15. februar 2021

Folkeskole-’seksualundervisning’, 2021: Man har ret til selv”… at definere hvordan ens køn skal være”

Tidligere i dag hørte jeg på Radio4, at Jellingstenenes runer var datidens twitter-beskeder, og at Kongernes Jelling her i denne uge har oprettet ‘Haralds Hotline’. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg mener om den slags historieformidling, men vinterferie-historie er trods alt bedre end den ‘Online seksualundervisning til 8.-10. klasser’ Kvindemuseet berigede folkeskoleelever med i sidste uge. Man definerer selv sit køn, og man bør være ‘nysgerrig’ på nuancerne. Gudskelov behøver de fleste drenge og piger ikke ‘Skoletjenesten’ til at forklare dem, hvem de føler sig tiltrukket af. Kampen mod naturen var tidligere forbeholdt Enhedslistens Queer-udvalg, nu er det en del af folkeskolen.

Videoen kan ses på Youtube, men jeg anbefaler ikke.

Anna Kathrine Svenning, Kvindemuseet: Men vi skal lige herhen og kigge på kønsplakaten. For det er sådan en i synes rigtig spændende, faktisk, at i tit kigger på den her, og undrer jer. Det kan jeg godt forstå. Her er der en masse kønstegn, og de to øverste ‘female’ og ‘male’, dem kender i sikkert, det er jo de traditionelle… måske kender i også ‘Bigender’, men ellers er der jo masser af nye tegn. De her tegn viser at køn opleves meget mere nuanceret end ‘mand/kvinde’. Og jeg tænker, at det ikke nødvendigvis er vigtigt, at kunne alt, og sige, hvad der gemmer sig lige præcis bag forståelsen af ‘Femme’, eller hvad der lige præcis gemmer sig forståelsen af ‘Butch’, eller hvad det nu er. Men måske bare være lidt nysgerrighed på, at køn kan opleves forskelligt alt efter hvilket menneske man er. Og at man altså har ret til som eget menneske, som individ, selv at være med til at definere hvordan ens køn skal være. Det er ikke noget andre skal pådutte. Det er helt okay, at man føler sig som mand eller kvinde i den traditionelle forståelse, men det er også helt okay, at man har andre forståelser af, hvad køn kan være. En anden oplevelse af det. At være nysgerrig på det.

(Kvindemuseet, 8. februar 2021: Online seksualundervisning til 8.-10. klasser: HVAD ER KØN?)

“I uge 6 opfordres landets skoler til at undervise eleverne i seksualundervisning gennem Sex & Samfunds Uge Sex-kampagne. Normalt er det årets travleste uge på museet med et virvar af unge mennesker, som aktivt bidrager i spændende debatter om normer for køn, krop og seksualitet. Sådan er det – grundet corona – desværre ikke i år. Men selvom museets udstillinger i år er lukkede i uge 6, inviterer vi alligevel indenfor via to live streaming undervisningsforløb. I undervisningsforløbene får eleverne mulighed for virtuelt at besøge museets udstillinger.” (Kvindemuseet)

Oploadet Kl. 13:43 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/117013/trackback

36 Comments »

  1. Svenske tilstande. Uh ha uh ha. Julia Cæcar har lavet en fin podcast på swebbtv hvis man er til det bornholmske. Hun beskriver hvordan svenske forretningsfolk Har et særdeles nært amarbejde med de tyske tropper under anden halvdel af verdenskrigen.

    Kommentar by Nielsen — 15. februar 2021 @ 14:00

  2. I Uganda har de mere styr på hvordan man håndtere den slags.
    https://www.youtube.com/watch?v=ooOELrGMn14&t=73s

    Kommentar by CCC — 15. februar 2021 @ 14:06

  3. DEN STIGENDE RØDE FEMINISERING AF SAMFUNDET giver sig nu udslag i alle mulige former for sindssyge og rablende galskab.

