21. april 2021

Alfa Laval, en arbejdsplads uden svinekød: Fyrer smed, som nægtede at underskrive ‘halal-certifikat’

Alfa Laval eksporterer til Mellemøsten og ‘vestlige lande med store muslimske befolkninger’, og derfor skal medarbejderne underskrive et ‘halal-certifikat’, så de formelt har accepteret, at der eksempelvis ikke må være svinekød i virksomheden. I en virkelighed, hvor muslimer der ikke giver hånd eller ikke godtager firmaers påklædningskrav, ender med at få erstatning for diskrimination, burde fyringen give smeden en klækkelig erstatning. Alligevel er man lidt usikker, for intet indikerer at der i praksis er lighed. En historie fra Folketidende.dk – Smed afviste at signere halal-certifikat.

“Da den 62-årige smed Lars Frederiksen nægtede at skrive under på et halal-certifikat, blev han med øjeblikkelig virkning bortvist fra sin arbejdsplads gennem fem år, Alfa Laval. Men det var en uberettiget bortvisning, mener han, og derfor trækker han og Dansk Metal nu Alfa Laval i Arbejdsretten.

Som de øvrige ansatte havde han været på et halalkursus, og han var også indforstået med, at der ikke må være alkohol eller svinekød på arbejdspladsen. Men han ville ikke skrive under på det certifikat, der hørte til kurset.

– Det er imod min overbevisning og tro at skrive under på en muslimsk tro og lov. Det er jo bare for at tilfredsstille muslimer. Havde det været noget praktisk og noget, vi havde brug for, ville jeg skrive under til hver en tid.”

(Alfa Laval, Nakskov; Foto: Maps)

Oploadet Kl. 13:57 af Kim Møller — Direkte link44 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/118606/trackback

44 Comments »

  1. Vaccinepas og halal certifikat, different name, same shit

    Kommentar by k. m. — 21. april 2021 @ 14:20

  2. Så nu er der de facto indført sharialov i Kalifatet Danmark.

    Tja, hvem er overrasket?

    Kommentar by Revisoren — 21. april 2021 @ 14:24

  3. Nu står man jo ikke lige og mangler en styreenhed til ventil Indication, en ultra Pure-fittings compriser, diverse separatorer eller for den sags skyld en disc stack centrifuge – Så det kan blive svært at ramme Alfa Laval på pengepungen.

    Men ellers vil jeg fremover bed mine samarbejdspartnere om at underskrive et Alfa Laval certifikat, som forpligtiger de pågældende til aldrig nogensinde at anvende produkter fra dette tilsyneladende politisk/religiøst inferiøre foretagende.

    Og så er der vel bare at håbe at Dansk Metal for en gangs skyld gør sig fortjent til medlemmernes fagforeningskontingent – Og måtte der i kølvandet på denne sag rejse sig en shitstorm mod alle de røvhulsforetagender som vover at byde gode danske arbejdere den form for perverteret svineri!

    Kommentar by T. Flodur — 21. april 2021 @ 15:02

  4. Med øjeblikkelig virkning. Efter fem års ansættelse. Kynisk og noget mærkeligt at han ikke fik betænkningstid til næste dag. Var det en fanatiker fra EL, SF, V, K eller R eller en muslim som fyrede ham?

    Kommentar by BENT A — 21. april 2021 @ 15:09

  5. Bravo Lars! Du kan være stolt på vegne af dine børn og børnebørn. Din nægtelse er alt ære værd! Bravo!

    Støt SIAD. http://www.siaddk.wordpress.com

    mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 21. april 2021 @ 15:26

  6. Hvis han spist en frikadelle hjemme eller taget en morgensnaps lige før han tog på arbejde, havde han brudt aftalen.
    Har Alfa-Halal fabrikken et røntgenapparat, som kunne afsløre frikadellen i hans mavesæk? Eller et alkometer?
    Der må være meget slam i Alfa-Halals kloakker – islam.

    Kommentar by Gustav Jensen — 21. april 2021 @ 15:28

  7. Halal-certificering betyder også at Alfa-Laval skal betalt en del af omsætningen til diverse imamer.
    Alfa-Laval trækker formentlig disse gaver fra i skat.
    I øvrigt er gaver sædvanligvis ikke fradragsberettiget.
    Tør skat gøre en sag ud af dette ?

