9. juli 2021

Udenlandsk vanvidsbillist fanget på Marks dashcam: “Han strammer min sele alt, hvad han kan.”

Hver fjerde vanvidsbillist, der har fået beslaglagt sin bil har ikke dansk pas, skrev BT for et par uger siden. I dagens avis har de en konkret historie, der kun modvilligt inkluderer etnicitet på den truende billist i Mercedes’en. Alle biler burde have et dashcam i forruden, og en ældre Maglite under sædet. Fra BT.dk – Mark blev jagtet af vanvidsbilist: ‘Det er jo et våben, de sidder med i hænderne’.

“… Ved noget vejarbejde bliver Mark klemt inde, og den anden bilist træder ud af sin Mercedes og går hen til Mark, hvor han ifølge Mark åbner døren og river i selen.

‘Han strammer min sele alt, hvad han kan. Der må jeg sige, at jeg bliver bange. Og jeg ser det også som et overfald, da han træder ud af bilen og gør det fysisk på den måde,’ siger Mark.

Heldigvis er trafikken så tæt, at vanvidsbilisten er nødt til at gå tilbage til sit køretøj, før der udbryder regulært håndgemæng. …

‘En ung mand af anden etnisk herkomst kører forbi mit kontor, og jeg når lige at tænke: ‘Åh nej, det er en af hans venner.’ Men det viser sig, at han har set optrinet og fortæller, at han vil vidne på mine vegne, hvis der kommer en retssag.’

Mark er ærgerlig over, at politiet ikke efterforsker kontroversen som et overfald. …”

(Foto: Uriasposten, 2020)

Oploadet Kl. 00:16 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/120216/trackback

19 Comments »

  1. Man hører tit om disse overfald. Hvorfor låste Mark ikke bildøren? Hvorfor vil politiet ikke efterforske sagen som overfald eller vanvidskørsel? Sjovt at BT har en positiv og hjælpsom indvandrer med i slutningen af historien. Men ellers var den vel heller ikke blevet bragt.

    Kommentar by BENT A — 9. juli 2021 @ 03:30

  2. Er 75% af vanvidsbilisterne virkelig danskere? Det lyder mærkeligt, for når nogle bliver dræbt af vanvidsbilister, plejer dødsbilisterne at være indvandrere og asylanter. (to unge kvinder der blev dræbt i Brabrand, politibetjenten i København osv., osv.)

    Kommentar by BENT A — 9. juli 2021 @ 03:40

  3. Araberknappen eksisterer af en grund.

    Kommentar by Glop — 9. juli 2021 @ 05:17

  4. @ BENT A — 9. juli 2021 @ 03:40
    Vanvidspolitikerne kaster jo danske pas i grams. Så de resterende 75% kan jo principielt også være fra invasionsstyrkerne.

    Kommentar by Lider af danskhed — 9. juli 2021 @ 05:42

  5. Jeg har altid skruetrækker og en hammer i bilen – indenfor rækkevidde

    Kommentar by H. Nielsen — 9. juli 2021 @ 07:00

  6. @4 Kommentar by H. Nielsen — 9. juli 2021 @ 07:00

    Var engang i Sverige for at se på en lækker bil, fra en etnisk ung svensker, for evt. import til DK.
    Da jeg åbner bagklappen ligger der et aluminiums baseball bat, samt tilhørende handske og bold.
    Jeg spørger om han spiller baseball og svaret falder rask : Nej.
    Battet var til selvforsvar og handsken og bolden var så polisen ikke kunne sige at battet var et våben.
    Det er ca. 20 år siden og man må jo sige, at Sverige har taget yderligere mange skridt ned i dødsspiralen.
    PS. Gutten arbejdede fiø. som pedel på en skole !

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 9. juli 2021 @ 09:04

  7. Hvad gavn gør et baseballbat i bagagerummet? Køb en rigtig peberspray i udlandet og hav den ved hånden, samt en alibispray fx låseolie

    Kommentar by Træt — 9. juli 2021 @ 09:24

  8. Det er vel omkring 25-30 år siden, jeg lærte altid at køre med låste døre i trafikken, så jeg undgår, at primater åbner bildøren og strammer min sikkerhedssele, så den må Mark selv ligge og rode med, og i øvrigt låser min bil selv alle bildøre automatisk efter et par sekunders kørsel, forbyd islam i Danmark 🇩🇰