    Der er tale om en agressiv form for smitsom og kollektiv hjernebetændelse som er næsten ligeså smitsom som influenza-virus. I kredse uden modstandskraft som f.eks. politiske partiers ungdoms afdelinger, som f.eks. i historieløse og særlig uvidende kvindeorganisationer og i en række journalist-kliker, kan een superspreder smitte op til 25 andre i løbet af en halv time, ved at fylde dem og opgejle dem med politisk korrekt nonsens, begejstret entusiasme og blind fanatisme.

    Folkeskolens mål er nu at uddanne alle elever til at være uvidende, kønsforvirrede og regeringstro robotter der afskyr alt der er normalt, traditionelt eller giver anledning til selvstændig tænkning.

    1984 er begyndt. Og femi-fascisterne elsker det.

    Kommentar by Bent A — 15. februar 2021 @ 14:07

  4. Da jeg var barn kunne det ske, at jeg drev mit fædrene ophav tæt på afmagt, men så slog han tilbage med de skræmmende ord: “ja, ja J….., kan du ikke blive andet kan du jo blive skolelærer”. Skræmmende – ikke?

    Kommentar by pseudonym — 15. februar 2021 @ 14:26

  5. Prøv lige tjekke antallet af kvindelige ansatte og bestyrelsesmedlemmer….

    Kommentar by Moth — 15. februar 2021 @ 14:31

  6. Der mangler da et køn på den planche.

    Det med en strittende langemand, I ved, den der siger Fuck You!

    Kommentar by Santor — 15. februar 2021 @ 14:39

  7. > pseudonym
    Det lyder for mig som du skulle have taget ved lære.

    Kommentar by Nielsen — 15. februar 2021 @ 14:52

  8. I 8. til 10. klasser ved de fleste sgu hvad pik og kusse er for noget og hvad de kan bruges til. Det er da komplet hul i hovedet at forsoege at stoppe det der fis ind i roen paa unge mennesker. For alvor kriminelt bliver det, naar smaa boern udsaettes for den samme afartede indoktrinering.
    Hvor er foraeldrene henne?! Faa nu genindfoert x-x og x-y i undervisningen, overlad resten til den psykiatriske sagkundskab og flyt de laerere, der koerer med paa galskaben, over til en mere samfundsnyttig beskaeftigelse…

    Kommentar by krassisten — 15. februar 2021 @ 15:15

  9. Hvorfor bliver dette en del af undervisnings-forløbet uden vi har en samfunds-debat om det?

    Hvem har tilladt at man bare kan se bort fra biologien, var det Mogens Jensen?

    Kommentar by KineserSnot — 15. februar 2021 @ 15:30

  10. Her er nok lige een der behøver lidt ekstraundervisning.. en nærmest sorthåret, velsoigneret voldtægtsmand med tolk.. potentiale til “kender du typen”
    https://ekstrabladet.dk/krimi/italiener-sigtet-for-voldtaegt-efter-ny-samtykkebestemmelse/8473530

    Kommentar by redneck — 15. februar 2021 @ 15:59

  11. HVIS DANSKE FORÆLDRE ikke var så vattede og konfliktsky, ville de møde op på skolen, slå i bordet og forlange at denne hjernevask og dette marxistiske idioti blev fjernet fra “undervisningen”. Men danskerne gider vel ikke længere at forsvare deres børn mod den politiske ondskab som planlægger at smadre Danmarks og de danske børns liv og fremtid…??

    Kommentar by Bent A — 15. februar 2021 @ 16:26

  12. Jeg identificerer mig racemæssigt som E.T. og tænder på smølfer. Hvilket omklædningsrum og toilet skal jeg bruge?

    Kommentar by kartoffeldansker — 15. februar 2021 @ 16:33

  13. “Bigender”?

    Det må være sådan en som Blæwer Sorensen? Big-ender. (Vits).

    Kommentar by Bastardo — 15. februar 2021 @ 17:50

  14. I øvrigt tak for advarslen Kim. Jeg kunne selvfølgelig ikke nære mig og nåede ret hurtigt brækpunktet.

    Alene den stemmeføring der bruges. I mit optik er det sådan man taler til børnehavebørn og ikke 15 – 16 årige der med garanti godt ved hvad sex er for en størrelse.

    Hvis femi-nazierne må “undervise” i 1024 køn må Vi andre vel også have lov til at kalde dem tosser uden at risikere liv, velfærd og sociale points!!

