3. april 2021

Bilangreb ved Kongressen: 25-årige Noah Green, kaldte sig ‘Noah X’, ‘Nation of Islam’-tilhænger…

Langfredag kørte en mand betjente ned foran Kongressen i Washington, hvorefter han angreb med kniv, og blev skudt. Flere medier laver en historie på basis af Ritzau, herunder Politiken, der i to artikler associerer angrebet med ‘den yderste højrefløj ‘. Når virkeligheden ikke understøtter narrativet, så dør historien spontant. Se evt. her.

“Ifølge flere amerikanske medier har myndigheder identificeret gerningsmanden. Der er tale om en 25-årig mand fra staten Indiana. Personen er ikke kendt af politiet i forvejen, og der er umiddelbart ingen indikationer på hans motiv til at angribe betjentene. …

Angrebet skete 90 meter fra indgangen til den amerikanske kongres. Her stormede tilhængere af den tidligere præsident Donald Trump bygning for knap tre måneder siden, og udløste en enorm konstitutionel krise. Fem døde ved angrebet, heriblandt en politimand.”

(Gerningsmanden: Noah Green, tilhænger af Elijah Muhammads ‘Nation of Islam’; Fotos: Facebook)

“Noah Green, a former college football player and Nation of Islam adherent, was named as the knife-wielding, now-deceased suspect who rammed a car into a U.S. Capitol barricade, exiting with a knife and killing one Capitol police officer while injuring another.

Green’s Nation of Islam beliefs emerged through a review of his now-deleted Facebook… On Facebook, as recently as March 2021, the suspect expressed admiration for Elijah Muhammad, the now-deceased Nation of Islam leader who was a mentor to Malcolm X. Green referred to himself as ‘Noah X.’

The Facebook posts reviewed by Heavy did not mention any presidents or political parties; they seemed fixated instead on Nation of Islam religious teachings and a sense of a troubled world.” (Heavy)

Oploadet Kl. 10:41 af Kim Møller — Direkte link21 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/118171/trackback

21 Comments »

  1. Nå, det er derfor historien forduftede fra jordens overfalde så pludseligt, efter der lige blev lagt lidt Trump-hadende associationer ud for at holde gang i butikken.

    Kommentar by traveler — 3. april 2021 @ 10:53

  2. Han var bare sindsforvirret og en ensom ulv. Hurtigt videre!

    Kommentar by Crass Børsting — 3. april 2021 @ 11:05

  3. TV 2 News var lynhurtigt ud med benægtigelsen af at det var terror! Så hurtigt at jeg fattede mistanke! Fordomme? Ja men fordomme er som bekendt summen af dårlige erfaringer!

    Kommentar by Den Nervøse — 3. april 2021 @ 11:14

  4. “På nuværende tidspunkt har politiet ikke offentliggjort den formodede gerningsmands navn eller mulige motiv.

    Ifølge CBS News er der tale om en mandlig amerikansk statsborger, som hverken er kendt af politiet eller har været under overvågning for mulig terrorrelateret aktivitet.”

    Sådan præsenteres terrorhandlingen på dr.dk lørdag 03.04. kl. 11.14 dansk tid. Historien er ikke opdateret siden fredag aften.

    Kommentar by Crass Børsting — 3. april 2021 @ 11:16

  5. Apropos påkørsel.
    https://ekstrabladet.dk/krimi/jaget-efter-betjentpaakoersel-udvist-i-forvejen/8522478

    Kommentar by Islamarebad — 3. april 2021 @ 11:22

  6. ÅÅh ifølge MSM var det ikke et terror angreb. Hvorfor så han påkørte nogle mennesker, og hoppede ud af bilen med en kniv- må stå hen i det uvisse. Skal man grine eller græde? Heldigvis blev han hurtigt skudt. (Støt SIAD).

    Kommentar by Michael Unna — 3. april 2021 @ 11:23

  7. HVERDAGSTERROREN swedish style er jo allerede kommet til Danmark, og nu er det vel kun et spørgsmål om tid før en større terroraktion finder sted. Selvom PET og FET med stor dygtighed har afværget en række angreb, kan de vel ikke blive ved med at komme jihadisterne i forkøbet?

    Kommentar by BENT A — 3. april 2021 @ 11:33

  8. ANTIFA & NATION OF ISLAM ARE JUST IDEAS.

    Kommentar by tavsen — 3. april 2021 @ 12:02

  9. Ikke ét ord om “hændelsen” på TV2 Fake News.

    Hvor fanden er læderbøssen Jesper Steinmetz henne?

    Kommentar by Revisoren — 3. april 2021 @ 12:07

  10. I USA kalder man der Coulter’s law, når medierne ikke nævner gerningsmændenes rødder, så det nok fordi de ikke er af Europæisk-afstamning.

    https://www.dictionary.com/e/slang/coulters-law/

    Kommentar by KineserSnot — 3. april 2021 @ 13:36

  11. Bevæbnet med en – kniv- så burde man af erfaring kende etniciteten.

    Kommentar by Jsch. — 3. april 2021 @ 14:16

  12. Suicide by proxy – ligesom ham der George Floyd og ham der Omar Abdel Hamid krudttønde El-Hussein.

    Kommentar by Gustav Jensen — 3. april 2021 @ 15:47

  13. Først blev de fremstillet i medierne, som om det var en udløber af optøjerne i januar – altså endnu en ond, vildledt højreekstremist. Nu kommer sandheden så frem – der var et religiøst motiv, men man skal meget langt ned i artiklen, før man finder ud af, hvilken religion, der faktisk er tale om.

