14. maj 2021

Retsordfører om anti-islamistisk budskab: Hadforbrydelse “… forargeligt i de her dage, hvor der er eid”

BT-journalist Kamilla Mærsk Kristensen kalder det ‘hærværk’, alt imens den radikale retsordfører vrøvler i Twitterland om en postuleret ‘hadforbrydelse’, der bør retsforfølges. Enhedslistens retspolitiske ordfører Pernille Skipper er helt på linje, og udstiller hermed sig selv. At bekæmpe islamisme er ikke blive en forbrydelse, med mindre man mener det ikke skal være lovligt at kritisere islamisme som ideologi.

Genialt stunt af Generation Identitær, der udstiller appeaserne. På den ene side hævder de, at Islam er væsensforskellig fra islamisme, på den anden side vil de ikke acceptere kritik af sidstnævnte, da det støder deres muslimske kernevælgere. En historie fra BT.dk – Provokerende gule afstandsmarkører på metrostationer vækker vrede.

“Hærværket har fået flere til tasterne på både Twitter og Instagram. Blandt andre folketingspolitiker Kristian Hegaard, der er retsordfører for Radikale Venstre.

‘Jeg er dybt chokeret over, at nogen laver hærværk på den her måde. Med det budskab er der jo tale om en hadforbrydelse,’ fortæller han. …

‘Jeg forventer, at politiet finder de her personer, og så må retten gå sin gang. Men de har jo ikke gjort meget for at skjule sig, så jeg forventer, at de bliver fundet og stillet til ansvar for deres handlinger.’

Det er især chokerende og forargeligt i de her dage, hvor der er eid, en højtid for rigtig mange mennesker. Når man laver hadforbrydelser af den her karakter på det her tidspunkt, så må der være tale om forstærkende omstændigheder,’ mener politikeren, der håber, at politiet hurtigst muligt finder de ansvarlige.'”

(Radikale Kristian Hegaard og venstreradikale Pernille Skipper på Twitter, 14. maj 2021)

(‘Hold afstand til islamister! – Beskyt dig selv og andre!’; Foto: Identitær.dk, udsnit)

“Identitære aktivister var i denne uge i aktion i Københavns metro og på togstationer, hvor de satte store mærkater på gulvene med teksten: ‘Hold afstand til islamister – Beskyt dig selv og andre!’. Aktionen skal minde danskerne om, at der går islamister rundt i blandt os, som kan slå til når vi mindst venter det. Noget vi har set igen og igen, senest i Paris, hvor en kvindelig ansat hos politiet fik skåret halsen over på vej ind på politistationen i et grufuldt terrorangreb. …

Sidst i april måned blev fem personer anholdt og varetægtsfængslet for at have finansieret terror. To af dem har angiveligt været i Syrien, hvor de har ladet sig hverve af Islamisk Stat. I februar måned blev tretten personer anholdt og varetægtsfængslet. Seks af dem er siden blevet løsladt, men syv af dem er sigtet for at have planlagt et eller flere terrorangreb eller medvirket til forsøg på terror, og sidder fortsat varetægtsfængslet. Dette er bare de to seneste sager, hvor islamister har bevæget sig frit rundt i Danmark. Islamister som sagtens kunne have gennemført et angreb, og de er naturligvis ikke de eneste, der er i landet.” (Generation Identitær, 2021)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/119109/trackback

41 Comments »

  1. Det er vel fint nok at holde pæn afstand til islamister, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 14. maj 2021 @ 20:16

  2. Bare se her, hvodan de opfører sig, når de er blevet mange nok:https://presse-fotos.dk/post/israels-flag-afbraendes-ved-demo-i-gellerup

    Hvornår smider vi perkene ud af landet?, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 14. maj 2021 @ 20:19

  3. Så islam og islamisme er altså det samme. Det er vi jo en del, der har vidst længe. Nu har også selv de radikale og enhedslisten åbenbart erkendt det. Som de sidste, må man gå ud fra.

    Så nu kan det vel herefter kun gå fremad.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 14. maj 2021 @ 20:22

  4. Jeg mener nu at afstanden burde være ca. samme afstand som der er til barbarien

    Men, stærkt gået af pigerne og drengene i Generation Identitær ;)

    Kommentar by Santor — 14. maj 2021 @ 20:26

  5. Så længe alle de venstreorienterede partier kan finde ud af at sige glædelig Eid! Men ikke kan finde ud af at sige glædelig Kristi Himmelfartsdag! Så kan de i mine øjne klappe i! De kan godt finde ud af at hædre en invasiv fascistoid kultur, men kan ikke finde ud af at hædre en af kristendommens højtider. De afslører sig selv som fascister!
    De vil os det ikke godt! Pas på?