    Kommentar by Santor — 15. februar 2021 @ 17:59

  15. SYGT-SYGT-SYGT!

    Kommentar by Ole Mejlstrøm — 15. februar 2021 @ 18:29

  16. Børnehavesang fra 60 erne- en kort en lang en trekant en stang en klokke der sir ding dang- (Bortset fra det foretrækker jeg selvfølgelig at malke tyren alene end at høre på dette Folkeskole pædagogiske ævl) :-) :-) :-))

    Kommentar by Michael Unna — 15. februar 2021 @ 18:38

  17. Der mangler en “like”-knap her på Uriasposten.

    “Videoen kan ses på YouTube, men jeg anbefaler ikke.” Jeg græder af grin. Tak!

    Kommentar by Vagn Henning — 15. februar 2021 @ 18:52

  18. Hørte i radioen i morges, at 15% af nutidens børn var under en psykiatris behandling. Ja det siger noget om den vattede opdagelse og undervisningsform børn får idag.

    Kommentar by IES — 15. februar 2021 @ 19:28

  19. kartoffeldansker @16:33 har fat i noget af det helt rigtige. Jeg forestiller mig også mit helt eget køn. Og forlanger naturligvis mine egne lokummer og omklædningsrum overalt hvor jeg færdes. “Der er intet som er så skidt, at det ikke er godt for noget”. Eller som Wally i Dilbert-tegneserien ville have udtrykt det: A system worth having is a system worth abusing.

    Kommentar by Lider af danskhed — 15. februar 2021 @ 19:35

  20. Jeg er ligeglad med hvilket type af køn en person føler sig; men det skal f..gale mig ikke gå ud over mig.

    Vise voke multikønnede vil have deres egen frihed – det er OK – men det er ren facisme, når de samtidig kræver at blive benævnt/omtalt, som han eller hun, efter deres eget for godt befindende.

    Fordi personen har en specielt opfattelse af sig selv, giver det dem slet ikke ret til bestemme over min opfattelse og sprogbrug.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 15. februar 2021 @ 19:58

  21. Hvorfor begrænse sig til 29 køn?

    Jeg har allerede lært tre af dem, nemlig: mand, kvinde og psykisk syg.

    Kommentar by Polka — 15. februar 2021 @ 20:04

  22. Der mangler stadig flere “køns-tegn”.

    F.eks. et mande-tegn med en tyk kraftig pil opad til højre,+ et mande-tegn med to tykke kraftige pile opad til højre , for mænd med tilbøjelighed til 2 kvinder samtidig.

    For mandlige ældgamle pensionister skal mandetegnet have en slatten nedadbøjet bedrøvelig tynd pil opad.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 15. februar 2021 @ 20:20

  23. Hvor ville verden dog være et uendeligt meget mere interessant sted, hvis de kønsfikserede kunne få trukket hovedet ud af røven på sig selv, og andre ligesindede. Tænk at være så priviligerede, og samtidigt så frakoblet enhver realistisk virkelighed, at dette betragtes som værende vigtigt nok til, at man bruger den korte tid man har fået tildelt på det.
    At landets sindssygeanstalter mangler bevillinger, har aldrig været så tydeligt som i netop dette tilfælde.

    Kommentar by Kimski — 15. februar 2021 @ 22:25

  24. DET VIRKER

    https://www.friatider.se/man-far-asyl-att-han-uppger-sig-vara-kvinna
    Den arabiske mannen har gjort sig av med sina id-handlingar och ingen vet vem han är eller varifrån han kommer. Men nu beslutar migrationsdomstolen att bevilja honom uppehållstillstånd och flyktingstatus eftersom han uppger sig ha en “könsöverskridande identitet” och vara en kvinna.”

    “Våldtog sin egen dotter under flera års tid: “Vid tre tillfällen blev hon gravid” – utvisas inte” LÅST

    Kommentar by tavsen — 15. februar 2021 @ 22:58

  25. Uha og jeg troede at der bare var to køn. Det er da også 99% af befolkningen, der opfatter sig enten som mand eller kvinde.
    Hvis børn skal lærer det sludder, hvad andet sludder fyldes de så med! Det er virkelig forudroligende!