    Kommentar by Oppenheimer fan — 21. april 2021 @ 15:33

  8. T. Flodur — 21. april 2021 @ 15:02

    Ja, det er religiøs hysteri. Alfa Laval producerer jo ikke fødevarer, men “289300 Fremstilling af maskiner til føde-, drikke- og tobaksvareindustrien”. Men det hysteri vil bare vokse, indtil vi er banket 1400 år tilbage. Og det er kun ophøjede muslimer, der kan tillade sig at stille principielle krav. Vantro har bare at indrette sig efter de fantastiske gamle leveregler. Se bare de mønstersamfund de har frembragt.

    Forvent ikke reel hjælp fra fagforeningen. De er med på hysteriet, men det bliver spændende at se, hvad Arbejdsretten kommer frem til.

    Kommentar by tavsen — 21. april 2021 @ 15:38

  9. Hvis der er profit i halaleksport, så skulle man være en dum kapitalist for ikke at udnytte det. Alfa Laval er en privat virksomhed, der må fastsætte de krav, de ønsker. Jeg skal dog ikke arbejde der.

    Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 21. april 2021 @ 16:11

  10. Det er jo uendeligt trist man lader sig prostituere til dette Islamiske regimeregelsæt.

    Lars Gjorde ikke. Hans børn og børnebørn (især pigerne) skal ikke vokse op i dette shariahelvede. Lars Du skal være stolt. (Ingen grund til at understøtte det.).

    Kommentar by Michael Unna — 21. april 2021 @ 16:16

  11. # 16.11: Det er da ingen undskyldning at det er en privat virksomhed. Både private og statslige foretagender bør udvise et minimum af etik og moral.

    Kommentar by BENT A — 21. april 2021 @ 16:22

  12. Engang i 00erne, lige efter finanskrisen fandt kapitalisterne på fænomenet ‘impact investment’, for at imødekomme utilfredsheden hos forbrugerne pga af den finanskrise de havde skabt. Man begyndte nu at operer med to bundlinjer, en økonomisk og en social.

    Hvis i tænker tilbage kan i sikkert huske at RV var først med til dette, sammen med Venstre (De sidder i samme gruppe i EU ALDE).

    Selvom WOKE-ideologien har levet fint på det skatteyderbetalte universiteter, så har neoliberale i erhvervslivet taget dem til sig for at bidrage til progressive sociale tiltag.

    Det er progressivt at være pro BLM
    Det er progressivt at lave knæfald for Islam.
    Det er progressivt at støtte Gretha Thunberg

    Firmaerne er glade, fordi de kan bruge småpenge på at skabe et godt image, som vælgerne på venstrefløjen, der normaltvis vil have stækket dem efter en finanskrise, kan knytte sig til.

    Vi ser det særligt i tiltag som ‘FNs 2020- og 2030-Agenda’, samt ‘WEFs The Great Reset’.

    Kommentar by KineserSnot — 21. april 2021 @ 16:25

  13. Kommentar by Ufrivillig skatteyder — 21. april 2021 @ 16:11

    Åndsamøbe, der har købt finanselitens falske fortælling om deres rettigheder.

    Kommentar by KineserSnot — 21. april 2021 @ 16:26

  14. Bravo! Bajere og baconchips på min regning, hvis vi nogensinde mødes, Lars Frederiksen. Har man ikke sine principper, så har man intet.

    Kommentar by Kimski — 21. april 2021 @ 16:29

  15. Man kan sige hvad man vil men de er fanme snedige de muslimer. Det næste bliver at de samme regler kommer til at gælde for firmaet, chaufføren og lastvognen der fragter godset til havnen og dem der produceres lastvognen skal underkastes samme forskrifter. Skibet, søfolkene og tolderne – Do. Kæden er uendelig.

    Det eneste der ville virke var hvis ALLE producerende lande sked saudi barbarien og ALLE andre islamiske lande en lang march men desværre kommer profit før fornuft. En luder vil gøre alt for penge, det eneste spørgsmål er prisen.

    Alternativt kunne et par strimler bacon vikles beskyttende om gevindet på en ventil eller et par flæskesider kunne bruges som stødabsorberende enheder i maskintransporten. Der er altid et alternativ!

    Kommentar by Santor — 21. april 2021 @ 16:30

  16. Kommentar by Santor — 21. april 2021 @ 16:30

    De snedige at de udnytte de naive danskere på venstrefløjen. Velvidende at de mindre-naive danskere på højrefløjen, også er naive og kun tordner imod Islam og ikke dem der lukker fjenden indenfor.