    Familie og venner var bekymrede for mistænkt, der tog livet af en betjent i Washington

    3. apr. 2021

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-04-03-familie-og-venner-var-bekymrede-for-mistaenkt-der-tog-livet-af-en-betjent-i

    af Martin Tordrup Jensen

    Mindre end 24 timer før angrebet skrev den mistænkte gerningsmand en besked til sin bror: “Tak for alt, du har gjort”.

    Manden, der fredag angreb to betjente ved den amerikanske kongresbygning i Washington D.C., er i flere amerikanske medier identificeret som 25-årige Noah Green.

    Den ene af de to betjente omkom som følge af skaderne efter angrebet. Den anden betjent er fortsat indlagt, men meldes uden for livsfare.

    Han bliver beskrevet som en stålfast og dygtig amerikansk fodboldspiller ved Newport University, inden han kom ud på en glidebane af paranoia og dyb religiøsitet. [!!!] Sådan beskriver flere familiemedlemmer og venner Noah Green, mens de oplyser at have været “bekymret for ham de seneste år”.

    …

    Tilhænger af Nation of Islam

    Noah Greens Facebook-side, der nu er lukket, afslører en del af de tanker, som Noah Green havde i månederne op til sin død.

    I opslag på det sociale medier havde han ifølge The New York Times udtryk for, at han var tydeligt påvirket af coronapandemien, der havde tæret på den 25-årige tidligere atlet.

    – For at være ærlig har de seneste år været hårde, og særligt de seneste par måneder har været endnu hårdere, skrev han og gav samtidig udtryk for, at han har været udsat for “utænkelige prøvelser”, at han er arbejdsløs på grund af sine lidelser.

    På Facebook fremgik det også, at han fulgte blandt andre Louis Farrahkan, som er lederen af Nation of Islam – en gruppe af afroamerikanere, som mener, at de sorte amerikaneres folk har sit åndelige hjemsted i religionen islam.[!!!!!]

    – Siden barndommen har min tro båret mig igennem de hårdeste kampe.

    Samme dag delte han et foto af en donation, han havde lavet til Nation of Islam. [!!!!!]

    Stille, smilende og ordentlig

    Andre Toran, en af den mistænkte gerningsmands tidligere holdkammerater, der nu er skribent ved Louisville Courier-Journal, beskriver Noah Green som en solid atlet, der var stille, men generelt meget smilende.

    Han oplyser til The Washington Post, at “folk blev bekymret for Noah”, efter at han kom med sine anklager [!!!] mod holdkammeraterne og efterfølgende blev meget religiøs.[!!!!!]

    Kommentar by Niels Henriksen — 3. april 2021 @ 16:33

  14. Find Kleenex-frem:

    “Efterfølgende sendte Noah Green en sms til sin bror.- Jeg er ked af det, men jeg går nu og vil leve som en hjemløs. Tak for alt, du har gjort. Jeg så op til dig som barn. Du inspirerede mig meget.”

    “Broren til den mistænkte, Brendan Green, fortæller til Washington Post, at Noah Green var “voldsomt syg” torsdag aften, hvor han forlod brødreparrets fælles lejlighed.”

    “Noah Green er født og opvokset i Fairlea i West Virginia med ni søskende. Han bliver beskrevet som en stålfast og dygtig amerikansk fodboldspiller ved Newport University, inden han kom ud på en glidebane af paranoia og dyb religiøsitet. Sådan beskriver flere familiemedlemmer og venner Noah Green, mens de oplyser at have været “bekymret for ham de seneste år”.”

    “Noah Green anklagede ifølge Washington Post både holdkammerater og værelseskammerater for at have gjort ham afhængig af Xanax, som er et lægemiddel mod angst og panikanfald.Anklagerne rystede Noah Greens omgangskreds og blev starten på en personlig deroute.”

    “Ifølge Washington Post flyttede Noah Green i egen lejlighed i Newport i Virginia, mens stofmisbruget tog til, og det mentale helbred blev yderligere forværret. For cirka to uger siden kontaktede Noah Green sin bror med beskeden om, at han “var i en virkelig dårlig tilstand og havde brug for hjælp”.”

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-04-03-familie-og-venner-var-bekymrede-for-mistaenkt-der-tog-livet-af-en-betjent-i

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 3. april 2021 @ 18:07

  15. Læderbøssen Jesper Steinmetz på TV2 Fake News netop nu:

    “Det var ikke terror. Gerningsmanden var psykisk syg, og han havde ikke fået hjælp af systemet.”

    Steinmetz er også psykisk syg…

    Kommentar by Revisoren — 3. april 2021 @ 19:16

  16. Kongressen er desværre ikke (længere) på den amerikanske befolknings side. De er i lommen på erhvervs-donorer og lobby- og interesseorganisationer som fx. AIPAC, det militær-industrielle komplex etc. De tjener særinteresser, ikke folket.

    Kommentar by Peter Nielsen — 3. april 2021 @ 19:51

  17. Det er nok en blanding af korruption, kommunisme og tåbelighed der styrer kongressen.

    Kommentar by BENT A — 3. april 2021 @ 20:50

  18. Don’t make the black kids angry.

    Kommentar by Nielsen — 3. april 2021 @ 21:05

  19. Vi kan også herhjemme. Betjent påkørt og skud efter flugtbillisten.
    Han var forøvrigt udvist.
    https://ekstrabladet.dk/krimi/jaget-efter-betjentpaakoersel-udvist-i-forvejen/8522478

    Kommentar by P — 4. april 2021 @ 07:28

  20. It’s the religion, stupid.

    Kommentar by Bastardo — 4. april 2021 @ 15:13

  21. En god yallah er igen en død yallah.

    Kommentar by Hul igennem? — 5. april 2021 @ 06:22

RSS feed for comments on this post.