16. april 2021

17-årige Freya Luna er imod repatriering: “.. hvorfor er vores liv mere værd, end de syriske flygtninge”

Til demonstrationen for herboende syrere talte radikale Rasmus Gamst Beltofte, der pointerede at ‘Nordstjernen’ udstak kursen. For Arabien, forstås. Man skal være radikal for at mene at alle har ret til at bo i Danmark, eller også så skal man være en 17-årig teenagepige. Freya Luna går på ‘Forfatterlinjen’ på Dansk Talentakademi, og vil gerne være journalist. Der er noget med verdensreddere og skønlitterær journalistik.

Fra Dagbladet Ringkøbing-Skjern – Også 17-årige Freya demonstrerede for syrerne: – Jeg skulle have hjulpet til i to uger i en syrisk flygtningelejr.

“17-årige Freya Luna Andersen var blot en af de knapt hundrede borgere, der onsdag havde taget opstilling udenfor rådhuset i Holstebro, for at vise sin utilfredshed med de syrere, der i disse måneder får indraget deres opholdstilladelse. …

– Jeg og nogle venner skulle have hjulpet til i to uger i en syrisk flygtningelejr sidste sommer. Men flygtningelejren turde ikke, at lade os komme derned. Det var ikke sikkert for os dernede. Men hvorfor er vores liv mere værd, end de syriske flygtninge, man nu vil sende derned, lød det vredt fra den unge danskfødte.”

(Collage: Talentakademi.dk)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/118493/trackback

33 Comments »

  1. Talk about a Luna tic …

    Kommentar by Nielsen — 16. april 2021 @ 13:08

  2. Hvornår skred det?

    Hvorfor er der nogle der forventer at man gider tage en 17-årig seriøst?

    Kommentar by KineserSnot — 16. april 2021 @ 13:08

  3. Hvorfor “flygter” mennesker over hele og halve verdensdele for at nå Danmark? Mon det har noget med vores sociale ydelser at gøre? Sikkerhed kunne de have fundet mange andre steder undervejs …

    Det danske system bygger på en art genforsikring. Mine forældre, bedsteforældre, oldeforældre osv. har betalt før mig – deres børn har kunnet få skolegang, alle har kunnet blive behandlet ved læge osv., få hjælp ved arbejdsløshed, ulykke o.lign, de har senere kunnet få pension.

    Nu betaler jeg for at mine børn kan gå i skole og for at jeg senere kan få pension – men rækker pengene?

    Politiske naivister som Freya Luna (eller imbecile fra Enhedslisten, der bare ville trykke flere penge) vil så have, at mennesker der ikke har bidraget og aldrig kommer til at bidrage skal have ubegrænset adgang til vores skattepenge. Desværre er der kun en uundgåelig udgang herpå. Systemet bryder sammen … se på Sverige hvor pensionister, der har skabt det svenske velfærdsamfund, uværdigt bliver smidt ud af eget hjem for at mennesker, der ikke har eller nogensinde kommer til at yde kan få. Af en eller anden grund kommer jeg til at tænke på enorme græshoppesværme …

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 16. april 2021 @ 13:14

  4. DET VRIMLER med kvindelige teenagere og noget ældre feltmadrasser, som er så uvidende eller svagt begavede at de ikke forstår en pind af hvad der foregår.

    Freya Luna tror at danskeres liv er mere værd end araberes og sortes. Men det er da lige omvendt. Danskerne er intet værd. Det er godt nok ikke fastslået helt officielt, men ALLE de gamle partier samt MSM er enige om at danskerne er værdiløse untermenchen som også bør være retsløse. Og som snarest muligt bør UDSKIFTES, dvs. sendes ud på historiens mødding som noget værdiløst skrald.

    Freya er måske uvidende og har ikke hørt om to naive piger som tog til Marokko på telttur. Og hendes forældre (eller enlige mor) er nok lige så uvidende. Men man skal vist være ret ignorant for at være så uvidende. Eller man skal være snotdum.

    Christiansborg har kasseret danskerne. De findes uværdige til at være i Danmark, og vil snart blive fordrevet. Nye hærskarer af evighedsturister er på vej.

    Kommentar by BENT A — 16. april 2021 @ 13:45

  5. Det er de heller ikke, lad Freya-psykopaten blive deporteret sammen med de andre til Saudi Arabien

    Kommentar by Svend — 16. april 2021 @ 13:57

  6. (Det er nok fordi I ikke vil rende rundt og skære halsen over på alle vantro….skaffe sexslaver til mænd og brænde dem af…Derudover er det egentlig et godt spørgsmål i forhold til dig og dine meningsfæller Freya )

    Kommentar by Michael Unna — 16. april 2021 @ 14:08

  7. Danske etniske unge mænd…vågn nu op og få de her sindssyge tøser sat uden for indflydelse…luk kæften på dem og skid på deres ytringsfrihed…for kom de til magten ville ytringsfriheden blive afskaffet…dem der ikke er enige med dem ville blive ekskluderet…uanset hvad de ville kalde det…de skulle nok finde en måde!!