    Kommentar by KineserSnot — 21. april 2021 @ 16:36

  17. Kommentar by Santor — 21. april 2021 @ 16:30.

    Min personlige favorit er balloner med svinepis og afføring, så skal du fand’me se de indavlede få travlt, med at slå alle hastighedsrekorder for to-benede.

    Kommentar by Kimski — 21. april 2021 @ 16:38

  18. @ Kimski — 21. april 2021 @ 16:38

    Intet alternativ bør være uprøvet ;)

    Kommentar by Santor — 21. april 2021 @ 16:53

  19. Betyder halal manifestet man ikke må have leverpostej og frikadeller med på madpakken? Eller gå på toilettet hvis man har spist flæskesteg aftenen før?

    I sidste ende er det jo racistisk, hvis man ellers følger de gængse venstreorienterede definitioner på racisme

    Kommentar by redneck — 21. april 2021 @ 16:57

  20. Muhamedanisme = Racisme

    Kommentar by Bastardo — 21. april 2021 @ 18:29

  21. Smeden Lars er blevet udsat for diskrimination grundet hans religiøse/ateistiske og filosofiske-livsanskuelse, hvorfor han har ret til erstatning på baggrund af en uretmæssig fyring.

    Det er en klokkeklar sag, hvis begrundelsen er, at han ikke vil deltage i et politisk eller religiøst-ritual.

    Kommentar by Polka — 21. april 2021 @ 18:51

  22. Svenske firmaer har brugt halal certifikater i længere tid og da Alfa Lawal er et svensk ejet firma sku’ dette ikke komme som nogen overraskelse.

    https://www.halalcertifiering.se/

    Dette halacertificerings firma støttes blandt andet af dyre-velfærds gruppen Djurskyddet i Sverige – You just cant make this shit up.

    Kommentar by grove city, ohio — 21. april 2021 @ 20:09

  23. Kommentar by grove city, ohio — 21. april 2021 @ 20:09.

    Og det samtidigt med at den kulturelle indflydelse fra egen side, nu er reduceret til indsparket fra en 16-årig, FAS-skadet vejrprofet uden uddannelse, i et omfang så konservesdåser nu udskiftes med pap-emballage.

    Det skal nok hjælpe på klimaet, at man nu begynder at brænde plastik-lamineret papir af i uanede mængder, i stedet for at genbruge metallet fra dåserne, som det er foregået hidtil.

    Er der mon nogen af de meget, meget kloge Svenskere, der har formået at reflektere lidt over, hvilket element der er mest af i plastik?

    Tvivlsomt.

    Kommentar by Kimski — 21. april 2021 @ 20:27

  24. Bad for economy! Men han er dybest set en rigtig helt!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. april 2021 @ 20:48

  25. 100 procent halal er når firmaet er 100 procent muslimsk ejet med kun 100 procent muslimer ansat.. sådan er kapitalismen.. snot dum..

    Kommentar by anno — 21. april 2021 @ 21:12

  26. NÅ, DET VISER SIG at være en politiserende kvinde, Stine Grønnemose, der står bag den hysteriske fyring. Hun er direktør eller underdirektør i Alfa Laval. Igen en stupid kvinde på en forkert post. Det var nok en rigtig dårlig idé at jage husmødrene væk fra hjemmene med røde og feministiske hetzkampagner og skatteforhøjelser.

    Kommentar by BENT A — 21. april 2021 @ 22:25

  27. Lige nu udsættes vi igen igen på TV2 News for agressiv holdningsmassage for st vi ikke kan tilbage sende syrerne! Helt ensidigt og fuldstændigt uimodsagt!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. april 2021 @ 22:42

  28. I øvrigt er der i løbet af dagen blevet slettet google anmeldelser af Alfa Laval.
    På et tidspunkt omkring klokken 13 var der 13-14 anmeldelser og nu er der 9.

    Kommentar by Hagmann — 21. april 2021 @ 22:52

  29. Jep, get woke -go broke.
    Nu skal biksen vel betale aflad både til terrorindustrien, Gucci-Helle og Dansk Mental.
    Lars F. er eneste lys i den historie.

    Kommentar by Lider af danskhed — 21. april 2021 @ 23:01

  30. Papiraviserne fortier det, men der er nyt om meget effektiv medicin hvis man er blevet smittet med covid-influenzaen. Men bruges den effektive medicin af lægerne og hospitalerne?? Eller ser Christiansborg hellere folkeudskiftningen fremmet mest muligt?