    Kommentar by Jens-Erik Andersson — 9. juli 2021 @ 09:25

  9. Bortset fra det, så bemærker jeg at de fleste, der står frem med beretninger om vejvrede, hvor modparten har “villet tale med dem”, aktivt har fremprovokeret og/eller optrappet situationen.
    Et tænkt situation: A smutter ud foran B, for derefter at køre 5 under det tilladte, og 15 under det rimelige, de næste mange kilometer, hvor overhaling er umulig.
    Når overhaling bliver mulig sætter A hastigheden op, så B ikke kan overhale, og sætter hastigheden ned igen, når overhaling igen er umulig.
    Når B så overhaler, hvor overhaling er fuldt forsvarlig, men forbudt, dytter og blinker “uskyldige” A

    Kommentar by Træt — 9. juli 2021 @ 09:35

  10. Enhver erfaren trafikant ved at dobbelt optrukken midterlinje betyder at man skal se sig ekstra godt for, inden man overhaler en rullende vejspærring

    Kommentar by Træt — 9. juli 2021 @ 09:39

  11. Jeg er så heldig at min bil låser automatisk når jeg sætter i gang, således at den kun kan åbnes indefra! Den er produceret i et land, der har været beriget længere end vi, og så har man indtænkt det, som en del af bilens sikkerhedsudstyr!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. juli 2021 @ 09:47

  12. Muhamedanere er altid velkomne til at åbne min bildør. Vi er altid 3 i bilen. Smith, Wesson og mig selv.

    Kommentar by M.P. — 9. juli 2021 @ 16:43

  13. M.P. — 9. juli 2021 @ 16:43:

    Vil du have at vi skal tro på, at du er klar til at bruge skydevåben imod de fremmede, hvis de åbner din bildør?

    Jeg tillader mig at tvivle stærkt på, at det er tilfældet …

    Kommentar by Peter Nielsen — 10. juli 2021 @ 01:08

  14. >Peter Nielsen

    Det var skrevet med et glimt i øjet, men ville da være en effektiv fremgangsmåde ;-)

    Kommentar by M.P. — 10. juli 2021 @ 08:17

  15. Det danske politi er muteret og blevet til en socialdemokratisk strikkeklub – uden et ‘kald’ for at opretholde lov og orden, passe på det danske folk og fædrelandet.

    Det er ækelt, men en naturlig konsekvens af det generationelle svigt fra nominelt borgerlige politikere.

    Kommentar by Polka — 10. juli 2021 @ 11:37

  16. M.P. — 10. juli 2021 @ 08:17:

    Fair nok. Synes bare jeg ser mange, som skriver om, at “de kan bare komme an, jeg er klar” osv, men det er (desværre) meget sjældent (aldrig?) man ser nyhedshistorier om danskere, som rent faktisk har fysisk forsvaret sig imod de fremmede.

    Kommentar by Peter Nielsen — 10. juli 2021 @ 16:25

  17. https://ekstrabladet.dk/krimi/vanvidsbilist-anholdt-bilen-beslaglagt/8695700 4 timer
    Vanvidsbilist anholdt – bilen beslaglagt
    Politiet måtte jagte 28-årig mand gennem Randers centrum med over 100 kilometer i timen, inden han kørte galt”

    Kommentar by tavsen — 11. juli 2021 @ 10:38

  18. Det går stærkt i det nydanske samfund. Mon Per og andre stadig vil protestere mod beslaglæggelse af køretøjer?

    Det offentlige har alle dage haft mulighed for at ekspropriere, for almenvellets skyld?

    Politi beslaglægger yngre mands motorcykel 9 timer
    Kørte ifølge sigtelse om kap med anden motorcyklist, som det lykkedes at stikke af fra betjente”

    https://ekstrabladet.dk/krimi/vanvidsbilist-anholdt-bilen-koerte-med-fuldstaendig-vanvittig-hastighed/8696149
    Tidligt søndag aften anholdte Østjyllands Politi en 23-årig mand, som havde kørt op mod 200 kilometer i timen på Viborgvej i den aarhusianske bydel Tilst.”

    Kommentar by tavsen — 11. juli 2021 @ 21:00

  19. Der er intet vanvidsbilist i at køre 120 i udadgående retning på motorvejen Lyngbyvej kl kvart i kvalme.
    Det er bare citronmåner e der er ude at plukke lavthængende frugter.

    Kommentar by Træt — 11. juli 2021 @ 23:02

RSS feed for comments on this post.