    Kommentar by Black Watch — 16. april 2021 @ 14:10

  8. Jeg tror hun har misforstået noget.

    Det var IKKE en almen advarsel om at det er farligt at taget til syrien men en specifik advarsel til hende, en 17 årig naiv hvid tøs, om ikke at tage til syrien fordi ville blive voldtaget, slået ihjel eller forsvundet.

    Hun ville være guf for en af islams raske svende på stedet.

    Og så vil venstrefløjen gud hjælpe mig give naive tåber som hende stemmeret. Ya right!

    Kommentar by Santor — 16. april 2021 @ 14:22

  9. @2, Kinoejsersnot. Medmindre der da er tale om en forsinket aprils-nar, skal en 18 aarig, der har set meget tv, indgaa i gamle Biden’s vind-og-vejr-og-det-hele-er-vores-skyld-team. Jo da, lad endeligt de helt unge komme til, utyngede som de er af viden og erfaringer. Den hellige groentsag fra Sverige har vist vejen…

    Kommentar by krassisten — 16. april 2021 @ 14:31

  10. Hvis der er sikkerhed for dem kommer De jo heller ikke lejre…vel? Det kan være f.eks være Shiamuslimer (Assads folk)….Det kan være Kurdere (De har områder). Hvis det er beviseligt kristne ville det være en god ide at beholde dem her. Derudover har man smidt kristne overbord i havet fra De såkaldte flygtningebåde der omkom.
    Men ja Danmark ville være et bedre og mere sikkert sted, hvis du og dine meningsfælder fik en enkeltbillet derned. Sunnimuslimer….De skal bare ud sammen med IS sympatisører….har ikke fortjent bedre.

    Kommentar by Michael Unna — 16. april 2021 @ 14:41

  11. Sunnimuslimer. Kurderne vil nok modtage dem…..Det er bare et spørgsmål om Integration…..synes Du ikke?

    Kommentar by Michael Unna — 16. april 2021 @ 14:44

  12. Det er altid utrolig forstemmende at høre unge mennesker allerede være så gennemsyret af anti-vestlig oikofobi.

    Tror hun virkelig at man kan have et multi-etnisk velfungerende samfund?

    Eller er hun bare så ødelagt af Hvid Skyld/Skam at hun vil ofre sig selv og sin etniske gruppe for de fremmedes velvære?

    Kommentar by Peter Nielsen — 16. april 2021 @ 15:31

  13. Hun er den direkte årsag til at valgretsalderen og alderen for hvornår man må stemme aldrig burde have været sat til 18 år! Jeg regner ikke med at hun kommer til fornuft inden for et år!
    Det er kun godt at verdensrederen ikke kom til Syrien, for det første ville hun sikkert være i vejen, for det andet ville hun være i farer og så ville hun få et chok når hun opdagede hvor meget de hader os! Men hun er formodentligt af den naive overbevisning at bare man taler med dem og er gode og rare ved dem så går det nok alt sammen! Lidt samme tilgang den danske stat har til dem, masser af kvindelige pædagoger, psykologer og et væld af danskernes surt opsparede skattekroner spredt med rund hånd, lidt ligesom et dejlig varmt skumbad og vupti så er de afradikaliserede!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. april 2021 @ 15:41

  14. Den naive verdensredder vil så senere “hjælpe” sine importerede venner…

    “Retten i Roskilde skal afgøre straffesag af enormt omfang, Samlet beløb på næsten 12 millioner kroner

    Godt 850 borgere har fået assistance af et par hjælpsomme hænder, da de ville snyde det offentlige i skat.

    På TastSelv skal hun igen og igen have opgivet forkerte oplysninger, som alle havde det samme formål: At skattevæsenet skulle svindles.

    De handler især om kørselsfradrag. Men også renteudgifter, tab på obligationer og negativ kapitalindkomst blev der ifølge tiltalen fusket med.

    For de enkelte borgere var unddragelsen i de fleste tilfælde ikke svimlende stor. Beløb på 2605 kroner, 7495 kroner og 10.913 kroner er nævnt i anklageskriftet, som Ritzau har kopi af. I andre tilfælde var det dog højere.

    Anklageskriftet er enormt. På ikke færre end 275 sider beskrives kriminelle indtastninger, som skal være sket fra 2014 til 2018.