    Kommentar by Den Nervøse — 14. maj 2021 @ 20:30

  6. På Frederiksberg metrostation står en sandwich nede ved trappen i retning mod Vanløse. Derpå står: Hold til højre, keep right.
    Uden covid og kameraer ville man næppe endnu have kunnet læse teksten efter så lang tid, som den nu engang har været placeret der.

    Det næste må være:
    Hold afstand til radikale.

    Kommentar by Peter Buch — 14. maj 2021 @ 20:31

  7. Kristian Hegaard er godt nok træls, at både se og hører på. Det er klart, at han sidder på et svagt mandat i en folketingsgruppe som nok bliver halveret ved næste valg. Han er konstant ude efter opmærksomhed på de sociale medier med et eller andet.

    Kommentar by CCC — 14. maj 2021 @ 20:34

  8. Genialt Generation Identitære. Hyklernes afstumpethed Pernille Skipper (Enhedslisten) og Kristen Heegaard (Radikale) udstiller bare Deres pilrådne fejhedsmoral som er totalt afstumpet overfor alle De ofre islam har skabt. Der skal selvfølgelig ikke Dømmes noget i den sag, ud over nævnte Politikeres pilrådne afstumpede fejhed i forhold til den virkelighed Islam skaber. Føj jeg foragter Pernille Skipper og kristen Heegard

    Kommentar by Michael Unna — 14. maj 2021 @ 20:39

  9. De aktive fra G. I. er på mange måder geniale. De udstiller hysteriet, de udstiller dobbeltmoralen, de udstiller galskaben med meget mere. Alt på en sober og prisværdig måde. Flot gjort. På baggrund af min noget specielle hobby er jeg ofte og gerne i forbindelse med borgere fra forskellige lande hvor religionen er en ganske anden end her i landet. Der er tale om lande som Bangla Desh, Pakistan, Emiraterne, Sultanatet Brunei osv. De pågældende sender mig hilsener når vi her i landet fejrer forskellige kristne højtider. Jeg gengælder naturligvis når samme lande afholder Ramadan hhv. fejrer Eid og lign. Det har hverken de pågældende eller jeg “problemer” med. Nå ja, det er ej heller sådanne der hmm “flygter”.

    Kommentar by NED MED EKSTRAHØRMEREN.. — 14. maj 2021 @ 20:48

  10. Godt gået” Generation Identitær” jeg støtter jer.

    Kommentar by IES — 14. maj 2021 @ 21:35

  11. B-A OM HÆRVÆRK: Det er IKKE hærværk at lægge et skilt på et gulv. Ingen materialer skades. Det er heller ikke en had-forbrydelse som K. Hegaard og Pernille Skipper påstår.

    Begge de to er derimod omvandrende had-forbrydere mod danskerne. De kommer begge fra et løgnens og dødens parti. Og begge partierne, R og EL er partier som med fuld musik går ind for invasion og folkeudskiftning, der som bekendt iflg. FN 1955 er lig med folkemord.

    Hegaards og Pernilles ærinde er at de vil CENSURERE ytringer der ikke passer med deres sygelige idéer og forestillinger.

    Kommentar by BENT A — 14. maj 2021 @ 22:17

  12. Kamilla Mærsk, K. Hegaard og P. Skipper er alle tre beton-kommunister eller feltmadrasser m/k.

    Kommentar by BENT A — 14. maj 2021 @ 22:20

  13. Parnasset ved simpelthen ikke hvordan de skal takle helt almindelige velopdragne unge mennesker, med en anden mening end dem! Hærværk? Klistermærket kan jo let fjernes igen, i modsætning til venstrefløjens spraymaling! !

    Kommentar by Den Nervøse — 14. maj 2021 @ 23:19

  14. Bare se her, hvodan de opfører sig, når de er blevet mange nok:https://presse-fotos.dk/post/israels-flag-afbraendes-ved-demo-i-gellerup

    De vil da skide på vantro danskersvin og danskerludere, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 14. maj 2021 @ 23:37

  15. Kommentar by BENT A — 14. maj 2021 @ 22:17

    Når alt det ros fra R/SF/Enh. og kultureliten osv. udtaler sig føler jeg mig altid ramt af hærværk og udsat for hadforbrydelse.