    Kommentar by Den Nervøse — 15. februar 2021 @ 22:59

  26. Danmark er i en slags UNDTAGELSES-TILSTAND som dog nok snart bliver normal-tilstanden. Det fremgår af talrige oplysninger fra mange kilder.

    !: Kbhvns kommune bliver woke. Identitets-politikken rykker ind på højskolerne. Aflivning af mink foregik på et falsk grundlag. Alvorlig splid i forsvaret, pga. Trine Bramsen. DRs hetz mod mænd foregår nu på daglig basis og på 8. måned.

    1.8 milliarder kr. til droner på Grønland, men intet til forsvaret i Danmark, der har brug for et forsvar mod droner. Som krigen mod Armenerne fornylig viste. Deres forsvar blev tværet ud af tyrkiske droner.

    Andre artikler: Hvorfor skal morderne beskyttes? S-regeringen udviser økonomisk in-kompetence. Udlændinge-styrelsen domineres af indvandrere. Danskere i tusindvis er ved at fryse ihjel, stadig ingen opvarmede telte.

    Kommentar by Bent A — 15. februar 2021 @ 23:04

  27. Der mangler et symbol for Hjernedød.

    Kommentar by Bilka — 16. februar 2021 @ 00:02

  28. Ingen skal pådutte børnene et bestemt uddannelsesniveau. De har vel ret til at definere sig selv som PhD. i pædagogik og kvindestudier, og bede lærerinden om at tie stille, mens de forsker dansetrin på TikTok.

    Kommentar by sebastian — 16. februar 2021 @ 02:13

  29. 60 different Genders Leftist LGBTTQQ Proposal ridiculed by AfD Politician in German Parliament:

    https://www.youtube.com/watch?v=D10xrtc2nNM

    Kommentar by kartoffeldansker — 16. februar 2021 @ 04:21

  30. Jeg skal have min familie væk fra det her vanvittige land og det skal gå hurtigt, jeg har små børn og de skal ikke rende og fyldes med det her venstreekstreme bras.

    Kommentar by Flaskeposten — 16. februar 2021 @ 06:02

  31. Godt mine børn gik på privatskole, der skulle lærerne bare have forsøgt, at undervise i sådan noget sludder, så havde de fået med forældrene at bestille!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. februar 2021 @ 10:23

  32. I stedet for den plakat kunne man lave et lagkage-diagram som viser andele repræsenteret i befolkningen. Samtidig kunne man forklare de uindviede at alle mennesker gennemgår en fase som hedder pubertet og alt som det indebære. Slutteligt måske lidt om at langt de fleste mennesker i vesten er tolerante overfor andre folks perversiteter/lyster/interesser, bare det ikke skal sætte dagsordnen for os andre….så blive vi sgu sure, også kan i forvente at vores tolerance slutter….lidt ligesom det de fortalte os om at sende penge til Afrika og inviterer arabere til Danmark under falske forudsætninger. Sjovt nok tror vi heller ikke på de eventyr mere….hmmm wonder why?

    Kommentar by Frafalden Moderat — 16. februar 2021 @ 14:35

  33. youtube: I want to be a woman- Monthy Python- Life of Brian:-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 16. februar 2021 @ 18:55

  34. Man fristes til at citere et gammelt meme:

    “Islam Is Right About LGBTQAIP+”

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. februar 2021 @ 18:57

  35. OK, jeg er lidt sen på den, men tag og brug 8 minutter af jeres liv på denher rap-video. I kan takke mig bagefter.

    Francis Aaron – Boys Will Be Girls
    https://www.youtube.com/watch?v=pQrYQAYmaOk

    Kommentar by Vagn Henning — 17. februar 2021 @ 15:43

  36. Udover tvekønnede som jeg til dels har ondt af findes der kun to køn – hankøn og hunkøn

    Hvis politikerne mener noget andet skal jeg have erstatning for misinformation i min skoletid

    Kommentar by Bjarne Jensen — 17. februar 2021 @ 19:18

RSS feed for comments on this post.