    Den tiltalte, der er i 30’erne, har været aktiv i humanitært arbejde og har også været beskæftiget med at pleje ældre. Det har hun udtalt sig om offentligt.”

    https://nyheder.tv2.dk/krimi/2021-04-11-kvinde-anklaget-for-at-hjaelpe-850-borgere-med-skattesnyd

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 16. april 2021 @ 15:47

  15. Og det er ikke første gang…

    “Somaliere taget i systematisk snyd
    Lederen af en særlig skatteenhed kalder somalieres systematiske skattesnyd for undergravende for velfærdssamfundet.

    I en særlig skattekontrol har Skat konstateret omfattende snyd med for høje fradrag hos somaliere i den vestlige del af Aarhus. Skat har kontrolleret i alt 269 personer med somalisk baggrund, som havde skrevet meget høje fradrag ind i deres skatteopgørelse, og ifølge Skat har 248 af dem snydt for tilsammen 12,5 mio. kr.

    Somaliere har systematisk brugt den såkaldte Tast-Selv-ordning til at give sig selv uberettigede skattefradrag. Eksempelvis har somaliske kvinder trukket store beløb fra.”

    -Mon de udgifter er indregnet i de “30 milliarder”?

    https://jyllands-posten.dk/indland/ECE4704859/Somaliere-taget-i-systematisk-snyd/

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 16. april 2021 @ 15:50

  16. Når man er 17 naivt pigebarn, bruger man hjertet mere end hjernen. Når hendes hjerne fyldes med erfaringer fra den virkelige verden, bruger hun hjernen mere end hjertet.
    Om 17 år vil hun undre sig over sin uendelige blåøjede humanisme, da hun var 17 og forstå den diabolske islamisme; ellers behøver hun en hjernetransplantation.

    Kommentar by Gustav Jensen — 16. april 2021 @ 15:55

  17. Lille dumme og naive Freya. Journalist uddannelsen i Aarhus, den er ligesom alle andre uddannelser ikke en pot pis værd.
    Journalister i dag er en flok dummernikker, der overhovedet ikke behersker det danske sprog.
    For eksempel:

    Som en dansk journalist udtrykte det: ”at Nordkorea i morges sank et sydkoreansk krigsskib”.

    ”Det var ikke muligt for lokomotivføreren at undvige”, (TV 2 Nord 1.9.2012).

    ”Prølihøhær” = ”Prøv lige at høre her, betyder: ”Tag nu lige og hold mund, og lad mig komme til orde.”

    ”en gó histårje” = en god historie.

    ”Lægge” og ”ligge” kan folk heller ikke finde ud af. Man lægger en ting, og så ligger den der. Nu ligger det hele, selv hønsene ligger æg. Kan man så sige, at de ligger som de har lagt?

    Alle DSB´s tåge kører efterhånden med forsinkelse, måske skyldes det togen?

    ”En præst, der har fået kræft, kommer under stort pres,” bliver til: ”En prast, der har fået kraft, kommer under stort pras.”

    Selv folk der burde være fortrolig med det danske sprog og være velformuleret, kan man gang på gang høre æhh, øhh, æhm, øhm eller ”jamen-æhh,” ”og – øhh”. ”jamen-æhh et eller andet sted-øhh tror jeg vistnok, at –øh jeg ligesom-æh… osv, osv.”

    Kommentar by der Adler — 16. april 2021 @ 17:13

  18. Til nummer 16.
    For piger/kvinder også efter det fyldte 17. år, se/lyt bare til de mange i Folketinget. Lad hende bare rejse til Syrien og hjælpe til. Måske hun endda der vil blive beriget. Måske endda så meget beriget at hun efterfølgende højtråbende beder om psykologbistand her i landet. Det er jo set mange gange tidligere. Eller måske en omgang dialogkaffe på en dialogbænk kan hjælpe hende efterfølgende.

    Kommentar by NED MED EKSTRAHØRMEREN.. — 16. april 2021 @ 17:23

  19. Til 14.
    Det er netop ikke SKAT der svindles, det er os alle.

    Kommentar by NED MED EKSTRAHØRMEREN.. — 16. april 2021 @ 17:25

  20. Studere journalistik????? Hmm.

    Kommentar by NED MED EKSTRAHØRMEREN.. — 16. april 2021 @ 17:26

  21. 17.
    Så rigtigt så rigtigt.
    PÅ DR TV kunne man både høre og se følgende: Et boligkvarter i København er blevet udsat for RENOVASION.

