20. juni 2021

Sverige: 10-15 danske billister beskudt på vejen til Ystad: “Jeg kunne jo være blevet slået ihjel…”

Ved færgen til Ystad tidligere i dag holdt jeg bag en nyere Peugeot med et stort stenslag direkte i førerens synsfelt, hvad lignede et slag fra en hammer. Ejeren talte om skud fra en slangebøsse. E65, Malmø til Ystad er farlig for tiden, og i Pendlernet Bornholm-gruppen dokumenteres mere end ti episoder. BT har historien – Frederik parerede flyvende sten med sin arm: ‘Det var ikke noget normalt kast’.

“Frederik Tonnesen tør slet ikke tænke på, hvordan han havde set ud i dag, hvis han ikke sidste torsdag klokken 18.30 havde nået at tage sin arm op som parade.

Her var VVS’eren på vej fra Ystad mod hjemmet i Ribe, da han i sin Ford Transit pludselig fik fornemmelsen af en genstand, der havde kurs mod hans ansigt midt på E65-motorvejen.

Instinktivt tog Frederik armen op som parade, og få sekunder senere lød der et gigantisk brag, hvorefter noget hårdt torpederede hans arm.

‘Min brobizz og gps flyver rundt i bilen, og jeg er ved at køre mod autoværnet med glasskår i øre, mund og hår. ..,’ fortæller Frederik Tonnesen. …

‘Den resterende tur hjem var forfærdelig, og generelt har det været et kæmpe chok. Jeg kunne jo være blevet slået ihjel, så det var lidt et wakeupcall Jeg håber, at politiet får det stoppet,’ siger Frederik.”

(Foto: Henrik Svane/Facebook)

“Onsdag d. 19./5 om morgenen, er 2 brødre på vej mod Ystad. De når dog aldrig til Bornholm den morgen, da der på det omtalte sted tordner en knytnæve-stor sten i bilen, og går gennem ruden. Den ene bror bliver ramt af stenen, og han pådrager sig et voldsomt hovedtraume. TV2 Bornholm er på…” (Adam K.M.)

“Ok, her er et forslag: Alle der skal køre den aktuelle vej ringer svenska polisen og siger følgende: ‘Hej, jeg skal køre Ystad-Øresund (f.x i morgen), men jeg har hørt vejen ikke er farbar, på grund af terrorister. Hvilken vej kan du anbefale mig at tage?’ Hvis alle bare gør det, kommer der gang i sagerne, evt. med politiovervågning. Bare prøv.” (Trine L.L.)

“Vi skal med færgen fra Ystad i juli. Har ikke lyst til at blive ramt af sten eller andet så er der en anden rute man kan køre for at komme til Ystad.” (Anette B.)

Oploadet Kl. 20:34 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/119832/trackback

16 Comments »

  1. Når man flytter arabere til Sverige,får Sverige arabiske tilstande. -Simpelt.

    Kommentar by Nielsen — 20. juni 2021 @ 20:44

  2. “Ung mand fundet skuddræbt med slangebøsse ved sin side”

    Kommentar by Træt — 20. juni 2021 @ 21:19

  3. Som tidligere skrevet så jeg 8/6 en bil i færgehavnen i Ystad, hvor den danske fører undskyldte sin langsomme igangsætning med at han havde fået glassplinter i øjet.

    Midt i forruden var der et hul, hvor jeg ville kunne have stukket min tommelfinger igennem.

    Kling og Klang er nok ude at arrestere medlemmer af Alternativ för Sverige for “hets mot folkgrupp”, så de har ikke tid til at lede efter terroristerne.

    Kommentar by Træt — 20. juni 2021 @ 21:24

  4. Det er bare hverdagsterror med henblik på at intimidere de vantro. Eller også er det unge muslimer, der øver sig så de er velforberedte den dag borgerkrigen bryder ud.

    Kommentar by JC — 20. juni 2021 @ 21:42

  5. Ærgeligt at de ikke ramte samtlige ruder i de radikales bus, men de fløj vel også derover..