    Norge: nu 143 vaccine-døde og over 6000 med større eller mindre skader.

    Hvornår tager de gamle MSM fat på de mange spørgsmål omkring vatpinde, corona-pas og vacciner? Bliver det aldrig? Er det kun net-aviserne der oplyser om det?

    Kommentar by BENT A — 21. april 2021 @ 23:18

  31. Lars Frederiksen en dansk helt.

    Kommentar by piphans — 22. april 2021 @ 00:08

  32. Ufrivillig skatteyder — 21. april 2021 @ 16:11 skrev:

    “Alfa Laval er en privat virksomhed, der må fastsætte de krav, de ønsker.”

    Så du har ikke noget problem med at landet totalt islamiseres, så længe det sker i privat regi? Det viser fint hvorfor liberalisme er Anti-Nationalistisk / Anti-Dansk.

    Kommentar by Peter Nielsen — 22. april 2021 @ 00:43

  33. KineserSnot — 21. april 2021 @ 16:36:

    “Velvidende at de mindre-naive danskere på højrefløjen, også er naive og kun tordner imod Islam og ikke dem der lukker fjenden indenfor.”

    Jeg er enig. Men hvem mener du lukker fjenden indenfor?

    Kommentar by Peter Nielsen — 22. april 2021 @ 00:44

  34. Ja, hvem kan det dog være som lukker fjenden indenfor? Kan det være havenisserne? Det er det nok ikke. Men hvad med de radikale? Nej, de vil føre krig mod sorte og islamister allerede nede i Midtafrika. Kan det være enhedslisten? Nej, de er tuttenuttede humanister. Nogen af de gamle partier? Nej, de forsvarer altid danskernes værdier. DR og Pølletiken? Næh, de går kun op i co2, me-too og sexisme-julefrokoster. Så hvem kan det dog være?? Så er det nok alligevel havenisserne!

    Kommentar by BENT A — 22. april 2021 @ 01:41

  35. Firmaet må vel herefter blive kaldt “Alfa-Halal” i folkemunde 😉

    Kommentar by Bjovulf — 22. april 2021 @ 04:17

  36. Får de mad i kantinen?
    For sæt nu de har en rugbrød, franskbrød med i madkassen med svine produkt!

    Kommentar by P — 22. april 2021 @ 06:07

  37. Den 62 Lars Frederiksen er et rigtigt mandfolk !!
    Hvor er det fedt at der stadig findes nogen som ham der ikke gider alt det feminine pis.

    Kommentar by Danskeren — 22. april 2021 @ 06:36

  38. Den 62 årige ..

    Kommentar by Danskeren — 22. april 2021 @ 06:37

  39. Må der være et billede af en gris på væggen i kantinen?
    Moske hvis grisen hedde Moe?

    Kommentar by Gustav Jensen — 22. april 2021 @ 08:50

  40. enig 37).

    Kommentar by Michael Unna — 22. april 2021 @ 08:52

  41. Her er der virkeligt en sag som diverse “gravergrupper” fra medierne kunne grave i.
    For betyder det at rigtig mange små og store firmaer i vesten betaler til idiotiet?
    VW?
    Ford?
    Mærsk?

    Det program (nej, der må være basis for mange programmer) ville jeg gerne se.
    Men det gider de ikke.
    Det er bedre at sidde og fedte i alle mulige småting, som ikke betyder det store i det lange løb.

    Kommentar by Hema — 22. april 2021 @ 08:54

  42. Jeg fandt et link på DDF om emnet. Desværre ser det nu ud til at være blevet væk.
    Nå men forbyd islam med hjemmel i grundloven og forbyd indkomstskatten -til en begyndelse. Og lad galningene i fjolsetinget bestemme over deres egne liv. Ikke vores.

    Kommentar by Nielsen — 22. april 2021 @ 15:59

  43. Boycott Alfa Halal.

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 23. april 2021 @ 10:08

  44. Hvor er de såkaldte fagforeninger henne i denne pilrådne sag?
    De røde fagforeninger støtter jo partier som S, SF og Enhedslisten med millionbeløb hvert år.
    Medlemmer af FOA, 3F og andre kommunistiske organisationer er til grin for deres egne penge…

    Kommentar by Revisoren — 23. april 2021 @ 16:55

RSS feed for comments on this post.