 4. februar 2021 @ 12:51

  27. Her gik jeg rundt og troede at der i venligboer- og hattedamepartiet “Konservative Folkeparti” hvad angår indvandring i det mindste var 2 fornuftige MF’ere Rasmus Knuth og Naser Khader. Jeg tog fejl.
    Den helt store skuffelse er for mig dog Henrik Dahl. Hvordan kan han sige og skrive så meget fornuftigt og så alligevel støtte venstrefløjens og de kulturradikales heksejagt på Inger Støjberg?

    Kommentar by bjarne binee — 4. februar 2021 @ 13:57

  28. Gud hvor spændende. Gad vide hvem der fjernede hans Y kromosom og erstattet det med et X.. Bliver behandlingen offentligt tilgængeligt?

    Kommentar by Erik — 4. februar 2021 @ 15:31

  29. Jacob Ellemann Jensen skal pludselig pudse glorie, med at der også er plads til Hende i Venstre, og at det halter med -Integrationen-, og så pludselig skal mænd (gæt hvem?) der udføre social kontrol trækkes i kontanthjælp :-) :-) :-). Hold da op som han pludselig er blevet Hellig arm i arm med Inger…..Og i sin tid meldte han sig ud af Venstre og ind i Radikale…..og så tilbage igen :-) :-) :-). Behøver jeg at skrive mere om hvad jeg mener om ham???? (Poppedreng)

    Kommentar by Michael Unna — 4. februar 2021 @ 15:54

  30. tavsen — 4. februar 2021 @ 12:11

    Det vil da være mareridt, hvis Inger Støjberg skifter til socialdemokratiet, som så vil blive endnu sværere at slippe af med.

    Kommentar by T. H. — 4. februar 2021 @ 17:20

  31. HVEM GIDER AT HØRE PÅ KHADER. EN KRUKKET VENDEKÅBE, SOM KONSTANT SKIFTER PARTI OG HAR EN HALE AF SKANDALESAGER BAG SIG. HAN ER EN LEVEBRØDSPOLITIKER OG HAR TYDELIGVIS EN LAV IQ. HAN VRØVLER KONSTANT OG BRUGER TIDEN MED AT TRUE ALT OG ALLE MED SØGSMÅL.

    Kommentar by Gert — 4. februar 2021 @ 17:26

  32. 27) Tag den med ro. Det gør hun ikke (Ok et gæt…men et godt et). Måske Nye Borgerlige….det ville nok også passe hendes sind bedst…Mit gæt. Men DF og NB ville naturligvis også tage godt imod hende. Hun har gjort det fabelagtigt godt.

    Kommentar by Michael Unna — 4. februar 2021 @ 18:41

  33. Marcus/Rasmus Knuth, Nasser Khader, Henrik Dahl, Mads Fuglede, Jacob Sprællemann og hele K og LA må vel fra nu af siges at have bevist at de er hyklere. Iflg. document fiflede/ fumlede Fuglede ved afstemningen og endte med at stemme jatak.

    Kommentar by BENT A — 4. februar 2021 @ 23:12

  34. OT: Der er nu forlydender fremme om at covid-19 syge i både USA, Sverige og Danmark mv. nægtes effektiv medicinsk behandling, af meget skumle, kyniske og korrupte årsager. (hydroxyklorokin-behandling etc.)

    Kommentar by BENT A — 4. februar 2021 @ 23:20

  35. # 23 BENT-A 23.12
    Document/Uwe Max Jensen skriver IKKE at Mads Fuglede “fiflede/fumlede” ved afstemningen og endte med at stemme jatak til rigsretten.
    Det Document skriver om er hvad der gik forud, nemlig afstemningen om hvorvidt selve afstemningen skulle foregå ved mundtlig afstemning eller ved elektronisk afstemning, her fiflede Mads uglede åbenbart.
    Artiklen handler overhovedet ikke om den efterfølgende afstemning om rigsret eller ej.
    I en anden artilkel i Document samt selvfølgelig i Uriasposten bringer Kim Møller er liste over de MF’ere der stemte imod rigsret. Mads Fuglede står på denne liste.

    Kommentar by bjarne binee — 5. februar 2021 @ 09:42

  36. Bjarne Binee. Nu er jeg i tvivl. Det er ret sandsynligt at du har ret. Men Document skriver at både Mads Fuglede og Marcus Knuth dolkede Støjberg i ryggen. Har lige tjekket det. Så bør Document jo rette påstanden vedr. Mads.

    Kommentar by BENT A — 6. februar 2021 @ 00:28

  37. Jeg er næsten glad for, at jeg ikke har stemmeret i Danmark, da jeg er bosat i Italien.
    Så skal jeg ikke spekulere på, hvem jeg skal stemme på ved næste valg.

    Kommentar by Jørn Boye — 6. februar 2021 @ 16:23

RSS feed for comments on this post.