    Dette ubændige had disse svinemikler har til Danmark og danskerne, kan kun kaldes regulære hadforbrydelser og hærværk!

    Kommentar by Black Watch — 14. maj 2021 @ 23:45

  16. “Genialt stunt af Generation Identitær, der udstiller appeaserne. På den ene side hævder de, at Islam er væsensforskellig fra islamisme, på den anden side vil de ikke acceptere kritik af sidstnævnte, da det støder deres muslimske kernevælgere.”

    Præcist. De radikale & co har altid vidst at islam og islamisme er to sider i samme bog, og alligevel har de bevidst valgt at forsvare og hjælpe dem med at udbrede alt dette for flere stemmer til deres egne partier, imens de har ignoreret konsekvenserne for alle andre. Og her taler vi altså om tusindvis af ofre gennem årene, hvoraf mange ikke er her mere på grund af deres politik.. Vores værste fjender bærer danske navne.

    Og dem der har en konto på twitter/facebook burde lige gå derind, og spørge de sidste dages hellige hvorfor de mener at alle de helt almindelige fredelige muslimer skulle føle sig stødt over at nogen sætter klistermærker op som advarer imod islamister……?

    Kristian hegaards profil lyder som et godt sted at starte.

    I parantes bemærket, så ville jeg faktisk være rimelig sur hvis jeg var en fredelig muslim som selv oprigtigt troede på at min religion også var det, og opdagede at de radikale lige har kaldt alle muslimer for islamister. For det var faktisk det de gjorde!

    Med vores “medier” bliver der næppe nogen shitstorm i den retning, men hvis bare muslimerne forstår det jeg lige skrev er det også rigeligt til mig. Hører i mig derude muslimer? Jeres yndlings parti har lige kaldt jer allesammen for islamister.

    Kommentar by Per — 14. maj 2021 @ 23:55

  17. “Generation Identitær” har endnu engang vist, at de er en af de bedste politiske organisationer i Danmark.

    Aktionen og dens reaktioner udstiller fint, at politikerne er mere optaget af at tage afstand til såkaldt “Højreekstreme” end til islamiske terrorister.

    Kommentar by Peter Nielsen — 15. maj 2021 @ 00:51

  18. Nummerpladen på motorcyklen i artiklen fra gellerup som 23:47 linker til her: https://presse-fotos.dk/post/israels-flag-afbraendes-ved-demo-i-gellerup/

    – Hedder BK 81 369.

    TIL POLITIET:

    I ved udemærket godt at der ikke kører 10 motorcykler rundt i gellerup uden at de 9 er stjålet, og den sidste er bare ikke efterlyst endnu.

    SÅ PAS JERES FUCKING ARBEJDE NÅR DE KØRER LIGE FORAN JER!!!

    Kommentar by Per — 15. maj 2021 @ 01:29

  19. Bemærk iøvrigt den bro over til indkøbscentret city vest som de går under på billederne, den blev overdækket med metalhegn i både sider og toppen hvilket kostede en formue, fordi den samme flok aber smed indkøbsvogne og sten ned på busserne nedenunder. Jeg gider ikke finde links til det nu, så google det selv. Jeg er for rasende over at de STADIG får lov til at køre frit rundt på stjålne motorcykler hver eneste sommer derude, uden at århus lortepoliti rører en finger!

    På motorcykelgalleri og diverse andre mc forums er det efterhånden en fast tradtion hver sommer at folk i århus efterlyser deres mc, hvorefter nogen skriver at de har set den kører rundt i århus V, eller ligger udbrændt på en cykelsti derude. Og politiet står bare og glor på dem, imens de konfiskerer danskernes biler øjeblikkeligt hvis de kører en smule for stærkt!

    FUCK århus politi, de har valgt side og det er ikke danskernes!

    Kommentar by Per — 15. maj 2021 @ 01:40

  20. GI igen med en intelligent,ikke voldelig tilkendegivelse,hvor er opbakningen fra de mennesker de proever paa at beskytte hvordan er det med friheds sangen “Gaa til modstand alle Danske ?????

    Kommentar by dunk — 15. maj 2021 @ 03:09

  21. @Per
    Så skulle du prøve at arbejde i området. Jeg har flere par gummihandsker med hver gang jeg skal ind i en opgang, da du aldrig kan være sikker på om der endnu en gang er pisset på dørhåndtagene.
    I de grønne områder mellem blokkene flyder det med affald i sådan en grad, at der dagligt er “sort sol” fra bare måger og krager. Nogle af de blokke, der blev opført sidste år stinker allerede langt væk af spidskommen, og der er flere steder pisset i hjørnerne.
    Muslimer er nok det mest uhumske folkefærd jeg længe har kendt til.