    Kommentar by Per — 20. juni 2021 @ 21:51

  6. Sverige er desværre blevet et rigtigt perker lorte land, vi skal kæmpe imod lignende tilstande i DK

    Kommentar by Tor — 20. juni 2021 @ 21:55

  7. Jeg håber, at politiet får det stoppet,’ siger Frederik.”

    Når gerningsmændene er usual suspects, tør politiet ikke opklare det af frygt for at starte 3. verdenskrig

    Sådan noget foregik allerede i sidste halvdel af firserne her på Vestegnen. Buslinjer måtte omlægges osv

    Kommentar by tavsen — 20. juni 2021 @ 22:46

  8. ER DER IKKE NOGET MED at der er alt for mange svenskere i Sverige? Trænger vi ikke til en udtynding af bestanden? Det kan jo godt virke hæmmende på arabernes, congolesernes og somaliernes udfoldelsesmuligheder at svenskerne fylder så meget.

    Udfra de givne omstændigheder er det vel meget hensynsfuldt af indvandrerne derovre, at de foreløbig kun bruger sten-ammunition og trykluft kanoner, og endnu ikke maskingevær-kugler. Så svenskerne ligesom kan vænne sig til at blive beskudt.

    Når bare man får tid til at vænne sig til nye tilstande, skal det nok gå altsammen, som Poul Schlüter sagde i sin tid.

    Og hver dag kan vi jo glæde os over at Unionen er stendød. Eller er den genopstået?

    Kommentar by BENT A — 21. juni 2021 @ 01:35

  9. Gad vide hvilken grund islams raske svende bruger for at beskyde svenskerne i deres eget land.

    I øvrigt er det noget af en bedrift at ramme en kørende bil med en slangebøsse. Det kræver lang tids træning så der må være en masse bilister der slet ikke er klar over at de er blevet beskudt, heldigvis for dem.

    Kommentar by Santor — 21. juni 2021 @ 08:16

  10. Det kan umuligt være muslimer, de er jo tilhængere af fredens religion og elsker i øvrigt danskere.

    Kommentar by Den Nervøse — 21. juni 2021 @ 10:46

  11. Sikkert stenslynger, dem ser man over alt i de arabiske områder i Israel, de områder de selv er begyndt at kalde de palæstinensiske områder! Det er den slags hverdagsterror, af den alvorlige slags, vi kommer til at se mere og mere af! De har ingen samhørighedsfølelse med os, vi er de andre og vi er med tiden deres fjender og før vi ved af det er de vores fjender!
    Et velfungerende multikulturelt/multietnisk samfund er ikke muligt, det vil altid medfører konflikter og med tiden borgerkrig. Se på verden og bliv overbevist!

    Kommentar by Den Nervøse — 21. juni 2021 @ 10:55

  12. I kommentarerne på Pendlernet Bornholm på FB kan man læse at det svenske politi har fortalt flere anmeldere at “de aldrig har hørt om lignende tilfælde”

    Kommentar by Træt — 21. juni 2021 @ 19:06

  13. På en motorvej i Sverige er 33 danske bilister – og kun danske bilister – blevet ramt af stenkast

    På den sydsvenske motorvejsstrækning til Bornholmerfærgen er 33 biler med danske nummerplader blevet ramt af stenkast. Stenene rammer kun danske biler, og stenkasterne benytter tilsyneladende en særlig metode, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 22. juni 2021 @ 13:34

  14. Det er ikke kun sten
    Her en 12-14mm x 100-120mm unbrakobolt

    https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-0/p160x160/203630986_10158110680420812_8326080341137990407_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=pUvKptU3wT8AX-RIYwC&_nc_ht=scontent-cph2-1.xx&tp=6&oh=f945c2b704bd396d4f9de9db943607df&oe=60D6DE50

    Kommentar by Træt — 22. juni 2021 @ 14:22

  15. “det var lidt et wakeupcall”

    OK, men blev han virkelig “vækket” til HVEM og HVAD, som er årsagerne til den nuværende katastrofale tilstand?

    Forstår han at hans personlige oplevelse blot var et enkelt lille symptom på et Vesten, som er på vej ud over afgrunden?

    Forstår han at det ikke blot er de fremmede som hader os og vil af med os, men at det også er vores EGNE magthavere?

    Kommentar by Peter Nielsen — 22. juni 2021 @ 14:54

  16. Fire angreb i går selv om de ved at de overvåges.
    Er det en demonstration imod dansk gennemkørsel til bornholm. For det må give noget ekstra forurening på ruten igennem sverige.

    Kommentar by P — 24. juni 2021 @ 09:54

RSS feed for comments on this post.