    Kommentar by NED MED EKSTRAHØRMEREN.. — 16. april 2021 @ 17:29

  22. Den mindreårige Freya Luna Andersen demonstrerer imod “umenneskelige” hjemsendelser af syrere, men vil selv afsted til Syrien for at hente endnu flere. Som voksen i Danmark med skærpet indberetningspligt, er det noget lort at læse om et dansk mindreårigt barn, der vil til Syrien. Det kan være strafbart, hvis jeg ikke tipper kommunen.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 16. april 2021 @ 17:33

  23. Kvinders biologiske imperativ eksemplificeret, fordi de fremmede er så “cute”, og et muligt senere partnervalg for Freya.

    Kommentar by Kimski — 16. april 2021 @ 20:42

  24. # Der Adler: Ja, nogen bestræber sig på at gøre det danske sprog så fattigt og udenlandsk som muligt.

    Enighed bliver til konsensus.
    Fortælling bliver til narrativ.
    Sammenhæng udskiftes med kontekst.

    Stadig flere gode danske ord udskiftes med “fine” fremmedord. For hvad er der i vejen med enighed, fortælling og sammenhæng?

    Ordet “ikke” fremmumles eller sluges af mange, selvom det er et ret afgørende ord som giver en sætning en modsat betydning.

    I DR udsendelser snakkes der oftest i et så højt tempo at det lyder som om folk er på speed.

    At journalister ofte ikke kender forskel på ligge og lægge, hans og sin, i og I, millioner og milliarder, procenter og promiller osv., er latterligt.

    Kommentar by BENT A — 16. april 2021 @ 20:48

  25. Hele ideen om at danske luksus danskere kan hjælpe med noget som helst i flygtninge lejre er grotesk. Hvad kan sådanne mennesker praktisk? Altså udover st sprede ben for de liderlige muhamedanere naturligvis

    Kommentar by redneck — 16. april 2021 @ 21:00

  26. Kommentar by Black Watch — 16. april 2021 @ 14:10.

    Fuldstændigt enig, (men det kommer vel næppe som en overraskelse..)

    Kommentar by Kimski — 16. april 2021 @ 21:35

  27. De kællinger er så snotdumme. De er ikke i stand til at tænke to træk frem.
    De hader den hvide mand og egen kultur mens de elsker de brune og sorte mænd samt deres kultur.
    De er ikke klar over at ved at de får den hvide mand nedbrudt og feminiseret, kommer de bare sydfra og erstatter dem.
    Det bliver så trist for alle de selvglade kvindfolk der knuselsker deres egne fremtidige bødler.

    Kommentar by Kratossen — 16. april 2021 @ 22:20

  28. @ Kratossen — 16. april 2021 @ 22:20 Det er biologisk betinget, kvinder søger fremmed sæd for at undgå indavl.

    Kommentar by redneck — 16. april 2021 @ 22:29

  29. Desværre er er Freya Lunas slags, blanke unge piger, i behørig afstand fra verdens hårde realiteter, blevet det ideal al kultur og alle medier lefler for. Fordi de er nemmest at påvirke, fordi modne kvinder stræber efter at være som dem, og fordi unge mænd ønsker at komme i bukserne på dem.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 17. april 2021 @ 00:11

  30. #20 BENT A
    “Ja, nogen bestræber sig på at gøre det danske sprog så fattigt og udenlandsk som muligt”

    Sproget er et udtryk for ånden. Jeg tror ikke at der er nogen af disse journalister,politikere m.fl. der bestræber sig på at ødelægge det danske sprog, de ER simpelthen åndeligt fattige og primitive.

    Når man feks. ser fjernsynsudsendelser der er mere end 40 år gamle, er det en fornøjelse at høre hvordan danskerne taler roligt og velovervejet, hvordan de giver sig tid til at tænke over hvad de siger og udtaler ordene tydeligt.

    Kommentar by Danskeren — 17. april 2021 @ 08:46

  31. Det er fint nok hun vil frelse hele verden. Det skal bare ikke være på andres bekostning, og med den idiotnaive oplæring i godhed overfor den ondskabsfulde Islam, så synes jeg hun selv skulle tage konsekvensen og flytte derned, hvor Islam skaber lykkelige omstændigheder.(Ja sort humor tilsidst).

    Kommentar by Michael Unna — 17. april 2021 @ 08:47

  32. Fordi det her er Danmark og ikke Syrien, historieløse tøs.

    Kommentar by LarsB — 17. april 2021 @ 18:25

  33. Jeg er en lille MENAP-migrant,
    jeg har så ondt i min mave
    for dem jeg bor hos,
    for dem jeg bor hos
    de er så nazi’

    De gir’ mig hus
    og egen bil,
    Men det vil jeg ikke have
    for jeg vil hellere’
    for jeg vil hellere’
    Ha’ sharia og IS!

    Kommentar by Syrienblog — 17. april 2021 @ 21:56

RSS feed for comments on this post.