    Kommentar by W — 15. maj 2021 @ 07:29

  22. Du får “tæsk” af politiet for ikke at holde afstand til corona
    Du får “tæsk” af politiet for at holde afstand til mennesker der vil dig ondt

    Det må være racisme at holde afstand til corona. De siger den gør dig syg eller slår dig ihjel.

    Kommentar by k.m. — 15. maj 2021 @ 07:39

  23. Islam er ikke en race –
    Flere knivstikkerier i København i nat, 13årig dreng alvorlig såret.

    Politiet kalder det sammenstød mellem grupperinger. Jeg gætter på islamister. Hvis man giver Hegaard og Skipper ½ års fængsel for hver dansker der overfaldes eller dræbes af indvandrere, så vil de to sidde inde på livstid

    Kommentar by k.m. — 15. maj 2021 @ 08:12

  24. https://www.breitbart.com/clips/2021/05/14/alex-marlow-andrew-breitbart-taught-me-the-left-doesnt-want-compromise-they-want-to-crush-you/
    Venstrefløjen ønsker ikke kompromis, ønsker ikke at mødes må midten, den ønsker at omvende dig eller ødelægge dig.

    Kommentar by k.m. — 15. maj 2021 @ 08:25

  25. Aviserne, nyhederne, youtube er der overfald imod jøder pt.
    Flere kniv og overfald i københavn.
    Eid må være = tæsk en israelit jøde. Jo hold afstand og sammen.

    Kommentar by Islamarebad — 15. maj 2021 @ 08:51

  26. off-topic er ustabil, prøver her i stedet for.

    Jeg forsøger at gennemskue Tyra Grove Krause.
    Det kan vel ikke være sandt at hun får løn for at være så negativ som mulig, at skabe frygt for en “måske” kommende influenzasæson.
    Vi er midt i maj og på vej ud problemet med corona.

    Lad os da for fanden nyde foråret og sommeren, og ikke bekymre om hvad der måske sker i kommende vinter.

    Det er hele tiden den samme lille klub af lyseslukkere der popper op i medierne. Det er måske mig der ser spøgelser, men det var da hende der forsvarede nedlæggelse af minkerhvervet. Hendes påstand om frygtelig farlige mutationer viste sig at være ubegrundet.

    Det simple spørgsmål er : Hvorfor piske en stemning om influenza op nu ?
    Kan det være sådan, at dem der tidligere fik diagnosen influenza, er ændret til coronapatienter for at retfærdiggøre nedlukning og indskrænkning af vores frihed
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/lave-smittetal-faar-ssi-til-at-advare-mod-haard-influenzasaeson/8576285

    Kommentar by k.m. — 15. maj 2021 @ 08:54

  27. Måske Kristen Heegaard og Pernille skipper elsker vilkårligt knivstikkeri og lastbilspåkørsel, så så mange vantro kan dræbes som muligt???. Det er jo ikke til at vide.:-) At man skal beskytte sig selv og andre imod den slags og udtrykker det. Er selvfølgelig en kende ukærligt overfor dem man kalder Islamister (Muslimer der tager Deres religion alvorligt). Giv pernille Skipper og Kristen Heegaard et par koranklodser i Julegave :-) :-) :-). (Kristen Heegaard og Pernille Skippers pilrådne moral. Anmeld dem til Politiet for afstumpet rådden moral,….eller send dem til Gaza og Hamas, så de bedre kan blive -integreret- :-) :-) :-))

    Kommentar by Michael Unna — 15. maj 2021 @ 09:36

  28. Bravo Generation Identitære. I fortjener alt den støtte i kan få. :-)

    Kommentar by Michael Unna — 15. maj 2021 @ 09:38

  29. Det er svært at spå, især om fremtiden. Jeg frygter regeringen vil sige :”Se, vi har slået influenza tilbage til næsten nul, ved restriktioner på corona. Så er det oplagt for regeringen at fortsætte som nu, og bruge influenza som undskyldning.

    Man kan også gå til yderligheder og lukke samfundet permanent ned. Ingen handel, ingen industri, ingen forlystelser, ingen ferierejser, bare sidde hjemme og kukkelure, og vente på at få bragt dagens overlevelsesration af ris og knækbrød.

    Sikke en masse smitte vi slipper for på den måde, men det er måske det, Great Reset går ud på.

    Kommentar by k.m. — 15. maj 2021 @ 10:00

  30. Kristen Heegaard var vist også ham, som ikke ville have Rigsretssagen imod brave Inger Støjberg åbent til offentligheden, da hun selv foreslog det…..Hvem gider at tage denne rådne moral hykler alvorligt?

    Kommentar by Michael Unna — 15. maj 2021 @ 10:20

  31. Er hans kone etnisk dansker ? det kan da ikke være en ikke-kristen fra Mellemøsten ! jeg ved ingenting om manden, men familien er vist ikke så frigjort og tolerant som de giver udtryk for, ellers kan hun bare leve livet med sin nuværende religion

    https://politiken.dk/debat/art8204385/%C2%BBJeg-g%C3%A5r-ikke-p%C3%A5-kompromis-med-hvem-jeg-er.-Hverken-som-dansker-eller-pal%C3%A6stinenser%C2%AB
    Snart flytter han til Ishøj med sin kone som er konverteret til Islam

    Kommentar by k.m. — 15. maj 2021 @ 10:33

  32. Røde skolefolk som prædiker Marxisme er overalt.
    Ikke underlig at verden går ad H. til

    https://www.theblaze.com/news/professors-hot-mic-marxism-social-justice

    Kommentar by k.m. — 15. maj 2021 @ 10:56

  33. Det er sgu stor komik, at den små venstreradikale frøken Skipper kalder GI for “højreekstreme”.

    Forud for sidste folketingsvalg deltog selvsamme Skipper som bekendt i en konference fyldt med diverse islamister (og Mogens Lykketoft), der hyldede selvmordsbombere, og hun tog selfies med rabiate muhammedanere.

    Selvmål?

    Kommentar by Revisoren — 15. maj 2021 @ 11:09

  34. citat: ‘Hold afstand til islamister – Beskyt dig selv og andre!’.

    Hold vejret når du passerer en moské – beskyt dig selv.
    Skift fortov når du ser en islamist foran dig – beskyt dig selv.
    Flyt til en anden by hvis du ser mange sorte villatelte – beskyt dig selv.
    Pak din kuffert og migrér til Visegrad hvis Chr.borg muslim importen – beskyt dig selv.

    Kommentar by Gustav Jensen — 15. maj 2021 @ 13:36

  35. importen fortsætter

    Kommentar by Gustav Jensen — 15. maj 2021 @ 13:38

  36. 34) Kan anbefale Ungarn, Polen, Tjekkiet, og især Slovakiet. Slovenien, Kroatien, og Serbien. Bulgarien og Rumænien gætter jeg også på ikke også er forurenet med Islam. Muligvis Rusland….men ellers Myanmar og Kina (selvom sidste også er et diktatur….) . Kulturen der (Budhistiske) giver håb for fremtiden, fremfor den Vestlige diplomatiske fejhed der ikke kan forsvare nogetsomhelst imod denne -Usekulære diktatorreligion med dens Førerprofet ideal-“Islam i en nøddeskal”. (Måske flere jeg har overset nu).

    Kommentar by Michael Unna — 15. maj 2021 @ 13:54

  37. “Forrygende” happening fra Generation Identitære …

    Kommentar by Thomas M. — 15. maj 2021 @ 14:47

  38. Man skal tage sig i agt for små mænd der ikke får fisse.

    Kommentar by Bilka — 15. maj 2021 @ 17:22

  39. #36 Michael Unna
    Kan anbefale Rusland.
    Russerne har en sund folkesjæl.De ærer deres fædreland og skammer sig ikke ved deres kristendom. De er generelt venlige og åbne men nåde den der pisser på en russer. Den bedste måde at udtrykke det på er at de er livsduelige. En russer kan leve på en sten, de er utroligt hårdføre.
    Russernes måde at behandle muhammedanere der laver l.. i den på, er meget kontant.
    Senest har de givet mere end 350.000 uønskede fremmede besked på at være ude af Rusland inden (så vidt jeg husker)3 mdr.
    Og DE ER UDE når tiden er gået.

    Kommentar by Danskeren — 15. maj 2021 @ 19:09

  40. Bilka — 15. maj 2021 @ 17:22.
    Små mænd har også små ynglepinde.

    Kommentar by Gustav Jensen — 16. maj 2021 @ 11:41

  41. https://stiften.dk/artikel/demonstration-for-pal%C3%A6stina-b%C3%B8rn-i-gaza-har-ret-til-et-liv

    Kommentar by Islamarebad — 17. maj 2021 @ 05:54

RSS feed for comments on this post.